Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:54

LoneWolf

Just a Byte

Iemand al ervaring met een D945GCLF2 met bv Freenas ?
is dat ook een beetje vergelijkbaar qua stroom enz met een DS207 ?

Zon Atom bordje en een kastje er voor ben je zonder disk ook voor 150 euro klaar nl .. kunnen standaard 2 sata disken aan.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02
LoneWolf schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:54:
Iemand al ervaring met een D945GCLF2 met bv Freenas ?
is dat ook een beetje vergelijkbaar qua stroom enz met een DS207 ?

Zon Atom bordje en een kastje er voor ben je zonder disk ook voor 150 euro klaar nl .. kunnen standaard 2 sata disken aan.
Je hebt met zo'n bordje meer cpu power en door vooersnelheid op het moederbord. Maar het kost je ook meer stroom. Dit bordje ziet er enorm zuinig uit, maar de DS207 is veel energie zuiniger. Ga maar na in de vergelijkingslijstjes van de Synology website, een DS207 gebruikt enkele wattje. Het gros wordt bepaald door de disken. Die koelribbels zijn niet voor niets zo groot afgebeeld op het plaatje van de Intel website ;) Maar goed, je krijgt met een Atom wel meer CPU power voor elkaar. Iets dat je overigens bij een FreeNAS niet nodig hebt, omdat het minder media gerichte functies aanbiedt.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 18:38
Grrr..

Mooi hoor... Tijdens een uitpak actie is mijn harddisk overleden. Een Samsung Spinpoint F1 750GB.

Helemaal niet meer te bereiken... 3 Dagen oud :( Weg data.... DS-107 heeft niet eens de kans gehad warning mailtjes te versturen...

[ Voor 16% gewijzigd door Tweakod3x op 20-01-2009 15:02 ]

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 281739 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:37:
Op de site van synology http://www.synology.com/n...elp-page_nld.php?q_id=313 staat .mkv niet als een ondersteunde multimedia bestands formaat. Betekend dit dat als ik mijn popcorn hour er op aansluit, dat hij dergelijke bestanden niet kan streamen?
Op je PCH kan je gewoon een netwerk share benaderen, en de bestanden die op de share staan kan de PCH afspelen. Zo kan je eenvoudig alle formaten die PCH ondersteunt (en dat zijn er vrij veel, iig incl .mkv) afspelen.
Ik gebruik PnP dan ook niet.

Ik heb overigens wel de indruk dat als mijn PCH aan staat of in standby staat, dat mijn DS106e niet in hibernation gaat. Dat gebeurt alleen nog als ik mijn PCH met de schakelaar op de achterkant uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 10:39
almeerder schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:00:
Tweakers,

een vraagje:

Ik ben van plan om de Synology DS-207e te gaan kopen, hier wil ik twee schijven van 1 TB inzetten, nu begrijp ik dat de meeste 1 TB schijven niet goed werken, met name vanwege de slaapstand. Synology zelf raadt aan om de Western Digital (WD10EACS) 1 TB schijven te gebruiken, echter zijn dit volgens mij wat oudere schijven met 'maar' 5400 RPM en 16 MB cache, mijn vraag is nu....is dit nu wel zo een goed idee? Er zijn namelijk al veel snellere schijven op de markt, iemand goede ervaringen met 1 TB schijven (of hoger) in een Raid 0 of 1 opstelling

Ik wil de DS-207e met name gaan gebruiken voor HD streamen en bestanden binnenhalen/repareren/uitpakken van nieuwsgroepen.
Gisteren heb ik mn 207+ binnengekregen en die draait zonder problemen met een groene WD10EADS van 1 TB. Sinds het maar een enkele schijf is weet ik niet of Raid 0 of 1 goed gaan.
32 MB cache dus.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288233

Ik zit te twijfelen tussen de DS-107+ en de CH3SNAS. Wat zijn de verschillen tussen beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Anoniem: 288233 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:29:
Ik zit te twijfelen tussen de DS-107+ en de CH3SNAS. Wat zijn de verschillen tussen beide?
Hoeveel heb je zelf al uitgezocht? Ik kan het over de kleur gaan hebben en het design van de kastjes, maar misschien interesseert je dat niet zo. Estetisch vind ik ze heel verschillend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:53

the mod man

iets van beeldmaker

Ik heb hier een ds-107+ staan en die deed het altijd perfect, nu echter was ie niet bereikbaar. Vanalles geprobeerd (hij werd wel gezien door de synology software) en toen tenslotte maar gereboot. Het werkte we konden hem weer bereiken, echter na een paar minuten was ie weer niet te bereiken. weer gereboot, stekker er uit gehaald en weer in gedaan en toen weer aangedrukt. Hij deed het weer even maar viel toen weer weg. Weer hetzelfde gedaan alleen nu knippert het status lampje oranje.... (probleempje). Ik via 192.168.1.x kijken hoe het met het ding gesteld was (status checken) wil het laden niet lukken, er blijft staan: laden.

Wat nu?

Ik heb hem weer laten rebooten en daarna uitgezet stroom eraf paar keer de aan knop ingerdrukt (net als bij een pc) daarna de stroom er weer opgezet en echt aangezet maar de status lamp blijft oranje en knipperen de andere lampen zijn wel groen. Verder kan ik nog tseeds niet de status checken via 192.168.1.x

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Pak je harddisk eruit en hang hem eens in je pc ofzo. De software van de Synologys wordt op de HD geinstalleerd. Als die dus brak gaat doen dan krijg je vastlopers en onbereikbare DSsen ;)

My best guess: je HD is overleden...

Zie een paar posts terug. Ik spreek uit ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
Tweakod3x schreef op zondag 01 februari 2009 @ 10:41:
Pak je harddisk eruit en hang hem eens in je pc ofzo. De software van de Synologys wordt op de HD geinstalleerd. Als die dus brak gaat doen dan krijg je vastlopers en onbereikbare DSsen ;)

My best guess: je HD is overleden...

Zie een paar posts terug. Ik spreek uit ervaring ;)
Het is helemaal niet zo gek dat de disk overleden is. Het OS doet het dan prima, totdat het lees of schrijf errors tegen komt.

Als je nog een harddisk hebt liggen die leeg mag, dan zou ik het zaakie nog eens installeren van scratch op die andere schijf. Dan weet je in ieder geval zeker dat je het bij de huidige disk moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valith
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03-2020

Valith

As the rush comes..

Topicstarter
Tweakod3x schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:02:
Grrr..

Mooi hoor... Tijdens een uitpak actie is mijn harddisk overleden. Een Samsung Spinpoint F1 750GB.

Helemaal niet meer te bereiken... 3 Dagen oud :( Weg data.... DS-107 heeft niet eens de kans gehad warning mailtjes te versturen...
Ah das zwaar zuur zeg... precies de reden waarvoor ik een DS207 heb in RAID1, maar daar koop jij weinig voor.
Balen van je data, had je ook geen kopie naar een USB disk gemaakt?
(Ik hoor over de Samsungs wel meer vehalen over crashen... ik weet alleen niet hoe de statstieken nu liggen (een ander hoort misschien weer veel Seagate crashen in zijn/haar omgeving).

Wel een goede les misschien voor mensen die aan het orienteren zijn: als je data je lief is, koop een DS207(+), DS209 of DS408 ipv een DS107(+)... of je moet regelmatig backups maken op een externe harddisk (zowiso aan te bevelen en buiten je eigen woning te bewaren ivm brandgevaar!!)

Synology DS415+ (3x6TB) | Synology DS216j | Canon EOS 5DIII | 580 EX II | 430 EX | Canon 17-40 f/4L USM | Canon 24-70 f/2.8L II USM | Sigma 35 f/1.4 ART | Canon 85 f/1.8 USM | Canon EF 70-200 f/4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
Valith schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:40:
[...]

Ah das zwaar zuur zeg... precies de reden waarvoor ik een DS207 heb in RAID1, maar daar koop jij weinig voor.
Balen van je data, had je ook geen kopie naar een USB disk gemaakt?
(Ik hoor over de Samsungs wel meer vehalen over crashen... ik weet alleen niet hoe de statstieken nu liggen (een ander hoort misschien weer veel Seagate crashen in zijn/haar omgeving).
Ach, er stond nog niet zoveel spannend spul op... Wat betreft uitval op Samsung: Ik heb 2 exact dezelfde schijven in mijn gewone pc te zitten, en die werken al bijna een jaar perfect. Gewoon pech dus :)

Ondertussen zit er al een nieuwe in. Die is nu dus 2 weken oud. Niks aan het handje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:57
Na heel geinteresseerd dit draadje gelezen te hebben ga ik denk ik ook een DS207 kopen.

Ik heb nog wel een paar vraagjes die volgens mij makkelijk te beantwoorden zijn door de eigenaren.

Mijn printer is een multifunctional. USB inktjetprinter/scanner/copier. Als ik deze aansluit op de DS207, kan ik dan nog scannen?

Is de schijf makkelijk vanaf buiten te benaderen? Of moet ik in mijn router poort 80 en/of 21 doorverwijzen naar het ip van de ds207?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
jmderonde schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:31:
Na heel geinteresseerd dit draadje gelezen te hebben ga ik denk ik ook een DS207 kopen.

Ik heb nog wel een paar vraagjes die volgens mij makkelijk te beantwoorden zijn door de eigenaren.

Mijn printer is een multifunctional. USB inktjetprinter/scanner/copier. Als ik deze aansluit op de DS207, kan ik dan nog scannen?

Is de schijf makkelijk vanaf buiten te benaderen? Of moet ik in mijn router poort 80 en/of 21 doorverwijzen naar het ip van de ds207?
Zover mij bekent zit er ook in de laatste update geen scanner faciliteit. Je kan met veel geputs met SANE en XSANE proberen te werken, maar garanties zijn er totaal niet en valt onder het hoofdstuk hacken en tweaken van je NAS.

Als kopieerapparaat werkte het apparaat waarschijnlijk altijd wel als op zichzelfstaand apparaat, dus dat zal niet verloren gaan.

Wat betreft de bereikbaarheid van buitenaf, de NAS zal geen externe inkomende poorten forwarden voor je. Het handigste is om je NAS een vast IP-adres te geven (van uit de router bijvoorbeeld of in de NAS zelf) en een port forward van port 80 en/of naar de NAS te maken.

Houdt er wel rekening mee dat je FTP verkeer op port 21 unsecured is. Je kan het met de NAS ook secured aan pakken. Zorg er voor dat je die beveiligingsinstelling aanzet en effe test. Anders vliegt je username met wachtwoord door het Internet voor iedereen om het op te vangen.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:57
NICE.
Dank voor de info.

Nog een simpele vraag:
De D-Link DNS-323 is de helft van de prijs. Is de 207 dit prijsverschil waard?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste