Enkel de 0031 gebruiken, anders werkt het zeker niet.Caesu schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:15:
[...]
controleer of je echt versie 3.02 build 428 hebt.
probeer eens met 0031 of met +31 in te vullen.
zorg dat het voor het nummer "Thuis" selecteert, dus niet blanco of iets anders.
Anoniem: 26576
Mij lukt het ook niet, op welke manier ik m'n vaste nummer er ook in zet, het prog accepteert niks
[ Voor 116% gewijzigd door Anoniem: 26576 op 03-03-2007 16:15 ]
apart dat het niet lukt bij jullie terwijl jullie wel de juiste versie van VoipBuster hebben (3.02 build 428).

Merkwaardig, ik probeer het nu weer en nu accepteert ie het wel.
+31517xxxxxx.
Dat was eerder op de dag een van de eerste formaten die ik ingaf en toen werd het steevast geweigerd, evenals 0031 etc...
Naja, nu dus wel gelukt...
+31517xxxxxx.
Dat was eerder op de dag een van de eerste formaten die ik ingaf en toen werd het steevast geweigerd, evenals 0031 etc...
Naja, nu dus wel gelukt...
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26576 op 03-03-2007 19:56 ]
Had iemand dit al gezien bij het scherm om via bankoverschrijving te betalen?
"ATTENTION: Due to technical circumstances it's not possible to get freedays using this paymentmethod. We are currently working on this situation."
Op het forum van voipbuster lees ik dat dit al 2 weken zo is. Ik wacht nog maar even en hoop dat het snel wordt opgelost, anders ga ik op een andere manier betalen
"ATTENTION: Due to technical circumstances it's not possible to get freedays using this paymentmethod. We are currently working on this situation."
Op het forum van voipbuster lees ik dat dit al 2 weken zo is. Ik wacht nog maar even en hoop dat het snel wordt opgelost, anders ga ik op een andere manier betalen
Anoniem: 201678
@ Cheiz647: iDEAL werkt snel en gemakkelijk. Probeer dat eens, als je daarvoor aangemeld bent.
Anoniem: 209479
Nu maar hopen dat ze ook het e.e.a. doen met Internetcalls.comCaesu schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:06:
na VoipCheap is er nu ook een update voor VoipBuster:
(3.02 build 428)
daarmee kan je je vaste lijn verifiëren en dat nummer gebruiken als caller id.
Anoniem: 19701
heb 't 2 weken geleden ook gedaan, perfect en freedays binnen een paar minuten!!!Anoniem: 201678 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:20:
@ Cheiz647: iDEAL werkt snel en gemakkelijk. Probeer dat eens, als je daarvoor aangemeld bent.
Ben er achter dat je als je van de Voipbuster site download je nog steeds versie 3.00 krijgt vandaar dat het niet werktCaesu schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:36:
apart dat het niet lukt bij jullie terwijl jullie wel de juiste versie van VoipBuster hebben (3.02 build 428).
[afbeelding]
[afbeelding]
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Dank je! Dat was de oplossing!Anoniem: 26576 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:25:
Progje Voipbuster menu "help" : check for updates
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Anoniem: 195381
Kun je mij je settings vertellen voor gebruik VoIPbuster op de N80?RedHead schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 00:09:
[...]
Eigenlijk de zelfde vraag, maar dan, waar voer je het in bij de Nokia N80(ie)?
Ik zal eens kijken of ik wat screenshots kan maken, dan zien jullie de optie's bij internet bellen op de Nokia N80(ie). Waar het bellen via VoipBuster trouwens prima mee gaat.
Ik heb er de laatste firmware op draaien, al vanalles geprobeerd, echter het wil tot nog toe alleen
met fring lukken. Graag gebruik ik gewoon mijn voipbuster account hiervoor.
Heb je tips?
Groet,
Alex
kijk eens in het Nokia N80 forum, daar staat het uitgelegd. Trouwens, je hebt wel een N80ie nodig, bij een 'gewone' N80 werkt het niet.
Heeft iemand KPN nummerherkenning / nummerweergave / caller ID aan de praat op de Linksys / Sipura SPA-3102? Mijn probleem is dat ik geen nummerweergave meer heb als ik op mijn KPN PSTN lijn gebeld wordt. Als ik de stroomvoorziening van de ATA uitschakel, heb ik wel weer gewoon nummerweergave, dus aan de bedrading ligt het niet.
Heb inmiddels alle caller ID methodes van het tabblad "Regional" uitgeprobeerd, maar geen succes
. Uit de debug output (je bent nerd of je bent het niet) kan ik opmaken dat bij een binnenkomend gesprek wel enkele DTMF digits herkend worden, maar gemiddeld zo'n 6 van de 10 en niet altijd dezelfde. Bijzonder problematisch zijn de 3 en 6 (en waarschijnlijk ook de 9), die worden nooit herkend. Verder is het gek dat steeds ongeveer dezelfde digits herkend worden, ongeacht de caller ID instelling
.
Wie weet raad??
Heb inmiddels alle caller ID methodes van het tabblad "Regional" uitgeprobeerd, maar geen succes

Wie weet raad??
ik heb wel een SPA-3000, maar volgens mij is het PSTN-gedeelte indentiek daarin.krone177 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:44:
Heeft iemand KPN nummerherkenning / nummerweergave / caller ID aan de praat op de Linksys / Sipura SPA-3102? Mijn probleem is dat ik geen nummerweergave meer heb als ik op mijn KPN PSTN lijn gebeld wordt. Als ik de stroomvoorziening van de ATA uitschakel, heb ik wel weer gewoon nummerweergave, dus aan de bedrading ligt het niet.
Heb inmiddels alle caller ID methodes van het tabblad "Regional" uitgeprobeerd, maar geen succes. Uit de debug output (je bent nerd of je bent het niet) kan ik opmaken dat bij een binnenkomend gesprek wel enkele DTMF digits herkend worden, maar gemiddeld zo'n 6 van de 10 en niet altijd dezelfde. Bijzonder problematisch zijn de 3 en 6 (en waarschijnlijk ook de 9), die worden nooit herkend. Verder is het gek dat steeds ongeveer dezelfde digits herkend worden, ongeacht de caller ID instelling
.
Wie weet raad??
probeer in de PSTN-tab bij FXO Timer Values (sec).
PSTN Ring Thru Delay iets te verhogen.
zorg wel dat PSTN Answer Delay minimaal 6 seconden langer blijft dan PSTN Ring Thru Delay.
bij Regional heb ik trouwens ETSI FSK / bell 202, dit werkt voor mij het beste met m'n DECT.
andere instellingen (met name Detect/Playback ABCD en DTMF Playback Level/Length) daar kunnen ook uitmaken misschien.

PSTN Ring Thru Delay = 4Caesu schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:21:
[...]
ik heb wel een SPA-3000, maar volgens mij is het PSTN-gedeelte indentiek daarin.
probeer in de PSTN-tab bij FXO Timer Values (sec).
