|| [CCIP] Demission || Specs! ||
quote:Zjosh schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:46:
In een fps zit de gun meestal aan de rechter kant....

Oh en dat aluminium is geknipt. Maar als je met een decoupeerzaag werkt, neem dan een zaagblad met fijne vertanding, een niet te grote aanzet, en gebruik een lat om recht te zagen, dan krijg je het echt net zo strak. Succes !
My cases; R2-D2, Sting, Wall-E, Hovermax, Charge! etc etc
Ook de manier om die gaten te tappen en boutjes vast te zetten is heel netjes.
Mocht je trouwens nog zo'n lcd schermpje willen, ik heb er hier ook nog eentje liggen waar ik niets mee doe, misschien dat jij hem kan gebruiken.
[verder offtopic]quote:
Best kl*te, kan het belangrijkste onderdeel niet vinden
Al vind ik de gebruikte boutjes nog steeds niet perfect, de kop is iets te groot.
Veel succes nog, ik hou het in de gaten
Doelde meer op het Quake logo dat je hebt gemaakt. Maar zoals ik zo lees met de decoupeerzaag dus gewoon. Die hebben we welquote:Frenkie123 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:48:
[...]
zoiets ?
[afbeelding]
Oh en dat aluminium is geknipt. Maar als je met een decoupeerzaag werkt, neem dan een zaagblad met fijne vertanding, een niet te grote aanzet, en gebruik een lat om recht te zagen, dan krijg je het echt net zo strak. Succes !
Edit: Hoe dik was het trouwens?
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Ik vind dat je al een paar hele leuke dingen op de kaart hebt gezet en dat ook nog eens leuk hebt omgezet naar mooie casemods. maar als ik zo vrij mag zijn te vragen wat voor opleiding je doet? Ik wil eens een beetje peilen of dat ook te maken heeft met de kwaliteit van de tekeningen CQ modwerk. Tekeningen kunnen ook met de computer gemaakt worden natuurlijk
Tuurlijk hoeft het niets ermee te maken te hebben, maar ik studeer zelf IPO en ben toch wat beter in tekenen geworden en ook mijn fantasie is er niet minder om geworden
The Godsha wijzigde dit bericht 12-01-2007 15:11 (14%)
DFI Lanparty UT NF 590SLi-M2R/G | AMD Athlon 64 X2 5200+ @ 280x11=3,08Ghz | 4GB OCZ DDR2 PC6400 Platinum Rev. 2 | Leadtek Winsfast 7900GT in SLi @ 540/700 | 2x Samsung T166 320GB RAID 0, Seagate Barracuda 500GB| Lenovo 3000 N200| Intel Pentium DC T2310
SketchUp heb ik pas hier op GoT ontdekt, en ik vind het een heerlijk KISS programmatje. Snel even een semi-3D krabbeltje maken is zo gebeurd. Probeer de tutorials maar eens !
Om van een casemod een dikke vette 3D AutoCAD tekening te maken is hardstikke mooi, maar ik maak mijn casemods voor 50 % on-the-fly. Wat mijn oog ziet, ( of mijn brein kan bedenken) kunnen mijn handen maken... ( vaak, niet altijd )
@Godric; WTF?

Anyway, kheb effe de twee blowholes gemaakt voor de exhaust pipes.
aftekenen

boren

en het resultaat onder een paar hoeken

ik heb gister de glazen potjes gevonden, waar ik al een maand of twee naar opzoek was. Dat sub project kan nu ook van start gaan.

