Gathering of Tweakers

Quicksearch
The house of bushes

Nou, AppleTV is binnen voor nog geen 265 euro inclusief belasting. 8)

Ik loop nu tegen een probleempje aan. Ik heb een aantal HD-movies die ik met Visual Hub en AppleTV 5.1 instelling converteer.

http://xs226.xs.to/xs226/08146/appletv949.png

Na een avondje draaien krijg ik nu deze foutmelding:
"main: no suitable decoder module for fourcc `ac-3'"

De .mkv zegt toch duidelijk dat ie 5.1 is
quote:
Size: 12.3GB (DVD9+DVD5)
Runtime: 2:09:36
Res: 1920x1040
Codec: x264, 2pass - L4.1
Bitrate: 12097 Kbps
Audio: DTS 5.1 1.5 Mbps, English
Subtitles: Eng,Cze,Dan,Dut,Fin,Fre,Gre,Pol,Pt,Spa,Swe (SRT)
Sample: 117MB
Source:
Ik vraag me af waarom mijn geconverteerde files geen audio bevatten: ik hoor niks op mijn AppleTV maar ook niet op iTunes op mijn Macs. Iemand een ideetje wat er mis gaat? Ik heb een Creative 5.1 set via optical aan mijn Apple TV hangen

Playboy Mansion wijzigde dit bericht 06-04-2008 09:38 (8%)

24" Intel iMac 2.8Ghz Core2Duo Extreme 4GB Ram - MBP 2.16 Ghz Core2Duo 3GB Ram - iPhone 8GB - iPod Classic 80Gb - AppleTV 160Gb - PS3 40Gb -Canon EOS 400D- The House of the Future has no Windows

Misschien overbodige / domme vraag, maar je decoder ondersteunt ook DTS, en niet alleen Dolby Digital? :o

Unum systema ad omnes eos regnandum... | Macbook Pro C2D 2.33 GHz / 2 GB / 250 GB / X1600 265 MB

The house of bushes

quote:
DiGiSTORM_ schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:54:
Misschien overbodige / domme vraag, maar je decoder ondersteunt ook DTS, en niet alleen Dolby Digital? :o
Ja, daar kwam ik ook net achter. Gelukkig komt mijn receiver met DTS a.s. woensdag. Beetje slecht gelezen van mezelf.

24" Intel iMac 2.8Ghz Core2Duo Extreme 4GB Ram - MBP 2.16 Ghz Core2Duo 3GB Ram - iPhone 8GB - iPod Classic 80Gb - AppleTV 160Gb - PS3 40Gb -Canon EOS 400D- The House of the Future has no Windows

Cosmopoliet

Na een week van omzwervingen is mijn AppleTV ook vandaag binnengekomen.
Ik heb inclusief de BTW en inklaringskosten nu omgerekend 255 euro betaald voor de 40 gig versie uit the USA. Als mijn pakket erdoorheen was geglipt zou het dus 210 euro geweest zijn. Nu nog steeds een mooie prijs.

Eerst even rustig gebruiken en dan de patchstick maken (ben wat dat betreft wel een noob, dus hulp is altijd welkom).

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Cosmopoliet

En meteen begint het gepiel. Ik heb "the dreaded port 3689" verhaal nu. OTB 2.0 deed mijn appletv het. Dus ik dacht daarna even upgraden, maar toen begon de ellende dus. Dus terug naar fabrieksinstellingen 2.0. Nu synced itunes alles weer normaal niet dus getver. De verbinding valt weg. Appletv draadloos en mijn imac hangt bekabeld aan de router/AP.

DoctorV64 wijzigde dit bericht 07-04-2008 15:05 (36%)

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Na lang twijfelen en vele uren research toch maar even mn vraag hier posten. De laatste tijd ben ik veel bezig met het uitbreiden van mn setup. Hieronder vallen ook het aanschaffen van externe HDD's en een goeie manier creeren voor het afspelen van mijn downloads op mijn TV/Home Cinema. Op dit moment ben ik in het bezit van een MacBook die draadloos verbinding maakt met een Belkin Wireless N Router voor de nodige snelheid. Verder ben ik ook in het bezit van een Xbox 360.