PSTN Ring Thru Delay iets te verhogen.
zorg wel dat PSTN Answer Delay minimaal 6 seconden langer blijft dan PSTN Ring Thru Delay.
bij Regional heb ik trouwens ETSI FSK / bell 202, dit werkt voor mij het beste met m'n DECT.
andere instellingen (met name Detect/Playback ABCD en DTMF Playback Level/Length) daar kunnen ook uitmaken misschien.
[afbeelding]
PSTN Answer Delay = 16
Geen geluk met deze settings...
Ik had vrijwel hetzelfde met m'n SPA-3000. Van de ene op de andere dag geen nummerherkenning meer op m'n toestellen, wel waren de nummers die mij belden te zien op de Info tab.
Dus zonder dat ik ook maar iets met dat ding had gedaan, geen nummerherkenning meer.
Ik heb 'm vervangen voor een SPA-3102 en alles werkt weer als een zonnetje.
Niet dat je wat hebt aan dit antwoord, maar toch...
Dus zonder dat ik ook maar iets met dat ding had gedaan, geen nummerherkenning meer.
Ik heb 'm vervangen voor een SPA-3102 en alles werkt weer als een zonnetje.
Niet dat je wat hebt aan dit antwoord, maar toch...
If it ain't broken, play with it till it breaks.
mmm... erg apart dan hoe dat gaat met die nummerherkenning van de SPA-3000 en 3102.
erg raar ook dat het nummer wel te zien was bij Crusader in de Info tab maar niet doorgestuurd werd naar de FXO-poort...
ik hoop dat het bij mij blijft werken.
ik zou toch nog wat met de FXO-instellingen proberen.
naast Miscellaneous in de Regional-tab ook bij International Control in de PSTN-tab.
zo is het bij mij ingesteld:
http://caesu.nl-web.com/weblog/sipura3000/
maar het is per telefoon verschillend natuurlijk.
en een andere telefoon met nummerweergave proberen om te testen even.
misschien ook de recentste firmware er op zetten.
erg raar ook dat het nummer wel te zien was bij Crusader in de Info tab maar niet doorgestuurd werd naar de FXO-poort...
ik hoop dat het bij mij blijft werken.
ik zou toch nog wat met de FXO-instellingen proberen.
naast Miscellaneous in de Regional-tab ook bij International Control in de PSTN-tab.
zo is het bij mij ingesteld:
http://caesu.nl-web.com/weblog/sipura3000/
maar het is per telefoon verschillend natuurlijk.
en een andere telefoon met nummerweergave proberen om te testen even.
misschien ook de recentste firmware er op zetten.
[ Voor 44% gewijzigd door Caesu op 06-03-2007 22:09 ]
KPN nummerherkenning (vervolg):
Heb inmiddels een voip-in nummer gekocht bij Budget Phone en in de SPA-3102 op Line 1 geconfigureerd. Zoals ik al een beetje had verwacht werkt nummerweergave prima als ik gebeld wordt op dit voip nummer
Het verzenden van de caller ID vanaf de ATA naar mijn telefoontoestel gaat dus prima; het probleem zit 'm in het ontvangen ervan vanaf de PSTN lijn. Ik zal dus toch wat moeten gaan tweaken aan die PSTN lijn.
Caesu: ik heb jouw PSTN instellingen (waarvoor dank
) al overgenomen, o.a. FXO port impedance en PSTN to SPA Gain, maar nog geen succes. Laatste firmware (5.1.5(GWa)) heb ik al.
Het enige wat mij nu nog opvalt, is dat op mijn Info tab het PSTN line voltage op - (min) 50 Volt staat. Is dat normaal?
Heb inmiddels een voip-in nummer gekocht bij Budget Phone en in de SPA-3102 op Line 1 geconfigureerd. Zoals ik al een beetje had verwacht werkt nummerweergave prima als ik gebeld wordt op dit voip nummer
Caesu: ik heb jouw PSTN instellingen (waarvoor dank
Het enige wat mij nu nog opvalt, is dat op mijn Info tab het PSTN line voltage op - (min) 50 Volt staat. Is dat normaal?
m'n vader heeft het nu ook genomen, en ingesteld op z'n n80i, echter waarneer hij belt moet hij wel gewoon betalen. hij heeft 10 euro overgemaakt naar voipbuster en als je dan kijkt bij z'n saldo tegoed zie je dat er altijd geld af gaat. Bij gesprekken naar vaste nummers 0,039 en naar mobiele volgens mij 0.289.
Daarnaast kan hij soms wel en soms niet inloggen op de site. Weet iemand of dit een bekend probleem is? En wat er aan te doen is.
Daarnaast kan hij soms wel en soms niet inloggen op de site. Weet iemand of dit een bekend probleem is? En wat er aan te doen is.
Ik denk dat ie dan Voipbuster Pro heeft genomen, dan betaal je de starttik bij elk gesprek.
" A connection fee of 3.9 euro cents applies to all VoipBusterPro phone calls."
Naar mobiel kost altijd geld..
" A connection fee of 3.9 euro cents applies to all VoipBusterPro phone calls."
Naar mobiel kost altijd geld..
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 26576 op 07-03-2007 13:20 ]
Anoniem: 205358
beste allen,
ik heb een zyxel 2602H en wil voipbuster gebruiken. nu heb ik de instellingen gevolgd van deze site maar nu kan ik wel gebeld worden maar niet bellen. Heeft er iemand een stap voor stap oplossing. ben nogal een leek...
ik heb een zyxel 2602H en wil voipbuster gebruiken. nu heb ik de instellingen gevolgd van deze site maar nu kan ik wel gebeld worden maar niet bellen. Heeft er iemand een stap voor stap oplossing. ben nogal een leek...
SJPHONE (pocket pc)<----->Acces point<--->internet
heeft iemand ervaring hiermee...
Ik kan via mijn pocket pc met voipbuster account vanuit applicatie in de ppc sjphone wel bellen naar vaste telefoons (op dit moment alleen dit geprobeerd)....
heeft iemand ervaring hiermee...
Ik kan via mijn pocket pc met voipbuster account vanuit applicatie in de ppc sjphone wel bellen naar vaste telefoons (op dit moment alleen dit geprobeerd)....
advanced setup - voice - phone - outgoing callAnoniem: 205358 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 02:03:
beste allen,
bovenstaande goed ingevuld?
Voipbuster maakt het nu mogelijk om je fixed line te verifyen en dan mee te zenden als je uitbelt.
Helaas werkt dat niet met mijn HT386. Iemand die dit werkend heeft ?
Als ik met de softphone bel stuurt ie hem wel netjes mee.
Enig idee ?
Helaas werkt dat niet met mijn HT386. Iemand die dit werkend heeft ?
Als ik met de softphone bel stuurt ie hem wel netjes mee.
Enig idee ?
Fxed :-)
Verify your FIXED LINE number with the client
In the HT386 :
FXS PORT 1:
Sip Server: sip.voipbuster.com
Outbound Proxy: sip.voipbuster.com
SipUserId: 0031etc
Authenticate ID: Voipbuster user ID
Autheniticate PW: Voipbuster Password
Name:
Verify your FIXED LINE number with the client
In the HT386 :
FXS PORT 1:
Sip Server: sip.voipbuster.com
Outbound Proxy: sip.voipbuster.com
SipUserId: 0031etc
Authenticate ID: Voipbuster user ID
Autheniticate PW: Voipbuster Password
Name:
je kan nu trouwens gratis naar nederlandse mobieltjes sms-en met VoipBuster als je beltegoed hebt.
ik weet niet of het alleen vandaag is of vanaf vandaag.
net al een gratis sms-je gestuurd. uiteraard met de caller id van m'n mobieltje.
kan met het VoipBuster-programmaatje maar ook makkelijk vanaf de webiste.
ik weet niet of het alleen vandaag is of vanaf vandaag.
net al een gratis sms-je gestuurd. uiteraard met de caller id van m'n mobieltje.
kan met het VoipBuster-programmaatje maar ook makkelijk vanaf de webiste.
Heb net 3 smsjes verstuurd, kostte inderdaad niks.
Jammer is wel dat geen van de smsjes is aangekomen..
Jammer is wel dat geen van de smsjes is aangekomen..
ja ik stuurde er zelf ook één naar mezelf.
is ook nog niet aangekomen.
misschien dat het door grote drukte wat langer gaat duren.
is ook nog niet aangekomen.
misschien dat het door grote drukte wat langer gaat duren.
Ze zjn aangekomen, 7 uren na verzenden.
Doe mij dat normale tarief dan maar...
edit
nu gaat het wel goed...
Doe mij dat normale tarief dan maar...
edit
nu gaat het wel goed...
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 26576 op 09-03-2007 08:08 ]
Ik gebruik het ATA kastje van Abel. Nu hebben wij zo nu en dan (vaak is iets vaker) dat mijn DECT telefoon van siemens ineens gaat bellen. In de display staat geen telefoonnummer en als ik in de ATA kijk staat er ook geen nummer, ook geen 000000 enz. Hoe kan dit? Het lijkt net of het ATA kastje een signaal stuurt zodat de telefoon denkt dat ie moet gaan rinkelen...
Is dit bij iemand bekend?
Is dit bij iemand bekend?
hoi allemaal, een inzichtsvraagje:
we gebruiken hier met meerdere mensen dezelfde internetverbinding, is het in die opzet mogelijk om 2 losse sip-aansluitingen (met 2 aparte abonnementen) neer te zetten achter hetzelfde ip-adres? ik kan me voorstellen dat dat problemen oplevert met routen van binnenkomend verkeer?
we gebruiken hier met meerdere mensen dezelfde internetverbinding, is het in die opzet mogelijk om 2 losse sip-aansluitingen (met 2 aparte abonnementen) neer te zetten achter hetzelfde ip-adres? ik kan me voorstellen dat dat problemen oplevert met routen van binnenkomend verkeer?
Anoniem: 63975
no probs, ik zit met 1 SIP ATA op FWD en met de andere SIP ATA op VoIPBusterlitemotiv schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:55:
hoi allemaal, een inzichtsvraagje:
great, thxAnoniem: 63975 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:05:
[...]
no probs, ik zit met 1 SIP ATA op FWD en met de andere SIP ATA op VoIPBuster
Hoe kan je zien of voipbuster.com weer nummer uitgeeft??
verwachting is dat VB helemaal geen nummers meer uitgeeft. nieuw is dat je je eigen nummer (vast of mobiel) in de VB software kan opvoeren waardoor deze als nummerweergave zichtbaar worden.fredgroes schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:03:
Hoe kan je zien of voipbuster.com weer nummer uitgeeft??
Er komt / is toch een nummerreeks die speciaal voor VOIP geschikt is? Wellicht dat zij dit soort nummers gaan gebruiken.Tuut-Tuut schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:59:
[...]
verwachting is dat VB helemaal geen nummers meer uitgeeft. nieuw is dat je je eigen nummer (vast of mobiel) in de VB software kan opvoeren waardoor deze als nummerweergave zichtbaar worden.
wat is eigenlijk die directcall functie? Kost dat ook geld?
* maarud belt tegenwoordig altijd via Voipbuster naar het buitenland, zonder ook maar 1 cent te betalen
Gewoon elke 5 minuten opnieuw het nummer draaien, en je hoeft nooit geld te storten
Dus dat 1 minuut in de topicstart klopt niet echt.
* maarud belt tegenwoordig altijd via Voipbuster naar het buitenland, zonder ook maar 1 cent te betalen
Heb dit inderdaad nu ook aan de gang dat ik met mijn viopbuster verbinding in samenwerking met mijn Siemen S450 ip telefoon. Ook heb ik eem prepaid nummer aan de gang met budgetphone. Ben zo tevreden dat ik gelijk ook een portering aan heb gevraagd bij budgetphone van mijn kpn nummer. Dus bellen met voipbuster en gewoon gebeld op mijn oude vertrouwde nummer.Tuut-Tuut schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:59:
[...]
nieuw is dat je je eigen nummer (vast of mobiel) in de VB software kan opvoeren waardoor deze als nummerweergave zichtbaar worden.
Anoniem: 212208
Ik heb een bizar probleem met PAP2T . Heb alles netjes geconfigureerd Line1 Voipstunt Line 2 Voipbuster . De inkomende gesprekken gaan niet altijd door naar de tel toestel welke op de PAPT2 aangesloten zijn. Voorbeeld na 12:00 gaat het meestaal goed maar s'ochtens vroeg komen de gesprekken niet door . Ik bel dan met mijn mobiele en hoor wel degelijk de ringtone overgaan maat daar komt geen geluid uit de tel toestel. Heb ge”googled” maar kon niet de oplossing vinden . Linksys gebeld die adviseerde 80# met de tel in te toetsen maar dat hielp ook niet . Heeft iemand ook zo iets meegemaakt zo’n welles nietes spelletje met PAP2T
Ben sinds een paar dagen het een en ander aan het lezen over VOIP en zie veel budgetphone en voipbuster langskomen en naast dit topic weinig andere topics die druk genoeg zijn om er vragen over te stellen. Ik heb op het moment alleen een mobiel, maar wil toch ook wel weer iets vast thuis en een VOIP verbinding lijkt me prima.
Nu heb ik nog wel wat vragen...ik heb al een wireless router staan, maar deze heeft geen VOIP functionaliteit en heb geen zin om m'n pc aan te hebben staan als ik wil bellen. Dan kom je uit op zo'n speciaal kastje of een handset die VOIP ondersteund, wat zijn daar de goede merken die ook een beetje betaalbaar zijn?
Ik las dat ze bij VOIPbuster geen VOIPin nummers meer vrijgeven, hoe los je dit op? Waarom hebben sommigen een combinatie van deze en budgetphone?