If YouTube MySpace then i Google your Yahoo.....
Yup. groene UV oplichtende smurrie/water. Kijk maar op de tekening achter de potjes, daar zie je mijn hersenspinsel wat dat betreft. Wordt moeilijk om te maken, maar ik ga mijn best doen.quote:Terw_Dan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:39:
Wat wil je nu precies gaan doen met die glazen potjes? Komt daar de plasmagoo in te zitten?
edit: komt die converter van bij Salland vandaan?
ScSi wijzigde dit bericht 12-01-2007 17:45 (105%)
Join Los Alcoholicos! Rondjes aan de bar, kroeggebrabbel en rondjes aan de bar!
pp.s= vind je uitlaten super mooi!
cheack men casebuild: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27057801#27057801
Ideetje. Zet die potjes ondersteboven (met deksel zo dat je die niet kunt zien). Vul de flesjes met een half doorzichtige groene smurrie en plaats knipperende lampjes in die potjes (beetje in en uit laten faden zou helemaal mooi zijn).quote:Frenkie123 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:24:
[...]
Yup. groene UV oplichtende smurrie/water. Kijk maar op de tekening achter de potjes, daar zie je mijn hersenspinsel wat dat betreft. Wordt moeilijk om te maken, maar ik ga mijn best doen.
Uh nee, deze keer niet, hoewel Salland ze waarschijnlijk wel heeft ( goeie zaak btw ). Ik heb de converter ergens van internet gepikt uit Belgie voor 10 euro.quote:ScSi schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:32:
Heb nog niet gereageerd, maar wordt zeker wel strak! Ga hem volgen, succes met je werk!
edit: komt die converter van bij Salland vandaan?
Ha ha ha, je denkt gelukkig net als ik, want dat IS het idee. Kijk maar op de tekening achter de potjes. De deksels lijm ik op de schuine vlakken vast en er komt een UV CCL of UV laserbeams langs te schijnen.Ben gister al bezig geweest met berekeningen te maken en schetsen over de hoeken die ik moet inzagen om de juiste schuine hoek te halen. Even een voorbeeld; de hoek van de case is 76 graden, de lengte van de potjes is 84 mm en ik wil het waternivo evenwijdig met de bovenkant van de case maken. Tevens moeten de potjes precies in het midden van de caserand uitkomen.quote:Terw_Dan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:24:
[...]
Ideetje. Zet die potjes ondersteboven (met deksel zo dat je die niet kunt zien). Vul de flesjes met een half doorzichtige groene smurrie en plaats knipperende lampjes in die potjes (beetje in en uit laten faden zou helemaal mooi zijn).
Reg. datum: 10 september 2005
Hey!quote:Frenkie123 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:07:
Over wanneer het allemaal klaar moet komen kan ik niks van zeggen, ik heb nog zoveel 'sub' projectjes in de pijp zitten, en ik weet niet wat ik nog allemaal voor moeilijkheden ga tegenkomen terwijl ik ze maak. Kheb net de slimline DVD speler binnen, daar moet ik nog alles omheen maken.
[afbeelding]
Waar heb je dat verloop stukje weggehaalt? Ik heb hier namelijk ook nog een slimline dvd speler liggen, en misschien kan ik die ook nog wel gebruiken, maar dan moet ik wel zo`n verloopje hebben! Lezen is ook een kunst..
Veel succes nog met je mod!
Hier zie je de handgreep van twee kanten, je ziet dat hij precies tussen de twee blowholes komt te zitten.

De strip komt door de bovenplaat precies op de rand naar buiten, daar maak ik dus een kleine doorgang.

Het Quake logo netjes afwerken met naaldvijltjes.

De schetsen van de potjes constructie, ik weet nu hoever ik de randen in moet zagen om de juiste hoek te krijgen van de potjes.

Het zaagblad is 1.34 mm dik, dunner krijg ik het niet.

Ben trouwens begonnen met wat meer orde aan te brengen in de chaos van mijn werkplaatsje. (idee gepikt van Mythbusters
Rest nog een heel grote bak met klein grut en ondefineerbare zooi. Dat moet ook nog onderverdeeld worden.

Het logo ziet er ook al gaaf uit moet ik zeggen

Wat M5 bouten boren en tappen.

En dan het geheel in de case bevestigen met 6 bouten van M5.

Hier zie je de onderkant met de 6 bouten. Beugel zit nu muurvast en ik kan er de hele case mee optillen.

Ook omdat de boutkoppen uitsteken heb ik onder de base nu 8 rubber antislipvoetjes geplakt. De case staat nu stabiel genoeg en misschien dat ik er nog een CCL onder kan proppen.

Voorbereiding voor het potjes subproject. Aftekenen van de maten op de beide platen.

Beide platen gezaagd en even op elkaar voor de foto.

Een kartonnen malletje met de juiste hoek, de tekening met de maten en twee plaatjes kunstof. Kijken of dat buigen wil lukken.De eerste plaat klaar voor de buiging.

Even controleren met het hoekmalletje of we een beetje in de buurt zitten.

Hier is het nog niet genoeg gebogen.

Beide platen gebogen, even snel in elkaar gezet met ducttape om te kijken hoe het eruit komt te zien.

En een shot van de andere kant. Ik heb ook twee hoekjes uit de bovenplaat gehaald om de beugel doorheen te steken.

En een totaal shot.

Ik ben echt heel slecht in plaat bewerken, dus ik zal nog het een en ander moeten klooien om het wat fatsoenlijker te maken. Voorlopig ben ik tevreden met hoe het er nu uit ziet, het geeft me het idee dat ik de goeie kant op ga. Moet nog heel veel aan gebeuren, maar ik denk wel dat het een leuke case gaat worden.
Ga je ook nog snijden in de platen aan bovenkant om de bewegende bal te kunnen zien, of is die alleen maar te bekijken aan de voorkant?
En het grijze handvat? ga je daar nog wat mee doen? Oogt zo wat saai, in vergelijking met de rest, zeg maar...
..... moet ook nus zeggen.
Wordt echt lachen dit!
Lekker bezig!!!
Komen er ook nog van de potjes aan de andere kant?
peeter123 wijzigde dit bericht 17-01-2007 19:46 (10%)
Dream as if you will live forever, live as if you will die today! | Amd Athlon 64 3500+ @ 4200+ San Diago | 2 GB DDR | EVGA Geforce 7900GS | Specs | Join het DPC Whatpulse team |
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last