De situatie die ik eigenlijk wil creeren en die hierop van toepassing is, is dat ik 1 grote externe HDD wil voor backup via Time Machine. Maar deze kan ik niet gebruiken om via mn Xbox 360 mn films te streamen. En om de een of andere reden wil dit ook niet altijd perfect werken, en zegt die af en toe dat die de conectie met mn computer verloren is en daarom niks kan laden (een stabielere setup is daarom gewenst).Ik kan ze ook los op mn MacBook interne HD zetten, maar dat raakt ook langzaam vol.

Nu heb ik dus eigenlijk drie opties:
- WD Passport HD aanschaffen via USB op Xbox 360 aansluiten
Voordelen: Overal mee naar toe te nemen
Nadelen: Niet in directe verbinding met TV; alleen wat op de HD staat is te bekijken

- Apple TV
Voordelen: Alles te benaderen zolang de Mac aanstaat; mooie gadget :9~
Nadelen: Niet mee te nemen; speelt geen .mkv bestanden (zijn te converteren met visualhub?)?

- Xbox 360
Voordelen: Alles te streamen
Nadelen: Streamen werkt lang niet altijd goed, en dan direct op laptop kijken.

Nah ja, om de een of andere reden kom ik hier niet uit, aan zou ik graag om jullie advies willen vragen. Feit is dat ik binnenkort naar de USA ga, en daar dus voor 229 + tax een apple tv kan halen. 40 GB lijkt me genoeg aangezien alles dat in je iTunes staat (dus ook films) netjes te streamen is (waar ik overigens nog altijd met het opslag probleem zit, maar dan zou ik eventueel een iets grotere externe HD kunnen kopen (1TB ipv 500GB) en hier 2 partities maken: 1 voor timemachine, 1 voor data opslag)? En gaat dit streamen een beetje goed...zonder haperingen? Is er iemand die dit toevallig heeft vergeleken op de Xbox en Apple TV (verschil zit hem waarschijnlijk in wireless G standaard van XBox, N-standaard van Apple TV wat dus beter zou moeten lopen).

In ieder geval, waar ik achter probeer te komen is of ik dingen/opties over het hoofd zie. Ik wil het zo makkelijk mogelijk houden, zonder teveel gedoe, maar ook niet aan overkill doen. Gadgets ben ik daarentegen een grote fan van, maar daar mogen we wel vanuit gaan in dit topic. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

quote:
Superbol schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:42:
<><><>
In ieder geval, waar ik achter probeer te komen is of ik dingen/opties over het hoofd zie. Ik wil het zo makkelijk mogelijk houden, zonder teveel gedoe, maar ook niet aan overkill doen. Gadgets ben ik daarentegen een grote fan van, maar daar mogen we wel vanuit gaan in dit topic. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Andere optie is een MacMini erbij te nemen, heeft dezelfde afstandsbediening en gebruikersgemak als de apple-tv (frontrow) echter geen Youtube. De Mini is echter wel weer makkelijker te gebruiken als download/media box en sopeelt met Perian alles af, je hoeft dus niet te hacken.
Mijn G4 speelt echter haperend .mkv (kan het processortje niet aan) maar met de nieuwere zou het niet zo'n probleem moeten zijn.
Dit is echter wel de duurste oplossing maar met evt externe HD erbij wel de flexibelste.

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

quote:
franssie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:23:
[...]

Andere optie is een MacMini erbij te nemen, heeft dezelfde afstandsbediening en gebruikersgemak als de apple-tv (frontrow) echter geen Youtube. De Mini is echter wel weer makkelijker te gebruiken als download/media box en sopeelt met Perian alles af, je hoeft dus niet te hacken.
Mijn G4 speelt echter haperend .mkv (kan het processortje niet aan) maar met de nieuwere zou het niet zo'n probleem moeten zijn.
Dit is echter wel de duurste oplossing maar met evt externe HD erbij wel de flexibelste.
Idd, die optie was ik wel even vergeten. Maar aan de andere kant, het betekend dat de MacMini dichtbij mn tv moet staan (voor de dvi/hdmi verbinding). Dan vind ik de 500-600 euro die je ervoor neer moet tellen wel een beetje aan de hoge kant om puur als 'doorgeefluik' te dienen, want als die daar staat kan ik hem eigenlijk nergens anders meer voor gebruiken....

Alhoewel, realiseer me net dat ik het als volwaardige PC kan gebruiken op mn tv...maar toch, ik gebruik nu eigenlijk mn MacBook voor al het PC werk dat gedaan moet worden...

Ik weet dat er op dit forum niet al te veel over gepraat wordt, maar ik heb precies hiervoor een goedkope C2D hackintosh in elkaar geklust voor 200 euro. Andere optie is je MacBook aan de tv hangen, die kan exact hetzelfde als de Mini.

Dreamvoid wijzigde dit bericht 09-04-2008 10:36 (13%)

The house of bushes

quote:
DiGiSTORM_ schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:54:
Vreemd, want met mijn nieuwe decoder die DTS ondersteunt (logitech Z-5450) heb ik nog steeds geen geluid.

Is een .mkv file met DTS wel goed te coderen via VisualHub met AppleTV 5.1 setting?

quote:
Dreamvoid schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:36:
Ik weet dat er op dit forum niet al te veel over gepraat wordt, maar ik heb precies hiervoor een goedkope C2D hackintosh in elkaar geklust voor 200 euro. Andere optie is je MacBook aan de tv hangen, die kan exact hetzelfde als de Mini.
Hmm, jah, maar ik denk dat ik met mijn kennis niet echt in staat ben om zoiets zelf in elkaar te zetten. Daarnaast is een Apple TV (40GB) in dit geval even duur te verkrijgen, en gaat mn voorkeur toch daar naar uit. En idd, het is ook gewoon mogelijk om mn MacBook aan mn tv te hangen, maar mijn situatie is daar niet ideaal voor. Mn bed staat een meter of 2 van mn bed af, plus 2 meter bed, betekend dat als ik een filmpje wil kijken ik eerst naar mn tv moet lopen, een plekje moet zoeken wat er eigenlijk op dit moment niet is (normale tv meubels zijn ook nergens te vinden >:) ) en dan aan moet sluiten etc, etc. Eigenlijk te omslachtig dus.

Een andere optie is nog om naast de Apple TV een Time Capsule aan te schaffen, alhoewel ik lees dat dat op dit moment nog niet mogelijk is (vaagheid op zn tijd bij apple), en die werkt als router niet voor mn xbox. En daar zit ook meteen wel weer een aardig prijskaartje aan. Maarja, voor gadgets moet ook wel weer wat neergeteld worden.

Andere twee vragen waar ik naast mijn vorige post nog mee zit is het volgende:
- Is het handiger (ook met het oog op HD downloads die steeds meer te vinden zijn) om een 40GB of een 160GB aan te schaffen?

- Die USB uitgang aan de achterkant is zeker niet om er een externe HD aan te hangen he? Anders hoeft die 160GB er niet te komen, en gebruik ik een passport als opslag van oudere movies die ik er ff aahang als ik die wil bekijken.

- Iemand die toevallig ook een Xbox en een Apple TV heeft...kun je me de voordelen van een Apple
TV boven een Xbox 360 al mediaplayer geven. Ik vraag me af wat het voordeel van een Apple TV dan nog is, maar die voordelen heb ik hard nodig om tot aanschaf over te gaan :*)

Op dit moment eigenlijk zit ik er toch sterk aan te denken om een Apple TV te halen, maar eerst nog ff wat vraagstukken op zien te lossen O-)

Superbol wijzigde dit bericht 10-04-2008 01:59 (35%)
Reden: changes..

Voordeel AppleTV boven een xbox 360 ?
in ieder geval 1 heel belangrijke: AppleTV is gewoon stil en de xbox360 maakt een enorme herrie.

Xbox kan dan wel meer videoformaten aan, maar dat heb ik bij de AppleTV opgelost door iets wat
patchstick heet -ik kan nu dus ook wmv/divx en een hoop andere rommel afspelen.