Nu heb ik nog wel wat vragen...ik heb al een wireless router staan, maar deze heeft geen VOIP functionaliteit en heb geen zin om m'n pc aan te hebben staan als ik wil bellen. Dan kom je uit op zo'n speciaal kastje of een handset die VOIP ondersteund, wat zijn daar de goede merken die ook een beetje betaalbaar zijn?
Ik las dat ze bij VOIPbuster geen VOIPin nummers meer vrijgeven, hoe los je dit op? Waarom hebben sommigen een combinatie van deze en budgetphone?
Om die reden meestal. Budgetphone levert wel voip-in nummers. Betaal je 10 euro per jaar voor (prepaid dingetje). Dus dan wordt je gebeld op je budgetphone nr en bel je uit via voipbuster.Walkman schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:58:
er is nu ook JustVoip
nog goedkoper naar nederlandse mobiele nummers. (10,7ct per minuut).
http://www.justvoip.com/en/rates.html#letn
Heb een probleem met mijn Siemens Gigaset S450IP: wanneeer ik voipbuster gebruik kan de ontvanger mij na een tijdhje (soms 20 seconden, soms 20 minuten) mij niet meer horen. Ik hoor de ander dan nog wel. Hoe kan ik dit oplossen? Heb genoeg credits op mijn VB account en aan bandbreedte kan het ook niet liggen (glasvezel van XMS).
Heb de S450Ip aangesloten op een Belkin F5D5231-4 Cable/DSL Gateway Router aangesloten met de firewall uit.
IP adres: automatic ,DNS: automatic from ISP , NAT: enabled en UPNP: enabled.
Instellingen op de S450IP:
Domein: voipbuster.com
Proxy-server adres: sip.voipbuster.com
Proxy-server poort: 5060
Registrar server: sip.voipbuster.com
Registrar server-poort: 5060
Ververstijd aanmelding: 180 sec.
Netwerk
STUN gebruiken: Ja
STUN-server: stun.voipbuster.com
STUN-poort: 3478
STUN-ververstijd: 240 sec.
NAT-verversen: 20 sec.
Outbound proxy-mode: Auto
Outbound proxy: sip.voipbuster.com
Outbound proxy-poort: 5060
Listen Ports voor VoIP-verbindingen
SIP-poort: 5060
RTP-poort: 5004
Gebruik willekeurige poorten: Nee
Heb de S450Ip aangesloten op een Belkin F5D5231-4 Cable/DSL Gateway Router aangesloten met de firewall uit.
Netwerk
Hi Ha Hopjesvla
Ziet er goed uit. 120 Freedays ipv. 90 bij VoipCheap, meer vrije landen en 1 ct goedkoper naar mobiel. Je kunt ook je vaste nummer instellen. De SIP instellingen staan (nog) niet in de FAQ.Caesu schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:04:
er is nu ook JustVoip
Nee niet wisselen, schuiven. Het is geen willekeur!tafmaf schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:04:
Tja en morgen is de ander weer goedkoper.
Blijft stuivertje wisselen.
Je investeert in een kloon, belt alleen gratis, dus je geld blijft staan (bijv. Voipbuster). Vervolgens komt er een kloon die goedkoper is (Internetcalls) dus je wordt gestimuleerd je geld op te bellen. Nou dus je investeert in Internetcalls
Ik vind het een slimme aanpak van Betamax, die de luiwammesen onder ons niet benadeelt

Haal de instellingen bij Proxy weg, ik lees regelmatig dat dit problemen veroorzaakt. Zelf heb ik het op de S450 IP ook uit staan met Poivy en daar kan ik tot een uur bellen(max aaneengesloten tijd voor free destination).Hopjesvla79 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:04:
Heb een probleem met mijn Siemens Gigaset S450IP: wanneeer ik voipbuster gebruik kan de ontvanger mij na een tijdhje (soms 20 seconden, soms 20 minuten) mij niet meer horen. Ik hoor de ander dan nog wel. Hoe kan ik dit oplossen? Heb genoeg credits op mijn VB account en aan bandbreedte kan het ook niet liggen (glasvezel van XMS).
Netwerk
Laat horen of het helpt.
Anoniem: 212574
Hallo allemaal,
Ik heb net een siemens s450 ip gekocht maar wat ik ook doe en lees, ik kom er niet aan uit. Ik heb de instellingen van voipbuster precies zo ingevuld als op de laatste blz hier wordt aangegeven, echter steeds zegt hij aanmelding mislukt via de webconfigurator. Proxy outbound en dergelijke niet ingesteld omdat ik las dat dit veel problemen kon geven. Ik gebruik geen router maar een lan-switch.
Ook firmware updaten kan niet en ook de lijst met providers kan ik niet opvragen;server niet bereikbaar zegt hij dan. Ik heb e.e.a. al geprobeerd met voipbuster en free internetcalls.
Wat doe ik verkeerd???
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik kom er niet aan uit!
Karin.
Ik heb net een siemens s450 ip gekocht maar wat ik ook doe en lees, ik kom er niet aan uit. Ik heb de instellingen van voipbuster precies zo ingevuld als op de laatste blz hier wordt aangegeven, echter steeds zegt hij aanmelding mislukt via de webconfigurator. Proxy outbound en dergelijke niet ingesteld omdat ik las dat dit veel problemen kon geven. Ik gebruik geen router maar een lan-switch.
Ook firmware updaten kan niet en ook de lijst met providers kan ik niet opvragen;server niet bereikbaar zegt hij dan. Ik heb e.e.a. al geprobeerd met voipbuster en free internetcalls.
Wat doe ik verkeerd???
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik kom er niet aan uit!
Karin.
Ik heb een siemens c450 ip en daarbij lukt mij het ook niet via de webinterface, dus toen heb ik hem geconfigureerd via de handset. En toen werkte het meteen.
Zo, dat was effe lekker: ik heb voor het eerst gebruik gemaakt van voip via justvoip.com en naar een aantal mobiele nummers in 3 verschillende landen gebeld. Ik heb in totaal 45 min. gebeld voor ca €3,50
Voorheen bij KPN zou me dat het 5-voudige hebben gekost! Bij KPN hebben ze een paar maanden terug de voordeelnummers afgeschaft waardoor ik opeens naar mijn vaste korting van 30% kon fluiten. Ooit viel het bellen naar die mobiele nummers dus nog enigszins wel mee met die voordeelnummers bij KPN, maar nu helemaal niet meer. Jammer voor KPN, want ik ben nu helemaal overgestapt op voip wat betreft hun melkkoe buitenlandse mobiele nummers.
Iets anders: ik probeerde met mijn VISA op te waarderen, maar kreeg de volgende foutmelding:
Uiteindelijk is het via iDeal gelukt.
Iets anders: ik probeerde met mijn VISA op te waarderen, maar kreeg de volgende foutmelding:
Dezelfde foutmelding was ook bij voipbuster te zien, maar die gebruikt natuurlijk precies hetzelfde betalingsscherm/systeem.We are sorry, an error (-1) has occured. Please try again in 10 minutes. If the fault should persist then please let us know via the customerservice
Uiteindelijk is het via iDeal gelukt.
