Newsservers met binaries [deel 6] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.000 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik ontdekte iets interessants:

Ik heb in newsleecher (nieuwste beta, geen idee of dit voorheen ook al kon) 2 newsgroupproviders staan, te weten: xs4all met een retentie van pakweg 20 dagen en eweka met een hogere retentie.

Nu download ik een bestand van 30 dagen oud. Ik heb zowel de xs4all als eweka server op positie 1 staan zodat newsleecher van beide tegelijk download.

Als ik nu eweka uitschakel, dan download newsleecher de bestanden van de xs4all server en die zijn dan flink beschadigd (logisch, de retentie is ook een stuk lager). MAAR als ik eweka erbij aanzet, dan download newsleecher de correcte stukken voor zover mogelijk met de xs4all server en gaat de ontbrekende blokjes downloaden met Eweka zodat mijn uiteindelijke download geen fouten bevat.

Dit viel mij op toen ik bestanden van meer dan 30 dagen oud ging downloaden. Die haalt Eweka van een server uit het buitenland (dus trager) en xs4all ging inlopen, maar ik had op een gegeven moment wel 30 bestanden die op diverse stukjes (40%, 45% etc.) bleven hangen en aan het wachten waren op Eweka. De volgende ochtend had Eweka ze allemaal binnengehaald en was alles foutloos.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Mijn vraag nu: Is dit een nieuwe techniek of is dit al altijd zo geweest?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-02-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Volgens mij altijd al zo geweest. Newsleecher is nogal handig wat dat betreft. :) Zoiets had ik toen ook met Newszilla en Supernews toen met Demon.
Nog leuker, ik heb nu 2x Tweaknews ingesteld, dat kan 8 draadjes aan. 3 heb ik ingesteld dat 'ie headers kan downloaden, de andere 5 niet. Zo kan ik EN gewoon downloaden EN headers ophalen zonder dat die de download verstoort. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:47:
En ze houden maar 30.000 groepen bij, ipv de gebruikelijke 150.000...
15 dagen retentie is niet echt om over naar huis te schrijven... :/
Wel leuk: je kan het 2 weken gratis proberen. Dat zie je niet vaak! Voor de rest echt te duur inderdaad voor wat je krijgt.
Trinsec schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:20:
Nog leuker, ik heb nu 2x Tweaknews ingesteld, dat kan 8 draadjes aan. 3 heb ik ingesteld dat 'ie headers kan downloaden, de andere 5 niet. Zo kan ik EN gewoon downloaden EN headers ophalen zonder dat die de download verstoort. :)
Handige tip! Newsleecher moet toch eens gaan werken aan een goede handleiding, veel van dit soort dingen moet je toevallig vinden (al was dit niet echt verstopt, maar ik had het bijv. niet ontdekt) of je weet het bestaan er niet van en dat is toch jammer.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-02-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:47:

[...]

:?

En ze houden maar 30.000 groepen bij, ipv de gebruikelijke 150.000...
Oeps, verkeerde usenet-news geplakt, ik bedoel http://usenet-news.net/ :Y)
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:20:

[...]

Handige tip! Newsleecher moet toch eens gaan werken aan een goede handleiding, veel van dit soort dingen moet je toevallig vinden (al was dit niet echt verstopt, maar ik had het bijv. niet ontdekt) of je weet het bestaan er niet van en dat is toch jammer.
Het kan zijn dat ik geniaal ben, maar dit soort opties in NewsLeecher kan ik met mijn ogen dicht aanklikken. :P Maar goed: voor NewsLeecher hebben we Het grote NewsLeecher topic.

[ Voor 52% gewijzigd door pven op 24-02-2007 00:24 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 18:01
Trinsec schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:20:
...
. Zo kan ik EN gewoon downloaden EN headers ophalen zonder dat die de download verstoort. :)
Headers ophalen????? :? o, ja zo ging het vroeger... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

ThinkAboutIt schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:49:
[...]

Zo gek is het niet. Niet alles heeft NZB en sommige groepen heb ik liever headers. Die zijn dan ook niet alt.binaries.nl of van die ongelooflijke grote groepen hoor. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210054

Waarom wilt iedereen toch perse gratis servers hebben... het is leuk als het werkt, maar 9 van de 10 zijn nooit compleet of zijn super brak.

Ik gebruik al jaren Eweka, 7,50 euro per maand.
Ik heb 20 mbit thuis liggen, en download met mijn volle snelheid.
DVDtje is binnen 45 minuten binnen :)
Hoef helemaal geen andere server meer.
7,50 euro vin ik een behoorlijk goeie deal voor alles wat ik binnenhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:23

IceStorm

This place is GoT-like!!!

ThinkAboutIt schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:49:
Headers ophalen doe ik ook niet meer, de tijd dat ik hele groepen wilde 'bijhouden' om die reden is al weer een tijdje geleden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 26-02-2007 18:39 . Reden: Foute verwijzing weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
Anoniem: 210054 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:08:
Waarom wilt iedereen toch perse gratis servers hebben... het is leuk als het werkt, maar 9 van de 10 zijn nooit compleet of zijn super brak.
Omdat we 1: Nederlanders zijn en,
2: er ook prima gratis servers zijn, sommige internet providers bieden prima servers aan ;)

En inderdaad, Payservers zijn leuk (ik gebruik Giganews) maar ach, gratis blijft leuker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:22
Ik gebruik altijd NZB bestanden, vind ik zelf het handigst.

Ik gebruik ook grabit. Veel mensen gebruiken newsleecher, maar ik vind Grabit veel overzichtelijker en makkelijker. Je opent een NZB bestand en hij download gelijk(bij mij via eweka) naar waar jij wilt.
Newsleecher heb ik ook even geprobeerd maar vond dat al te moeilijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Laten we even ontopic blijven, en uit de buurt blijven van de Topic-waarschuwing ;)

Voor newsreaders is dit topic niet bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Heeft er van jullie niemand problemen met Xs4all newszilla sinds ongeveer een maand?
Ik heb sinds die tijd heel veel last van incompletes, bijna bij alles mis ik wel een paar blocks. Net steeds een klein beetje waardoor het helemaal niet functioneert.
Ik ken trouwens nog anderen met newszilla met dit probleem (die ook geen reden en oplossing weten). Het ligt dus in ieder geval niet aan mij,mijn pc verbinding of wat anders waar ik zelf invloed op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25
SoaDmaggot schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:17:
[...]

Omdat we 1: Nederlanders zijn en,
2: er ook prima gratis servers zijn, sommige internet providers bieden prima servers aan ;)

En inderdaad, Payservers zijn leuk (ik gebruik Giganews) maar ach, gratis blijft leuker :D
Ben ik het niet mee eens, gratis is niet leuker. Het klinkt mischien een beetje raar, maar ik wil er graag van op aan kunnen dat mijn USP goed functioneerd. En dat is simpelweg niet te garanderen (en vaak niet het geval) bij een gratis server.

Dan betaal ik liever een paar euro per maand om zeker te zijn dat alles gewoon lekker werkt als ik het nodig heb :) Al is het maar omdat ik geen zin hem om alles te moeten repairen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Klopt inderdaad, maar hier ga je er dus van uit dat je zomaar een random gratis server kiest. Ik doel meer op de service van Casema, welke dus vanuit Giganews komt.
Hoge retentie, altijd alles compleet, alleen jammer van de limieten.
Een service die én gratis is (mits je casema hebt uiteraard :p) én ook nog eens prima werkt (tenzij je een groot-leecher bent ;) )

Zelfs bij gratis geldt: er zit een verschil tussen gratis en gratis :9

[ Voor 38% gewijzigd door PeterSelie op 25-02-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 16:10
pven schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:21:
Steeds meer usenet-providers hebben een retentie van rondom de 100 dagen:
- http://www.giganews.com
- http://www.usenetserver.com
- http://www.usenet-news.com
- vast nog meer :)
Voor zover ik weet is giganews hierbij wel de enige die maximum snelheid op een DSL lijn kan leveren... de anderen bereiken niet eens de helft.. (maar giganews is daarom ook een stuk duurder)
Anoniem: 210054 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:08:

Ik gebruik al jaren Eweka, 7,50 euro per maand.
Ik heb 20 mbit thuis liggen, en download met mijn volle snelheid.
DVDtje is binnen 45 minuten binnen :)
Hoef helemaal geen andere server meer.
7,50 euro vin ik een behoorlijk goeie deal voor alles wat ik binnenhaal.
Misschien als een fill-server? Om de incomplete parts binnen te halen. Maar als het goed is zijn er geen goede gratis newsservers meer. De beste zijn met 4 dagen retentie en 50% compleetheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:46
Ik gebruik ook al een tijdje eweka. Ben er erg tevreden mee. Ik deel mijn account met een vriend van me :P dus kost me 'slechts' 3,25 in de maand. Helaas woon ik nog bij mijn ouders die niet zo'n super snelle verbinding willen, dus heb genoeg aan 2 lijntjes (bij eweka krijg je de beschikking over 4 lijntjes).

Hiervoor gebruikte ik de standaard server die bij planet zat. Opzich niks mis mee, ik vond alleen de retentie zo irritant. Met eweka heb je daar veel minder last van :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

grannymark schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:29:

Hiervoor gebruikte ik de standaard server die bij planet zat. Opzich niks mis mee, ik vond alleen de retentie zo irritant. Met eweka heb je daar veel minder last van :).
Niets mis mee?? De retentie dat is er mis mee, ik kan er echt niets mee downloaden, ik zou niet eens weten wat voor retentie ze hebben 1 dag ofzo?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

kaiiestan schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:26:
[...]

Vroeger hoorde ik iedereen over usenetserver, ook hier op tweakers. Daarom destijds usenetserver genomen en nooit meer weggaan. Tot nu toe altijd top service, het werkt altijd en voor mij altijd met meer dan voldoende snelheid. tot wel 2 mb/s op de uni. Ok dan net niet zo'n lange retentie als giganews maar wel goedkoper. Ik betaal 40 dollar voor 3 maanden, dat is dus ongeveer 30 euro per 3 maanden dus 10 euro per maand.

Voor mij super dus
Even hierop inhaken.
Ik volg al tijden dit soort topics niet meer, maar ben een zeer tevreden klant van UNS.
Gisteren viel mij op eens op dat een test met iets wat te oud zou zijn, prima binnenkwam.
Even gekeken op de site, en inmiddels claimen ze 90 dagen retentie.
Ze hebben een of ander plan en daarvan zitten ze nu op stap 2 van 5.
Iemand enig idee wat die stappen zijn :?

Ik heb ook nergens een of andere nieuwsbrief gehad met dergelijke info. Zo'n stapenplan is dus leuk, maar ik kan nergens vinden wat het nou betekend ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Koffie schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:48:
[...]

Ik heb ook nergens een of andere nieuwsbrief gehad met dergelijke info. Zo'n stapenplan is dus leuk, maar ik kan nergens vinden wat het nou betekend ?
De enige mail die ik van hen krijg, is de rekening. Die vijf stappen zijn idd niet te vinden. :S

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
(jarig!)
Daar is een tijdje geleden hier al wat over gezegd.
Denk dat het gewoon een verrassing is bij elke stap die ze zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Slasher schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:53:
[...]

Niets mis mee?? De retentie dat is er mis mee, ik kan er echt niets mee downloaden, ik zou niet eens weten wat voor retentie ze hebben 1 dag ofzo?
Dat zet zoden aan de dijk :9

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 23:16

MeNTaL_TO

The future is not set

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die giganews is veel duurder dan UNS ?
Ik weet niet of die al heel lang zo'n hoge retentie hebben ?
Ik hoor veel negatieve berichten over UNS, ook een maat van me is uit ellende weggegaan daar, terwijl ik nooit een centje pijn heb.
Vanaf zo'n 3 threads pak ik al de volle bandbreedte die mijn internet lijntje aan kan. Meerdere threads heeft niet eens effect op de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
'Vroeger' heeft UNS heel veel problemen gehad. Ik kan me echter niet herinneren dat ik het laatste jaar serieuze problemen heb gehad.

Die hoge retentie hebben ze pas een paar maanden.

En idd: UNS kost per kwartaal 40 USD, Giganews vraagt minstens 60 USD voor hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 26-02-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pven schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:27:
En idd: UNS kost per kwartaal 40 USD, Giganews vraagt minstens 60 USD voor hetzelfde.
Dus? Dat is precies 5 euro per maand. Zonder UNS verder te kennen durf ik wel te stellen dat GN dat prijsverschil wel waard is. Giganews zal altijd marktleider willen zijn in retentie dus als UNS boven de 100 dagen retentie gaat zal Giganews zeker volgen.

Qua beschikbaarheid en compleetheid (en momenteel zeker qua retentie) staat Giganews nog steeds eenzaam aan de top.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dan ken je UNS van de laatste maanden idd niet (knap dat je hen kan beoordelen zonder ze te kennen): ik weet zeker dat UNS tegenwoordig kan tippen aan Giganews.

Wat is de echte retentie van Giganews momenteel? Bij UNS heb ik afgelopen weekend een DVD van 98 dagen terug kunnen downloaden.

offtopic:
En waarom heb je je icon verandert ?!? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pven schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:47:
(knap dat je hen kan beoordelen zonder ze te kennen)
Ik beoordeel ze op basis van informatie op hun website. 90 dagen retentie t.o.v 100 wat Giganews pretendeert. Gebruikers ervaring heb ik niet nee.
offtopic:
En waarom heb je je icon verandert ?!? :P
offtopic:
Mooi is ie he? made you look twice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

pven schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:27:
'Vroeger' heeft UNS heel veel problemen gehad. Ik kan me echter niet herinneren dat ik het laatste jaar serieuze problemen heb gehad.

Die hoge retentie hebben ze pas een paar maanden.

UNS heeft geen Serverpark in Amsterdam staan en giganews wel, waardoor je bij de tweede veel minder afhankelijk ben van de lijn naar de VS. UNS heeft het bij mij verpest met die problemen een aantal jaar geleden en heb eigenlijk geen vertrouwen meer in hun.
Giganews heeft het echter weer een beetje bij mij afgedaan door de deal met newsleecher, waarom mogen alleen nieuwe abbo's daar gebruik van maken en hun oude leden niet?
Dus misschien binnenkort maar een abbo tweakdsl of eweka nemen, al zou ik de retentie wel missen van giga.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
UNS heeft zijn retentie wel op orde hoor, laatst iets van 89 dagen binnengehaald 100% compleet. Alleen de snelheid ben ik minder tevreden over, overdags tot met 1-2 uur in de nacht haal ik maar 1mb/sec, daarna gaat het full speed 2mb/sec bij mij. Lijkt wel alsof er een speedcap op staat.

Als jij wel fullspeed haalt met UNS overdag (wel 2mb/sec) laat me maar weten hoe ;)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Koffie schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:08:
Die giganews is veel duurder dan UNS ?
Ik weet niet of die al heel lang zo'n hoge retentie hebben ?
Ik hoor veel negatieve berichten over UNS, ook een maat van me is uit ellende weggegaan daar, terwijl ik nooit een centje pijn heb.
Vanaf zo'n 3 threads pak ik al de volle bandbreedte die mijn internet lijntje aan kan. Meerdere threads heeft niet eens effect op de snelheid.
Mag ik vragen wat je volle snelheid is (met USN)? :)
Terryb47 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:29:
UNS heeft zijn retentie wel op orde hoor, laatst iets van 89 dagen binnengehaald 100% compleet. Alleen de snelheid ben ik minder tevreden over, overdags tot met 1-2 uur in de nacht haal ik maar 1mb/sec, daarna gaat het full speed 2mb/sec bij mij. Lijkt wel alsof er een speedcap op staat.

Als jij wel fullspeed haalt met UNS overdag (wel 2mb/sec) laat me maar weten hoe ;)
Ik heb het al gezegd, maar ook ik heb dus last van langzame snelheden overdag, terwijl het s-nachts allemaal ok is :)

[ Voor 36% gewijzigd door Bhai op 26-02-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bhai schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:11:
[...]
Mag ik vragen wat je volle snelheid is (met USN)? :)
~ 800KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik zoek advies.

Ik zit hier op 100mbit en wil eigenlijk wel nieuwsgroepen erbij hebben (naast torrents, voornamelijk hd materiaal). Welke usenet provider is aan te raden?

edit: ik neem even proef abbo op tweaknews. Heb ik thuis ook, kijken of het toegevoegde waarde heeft hier. Denk dat ik voor eweka ga , levert 20mbit voor leuk bedrag.

Hoe zit het met het unlimited abbo van XSNews?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 27-02-2007 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:33:
Ik zoek advies.

Ik zit hier op 100mbit en wil eigenlijk wel nieuwsgroepen erbij hebben (naast torrents, voornamelijk hd materiaal). Welke usenet provider is aan te raden?

edit: ik neem even proef abbo op tweaknews. Heb ik thuis ook, kijken of het toegevoegde waarde heeft hier. Denk dat ik voor eweka ga , levert 20mbit voor leuk bedrag.

Met xsnews kan je het grootste deel van je 100 mbit halen aangezien er geen cap op zit.
http://img245.imageshack.us/my.php?image=naamlooswf5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:22
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:33:
Ik zoek advies.

Ik ben wel benieuwd of je daadwerkelijk meer dan 20Mbit tegelijk kan downloaden. Van Tweaknews, weet ik dat deze snelheid gewoon gehaald kan worden, maar je PC moet het ook kunnen verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Anoniem: 179986 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 06:31:
[...]

Met xsnews kan je het grootste deel van je 100 mbit halen aangezien er geen cap op zit.
Jep :) Ongelimiteerd voor 12.95 p maand.

http://xsnews.nl/index.php?x=abonnementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 07-05 21:23
veel usenet providers bieden tegenwoordig SSL. Kan iemand me vertellen of het echt een verbetering is. In hoe ver heb je meer privacy? En ik neem aan dat het meer processor kracht kost. Ik download namelijk met een via c3-800 mhz pctje en ik denk dat deze dat niet zal trekken

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ghandi schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:36:
[...]

Ik ben wel benieuwd of je daadwerkelijk meer dan 20Mbit tegelijk kan downloaden. Van Tweaknews, weet ik dat deze snelheid gewoon gehaald kan worden, maar je PC moet het ook kunnen verwerken.
Mja, hij dumpt het wel op je schijf maar is dan nog wel even bezig met decoden denk ik zo :d

Athlon 64 Mobile 3200+ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
kaiiestan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:28:
veel usenet providers bieden tegenwoordig SSL. Kan iemand me vertellen of het echt een verbetering is. In hoe ver heb je meer privacy? En ik neem aan dat het meer processor kracht kost. Ik download namelijk met een via c3-800 mhz pctje en ik denk dat deze dat niet zal trekken
Dan wordt de verbinding tussen jouw PC en de usenet-provider versleuteld, zodoende kan iemand anders niet zien wat je download (dit is de theorie). Ik heb zelf een Celeron op ongeveer 1,5Ghz en kan met ongeveer 620kb/S via SSL downloaden, volgens mij zit daar niet veel vertraging bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13293

Klein vraagje, hoelang duurt het na betaling (rabo) van Eweka voordat ik het kan gebruiken?
En werkt het goed met Chello?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Over SSL : Ik heb even een hele simpele test gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/NL_SSL.jpg

Eerst met SSL, daarna zonder SSL (bij dezelfde NNTP provider uiteraard).
Ik merk dus eigenlijk geen verschil.
Wel moet ik opmerken dat dit met de laatste Newsleecher final is, waarbij ik stukken minder dalen in de grafiek heb bij completen van files (uiteraard dit wegens minder load).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 23-05 13:15
Anoniem: 84021 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:32:
Heeft er van jullie niemand problemen met Xs4all newszilla sinds ongeveer een maand?
Ik heb sinds die tijd heel veel last van incompletes, bijna bij alles mis ik wel een paar blocks. Net steeds een klein beetje waardoor het helemaal niet functioneert.
Ja! Ook ik heb problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
vanavond:
02/27/2007 21:02:03 SERVER=newsreader77.eweka.nl, MSG=The Username or Password is Wrong - Contact your News Server Support Department (it's not Newsbin)

ik heb nog 104 credits, en 3 keer via de mail mijn gegevens gecheckt en ingevoerd

En de onderhoud staat pas om 12 uur vanavond gepland?

iemand meer problemen?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Het klinkt misschien heel lomp, maar ook de hoofdletters overgenomen in je wachtwoord etc.? Dat komt bij Eweka heel nauw..
hier overigens geen problemen, maar ik zit op 63 dus dat zegt niet zo heel erg veel

Daarnaast vraag ik me af waar Eweka na die prachtige websitevernieuwing hun /readers page heeft gelaten? Liet toch wel grappig zien hoeveel % je newsreader in gebruik was. Niet dat het nou m'n startpagina was maar gewoon om te checken als het eens wat trager liep oid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Terryb47 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:29:

Hoe zit het bij uns dan met account sharing?, mag dit?

edit:
Ik gebruik momenteel eweka met een aantal vrienden, en misbruik soms een giganews abbo van een vriend van me (vooral snachts, als hij slaapt :D ). Ik heb de laatste tijd niets meer te klagen over de snelheid van eweka (zelf chello extreem), haal netjes 2,3mb/s.
Alleen als de bestanden ouder zijn dan een 25-28 dagen komt alles vanuit amerika en is de snelheid gewoon crap (en gebruik ik dus giganews :P).

Iemand enig idee wanneer eweka die retentie omhoog gaat gooien?

[ Voor 30% gewijzigd door Tortelli op 28-02-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tortelli schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:19:
[...]

Hoe zit het bij uns dan met account sharing?, mag dit?
Heel kort : NEEN

Ik ben zelfs een keer afgesloten omdat ik mijn PC mee had genomen naar een maat van me, en daar had zitten leechen.

Na een mailconversatie was ik weer online, maar heb er wel een zielig verhaal voor moeten ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Koffie schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:32:
[...]

Heel kort : NEEN

Ik ben zelfs een keer afgesloten omdat ik mijn PC mee had genomen naar een maat van me, en daar had zitten leechen.

Na een mailconversatie was ik weer online, maar heb er wel een zielig verhaal voor moeten ophangen.
Das wel heel streng. Ik deel ook een Giganews account en zolang je maar niet van 2 verschillende IP's tegelijkertijd connect is er niets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Gunner schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:35:
[...]

Das wel heel streng. Ik deel ook een Giganews account en zolang je maar niet van 2 verschillende IP's tegelijkertijd connect is er niets aan de hand
Nee is niet streng :) Staat vaak vermeld in de voorwaarden. Eweka bijv mag wel gedeeld worden, mits het aantal draadjes maar niet overschreven wordt. Het zou van de gekke zijn als er 1 iemand een account aanschaft (7 euro bijv ) en 5 mensen tegelijk van gaat staat leechen.. Dat is inkomsten mislopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:46:
Nee is niet streng :) Staat vaak vermeld in de voorwaarden.
Bij Giganews staat het ook in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Bij Tweaknews ook.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Gunner schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:47:
[...]
Bij Giganews staat het ook in de voorwaarden.
Bovendien locked giganews gewoon op 1 ip, thuis heb ik Chello ADSL en daar staat de router in bridging zodat iedere computer een inet IP krijgt toegewezen, zodra er 1 pc staat de leechen krijgt mijn laptop geen bit meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 20:23
Koffie schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:17:
Over SSL : Ik heb even een hele simpele test gedaan:

[afbeelding]

Eerst met SSL, daarna zonder SSL (bij dezelfde NNTP provider uiteraard).
Ik merk dus eigenlijk geen verschil.
Wel moet ik opmerken dat dit met de laatste Newsleecher final is, waarbij ik stukken minder dalen in de grafiek heb bij completen van files (uiteraard dit wegens minder load).
Hier gaat het lijntje uit het grafiekje ook ZEER strak, nooit last van dalen en happen in de grafiek zoals jij ze toont. gewoon een strakke lijn.

Ik maak echter wel gebruik van TweakNews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Ik leech samen met iem van UNS al meer dan een jaar volgens mij... we gebruiken het allebei van verschillende IP's... allebei hebben '20-mbit' snelheid, en downloaden met max snelheid (~1.5 MByte/s).

Hoewel de laatste tijd ik een steeds lagere snelheid begin te krijgen... maar ik mag eigenlijk niet zeuren, want ik betaal er niet voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Anoniem: 179986 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 06:31:
[...]

Holy crap.. 8 MB per seconde.
Dan heb je een film/spel in ~9,5 minuut, wel iets anders dan mijn 320 KB/s _O-,

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Pff, aan die snelheden zou het handiger zijn als je hem gewoon van de server kon streamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Chutney schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:06:
[...]

Hier gaat het lijntje uit het grafiekje ook ZEER strak, nooit last van dalen en happen in de grafiek zoals jij ze toont. gewoon een strakke lijn.

Ik maak echter wel gebruik van TweakNews.
De eerste hap was van het completen, de andere happen voor het disconnecten en wijzigen van de settings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Fire69 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:04:
Pff, aan die snelheden zou het handiger zijn als je hem gewoon van de server kon streamen :P
Inderdaad, het eerste programma wat daarmee aan komt zetten is koning! Wat heerlijk zou dat zijn, gewoon film on demand :) en meteen kijken na aanklikken... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zijn er tegenwoordig al mogelijkheden om automatisch te downloaden? Ik bedoel dus als er een nieuwe serie uitkomt, deze automatisch gedownload en uitgepakt wordt. Een soort auto nzb import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bartjeee schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:04:
Zijn er tegenwoordig al mogelijkheden om automatisch te downloaden? Ik bedoel dus als er een nieuwe serie uitkomt, deze automatisch gedownload en uitgepakt wordt. Een soort auto nzb import.
Met de nieuwset NewsLeecher moet je een heel eind komen.
NL kon al een lange tijd NZB's die in een dir komen automatisch importeren, naar ik begrepen heb kan NL tegenwoordig ook automatisch PAR'en, repareren en uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
(jarig!)
Maar hij kan nog steeds niet weten wat jij wil downloaden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:53
Ja, dat bestaat.

Als je gebruik maakt van *een van de betere betaal index-services*, kun je daar een RSS feed inmekaar laten flansen met de nodige trefwoorden. Deze wordt door SABnzbD ingelezen en verwerkt.

Het is een beetje puzzelen, maar het zou moeten werken.

SabNZBd is trouwens nog steeds de lekkerste tool die er is, als je't mij vraagt. In samenwerking met *een van de betere betaal index-services*, firefox en een greasemonkey scriptje heb je toch al zonder veel moeite 1-click downloading. SabNZBd download, repareert (inclusief downloaden van de nodige par blokken, niet meer), pakt uit en plaatst het netjes voor je in een mapje. Tevens is de SabNZBd interface overal ter wereld aan te spreken, dus effe snel iets in je que zetten op het werk is geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KaiZas schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:55:
Ja, dat bestaat.

Als je gebruik maakt van *een van de betere betaal index-services*, kun je daar een RSS feed inmekaar laten flansen met de nodige trefwoorden. Deze wordt door SABnzbD ingelezen en verwerkt.

Het is een beetje puzzelen, maar het zou moeten werken.

SabNZBd is trouwens nog steeds de lekkerste tool die er is, als je't mij vraagt. In samenwerking met *een van de betere betaal index-services*, firefox en een greasemonkey scriptje heb je toch al zonder veel moeite 1-click downloading. SabNZBd download, repareert (inclusief downloaden van de nodige par blokken, niet meer), pakt uit en plaatst het netjes voor je in een mapje. Tevens is de SabNZBd interface overal ter wereld aan te spreken, dus effe snel iets in je que zetten op het werk is geen probleem :)
Dat is toch helemaal niet handig? Je download dan vast veel te veel. Dit zal alleen fijn werken voor zeldzame dingen zoals een oude film. Maar dan gebruik ik liever de watchdog functie van bepaalde index sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:53
Inderdaad. Het is perfect mogelijk dat je dezelfde content x-aantal keer binnen haalt. Ikzelf heb totaal geen ervaring met die rss functie, maar ik ga er vanuit dat je kunt instellen dat er maar één hit mag zijn en dat de search daarna verwijderd wordt of pas een week later terug wordt herhaald. Lijkt me nog moeilijk, aangzien ik graag zelf beslis welke kwaliteit ik binnen haal. Ik prefereen namelijk de HD versies, of het in mpeg2 of H.264 is maakt me niet zoveel uit.

Ik hou het wel bij de 1-click functie. Elke dag een beetje struinen op die index site vind ik zelfs aangenaam. Als je dan toch een paar weken op vakantie gaat, moet je maar zien dat je een server hebt met genoeg retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
UNS heeft een retentie upgrade, EN ik kan nu met mijn max snelheid downloaden opeens _/-\o_
Ik heb het ze gevraagd, maar ze hebben toch echt geen speed-upgrade gedaan ofzo. Hoe dan ook, ik ben blij :)

Afbeeldingslocatie: http://usenetserver.com/images/phase3.jpg

Wed, 7 Mar 2007 19:17:04 GMT

Today we have increased our retention to 101 days.

Some groups are showing less than our projected retention due to a software bug. Highwinds Software Group is working to repair this bug. For now, the larger groups will have a truncation of the headers, but you should be able to pull to up 90 days by message ID (using a NZB, etc.)

[ Voor 24% gewijzigd door Bhai op 08-03-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Bhai schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:34:
UNS heeft een retentie upgrade, EN ik kan nu met mijn max snelheid downloaden opeens _/-\o_
Ik heb het ze gevraagd, maar ze hebben toch echt geen speed-upgrade gedaan ofzo. Hoe dan ook, ik ben blij :)
ik haal nu 1.8mb/sec (van m'n 2mb/sec) dus ik ben ook wel tevreden, zoals ik al eerder zei zat er een cap op van 1mb/sec overdags. Hopen dat we de snelheid blijven behouden, dan geef ik UNS volgende maand weer een kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 00:16
Ik heb Orange, en gebruik daar dus ook de nieuwsserver van met het programma GrabIt :) . Het aanbod van data valt me een beetje tegen, ik kan amper een recente game er mee downloaden. Raden jullie mij trouwens aan een ander programma te downloaden? Ook staan de bestanden er na een dag of zo niet meer op, heel jammer :/ .

