Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Hi,

Ik heb een voipbuster account en ik denk eraan om een SIP ATA/toestel te kopen. Maar hoe kan ik nu andere voipbusters bellen als ik alleen cijfers kan invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:52
jnr24 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 01:35:
Hi,

Ik heb een voipbuster account en ik denk eraan om een SIP ATA/toestel te kopen. Maar hoe kan ik nu andere voipbusters bellen als ik alleen cijfers kan invoeren?
De siemens SIP toestellen kunnnen met IP adressen overweg.
123.45.67.89:5600 wordt dan 123*45*67*89#5600.
De default port 5600 is niet nodig dus mag hier ook 123*45*67*89 gebruikt worden.

Toegegeven, URLs zijn handiger, maar het is iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 15:14

MRic3

Of praat ik weer poep?

@sjolmers... dat is inderdaad wel handig zo'n scriptje.. Maar is het mogelijk om dat in 1 HTML pagina te stoppen, die ik dan lokaal op mijn desktop zet? Dat PHP ding kan ik natuurlijk op mijn webspace zetten maar lokaal zonder server is eigenlijk net zo makkelijk.

@revel mss kan je het op IP doen, alleen vind ik dat niet makkelijk. mss kan het ook via een ingebouwd telefoonboek in de phone :?

Verder heb ik mijn LIDL Targa DIP Phone 450 aan de gang gekregen. Eerst had ik hem aangesloten via mijn oude Thompson 510 maar die ging over de flos. Zelfs bij 4 seconden knop inhouden ging dat ding niet uit. Ik weet niet zeker of het kwam door dat VOIP gedoe maar ik had nog een andere modem/router liggen (een SMC barricade) en die heb ik maar geinstalleerd.

Voor diegene die een beetje worstellen met de instellingen voor de Targa DIP Phone 450 in combinatie met VoipBuster hier zijn mijn instellingen die bij mij werken. Let wel, ik gebruik dit ding niet om gebelt te worden alleen om naar buiten te bellen en dat werkt goed (met de beperking van de lengte van gesprekken bij een test account zonder bel tegoed)
SIP
Login-naam: <voipbuster login>
Login-wachtwoord: <voipbuster ww>
Bevestig Login-wachtwoord: <voipbuster ww>
Gebruikersnaam: <leeg>
Domein: voipbuster.com
Displaynaam: <leeg>
Proxy-server adres: sip.voipbuster.com
Proxy-server poort: 5060
Registrar server: sip.voipbuster.com
Registrar server-poort: 5060

Listen ports
SIP-poort: 5060
RTP-Port: 5004
Gebruik willekeurige poorten: X Nee

Netwerk
STUN gebruiken: X Nee
STUN-server: stun.voipbuster.com
STUN-poort: 3478
NAT-verversen: 20 sec
Outbound proxy-mode: X Nooit
Outbound proxy: <leeg>
Outbound proxy-poort: 5060

Spraak-codecs
VoIP-volume: x Normaal
Annex B voor G729 activeren: x Ja (dit kan te maken hebben dat ik een ISDN lijn heb maar lijkt mij sterk)

Geselecteerde codecs
G711 a law
G711 µ law
G726
G729

Beschikbare codecs
<leeg>

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

MRic3 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:17:
@sjolmers... dat is inderdaad wel handig zo'n scriptje.. Maar is het mogelijk om dat in 1 HTML pagina te stoppen, die ik dan lokaal op mijn desktop zet? Dat PHP ding kan ik natuurlijk op mijn webspace zetten maar lokaal zonder server is eigenlijk net zo makkelijk.
[...]
Dit script kan niet lokaal draaien, behalve wanneer je lokaal een PHP-server gaat draaien, ik zou namelijk niet weten hoe je dit in HTML kan maken. (en bij mijn weten draait PHP niet lokaal zonder dat je een PHP server installeert.)

Ik kan er wel 1 PHP pagina van maken, dan paste je de code van pagina 1 onderaan de code van pagina 2. Zo dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8"/>
<title></title>
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon"/>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href=".css"/>
</head>
<body>
<?php
$url = "https://myaccount.voipbuster.com/clx/sendsms.php?username=JE_LOGINNAAM&password=JE_PASWOORD&from=+316JE_NUMMER&to=" . $_POST["nummer"] ."&text=". $_POST["bericht"];
?>
<iframe src ="<?php echo $url; ?>" width="100" height="100"> </iframe>

<form action="sms.php" method="post">
nummer: <input name="nummer" type="text">
bericht: <input name="bericht" type="text">
<input type="submit">
</form>

</body>
</html>

Moet je de pagina opslaan als sms.php. Maar dit kan dus nogsteeds niet als HTML.

[ Voor 39% gewijzigd door sjolmers op 09-05-2007 14:34 . Reden: code toegevoegd. ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 14:04
sjolmers schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:31:
[...]

Dit script kan niet lokaal draaien, behalve wanneer je lokaal een PHP-server gaat draaien, ik zou namelijk niet weten hoe je dit in HTML kan maken. (en bij mijn weten draait PHP niet lokaal zonder dat je een PHP server installeert.)

Ik kan er wel 1 PHP pagina van maken, dan paste je de code van pagina 1 onderaan de code van pagina 2. Zo dus:

-knip-

Moet je de pagina opslaan als sms.php. Maar dit kan dus nogsteeds niet als HTML.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8"/>
<title>SMS Versturen</title>

</head>
<body>
<script type="text/javascript">
/* <![CDATA[ */

function sendSMS(){
  document.getElementById('sms').src  = 
  'https://myaccount.voipbuster.com/clx/sendsms.php?' +
  'username=JE_LOGINNAAM' +
  '&password=JE_PASWOORD' + 
  '&from=+316JE_NUMMER' + 
  '&to=' + document.smsForm.nummer.value + 
  '&text=' + document.smsForm.bericht.value;
}

/* ]]> */
</script>

<form id="smsForm" name="smsForm">
<table>
  <tr><td valign="top">Nummer:</td><td><input name="nummer" type="text"></td></tr>
  <tr><td valign="top">Bericht:</td><td><textarea name="bericht"></textarea></td></tr>
  <tr><td>&nbsp;</td><td><input type="button" value="Versturen" onClick="sendSMS();"></td></tr>
</table>
</form>
<br />

<iframe width="400" height="200" id="sms" name="sms"></iframe>

</body>
</html>

In html zal je idd niet lukken. In combinatie met javascript zal het prima moeten werken (niet getest). Succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

yep Dinh, het werkt zo vanaf de desktop. :tu:
IE geeft wel een waarschuwing vanwege actieve inhoud maja .... da's maar een klein ig geitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Mijn betaling met behulp van Ideal duurde ook minimaal een uur of twee en ik maakte mij ook wat zorgen. Blijkbaar kan voipcheap het niet interactief (ik betaalde via de ABNAMRO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
Anoniem: 176172 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:27:
Mijn betaling met behulp van Ideal duurde ook minimaal een uur of twee en ik maakte mij ook wat zorgen. Blijkbaar kan voipcheap het niet interactief (ik betaalde via de ABNAMRO)
Ze waren 2 uur aan het controleren of de bank nog bestond :+

Nee, flauw, maar ik vond die realtime betaling nou net zo aardig van iDeal. Beetje erg suf van VoipCheap 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:29
Ik denk dat het een storing is bij iDeal of bij Betamax. Mijn eerste iDeal betaling was realtime bijgeschreven bij Webcalldirect. Gisteren duurde het 2 uur. Ik hoop dat het weer realtime wordt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

tsss ongeduldig allemaal... net of er iemand dood is...

Ik heb nou via de telefoon betaald. €1,30 en dan 1,04 beltegoed en 7 freedays (om te testen)
Dat was iig real-time bij geschreven. Verder werkt het allemaal uitstekend.

Alleen de mensen wie ik zo bel krijgen 00000 (prive nummer) te zien en dat vind ik niet zo netjes.
Ach ja, ik ben nog niet klaar met testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Dinh schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:29:
[...]

code:
1
KNIP

In html zal je idd niet lukken. In combinatie met javascript zal het prima moeten werken (niet getest). Succes verder.
Das een mooie vertaling van PHP naar javascript :-)
Weet iemand toevallig wat de site is die wordt aangeroepen bij een webactivated gesprek, want zoals in mijn eerdere post aangegeven wil ik kijken of ik een rechtermuisknop actie kan maken voor outlook met 'bel contact' oid, het moet kunnen me dunkt....

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:39
sjolmers schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:19:
[...]

Das een mooie vertaling van PHP naar javascript :-)
Weet iemand toevallig wat de site is die wordt aangeroepen bij een webactivated gesprek, want zoals in mijn eerdere post aangegeven wil ik kijken of ik een rechtermuisknop actie kan maken voor outlook met 'bel contact' oid, het moet kunnen me dunkt....
dan lijkt me de optie Stuur SMS ook wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-07 21:01
[b][message=28009320,noline]Alleen de mensen wie ik zo bel krijgen 00000 (prive nummer) te zien en dat vind ik niet zo netjes.
Ach ja, ik ben nog niet klaar met testen ;)
Dat is toch hartstikke normaal? Of heb je een voip-in nummer bij voipbuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

trolleystad schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:21:
[...]

Dat is toch hartstikke normaal? Of heb je een voip-in nummer bij voipbuster?
Ik heb geen voip-in nummer .. ik gebruik het (nou) dus ook alleen om naar buiten te bellen. Maja, ik had d8 ik ergens gelezen dat je je vaste nummer door kon laten geven. Op zich is het niet zo'n ramp.

Ik stoor mij persoonlijk meestal aan 0000 nummers. Die hebben bij absoluut geen prioriteit om opgenomen te worden. Gelukkig weten ook al mijn vrienden dat dus die houden daar rekening mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:13
MRic3 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:06:
[...]

Ik heb geen voip-in nummer .. ik gebruik het (nou) dus ook alleen om naar buiten te bellen. Maja, ik had d8 ik ergens gelezen dat je je vaste nummer door kon laten geven. Op zich is het niet zo'n ramp.

Ik stoor mij persoonlijk meestal aan 0000 nummers. Die hebben bij absoluut geen prioriteit om opgenomen te worden. Gelukkig weten ook al mijn vrienden dat dus die houden daar rekening mee. :+
Je hebt ook geen voip-in nummer nodig.
Je kunt in de client je nummer opgeven en deze laten verifiëren, daarna wordt deze meegestuurd. Zelf gebruik ik een sip-phone, en na verificatie wordt ook daar het nummer meegestuurd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:17
Loekie schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:39:
Zelf gebruik ik een sip-phone, en na verificatie wordt ook daar het nummer meegestuurd.
Hoe werkt dat? Als ik nu bel, staat er ook niets maar ik zou eigenlijk mijn KPN nummer mee willen laten sturen, zodat de ontvanger weet wie er belt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176973

Met een oude dect telefoon gaat het ook je hebt een kastje nodig waar je hem op aansluit kijjk op tiptel.nl

PK
blaatbeest schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:02:
Ik heb ook een vraag

Ik heb een asus wl-500g deluxe router en bel al een hele tijd met voipbuster via de computer (ik heb ook een voip-in nummer). Dit begint me te irriteren omdat de computer aan moet staan.

Nu vroeg ik me af wat een goede (draadloze) telefoon zou zijn om te kunnen bellen met voipbuster.
Ik zag op lidl de targa staan (http://www.lidl.nl/nl/hom....20070222.p.VOIP-telefoon)
voor 70 euro. Zou dit een goede telefoon zijn, of zijn er goedkopere/betere telefoons die ik kan aansluiten op mijn asus router? (die "vaste lijn" functie heb ik namelijk ook niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:12
Jiriki schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:49:
[...]

Hoe werkt dat? Als ik nu bel, staat er ook niets maar ik zou eigenlijk mijn KPN nummer mee willen laten sturen, zodat de ontvanger weet wie er belt.
Als ik me goed herinner, als volgt:
In je profile je huisnummer en/of mobiele nummer opgeven. Dan in het pc-programma bij settings-nummerweergave een nummer kiezen om te gebruiken als caller-id. Dan wordt je gebeld (vaste telefoonnummer) of je krijgt een sms (mobiele nummer) met een code die je in moet tikken. Dat is alles. Als je met een sipaccount werkt moet je uit vinden waar je het nummer in je sip instellingen moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 16:29
Hoe veilig is bellen eigenlijk met voipbuster, en hoe betrouwbaar is voipbuster? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkie-Jan schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:59:
Hoe veilig is bellen eigenlijk met voipbuster, en hoe betrouwbaar is voipbuster? :)
In welk opzicht?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Dat het singaal via internet er uitgevist kan worden en zo...

Lees bijv: http://www.techworld.nl/a...el-gevallen-onveilig.html

[ Voor 43% gewijzigd door Henkie-Jan op 12-05-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkie-Jan schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:13:
Dat het singaal via internet er uitgevist kan worden en zo...
Analoge telefonie schijnt gemakkelijker af te tappen te zijn. -> http://www.security.nl/ar...en_tot_DoS-aanvallen.html

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
En analoge telefonie gaat na de telefooncentrale ook gewoon over VoIP heb ik wel eens gehoord. Maar goed, is dat een afgesloten netwerk of internet.
En ik heb nog nooit op internet echt gelezen dat er afgesluiterd is of dat het onveilig zou zijn... :)

Zal eens een mailtje sturen naar Voipbuster, al zullen ze uiteraard zeggen dat het goed voor elkaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Ik heb twee sip telefoons op verschillende adressen. Ik kan met allebei prima bellen dmv voipbuster accounts. Ik kan de telefoons ook bereiken met het voipbuster programma. Maar als ik de telefoons onderling laat bellen (op IP adres want voipbuster 'username' kan ik niet invullen) dan gaat de telefoon wel over, ik hoor dat er opgenomen wordt maar er is geen geluid.

Lijkt me een duidelijk NAT probleem dat normaal opgelost wordt met een STUN server. Moet ik nu een publieke stun server nemen? De stun.voipbuster.com lijkt niet te werken, misschien omdat alleen calls via voipbuster zijn toegestaan bij die stun server dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:29
Als het een NAT probleem was zou de telefoon ook niet overgaan. Verder dient het STUN protocol er alleen voor om je publieke adres te achterhalen. De STUN server weet verder niet wat je met die informatie gaat doen (gebruiken in SIP protocol) en al helemaal niet hoe (bellen via voipbuster of direct).

Hebben die twee sip telefoons een intern IP adres? Zo ja, zitten ze in hetzelfde interne netwerk? Of heb je het over twee telefoons achter twee verschillende internet aansluitingen?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik zit in een studentenhuis zonder vaste aansluiting, aangezien ik veel bel en graag een vastnummer wil hebben ben ik gaan kijken naar voip oplossingen. Tijdje terug heb ik een voipbuster account aangemaakt en via VOXBONE een nummer doorgelinkt naar mijn voipbuster account. Dit werkte alleemaal prima met de softphone van voipbuster. Helaas vond ik dit niet echt handig werken en heb ik besloten om een doos te kopen die je op de router aansluit en een gewone dect telefoon.

Ik he de tiptel cyberBOX 22 SIP gekocht bij de media markt. Deze aangesloten, mijn voipbuster account registreerde en ik belde wat mensen op en dit ging redelijk goed (op wat ruis en echo na). Nu probeerde ik mezelf te bellen maar dit lukte helaas niet. Mijn softphone opgestart en mezelf gebeld. Dit werkte wel.

Nu zie ik dat je voor gebeld worden IAX nodig hebt. Hier kan ik niks over vinden bij mijn tiptel dus hij zal het wel niet ondersteunen. Nu is mijn vraag: moet ik persee een apparaat kopen die IAX ondersteund of zijn er nog andere oplossingen. Bijv voipplanet, waar je wel een telefoon nummer krijgt in tegenstelling tot VOIPbuster. Op de website van voipplanet staat zelfs dat ze geen IAX ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:12

knakworst

Get more sats!

Niakmo schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:59:
Nu zie ik dat je voor gebeld worden IAX nodig hebt. Hier kan ik niks over vinden bij mijn tiptel dus hij zal het wel niet ondersteunen. Nu is mijn vraag: moet ik persee een apparaat kopen die IAX ondersteund of zijn er nog andere oplossingen. Bijv voipplanet, waar je wel een telefoon nummer krijgt in tegenstelling tot VOIPbuster. Op de website van voipplanet staat zelfs dat ze geen IAX ondersteunen.
Probeer je nummer te porteren naar budgetphone.nl daar ben je ook voor een tientje per jaar klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
14.05.2007 SMS Callback!

You can now initiate a call via SMS.
Text the number you want to call to +447624800947. We will call you on your mobile, and connect you to that number.
So no need to be around a computer anymore.

The number has to be in international format, for example +44123456789.

You first have to verify your mobile phone number in the voipcheap client, go to Tools -> Options -> CallerID and make sure you have your mobile listed there as a Verified callerid!

You can also send a vCard. Simply send the vCard to +447624800947, and we will connect you with the main number.

Call charges will be settled via your VoipCheap account.
kan handig zijn voor als je met je mobieltje naar het buitenland moet bellen.
of als je beltegoed bijna op is van je mobieltje.

maar je kan natuurlijk al via een vast nummer bellen wat ook al veel goedkoper is naar buitenlandse nummers.

http://www.voipcheap.com/en/newsflash.html#news2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Wat ik nou niet helemaal snap he....

Bellen in NL naar Mobiel nummer
Met VoipBuster kost dat € 0,25 per minuut
met VoipCheap kost dat € 0,10 per minuut
Terwijl het gewoon hetzelfde bedrijf is :?

Ook ben ik benieuwd hoe het zit met het naar een nederlands mobiel nummer bellen. AFAIK ... Met een normale vaste KPN lijn als je naar een nederlands mobiel nummer belt die in het buitenland zit, Betaal jezelf 'tot de grens' en de kosten van de grens tot mobiel zijn voor de ontvanger. Hoe zit dat dan als ik via voip naar een NL mobiel bel in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:13
MRic3 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:42:
Wat ik nou niet helemaal snap he....

Bellen in NL naar Mobiel nummer
Met VoipBuster kost dat € 0,25 per minuut
met VoipCheap kost dat € 0,10 per minuut
Terwijl het gewoon hetzelfde bedrijf is :?

Ook ben ik benieuwd hoe het zit met het naar een nederlands mobiel nummer bellen. AFAIK ... Met een normale vaste KPN lijn als je naar een nederlands mobiel nummer belt die in het buitenland zit, Betaal jezelf 'tot de grens' en de kosten van de grens tot mobiel zijn voor de ontvanger. Hoe zit dat dan als ik via voip naar een NL mobiel bel in het buitenland?
Ik neem aan dat dezelfde regels gelden, je belt naar een Nederlands mobiel nummer, je betaald dus ook de kosten voor het bellen naar een Nederlands nummer. Als die mobiele beller nou toevallig niet in Nederland zit, is dat zijn probleem ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
Ik zie op het moment bij RECENTE gesprekken geen gesprekken erbij komen. Het beltegoed wordt wel minder.

Merkwaardig is dat ik van een ATA kastje naar de Siemens C455 IP ben gegaan vanmiddag.
Dus kan dit er mee te maken hebben of zien meer mensen dit verschijnsel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154967

Sinds deze middag hetzelfde probleem met VoipCheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Ik zie de gesprekken weer trouwens.

Zijn er hier mensen met de C455 IP van Siemens ?
En kan je dat "INT 1" ook vervangen door bijvoorbeeld "Huiskamer" ?
Dat kon met de Siemens 3000 series wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:42
Heeft iemand anders last van rare sms chargesbij smsdiscount? Sinds een dag of twee is het 5 cent per sms ipv de gebruikelijke 1 cent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 06-07 20:55

Eagle Creek

Breathing security

Wat als je bijna door je limiet heen bent? Krijg je dan een waarschuwing?
Ik vraag het omdat het mogelijk in een zakelijke omgeving gebruikt zou moeten worden, dus ergens waar uitval geen optie is. Gezien het feit dat de VOIP line nog wel online is (maar alleen voor één minuut) zal de router niet automatisch naar de "normale" lijn overschakelen :).

Heb je nu ook een VOIP telefoon (Rj45) nodig of volstaat een "normale" (in de situatie van een Fritzbox).

[ Voor 13% gewijzigd door Eagle Creek op 18-05-2007 00:09 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Laatst online: 15-03-2022
Eagle Creek schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:09:
Wat als je bijna door je limiet heen bent? Krijg je dan een waarschuwing?
Ik vraag het omdat het mogelijk in een zakelijke omgeving gebruikt zou moeten worden, dus ergens waar uitval geen optie is. Gezien het feit dat de VOIP line nog wel online is (maar alleen voor één minuut) zal de router niet automatisch naar de "normale" lijn overschakelen :).

Heb je nu ook een VOIP telefoon (Rj45) nodig of volstaat een "normale" (in de situatie van een Fritzbox).
Ik denk niet dat er een waarschuwingsmail komt, maar er is een optie om te herladen telkens dat je budget onder 1€ komt. Ik weet niet hoeveel mensen er zouden aangesloten worden op de SIP trunk, maar 10 minuten zou toch moeten volstaan om automatisch herladen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Wat bedoel je met de opmerking:
Ik weet niet hoeveel mensen er zouden aangesloten worden op de SIP trunk, maar 10 minuten zou toch moeten volstaan om automatisch herladen te worden.
, die snap ik niet helemaal.

Ik neem aan dat dat automatisch herladen via creditcard gebeurt?

