Reg. datum: 24 oktober 2006
1080p, 720p, 1080i. Wat is het nut van hoge resoluties?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 24 oktober 2006
quote:Iken374 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:20:
[...]
Jij weet heeeeeeeeel goed dat ik dat niet bedoel en dat je dat ook zo niet moet lezen maar ik ga het niet verdedigen want ik denk dat het duidelijk is. Ik ga inderdaad niet technisch beginnen want dan zouden de meeste mij heel snel verliezen. Als jij denkt dat mensen die hun hele leven met beeld bezig zijn en proberen er voor te zorgen het best mogelijke beeld bij de mensen thuis te krijgen (tv/dvd) niets weten van techniek weet ik niet of jij het waard bent om te proberen nog iets bij te brengen over deze materie.
lekkere assumptionquote:Ik ga inderdaad niet technisch beginnen want dan zouden de meeste mij heel snel verliezen.
Ik ben wel benieuwd
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!
Ik heb nooit iets beweerd, ik hecht alleen meer waarde aan logisch redeneren dan aan het vermogen om bepaalde zaken op te merken op een redelijke afstand.quote:Moshe85 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:12:
[...]
Ja dat snap ik ook wel, maar jij beweerde dat het niet eens mogelijk was!
edit: sjezus, ff eten wezen koken en wat is er een brei aan onzin bijgekomen. Is iedereen altijd zo fanatiek?
onsgeluk wijzigde dit bericht 04-01-2007 18:58 (13%)
Enjoy the moment!
Leuk, maar het gaat hier naturlijk niet om één individuele pixel op een scherm, maar om beelden samengesteld uit óf 921600 pixels óf 2073600 pixels. Bedenk daarbij dat die pixels in normaal gesproken in elkaar overlopen qua kleur en jouw verhaal gaat niet meer op.quote:Autoreply schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:45:
Leuke discussie, maar ik geloof dat een aantal mensen wat puntjes mist:
Iemand die scherp ziet kan iets van 20 tot 30 boogseconden nog onderscheiden.
Bij 42" is je beeld ongeveer 937 mm breed.
Op 2000 mm afstand is een graad ongeveer 35 mm, een boogminuut 0.6 mm en 25 boogseconden ongeveer 0.24 mm. Dan zou je horizontale resolutie ongeveer 3850 pixels moeten zijn om geen individuele pixels meer te zien...
Bweuquote:Iken374 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:20:
[...]
Jij weet heeeeeeeeel goed dat ik dat niet bedoel en dat je dat ook zo niet moet lezen maar ik ga het niet verdedigen want ik denk dat het duidelijk is. Ik ga inderdaad niet technisch beginnen want dan zouden de meeste mij heel snel verliezen. Als jij denkt dat mensen die hun hele leven met beeld bezig zijn en proberen er voor te zorgen het best mogelijke beeld bij de mensen thuis te krijgen (tv/dvd) niets weten van techniek weet ik niet of jij het waard bent om te proberen nog iets bij te brengen over deze materie.
Trouwens als ik je goed begrijp bedoel je dus dat je bepaalde verschillen in beeld opmerkt door training? Kan ik me iets bij voorstellen aangezien je dat voor je werk moet doen. De gemiddelde mens die die training/werk niet heeft gehad/doet let gewoon minder op het beeld (Mieren-neukt minder)
We are the planners. You will be as planned, assimilated. Resistance is unplanable.
helemaal mee eens!! de bakker beweert ook altijd dat zijn broodjes beter smaken dan de ander.quote:Cowboy_Bebop schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:03:
[...]
Inderdaad. Controleer eerst je informatie voordat je post...Want jij Facedown verkondigt te veel onzin, dat wel blijkt uit je posts hier boven. Jij probeert gewoon je aankoop [plasma] Ervaringen Hitachi 42PD8600 te verdedigen die geen Full HD resoluties ondersteunt....
1080p heeft voordelen tov 720p wie dit ontkent is gewoon hypocriet. En dat op x meter afstand de voordelen geen nut meer hebben vind ik ook echt een heel slecht argument want dan zou je alle vooruitgang kunnen bestempelen als onnodig. Waarom gaan we uberhaupt op BR overstappen als op x meter afstand de kwaliteit gelijk is aan DVD. Klinkklare onzin is dit. FaceDown komt de hele tijd met z'n grafiekje maar iedereen ervaart kijkplezier persoonlijk. Geen enkele grafiek kan dat laten zien. Dat jij plasma hebt prima want die techniek heeft z'n voordelen maar ga alsjeblieft niet de hele tijd dezelfde onzin verkondigen dat 1080 geen nut heeft met die afstandstheorien want daar heb ik een beetje genoeg van en met mij velen hier.
1080i/p discussies is wat anders. Het liefst natuurlijk p maar ik kan ook leven met i wat ik via de schotel ontvang. Ik begrijp wel dat de kwaliteit van i ook afhangt van de interlacer en als die behoorlijk is dat hij amper te onderscheiden is van p. Zeker waar.
Mensen die plasma zien als de betere techniek tegenover LCD beweren dat 1080 geen nut heeft maar dit is gewoon onzin. 1080 heeft echt nut en dit is ook te merken niet alleen van x meter afstand volgens bepaalde grafieken. Hans/Kees/Jan of wie dan ook kan niet voor mij oordelen op welke afstand iets nut heeft. Dus stop alsjeblieft met die onzin.
Vind je plasma beter prima maar ga niet zeggen dat daarom 1080 geen nut heeft. Wat ik al zei de prijzen zijn gewoon betaalbaar.
maar daarom is het niet onnodigquote:MaNiC_MiNd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:15:
[...]
Bweutry us
Trouwens als ik je goed begrijp bedoel je dus dat je bepaalde verschillen in beeld opmerkt door training? Kan ik me iets bij voorstellen aangezien je dat voor je werk moet doen. De gemiddelde mens die die training/werk niet heeft gehad/doet let gewoon minder op het beeld (Mieren-neukt minder)
Dat beweer ik ook niet, ik zelf ben ook een behoorlijke mieren-neuker als het om A/V gaat dus wat dat betreftquote:
We are the planners. You will be as planned, assimilated. Resistance is unplanable.
Dan heb ik hier DE oplossing voor je: blijf uit dit topic!quote:jozy schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:31:
[...]
1080p heeft voordelen tov 720p wie dit ontkent is gewoon hypocriet. En dat op x meter afstand de voordelen geen nut meer hebben vind ik ook echt een heel slecht argument want dan zou je alle vooruitgang kunnen bestempelen als onnodig. Waarom gaan we uberhaupt op BR overstappen als op x meter afstand de kwaliteit gelijk is aan DVD. Klinkklare onzin is dit. FaceDown komt de hele tijd met z'n grafiekje maar iedereen ervaart kijkplezier persoonlijk. Geen enkele grafiek kan dat laten zien. Dat jij plasma hebt prima want die techniek heeft z'n voordelen maar ga alsjeblieft niet de hele tijd dezelfde onzin verkondigen dat 1080 geen nut heeft met die afstandstheorien want daar heb ik een beetje genoeg van en met mij velen hier.
Die 'onzin' wordt anders keihard aangetoond door mensen die er jarenlang mee bezig zijn en meer kennis hebben dan jij en ik samen x 10. Die grafiek zegt alles. Afstand is wel zeker een enorm belangrijke factor. Of wil je beweren dat vanaf 25 meter 1080p er nog steeds beter uit ziet dan 720p. Dan heb je vast superogen.quote:Mensen die plasma zien als de betere techniek tegenover LCD beweren dat 1080 geen nut heeft maar dit is gewoon onzin. 1080 heeft echt nut en dit is ook te merken niet alleen van x meter afstand volgens bepaalde grafieken. Hans/Kees/Jan of wie dan ook kan niet voor mij oordelen op welke afstand iets nut heeft. Dus stop alsjeblieft met die onzin.
Ik vind plasma beter en eigenlijk alle kenners met mij (waaronder het ISF). En ik hoef daarbij niets te verdedigen zoals mijn aankoop, want ik had een absoluut vrije keus en ook geld genoeg om voor een full hd LCD te gaan. Maar ik besteed mijn geld nu liever aan iets goeds en nog liever aan iets met een goede prijs kwaliteit verhouding.quote:Vind je plasma beter prima maar ga niet zeggen dat daarom 1080 geen nut heeft. Wat ik al zei de prijzen zijn gewoon betaalbaar.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Jaja en dit vind ik dan weer geen vergelijking/argument. Bluray is 1920x1080, 720p is 1280x720 en DVD is slechts 720x576 (PAL). Als je scherm maar groot genoeg is kan iedereen dat verschil met gemak zien. Het verschil kun je gewoon niet vergelijken met het verschil tussen 720p en 1080p op een hedendaags tv-formaat (zoals 40"). Een NON-argument dus.quote:jozy schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:31:
Waarom gaan we uberhaupt op BR overstappen als op x meter afstand de kwaliteit gelijk is aan DVD.
Een blinde hoort gewoon 'ongeveer' hetzelfde als wij.quote:Iken374 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:55:En hoe zit het ook alweer met de blinde die wel heel erg goed kan horen? Ik mag hopen dat je niet denkt dat de oren en het trommelvlies zijn gaan groeien (zelfde oren als jij en ik!)?
Jij ziet 'ongeveer' hetzelfde als ik.
Het gaat om de interpretatie van de beelden en geluiden.
De blinde luistert bijvoorbeeld naar het getik van een stoplicht terwijl ik daar niet op let.
Of hij luistert of hij een auto hoort aankomen.
Ik doe dat niet of minder, omdat ik het stoplicht en de auto kan zien, maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet zou kunnen horen als ik dat zou willen.
Jij hebt op je werk geleerd om naar bepaalde details te kijken.
Als wij dezelfde film zouden kijken, zie ik wat de hoofdpersoon doet terwijl jij wellicht naar een vlieg op de achtergrond kijkt.
Again, dat wil niet zeggen dat ik die vlieg niet zou kunnen zien.
Er is gewoon een beperking waar je niet omheen kunt.
Maar doordat jij weet waar je naar moet kijken om, voor jouw gevoel iig, kwaliteit te zien, zie jij wellicht WEL dat verschil en ik of iemand anders niet, hoewel we dat wel zouden kunnen.
:: Twitter :: X360 Gamertag: SH4D3H ::
Reg. datum: 14 juni 2006
Wat verschillende mensen waarnemen kan veel variëren, veel meer dan de meeste mensen denken. En dit is niet alleen training, zoals sommige hier veronderstellen, hoewel dat ook een grote rol speelt.
Iedereen neemt kleur en contrast anders waar. We hebben niet dezelfde eiwiten in de kegeltjes en niet evenveel kegeltjes en staafjes, er is flink variatie, zowel genetisch als door verschillen in milieu.
Ook scherpte varieert van persoon tot persoon. En dan heb ik het nog niet eens over wel of geen bril nodig hebben, maar ook het aantal kegeltjes, staafjes en de verhouding daartussen beïnvloed de scherpte, en ook het aantal neuronen en verbindingen daartussen in de visuele cortex is van belang.
Kortom, de grafiek aan het begin van dit topic is veel te simplistisch. Het is een soort "gemiddelde".
Volgens mijn opticiën heb ik (met bril) een gezichtsscherpte van 180%. Ik zie dus moeiteloos het verschil tussen 1080p en 720p op 42" op vier meter afstand, iets wat Facedown blijkbaar maar moeilijk kan geloven.
Anderzijds hoor ik niet het verschil tussen 128 bits MP3 en een 320 bits MP3. Hierover zijn hele religeuze oorlogen op internet, "lame --alt preset extreme", lossless audioformaten enzovoorts, maar dit kan ik aan mij voorbij laten gaan - 128 bit is genoeg voor mij.
Zo zal voor veel mensen 720p genoeg zijn, maar voor sommigen, zoals ik, is 1080p de enige weg te gaan: *eindelijk* films in fatsoenlijke scherpte. (Nu nog hopen dat de LCD techniek verbetert want de kleur en contrastweergave is om te huilen).
Nogmaal, er zijn veel individuele verschillen, dus een welles/nietes discussie aan de hand van een grafiek is niet zinvol. Ja, natuurlijk er is uiteindelijk een absolute grens aan het waarnemen maar die grens verschilt van persoon tot persoon en kan aanzienlijk variëren.
En nu maar hopen dat ik niemand beledigd heb
De resolutie gaat niet omhoog door het gebruik van een andere kabel nee, maar de xbox360 is al geupdate voor 1080P weergave maar veel full hd-tv's kunnen full hd alleen via hdmi accepteren en weergeven.quote:argro schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:41:
[...]
Het is juist de consumenten uitmelken door ze extra te laten betalen voor een hogere resolutie die met het blote oog (op een bepaalde afstand) niet zichtbaar is. Daar gaat het hele topic over.
Als jij op afstand x van je TV zit dan is het onmogelijk om met je blote oog het verschil tussen resolutie_a en resolutie_b te zien. Waarom dan wel extra geld uitgeven voor resolutie_b als je toch altijd verder dan x van je TV af zit.
Als die Sharp LCD TV niet full HD was geweest dan was de foto niet minder mooi geweest. Bovendien is er nog maar weinig full HD materiaal beschikbaar. De resolutie gaat niet omhoog door het gebruik van een andere kabel.
Die 1080p games komen er echt wel binnen korte tijd.
De reden dat ik nu wel kijk naar resoluties die n tv kan weergeven komt omdat ik 2 jaar geleden een Iiyama C300WT 30" lcd tv gekocht heb, 1360x768, maar deze kan geen 720P weergeven.
Toen waren er ook mensen die zeiden dat 720P onzin was en bijna niet te zien was. Nou reken maar dat je t ziet en ik baal er van dat ik dus niet op 720P kan gamen.
En ik hoor mensen over kijkafstanden, ik zit op 1 meter als ik t scherm als pc-monitor gebruik en als ik ga gamen zit ik op 2 tot 2.5 mrt.
Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
En daar sla jij de spijker op de kop....quote:Xenan schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:44:
Wat verschillende mensen waarnemen kan veel variëren, veel meer dan de meeste mensen denken.
Waarnemen is wat anders dan Zien. Wat je kunt zien wordt beperkt door de fysieke opbouw van het oog. Wat je waarneemt heeft te maken met wat je hersenen er vervolgens mee doen. De een zal beter opletten wat er gebeurt op een beeld dan de ander.
Dat neemt niet weg dat wat je kunt zien beperkt wordt door je biologische opbouw. De grafiek is daarop gebaseerd.
Ook ik heb met mijn bril op 180% zicht (aangezien er met 20% tegelijk gewerkt wordt betekend dat 1 punt van "20/20" af). Als ik op 4 meter afstand van een 32" scherm ga staan zie ik geen verschil tussen 720p en 1080p. Als ik op 2,5 meter sta nogsteeds niet. Met de beste wil van de wereld niet. Aangezien dat beperkt is door fysiek kun je dat verschil op dat moment ook niet waarnemen tenzij je het er zelf bij verzint (zoals al eerder opgemerkt).
Reg. datum: 11 juli 2001
Hier een stukje m.b.t. afstanden in een bioscoop:
Als je dit doorvertaalt naar je huiskamer met een 42" FullHD TV (= +/- 105 centimeter):quote:De norm is dat de maximale beeldbreedte is gesteld op de helft van de zaallengte. Anders gezegd: 50% van de grootste kijkafstand, zijnde de afstand van het midden van het beeld tot de achterste stoelenrij. Het minimum is gesteld op 1/3 van de afstand.
In een zaal met een kijkafstand van bijv. 21 meter, bedraagt de maximale doekbreedte bij Cinemascope projectie, 10.5 meter en minimaal 7 meter.
bron: http://www.nvbinfocentrum.nl/?id=511
In een zaal met een kijkafstand van bijv. 2,1 meter, bedraagt de maximale doekbreedte bij Cinemascope projectie, 1.05 meter en minimaal 0,7 meter.
Relatief gezien zou 2,1 meter een goede maximale afstand zijn..
Zelf kan ik na 1 meter afstand de lijnen op mijn 17" tft(1280*1024) niet meer onderscheiden:
Dat zou in verhouding met een 42" FullHD betekenen dat IK de lijnen op 1,75 meter afstand niet meer kan onderscheiden..
Als ik rijk was zou ik wel voor een 50" FullHD gaan, maar mijn mijn budget kan ik voorlopig beter even gaan voor een 720P-tv waarvan de prijzen voor een 32" al onder de ¤599,- zakken!
Reg. datum: 19 januari 2003
Ik zelf denk dat 1080i/p qua resolutie inderdaad pas bij grote schermen en vanaf een beperkte afstand waarneembaar is. In de toekomst, wanneer grotere schermen goed betaalbaar zijn zal het dus zeker z'n voordelen hebben. Momenteel bij de kleinere schermen zal je het alleen zien wanneer je er dichtbij zit.
De catch zit hem alleen in of de films en dergelijke op 720 of 1080 uitgebracht gaan worden. Bij games zou dit minder uit moeten maken omdat deze op de native resolutie gerenderd kunnen worden. Bij films zou je echter wel het verschil kunnen merken wanneer alles op 1080 uitgebracht gaat worden en er bij 720 gedownscaled moet worden.
Om het te illustreren:

1080 native

720 native
je ziet dat bij beide de scherpte gelijk is, maar wanneer je de 1080 content zou scalen naar 720 treedt er wel veel kwaliteitsverlies op:

1080 content naar 720 scaled
En dat is waar het imo om gaat, namelijk dat de resolutie van de hardware zo goed mogelijk aansluit op de resolutie van de media.
Daar ben ik het uiteraard ook helemaal mee eens. Ik vind 1080p ook absoluut geen overbodige resolutie, maar wel voor < 40" schermen. Bij > 60" schermen (grote tv's of projectieschermen) geeft 1080p wel degelijk beter beeld (al is dat ook weer afhankelijk van de kijkafstand, maar men gaat doorgaans niet op 10 meter van een thuisbioscoopscherm zitten).quote:Courage schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:47:
[...]
Jaja en dit vind ik dan weer geen vergelijking/argument. Bluray is 1920x1080, 720p is 1280x720 en DVD is slechts 720x576 (PAL). Als je scherm maar groot genoeg is kan iedereen dat verschil met gemak zien. Het verschil kun je gewoon niet vergelijken met het verschil tussen 720p en 1080p op een hedendaags tv-formaat (zoals 40"). Een NON-argument dus.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Ben ik niet met je eens. De huidige scalers van de betere DVD-spelers zijn zo goed dat je geen of nauwelijks scaling artifacts waarneemt. Scaling is dus zeker wel van invloed op beeldkwaliteit maar het is ook zeker niet een van de doorslaggevende factoren (zoals contrast ratio, kleurechtheid, kleurverzadiging etc wel zijn) tenzij je uiteraard echt een beroerde scaler hebt.quote:BarôZZa schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 03:22:[..]
En dat is waar het imo om gaat, namelijk dat de resolutie van de hardware zo goed mogelijk aansluit op de resolutie van de media.
Jij beweert dus dat je 2x zo scherp ziet als de gemiddelde mens. Dat lijkt mij inderdaad heel sterk. Heb jij toevallig een 17" LCD monitor die op 1280x1024 draait? Dan ben ik benieuwd op welke afstand jij het bovenstaande streepjespatroon nog als streepjes waarneemt (net totdat het overgaat in een grijsvlak, a la de rechter achtergrond van GoT). Kijk daarbij naar het midden van de vlakken en niet naar de randen.quote:Xenan schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:44:[..]
Volgens mijn opticiën heb ik (met bril) een gezichtsscherpte van 180%. Ik zie dus moeiteloos het verschil tussen 1080p en 720p op 42" op vier meter afstand, iets wat Facedown blijkbaar maar moeilijk kan geloven.
[..]
FaceDown wijzigde dit bericht 05-01-2007 09:54 (4%)
Reg. datum: 28 september 2006
Ik heb nog geen 26 inch 720p bij mij thuis neergezet maar ik zou toch zeer verbaast zijn als de kwaliteit gelijk is!
Pas op met dit soort opmerkingen; 'kenners' is een ruim begrip en het ISF is een club waarvan ik een aanbeveling opvat als een reden om mij van het product af te kerenquote:Ik vind plasma beter en eigenlijk alle kenners met mij (waaronder het ISF).
Hou het er maar gewoon op dat beide technieken hun fans hebben; persoonlijk denk ik dat plasma geen lang leven beschoren is omdat het qua prestaties al jaren terrein verliest op LCD en het voor industriele toepassingen allang niet meer de techniek van keuze is.
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7
Er zijn genoeg 80cm a-merk CRT TV's waarop ik beeldlijnen zie (met interlaced materiaal) en dat vind ik dus echt niet om aan te zien.quote:SeamusXanthus schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:24:
Even de andere kant op gedacht: Op mijn oude 26 inch CRT kan ik ook geen individuele beeldlijnen zien vanaf 2,5 meter. Volgens de tegenstanders van 1080p is 720p dus ook zinloos?
Ik heb nog geen 26 inch 720p bij mij thuis neergezet maar ik zou toch zeer verbaast zijn als de kwaliteit gelijk is!
Plasma's en LCD's zijn per definitie progressief dus daar zul je nooit beeldlijnen op zien (gegeven dat ze niet een heel beroerde deinterlacer aan boord hebben of aangestuurd worden met een beroerd progressief signaal).
En om antwoord op je vraag te geven; 720p is ook zinloos tov 480p als je maar ver genoeg van je scherm af zit. Dan zijn deze resoluties namelijk optisch gelijk.
Mensen die jarenlang met beeldschermen bezig zijn en in het vak zitten, ISF calibraties uitvoeren etc mag je volgens mij gerust 'kenners' noemen, itt de tweaker die een tv beoordeelt adhv de specs.quote:Dr. Strangelove schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:29:
[...]
Pas op met dit soort opmerkingen; 'kenners' is een ruim begrip en het ISF is een club waarvan ik een aanbeveling opvat als een reden om mij van het product af te keren
Hou het er maar gewoon op dat beide technieken hun fans hebben; persoonlijk denk ik dat plasma geen lang leven beschoren is omdat het qua prestaties al jaren terrein verliest op LCD en het voor industriele toepassingen allang niet meer de techniek van keuze is.
Dat plasma al jarenlang terrein verliest kan ik niet echt zeggen. Het is imo ook totaal niet relevant. Relevant is dat plasma op DIT moment nog altijd een beter contrast en kleuren heeft en dus imo een betere technologie is. De nadelen van plasma die altijd geroepen worden zijn het hoge stroomverbruik, de beperkte duurzaamheid en het inbranden. Alle 3 deze 'nadelen' zijn bij de huidige schermen niet meer van toepassing. Ik moet de eerste echte reden om LCD boven plasma te verkiezen dan ook nog horen (voor tv / films / games).
Ik koop NU een tv. Of de technologie die deze tv gebruikt over 5 jaar is ingehaald door een nieuwere of andere technologie doet er voor mij niet echt toe.
Leuk plaatje, en ondanks dat je de beeldlijnen na een meter (bij mij pas na 1.5m) niet kunt onderscheiden zijn de 2 plaatjes wel degelijk verschillend op grotere afstanden. Terwijl ze beide gewoon 50% grijs zouden moeten resulteren?
Imho hoef je de beeldlijnen dus niet te kunnen onderscheiden om een verschil te kunnen zien. Maar dat is een beetje dezelfde discussie of je het verschil tussen 50fps en 100fps kunt "zien"/merken.
Tubby wijzigde dit bericht 05-01-2007 10:46 (51%)
Smile - Artes Moriendi - bf1942 - bfvietnam - bf2 - cod4
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last