Voipbuster heeft Voxalot afgesloten. Zie de betreffende fora.Wanneer ik voxalot gebruik dan registered mijn ax-112, maar krijg ik bij elk nummer tuut-tuut-tuut. Wanneer ik voipbuster instel in mijn ax-112 dan wil hij niet registeren....
Ik vond het al zo raar. Die tekst stond er eerst niet op.. is iets van de laatste weken. Jammer.Anoniem: 19701 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:08:
[s]
echt wel..... de kleine letters onderaan....
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Anoniem: 193080
Bij mij werkt Voipbuster helemaal neit vandaag. Naar geen enkel nummer.
Meer mensen last van?
Meer mensen last van?
Ik ontdekte vandaag wat nieuws, je kunt nu de instellingen zo wijzigen dat wanneer je SMS stuurt, je niet meer je inlog-ID ziet als afzender maar je 06nummer!
<edit>
Ik kan vandaag niet inloggen op de website, wel via het programma en ook kan ik wel bellen met mijn ATA en voip-in nummer.
<edit>
Ik kan vandaag niet inloggen op de website, wel via het programma en ook kan ik wel bellen met mijn ATA en voip-in nummer.
[ Voor 29% gewijzigd door sjolmers op 27-03-2007 21:23 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Hoi,
Ik ben zelf ook in het bezit van de siemens S450IP sinds 3 weken.
Het werkt inderdaad prima en was ook makkelijk in te stellen via de webbrowser.
Alleen heb ik zoals al meerde mensen hebben geschreven problemen met de voip verbinding via voipbuster.
Het beltegoed is voldoende 12 euro en heb nog voldoende freedays beschikbaar.
Het gesprek valt bij mij ook zo af en toe tijdens het gesprek weg.
Dit gebeurd op verschillende tijden.
Ook heb ik iets gelezen over het doorschakelen van je vast kpn nummer.
Kan iemand mijn hier iets meer over vertellen over deze items.
Alvast bedankt voor de reactie.
Ik ben zelf ook in het bezit van de siemens S450IP sinds 3 weken.
Het werkt inderdaad prima en was ook makkelijk in te stellen via de webbrowser.
Alleen heb ik zoals al meerde mensen hebben geschreven problemen met de voip verbinding via voipbuster.
Dit gebeurd op verschillende tijden.
Ook heb ik iets gelezen over het doorschakelen van je vast kpn nummer.
Kan iemand mijn hier iets meer over vertellen over deze items.
Alvast bedankt voor de reactie.
Ik gebruik al enige tijd voipbuster/internetcalls. Via tips op dit forum heb ik voor mekaar gekregen dat mijn mobiele nummer als calling ID wordt meegegeven als ik met de software bel.
Thuis heb ik echter een SIP ATA boxje staan (SPA3000). De callerID is blijkbaar een instelling in de software, want zodra ik met de ATA bel dan wordt er geen callerID meegegeven. Weet iemand of en zo ja, hoe dit in te stellen is?
Thuis heb ik echter een SIP ATA boxje staan (SPA3000). De callerID is blijkbaar een instelling in de software, want zodra ik met de ATA bel dan wordt er geen callerID meegegeven. Weet iemand of en zo ja, hoe dit in te stellen is?
Lees dit forum eens door, het staat hier allemaal in uitgelegd.wildcheese schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:10:
Ik gebruik al enige tijd voipbuster/internetcalls. Via tips op dit forum heb ik voor mekaar gekregen dat mijn mobiele nummer als calling ID wordt meegegeven als ik met de software bel.
Dat had ik gedaan, maar niet gezien anders had ik de vraag niet gesteld....bartgabriels schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:17:
[...]
Lees dit forum eens door, het staat hier allemaal in uitgelegd.

kevertje1977 in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
Hopjesvla79 in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
Caesu in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
Anoniem: 209479 in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
NightMare in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
RichieB in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
bartgabriels in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
enzovoort
Hopjesvla79 in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
Caesu in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
Anoniem: 209479 in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
NightMare in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
RichieB in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
bartgabriels in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
enzovoort
Is dit dan ook dat de andere kant je niet meer hoort en jij de ander wel? Of valt de verbinden helemaal weg?ariebakker schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:49:
Hoi,
...
Dit gebeurd op verschillende tijden....
Welke router gebruik je? Belkin (die gebruik ik nl, maybe ligt het daar aan. )?
[ Voor 7% gewijzigd door Hopjesvla79 op 28-03-2007 15:36 ]
Hi Ha Hopjesvla
Dat kan al lang via de Voipbuster client. Het is wel redelijk nieuw dat dat nu ook kan als je SMS verstuurd via de webpagina.sjolmers schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:22:
Ik ontdekte vandaag wat nieuws, je kunt nu de instellingen zo wijzigen dat wanneer je SMS stuurt, je niet meer je inlog-ID ziet als afzender maar je 06nummer!.
Ik heb net geupgrade naar de laatste versie 3.02 build 431 maar nu werkt de DC (direct call) button niet meer. Nu gaat mijn usb telefoontje over ipv de huistelefoon...
Gebruik ik het tabblad "direct call" werkt het wel gewoon via de huistelefoon.
Meer mensen met dit probleem?
Gebruik ik het tabblad "direct call" werkt het wel gewoon via de huistelefoon.
Meer mensen met dit probleem?
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Anoniem: 59483
Erg jammer dat JustVoip geen SIP support heeft. Ik gebruik daarom gewoon de doorverbind mogelijkheid in de client.
Je vult je eigen nummer in, en daarna het nummer van de persoon die je wilt bellen, en je wordt netjes door verbonden met de persoon.
Voor de mensen die VoXaLot gebruiken in combinatie met VoipBuster of een andere Betamax dienst: Betamax heeft aan VoXaLot gemeld dat ze op dit moment alle VoXaLot servers hebben geblokkeerd, omdat mensen vanuit hun VoXaLot account misbruik maakten van de Betamax diensten. Op dit moment is Betamax bezig met het zoeken naar een oplossing.
Je vult je eigen nummer in, en daarna het nummer van de persoon die je wilt bellen, en je wordt netjes door verbonden met de persoon.
Voor de mensen die VoXaLot gebruiken in combinatie met VoipBuster of een andere Betamax dienst: Betamax heeft aan VoXaLot gemeld dat ze op dit moment alle VoXaLot servers hebben geblokkeerd, omdat mensen vanuit hun VoXaLot account misbruik maakten van de Betamax diensten. Op dit moment is Betamax bezig met het zoeken naar een oplossing.
Heb mij nu ook voorzichtig begeven op het voip pad en dat valt niet mee. 
Dat 'free' heb ik al met een flink pak zout genomen want al het geld wat je aan credits uitgeeft ben je gewoon kwijt. Ben 't nu ook bij voipbusters aan het op maken maar niet echt met plezier.
De geluidskwaliteit, via een ZyXEL 2602 en dec foon, vind ik niet echt prettig. Daar komt nog bij dat ik tijdens het gesprek af en toe een hinderlijke harde fluit toon hoor. Als of er door de andere kant op een cijfertoets wordt gedrukt, wat niet zo is. Gelukkig hoort de andere kant dit niet.
Heb bij budgetphone ook een voipnummer genomen en ga dat met 'n prepaidcard verder testen.
Moest wel lachen toen ik bij het opvragen van het beltegoed dit in guldens te horen kreeg.
Dat 'free' heb ik al met een flink pak zout genomen want al het geld wat je aan credits uitgeeft ben je gewoon kwijt. Ben 't nu ook bij voipbusters aan het op maken maar niet echt met plezier.
De geluidskwaliteit, via een ZyXEL 2602 en dec foon, vind ik niet echt prettig. Daar komt nog bij dat ik tijdens het gesprek af en toe een hinderlijke harde fluit toon hoor. Als of er door de andere kant op een cijfertoets wordt gedrukt, wat niet zo is. Gelukkig hoort de andere kant dit niet.
Heb bij budgetphone ook een voipnummer genomen en ga dat met 'n prepaidcard verder testen.
Moest wel lachen toen ik bij het opvragen van het beltegoed dit in guldens te horen kreeg.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Moet je bij de codec eens G.711mu (64 Kbps) instellen of 32 Kbps als je dit te veel bandbreedte vindt kosten. Wereld van verschilKroontjesPen schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:51:
Heb mij nu ook voorzichtig begeven op het voip pad en dat valt niet mee.
Dat had ik al gevonden bij m'n zoek tochten, tnx.
Staat nu op G.711 > G.729. Volgens router info is dat een voorkeur voor G.711 maar als de andere kant dat niet heeft dan over naar G.729. Alleen de toevoeging mu kan ik nog niet vinden.
Staat nu op G.711 > G.729. Volgens router info is dat een voorkeur voor G.711 maar als de andere kant dat niet heeft dan over naar G.729. Alleen de toevoeging mu kan ik nog niet vinden.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Sja ik heb de keuze uit de toevoeging mu of a. Ik heb geen verschil kunnen ontdekken, maar ik heb het maar heel kort geprobeerd. Deze setting bevalt prima.KroontjesPen schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:03:
Dat had ik al gevonden bij m'n zoek tochten, tnx.
Ik heb overigens een Draytek Vigor 2910 en daar kan ik dus oa uit deze settings kiezen....
Vandaag werd mijn gesprek (via mijn Sipura naar PSTN) ineens afgebroken en bij nieuwe pogingen kreeg ik steeds een ingesprek-toon. Het duurde even voor ik door had dat mijn tegoed op was (in augustus 2006 heb ik 10 euro gestort). Jammer dat je dat niet te horen krijgt als je belt.
Gewoon rösti
Anoniem: 19701
ze hadden je gewoon eerst vergeten.... want het tegoed is normaal maar 120 dagen geldig.... lees de voorwaarden of gewoon de tekst waarvoor je op ok klikt...mno schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 19:44:
Vandaag werd mijn gesprek (via mijn Sipura naar PSTN) ineens afgebroken en bij nieuwe pogingen kreeg ik steeds een ingesprek-toon. Het duurde even voor ik door had dat mijn tegoed op was (in augustus 2006 heb ik 10 euro gestort). Jammer dat je dat niet te horen krijgt als je belt.
Mazzelaar en hier dit een beetje stoer lopen rond te bazuinen......
Haha, nee ik denk niet dat ze me vergeten zijn. Als ik naar mijn historie kijk dan zie ik dat ik de laatste maanden (na die 120 dagen) gewoon langzaam mijn 10 euro heb opgebeld tegen 1 cent per minuut. Nu weer een tientje gestort en weer 120 freedays te gaan.
Ik logde alleen nooit meer in op de site (dat heb je als je een ATA gebruikt) dus wist niet dat het op was.
Ik logde alleen nooit meer in op de site (dat heb je als je een ATA gebruikt) dus wist niet dat het op was.
Gewoon rösti
Dat is al niet meer toch? Het zijn nu 120 freedays en daarna bel je je tegoed op.Anoniem: 19701 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:20:
[...]
ze hadden je gewoon eerst vergeten.... want het tegoed is normaal maar 120 dagen geldig.... lees de voorwaarden of gewoon de tekst waarvoor je op ok klikt...
Mazzelaar en hier dit een beetje stoer lopen rond te bazuinen......
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
ariebakker schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:49:
Hoi,
...
Is dit dan ook dat de andere kant je niet meer hoort en jij de ander wel? Of valt de verbinden helemaal weg?
Hoi wij gebruiken hier een router van Tele2.
Deze verbinding deel ik met een maat van me 20mb adsl
Zelf heeft hij voip via Tele2 maar aangezien de router daar staat kan ik alleen gebruik maken van internet via een wifi verbinding.
Ook heb ik inderdaad dat ik de andere kant wel hoor maar zij mijn niet meer.
De tijden dat dit gebeurd is heel verschillend.
Wel heb ik net een software update gedaan en hierna nog niet kunnen testen of het nu wel in orde is.
Hoi,
...
Is dit dan ook dat de andere kant je niet meer hoort en jij de ander wel? Of valt de verbinden helemaal weg?
Hoi wij gebruiken hier een router van Tele2.
Deze verbinding deel ik met een maat van me 20mb adsl
Zelf heeft hij voip via Tele2 maar aangezien de router daar staat kan ik alleen gebruik maken van internet via een wifi verbinding.
Ook heb ik inderdaad dat ik de andere kant wel hoor maar zij mijn niet meer.
De tijden dat dit gebeurd is heel verschillend.
Wel heb ik net een software update gedaan en hierna nog niet kunnen testen of het nu wel in orde is.
Heeft er iemand ervaring met Twinkle onder Linux icm VoipBuster? Ik heb 'm zojuist geinstalleerd en bellen gaat prima, alleen kan ik nergens mijn nummer opgeven voor caller-id / nummerherkenning. De personen die ik bel krijgen dus weer anonieme oproep in het display te zien...
Bellen met voipbuster gaat bij mij erg goed en nu wil ik dit eigenlijk niet meer via de pc maar wil daarvoor de router gebruiken. Nu heb ik een router van D-Link op de kop getikt en het is me gelukt om mijn internet verbinding weer aan de gang te krijgen. Het volgende hoofdstuk is VOIP en daar gaat het bij mis ik struikel over al die termologie. Bovenaan de eerste pagina staan een aantal uitgewerkte setups voor verschillende routers maar nu net weer niet die ik heb, D-Link DVG-G1402S. Is er iemand die mij aan het bellen kan krijgen met VOIP en deze router?
Al maanden bel ik naar volle tevredenheid met Voipbuster. Ik heb dan ook een (erg mooi) Voip-in nummer van ze gekregen, waardoor ik de dienst ten volle kan benutten.
Nou zijn binnenkort mijn "freedays" voorbij en wil ik eigenlijk eerst mijn credits opmaken voordat ik weer bijstort. Ik vraag mij echter af of ik dan mij Voip-in nummer en dergelijke behoud? Heeft iemand dit al eerder uitgeprobeerd?
Nou zijn binnenkort mijn "freedays" voorbij en wil ik eigenlijk eerst mijn credits opmaken voordat ik weer bijstort. Ik vraag mij echter af of ik dan mij Voip-in nummer en dergelijke behoud? Heeft iemand dit al eerder uitgeprobeerd?
Ja en jaMr_Big schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:03:
Al maanden bel ik naar volle tevredenheid met Voipbuster. Ik heb dan ook een (erg mooi) Voip-in nummer van ze gekregen, waardoor ik de dienst ten volle kan benutten.
/▌
Wat ik mij afvraag. Ik heb mij er al wel een beetje in verdiept, maar een vriendin van mij zit nu tijdelijk in Amerika en heeft een account gekocht. Ze heeft dus Voipbuster en zegt dat ze hiermee gratis van amerika naar mijn vaste telefoonaansluiting kan bellen.
Maar hoe kan dit ooit uit dan
? Want normaal gesproken kost dit toch een godsvermogen? Ik begrijp uit dit topic dat het gratis is, maar in eerste instantie dacht ik gelijk aan het collect call principe, zij hoeft niks te dokken en dan krijg ik straks een rekening van hier tot tokio (zonder dat het haar bedoeling is natuurlijk
). Of dat het daadwerkelijk zo is dat het later, na de proefperiode voor hen hopelijk rendabel wordt
Maar hoe kan dit ooit uit dan

Anoniem: 201678
@ Waypoint: Een godsvermogen is een beetje overdreven, het overgrote deel van het telefoonverkeer bij VoIP services zoals deze loopt via internet en het laatste stukje over de "gewone" landlijnen, waardoor er zo en zo al een grote kostenbesparing is. Het werkt ook niet met een collect call principe, als iemand je met VoipBuster belt dan kost dit jou écht helemaal niks. Om misbruik van de gratis minuten te voorkomen heeft VoipBuster echter wel een fair use policy van 300 minuten gemeten over de laatste 7 dagen ingesteld waarin je gratis kan bellen, daarna betaal je voor de meeste gratis bestemmingen ongeveer 1 cent per minuut, wat nog steeds hartstikke goedkoop is als je het mij vraagt.
Al met al genomen kan een bedrijf als Betamax dat VoipBuster en zijn klonen exploiteert dus zeker wel rendabel zijn, en is er hier dus zeker geen sprake van een "sprookje"
Al met al genomen kan een bedrijf als Betamax dat VoipBuster en zijn klonen exploiteert dus zeker wel rendabel zijn, en is er hier dus zeker geen sprake van een "sprookje"
kan ik ook een ata-adapter plaatsen bij mijzelf als ik via de buren internet heb (draadloos)? Anders moet er een lange kabel komen
(misschien wel goedkoper dan een andere oplosing, maar toch)
Nee, een ATA plugt direct in je router of modem. Misschien zijn er wel draadloze ATA's maar ik ben ze nog nooit tegengekomen.maarud schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:48:
kan ik ook een ata-adapter plaatsen bij mijzelf als ik via de buren internet heb (draadloos)? Anders moet er een lange kabel komen(misschien wel goedkoper dan een andere oplosing, maar toch)
Er bestaan ATA's die je via USB kunt aansluiten op je computer, zoals deze. Ik heb hier geen ervaring mee, maar weet wel dat ze goedkoper zijn dan "normale" ATA's.maarud schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:48:
kan ik ook een ata-adapter plaatsen bij mijzelf als ik via de buren internet heb (draadloos)? Anders moet er een lange kabel komen(misschien wel goedkoper dan een andere oplosing, maar toch)
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 201678 op 11-04-2007 13:05 ]
Heeft er hier iemand Speedlinq telefonie samen met Voipbuster (of clone) aan de praat via Voxalot? Ik heb het op zich wel werkend, maar ik wil 0800 en 0900 nummers via Speedlinq laten lopen. Ik zie 0800 nummers wel in m'n "Oproep info" bij Speedlinq, maar hoor een ingesprek toon. 0900 nummers zie ik niet bij Speedlinq in de lijst (en doen het dus ook niet). Mijn Voxalot dial plan is:
code:
1
2
3
| 100 _0800. ${EXTEN} Speedlinq 101 _0900. ${EXTEN} Speedlinq 999 _xxxx. ${EXTEN} Webcalldirect |
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Je zou naar zoiets moeten kijken:maarud schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:48:

*klik*
Maar dat is een dure oplossing € 300,- +
Of

*klik*
En die kosten een stuk minder.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Laat ik het ook eens proberen: het goedkoopste is om een ATA bij de buren te zetten met een DECT basisstation. Probleem is natuurlijk om dan je eigen eventuele KPN lijn aan te sluiten. Eventueel kun je je KPN nummer porten naar een VOIP provider (Budgetphone).maarud schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:48:
Je kunt ook een wireless router/accesspoint connecten met de router van de buren, en daar je ATA opzetten.
hey ja, dat van dat dect is nog wel ff slim. Ik wil alleen maar bellen, gebeld worden kan wel op mijn mobiel. Daar ga ik het eens over hebben...
Anoniem: 215836
Vandaag heb ik SIP op mijn E61 werkende gekregen via WiFi en een abonnement bij de belgische provider 3starsnet dankzij deze link. Dit lijkt nodig te zijn omdat ik een NAT router gebruik.
Om de Nokia E61 werkende te krijgen voor inkomende calls (naar een 'vast' 03-nummer dat ik van 3stars gratis heb gekregen) moet je in pbxes ook een optie op mobiles op 'yes' zetten. Ik heb dat hier gevonden.
Ik heb een paar oproepen gedaan naar vaste lijnen van Telenet en de kwaliteit is goed.
Om de Nokia E61 werkende te krijgen voor inkomende calls (naar een 'vast' 03-nummer dat ik van 3stars gratis heb gekregen) moet je in pbxes ook een optie op mobiles op 'yes' zetten. Ik heb dat hier gevonden.
Ik heb een paar oproepen gedaan naar vaste lijnen van Telenet en de kwaliteit is goed.
Anoniem: 56317
SpeedTouch telefoons hebben soms hetzelfde. Dat komt omdat VOIPBuster regelmatig van IP adres veranderd om te bellen, op momenten dat jij dat niet door hebt krijg je time-outs. DNS namen (sip.voipbuster.com) wordt dus regelmatig (om de paar dagen) veranderd van IP waardoor je soms problemen hebt. Stel een goede en stabiele DNS-server in op je telefoon en het is opgelost, had ik ook.Anoniem: 212208 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:37:
Ik heb een bizar probleem met PAP2T . Heb alles netjes geconfigureerd Line1 Voipstunt Line 2 Voipbuster . De inkomende gesprekken gaan niet altijd door naar de tel toestel welke op de PAPT2 aangesloten zijn. Voorbeeld na 12:00 gaat het meestaal goed maar s'ochtens vroeg komen de gesprekken niet door . Ik bel dan met mijn mobiele en hoor wel degelijk de ringtone overgaan maat daar komt geen geluid uit de tel toestel. Heb ge”googled” maar kon niet de oplossing vinden . Linksys gebeld die adviseerde 80# met de tel in te toetsen maar dat hielp ook niet . Heeft iemand ook zo iets meegemaakt zo’n welles nietes spelletje met PAP2T
Adri
Okee thanx voor de uitleg. Alhoewel ik het best bijzonder blijf vinden...Anoniem: 201678 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:21:
@ Waypoint: Een godsvermogen is een beetje overdreven, het overgrote deel van het telefoonverkeer bij VoIP services zoals deze loopt via internet en het laatste stukje over de "gewone" landlijnen, waardoor er zo en zo al een grote kostenbesparing is. Het werkt ook niet met een collect call principe, als iemand je met VoipBuster belt dan kost dit jou écht helemaal niks. Om misbruik van de gratis minuten te voorkomen heeft VoipBuster echter wel een fair use policy van 300 minuten gemeten over de laatste 7 dagen ingesteld waarin je gratis kan bellen, daarna betaal je voor de meeste gratis bestemmingen ongeveer 1 cent per minuut, wat nog steeds hartstikke goedkoop is als je het mij vraagt.
Is het ook maar als ik je vertel dat ik al een jaar nu zo belt en dat ik VB gebruik voor bellen naar vast in NL, BE & FR voor 20 euro over een heel jaar (8 mnd free days en de rest a 1 cent per minuut) dan ga je het vanzelf gewoon vindenWaypoint schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:59:
[...]
Okee thanx voor de uitleg. Alhoewel ik het best bijzonder blijf vinden...
Ben ik met je eens! Ik had laatst een maand geen ADSL en moest toen weer 'gewoon' bellen en werd niet blij van de KPN rekening (dit kwam ook omdat ik mijn abo om heb gezet naar budget bellen)Tuut-Tuut schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 23:51:
[...]
Is het ook maar als ik je vertel dat ik al een jaar nu zo belt en dat ik VB gebruik voor bellen naar vast in NL, BE & FR voor 20 euro over een heel jaar (8 mnd free days en de rest a 1 cent per minuut) dan ga je het vanzelf gewoon vinden
Anoniem: 181620
Zijn er oplossingen waarbij ik 4 voip lijnen heb (desnoods via 4 verschillende computers) en dat deze 4 lijnen de enige analoge lijn in huis kunnen gebruiken?
Situatie:
Wij hebben thuis Tele2 ADSL (de 4mbit versie). Daarbij hebben we 2 telefoonlijnen waarvan we er eentje gebruiken. Deze lijn gebruiken we via een draadloos telefoon systeem. Dit systeem begint een beetje oud te worden en niet lekker meer te werken en dus ben ik opzoek naar VOIP telefoons zodat we via VOIP / Skype / MSN / "weet ik het" kunnen bellen (met 4 verschillende telefoons naar 4 verschillende voip / skype / msn / ... nummers) en dat deze 4 telefoons als dat nodig is ook via de analoge lijn kunnen bellen...
Heb wel setjes gevonden, maar daarbij konden de andere handsets of niet naar de externe lijn bellen of konden de andere handsets zelf geen voip nummer bellen...
Situatie:
Wij hebben thuis Tele2 ADSL (de 4mbit versie). Daarbij hebben we 2 telefoonlijnen waarvan we er eentje gebruiken. Deze lijn gebruiken we via een draadloos telefoon systeem. Dit systeem begint een beetje oud te worden en niet lekker meer te werken en dus ben ik opzoek naar VOIP telefoons zodat we via VOIP / Skype / MSN / "weet ik het" kunnen bellen (met 4 verschillende telefoons naar 4 verschillende voip / skype / msn / ... nummers) en dat deze 4 telefoons als dat nodig is ook via de analoge lijn kunnen bellen...
Heb wel setjes gevonden, maar daarbij konden de andere handsets of niet naar de externe lijn bellen of konden de andere handsets zelf geen voip nummer bellen...
Ik kan niet helemaal uit je verhaal halen of je nu wil weten of je die telefoonlijn kan gebruiken voor voip of dat je gewoon 4 verschillende voipaccounts wil hebben. 4 verschillende voipaccounts (of diensten) is geen probleem zolang ze maar op verschillende poorten kunnen draaien. De meeste mensen hier gebruiken denk ik wel meer dan een dienst of account.Anoniem: 181620 schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:35:
Zijn er oplossingen waarbij ik 4 voip lijnen heb (desnoods via 4 verschillende computers) en dat deze 4 lijnen de enige analoge lijn in huis kunnen gebruiken?
Situatie:
/▌
Dus als ik een kastje koop, kan ik mijn VOIPbuster account daarin overzetten, zodat ik met mijn huistelefoon bel via dat kastje? (ipv. orange telefonie, die dezelfde werking heeft)
Kan ik mijn huiscentrale dan blijven gebruiken?
Kan ik met VOIPbuster en zown kastje dan mijn KPN belbudget nummer behouden, voor de binnenkomende lijn, en dat dat via hetzelfde kastje gaat naar mijn huistelefoon(s)??
Kan ik mijn huiscentrale dan blijven gebruiken?
Kan ik met VOIPbuster en zown kastje dan mijn KPN belbudget nummer behouden, voor de binnenkomende lijn, en dat dat via hetzelfde kastje gaat naar mijn huistelefoon(s)??
Anoniem: 19701
met zo'n kastje kun je al heel veel...
http://www.tijdhof.com/product_info.php?products_id=465
Let er bij de kezue dan op of dit ondersteund wordt:
"uitgerust met een 'lifeline'-poort aan de zijkant. Hiermee sluit u dit apparaat óók aan op uw analoge telefoonlijn (PSTN), en u kunt zowel via internet als via het reguliere telefoonnetwerk bellen en gebeld worden."
deze maar 2 dus plus lifeline http://www.callvoip.nl/pr...p?cPath=21&products_id=90
Je kunt overwegen om 2 van zulke kastjes te nemen, maar dan komen andere ook in beeld? effe zoeken dus...
"uitgerust met een 'lifeline'-poort aan de zijkant. Hiermee sluit u dit apparaat óók aan op uw analoge telefoonlijn (PSTN), en u kunt zowel via internet als via het reguliere telefoonnetwerk bellen en gebeld worden."
deze maar 2 dus plus lifeline http://www.callvoip.nl/pr...p?cPath=21&products_id=90
Je kunt overwegen om 2 van zulke kastjes te nemen, maar dan komen andere ook in beeld? effe zoeken dus...
Of orange telefonie eruit gooien, livebox afkoppelen, Speedtoucht 716/780 aanschaffen, daar zit alles in wat je nodig hebtAnoniem: 19701 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:35:
met zo'n kastje kun je al heel veel...
Ik overweeg een Tiscali abonnement te nemen, hierbij kan ik als modem voor de Zyxel 2602HW-D1A (analoog) kiezen. Ik wil vervolgens gaan bellen via Voipbuster.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit modem? Betrouwbaar? Werkt nummerweergave via de binnenkomende kpn-lijn goed? Bij mijn Fritz!Box is dit namelijk niet super te noemen (in maar 10% van de gevallen zie ik een nummer. Helaas, want voor de rest is het een superkast!). Kun je in de Zyxel ook meerdere SIP-providers instellen?
Edit: ojee, er zit geen lifeline-aansluiting op het modem
dus nummerweergave van kpn via het modem wordt ietwat lastig...
Dan maar een andere vraag: Welk modem zou ik moeten aanschaffen met mijn eisen?
- 2 of meer sip-providers kunnen instellen
- 100% doorgifte van nummerweergave via kpn-lijn
Zoals al gemeld: ik heb nu een Fritz!Box Fon WLAN (oorspronkelijk Duits, maar nu met internationale firmware) die superbetrouwbaar is, maar helaas: die nummerweergave... Zou dit wel goed gaan als ik een af-fabriek internationale versie koop?
Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit modem? Betrouwbaar? Werkt nummerweergave via de binnenkomende kpn-lijn goed? Bij mijn Fritz!Box is dit namelijk niet super te noemen (in maar 10% van de gevallen zie ik een nummer. Helaas, want voor de rest is het een superkast!). Kun je in de Zyxel ook meerdere SIP-providers instellen?
Edit: ojee, er zit geen lifeline-aansluiting op het modem
Dan maar een andere vraag: Welk modem zou ik moeten aanschaffen met mijn eisen?
- 2 of meer sip-providers kunnen instellen
- 100% doorgifte van nummerweergave via kpn-lijn
Zoals al gemeld: ik heb nu een Fritz!Box Fon WLAN (oorspronkelijk Duits, maar nu met internationale firmware) die superbetrouwbaar is, maar helaas: die nummerweergave... Zou dit wel goed gaan als ik een af-fabriek internationale versie koop?
[ Voor 36% gewijzigd door Chris27 op 22-04-2007 18:07 ]
Op de Fritz!Box Fon WLAN zit wel degelijk een lifeline. Ook kun je hem met de laatste firmware omprogrammeren zodanig dat de nummerweergave zichtbaar isChris27 schreef op zondag 22 april 2007 @ 17:10:
Bij mijn Fritz!Box is dit namelijk niet super te noemen (in maar 10% van de gevallen zie ik een nummer. Helaas, want voor de rest is het een superkast!). Kun je in de Zyxel ook meerdere SIP-providers instellen?
Edit: ojee, er zit geen lifeline-aansluiting op het modemdus nummerweergave van kpn via het modem wordt ietwat lastig...
[ Voor 19% gewijzigd door Wortelstok op 22-04-2007 20:09 ]
Op de Fritz!Box zit inderdaad een lifeline (ik bedoelde dat op de genoemde Zyxel geen lifeline zit). Ik heb ook de laatste firmware geladen en een gekannibaliseerde netwerkkabel gebruikt. Met de oude firmware kreeg ik met geen mogelijkheid een nummer op mijn telefoon, met de nieuwste dus af en toe wel... Ik heb volgens mij alles geprobeerd. Duitse splitter, NL splitter, inkorten draad van ISRA-modem, extra telefoon tussen ISRA en modem.... Tenzij je nog een leuke optie weet ;-)Wortelstok schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:06:
[...]
Op de Fritz!Box Fon WLAN zit wel degelijk een lifeline. Ook kun je hem met de laatste firmware omprogrammeren zodanig dat de nummerweergave zichtbaar isWel moet je een speciaal kabeltje maken voor de aansluiting naar je KPN lijn (pak een Lan kabel, een kant afknippen, draadje 1 en 8 in het midden van een telefoonplug).
Vraagje: Ik heb een draytek 2200V modem met de laatste 2.5.9 fw.
Bel normaal via tiscali, werkt perfekt. Heb nu ook een voipcheap account, werkt ook perfekt. Heb de laatste ingesteld via digit map, voor buitenlands en naar mobiel. Alles prachtig.
Ik heb mijn vaste nummer laten verifiëren bij voipcheap. Als ik via het pc-programma bel krijgen de mensen die ik bel keurig mijn nummer te zien. Helaas, als ik met m'n gewone telefoon via voipcheap bel krijgt "de andere kant" mijn nummer niet te zien. Iemand een idee?
Bel normaal via tiscali, werkt perfekt. Heb nu ook een voipcheap account, werkt ook perfekt. Heb de laatste ingesteld via digit map, voor buitenlands en naar mobiel. Alles prachtig.
Ik heb mijn vaste nummer laten verifiëren bij voipcheap. Als ik via het pc-programma bel krijgen de mensen die ik bel keurig mijn nummer te zien. Helaas, als ik met m'n gewone telefoon via voipcheap bel krijgt "de andere kant" mijn nummer niet te zien. Iemand een idee?
Ik krijg ineens een FUP exceeded melding en betaal nu voor de gesprekken, terwijl ik niet eens een half uur heb gebeld afgelopen week. Voor de zekerheid de history gecontroleerd of er eventueel misbruik van mijn account is gemaakt, maar dat is niet het geval. Anderen die daar ook last van hebben?
@dvdhoek: Ik weet dat het aantal minuten wordt gemeten per IP adres, en niet per account. Misschien geldt dit in jouw situatie?
Anoniem: 59483
Heel toevallig heb ik dat dus ook! Ik was 5 minuten met iemand aan de telefoon, verbinding werdt verbroken, en keek dus in mijn account, en zag de melding "FUP Overschreden". De verbinding werdt verbroken omdat ik nog maar 5 cent op me account had.dvdhoek schreef op woensdag 25 april 2007 @ 22:58:
Ik krijg ineens een FUP exceeded melding en betaal nu voor de gesprekken, terwijl ik niet eens een half uur heb gebeld afgelopen week. Voor de zekerheid de history gecontroleerd of er eventueel misbruik van mijn account is gemaakt, maar dat is niet het geval. Anderen die daar ook last van hebben?
Ik heb de afgelopen 7 dagen niet meer dan 200 minuten gebeld.
Gebruik je soms VoXaLot?
Edit: Meer mensen hebben zich inmiddels gemeld. Zie http://forum.voxalot.com/...erability-2.html#post8225
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 26-04-2007 11:42 ]
Nee, ik gebruik gewoon de standaard VoipBuster client.
Nee, ik ben de enige op dit IP met VoipBuster.Anoniem: 201678 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 09:17:
@dvdhoek: Ik weet dat het aantal minuten wordt gemeten per IP adres, en niet per account. Misschien geldt dit in jouw situatie?
Het lijkt te maken te hebben met DirectCall. Als ik via de PC bel is het gratis, DirectCall is 1 ct p/m.
[ Voor 9% gewijzigd door dvdhoek op 26-04-2007 23:44 ]
Ook ik heb "last" van FUP de laatste tijd. Ik gebruik Voicecheap en Voipstunt. Ze kijken volgens mij ook naar welk specifiek nummer je belt. Als een bepaalde tijdlimiet overschreden wordt, krijg je een FUP aan je broek.
Verwijderd.
[ Voor 95% gewijzigd door OrakelJos op 28-04-2007 22:59 ]
De internationale versie kan in principe de KPN (DTMF) nummerweergave aan. Die wijkt af van de in Duitsland gebruikte FSK methode. Op de Fritz!Box moet je dan Nederland instellen bij Region Options. De telefoon die je er op aansluit moet in principe een DTMF/FSK toestel zijn. Dan zou het moeten werken. Ik ken zelf 6 mensen met een Fritz!Box in diverse varianten die allen een goedwerkende nummerweergave hebben.Chris27 schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:18:
[...]
Op de Fritz!Box zit inderdaad een lifeline (ik bedoelde dat op de genoemde Zyxel geen lifeline zit). Ik heb ook de laatste firmware geladen en een gekannibaliseerde netwerkkabel gebruikt. Met de oude firmware kreeg ik met geen mogelijkheid een nummer op mijn telefoon, met de nieuwste dus af en toe wel... Ik heb volgens mij alles geprobeerd. Duitse splitter, NL splitter, inkorten draad van ISRA-modem, extra telefoon tussen ISRA en modem.... Tenzij je nog een leuke optie weet ;-)
Ik gebruik een analoge internationale Fritz!Box 7140 (firmware 39.04.26) in combinatie met een analoog Siemens C250 basisstation en Siemens C2 DECT handsets. Ik maak gebruik van een KPN Belbudget abonnemment en VOIP via VOIPBuster/VOIPCheap/Tiscali. Nummerweergave werkt perfect hier.OrakelJos schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:00:
[...]
De internationale versie kan in principe de KPN (DTMF) nummerweergave aan. Die wijkt af van de in Duitsland gebruikte FSK methode. Op de Fritz!Box moet je dan Nederland instellen bij Region Options. De telefoon die je er op aansluit moet in principe een DTMF/FSK toestel zijn. Dan zou het moeten werken. Ik ken zelf 6 mensen met een Fritz!Box in diverse varianten die allen een goedwerkende nummerweergave hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door LeGato23 op 29-04-2007 23:02 ]
Anoniem: 217512
Ik gebruik nu in totaal 5 programma's.
1 programma bevalt me tot op heden het beste en dat is: justvoip
Ook een betamax cloon.
Gister heb ik Freecall geinstalleerd en al bij de 1ste de beste gesprek kreeg ik de melding FUP exceeded. Het lijkt erop of mijn IP gelinkt zit met programma's zoals Poivy en WebcallDirect.
Gister kon ik weer gratis bellen met Freecall maar vandaag weer hetzelfde verhaal.
WebcallDirect geeft bij mij al heel vlug een FUP ook toen ik enkel en alleen dat programma gebruikte.
En dan zit ik nog ruim onder de 300 minuten. En ik heb nog maar 3 cent op WebcallDirect staan en ik wil alleen nog mijn 37 freedays gebruiken en daarna zal ik deze zeker niet meer gaan bijladen.
Sinds vrijdag heb ik nu ook SmsDiscount. Ervaring op langer termijn weet ik nog niet.
Maar heeft nog geen probleem gegeven.
5 programma's lijkt veel, maar als je het uitspreid over 120 dagen dan is het nog maar 10 euro per maand. En trouwens Freecall geeft ook maar 90 dagen Freedays, dus mijn 1ste indruk is heel slecht . Als mijn 37 dagen om zijn bij WebcallDirect dan zal ik waarschijnlijk een volgende Betamax client gaan uit testen om zodoende er achter te komen welke het beste in gebruik zijn.
Soms krijg ik ook het idee dat ze je betaalde gesprekken ook meetellen in hun berekening net je totale minuten. Dus het blijven hele vage programmas met hele vage regeltjes.
1 programma bevalt me tot op heden het beste en dat is: justvoip
Ook een betamax cloon.
Gister heb ik Freecall geinstalleerd en al bij de 1ste de beste gesprek kreeg ik de melding FUP exceeded. Het lijkt erop of mijn IP gelinkt zit met programma's zoals Poivy en WebcallDirect.
Gister kon ik weer gratis bellen met Freecall maar vandaag weer hetzelfde verhaal.
WebcallDirect geeft bij mij al heel vlug een FUP ook toen ik enkel en alleen dat programma gebruikte.
En dan zit ik nog ruim onder de 300 minuten. En ik heb nog maar 3 cent op WebcallDirect staan en ik wil alleen nog mijn 37 freedays gebruiken en daarna zal ik deze zeker niet meer gaan bijladen.
Sinds vrijdag heb ik nu ook SmsDiscount. Ervaring op langer termijn weet ik nog niet.
Maar heeft nog geen probleem gegeven.
5 programma's lijkt veel, maar als je het uitspreid over 120 dagen dan is het nog maar 10 euro per maand. En trouwens Freecall geeft ook maar 90 dagen Freedays, dus mijn 1ste indruk is heel slecht . Als mijn 37 dagen om zijn bij WebcallDirect dan zal ik waarschijnlijk een volgende Betamax client gaan uit testen om zodoende er achter te komen welke het beste in gebruik zijn.
Soms krijg ik ook het idee dat ze je betaalde gesprekken ook meetellen in hun berekening net je totale minuten. Dus het blijven hele vage programmas met hele vage regeltjes.
Anoniem: 217512
Ja zou heel goed kunnen. Ik bel naar 1 bepaald nummer in Rusland.pletman schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:22:
Ook ik heb "last" van FUP de laatste tijd. Ik gebruik Voicecheap en Voipstunt. Ze kijken volgens mij ook naar welk specifiek nummer je belt. Als een bepaalde tijdlimiet overschreden wordt, krijg je een FUP aan je broek.
En krijg bij sommige ook snel een FUP melding.
Maar bel ik daarna naar een nummer in Nederland dan is het weer wel gratis.
Wat dus in houdt dat ik de 300 minuten nog niet overschreden heb.
Het lijkt erop dat ze een x aantal minuten voor bepaalde landen inkopen, en zijn die minuten op dan mag de klant gaan betalen ook al zit hij nog onder de 300 minuten. Zou eigenlijk de datums is in de gaten moeten houden. Omdat het nu net aan het einde van de maand is. Je hebt kans dat het dus op 1 mei weer normaal is.
Sinds vandaag kan ik niet meer betalen met Paypal, alleen nog met Western Union, Ideal, Ukash en per overschrijving...
Ook ben ik plotseling reseller geworden, niet erg, maar zie nog geen voordeel...
Vervelend dat eea niet meer wil met Paypal...Hebben meer mensen dit?
<edit>
Ik zie dat ik op mijn andere account nog wél met Paypal kan betalen...het heeft vast met dat reseller gedoe te maken.
</edit>
Ook ben ik plotseling reseller geworden, niet erg, maar zie nog geen voordeel...
<edit>
Ik zie dat ik op mijn andere account nog wél met Paypal kan betalen...het heeft vast met dat reseller gedoe te maken.
</edit>
[ Voor 20% gewijzigd door sjolmers op 30-04-2007 09:02 ]
Dat heeft inderdaad met dat reseller gedoe te maken. Als je dat weer weghaalt dan kun je weer met Pay Pall betalen.sjolmers schreef op maandag 30 april 2007 @ 08:59:
Sinds vandaag kan ik niet meer betalen met Paypal, alleen nog met Western Union, Ideal, Ukash en per overschrijving...
<edit>
</edit>
/▌
OK.
Ik ga het eens een maandje kijken wat voor reacties ik erop krijg. Als er vraag naar is, blijf ik wel reseller, maakt me ook niets uit of ik nou met IDeal of Paypal betaal... Mijn eigen credit komt eigenlijk toch nooit op, in iedergeval niet binnen de freedays...
dus als er nog iemand credits nodig heeft, hahah
Ik ga het eens een maandje kijken wat voor reacties ik erop krijg. Als er vraag naar is, blijf ik wel reseller, maakt me ook niets uit of ik nou met IDeal of Paypal betaal... Mijn eigen credit komt eigenlijk toch nooit op, in iedergeval niet binnen de freedays...
[ Voor 15% gewijzigd door sjolmers op 30-04-2007 09:56 ]
Als reseller bent, dan levert dat toch ook financieel wat op? Da's dan weer mooi meegenomen.sjolmers schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:56:
OK.
Anoniem: 167472
Hmsss zelf gebruik ik Voipbuster al sinds 2005, en tot voor kort verliep alles perfect! Maar nu ineens zie in mijn gesprekshistorie ineens een FUP overschrijding staan!!! Heel vaag! Als ik al mijn gemaakte belminuten bij elkaar optel kom ik bij lange na niet eens in de 90 min per week!!!!
Hoezo FUP?? Ik heb het idee dat Betamax wat sneller geld wilt zien van hun bellers. Enne... FUP (Fair Use Politicy) is een heel ruim begrip... Want waar ligt de grens?
Ik heb voor mijzelf besloten mijn laatste 9 eur op te bellen, en als het in de tussentijd weer ineens van die vage FUPzooi op mijn geprekshistorie zie staan, ga ik over naar een andere... Waarschijnlijk geen Betamax
Jammer dat Voipbuster en zijn klonen de laatste tijd ineens gretig gebruik maken van de FUP!
Hoezo FUP?? Ik heb het idee dat Betamax wat sneller geld wilt zien van hun bellers. Enne... FUP (Fair Use Politicy) is een heel ruim begrip... Want waar ligt de grens?
Ik heb voor mijzelf besloten mijn laatste 9 eur op te bellen, en als het in de tussentijd weer ineens van die vage FUPzooi op mijn geprekshistorie zie staan, ga ik over naar een andere... Waarschijnlijk geen Betamax
Jammer dat Voipbuster en zijn klonen de laatste tijd ineens gretig gebruik maken van de FUP!
Als je voxalot gebruikt is dat FUP gebeuren nu voorbij. Er was een fout die nu is opgelost.Anoniem: 167472 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:54:
Hmsss zelf gebruik ik Voipbuster al sinds 2005, en tot voor kort verliep alles perfect! Maar nu ineens zie in mijn gesprekshistorie ineens een FUP overschrijding staan!!! Heel vaag! Als ik al mijn gemaakte belminuten bij elkaar optel kom ik bij lange na niet eens in de 90 min per week!!!!
Hoe zit het nu met de gesprekken via je mobiel of normale telefoon via nummer 010 744 8686, gaan deze ook gewoon van je freedays af (als de landen die je belt in de freeday lijst staan)?
Hi Ha Hopjesvla
Heb je je nummer wel ingevuld in de Draytek? Ergens bij accountnumber/name..... (zo heet het tenminste bij de V 2910)AtRi schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:09:
Vraagje: Ik heb een draytek 2200V modem met de laatste 2.5.9 fw.
Heeft iemand de proxy adres van JustVoip (Betamax-kloon)?
sip.justvoip.com werkt niet in mijn Nokia N95. Met een werkend sip-adres (zoals sip.voipbuster.com) kan ik met mijn N95 via WLAN of UMTS met flat fee bellen alsof ik achter mijn PC zit
Waarom gebruik ik dan geen Voipbuster? Omdat justvoip net wat lagere rates heeft voor bepaalde landen waar ik weleens naartoe bel.
sip.justvoip.com werkt niet in mijn Nokia N95. Met een werkend sip-adres (zoals sip.voipbuster.com) kan ik met mijn N95 via WLAN of UMTS met flat fee bellen alsof ik achter mijn PC zit
Waarom gebruik ik dan geen Voipbuster? Omdat justvoip net wat lagere rates heeft voor bepaalde landen waar ik weleens naartoe bel.
Justvoip is de enige waar de sip ondersteuning niet werkt, zie voipbuster forum, welke landen is het ? Soms is voipcheap.com even intressant wel maar 90 dagen freedays maar als je via een reseller credits koopt is het 120 dagen.sl1200 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:24:
Heeft iemand de proxy adres van JustVoip (Betamax-kloon)?
sip.justvoip.com werkt niet in mijn Nokia N95. Met een werkend sip-adres (zoals sip.voipbuster.com) kan ik met mijn N95 via WLAN of UMTS met flat fee bellen alsof ik achter mijn PC zit![]()
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Onder account number vul je je VoipCheap inlog naam in. Ik kreeg vanmidag ook een antwoord van Draytek (had hun gemaild met dit probleem), volgens hun moet ik het nummer invoeren in het "Display name" invoerveld. Dat had ik ook al geprobeerd.Gompie98 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:40:
[...]
Heb je je nummer wel ingevuld in de Draytek? Ergens bij accountnumber/name..... (zo heet het tenminste bij de V 2910)
In mijn tiscali sipaccount staat het nummer inderdaad in het accountnumber veld.
Misschien moet ik 'ns proberen om een voipxxxx-account met mijn telefoonnummer als naam aan te maken. Kijken of het dan werkt.
Tomsworld schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:54:
[...]
Justvoip is de enige waar de sip ondersteuning niet werkt, zie voipbuster forum, welke landen is het ? Soms is voipcheap.com even intressant wel maar 90 dagen freedays maar als je via een reseller credits koopt is het 120 dagen.
Ik bel weleens naar Kroatie mobiel en Servie vast/mobiel, maar de tarieven zijn via VoipCheap even hoog als bij Justvoip! Via voipcheap kan ik echter wel via mijn mobieltje sip-bellen. Ik stap dus dankzij jou over. Dank U!!!!
EDIT: Meteen uitgeprobeerd bij VoipCheap via dat programmatje fring. Werkt perfect ook al is de geluidskwaliteit iets minder, maar het gaat wat mij betreft om de poen en niet de schoonheidsprijs.
Ideaal hoor, je pakt je mobieltje, start fring op, kiest je contact die je wilt bellen, drukt op bellen, als optie heb ik aangezet om nu een keuzemenu te krijgen voor de toegangspunt zodat ik kan kiezen uit WLAN als ik thuis ben of UMTS als ik op pad ben (ik heb flat-fee) en bellen maar!
[ Voor 29% gewijzigd door sl1200 op 03-05-2007 21:55 ]
Wel zo werkt het prima bij mij...:AtRi schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:31:
[...]
Onder account number vul je je VoipCheap inlog naam in. Ik kreeg vanmidag ook een antwoord van Draytek (had hun gemaild met dit probleem), volgens hun moet ik het nummer invoeren in het "Display name" invoerveld. Dat had ik ook al geprobeerd.
In mijn tiscali sipaccount staat het nummer inderdaad in het accountnumber veld.
Misschien moet ik 'ns proberen om een voipxxxx-account met mijn telefoonnummer als naam aan te maken. Kijken of het dan werkt.

Ben nog steeds opzoek naar de juiste instellingen voor mijn Draytek 2800VG zodat ik inkomend verkeer via Budgetphone kan ontvangen en uitgaan via bv. VoipBuster. Of is dit alleen mogelijk in combinatie met Voxalot ?
Anoniem: 149696
Ik heb net JustVoip geinstalleerd. Ik had al voipbuster. Voipbuster heb ik ook op mijn SPA2100
als uitgaande lijn, dus bellen via voipbuster. Hoe kan ik de SPA2100 instellen om JustVoip als uitgaande lijn te krijgen in plaats van Voipbuster? JustVoip is voor sommige landen goedkoper. Inkomende gesprekken gaat via budgetphone.
Grt.
Briadan
als uitgaande lijn, dus bellen via voipbuster. Hoe kan ik de SPA2100 instellen om JustVoip als uitgaande lijn te krijgen in plaats van Voipbuster? JustVoip is voor sommige landen goedkoper. Inkomende gesprekken gaat via budgetphone.
Grt.
Briadan
Hartstikke bedankt, nu werkt het bij mij ook. Ik had het heel anders ingevuld:Gompie98 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:34:
[...]
Wel zo werkt het prima bij mij...:
[afbeelding]
- mijn inlog naam bij accountnumber
- geen authentication id
Nog een wonder dat het überhaupt werkte (op de nummerweergave na).
Ik ben in ieder geval hartstikke blij dat het werkt.
[ Voor 37% gewijzigd door AtRi op 04-05-2007 21:45 ]
Anoniem: 212574
hoi
Een tijdje geleden had ik mijn siemens s450 ip aan de praat dankzij tips op dit forum..
echter, na een tijdje hem niet gebruikt te hebben,. doet hijhet niet meer.
Firmware update vroeg hij om. Werk via voipbuster. Steeds voip status code 500 en in bezet toon. Al heel wat keren de gebr naam en ww ingegeven, echter niets helpt?
Wie kan me helpen???
Een tijdje geleden had ik mijn siemens s450 ip aan de praat dankzij tips op dit forum..
echter, na een tijdje hem niet gebruikt te hebben,. doet hijhet niet meer.
Firmware update vroeg hij om. Werk via voipbuster. Steeds voip status code 500 en in bezet toon. Al heel wat keren de gebr naam en ww ingegeven, echter niets helpt?
Wie kan me helpen???
Als de Draytek nog steeds geen mogelijkheid heeft om 2 accounts op één lijn te ontvangen dan zal je Voxalot moeten gaan gebruiken.ron_vdhey schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:23:
Ben nog steeds opzoek naar de juiste instellingen voor mijn Draytek 2800VG zodat ik inkomend verkeer via Budgetphone kan ontvangen en uitgaan via bv. VoipBuster. Of is dit alleen mogelijk in combinatie met Voxalot ?
Dit werkt tegenwoordig wel goed.
"Soylent Green is people!"
Geen gegroet, zie ook de GOT policy..Anoniem: 149696 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:28:
Ik heb net JustVoip geinstalleerd. Ik had al voipbuster. Voipbuster heb ik ook op mijn SPA2100
Grt.
Briadan
Justvoip ondersteunt geen SIP. Voipcheap wel, en die is meestal ook goedkoop.
Anoniem: 149696
Geen gegroet, zie ook de GOT policy..
Ik dacht al ben ik de enige beleefde persoon hier.... Bedankt voor je antwoord 'knakworst' ; ik had inderdaad al op andere sites al zoiets gelezen. Blijf ik maar bij voipbuster. Voipcheap is voor mij net zo duur (of goedkoop) als voipbuster.
Zonder grt. dan maar.....
Ik dacht al ben ik de enige beleefde persoon hier.... Bedankt voor je antwoord 'knakworst' ; ik had inderdaad al op andere sites al zoiets gelezen. Blijf ik maar bij voipbuster. Voipcheap is voor mij net zo duur (of goedkoop) als voipbuster.
Zonder grt. dan maar.....
Ik kan sinds gisteravond niet meer bellen via Voipbuster. Ook is hun site niet meer te bereiken. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Fritz!Box? Die kan 10 SIP accounts aan.GrrRon schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:46:
[...]
Als de Draytek nog steeds geen mogelijkheid heeft om 2 accounts op één lijn te ontvangen dan zal je Voxalot moeten gaan gebruiken.
Dit werkt tegenwoordig wel goed.
Ik kan ook niet meer op de site komen (bellen heb ik nog niet geprobeerd... )Dmitri schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:02:
Ik kan sinds gisteravond niet meer bellen via Voipbuster. Ook is hun site niet meer te bereiken. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Ik vind mijn belkosten te hoog dus ik ga eens experimenteren met VOIP.
Het bellen naar vaste nummers via internet werkte al (maar da's minder omdat het via de computer gaat)
en toen zag ik de Targa DIP phone 450 in de aanbieding bij de LIDL... € 50,00.

Even van tevoren wat onderzoek gedaan op tinternet en daar kwam ik tot de ontdekking,
dat je som de firmware van een Siemens Gigaset C450 IP gewoon in dit targa ding kan flashen...
De Siemens & targa zijn bijna hetzelfde alleen is de Siemens een stukje duurder... adviesprijs € 139,00

Maja, die targa heeft dan ook niet beste product PCM gewonnen ...
Ik ben benieuwd of ik het aan de gang krijg, eerst batterijen opladen
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Ik kan ook sinds gisteravond niet meer naar de website www.voipbuster.com.Dmitri schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:02:
Bellen gaat hier nog wel goed via voipbuster in combinatie met een Fritz!Box.
[quote]Dmitri schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:02:
[/quote]
[quote]LeGato23 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:57:
[...]
Ik kan ook sinds gisteravond niet meer naar de website www.voipbuster.com.
[/quote]
Ik bel ook via een Fritz 7050, maar die krijgt geen verbinding ....
Ik kan inmiddels weer bellen. De site is nog niet te bereiken, maar da's niet erg.
[/quote]
[quote]LeGato23 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:57:
[...]
Ik kan ook sinds gisteravond niet meer naar de website www.voipbuster.com.
[/quote]
Ik bel ook via een Fritz 7050, maar die krijgt geen verbinding ....
Ik kan inmiddels weer bellen. De site is nog niet te bereiken, maar da's niet erg.
[ Voor 33% gewijzigd door Dmitri op 07-05-2007 19:28 ]
Laat ff weten of het je lukt, dan fiets ik ook naar de Lidl. Ik heb nu de S450 IP van Siemens, en als die firmware erin past dan kan ik deze aan m'n vriending geven en kunnen we direct via de gigaset voip met elkaar bellen.MRic3 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:32:
[...]
Ik kan ook niet meer op de site komen (bellen heb ik nog niet geprobeerd... )
Ik vind mijn belkosten te hoog dus ik ga eens experimenteren met VOIP.
Het bellen naar vaste nummers via internet werkte al (maar da's minder omdat het via de computer gaat)
en toen zag ik de Targa DIP phone 450 in de aanbieding bij de LIDL... € 50,00.
[afbeelding]
Even van tevoren wat onderzoek gedaan op tinternet en daar kwam ik tot de ontdekking,
dat je som de firmware van een Siemens Gigaset C450 IP gewoon in dit targa ding kan flashen...
De Siemens & targa zijn bijna hetzelfde alleen is de Siemens een stukje duurder... adviesprijs € 139,00
[afbeelding]
Maja, die targa heeft dan ook niet beste product PCM gewonnen ...![]()
![]()
Ik ben benieuwd of ik het aan de gang krijg, eerst batterijen opladen
Zie hier een complete draad over de Lidl- Targatelefoon en hoe deze te upgraden met Siemens firmware. Absolute aanrader!! 
Alleen: het internet-telefoonboek en het gigaset- telefoneren werken niet..
Dit tgv een kwestie van iets oudere hardware (te weten van voor juni 2006). Ook de officiele Siemens gigasets van vóór die datum doen het niet..
Edit: idd de link vergeten
Bij deze: http://www.telecomvergeli...st_offset=0&post_limit=20

Alleen: het internet-telefoonboek en het gigaset- telefoneren werken niet..
Dit tgv een kwestie van iets oudere hardware (te weten van voor juni 2006). Ook de officiele Siemens gigasets van vóór die datum doen het niet..
Edit: idd de link vergeten

[ Voor 64% gewijzigd door Isaak Asimov op 07-05-2007 23:04 ]
Link vergeten te plakken Isaak??
Ik ga btw niet proberen om siemens firmware erin te flashen. Als het ding werkt met voipbuster, dan werkt ie.. dat telefoonboek wat je via de webinterface dan kan invoeren (siemens only) kan mij niet zoveel boeien.
Ik kon trouwens vandaag nog wel gewoon via de computer bellen met voipbuster (zit nog in test fase).
De site ligt er (bij mij) nog wel steeds uit ....
Ik ga btw niet proberen om siemens firmware erin te flashen. Als het ding werkt met voipbuster, dan werkt ie.. dat telefoonboek wat je via de webinterface dan kan invoeren (siemens only) kan mij niet zoveel boeien.
Ik kon trouwens vandaag nog wel gewoon via de computer bellen met voipbuster (zit nog in test fase).
De site ligt er (bij mij) nog wel steeds uit ....
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
site www.voipbuster.com is gewoon bereikbaar hier
Weet iemand hier hoelang het duurt voor een betaling met iDeal verwerkt wordt?
Ik heb het (bij andere sites) nog niet eerder meegemaakt dat dit meer als een uur blijft liggen
Trouwens betaald aan VoipCheap, maar dat terzijde.
Beetje jammer dat de iDeal Popup van de Rabobank niet werkt met firefox, prutsers
Ik heb het (bij andere sites) nog niet eerder meegemaakt dat dit meer als een uur blijft liggen
Beetje jammer dat de iDeal Popup van de Rabobank niet werkt met firefox, prutsers

Bij mij was het beltegoed direkt opgewaardeerd. Ik heb de postbank als bank, wellicht dat het daar nog aan kan liggen....Gilles de Geus schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:11:
Ik heb het (bij andere sites) nog niet eerder meegemaakt dat dit meer als een uur blijft liggen![]()
Bij VOIPbuster werd mijn iDeal betaling gelijk verwerkt en waren de credits direct zichtbaar.Gilles de Geus schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:11:
Ik heb het (bij andere sites) nog niet eerder meegemaakt dat dit meer als een uur blijft liggen![]()
Bij VOIPcheap duurde dit zeker een langer dan een uur. In de tussentijd had ik natuurlijk al een email gestuurd naar VOIPcheap. Daarna waren de credits 'ineens' zichtbaar. Toeval?
Nu, zo'n 15 uur later, en zo'n 11 uur na mijn mailtje staat alles nog op 0.00LeGato23 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:31:
[...]
Bij VOIPbuster werd mijn iDeal betaling gelijk verwerkt en waren de credits direct zichtbaar.
Bij VOIPcheap duurde dit zeker een langer dan een uur. In de tussentijd had ik natuurlijk al een email gestuurd naar VOIPcheap. Daarna waren de credits 'ineens' zichtbaar. Toeval?

En ook nog geen antwoord. Anders vanavond maar eens even contact opnemen met de bank...
Net iets leuks ontdekt met voipbuster, speciaal voor de mensen die veel SMS'en.
Als je de volgende regel in je browser plakt:
En je vervangt XYZ door achtereenvolgens je username, je password, je eigen mob.nummer, mob. nummer van de ontvanger en de tekst, kun je zonder steeds in te loggen snel SMS'jes sturen.
Ik heb zelf ff een PHP scriptje aan het schrijven, zodat ik niet steeds hoef in te loggen. (ga zo eens kijken of ik geen VISTA widget kan maken....
Als je de volgende regel in je browser plakt:
code:
1
| https://myaccount.voipbuster.com/clx/sendsms.php?username=XYZ&password=XYZ&from=+316XYZ&to=+316XYZ&text=XYZ |
En je vervangt XYZ door achtereenvolgens je username, je password, je eigen mob.nummer, mob. nummer van de ontvanger en de tekst, kun je zonder steeds in te loggen snel SMS'jes sturen.
Ik heb zelf ff een PHP scriptje aan het schrijven, zodat ik niet steeds hoef in te loggen. (ga zo eens kijken of ik geen VISTA widget kan maken....
Nou, na zo'n 22 uur staat het erop...Gilles de Geus schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:36:
[...]
Nu, zo'n 15 uur later, en zo'n 11 uur na mijn mailtje staat alles nog op 0.00![]()
En ook nog geen antwoord. Anders vanavond maar eens even contact opnemen met de bank...
Ontiegelijk traag, maar ik meld het maar even, voordat ik iedereen nerveus maak

Voor de liefhebbers, hierbij het script zoals ik het nu heb. Werkend.
In de eerste pagina heb ik:
en in sms.php staat de volgende code:
Nu nog bekijken hoe ik een script kan maken waarmee ik met de rechtermuisknop in Outlook een link krijg waarmee ik direct kan bellen....
In de eerste pagina heb ik:
code:
1
2
3
4
5
| <form action="sms.php" method="post"> nummer: <input name="nummer" type="text"> bericht: <input name="bericht" type="text"> <input type="submit"> </form> |
en in sms.php staat de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8"/> <title></title> <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon"/> <link rel="stylesheet" type="text/css" href=".css"/> </head> <body> <?php $url = "https://myaccount.voipbuster.com/clx/sendsms.php?username=JE_LOGINNAAM&password=JE_PASWOORD&from=+316JE_NUMMER&to=" . $_POST["nummer"] ."&text=". $_POST["bericht"]; ?> <iframe src ="<?php echo $url; ?>" width="100" height="100"> </iframe> </body> </html> |
Nu nog bekijken hoe ik een script kan maken waarmee ik met de rechtermuisknop in Outlook een link krijg waarmee ik direct kan bellen....
[ Voor 6% gewijzigd door sjolmers op 08-05-2007 21:01 ]