Ook komt mijn downloadsnelheid als ik ik een bestand download van een nieuwsgroep niet verder dan ongeveer 45 kb/s, terwijl de downloadsnelheid wanneer hij headers ophaalt ongeveer 300 KB/s is. Ik dacht dat je altijd kon downloaden op de volle downloadsnelheid. Ik heb een abonnement van 3 MBPS, dus zou de downloadsnelheid rond de 300 KB/s moeten liggen, wat dus ook het geval is bij het headers ophalen.

Dus:
  • Raden jullie mij een ander programma aan dan GrabIt?
  • Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem met de downloadsnelheid?

[ Voor 4% gewijzigd door hello_moto op 08-03-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

hello_moto schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:13:
  • SabNZBd is gratis en zeer goed alternatief.
  • Een payserver erbij nemen of van ISP veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
hello_moto schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:13:

[/list]
ligt niet aan Grabit, ook niet aan je verbinding, maar ligt aan de nieuwsgroep van Orange: die heeft een limiet van 50k/sec.

met jou verbinding kan je een Eweka abo proberen, kost maar € 7,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Terryb47 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:04:
[...]

ik haal nu 1.8mb/sec (van m'n 2mb/sec) dus ik ben ook wel tevreden, zoals ik al eerder zei zat er een cap op van 1mb/sec overdags. Hopen dat we de snelheid blijven behouden, dan geef ik UNS volgende maand weer een kans :)
Omdat het abonnement niet op mijn naam staat, mag en kan ik er niet over klagen (ze kunnen naar een gebruikersnaam oid vragen), maar waarom vraag je UNS niet waarom je niet je max snelheid haalt? Ze hebben zo'n online klantenservice :)

Ik heb ze ff gevraagd of ze ook een snelheidsupgrade hebben gehad (als potentiële klant :P )
stephen_s:
Ok, the only speed issues we are aware of have been with many UK/European ISPs throttling heavy downloaders
stephen_s:
especially over the last month or so
just a question:
ok, thnx for the help. ill take UNS in consideration for a account
stephen_s:
no problem, let us know if you need anything else
Je kunt gewoon zeggen dat je niet je maximale snelheid haalt, en misschien kunnen ze er wat mee (kan is klein, maar zo laat je ze wel direct weten dat je niet tevreden bent).
Het is wel zo dat vroeger toen de snelheid heel bedroefd was, gebruikers hun geld terug konden vragen bij UNS.. dus je weet het nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik heb inderdaad te vroeg zitten juichen, snelheid is weer ingekakt naar 1.2mb/sec nu.

Ik zal hun helpdesk even wat vraagjes gaan stellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Wat leuk dat ik nu ook opeens een snelheid van ~1 MB/s heb: je bent dus niet de enige.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik heb even met hun online operator gebabbeld en niks wijzer kunnen worden:
bill_b:
sounds like your ISP is doing some traffic shaping
bill_b:
you use NTL or blueyonder?
Terryb47:
as I was saying, at daytime I can barely reach 50% of my max speed. BUT after midnight I can do 100%
Terryb47:
blueyonder = UK? I'm in The Netherlands
bill_b:
Well I took a shot
bill_b:
the practice of traffic shaping is popular for over seas ISPs
Terryb47:
Well it seems I'm not the only dutch user who has this problem
bill_b:
basicly they limit the speeds durring their peek times
Terryb47:
well I know for sure that my ISP doesn't limit speeds
Terryb47:
with Giganews or other local usenet servers I can download with 100% speed
Terryb47:
I only get this problem with UNS sadly
Terryb47:
So I've been wondering if you guys had a speedcap during daytime (I doubt it)
Terryb47:
I've tried all different servers too already. So I can't do much else from my side.
bill_b:
Giganews has farms in Europe
bill_b:
If they are throttling it it is because it has to go over the ocean and cost them so much more $$
bill_b:
To overcome slow speeds, please max out your connections to 10 and try using a different port: 23, 25, 3128, 8000, 1720. You can also try the "IP Routing Tool" using the URL http://monitor.usenetserver.com/cgi-bin/routeselect
Terryb47:
alright, I'll try different ports for now
zoals ik al zei: heb al die andere servers al geprobeerd, ook de verschillende poorten nu. Tis jammer, voor de prijs die je betaald is die 100 dagen retentie UNS de goedkoopste - (bij Giganews betaal je het dubbele), alleen de speeds zijn wat minder.

Maar goed, als je een 10mbit verbinding hebt of trager, kan ik UNS zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
Terryb47 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:33:
[...]

ligt niet aan Grabit, ook niet aan je verbinding, maar ligt aan de nieuwsgroep van Orange: die heeft een limiet van 50k/sec.

met jou verbinding kan je een Eweka abo proberen, kost maar € 7,50 per maand.
Ah, dat is jammer ;( . Ik heb ondertussen even naar Eweka gekeken, maar ik wil eigenlijk geen geld via een bankrekening, maar gewoon via een een sms'je of meerdere sms'jes.

Zijn er verder nog aanbevelingen? Ik zie zo snel Speedplaza en SMSUsenet, zijn die een beetje goed?

[ Voor 23% gewijzigd door hello_moto op 08-03-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23:25
Terryb47 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:21:
Ik heb even met hun online operator gebabbeld en niks wijzer kunnen worden:

[...]

zoals ik al zei: heb al die andere servers al geprobeerd, ook de verschillende poorten nu. Tis jammer, voor de prijs die je betaald is die 100 dagen retentie UNS de goedkoopste - (bij Giganews betaal je het dubbele), alleen de speeds zijn wat minder.

Maar goed, als je een 10mbit verbinding hebt of trager, kan ik UNS zeker aanraden.
Kun jij eens kijken welke verschillende routes ze aanbieden via die routing tool? Ben wel benieuwd welke transit toko's ze gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:10
Ik heb nu na 10 dagen tweaknews proberen (waarvan ik de helft op vakantie was :+ ) Eens 1 maandje gekocht bij Download2Day, die is ook heel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86614

Nog meer mensen problemen met Eweka? Hoewel ik in het begin nog kon downloaden met 560 kb/s wat de max is voor mijn verbinding (6 Mbit), komt die nu niet boven de 260 kb/s uit. Om te huilen, want hier betaal ik natuurlijk niet voor.

Morgen even bellen (wat veels te veel geld kost bij hun, een mailadres ho maar). Baal ontzettend. Misschien anders maar Tweaknews proberen, hoewel je daar weer een abbo moet afsluiten, of kan dat ook voor 2 maanden bijv.? Want op hun site staat vanaf 1maand..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
hier niet, download gewoon max van reader 73, ongeveer 1.3 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111033

Hier ook geen problemen met Eweka: nooit eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Ook hier geen problemen met Eweka (reader 26): 735kb/sec met 2 draadjes (6 mbit speedlinq abonnement)

[ Voor 6% gewijzigd door Schweino op 09-03-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
Nou snap ik er even niks meer van :/ . Ik heb SMSusenet geactiveerd door middel van SMS, en heb een inlogcode en wachtwoord gekregen. Dan moet ik daar mee inloggen, en dan vul ik mijn gegevens in. Dan klik ik op wijzigen en dan komt er nog eens hetzelfde voor :S . Als ik nu mijn gegevens invul in GrabIt dan doet hij er ook niks mee, als ik full update doe dan gebeurt er gewoon niks(onder het kopje batch), iet wat bij mijn Orange abonnement wel gebeurt.

Kan iemand mij helpen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Je zal de eerste keer ook even je snelheid in moeten stellen bij je instellingen :)

Daarna duurt het ook nog een minuutje of 5/10, voordat je er op kan en alles doorgevoerd is.

[ Voor 36% gewijzigd door PeterSelie op 09-03-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
SoaDmaggot schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:21:
Je zal de eerste keer ook even je snelheid in moeten stellen bij je instellingen :)

Daarna duurt het ook nog een minuutje of 5/10, voordat je er op kan en alles doorgevoerd is.
Ik heb de snelheid al ingesteld :S . En ik heb nog geen verbinding. Doe ik nou iets verkeerd?

Ik ben inmiddels maar weer op torrents overgestapt, gaat een stuk sneller 8) .

[ Voor 17% gewijzigd door hello_moto op 09-03-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22706

Anoniem: 86614 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:02:
Nog meer mensen problemen met Eweka? Hoewel ik in het begin nog kon downloaden met 560 kb/s wat de max is voor mijn verbinding (6 Mbit), komt die nu niet boven de 260 kb/s uit. Om te huilen, want hier betaal ik natuurlijk niet voor.

Morgen even bellen (wat veels te veel geld kost bij hun, een mailadres ho maar). Baal ontzettend. Misschien anders maar Tweaknews proberen, hoewel je daar weer een abbo moet afsluiten, of kan dat ook voor 2 maanden bijv.? Want op hun site staat vanaf 1maand..??
Ook wat probleempjes met eweka... Snelheid hapert soms idd. Vooral bij bestanden die boven de 20 dagen al op usenet staan.
Vandaag had ik ook weer een error dat ik teveel connections zou maken. Newsleecher staat ingesteld op 4 threats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:57
Eweka is bij mij ook de laatste dagen niet stabiel (newsreader32):
http://img167.imageshack.us/img167/9072/ewekaho0.gif
Normaal haal ik altijd de volle snelheid met newsleecher en dan is het ook constant (en zoals je kunt zien op het plaatje is dat nu niet het geval).
En het oudste bestand wat ik aan het downloaden ben is 4 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zit toevallig net te kijken naar een Eweka account. Op hun pagina noemen ze maximum snelheid van 20Mbps. Niet duidelijk is of dit per connectie is of dat het de som van de verbindingen betreft. Haal je met vier verbinden 80Mbps? Ook staat er geen lijst van nieuwsgroepen. Is nergens een lijst gepubliceerd?

[ Voor 14% gewijzigd door ari3 op 09-03-2007 22:45 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Volgens mij is dat gewoon de max voor alle lijnen samen. Lijkt me ook wel logisch trouwens, anders kun je net zo goed 10 lijnen open zetten. Maar 20Mbit is ook wel genoeg voor mij, harder gaat toch niet met mn huidige verbinding.

Edit: ik ben er nog geen tegengekomen die ze niet hebben, maar noem eens wat specifiek en ik kan het even testen.

[ Voor 20% gewijzigd door SayWhatAgain! op 09-03-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De standaard populaire groepen zal Eweka wel doorgeven, maar doen ze ook de minder populaire Aziatische groepen... alt.binaries.vcdz, alt.binaries.multimedia.chinese en alt.binaries.sounds.korean bijvoorbeeld?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 14:46
hello_moto schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:27:
[...]

Ik heb de snelheid al ingesteld :S . En ik heb nog geen verbinding. Doe ik nou iets verkeerd?
Nadat je een snelheid hebt gekozen duurt het max. 5 minuten tot je op de server terecht kan (logingegevens worden elke 5 minuten bijgewerkt op de readers). Vul in grabit je accountgegevens + servernaam in (news.smsusenet.nl), zet de timeout op 120 seconden (zelfde scherm), zet de max. connecties op 4 en dan moet het werken.
Werkt het niet dan kan je kijken waar het fout gaat met bv. telnet. Ga naar start, uitvoeren en type in telnet <servernaam> 119 (dus hier telnet news.smsusenet.nl 119) en klik op ok. Je moet dan de welkomstmelding van de server krijgen. Krijg je die niet dan heb je een typefout gemaakt of er zit een firewall dwars. Zie je wel een welkomstmelding dan kan je ook nog je inloggevens controleren, type daarvoor
authinfo user <je account> (dus bv. authinfo user sms00001234)
authinfo pass <je wachtwoord>
zonder typefouten te maken, backspace e.d. werkt doorgaans niet,en dan moet je
281 Ok
o.i.d. te zien krijgen. Klopt dat dan is er niks mis met je verbinding of je account en zit de fout in je programma.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

ari3 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:58:
De standaard populaire groepen zal Eweka wel doorgeven, maar doen ze ook de minder populaire Aziatische groepen... alt.binaries.vcdz, alt.binaries.multimedia.chinese en alt.binaries.sounds.korean bijvoorbeeld?
Zover ik weet kan je gewoon uit die groepen downloaden.... Anders kunnen ze zonder problemen toegevoegd worden!
ari3 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:42:
Ik zit toevallig net te kijken naar een Eweka account. Op hun pagina noemen ze maximum snelheid van 20Mbps. Niet duidelijk is of dit per connectie is of dat het de som van de verbindingen betreft. Haal je met vier verbinden 80Mbps? Ook staat er geen lijst van nieuwsgroepen. Is nergens een lijst gepubliceerd?
Maximale snelheid van 4 lijntjes... je kan dus met max 20mbit downloaden van Eweka.

[ Voor 37% gewijzigd door The CarNagE Man op 09-03-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
rapsac schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:23:
[...]

Nadat je een snelheid hebt gekozen duurt het max. 5 minuten tot je op de server terecht kan (logingegevens worden elke 5 minuten bijgewerkt op de readers). Vul in grabit je accountgegevens + servernaam in (news.smsusenet.nl), zet de timeout op 120 seconden (zelfde scherm), zet de max. connecties op 4 en dan moet het werken.
Werkt het niet dan kan je kijken waar het fout gaat met bv. telnet. Ga naar start, uitvoeren en type in telnet <servernaam> 119 (dus hier telnet news.smsusenet.nl 119) en klik op ok. Je moet dan de welkomstmelding van de server krijgen. Krijg je die niet dan heb je een typefout gemaakt of er zit een firewall dwars. Zie je wel een welkomstmelding dan kan je ook nog je inloggevens controleren, type daarvoor
authinfo user <je account> (dus bv. authinfo user sms00001234)
authinfo pass <je wachtwoord>
zonder typefouten te maken, backspace e.d. werkt doorgaans niet,en dan moet je
281 Ok
o.i.d. te zien krijgen. Klopt dat dan is er niks mis met je verbinding of je account en zit de fout in je programma.
Kijk eens aan :) . Maar ik heb het gewoon goed ingevuld in GrabIT, doet dus niks. Als ik de tweede handeling van jou uitvoer zegt hij gewoon OK, dat is dus goed.

Ik zal het eens met een ander programma proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

aryan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:45:
Eweka is bij mij ook de laatste dagen niet stabiel (newsreader32):
http://img167.imageshack.us/img167/9072/ewekaho0.gif
Normaal haal ik altijd de volle snelheid met newsleecher en dan is het ook constant (en zoals je kunt zien op het plaatje is dat nu niet het geval).
En het oudste bestand wat ik aan het downloaden ben is 4 dagen
Dit kan door meerdere dingen komen op je verbinding. Het kan o.a door een virusscanner komen welke iedere keer als ie klaar is met een bestand hem scanned waardoor hij langzaam wordt...
Ook kan het liggen aan je newsleecher versie... de nieuwste werkt gewoon perfect met Eweka..
Probeer ook eens het uitschakelen van firewalls en zet andere programma's eens uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:57
The CarNagE Man schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:37:
[...]

Dit kan door meerdere dingen komen op je verbinding. Het kan o.a door een virusscanner komen welke iedere keer als ie klaar is met een bestand hem scanned waardoor hij langzaam wordt...
Ook kan het liggen aan je newsleecher versie... de nieuwste werkt gewoon perfect met Eweka..
Probeer ook eens het uitschakelen van firewalls en zet andere programma's eens uit...
ik was nog vergeten erbij te zetten: Mijn verbinding is 6mbit (planet adsl-comfort), virusscanner is AVG en mn newsleecher versie is 3.7 final. Op dit moment is de download snelheid wel weer stabiel, dus waarschijnlijk was er dan iets niet helemaal correct bij eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

The CarNagE Man schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:37:
Dat is dus zo'n onzin he. Ik gebruik al jaren Newsleecher vanaf de 0.x beta's en snelheid is altijd maximaal geweest met verschillende USP's. Heel erg substantieels is er imho niet veranderd aan Newsleecher.

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 10-03-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Loose Moose
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-03-2022
Hoi. Zijn er mensen die vandaan ook problemen hebben met toegang to newsxs.nl? Ik vind hem zelfs helemaal niet meer in DNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8158

Hoi mensen,

Is bij jullie EWEKA vandaag (10-03-07) ook zo brak? ik kom niet boven de 70 Kb/sec uit :S Snap er niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDG
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20

TDG

Problemen 10-08

Wegens een stroomstoring op het Internet Knooppunt AMSIX (locatie NIKHEF) is het mogelijk dat sommige delen van onze dienst slecht tot niet bereikbaar zijn. Onze excuses voor het ongemak.

Update 16:45

Wegens de aanhoudende stroomstoring is in samenspraak met @Home besloten om tijdelijk geen verkeer door te laten naar @Home klanten. Gevolg is dat @Home klanten geen verbinding kunnen maken.
http://eweka.nl/nl/status_meldingen/

Ik vraag me af waarom alleen @home klanten niet worden door gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Klippy

Still Game

Aha dat verklaard een hoop.
Wel netjes dat ze het melden, maar ik kom met m'n @Home verbinding niet eens meer op de Eweaka pagina, dus veel heb ik daar niet aan 8)7
Gelukkig hebben we GoT nog :)

edit:
Ow een minuut later werkt de site gewoon

[ Voor 11% gewijzigd door Klippy op 10-03-2007 17:09 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Laatst online: 18:59
Het is wel ut weekend van de slechte newsservers dan.
Mijn proef Abbo van Tweaknews is sinds gister ook instabiel.
Eerst was het m'n max (+/- 350) van m'n Chello lijn.

Nu schommelent tussen 100 en 250 en zou 10 of 20mbit moeten kunnen, haha

hebben andere met tweaknews hier ook last van?

[ Voor 17% gewijzigd door liquid_ice op 10-03-2007 17:55 ]

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDG
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20

TDG

Update 17:35
Alle problemen lijken weer opgelost. Binnen enkele minuten kunnen ook @Home klanten weer verbinding maken.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Werkt weer. :)

De download snelheid is nu ook weer normaal (rond de 1200KB/s ipv 200KB/s eerder vanmiddag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Laatst online: 18:59
Volgens mij staan Tweaknews en eweka in hetzelfde rek, want die van mij schoot ook omhoog zo vanaf 18:05

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.