Reg. datum: 19 januari 2003
1080p, 720p, 1080i. Wat is het nut van hoge resoluties?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 19 januari 2003
Die verschillen zie je vanaf een bepaalde afstand niet meer. Overigens kan een gedownscaled plaatje best beter zijn dan een plaatje wat in de native (lagere) resolutie is gemaakt.quote:BarôZZa schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:14:
[...]
Ik heb het puur over de resolutie gehad. In dat geval kan je het beste non-scaled beeld hebben. Contrastratio, kleurechtheid etc zijn natuurlijk minstens zo belangrijk maar staan hier even buiten.
En de scalers doen het niet verkeerd, maar toch zal je altijd verschillen zijn omdat er geen perfecte scaling algoritmes bestaan. Er zal namelijk altijd beeld informatie weggegooid moeten worden wanneer je downscalet en wanneer je upscalet krijg je interpolatie. Artifacts kom je niet snel tegen, maar dingen worden minder scherp etc. Het zal simpelweg nooit hetzelfde zijn als wanneer de native resolutie beschikbaar is.
Vergelijk het met een foto; als ik een foto op 2 megapixel maak en dezelfde foto op 10 megapixel, vervolgens ga ik de 10 megapixel foto resizen naar 2 dan kan de laatste best eens beter eruit komen te zien dan de originele 2 megapixel foto.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Reg. datum: 01 mei 2003
http://www.ebu.ch/en/technical/trev/trev_300-wood.pdf
en:
http://en.wikipedia.org/wiki/HDTV
Tyan Thunder i7505 - 2xXeon 2,8 GHz 533, 2x512MB KingstonCL2/PC2100, 2x1GB Kingston CL2/PC2700, Asus V9999Ultra 256MB, Audigy 2, 2xMaxtor 200GB 7200RPM (16MB, LQB), 2 Maxtor Atlas VI 10K 73.2GB (SCSI), 4x250GB Maxtor SATA 16MB, NEC 3520D, 1 Freecom 16xDVD
Ok even heel snel en kort want zit met een deadline maar goed. Ik heb wel meer vragen genegeerd omdat die niet zo relvant zijn voor mij of het hele verhaal hier en mag ik ook even zeggen dat niet alles wat jij zegt Thijs onzin is maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat jij alles veel te zwart/wit en wetenschappelijk benaderd en daar ga je volgens mij de fout mee in. Mensen zoals ik en bijvoorbeeld ook film of muziek producers worden juist ingehuurd voor hun persoonlijke touch, kennis en wat al nog niet meer positiefs dat zij kunnen toevoegen aan het geheel. Het gaat juist om het voorbij gaan aan het massadenken (of juist niet!!! ligt er aan wat het uiteindelijke doel is) maar in ieder geval niet om volgens bepaalde saaie regels (formules?) te werk gaan. Ik denk wel dat ik beter en scherper zie dan de gemiddelde mens maar dat is niet altijd een verreiste kan ik je zeggen. Wat je vraag aan gaat ja ik zie het verschil wel van veel verder maar een afstand kan ik je helaas niet noemen. Zoals eerder gezegd werk ik echt met de beste spullen die er zijn en die zijn voor een normaal mens niet te betalen dus ja misschien dat dit ook wel zal mee tellen omdat je bijvoorbeeld een tv van 2000 euro nu eenmaal niet kan vergelijk met een scherm van 70.000 euro. Tel daarbij het bronmateriaal zoals bijvoorbeeld film, digibeta of zelfs uncompressed hdtv (200MByte/sec tot 200MByte/sec) bij op en ja verschil is er zeker.quote:FaceDown schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:58:
[...]
Ah jij bent er ook weer. 1 vraag van mij heb je wel zorgvuldig gesidestepped en dat is namelijk de volgende:
Op welke afstand kun jij het verschil tussen 720p en 1080p nog maximaal zien op een 42" scherm? Gemiddeld is dat zo'n 2.30m. Hoeveel is dat voor jou dan? Ik neem aan dat je wel wilt toegeven dat er voor jou ook een afstand geldt waarop je het verschil niet meer ziet? En heb je de test daadwerkelijk wel eens gedaan of ga je er slechts vanuit dat jij scherper ziet dan de gemiddelde mens, omdat jij zoveel ervaring hebt?
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters. My rig -> DELL XPS 720 H2C (liquid cooling) | Intel® Core2 Extreme QX6850 @ 3.67GHz | 4GB Dual-Channel 800MHz | Dual 768MB NVIDIA GeForce 8800 GTX
Ben namelijk de trotse eigenaar van een Samsung 40F71.
Bronapparaten:
Microsoft Xbox 360 via VGA
Had persoonlijk iets meer verwacht van de 1080p (1920x1080 pixels) resolutie, de spellen lijken niet scherper dan met m'n oude 26inch LCD-TV die 1280x768 pixels had. Dat betekend gelukkig wel dat het iig niet slechter is geworden vanwege het beeldformaat-verschil tussen de schermen. Nu heb ik alleen spellen die volgens de verpakking 1080i geschikt zijn, dus misschien dat er nog verbetering in zit. Plus dat spellen zelf nu nog schijnbaar maar 720p genereren. Waar het dus op neer komt is dat ik eerst met mijn 26inch scherm een 1,5m er vanaf zat en zo gamede. Nu met de Samsung zit ik op de bank een 3,5 meter van het scherm af en heb ik de zelfde belevenis.
Samsung DCB H360R - @Home HDTV decoder
Via HDMI stuurt deze 1080i (is max) naar de tv. En der zit zeker weten een duidelijk verschil tussen mijn oude en nieuwe scherm. Op m'n oude scherm zag ik geen verschil tussen 720P en 1080i, maar op de nieuwe zie ik dit wel. Tuurlijk is het nog niet helemaal optimaal aangezien de uitzendingen nog niet HD zijn, maar het is zonde als je zo'n scherm niet zo optimaal mogelijk voedt. Daarbij zijn Discovery channel HD (zeer goed, dolby 5.1), national geographic channel (redelijk) en HD1 (goed demokanaal) en Film1 HD (geen groot verschil) wel een goede indicator van hoe het kan zijn in de nabije toekomst.
Samsung DVD-HD850 - upconverting DVD speler
Tweede HDMI aansluiting gebruikt voor m'n dvd speler. Deze speler had ik op voorhand gekocht en altijd gebruikt via scart op m'n oude scherm. Echter wilde ik nu wel eens zien of de HDMI werkte en de 1080i upconvert functie. Dit werkte prima, de tv geeft idd aan dat ie 1920x1080 op 50hz krijgt aangeboden. Alleen ben je op dat moment ZEER teleurgesteld, als je de beeldkwaliteit ziet van DVD materiaal. Nu snap ik dat de DVD speler geen informatie kan laten zien wat niet beschikbaar is op de DVD schijf zelf (en het dus simpelweg verzint <- upconverting), maar het is dieptriest om te bekijken nu.
Zoals je kunt lezen zijn de 1080p tv's een beetje vooruit op hun tijd en is het lastig de voordelen te rechtvaardigen tegenover een HD ready scherm. Ik zelf zag iig wel het nut er van in, daarom heb ik hem ook gekocht. Waar ik persoonlijk met smart op wacht is dat de Bluray spelers gemeengoed worden (lees: wat goedkoper worden).
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Reg. datum: 14 mei 2004
Een scherm resolutie is nuttig tot een bepaalde kijk afstand. Ga je verder dan zal de resolutie niet meer kunnen waarnemen. Dit is een feit. De afstand is afhankelijk van de kwaliteit van de ogen en hersenen van de betreffende mens.
Wat je nog wel kan waarnemen zijn de effecten van de resolutie.
Details die verloren gaan door een lagere resolutie maar wel zichtbaar zijn op een hoger resolutie scherm zullen ook op grotere afstand blijven toevoegen aan de beeld kwaliteit. Deze detail kun je misschien niet eens meer bewust zien, maar onderbewust gebeurt er ook nog een hoop. Dat is wellicht wel die training waar sommige mensen het over hebben.
<ik modes>
Vergelijk het met geluid. Als je een muziek stuk hoord heb je wel eens het gevoel van ik mis iets. Het geheel klinkt mooi en lijkt goed, maar toch je mist iets. Vervolgens zet je een CD op ipv een mp3tje en ja nu klint het weer goed zonder dat je het altijd kunt aanwijzen wat je nu extra hoord.
</ik modes>
Dat wil niet zeggen dat een scherm resolutie alles zegt over de uiteindelijke beeld kwaliteit, het is slechts een factor. Kleur en contrast zijn bv ook heel belangrijk maar ook de gebruikte electronica en scalers bepalen uiteindelijk een heel groot deel van de beeld kwaliteit.
Hebben 1080p schermen dan nut? Dat is volgens mij afhankelijk van de toepassing.
Kijk je SD TV, DVD e.d., nee dan heeft het geen tot heel weinig toegevoegde waarde.
Kijk je Full HD content, dan heeft het wel nut er van uitgaande dat de overige componenten die beeld kwaliteit bepalen ook op een hoog niveau staan.
Wat betreft calibratie moet ik het met Facedown eens zijn.
in principe zou je moeten willen dat het gras zo groen wordt weergeven als het in werkelijkheid is.
Calibreren op kleur echtheid is een goed manier om dit realiseren.
Personelijke voorkeuren zijn dan eigenlijk helemaal niet van belang. Als mijn ogen gevoeliger voor groen zijn dan zal het gras er voor mij nogsteeds net zo groen uit zien als in het echt. De kleuren zijn namelijk 1:1.
Nu zijn er natuurijk wel weer mensen die een extra verzadigd beeld mooier vinden. Dat kan en is ieder zijn eigen keus. Na het calibreren kan je dan gewoon de instellingen aanpassen aan je eigen smaak (hoe terecht of onterecht dat dan ook is. Het is jouw TV). Maar door te calibreren heb je wel een juist uitgangs punt om dit te doen.
Uiteindelijk komt het er op neer, wil ik een natuurgetrouw beeld zien of wil ik een beeld zien die wat grauwer, kleuriger, scherper, enz is als de werkelijkheid.
Reg. datum: 09 september 2003
Maar juist omdat het na zo'n korte afstand al geen hol meer uitmaakt heb ik dus gekozen voor een 50" Scherm(fujitsu siemens myrica, ken type nummer ff niet uit me hoofd, en staat niet op de fujitsu site), puur voor de grote, en doet daarnaast 1080i en 720p.
Binnenkort ga ik 'r wat HD spul aanhangen, dan eens echt kijken of ik het verschil erg kan zien.
Heb je een film op dvd al eens via de xbox afgespeeld?quote:Dukey schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:28:
Samsung DVD-HD850 - upconverting DVD speler
Tweede HDMI aansluiting gebruikt voor m'n dvd speler. Deze speler had ik op voorhand gekocht en altijd gebruikt via scart op m'n oude scherm. Echter wilde ik nu wel eens zien of de HDMI werkte en de 1080i upconvert functie. Dit werkte prima, de tv geeft idd aan dat ie 1920x1080 op 50hz krijgt aangeboden. Alleen ben je op dat moment ZEER teleurgesteld, als je de beeldkwaliteit ziet van DVD materiaal. Nu snap ik dat de DVD speler geen informatie kan laten zien wat niet beschikbaar is op de DVD schijf zelf (en het dus simpelweg verzint <- upconverting), maar het is dieptriest om te bekijken nu.
Nee, probeer het eens en vertel ons eens of je verschil ziet. Ik hoor namelijk slechts lovende verhalen over de upscaling capaciteiten van de xbox360 (slechts over vga).
HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters. My rig -> DELL XPS 720 H2C (liquid cooling) | Intel® Core2 Extreme QX6850 @ 3.67GHz | 4GB Dual-Channel 800MHz | Dual 768MB NVIDIA GeForce 8800 GTX
Vooral die PDF is interessant! Er staat een stuk in over een wetenschappelijk onderzoek:quote:EYE_EYE schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:23:
Misschien interresant artikel over HDTV en ook stukje over kijk afstanden:
http://www.ebu.ch/en/technical/trev/trev_300-wood.pdf
en:
http://en.wikipedia.org/wiki/HDTV
quote:In a further series of tests, a range of still pictures were displayed on a monitor and observers were asked to adjust the level of detail (using pre-filtered versions of the pictures) until they could perceive no improvement in detail. The monitor actually displayed small portions of the pictures with two versions alongside each over; one filtered and the other unfiltered.
The results are shown in Fig. 4, expressed as the number of observers requiring a particular TV standard to provide adequate resolution at different screen sizes.
Fig. 4 suggests that 720p/50 delivery would largely saturate the eye with detail in the case of flat screens up to 50 inches at the representative viewing distance. This is the main basis for the current conclusion of the B/TQE group. 1080p/50 would provide more detail than needed to saturate the eye with the kind of screen sizes and viewing distances that will probably exist in European homes.
Figure 4
TV standard required to provide adequate horizontal resolution for 2.7m viewing distance
Hieruit blijkt dus dat op 2,7m afstand slechts 10% van de mensen een hogere resolutie dan 720p kan waarnemen op een 32" scherm. Op een 42" scherm is dit 25%. De meeste mensen zullen echter verder dan 2.7m van hun scherm zitten, waardoor dit percentage weer lager uit zal vallen. Tevens zijn de test uitgevoerd met stilstaande beelden. In bewegende beelden zou scherpteverschil nog moeilijker waar te nemen zijn. Zie ook de conclusie in het bovenstaande vetgedrukte gedeelte.
FaceDown wijzigde dit bericht 05-01-2007 15:01 (23%)
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Reg. datum: 28 september 2006
Of begrijp ik nu iets niet?
En hier nog een interessant artikel over kijkafstand: http://www.practical-home.../Tv-viewing-distance.html (laat de verschillen tussen 720 / 1080 buiten beschouwing).quote:CAN YOU SEE THE DIFFERENCE?
That's the key question. "If you have 20/20 vision, you would need to be closer than 2-1/2 times the screen's picture height to appreciate the quality of 1080p," says Richard Doherty, co-founder and research director of The Envisioneering Group, a technology assessment and research firm. "Otherwise, you might as well be watching 720p."
FaceDown wijzigde dit bericht 05-01-2007 15:21 (16%)
Als je op 2,5 meter van je 42 inch tv zit dan is 1080p in veel gevallen wel een verbetering tov 720p denk ik ja (volgens het onderzoek voor zo'n 50% denk ik zonder het te hebben nagerekend). Ik denk echter ook dat de meeste mensen verder van hun 42" scherm zullen zitten. Ik bijvoorbeeld zo'n 3,5 a 4 meter en we hebben momenteel (nog) geen bepaald grote huiskamer.quote:SeamusXanthus schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:06:
Op 2,5 meter afstand (mijn afstand en ik ben echt niet de enige) wordt een 40-42 inch tv aangeraden. Voor een substantieel deel van de bevolking is 1080p volgens dit onderzoek hiermee zichtbaar (als ik het goed begrijp). Het antwoord op de vraag van de topic starter is dus: "Nee, het is zeker geen onzin voor een groot deel van het publiek" .
Of begrijp ik nu iets niet?
FaceDown wijzigde dit bericht 05-01-2007 15:13 (4%)
50 of 100 fps verschil zit niet in het zien van beeldmateriaal (zoals films, tv-uitzendingen,...). Bij firstpersonshooters bepaalt het wel de accuratie van het mikken. Als je in 1 seconde tijd 180° draait, dan wordt er met 50fps, per 3,6° een beeldje gerenderd. Met 100fps is het 1,8° en met 25fps is het 7,2°. Met grove stappen zoals 7,2° bij 25fps, zal je crosshair over het doelwit gaan en je moet terug bewegen om het exact erop te krijgen. Hierdoor kan je continue ietsje teveel naar links of rechts gaan zodat je blijft corrigeren. Bij hogere fps heb je kleinere stappen zodat je gemakkelijker de crosshair exact op het doelwit kan mikken.quote:Tubby schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:44:
Imho hoef je de beeldlijnen dus niet te kunnen onderscheiden om een verschil te kunnen zien. Maar dat is een beetje dezelfde discussie of je het verschil tussen 50fps en 100fps kunt "zien"/merken.
Bovendien geven de fps-tellers enkel de gemiddelde fps. Bij sterk variërende fps bv tussen 20 en 80fps zal je vooral ergeren aan de effecten van 20fps en toch geeft de fps-teller de gemiddelde van 50fps.
Voor Counter-Strike heeft de fps nog een andere invloed, de terugslag van wapens is in CS fps-afhankelijk (maw brak geprogrammeerd).
rapture wijzigde dit bericht 05-01-2007 15:33 (11%)
EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7
Op een afstand van 3 meter tot een 42" scherm zijn pixels vanaf een verticale resolutie van 600 echter al niet meer te onderscheiden.quote:Figure 4 shows the required number of scanning lines calculated based on the viewing condition in Figure 3. The absolute viewing distance in the typical home is thought to be two to three
meters, so the required scanning lines are calculated for the viewing distances of two and three
meters, and plotted as straight lines. Any point to the left of a straight line for each viewing distance is a scanning line and screen size combination for which a viewer at that distance cannot recognize the pixel structure.
According to the figure, for a viewing distance of two meters, the required resolution (scanning line
number) is 720 for a 33-inch screen and 1080 for a 50-inch one. In other words, the 720-system has a disadvantage compared with the 1080-system when it comes to enlarging the display screen size. For example, 33 inches is the “pixel-indistinguishable” limit for the 720-system, while 50 inches is the limit for the 1080-system.
Op 2 meter van een 42" biedt 1080p meerwaarde tov 720p maar op 3 meter niet. Dat is wat het onderzoek zegt.quote:SeamusXanthus schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:00:
Het typische huishouden zit op 2 tot 3 meter volgens hetzelfde onderzoek, waardoor ook dit onderzoek bevestigd dat 1080p geen onzin is volgens mij...
Ikzelf kijk op 3,5 a 4 meter dus voor mij biedt 1080p volgens het onderzoek geen meerwaarde.
Het onderzoek lijkt de lijn (als ik de grafiek bekijk) op 2.5 meter te trekken. Dus kijkafstand < 2.5 meter meerwaarde. Kijkafstand > 2.5 meter geen meerwaarde. Voor 42" schermen dus en bij personen met normaal, goed zicht.
FaceDown wijzigde dit bericht 05-01-2007 16:05 (19%)
Reg. datum: 07 november 2006
Ik heb ook deze TV. Even een (off topic) vraagje daarover. Waar geeft jouw TV aan welk signaal hij krijgt aangeboden. Ik heb het hele menu (dacht ik tenminste) doorzocht en dit nergens kunnen vinden. Ik wil nl controleren wat ie binnenkrijgt van mijn DVD speler en van mijn STB.quote:Dukey schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:28:
En dan nu een praktijk verhaal:
Ben namelijk de trotse eigenaar van een Samsung 40F71.
....
de tv geeft idd aan dat ie 1920x1080 op 50hz krijgt aangeboden. ....
Ik heb inmiddels antwoord gekregen. Het is gewoon het knopje info op de AB.
17maart wijzigde dit bericht 05-01-2007 19:07 (7%)
Amd x2 4400 @ 2.65 |ASUS 32-MRP| 2 GB OCZ | X1900XT CF @ 660/840 | 3x maxtor HD (400gb) |
Dat moet je lineair zien. Je kunt wel zeggen dat het gekkenwerk is, maar in de bioscoop doe je vaak niet anders.quote:evilpin0 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:15:
Wat een onzin zeg, wie gaat er nou op 2 meter afstand van een 40 inch zitten! Ik krijg daar spontaan adhd van. Wel leuk om te lezen dat 1080 geen verschil biedt bij grotere afstand, ik zit rond de 3 meter van de tv (32 inch) verder moet je ook niet zitten want dan is de cinema eravring verkracht.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Mja zit nu zelf thuis op ongeveer 2.5 meter naar een 36" (CRT) te kijken maar vind het beeld eigenlijk véél te klein. Kan nu niet bepaald spreken van een bioscoopervaring op deze manier. Tuurlijk, een 36" CRT is effectief misschien 34" of zo, maar dan nog. Als ik in de toekomst (heb nog weinig plasma/lcd tv's gezien die écht substantieël beter zijn qua elk onderdeel dat beeldkwaliteit bepaalt en waar ik nu naar kijk (analoge tv (is een crt echt veel beter in) en dvd)) een andere tv zou kopen zou dat dus echt wel minimáál een 42 inch worden. Te groot is het zelden en het went allemaal binnen no-time. Dus 2 meter en 40 inch zou ik zelf prima vinden!quote:evilpin0 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:15:
Wat een onzin zeg, wie gaat er nou op 2 meter afstand van een 40 inch zitten! Ik krijg daar spontaan adhd van. Wel leuk om te lezen dat 1080 geen verschil biedt bij grotere afstand, ik zit rond de 3 meter van de tv (32 inch) verder moet je ook niet zitten want dan is de cinema eravring verkracht.
Nickname does not reflect reality
Is op zich ook zo, alleen in een normale huiskamer ziet het er meestal niet uit als je je bank praktisch tegen de tv aan hebt staanquote:Brad Pitt schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:43:
[...]
Mja zit nu zelf thuis op ongeveer 2.5 meter naar een 36" (CRT) te kijken maar vind het beeld eigenlijk véél te klein. Kan nu niet bepaald spreken van een bioscoopervaring op deze manier. Tuurlijk, een 36" CRT is effectief misschien 34" of zo, maar dan nog. Als ik in de toekomst (heb nog weinig plasma/lcd tv's gezien die écht substantieël beter zijn qua elk onderdeel dat beeldkwaliteit bepaalt en waar ik nu naar kijk (analoge tv (is een crt echt veel beter in) en dvd)) een andere tv zou kopen zou dat dus echt wel minimáál een 42 inch worden. Te groot is het zelden en het went allemaal binnen no-time. Dus 2 meter en 40 inch zou ik zelf prima vinden!
Nickname does not reflect reality
Reg. datum: 19 januari 2003
Dat is dus absoluut niet waar, tenzij je een brakke 2megapixel sensor hebt, maar dat is een totaal andere discussie. Waar je wel de vergelijking door kan trekken is dat ze zelfs een keer een test hadden gedaan door een foto op 5, 8 en 13MP formaat te maken en alle drie op hetzelfde posterformaat af te drukken(16"x24"). Vervolgens aan de mensen gevraagd of ze verschillen zagen en de afbeeldingen op de juiste volgorde konden zetten. Maar dit bleek dus niet te lukken.quote:FaceDown schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:18:
[...]
Die verschillen zie je vanaf een bepaalde afstand niet meer. Overigens kan een gedownscaled plaatje best beter zijn dan een plaatje wat in de native (lagere) resolutie is gemaakt.
Vergelijk het met een foto; als ik een foto op 2 megapixel maak en dezelfde foto op 10 megapixel, vervolgens ga ik de 10 megapixel foto resizen naar 2 dan kan de laatste best eens beter eruit komen te zien dan de originele 2 megapixel foto.
Maar bij digitale foto's zou het mogelijk zijn omdat er mogelijk meer ruis is bij een 2MP camera en er nog andere factoren zijn. Bij HDTV is dit niet het geval, waardoor native 720p op een 720p er per definitie beter uitziet dan een gedownscalede 1080p op 720p.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last