[ Voor 4% gewijzigd door sl1200 op 15-03-2007 20:26 ]
Ik neem aan de je met de proxy bedoelt de outbound proxy en de outbound proxy poort?Loekie schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 14:06:
[...]
Haal de instellingen bij Proxy weg, ik lees regelmatig dat dit problemen veroorzaakt. Zelf heb ik het op de S450 IP ook uit staan met Poivy en daar kan ik tot een uur bellen(max aaneengesloten tijd voor free destination).
Laat horen of het helpt.
Ik heb de instelling veranderd en op outbound-proxy mode = nooit gezet.
Maar nog steeds problemen.
Ik heb de volgende poorten opengezet (tenminste dat denk ik, aangezien ik er niet veel verstand van routers heb
Verder de set een vast IP-adres gegven en in de DMZ gezet.
Wie helpt me verder?
Hi Ha Hopjesvla
Anoniem: 212574
Dank je wel voor je reactie gertjan. Meteen geprobeerd en het lukte!
Luid en duidelijke gesprekken.
Nu ga ik me eens verdiepen in of mensen mij ook kunnen bellen, en hoe...
Luid en duidelijke gesprekken.
Nu ga ik me eens verdiepen in of mensen mij ook kunnen bellen, en hoe...
Anoniem: 205079
kan iemand mij helpen met het volgende..
Ik maak gebruik van de Targa DIP Phone 450. Het apparaat werkt naar behoren, ik kan zowel bellen als gebeld worden op het vaste net als via voip. Ook de uitgaande nummerweergave werkt.
Mijn vraag is echter:
Hoe kan ik iemand via het voipplatform belle die is aangemeld via een computer. Dus mijn voipbuster account is aangemeld via de SIP server, en die andere persoon is aangemeld via een computer (en headset).
Ik maak gebruik van de Targa DIP Phone 450. Het apparaat werkt naar behoren, ik kan zowel bellen als gebeld worden op het vaste net als via voip. Ook de uitgaande nummerweergave werkt.
Mijn vraag is echter:
Hoe kan ik iemand via het voipplatform belle die is aangemeld via een computer. Dus mijn voipbuster account is aangemeld via de SIP server, en die andere persoon is aangemeld via een computer (en headset).
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 205079 op 08-04-2007 23:04 . Reden: Stukje over de siemens klopte niet. ]
Heb je gebeld via de PC of met een SIP adapter? Iemand op het Voipbuster forum kon geen verbinding krijgen met de SIP server van Justvoip, en iemand anders had slechtere geluidskwaliteit.sl1200 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:24:
Zo, dat was effe lekker: ik heb voor het eerst gebruik gemaakt van voip via justvoip.com en naar een aantal mobiele nummers in 3 verschillende landen gebeld. Ik heb in totaal 45 min. gebeld voor ca €3,50
Via de PC.Wortelstok schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:03:
[...]
Heb je gebeld via de PC of met een SIP adapter? Iemand op het Voipbuster forum kon geen verbinding krijgen met de SIP server van Justvoip, en iemand anders had slechtere geluidskwaliteit.
Later, als ik tevreden blijf met de dienst, zal ik overstappen op een voip-hardphone.
Hoe heb je uitgaande nummerweergave aan de gang gekregen? Maak je gebruik van een voip-in nummer dat je doorgeeft, of je vaste lijnnummer oid?Anoniem: 205079 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 00:51:
kan iemand mij helpen met het volgende..
Ik maak gebruik van de Targa DIP Phone 450 (ook wel een siemens gigaset 450 genoemd). Het apparaat werkt naar behoren, ik kan zowel bellen als gebeld worden op het vaste net als via voip. Ook de uitgaande nummerweergave werkt.
Mijn vraag is echter:
Dat bellen naar iemand via SIP kan volgens mij niet
@ Hopjesvla79: Wat heb je bij de spraak-codecs? Bij mij zijn de eerste 2 G711, en heb ik annex b voor G729 uitstaan.
DTMF over voip, zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben? Hier heb ik alle 3 de opties(Geluid, RFC... en SIP-info) aangevinkt. En Hook-flash op dtmf-relay met signal op 16.
Heb je overigens de laatse firmware(Software: Firmware-versie: 020570000000 / 038.00 EEPROM-versie: 90) al? Wellicht levert dat nog een verbetering op...
BTW: Die gigaset-voip vind ik wel cool, helaas trap ik er ook in en wil nu m'n vriendin aan de gigaset hebben
Ik heb uitgaande nummerweergave aan de gang gekregen via mijn vaste lijn nummer, en verificatie. In de gebruiksaanwijzing van het aparaat wordt echter wel melding gemaakt van het bellen naar mensen over het VoIP platform. Het zou moeten werken, maar als ik een ipadres intyp, dan blijft de verbindingstoon hoorbaar (niet de overgangstoon) en dit wordt gevolgd door een melding dat er een timeout is (na een tijdje die toon te hebben gehoord).Loekie schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:38:
[...]
Hoe heb je uitgaande nummerweergave aan de gang gekregen? Maak je gebruik van een voip-in nummer dat je doorgeeft, of je vaste lijnnummer oid?
Dat bellen naar iemand via SIP kan volgens mij nietIk heb al geprobeerd het telefoonboek te manipuleren tot gebruikersnaam@voipprovider.com (gebruiker bij zelfde voipprovider) maar dit pikte de import-wizard niet
Wel kun je andere gigaset-gebruikers bellen via gigaset.siemens.com je telefoon krijgt daar een nummer voor toegewezen in de vorm: 12345678901#1
Heeft iemand ervaring met het bellen naar een IP-nummer vanuit de Gigaset C450 IP of de Targa Dip Phone 450. Lijkt me een heel interessante optie om aan de praat te krijgen: in principe écht gratis..
Dat was in eigenlijk ook mijn vraag :-DIsaak Asimov schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 00:02:
Heeft iemand ervaring met het bellen naar een IP-nummer vanuit de Gigaset C450 IP of de Targa Dip Phone 450. Lijkt me een heel interessante optie om aan de praat te krijgen: in principe écht gratis..
Anoniem: 213008
Hallo,
Ik heb hier laatst iets gelezen dat bij sommige precies na 36 seconden de verbinding wordt verbroken als ze zelf uitbellen met voipbuster. Ik heb namelijk ook dit probleem. Als ik zelf gebeld wordt, is het probleem er niet.
Ik heb ook budgetphone, maar als ik daar mee uitbel, heb ik dit probleem niet.
Wie o wie kan mij helpen??
Ik heb hier laatst iets gelezen dat bij sommige precies na 36 seconden de verbinding wordt verbroken als ze zelf uitbellen met voipbuster. Ik heb namelijk ook dit probleem. Als ik zelf gebeld wordt, is het probleem er niet.
Bel je met een sip-toestel?Anoniem: 213008 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:16:
Hallo,
Ik zelf heb dus problemen met mijn Gigaset S450IP, maar dan dat ineens de andere kant mij niet meer kan horen, en ik de andere kant wel. Niet na precies 36 seconden o.i.d., af en toe na ongeveer 20 (kan dus ook 36 zijn) maar ook vaak na pas ongeveer 20 minuten..
Heb wel de firmware van mijn router geupdate, wellicht dat daarmee de problemen voorbij zijn.
Wanneer ik voip via de comp heb ik trouwens nergens last van.
Hi Ha Hopjesvla
Sinds kort ben ik aan het experimenteren met VoipBuster in combinatie met een Fritz!Box WLAN 7140 en tot nu toe werkt dit uitstekend!
Tevens ben ik aan het rondkijken naar een nieuw ADSL abonnement, en hiermee vroeg ik mezelf het volgende af: Bij gebruik van een Fritz!Box en een VoipBuster account, wat is dan nog het voordeel van een ADSL abonnement inclusief telefonie? (bijvoorbeeld Tiscali T4 incl. telefonie)
Tevens ben ik aan het rondkijken naar een nieuw ADSL abonnement, en hiermee vroeg ik mezelf het volgende af: Bij gebruik van een Fritz!Box en een VoipBuster account, wat is dan nog het voordeel van een ADSL abonnement inclusief telefonie? (bijvoorbeeld Tiscali T4 incl. telefonie)
Meeste 'bang for the buck': CompuServe ADSL Goud, 8064 Kb/s down, 830 Kb/s up (via Tiscali netwerk) + gratis bellen naar vaste nummers. Eerste jaar €9,95, daarna €19,95 (wat nog steeds niet gek is). Standaard de Zyxel 2602H (twee telefonie poorten) als modem/router, voor slechts twee tientjes heb je de draadloze variant (2602HW).LeGato23 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:59:
Sinds kort ben ik aan het experimenteren met VoipBuster in combinatie met een Fritz!Box WLAN 7140 en tot nu toe werkt dit uitstekend!
Goud van CS is wel:
Ten de vraag daarboven; als VB 100% zeker zou zijn.. zou je het daarbij kunnen laten... maar VOIP valt me nog te vaak uit (hier nog steeds einig, maar je hoort het toch geregeld...) dat het prettig is om een 2e VOIP te hebben (CS of Tiscali)....of een KPN budget (net zo duur als linesharing, en voor noodgevallen prettig)
dus afh van de lokale situatie..... daarom waarschijnlijk goedkoop....Snelheid: downstream 2048-8064 kbit/s (dit is een zogenaamde wide open verbinding) en upstream 830 kbit/s.
Ten de vraag daarboven; als VB 100% zeker zou zijn.. zou je het daarbij kunnen laten... maar VOIP valt me nog te vaak uit (hier nog steeds einig, maar je hoort het toch geregeld...) dat het prettig is om een 2e VOIP te hebben (CS of Tiscali)....of een KPN budget (net zo duur als linesharing, en voor noodgevallen prettig)
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 20-03-2007 22:49 ]
Voipbuster valt bij mij nooit uit. Heeft ook te maken met je eigen configuratie en je eigen internet gebruik. Zit je constant alles te downloaden dan wordt je VB gewoon verdrukt. Mijn ervaring. Daar had IPB van KPN ook last van.Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:48:
Goud van CS is wel:
[...]
dus afh van de lokale situatie..... daarom waarschijnlijk goedkoop....
Ook ben ik zelf nog niet kapot van de voip poorten op Zyxel modems. Zelfs die goedkope Etech ATAs zijn stabieler. Ik heb een Linksys ATA en draait goed.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Klinkt goedCaesu schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:04:
er is nu ook JustVoip
Geen start-tarief ?
Geen sip-settings ?
(kan ik niks over vinden op de website)
[ Voor 3% gewijzigd door gerbruggeman op 21-03-2007 07:40 ]
Helaas heb ik nog steeds problemen met mijn verbinding op de S450IP: alles werkt in princiepe perfect: geluid is goed, ik kan de telefoongids opvragen etc. Alleen valt na een onbepaalde tijd (van enkele seconden tot tientallen minuten) de verbindeng van mijn kant weg: ik hoor de ander wel, de ander mij niet. Qua tijd is er geen logica in.
Helpdesk van Siemens is niet erg behulpzaam (na een duidelijke uitleg van het probleem krijg je de opmerking dat het aan een kapotte microfoon kan liggen hoewel ik duidelijk heb gezegd dat het alleen bij voip gesprekken voorkomt).
Kontakt met Belkin, waar ik de router van heb, is beter. Maar ook na een firmware update hiervan loopt het nog niet echt.
Heb alle poorten opengezet zoals ze aan het begin van dit topic staan, heb ook het ip-adres van de telefoon in de DMZ gezet. Met stun, zonder stun. Verbinding valt weg.
Wie kan me helpen?
Helpdesk van Siemens is niet erg behulpzaam (na een duidelijke uitleg van het probleem krijg je de opmerking dat het aan een kapotte microfoon kan liggen hoewel ik duidelijk heb gezegd dat het alleen bij voip gesprekken voorkomt).
Kontakt met Belkin, waar ik de router van heb, is beter. Maar ook na een firmware update hiervan loopt het nog niet echt.
Heb alle poorten opengezet zoals ze aan het begin van dit topic staan, heb ook het ip-adres van de telefoon in de DMZ gezet. Met stun, zonder stun. Verbinding valt weg.
Wie kan me helpen?
Hi Ha Hopjesvla
Koop dan een router met QoS, waar je kunt instellen welke data packets prioriteit moeten krijgen. Ikzelf heb dat ingesteld op mijn D-Link DGL-4300 router en zelfs met zwaar torrent verkeer gaat het voip-bellen primaRudi Vader schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:21:
[...]
Voipbuster valt bij mij nooit uit. Heeft ook te maken met je eigen configuratie en je eigen internet gebruik. Zit je constant alles te downloaden dan wordt je VB gewoon verdrukt. Mijn ervaring. Daar had IPB van KPN ook last van.
...
Kan je ook instellen dat je langer dan 5 minuten kan bellen zonder dat je tegoed hebt? Las hier iets met proxy enzo? Ik gebruik X-Lite...
Dat bedoel ik dus... gewoon de juiste apparatuur gebruiken. QoS hoeft niet per sé, bij mij zus voor wie internet alleen een beetje serven is, werkt het ook gewoon zonder QoS.sl1200 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:17:
[...]
Koop dan een router met QoS, waar je kunt instellen welke data packets prioriteit moeten krijgen. Ikzelf heb dat ingesteld op mijn D-Link DGL-4300 router en zelfs met zwaar torrent verkeer gaat het voip-bellen prima
[ Voor 12% gewijzigd door Rudi Vader op 21-03-2007 16:32 ]
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Geen start tarief, alleen als je moet betalen ronden ze een gesprek naar boven af op de hele minuut.gerbruggeman schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 07:37:
[...]
Klinkt goed
Geen start-tarief ?
Geen sip-settings ?
(kan ik niks over vinden op de website)
Op de site, bij de 'rates' onderin:
Sipsettings gewoon van Voipbuster gebruiken. Werkte bij mij bij WebCallDirect ook (nu staat er inmiddels wel de mogelijkheid van Sip op de site). Gebruikersnaam en wachtwoord van JustVoip (in mijn geval WebCallDirect) erin en het werkt.Rates are charged in Eurocents per minute and calls are rounded up to next minute.
Bij mij ook haast niet... de "w" van weinig was wel "weggevallen"... sorryRudi Vader schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:21:
[...]
Voipbuster valt bij mij nooit uit. Heeft ook te maken met je eigen configuratie en je eigen internet gebruik. Zit je constant alles te downloaden dan wordt je VB gewoon verdrukt. Mijn ervaring. Daar had IPB van KPN ook last van.
Ook ben ik zelf nog niet kapot van de voip poorten op Zyxel modems. Zelfs die goedkope Etech ATAs zijn stabieler. Ik heb een Linksys ATA en draait goed.
Ik heb hier ook QOS ingesteld (Draytek 2200V), dus meestal gaat het goed, maar ik hoor soms toch wel kwaliteitsverschillen en een enkele keer is er een probleem;. ik heb ook nog een Linksys SPA 3000 achter de hand om mee te spelen, werkt net zo goed........Anoniem: 19701 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:48:
................(hier nog steeds weinig, maar je hoort het toch geregeld... ..
Heb net de website van JustVoip afgezocht, maar ik kon nergens gegevens vinden of je ook rechtstreeks via de SIP-server kon bellen. Waar staan die gegevens?Wortelstok schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:03:
[...]
Heb je gebeld via de PC of met een SIP adapter? Iemand op het Voipbuster forum kon geen verbinding krijgen met de SIP server van Justvoip, en iemand anders had slechtere geluidskwaliteit.
Overigens ook benieuwd naar ervaringen van anderen over de kwaliteit.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Volgens het Voipbuster forum is en komt er geen mogelijkheid om SIP met JustVoip te bellen. Daarom ben ik wel geinteresseerd naar de ervaringen van Rudi Vader, die het schijnbaar wel is gelukt.Heb net de website van JustVoip afgezocht, maar ik kon nergens gegevens vinden of je ook rechtstreeks via de SIP-server kon bellen. Waar staan die gegevens?
Dit maakt het interessant, ga toch eens een accountje aanmaken en instellen...Wortelstok schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:02:
[...]
Volgens het Voipbuster forum is en komt er geen mogelijkheid om SIP met JustVoip te bellen. Daarom ben ik wel geinteresseerd naar de ervaringen van Rudi Vader, die het schijnbaar wel is gelukt.
Zit er eigenlijk ook verschil in kwaliteit van bellen tussen alle verschillende voipbusterkloons?
Ik gebruik nu VoipCheap en die werkt eigenlijk perfect, behalve dat zone 011 in belgie niet werkt. En laat dat nu net de zone zijn waar ik woon
Nederlandse (GSM) nummers, belgische nummers, gewoon hele goede geluidskwaliteit. Maar bel ik naar 003211-xxxxxxx dan is de kwaliteit belabberd en heb ik geen andere keus dan via de vaste lijn te bellen voor deze nummers
Ik gebruik nu VoipCheap en die werkt eigenlijk perfect, behalve dat zone 011 in belgie niet werkt. En laat dat nu net de zone zijn waar ik woon
Nederlandse (GSM) nummers, belgische nummers, gewoon hele goede geluidskwaliteit. Maar bel ik naar 003211-xxxxxxx dan is de kwaliteit belabberd en heb ik geen andere keus dan via de vaste lijn te bellen voor deze nummers
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Anoniem: 212208
Ben ook benieuwd naar de sip instellingen dan zou ik kunnen bellem met tweede telefoontoestel PAPT2 (dacht ik ) nummers worden niet weg gegeven zo te zien .. enne .. wel goedkoop dus ,,,Wortelstok schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:16:
[...]
Ziet er goed uit. 120 Freedays ipv. 90 bij VoipCheap, meer vrije landen en 1 ct goedkoper naar mobiel. Je kunt ook je vaste nummer instellen. De SIP instellingen staan (nog) niet in de FAQ.
kun je nou je nr van je vaste lijn met VB doorgeven als je belt via een ata?
..
[ Voor 99% gewijzigd door sander817 op 22-03-2007 19:38 . Reden: werkt niet ]
Ja, staat hier ergens in de topic hoe precies.sander817 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:00:
kun je nou je nr van je vaste lijn met VB doorgeven als je belt via een ata?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb niet gezegd dat het gelukt is, ik zou het proberen.Wortelstok schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:02:
[...]
Volgens het Voipbuster forum is en komt er geen mogelijkheid om SIP met JustVoip te bellen. Daarom ben ik wel geinteresseerd naar de ervaringen van Rudi Vader, die het schijnbaar wel is gelukt.
Het lukt dus niet.
Na wat speurwerk kon ik er wel achter dat:
- ik wel een kiestoon krijg maar ik krijg een ingesprektoon na het bellen
- dat sip.justvoip.com wel een werkende sipserver is met mijn voipbuster account
- dat de hardware site wel bestaat en dat is vreemd
Helaas, bevestigd door admin van VB, de nieuwe clone justvoip krijgt geen sip settings en is daarom niet in een ata te bakken.Rudi Vader schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:14:
[...]
Ik heb niet gezegd dat het gelukt is, ik zou het proberen.
Het lukt dus niet.
Na wat speurwerk kon ik er wel achter dat:
- ik wel een kiestoon krijg maar ik krijg een ingesprektoon na het bellen
- dat sip.justvoip.com wel een werkende sipserver is met mijn voipbuster account
- dat de hardware site wel bestaat en dat is vreemd
wilfried1962
Site Admin
Posted: Tue Mar 20, 2007 10:02 am Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Dear All
With Justvoip it will not be possible to use a SIP device at all and it wont be in the future , there are some mistakes at the webpages and they will be corrected a.s.a.p . We are sorry for the inconvenience .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bron: https://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=11221
[ Voor 11% gewijzigd door Speedmaster op 23-03-2007 09:20 . Reden: Bron toegevoegd, om bron te lezen moet je een VB account hebben :) ]
Dit had ik ook gelezen maar dat wil nog niet zeggen dat wat een site admin beweert ook echt waar is. Ze zeggen alleen wat ze kwijt willen.Tuut-Tuut schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:18:
[...]
Helaas, bevestigd door admin van VB, de nieuwe clone justvoip krijgt geen sip settings en is daarom niet in een ata te bakken.
wilfried1962
Site Admin
Posted: Tue Mar 20, 2007 10:02 am Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Dear All
With Justvoip it will not be possible to use a SIP device at all and it wont be in the future , there are some mistakes at the webpages and they will be corrected a.s.a.p . We are sorry for the inconvenience .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bron: https://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=11221
Die VB kloons zijn nog altijd softphones en ik kan er niet bij dat dit niet zou kunnen werken. Je kan aanloggen en krijgt gewoon een kiestoon. Er wordt dus wel degelijk gebruik gemaakt van een sip protocol.
Nu weet ik niet heel veel van sip hardware, maar het lijkt me dat die kiestoon gewoon door jouw CPE (customer premises equipment, je ATA of VOIP modem dus) gegenereerd wordt. Dat je kan aanloggen klinkt wel hoopvol natuurlijk. Misschien hebben ze iets in het SIP protocol verkracht waardoor het niet met standaard hardware gaat werken? Dat is in princiepe te achterhalen door het netwerk verkeer tussen de softphone van justvoip en een standaard sip softphone te vergelijken mbv bijvoorbeeld wireshark. Het is dat ik nu zelf even geen tijd heb...Rudi Vader schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:09:
Die VB kloons zijn nog altijd softphones en ik kan er niet bij dat dit niet zou kunnen werken. Je kan aanloggen en krijgt gewoon een kiestoon.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ze kunnen SIP gewoon uitzetten. Hun SW client gebruikt geen SIP.Misschien hebben ze iets in het SIP protocol verkracht waardoor het niet met standaard hardware gaat werken?
Ik heb een keer per ongeluk mijn gebruikersnaam of wachtwoord verkeerd in getypt en kreeg toen geen kiestoon dus dan lijkt het er weer op dat het toch van de provider af komt. Je bent immers altijd aangelogd met een ATARichieB schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:50:
[...]
Nu weet ik niet heel veel van sip hardware, maar het lijkt me dat die kiestoon gewoon door jouw CPE (customer premises equipment, je ATA of VOIP modem dus) gegenereerd wordt. Dat je kan aanloggen klinkt wel hoopvol natuurlijk. Misschien hebben ze iets in het SIP protocol verkracht waardoor het niet met standaard hardware gaat werken? Dat is in princiepe te achterhalen door het netwerk verkeer tussen de softphone van justvoip en een standaard sip softphone te vergelijken mbv bijvoorbeeld wireshark. Het is dat ik nu zelf even geen tijd heb...
Klinkt interessant maar hoe kom je aan deze info? Ik verwacht niet dat ze een eigen systeem gaan opzetten als ze daarnaast ook sip gebruiken. Het zou hoogstens een variant erop kunnen zijn waardoor het op een ATA niet werkt.Wortelstok schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:34:
[...]
Ze kunnen SIP gewoon uitzetten. Hun SW client gebruikt geen SIP.
Hoe werkt dat directcall nou dan? Gewoon mijn eigen telefoonnr invullen en de ontvanger? En dan bellen? Hoeveel betaal je dan totaal, gewoon de eerste 5 minuten voor niets, of gewoon 0,01 eur per minuut?
Je betaald twee keer het geldende tarief (naar je eigen nummer en naar het andere nummer). Als het een gratis nummer is dan betaal je twee keer niks, bij 0,01 euro per uur betaal je 0,02 euro per uur. Je moet gewoon de twee bestemmingen bij elkaar optellen.maarud schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:04:
Hoe werkt dat directcall nou dan? Gewoon mijn eigen telefoonnr invullen en de ontvanger? En dan bellen? Hoeveel betaal je dan totaal, gewoon de eerste 5 minuten voor niets, of gewoon 0,01 eur per minuut?
/▌
dus ik kan gewoon gratis bellen naar een gratis land? zie ik dan niks op mijn KPN rekening?
Dan doe ik dat natuurlik, veel beter dan met een microfoon + oortjes....
Afgezien van het starttarief wel ja. Alleen ben je twee keer zo snel door het aantal minuten heen dat je max per week mag bellen.maarud schreef op zondag 25 maart 2007 @ 09:27:
dus ik kan gewoon gratis bellen naar een gratis land? zie ik dan niks op mijn KPN rekening?
/▌
Niet alle clones hebben een maximum per week. Zo zie ik bij http://www.sparvoip.de/ niets over een maximum aantal minuten staan.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
[s]
echt wel..... de kleine letters onderaan....RichieB schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:58:
Niet alle clones hebben een maximum per week. Zo zie ik bij http://www.sparvoip.de/ niets over een maximum aantal minuten staan.
* Max. 300 Minuten pro Woche kostenlose Gespräche; Bemessungszeitraum: letzten 7 Tage/ IP-Adresse. Nicht genutzte Freiminuten können nicht in den folgenden Zeitraum mitgenommen werden. Wenn Limit überschritten wird gelten automatisch die normalen Tarife. Mit Ihren Freedays können Sie alle Ziele anrufen die als kostenlos auf unserer Internetseite gelistet sind, im Rahmen des oben angegebenen Limits. Wenn Ihre Freedays aufgebraucht sind gelten automatisch die normalen Tarife für diese Ziele. Sie erhalten extra Freedays bei jedem Guthabenkauf.
dus wat zou het maximaal kosten als ik bijv 10 minuten naar duitsland zou bellen?Marzman schreef op zondag 25 maart 2007 @ 09:28:
[...]
Afgezien van het starttarief wel ja. Alleen ben je twee keer zo snel door het aantal minuten heen dat je max per week mag bellen.
En hoezo ben je sneller door je minuten heen? Nieuw accountje maken en klaar
Ze kijken naar het IP-adres, zelfs als je bijv via VoiceCheap belt en bijv VoipBuster belt, maar het hoeft geen probleem te zijn als je via een ander IP-adres beltmaarud schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:26:
[...]
dus wat zou het maximaal kosten als ik bijv 10 minuten naar duitsland zou bellen?
En hoezo ben je sneller door je minuten heen? Nieuw accountje maken en klaar
maareh als ik nu dus met een kloon directcall ga doen, betaal ik dus totaal maar 5 cent oid? Naar een gratis bestemming?
Ja je vult je eigen nummer in en dat van wat je wilt bellen dan word je teruggebeld op je eigen nummer, zo gauw je oppakt kost het 5 c ook als de gebelde niet thuis is of niet oppakt.maarud schreef op zondag 25 maart 2007 @ 14:40:
maareh als ik nu dus met een kloon directcall ga doen, betaal ik dus totaal maar 5 cent oid? Naar een gratis bestemming?
En je kan gratis bellen als je beltegoed hebt en free days, als de gebelde een gratis bestemming is dan kost het hele gesprek 5c.
Ik gebruik al een tijdje voipbuster en voxalot met mijn Asus AX-112. Maar sinds een week werkt het niet meer. Wanneer ik voxalot gebruik dan registered mijn ax-112, maar krijg ik bij elk nummer tuut-tuut-tuut. Wanneer ik voipbuster instel in mijn ax-112 dan wil hij niet registeren....
Iemand enig id?
Iemand enig id?
Coïtus ergo sum