Ik heb een Synology 106e (ouder model dus) en ik heb toendertijd een Seagate disk gekocht van 250GB. Tegenwoordig is dat qua omvang niets, maar waar het mij om ging was de betrouwbaarheid van de disken. En hier heb ik de 10 euro extra voor uitgetrokken. Op de zaak (www.nikhef.nl/grid) zijn voor een Seagate kopers, omdat die het langste meeblijven gaan. We hebben vooral veel SATA disken in het datacenter. (voor zei die het willen weten, SCSI heeft geen zin).Anoniem: 53610 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:50:
[...]
Ik heb de WD GP 1TB schijven erin zitten en mijn NAS staat 24/7 aan, schijven gaan gewoon na 5 minuten slapen als ze niet in gebruik zijn.
We hebben Western Digital gehad, redelijk goede gemiddelde. Soms lekker snel, licht aan het model eigenlijk. Maxtor was goed (4,5 jaar terug), tegenwoordig zijn het de uitval disken (al een tijd uitgekotst). Spinpoints zijn lekker rustig, maar performen wat minder. Helemaal geen gekke disken hoor en erg betaalbaar. Maar goed, ik ging voor de Seagates ivm de ervaringen die we daarna hebben gehad.
I've visited the Mothership @ Cupertino