[ Voor 44% gewijzigd door Eagle Creek op 18-05-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55758

ik heb 4 dagen geleden opgewaardeerd bij Voipbuster, na amper 60 minuten (alles afgerond naar volle minuten) berekent Voipbuster kosten voor 'gratis gesprekken' . FUP is toch 300 per 7 dagen?
heeft Voipbuster een nieuw FUP? zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Eagle Creek schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:09:

Bij een Fritz!Box kan je normale telefoons gebruiken. Ik heb Tiscali telefonie basis, mijn KPN nummer, VoipBuster, Sipgate en nog eentje in de USA en werkt allemaal met gewone telefoons volkomen transparant over de Fritz!Box. Die kan 10 VoIP account aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

OrakelJos schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:23:
[...]

Bij een Fritz!Box kan je normale telefoons gebruiken. Ik heb Tiscali telefonie basis, mijn KPN nummer, VoipBuster, Sipgate en nog eentje in de USA en werkt allemaal met gewone telefoons volkomen transparant over de Fritz!Box. Die kan 10 VoIP account aan.
Klinkt heel goed.. Maar: hoe zit het dan met het "uitschakelen" als je niet betaald hebt? De verbinding moet betrouwbaar zijn, kun je dat opvangen of moet je gewoon goed zelf in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:05
Eagle Creek schreef op maandag 21 mei 2007 @ 03:55:
[...]

Klinkt heel goed.. Maar: hoe zit het dan met het "uitschakelen" als je niet betaald hebt? De verbinding moet betrouwbaar zijn, kun je dat opvangen of moet je gewoon goed zelf in de gaten houden?
Dan zul je toch moeten zorgen dat je voldoende saldo hebt, je kunt ook 25 euro overmaken en al wil je dat tien keer per dag doen lijkt het me geen probleem.

Overigens is Voipbuster alleen voor particulieren bedoeld en niet om zakenlijk mee te bellen daar hebben ze een ander bedrijf (kloon) voor.
Daar zul je dan ook een nette BTW rekening krijgen die je bij Voipbuster niet krijgt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Laatst online: 06-07 12:43

404error

Page Not Found

aart44 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:45:
[...]

Dan zul je toch moeten zorgen dat je voldoende saldo hebt, je kunt ook 25 euro overmaken en al wil je dat tien keer per dag doen lijkt het me geen probleem.

Overigens is Voipbuster alleen voor particulieren bedoeld en niet om zakenlijk mee te bellen daar hebben ze een ander bedrijf (kloon) voor.
Daar zul je dan ook een nette BTW rekening krijgen die je bij Voipbuster niet krijgt. _/-\o_
En welk bedrijf is dat dan? IK gebruik nu nog voipcheap...

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

404error schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:23:
[...]

En welk bedrijf is dat dan? IK gebruik nu nog voipcheap...
http://www.voicetrading.com/pages/index.html

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Ik heb zelf de Siemens C455 IP aangeschaft. Ik ben er erg tevreden over.
Alleen kan je volgens mij niet SMS-en via VoipBuster.

Voor screenshots van de C455 IP web-interface:
http://www2.kevertje.nl/siemens/

De reden dat ik bij "nood-nummers" ook 0800-0429 heb staan is omdat je anders de instellingen van de KPN lijn niet meer kan veranderen als je via VOIP naar dat nummer belt.

Bij profielen heb ik mijn PSTN nummer als "Gebruikersnaam" gezet zodat het nummer meegestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Eagle Creek schreef op maandag 21 mei 2007 @ 03:55:
[...]Klinkt heel goed.. Maar: hoe zit het dan met het "uitschakelen" als je niet betaald hebt? De verbinding moet betrouwbaar zijn, kun je dat opvangen of moet je gewoon goed zelf in de gaten houden?
Buiten wat al gezegd is ... De Fritz!box heeft ook als feature dat hij automatisch kan terugvallen naar PSTN (gewone lijn) als de verbinding over VOIP niet opgebouwd kan worden. Dan moet je het nog steeds in de gaten houden natuurlijk, vanwege kosten als je KPN naar belbudget hebt teruggeschakeld. Maar je verbinding is extra betrouwbaar.
Wat ik nog nergens heb gezien (Voxalot schijnt het in ontwikkeling te hebben) is een "fall back" naar een andere VOIP provider (in dit geval bijv. Tiscali). Aan de andere kant - de keren dat ik niet kon bellen met Voipbuster waren bijna allemaal te wijten aan de internetverbinding, niet aan Voipbuster. Die is tot nu toe extreem betrouwbaar gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guppiebugs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09-2024
ik kwam dit berichtje hieronder tegen en heb precies hetzelfde probleem. heb al poort omgezet in 5061 en 5062, snelheid gecontroleerd, etc. ik probeer uit te bellen via voipcheap en na 36 seconden wordt de verbinding verbroken. indien ik gebeld wordt kan men bellen tot in het oneindige. ik gebruik een spa3000 en een speedtouch 716.

weet iemand wat ik verkeerd zou hebben gedaan of ben vergeten?

alvast dank,
peter

update

okee,
ik kan inmiddels melden dat het te maken heeft met het speedtouch 716 ding. want achter een us robotics blijkt hij direct goed te werken.
Anoniem: 213008 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:16:
Hallo,

Ik heb hier laatst iets gelezen dat bij sommige precies na 36 seconden de verbinding wordt verbroken als ze zelf uitbellen met voipbuster. Ik heb namelijk ook dit probleem. Als ik zelf gebeld wordt, is het probleem er niet.

Ik heb ook budgetphone, maar als ik daar mee uitbel, heb ik dit probleem niet.

Wie o wie kan mij helpen??

[ Voor 8% gewijzigd door guppiebugs op 27-05-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmd01
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik gebruik nu internetcalls/voipbuster via SIP (SPA3102) ipv. mijn vaste KPN lijn. Nu vraag ik mij af hoe veilig het gebruik is van bovenstaande aanbieders? Bijvoorbeeld beveiligd tegen afluisteren? Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
hmd01 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:48:
Ik gebruik nu internetcalls/voipbuster via SIP (SPA3102) ipv. mijn vaste KPN lijn. Nu vraag ik mij af hoe veilig het gebruik is van bovenstaande aanbieders? Bijvoorbeeld beveiligd tegen afluisteren? Wie weet meer?
Leuke vraag maar ook KPN kan gewoon inluisteren met je gesprekken.
En wie heeft er interesse in de (prive) gesprekken van al die gebruikers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Vraagje aan de Voipcheap-gebruikers:

Ik ben vanavond eens voor het eerst bezig geweest met dit programma. Werkt perfect moet ik zeggen ;) Nu had ik echter begrepen dat je als alleen geregistreerde user (dus zonder beltegoed) alleen free calls van 1 minuut lang kon houden.

'You can now make FREE calls to several countries. These calls are limited to 1 minute per call.'

Nu valt mij echter op dat ik al meerdere gesprekken heb gevoerd waarbij ik gewoon enkele minuten kan bellen. Het wordt wel erg relaxed 'free callen' op die manier natuurlijk ;) , maar waar zit de adder 8) ? Met andere woorden, is die 1 minuut pas vanaf 90 dagen ofzo en kan ik nu gewoon 300 min/p. week onbeperkt ofzo?

En daarnaast lees ik niks over het bellen met een SIP-telefoon op de website. Is dit niet mogelijk en kan ik alleen via Ata-kastjes bellen of via speciale modems?

Dank voor jullie hulp ;)

[ Voor 18% gewijzigd door objectief2 op 31-05-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
hmd01 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:48:
Dat vroeg ik me ook al af!

Zie: Marzman in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"

Men zegt dus dat het net zo slecht beveiligd is als gewone telefonie.
Aan de andere kant las ik dit: http://www.webwereld.nl/a...er-niet-af-te-tappen.html
objectief2 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:07:

Ik ben vanavond eens voor het eerst bezig geweest met dit programma. Werkt perfect moet ik zeggen ;) Nu had ik echter begrepen dat je als alleen geregistreerde user (dus zonder beltegoed) alleen free calls van 1 minuut lang kon houden.

'You can now make FREE calls to several countries. These calls are limited to 1 minute per call.'

Nu valt mij echter op dat ik al meerdere gesprekken heb gevoerd waarbij ik gewoon enkele minuten kan bellen. Het wordt wel erg relaxed 'free callen' op die manier natuurlijk ;) , maar waar zit de adder 8) ? Met andere woorden, is die 1 minuut pas vanaf 90 dagen ofzo en kan ik nu gewoon 300 min/p. week onbeperkt ofzo?

En daarnaast lees ik niks over het bellen met een SIP-telefoon op de website. Is dit niet mogelijk en kan ik alleen via Ata-kastjes bellen of via speciale modems?

Dank voor jullie hulp ;)
Ja, het bellen met een gewoon toestel kan alleen maar via zo gemaande SIP apparaten, dat kan zowel in een modem (Zoals de speedtouch 716/780) zitten als in een telefoon ingebouwd. Daarnaast heb je dus ook ATA kastje, die sluit je aan op een ethernet poort van je modem, en daar je vaste analoge toestellen. Dan kan je ook "gewoon" bellen.

Vindt het erg bijzonder dat je zolang onbeperkt kan bellen. ;) Denk dat het een foutje is.

[ Voor 53% gewijzigd door Henkie-Jan op 02-06-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 06-07 23:10

vr6-only

Blub Blub

Ik heb eindelijk mijn Siemens C450 IP binnen. Prima toestel (heb ook de C450 analoog )

Ik zit bij voipcheap en via de pc bellen ging altijd goed en was altijd van goed geluid.
Nu heb ik last van echo en de verbinding hapert constant.

Heb de volgende poorten geopend. TCP en UDP:
5060
3478 (stun)
5004

Meer kon ik zo niet vinden in het menu welk gebruikt wordt.
Gebruik G.711 a law codec
Gebruik een stun server (volgens voipcheap gebruiken als je audio problemen hebt)
1 Mbit upload welk niet belast wordt (dus voldoende bandbreedte)

Heb verder niets aan de instellingen gedaan zoals NAT verversen etc.

Heb ik nu een miskoop te pakken of???

Ken 2 personen die ook een C450 IP hebben en een ervan zit bij voipbuster en ander bij internetcalls.
Allemaal zelfde probleem. Komt het misschien omdat het weekend is en mensen dus volop gebruik van maken? We hebben namelijk een gezamenlijke inkoop gedaan en vandaag alles binnen gekregen, dus niemand van ons heeft ervaring ermee.

heb een accountje aangemaakt bij poivY en geen problemen hier. Gebruik voipdiscount wel voor mobiel bellen, zit namelijk 22 euro op O-)

Heb net een gloednieuwe site gevonden, afkomstig van betamax.
Zag het in TS niet staan, dus vermeld het ff.
http://www.justvoip.com/en/index.html
Gelanceerd op 15 maart 2007
bron: http://www.myvoipprovider.com/blogcategory/Betamax/

bellen naar mobiel, 9 cent per minuut! Tot zover de goedkoopste.

[ Voor 28% gewijzigd door vr6-only op 04-06-2007 03:01 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

vr6-only schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:09:

Heb net een gloednieuwe site gevonden, afkomstig van betamax.
Zag het in TS niet staan, dus vermeld het ff.
http://www.justvoip.com/en/index.html
Gelanceerd op 15 maart 2007
bron: http://www.myvoipprovider.com/blogcategory/Betamax/

bellen naar mobiel, 9 cent per minuut! Tot zover de goedkoopste.
houd er wel rekening mee dat justvoip geen SIP ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

shit, helemaal niet opgelet. Goed dat je het zegt _/-\o_

Volgens mij wel hoor.

zie deze pagina is http://www.justvoip.com/en/hardware.html

Edit: werkt prima hoor!

[ Voor 53% gewijzigd door vr6-only op 05-06-2007 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
vr6-only schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:28:
shit, helemaal niet opgelet. Goed dat je het zegt _/-\o_

Volgens mij wel hoor.
zie deze pagina is http://www.justvoip.com/en/hardware.html
Edit: werkt prima hoor!
Justvoip en ook de nog-nieuwere-kloon 12voip werken niet met SIP devices (in ieder geval uit-bellen werkt niet). Het is op het Voipbuster forum uitgebreid getest en besproken. Deze nieuwere klonen hebben een ietsje lager tarief naar mobiel dan bijvoorbeeld Voipcheap (9ct ipv. 10ct).
Als vr6-only andere ervaringen heeft, ben ik heel benieuwd.
Wat je wel kunt doen met je vaste telefoon (met alle klonen) is web callback (heb je geen SIP/ATA voor nodig.)

[ Voor 8% gewijzigd door Wortelstok op 05-06-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
objectief2 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:07:

Dank voor jullie hulp ;)
Als je net een account hebt aangemaakt kun je een poosje gratis bellen (200 minuten ofzo). Daarna is het echt afgelopen, moet je storten. Sommige slimmerikken hebben dit feature gebruikt om iedere paar weken een nieuw accountje aan te maken, maar dat gaat ook niet meer (IP wordt gelogd).

Je kunt met iedere SIP device bellen met VoipCheap, dus niet alleen de ATA en Modem kastjes. Je moet soms wel wat klooien met je router instellingen, maar dat ligt niet aan VoipCheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Wortelstok schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:08:
[...]

Justvoip en ook de nog-nieuwere-kloon 12voip werken niet met SIP devices (in ieder geval uit-bellen werkt niet). Het is op het Voipbuster forum uitgebreid getest en besproken. Deze nieuwere klonen hebben een ietsje lager tarief naar mobiel dan bijvoorbeeld Voipcheap (9ct ipv. 10ct).
Als vr6-only andere ervaringen heeft, ben ik heel benieuwd.
Wat je wel kunt doen met je vaste telefoon (met alle klonen) is web callback (heb je geen SIP/ATA voor nodig.)
Ik had geen zin om naar beneden te lopen om het toestel in handen te nemen (rechterbeen in gips) en te bellen op dat moment, maar ik heb het ingesteld en in het menu van siemens stond "aangemeld" dus ik ging ervan uit dat het werkte. Dag erna opgepakt en geprobeerd, telkens bezet toon. kan dat komen omdat ik geen tegoed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
vr6-only schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:05:
[...]
Ik had geen zin om naar beneden te lopen om het toestel in handen te nemen (rechterbeen in gips) en te bellen op dat moment, maar ik heb het ingesteld en in het menu van siemens stond "aangemeld" dus ik ging ervan uit dat het werkte. Dag erna opgepakt en geprobeerd, telkens bezet toon. kan dat komen omdat ik geen tegoed heb?
Kan, of er is iets mis met de port forwarding in je router/modem. Onder andere voor dit soort dingen (en voor een dial plan) heb ik ook een Voxalot account, waarbij je met *600 belt met een echotest (hoor je jezelf terug). Ook nuttig om de latency te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

vr6-only schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:05:
[...]

Nogmaals justvoip ondersteunt geen SIP. Check het voipbuster forum anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Laatst online: 02-07 17:58
Als noob op voip-gebied zie ik door de bomen het bos niet meer...
Hoe meer ik lees, hoe onduidelijker het wordt.

Vandaar dat ik een aantal vragen heb.
de situatie :
Mijn vriendin heeft internet via kabel, maar geen vaste telefoon aansluiting. Wel gsm.
Vragen :
Is het mogelijk om met een 12voip , justvoip, voipbuster , etc een account aan te maken waarbij ze ook gebeld kan worden als de PC uitstaat?

Wat voor soort telefoon heb ik hiervoor nodig ?

Heb ik nog andere apparatuur nodig? Speciale router ?

Moeten er poorten aan / uitgezet worden ?

Hebben jullie nog tips voor me?

Belangrijkste is dat ze zonder veel poespas naar vaste nummers in binnen- en buitenland kan bellen.

Bedankt,

Appie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:48
appie39 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 04:16:
Als noob op voip-gebied zie ik door de bomen het bos niet meer...
Hoe meer ik lees, hoe onduidelijker het wordt.

Vandaar dat ik een aantal vragen heb.
de situatie :
Mijn vriendin heeft internet via kabel, maar geen vaste telefoon aansluiting. Wel gsm.
Vragen :
Is het mogelijk om met een 12voip , justvoip, voipbuster , etc een account aan te maken waarbij ze ook gebeld kan worden als de PC uitstaat?
Ja, met een ATA kan dat, zie ook topic start
Wat voor soort telefoon heb ik hiervoor nodig ?
Daar plug je elke normale telefoon op
Heb ik nog andere apparatuur nodig? Speciale router ?
Een ATA dus....
Moeten er poorten aan / uitgezet worden ?
Bij mij niet
Hebben jullie nog tips voor me?
Ik heb zelf een Linksys SPA 3000 (is nu niet meer te koop maar zijn opvolger wel SPA 3102). Hierin kan je zogeheten dialplans maken. Ik heb voipbuster met een voip-in en voor mobiele pak ik voipcheap omdat daar de belminuten veel goedkoper zijn met bellen naar mobiel. Je vriendin kan ook een prepaid nummer bij Budgetphone kopen en hem dan zo instellen dat ze belt via 1 van de voipbuster kloons en het inkomende nummer van Budgetphone gebruikt. Je kan het bij Voipbuster dan nog zo instellen dat ze haar Budgetphone nummer in de nummer melder meenemen.
Belangrijkste is dat ze zonder veel poespas naar vaste nummers in binnen- en buitenland kan bellen.

Bedankt,

Appie

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Welke poorten moet ik nou open gooien voor de siemens C450 IP?

Heb 5060, 5004 en 3478....Zie dat er in de TS ook een paar staan. Gelden die ook voor VOIP apparaten? Of alleen als je gebruik maakt van het progje?

Ik heb namelijk nog steeds last van een haperende verbinding....af en toe gaat het goed tijdens het gesprek, maar over het algemeen valt het vaak weg.

Ben al overgestapt naar een andere VOIP provider, van voipdiscount naar poivy, maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:48
vr6-only schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:44:
Welke poorten moet ik nou open gooien voor de siemens C450 IP?

Heb 5060, 5004 en 3478....Zie dat er in de TS ook een paar staan. Gelden die ook voor VOIP apparaten? Of alleen als je gebruik maakt van het progje?

Ik heb namelijk nog steeds last van een haperende verbinding....af en toe gaat het goed tijdens het gesprek, maar over het algemeen valt het vaak weg.

Ben al overgestapt naar een andere VOIP provider, van voipdiscount naar poivy, maar geen resultaat.
Overstappen van Voipdiscount naar Poivy heeft geen zin, allebei BetaMax. Je kan je gebruikersnaam op elke sipserver van ze gebruiken.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Laatst online: 02-07 17:58
Rudi Vader schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 07:05:
[...]

Ik heb zelf een Linksys SPA 3000 (is nu niet meer te koop maar zijn opvolger wel SPA 3102). Hierin kan je zogeheten dialplans maken. Ik heb voipbuster met een voip-in en voor mobiele pak ik voipcheap omdat daar de belminuten veel goedkoper zijn met bellen naar mobiel. Je vriendin kan ook een prepaid nummer bij Budgetphone kopen en hem dan zo instellen dat ze belt via 1 van de voipbuster kloons en het inkomende nummer van Budgetphone gebruikt. Je kan het bij Voipbuster dan nog zo instellen dat ze haar Budgetphone nummer in de nummer melder meenemen.

[...]
Was vergeten te melden dat ze een router heeft. Die SPA 3000 / 3102 heeft ook router functie.
Kan dit zomaar gebruikt worden , of kan ik beter de PAP2 nemen?( Is ook nog eens goedkoper :) )

Appie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

de SPA 3000 is alleen een ATA... die een vast of dynamisch IP nr heeft/krijgt ahf vd instelling.
Is geen router, heeft dus maar 1 ethernet aansluiting.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 08-06-2007 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154967

Ik bel sinds kort sip via mijn belgacommodem Philips SNV 6520.
Als ik echter naar een nummer van een of andere firma bel, waar je eerst moet kiezen tussen Nederlands(druk 1) of Frans (druk2), dan blijkt dit niet te werken. Moet ik nog een en ander instellen?
Is er trouwens een mogelijkheid om via sip naar andere gebruikers te bellen. (dus voipbuster naar voipbuster)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Anoniem: 154967 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:46:
Ik bel sinds kort sip via mijn belgacommodem Philips SNV 6520.
Als ik echter naar een nummer van een of andere firma bel, waar je eerst moet kiezen tussen Nederlands(druk 1) of Frans (druk2), dan blijkt dit niet te werken. Moet ik nog een en ander instellen?
Is er trouwens een mogelijkheid om via sip naar andere gebruikers te bellen. (dus voipbuster naar voipbuster)
Laatste firemware 0.81 dacht ik, ze komen standaard met 0.75 al geinstalleerd, die lost een aantal dtmf problemen op.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je juist op een codec valt die de dtmf tonen niet goed doorgeeft.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
Ik vind de kwaliteit van Voipbuster een stuk minder dan een tot een week of vier terug. Ik bel nu denk ik zo'n twee jaar met Voipbuster via mijn Speedtouch 716 modem en altijd 100% tevreden geweest maar sinds een paar weken heb ik toch regelmatig last van vermindere geluidskwaliteit hebben meer mensen dit of moet ik het in mijn eigen ADSL verbinding zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Laatst online: 05-07 17:08
Ik heb er de laatste tijd ook af en toe last van, mijn ouders ook (beide Fritzbox).
Nu al een week niet overigens. Ik denk niet dat het de ADSL verbinding is dus (verschillende provider), eerder een capaciteitsprobleem bij betamax (wij gebruiken voipbuster)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 12:21
ik heb met voipbuster tegenwoordig ook vreselijke kwaliteit, de stem vervormt helemaal. Als ik dan met x-lite bel gaat het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175063

Zowel bij mijzelf (SPA3000 achter een Sweex router en een kabelmodem) als bij mijn vriend (SPA3000 achter een Zyxel ADSLmodem/router) is de geluidkwaliteit een drama vwb VB. Ook VB ---> KPN is drama. Bellen we naar elkaar via BPC dan is er niks aan de hand. Geluid is blokkerig, valt weg en dan weer goed. Is sinds een week of 2/3. Wat zou het kunnen zijn (ik bel al ruim een jaar naar volle tevredenheid via VB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Mijn Siemens Gigaset (C455IP) ondersteunt ook SMS.
Per default gaat ie via de KPN wat 22 center per SMS kost (ex btw gok ik)
Zijn er andere SMS gateways in te stellen die goedkoper zijn ?
Voipbuster ondersteunt het (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ook hier slechte geluidskwaliteit met VB, maar ook met Justvoip en Voipcheap (allemaal Betamax klonen).
Volgens mij zijn ze ontzettend hard gegroeid de laatste tijd, ik hoor echt iedereen om me heen erover praten. Volgens mij kan hun netwerk het niet aan ofzo. Op zich wel fijn voor Betamax dat ze zo'n goede formule hebben en al die klanten binnenhalen, maar ik vrees dat het nu boven hun pet uitkomt.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Probeer eens sip.voipdiscount.com dat is een andere sip-server, die werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
knakworst schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:19:
Probeer eens sip.voipdiscount.com dat is een andere sip-server, die werkt prima bij mij.
Ja dat is wel leuk maar daar kan je met je voipbusteraccount niet op, zeker geen betamax company!

[ Voor 4% gewijzigd door druup op 11-06-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

voipdiscount is wel van betamax en ik maak er gebruik van. Zoals ik al eerder heb gemeld, geluid is om te huilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Oke ik ging er vanuit dat de accounts binnen de verschillende betamax companies te gebruiken zijn maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
iemand anders het probleem dat je niet kan registreren ??
hij blijft gewoon steken op registering... heb ut al 3x geprobeert.. gister middag, savonds en nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
sl1200 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:39:
Ook hier slechte geluidskwaliteit met VB, maar ook met Justvoip en Voipcheap (allemaal Betamax klonen).
Volgens mij zijn ze ontzettend hard gegroeid de laatste tijd, ik hoor echt iedereen om me heen erover praten. Volgens mij kan hun netwerk het niet aan ofzo. Op zich wel fijn voor Betamax dat ze zo'n goede formule hebben en al die klanten binnenhalen, maar ik vrees dat het nu boven hun pet uitkomt.
Als je "Justvoip" in het rijtje noemt neem ik aan dat je alleen de soft client gebruikt en geen ATA. Dan hangt het van allerlei zaken af of je een goed geluid hebt. Ikzelf heb nu bijna twee jaar vast Voipbuster (later Internetcalls, tegenwoordig Voipcheap) met tegenwoordig een Fritz!box en de kwaliteit is onveranderd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
Ik heb de laatste 2 weken ook last van haperingen met mijn Gigaset S450IP i.c.m. VoipCheap.

Ik was al bang dat mijn QoS niet helemaal lekker ging.

Maar iemand meer info gevonden ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 21:59
Heb onlangs VOIPBuster eens getest door te bellen naar een persoon, lukt wonderwel goed en dit wel 3 minuten lang.
Maar hoe zit dit nu met betalen ?
Want ik dacht dat er maar max 1 minuut per gesprek kon gebeld worden ?

Kan het niet zijn dat de persoon naar wie je belt dan moet betalen voor jouw telefoongesprek dat je aangaat via dit programma ?

Heb mij een account geregistreerd (maar zonder belkrediet).

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
LorD_GyproX schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:35:
Heb onlangs VOIPBuster eens getest door te bellen naar een persoon, lukt wonderwel goed en dit wel 3 minuten lang.
Maar hoe zit dit nu met betalen ?
Want ik dacht dat er maar max 1 minuut per gesprek kon gebeld worden ?

Kan het niet zijn dat de persoon naar wie je belt dan moet betalen voor jouw telefoongesprek dat je aangaat via dit programma ?

Heb mij een account geregistreerd (maar zonder belkrediet).

Alvast bedankt :)
Ik had laatst hetzelfde, en toen heeft er iemand gereageerd (dank daarvoor nog :P ) dat je iets van 200 minuten onbeperkt kunt bellen en daarna pas moet betalen voor langere gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 21:59
objectief2 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:44:
[...]

Ik had laatst hetzelfde, en toen heeft er iemand gereageerd (dank daarvoor nog :P ) dat je iets van 200 minuten onbeperkt kunt bellen en daarna pas moet betalen voor langere gesprekken.
Ja, maar de vraag is of je dan verwittigd word om te betalen of als ze die kosten rekenen aan de persoon die je belt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

geen van beide

Eerste 100 of 200 (veranderd constant) minuten zijn gratis na een registratie en eenmalig!
Daarna moet je betalen wil je een gesprek langer dan 1 min voeren!

Persoon die je belt, betaald niets! Behalve als diegene mobiel zit te bellen in het buitenland met een Nederlandse abonnement/prepaid....Maar dat heeft niet met Voipbuster of zo te maken. Je betaald om te bellen en gebeld te worden op je mobiel in het buitenland.

ps. ik heb geen last meer van een slechte verbinding.... al 2 dagen geen problemen meer met voipdiscount en poivy.klopt af...

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 13-06-2007 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

De klachten over voipcheap (voipbuster en voipstunt) heb ik ook gehad maar nu gaat het beter. Op de site van Voipcheap staat ook aangegeven dat ze problemen hebben gehad met hun codecs.

Vandaag was het weer glashelder, vorige week onbruikbaar,

Maar ja het is goedkoop maar het moet wel goed werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Het is nu ook mogelijk bij voipdiscount om je vaste lijn te verifieren, waarna je die als default mee kan zenden. Heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:34
Misschien handig om te melden: Ik ben al zo lang aan het rotzooien om caller-id bij uitgaande telefoongesprekken te laten weergeven in combinatie met voipcheap.

Aangezien ik een Copperjet 1616-2p heb met VOIP waarop ik mijn telefoonlijn heb aangesloten gebruik ik de applicatie eigenlijk nooit.

Nu zat ik toevallig op de laptop zonder telefoon bij de hand dus ik start de applicatie op. Check de settings en wat blijkt? Ik had wel mijn thuis telefoon geverifiëerd, echter als +3140.... De verificatie doet het dan wel maar als ik als caller-id in mijn copperjet +3140.... opgeef werkt caller-id niet. Ook niet toen ik het als 003140.... had ingegeven.

Dus even 003140.... alsnog geverifëerd en onmiddelijk werkt caller-id perfect !!

Moraal van het verhaal: gebruik altijd 00 ipv +31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Yep caller ID op vaste lijn werkt bij mij nou ook.
Even de software client (die ik nooit gebruik) update'n, en er komt een knop verify bij een vast nummer te staan.. ik had als nummer daar staan 003140.... (eindhoven de gekste).. knop verify klikken, voipbuster client geeft een nummer en je wordt opgebeld nummer intypen en klaar.

Dan in mijn Targa DIP450 VOIP kastje het nummer ingevuld bij Username (en niks ingevuld bij displayname) en het werkt. Bij mij maakt het niks uit of ik daar 003140... invul of +3140.. ze werken allebij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Laatst online: 13:32
Ik heb sinds gisteren het volgende probleem. Ik heb op sip account 1 van de Zyxel Prestige 2602HWL-61C een voipusteraccount dit werkt prima, echter als ik een gesprek heb gevoerd stopt de verbinding. Volgens de Zyxel staat voipbuster nog "on register" echter is er geen enkel geluid op de lijn en kan ik ook niet bellen (het tel1 lampje op de modem is groen en knippert niet). Ook de Artech 2-line switch geeft een rood knipperend lampje (dat zou betekenen dat de lijn bezet is). Na reset van de modem kan ik weer 1 gesprek voeren.
Iemand enig idee wat er hier mis is?

Update: met webcalldirect.com heb ik geen problemen dus lijkt aan voipbuster te liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door jochie79 op 19-06-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Als je de artech ertussen uit haalt heb je dan hetzelfde probleem?

edit: het modem resetten lijkt me wat overdone. Probeer eens unregister / register.
edit2: webcalldirect functioneert identiek aan voipbuster, het is van hetzelfde bedrijf. Dat maakt het helemaal vreemd!

[ Voor 67% gewijzigd door knakworst op 19-06-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
knakworst schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:26:
Als je de artech ertussen uit haalt heb je dan hetzelfde probleem?

edit: het modem resetten lijkt me wat overdone. Probeer eens unregister / register.
edit2: webcalldirect functioneert identiek aan voipbuster, het is van hetzelfde bedrijf. Dat maakt het helemaal vreemd!
Zonder de artech (dus met telefoon direct op het modem) zelfde probleem, komt geen enkel signaal uit de telefoon, dus ook geen kiestoon o.i.d.

Unregister/register heeft geen enkel effect.

Net nogmaals met webcalldirect geprobeerd en die heeft nu ook hetzelfde probleem als met voipbuster.

Ik heb zelf weinig ideeen meer over waar ik het kan zoeken. Modem heeft het een paar maanden goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Stel anders alles in op je andere telefoonpoort en wissel het toestel van telefoonpoort. Misschien ligt het daar aan. Of probeer eens met een ander toestel als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
knakworst schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:37:
Stel anders alles in op je andere telefoonpoort en wissel het toestel van telefoonpoort. Misschien ligt het daar aan. Of probeer eens met een ander toestel als je die hebt.
Webcalldirect staat op poort twee, die geeft (nu) hetzelfde probleem. Tevens heb ik voor het testen zonder de artech en ander toestel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

MRic3 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:54:
Yep caller ID op vaste lijn werkt bij mij nou ook.
Even de software client (die ik nooit gebruik) update'n, en er komt een knop verify bij een vast nummer te staan.. ik had als nummer daar staan 003140.... (eindhoven de gekste).. knop verify klikken, voipbuster client geeft een nummer en je wordt opgebeld nummer intypen en klaar.

Dan in mijn Targa DIP450 VOIP kastje het nummer ingevuld bij Username (en niks ingevuld bij displayname) en het werkt. Bij mij maakt het niks uit of ik daar 003140... invul of +3140.. ze werken allebij. :)
Nice, ik heb m'n speedtouch 716 ook maar aangepast. Ik heb wel het nummer in de SIP-URI moeten zetten, want in de username deed hij het niet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
jochie79 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:59:
Ik heb sinds gisteren het volgende probleem. Ik heb op sip account 1 van de Zyxel Prestige 2602HWL-61C een voipusteraccount dit werkt prima, echter als ik een gesprek heb gevoerd stopt de verbinding. Volgens de Zyxel staat voipbuster nog "on register" echter is er geen enkel geluid op de lijn en kan ik ook niet bellen (het tel1 lampje op de modem is groen en knippert niet). Ook de Artech 2-line switch geeft een rood knipperend lampje (dat zou betekenen dat de lijn bezet is). Na reset van de modem kan ik weer 1 gesprek voeren.
Iemand enig idee wat er hier mis is?
Na veel instellingen proberen toch niets verder gekomen. Ook het modem compleet resetten naar factory default mocht niet baten. Elke keer een gesprek mogelijk daarna lijkt er geen signaal meer op de telefoon aansluiting te staan, lijkt dus op een foutje in de zyxel, maar is daar iets aan te doen. Iemand nog ideeen?
Andere firmware is misschien een optie (ik gebruik nu MS7b4, dat is volgens de tiscali-site de nieuwste).

[ Voor 3% gewijzigd door jochie79 op 21-06-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

adapter van mijn C450 IP maakt een nare en luide zoem geluid. Dat is toch niet goed of wel?
Mijn modem klapt ook om de zoveel uur uit en mijn vermoeden is dat het door de C450 IP komt.

Komt dit bij iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:27
jochie79 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:04:
[...]

Na veel instellingen proberen toch niets verder gekomen. Ook het modem compleet resetten naar factory default mocht niet baten. Elke keer een gesprek mogelijk daarna lijkt er geen signaal meer op de telefoon aansluiting te staan, lijkt dus op een foutje in de zyxel, maar is daar iets aan te doen. Iemand nog ideeen?
Andere firmware is misschien een optie (ik gebruik nu MS7b4, dat is volgens de tiscali-site de nieuwste).
Ik had dit ook met mijn zyxel maar hoefde alleen een poosje wachten om weer te kunnen bellen.
Dus niet resetten.
Maar de router begon spontaan te resetten.
Dus die is vervangen voor een speedtouch en die werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
tafmaf schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:24:
[...]

Ik had dit ook met mijn zyxel maar hoefde alleen een poosje wachten om weer te kunnen bellen.
Dus niet resetten.
Maar de router begon spontaan te resetten.
Dus die is vervangen voor een speedtouch en die werkt veel beter.
Het lijkt erop dat het modem wel verbinding heeft met voipbuster echter komt er geen signaal meer op de telefoon-poort.
Zijn er meer slechte ervaringen met de ZyXEL 2602HW-61C?
En wat zijn goede alternatieven? (is de nieuwere ZyXEL 2602HW-D1A wel goed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

Hallo mensen,

Ik heb mijn geld via Ideal overgezet naar voipbuster, maar wanneer herkent hij pas dat ik het heb overgezet?

Want ideal was toch meestal direct, tenminste bij online shoppen wel...

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

FikkieHo schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:23:
Hallo mensen,

Ik heb mijn geld via Ideal overgezet naar voipbuster, maar wanneer herkent hij pas dat ik het heb overgezet?

Want ideal was toch meestal direct, tenminste bij online shoppen wel...
Betalen met IDeal is altijd langzamer dan met een Creditcard. Als je via IDeal doet, moet eerst de betaalopdracht bij de bank neergelegd worden, die moet vervolgens het geld overmaken naar een andere rekening, en dan moet de bank van Voipbuster eens in de zoveel tijd kijken op hun rekening of het idd bijschreven is.

Zelf heb ik ook al eens een keer met IDeal gedaan. Toen duurde het ong. 30 min, todat mijn beltegoed online opgewaardeerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

ik heb vorige week nog Ideal gebruikt... meteen na opdracht verzenden gekeken bij VOIPBuster en mijn 120 freedays waren al meteen bijgewerkt..
Kortom: het kan snel of het altijd zo is?
PS: ....ik vind het super en de kwaliteit van VB doet niet onder voor bijv Tiscali
Pagina: 1 ... 5 ... 57 Laatste