The house of bushes

quote:
Playboy Mansion schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:33:
[...]
Vreemd, want met mijn nieuwe decoder die DTS ondersteunt (logitech Z-5450) heb ik nog steeds geen geluid.

Is een .mkv file met DTS wel goed te coderen via VisualHub met AppleTV 5.1 setting?
Iemand dit zelfde probleem?

Het schijnt vaker voor te komen (http://www.isquint.org/cg....cgi?act=Print;f=8;t=5580), maar ik vind maar geen oplossing :|

...als je muziek afspeelt via Apple TV, kan je dan ook gebruik maken van een Visualizer zoals op een Mac???

Xbox Live Gamertag: XXlerator ---- PS3 Online ID: RavixUSA

Vader van Sophie en Lucas!

quote:
Neovo schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:21:
...als je muziek afspeelt via Apple TV, kan je dan ook gebruik maken van een Visualizer zoals op een Mac???
Screensaver afspelen kan met:
- Foto's
- Coverart

Of apple logo geloof ik

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Thanx voor je reactie. Jammer dat de Visualizer van de Mac niet mogelijk is. :'(

Xbox Live Gamertag: XXlerator ---- PS3 Online ID: RavixUSA

Cosmopoliet

Update 2.0.2 is uit, waarbij het uitvallen van de connectie kennelijk verbeterd zou zijn. Helaas heb ik nog steeds last van uitval tijdens het syncen. Patchstick doet het gewoon.
Even aankijken hoe het gaat.

bought a MacBook

is er niemand die een sluitende werkende versie heeft voor de patchstick? ik heb nu stilaan alles al gedaan en het wil maar niet lukken. op diverse fora schreeuwen mensen om hulp, maar er wordt blijkbaar telkens iets verkeerd gedaan... :)

bought a MacBook - appel aan de wereld!

Hoe snel hebben jullie films in HD binnen die jullie huren op de AppleTV?

De eerste keer dat ik er 1 huurde in HD kon ik binnen 5 minuten starten om te zien. Alle 3 de films die ik daarna heb gehuurd heb ik uren moeten wachten...

bought a MacBook

heb eindelijk mijn AT ssh compatibel kunnen maken; jammer genoeg niet via een mac methode, maar wel de ATV4 windows methode :)

dit filmpje: http://youtube.com/watch?v=tkLTqSl8Kio&fmt=18
DD en het imagebestand en dan gaan met die banaan! :)

bought a MacBook - appel aan de wereld!

quote:
Valderrama schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:58:
Hoe snel hebben jullie films in HD binnen die jullie huren op de AppleTV?

De eerste keer dat ik er 1 huurde in HD kon ik binnen 5 minuten starten om te zien. Alle 3 de films die ik daarna heb gehuurd heb ik uren moeten wachten...
Kun je in Nederland dan al films huren?
Dacht dat het alleen in de USA kon.

Reg. datum: 09 januari 2004

Als je een US adres regelt en een itunes code kan je ook hier huren/kopen ;)

100% No Soul Guaranteed

The house of bushes

quote:
CAFC1905 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:53:
[...]

Kun je in Nederland dan al films huren?
Dacht dat het alleen in de USA kon.
Zo heb ik een US-account aangemaakt. Via eBay kun je ook zo aan iTunes Gift cards komen.

Cosmopoliet

Op de een of andere manier krijg ik het mounten van een share niet voor elkaar met mijn patched ATV. Verder blijf ik problemen houden met het uitvallen van de verbinding waardoor het syncen met itunes niet goed gaat, alleen steeds na het rebooten van de finder doet de sync het even.
Het mounten van een folder van mijn imac zou mijn plezier wel verhogen met dit apparaat. Ik heb een zyxel modem router met wlan die met al mijn andere apparaten wel goed functioneert draadloos.

Dit maakt mijn beleving tot op heden nog niet optimaal met mijn appletv.

Reg. datum: 04 december 2007

Hier absoluut geen problemen met uitvallen van verbinding (patched ATV met iTunes op Windows XP machine)
Ik mount een folder via NFS (op Linux OS). Ook hier geen enkel probleem, draait al 3 maanden continue als een zonnetje.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws