Hoofdcategorieën
Topicacties

1080p, 720p, 1080i. Wat is het nut van hoge resoluties?

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
jvanhambelgium schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:58:
Daarstraks bij een lokale tv-boer 2 schermen onder elkaar bekeken :

- meest recente 47 inch FullHD Philips LCD (ben exacte type kwijt)
- Samsung Plasma PS50Q-series.

Allebei aangesloten op een testbox die van harde schijf een 1080i demo afspeelde.

Aangezien de Samsung plasma "slechts" HD Ready is en dus max 720p materiaal kan afspelen heb ik kunnen vastellen dat vanaf 3.5m afstand ik geen verschil zag.
Enkel andere instellingen zoals contrast, helderheid waren verschillende maar ik heb de demo's goed bekeken kwa details en op de plasma kon ik net zoveel zien als de 1080-LCD vanaf ergens 3m - 3.5m afstand.

PS : Ik vond het beeld op de plasma eigenlijk zelfs beter, kleuren waren natuurlijker etc.

Tja, ik ben ervan overtuigd een "gewone" HD ready plasma te kopen en binnen enkele jaartjes eens naar fullHD plasma te kijken (of LCD indien die tegen dan evengoed zijn)
DE uitgespaarde centen kunnen wel voor iets anders dienen...
Dit is precies de reden dat ik de hele 720p vs 1080i/p nergens op vind slaan. Tuurlijk zal je op een 1080i/p scherm meer detail KUNNEN tonen, maar zien is een tweede. Je moet bij een 50 inch scherm er < 3m vanaf staan wil je het verschil zien en bij kleinere schermen is het verschil al bij veel minder dan 3m niet meer te zien.

Kortom, geloof de hype niet, je ziet het verschil toch niet van je normale kijkafstand. Hou lekker je geld in je zak. En wat betreft plasma vs lcd, ben je film liefhebber en kijk je vooral 's avonds in een gedimde omgeving films dan is plasma de beste optie.

E6600 @ 3333Mhz Specs || Seat Leon 20vt Sport [AUQ MY01] - SKN 225pk

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Chilly_Willy schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:23:
[...]

Dit is precies de reden dat ik de hele 720p vs 1080i/p nergens op vind slaan. Tuurlijk zal je op een 1080i/p scherm meer detail KUNNEN tonen, maar zien is een tweede. Je moet bij een 50 inch scherm er < 3m vanaf staan wil je het verschil zien en bij kleinere schermen is het verschil al bij veel minder dan 3m niet meer te zien.

Kortom, geloof de hype niet, je ziet het verschil toch niet van je normale kijkafstand. Hou lekker je geld in je zak. En wat betreft plasma vs lcd, ben je film liefhebber en kijk je vooral 's avonds in een gedimde omgeving films dan is plasma de beste optie.
Ik vind het beeld van de xbox360 icm mn hd-ready plasma van Panasonic ook veel mooier dan icm n full hd lcd van samsung. Ik heb zeker 2 uur getest in de winkel met meerdere games en dit was dan ook nog in n fel verlichte winkel.
Eenmaal thuis aan de muur werd t verschil nòg duidelijker!
De details in het zwart en de kleuren waren op de plasma ook veel mooier. Dan kan je wel een full hd hebben met meer pixels, maar als het beeld minder mooi is dan is de keus voor mij heel snel gemaakt.

Ook hd dvd ziet er adembenemend uit op deze 50 inch plasma van Panasonic. Oh ja, de kijkafstand bij mij is 1.8 meter en zelfs dàn is t nog mooier dan die full hd.
Helaas heb ik n full hd plasma niet kunnen testen, maar dit was gewoon t beste scherm wat ik kon krijgen. ;)

Ferry34 wijzigde dit bericht 09-09-2007 01:57 (7%)

Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: