Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 27 november 2001

quote:
Als jij zegt waar ik in Nederland een 720p film kan kopen (online / offline), en die op mijn AppleTV af kan spelen, dan vind ik het prima.
i rest my case! ! hier heb je een punt _/-\o_ (kan het verder uit gaan leggen maar laten we nu niet heiliger dan de paus zijn..) ennuh, uit onderzoek blijkt dat downloaders van films en muziek juist vaker legale (te) dure films en muziekcd's kopen!

laat Apple nu gewoon slim zijn en ervoor zorgen dat je zelf codecs kan toevoegen of laat ze ze zelf installeren via een update; resultaat: geen gezeur meer over ondersteunde formaten en een explosie aan verkopen van apple-tv's! (ja en ik begrijp dat er dan minder films via itunes gekocht gaan worden etc etc etc maar dat zal allemaal best meevallen want als die ooit komen voor ons en dan ook nog betaalbaar komt dat ook wel goed...)

en nu maar weer ontopic toch? ;)

Binnenkort een Iphone (US)

Het kan ook simpel
Reg. datum: 05 december 2000

quote:
Geqxon schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:00:
[...]

Als jij zegt waar ik in Nederland een 720p film kan kopen (online / offline), en die op mijn AppleTV af kan spelen, dan vind ik het prima.
Dat hoef ik niet te doen, dat is gewoon (nog) niet te krijgen. Er zijn wel meerdere dingen die hier niet kunnen en elders wel, niets nieuws. Ik snap je punt dan ook niet, er zijn zat toestellen die andere functies niet hebben, moeten we daar allemaal over beginnen zeiken ? Het ding heet AppleTV, niet MediaPlayer. Er staat overduidelijk bij dat het een portal is voor iTunes. Niet meer, niet minder.

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
Phuncz schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:19:
[...]

Dat hoef ik niet te doen, dat is gewoon (nog) niet te krijgen. Er zijn wel meerdere dingen die hier niet kunnen en elders wel, niets nieuws. Ik snap je punt dan ook niet, er zijn zat toestellen die andere functies niet hebben, moeten we daar allemaal over beginnen zeiken ? Het ding heet AppleTV, niet MediaPlayer. Er staat overduidelijk bij dat het een portal is voor iTunes. Niet meer, niet minder.
Ik vind het vrij logisch dat mensen hier over zeiken als het functionaliteit is die gewenst is en makkelijk toegevoegd kan worden. Ik bedoel, zelfs sommige mp3spelers hebben meer functies. Het is toch jammer als je kijkt naar wat er potentiëel mogelijk is, dat er dan door Apple zelf (dus zonder hacks ed) zo weinig ondersteund wordt? :) Apple bedoeld het als portal voor iTunes zeg je, goed... dat zal best, maar die insteek is imo gewoon jammer.

voor elke codex die apple er instopt moet apple geld betalen daarom hebben ze het liever met hacks
voor bijde partyen goedkoper

zelfde als met de wii die speelt wel dvd's af maar geen dvd films puur omdat ze zo geen geld extra hoeven te betalen

Het kan ook simpel

Je mag er zeker van zijn dat er support is zodra ze die ook voldoende kunnen ondersteunen en voorzien. 720p kan de AppleTV weergeven, de content is er echter nog niet op iTunes. Zodra dit er wel is, zal er ook een update voor uitkomen of misschien lukt het zo al.

Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
RoD schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:36:
[...]

Ik vind het vrij logisch dat mensen hier over zeiken als het functionaliteit is die gewenst is en makkelijk toegevoegd kan worden. Ik bedoel, zelfs sommige mp3spelers hebben meer functies. Het is toch jammer als je kijkt naar wat er potentiëel mogelijk is, dat er dan door Apple zelf (dus zonder hacks ed) zo weinig ondersteund wordt? :) Apple bedoeld het als portal voor iTunes zeg je, goed... dat zal best, maar die insteek is imo gewoon jammer.
Gek he... De appletv is van apple en zo ook itunes. Wat verwacht je dan... geklooi met allerlei folders of ja welk ander programma biedt eigenlijk de mogelijkheden van itunes dat zowel op mac als windows werkt. Juist geen.

Meer codecs zou ik fijn vinden maar op meer mogelijkheden zit ik niet echt te wachten. Bovendien gaat dat zoals ik al eerder zijn een beetje zijn doel voorbij. Koop dan een volwaardige pc.

100% No Soul Guaranteed

Het kan ook simpel

Inderdaad.

Over codesupport kan men eindeloos lang klagen. Neem bv. van die DVD-recorders/players die DivX support hebben. Leuk, maar hoeveel ondersteunen WERKELIJK alle opties ? Geen enkele. Dus kans bestaat dat je natuurlijk legaal gecodeerde DivX films niet/half spelen. Of dat het geluid niet werkt omdat je eens avontuurlijk was met andere codecs. Ondertitels ? Etc. etc. En zo is nooit iedereen tevreden.

Apple is gewoon een merk dat apparaten aanbiedt die het doen en het goed doen. Geen eindeloos geklooi, geen hoop instellingen, geen nutteloos getweak. Plug and play in de ware zin ! Kijk maar eens naar de Airport Extreme Base Station. Hoeveel routers bieden een gelijk gemak en mogelijkheden in zo goed functionerend geheel ? Juist. AppleTV is just that.

Vader van Sophie en Lucas!

Heb er ook een gekocht! In Canada voor CA$350. Nu nog een nachtje slapen voor ik naar huis ga en m thuis kan aansluiten!

Moet er nog wel een LCD tv voor kopen want geloof niet dat mijn huidige (CRT) component via SCART accepteert.... Heb wel een 17" LCD met component input staan gelukkig om mee te spelen.

Waarom ik Apple TV gekocht heb:
- Mooi design (mag in huiskamer van vriendin :)
- fijn menu (gisteren uurtje gespeeld in apple store)
- Streaming van PC/NAS naar huiskamer - geen lawaaige PC in huiskamer

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Phuncz schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:19:
[...]

Ik heb het eens geprobeerd, maar nee, ik kan in de NL iTunes store geen video's kopen. Dus leg mij eens uit hoe ik plug-and-play aan videocontent voor de AppleTV kom?

Geqxon wijzigde dit bericht 19-04-2007 21:58 (69%)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Het kan ook simpel

Onderaan de infopagina van de AppleTV staat dan ook dit te lezen:
De iTunes Store-catalogus verschilt per land. Films, tv-programma's en muziekvideo's zijn niet in alle landen verkrijgbaar.

Het zal er heus wel aan komen, vroeg of laat fixed Apple dat wel voor wereldwijd, as they always do :)

FUD Führer.

Ik wacht daar al sinds de release van de iPod 5G (november 2005) op, ik gok dat dat nog wel een paar jaar kan duren.

Op het moment is de AppleTV qua video binnen nederland nog niet plug-and-play, of je moet genoegen met podcasts nemen. Maar om daar nou een apparaat van 300 euro voor aan te schaffen?

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

Tsja, ik heb een USA iTunes account en heb 2 films gedownload voor de gein.
Werkt prima, maar ik ga echt niet elke keer $10-15 betalen voor een film in divx kwaliteit en met drm.

Nee, ik download lekker DVD's via usenet en zet ze binnen een uurtje om in .mp4 formaat met Mediafork. Werkt prima :)

Wel zou ik graag een programma zien waarmee ik afleveringen van series binnen 10-15 minuten kan omzetten naar ATV formaat.

...call for a Big Lebowski

Mighty Finder!
Reg. datum: 16 september 2005

Die programma's zijn er genoeg, als je maar een goede processor hebt.
Times like these...

quote:
TwyLight schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:03:
Die programma's zijn er genoeg, als je maar een goede processor hebt.
Ik denk dat mijn 2.16 GHz C2D snel genoeg is ;)

>iets stoers hier<

quote:
Geqxon schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:34:
Op het moment is de AppleTV qua video binnen nederland nog niet plug-and-play, of je moet genoegen met podcasts nemen. Maar om daar nou een apparaat van 300 euro voor aan te schaffen?
Je hoeft de video's niet bij Apple te kopen, als ze maar in iTunes staan.
Omzetten/capturen/downloaden in .mp4/.m4v dus. (als je niets voelt voor hacken)

tulibu dibu douchooo

Ik heb een applescriptje gemaakt dat alle items die in mijn downloadfolder terecht komen en .avi / .mov / ... zijn automatisch omzet naar .mp4.

Gebruik Visualhub en de Xgrid optie. Filmpje in divx naar mp4 duurt +- 22 a 25 minuten

Streaming loopt geweldig goed over mijn G netwerkje met WDS -- nog geen enkele hapering gehad.
Gebruik de AppleTV nu al een week dagelijks en ik vind het een top apparaat. Lekker gebruiksvriendelijk voor het hele gezin.
Reg. datum: 09 januari 2004

Ah... en kan je die delen? ;)

100% No Soul Guaranteed

Mighty Finder!
Reg. datum: 16 september 2005

quote:
Da_man schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:08:
[...]

Ik denk dat mijn 2.16 GHz C2D snel genoeg is ;)
Dat is een vage opmerking want voor video conversie kan die niet snel genoeg zijn.
Ik heb ook een C2D 2,16Ghz en een serie á 350MB duurt toch wel zo'n 25/30min. (Als ik de fans wat harder laat draaien en verder helemaal niks doe ('s nachts aanzetten dus, dan doet die er wat korter over))

VisualHub
Times like these...

quote:
TwyLight schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:01:
[...]
Dat is een vage opmerking want voor video conversie kan die niet snel genoeg zijn.
Ik heb ook een C2D 2,16Ghz en een serie á 350MB duurt toch wel zo'n 25/30min. (Als ik de fans wat harder laat draaien en verder helemaal niks doe ('s nachts aanzetten dus, dan doet die er wat korter over))

VisualHub
Hoezo is dat een vage opmerking? Het is een behoorlijke snelle CPU en als dat al niet snel genoeg is om even snel een serie om te zetten naar ATV formaat...
Ik heb geen zin om eerst een uur bezig te zijn voor een aflevering van 40 minuten...

FUD Führer.

quote:
TwyLight schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:01:
[...]

VisualHub
Dat is dus 50 a 60 minuten voor 40 minuten video, en dat is naar mijn maatstaven toch een tikkie onacceptabel :)

tulibu dibu douchooo

http://users.mobistar.be/iworxmedia/vhub.png

Net geen 20 minuten voor 700 MB xvid naar mp4 - h.264
Trouwens -- de encodering laat ik hier normaal enkel 's nachts lopen dus daar heb ik al helemaal geen last van.

VisualHub doet wel zijn best met de CPU.

http://users.mobistar.be/iworxmedia/cpu.png
Times like these...

Dat doet ie dan snel, die van mij doet er bijna een uur over :?

- minimalistic -

*kuch* Perian 1.0 beta*kuch*

;)

Zin in een leuke en uitdagende baan? Solliciteer via mij bij Sogeti en verdien een leuk bedrag cash!

tulibu dibu douchooo

quote:
En toen er bijstond dat je het niet mocht posten op andere sites dacht je ... och jaaaaa ;)
- minimalistic -

Huh, waar stond dat dan? O-)

Zin in een leuke en uitdagende baan? Solliciteer via mij bij Sogeti en verdien een leuk bedrag cash!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws