Heeft iemand hier ervaring met het werken bij Peak-IT?
Ik zit namelijk met een enorm dillema omdat ik een contract aangeboden heb gekregen bij hun wat er opzich redelijk netjes uitziet maar niet echt denderend betaald
Ze beloven wel heel veel mooie dingen zoals een studie en het voorschieten van mn rijbewijs e.d. maar ik heb al eens eerder bij hun bovenburen (Q-Magic) gesoliciteerd en verhalen over gelezen waar de honden geen brood van lusten.
En exact dezelfde procedure heb ik ook bij peak gehad en in eerste instantie zelfs hetzelfde contract aangeboden gekregen.
Vraag 2 is wat hebben die 2 bedrijven verder met elkaar te maken? ik heb het een beetje proberen uit te vissen op mn 1e gesprek maar er werd flink omheen gedraaid
Dus kan iemand zijn of haar ervaringen met werken bij Peak-IT met mij delen?
Mijn advies : NIET DOEN.
Ik vind het maar een louche bedrijf dat erg slecht betaald.
Een vriend van me was daar toevallig op gesprek. Men vond hem niet geschikt omdat hij "alleen" MCSE gecertificeerd was, ze zijn daar van mening dat MCSA'ers meer kennis in huis hebben.
[
Voor 10% gewijzigd door
Anoniem: 199727 op 12-12-2006 10:22
]
Anoniem: 199727 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:17:
Een vriend van me was daar toevallig op gesprek. Men vond hem niet geschikt omdat hij "alleen" MCSE gecertifeerd was, ze zijn namelijk van mening dat MCSA het minimum is.
:-/
Weet je dat zeker? Want volgens mij is MCSE toch echt wel iets beter dan MCSA...
Mooi, ik ben weer spuit 11 na Kaar.
[
Voor 5% gewijzigd door
MAX3400 op 12-12-2006 10:19
]
Ik heb bij Qmagic gewerkt 1 woord KUT bedrijf!!! betaald onder enz...
De directie van PEAK-IT was de directie van Qmagic. ze zijn bij Qmagic weggegaan omdat ze het bedrijf gingen verkopen aan Centric.
in de tijd dat ik bij Qmagic zat ben ik meerder malen gevraagt te soliciteren bij Peak-IT. toen ze er achterkwamen dat ik bij Qmagic zat ben ik afgestoten.
beloven veel zoals een Mini. maar je moet dan eerst vast contract hebben, bepaalde certivicaten behaald hebben enz.. leuke instinkers...
Zou er als ik jou was niet mee in zee stappen.
Als zij vaag doen over zo'n relatie en jou exact dezelfde horseshite aanbieden als hun bovenbuurman, dan zegt dat toch genoeg, lijkt me? Als je er al, ik zal me zacht uitdrukken, "twijfels" bij hebt voor het tekenen, dan zal het niet beter worden hoor.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Mwjaah ik hoor hier alleen maar dingen over Q-Magic en over iemand waarvan ze een vriend zn certificering niet goed vonden.
Dat lijken me nou niet echt direct mensen welke ervaring hebben met het werken bij Peak.
Zijn er daadwerkelijk mensen die ook ECHT ervaring hebben met het bedrijf en daar werken e.d.?
Overigens ben ik op de hoogte van de regels met het behalen van certificeringen en deze worden NIET van je salaris afgetrokken maar krijg je dr zels 50 euro per beaald examen bij.
En qua auto is het niet zo gek dat een bedrijf daar eisen aansteld dat je eerst bepaalde resultaten moet behalen voor je een auto krijgt maar voor mij is dit zowiso niet aan de orde aangezien ik mn rijbewijs nog niet heb.
Zoals ik ook in de TS al zei kreeg ik eerst een ruk contract aangeboden, het contract wat ik nu heb gekregen ziet er an sich netjes uit.
[
Voor 46% gewijzigd door
D3NN1S op 12-12-2006 11:17
]
D3NN1S schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:11:
Mwjaah ik hoor hier alleen maar dingen over Q-Magic en over iemand waarvan ze een vriend zn certificering niet goed vonden.
Dat lijken me nou niet echt direct mensen welke ervaring hebben met het werken bij Peak.
Zijn er daadwerkelijk mensen die ook ECHT ervaring hebben met het bedrijf en daar werken e.d.?
Overigens ben ik op de hoogte van de regels met het behalen van certificeringen en deze worden NIET van je salaris afgetrokken maar krijg je dr zels 50 euro per beaald examen bij.
En qua auto is het niet zo gek dat een bedrijf daar eisen aansteld dat je eerst bepaalde resultaten moet behalen voor je een auto krijgt maar voor mij is dit zowiso niet aan de orde aangezien ik mn rijbewijs nog niet heb.
Zoals ik ook in de TS al zei kreeg ik eerst een ruk contract aangeboden, het contract wat ik nu heb gekregen ziet er an sich netjes uit.
Er word gevraagt naar de relatie tussen de 2 genoemde bedrijven.
Het komt er op neer dat PEAK-IT de voormalige eigenaar was van Q-Magic. hierdoor hebben ze de zelfde technieken als Qmagic.
De salaris indecatie van Peak-IT is gelijk aan Qmagic. 50€ per behaald examen erbij, laag uurtarief ik zat met 22 jaar op 1365 € bruto MBO, MCP 70-270 gecertificeerd. ik ging 600€ omhoog bij me huidige werkgever..
Er word gevraagt naar de relatie tussen de 2 genoemde bedrijven.
Het komt er op neer dat PEAK-IT de voormalige eigenaar was van Q-Magic. hierdoor hebben ze de zelfde technieken als Qmagic.
De salaris indecatie van Peak-IT is gelijk aan Qmagic. 50€ per behaald examen erbij, laag uurtarief ik zat met 22 jaar op 1365 € bruto MBO, MCP 70-270 gecertificeerd. ik ging 600€ omhoog bij me huidige werkgever..
Ik zit met 26 jaar een stuk hoger als wat ze jou geboden hebben en heb overigens ook mn MCP 70-270.
Ze bieden mij een startsalaris van 1650 en ze willen dat ik binnen 2 weken mn ITIL en 2 andere examens afleg dus dan zit mn salaris op 1800 rond.
Wat ik opzich een net salaris vind om mee te beginnen.
Daarna komen natuurlijk nog 6 examens voor mn MCSE wat in totaal dus weer 300 euro extra per maand moet opleveren.
Overigens bieden ze dus ook aan mijn rijbewijs voor te schieten en als ik de eerder genoemde 1e 3 examens heb behaald een Toyota Aygo.
Zoals ik al zei klinkt mij dat niet slecht in de oren in tegenstelling tot het flut projectcontract wat ze me eerst wilde geven.
Ik ken je verder achtergrond niet echt maar als je al een aantal jaartjes goede ervaring hebt met beheer en dergelijke, dan moet ik eerlijk zeggen dat ik de geboden "dingetjes" laag, vooral gezien de krapte op de arbeidsmarkt voor technisch beheerders.
D3NN1S schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:01:
Ik zit met 26 jaar een stuk hoger als wat ze jou geboden hebben en heb overigens ook mn MCP 70-270.
Ze bieden mij een startsalaris van 1650 en ze willen dat ik binnen 2 weken mn ITIL en 2 andere examens afleg dus dan zit mn salaris op 1800 rond.
Wat ik opzich een net salaris vind om mee te beginnen.
Daarna komen natuurlijk nog 6 examens voor mn MCSE wat in totaal dus weer 300 euro extra per maand moet opleveren.
Overigens bieden ze dus ook aan mijn rijbewijs voor te schieten en als ik de eerder genoemde 1e 3 examens heb behaald een Toyota Aygo.
Zoals ik al zei klinkt mij dat niet slecht in de oren in tegenstelling tot het flut projectcontract wat ze me eerst wilde geven.
Ik ben nu net 24 jaar,
Ik verdien nu 2100, volgende maand nieuwe salaris onderhandelingen.. kan voor 2700 bij een school gaan werken.
Ik heb me rijbewijs.
MBO n2
ITIL, MCP 70-270, MCDST, volgende maand 70-290
13e maand, Bonus uitkering wegens behalen van mijn targets..
auto van de zaak.
suc 6 met PEAK-IT
en JA ik vind PEAK-IT Centric en zijn dochter bedrijfjes uitzuigers.. ga AUB niet naar toe..
Ik ben nu net 24 jaar,
Ik verdien nu 2100, volgende maand nieuwe salaris onderhandelingen.. kan voor 2700 bij een school gaan werken.
Ik kan ook 5 ruggen verdienen als ik bij de (semi-)overheid ga werken maar de uitdagingen daar en de doorloopsnelheid van beslissen liggen daar zoooo ontzettend laag, dat ik liever wat geld minder verdien bij een leuk bedrijf.
Anoniem: 199727 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:17:
Een vriend van me was daar toevallig op gesprek. Men vond hem niet geschikt omdat hij "alleen" MCSE gecertificeerd was, ze zijn daar van mening dat MCSA'ers meer kennis in huis hebben.
Grappig dat hij niet aangenomen was en ik wel...
Terwijl ik géén certificaten behaald had en dit op kosten van Peak-IT kon krijgen.
Heb er zelf ongeveer 2 a 3 maanden gewerkt of zo... Wel op projectbasis, dat was wel wat minder... Maar ik had in ieder geval werk, wat voor mij het belangrijkste was...
Wat ik zelf tegen vind vallen van Peak-IT is dat ze niet zo persoonlijk zijn, meeste gaat via de post en / of de e-mail.
Tevens vond ik het ook niet zo netjes om een maand te wachten en veel te bellen, eer ze weer naar werk voor me gingen zoeken...
Je wordt weliswaar onder betaald, maar de meeste mensen die er werken (zoals ik momenteel) nemen het voor lief.
Bedenk wel, je krijgt ook je certificaten en dergelijke op kosten van het bedrijf...
Ook bij Peak-IT is dit het geval...
De directie van PEAK-IT was de directie van Qmagic. ze zijn bij Qmagic weggegaan omdat ze het bedrijf gingen verkopen aan Centric.
Dan heb je verkeerde informatie gekregen, want M Magic is een bedrijf, dat verkocht is aan Centric. Degene die toen Q Magic verkocht heeft, heeft een nieuw bedrijf gestart (zitten gevestigd in hetzelfde kantoor, althans, in Naarden): Peak-IT...
in de tijd dat ik bij Qmagic zat ben ik meerder malen gevraagt te soliciteren bij Peak-IT. toen ze er achterkwamen dat ik bij Qmagic zat ben ik afgestoten.
Dat is dan wel weer gek, ik heb toen ik elke dag naar Naarden moest om te studeren een collega gehad die gedetacheerd zat bij Q Magic, waar hij werkte? Peak-IT. Reden hiervoor was dat Peak IT geen ruimte had voor diegene om te studeren, dus kon ie bij ons (terwijl hij gedetacheerd was) bij Q Magic terecht...
beloven veel zoals een Mini. maar je moet dan eerst vast contract hebben, bepaalde certivicaten behaald hebben enz.. leuke instinkers...
Zou er als ik jou was niet mee in zee stappen.
Dat vond ik op zich ook erg raar, alhoewel ze bij mij dan ook weer zeiden, dat je ook een auto van de zaak kon / kan krijgen, maar dat heeft dan geloof ik ook weer te maken met het project waar je op gedetacheerd bent. Tevens kost het jezelf ook klauwen met geld, want ze rekenen die auto dan bij je inkomsten...
Ik zal niet in de details treden, maar bij Peak-IT krijg je een vast bedrag, bij bepaalde certificaten als je die compleet hebt, Q Magic betaald voor elk gehaalde certificaat een bedrag. Tevens krijg je sinds kort een taart, bij elk certificaat die je haalt, maar dit kan ook regio afhankelijk zijn denk ik...
Het is echter niet een bedrag die je eenmalig krijgt, het is loonsverhoging...
Moet zeggen dat ik eigenlijk best wel tevreden ben over mijn huidige werkgever (Q Magic).
Het project waar ik momenteel gedetacheerd ben, bevalt me er goed en ook hoe er vanuit Q Magic naar mij toe gehandeld word, vind ik ook goed, gaat er veel persoonlijker er aan toe dan bij Peak-IT...
Volgens mij is het loon wat je verdiend ook afhankelijk van welk contract je hebt en hoe lang je er al werkzaam bent, weet niet of het werkelijk zo is, maar die indruk heb ik wel...
[
Voor 4% gewijzigd door
CH4OS op 12-12-2006 13:11
]
LoL wat jij hierboven verteld over behalen van certificaten, mits je de juiste afspraken maakt met je werkgever. kan je dit bij iedere detaceerder halen.
Ik verdien op kosten van de zaak ook mijn certificaat MCSE. hoef niks bij te leggen. mag onbeperkt her doen. enz
To_Tall schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:31:
LoL wat jij hierboven verteld over behalen van certificaten, mits je de juiste afspraken maakt met je werkgever. kan je dit bij iedere detaceerder halen.
Ja, maar als het ware zijn dat ook inkomsten, die natuurlijk ook ergens vandaan moeten komen, denk je ook niet?
Ik verdien op kosten van de zaak ook mijn certificaat MCSE. hoef niks bij te leggen. mag onbeperkt her doen. enz
Ook dat is overal zo...
Die taart mogen ze van mij houden
Die taart word dan ook alleen gebruikt om mensen meer te motiveren voor het behalen van certificaten...
En een gratis taart is natuurlijk nooit verkeerd toch?
To_Tall schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:31:
Inderdaad is dat ook mijn ervaring. In de detachering is het niet meer dan normaal dat de werkgever studies betaald. Dit geldt zeker voor zelfstudies als MCSE / CCNA etc. Dat kost ze dan alleen een paar boeken en examens.
Mijn enige ervaring met Peak-IT is een slechte behandeling aan de telefoon toen ik belde met vragen over een bepaalde vacature.
[
Voor 11% gewijzigd door
Bor op 12-12-2006 13:55
]
hier: Ervaringen Qmagic lees ik over het algemeen juist weer positieve verhalen over Peak
Al ben ik er heilig van overtuigd dat die reactie van Bruinco door Peak zelf gedaan is
GJ-tje schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:58:
Dat vond ik op zich ook erg raar, alhoewel ze bij mij dan ook weer zeiden, dat je ook een auto van de zaak kon / kan krijgen, maar dat heeft dan geloof ik ook weer te maken met het project waar je op gedetacheerd bent. Tevens kost het jezelf ook klauwen met geld, want ze rekenen die auto dan bij je inkomsten...
Probeer jij maar eens voor de bijtelling van een Toyota Aygo zelf auto te rijden. Gaat je niet lukken. Ding heeft een catalogusprijs van 9000 euro, daar 22% van is 1980 euro. Dat betekent een bijtelling van 165 per maand bij je inkomen waarover je belasting betaald. Dat is bij 40% inkomstenbelasting 66 euro per maand voor het rijden van een auto. Vertel mij eens hoe je dit met een priveauto wil doen?
Wat algemener: Heb de url even doorgepasst naar een vriend van me, die werkt tot 1-1 bij Peak, wie weet wil hij nog een mening kwijt.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Dat Q-Magic alleen maar bagger spuit over peak komt door het feit dat peak is opgezet door wat Ex-Werknemers van Q, de exacte verhalen ken ik niet.
Peak is een leuke opstap voor de IT-er die net van het MBO af komt rollen, ervaring opdoen op verschillende projecten, diverse trainingen en certificering.
Je bouwt wel een studieschuld op voor je certificering, dus neem niet zelf ontslag maar zorg dat een opdrachtgever jou overneemt, die neemt dan ook de studieschuld over (99% van de gevallen).
Het salaris is redelijk, natuurlijk wil iedereen een salaris van >€3000 netto, maar probeer als 19 jarige die net van het mbo af komt rollen eerst maar eens werk te vinden waar geen (of weinig) ervaring vereist is.
De Toyota Aygo is een leuke leasebak met 100€ bijtelling (indien privé gebruik) per maand, laat je maar niet lokken door de mini-cooper, die bijtelling is wel even 3x zoveel.
Als je bij Peak solliciteert, dwing dan wel een contract af, en ga niet op projectbasis werken.
Ik kan ook 5 ruggen verdienen als ik bij de (semi-)overheid ga werken maar de uitdagingen daar en de doorloopsnelheid van beslissen liggen daar zoooo ontzettend laag, dat ik liever wat geld minder verdien bij een leuk bedrijf.
Kan best leuk zijn hoor op een school werken. Ik heb goeie herrineringen als systeembeheerder op een middelbare school. Maar de uitdaging was weg voor mij dus ben verder gaan zoeken.
Ik ga dus binnenkort ook op gesprek bij Peak, en ik kreeg het volgende verzoek:
"Voorafgaand aan dit gesprek vragen we je om een kleine test m.b.t. je huidige kennisniveau op ons kantoor in te vullen"
Iemand enig idee wat voor soort test dit dan wel niet is.Ik weet dat het een test is of te kijken of ik er uberhaupt wel wat van snap.. maar wat kan ik precies verwachten?
Ik ken het bedrijf niet maar van de gegevens die ik nu lees: 1650/1800 bruto om mee te starten is belachelijk als 26 jarige. Ik weet niet of je HBO hebt gedaan, maar dan is het zeker niet genoeg. Toen ik een jaar of 3.5 terug begon met werken bij een bedrijfje in Ittervoort (Limburg) kreeg ik daar 1494 bruto. Erg weinig, maar ik had mijn afstudeerstage er gedaan en een heel gaaf project uit de grond getrokken en nagenoeg in mn uppie tot leven gewekt. check www.schooldesk.nl (bagger site, en nog wel door een 3e partij gemaakt voor erg veel geld), concept waarbij basisscholen vanuit een centraal geplaatste Citirx farm via Thin Clients werken. Aangezien ik het vooronderzoek gedaan had, en de technische realisatie, is dat gewoon een 'kindje' van je, en wil je het zien groeien. Dat is ook gebeurd, inmiddels zo'n 70 scholen. Anderhalf jaar terug ben ik eens gaan kijken wat ik eigenlijk allemaal had.
+ leuke collega's
+ heel uitdagend project, met veel werk
- 0,0 waardering van het bedrijf, zowel in loon als in complimentjes
- moest het alleen allemaal doen, was ik een dagje vrij, was de teringzooi de dag erop niet te overzien
- werd structureel 50-60 uur per week misbruikt, terwijl ze (nog steeds) verrekken om er meer dan 1 man op te zetten (werkelijk, 1 man die 70 scholen beheerd? come on...)
- geen greintje respect, het bedrijf stelt dat het een eer is om voor hen te werken
Uiteindelijk is er iets voorgevallen waarbij het bedrijf mij verplichte mn prive afspraken te verzetten om over te kunnen werken. Toen ben ik gelijk vertrokken.
Inmiddels doe ik nog steeds MS Systeembeheer en Citrix, krijg ik ontzettend veel waardering voor mn werk, heb nog steeds leuke collega's, en verdien meer dan 2x zoveel als bij bovengenoemde toko...
Mijn advies: wegblijven daar. Het werk is misschien uitdagend, maar alleen al aan het loon kan je zien dat je domweg niet gewaardeerd wordt. Ook als je geen vast contract hebt moet je een auto krijgen om naar je klanten te kunnen. Uiteindelijk is het je eigen keuze, maar ik ben heel zeker dat wanneer je meer rondkijkt, je voor veel meer geld (en uiteindelijk gaan we daar allemaal voor werken) en vooral waardering kunt gaan werken. En met alle respect, een taart is natuurlijk lekker, maar dat is natuurlijk geen enkel argument om een goeie werknemer te zijn... ik noem een taart meer lijmen. Een taart is na een half uur helemaal op, en je hebt hem nog gedeeld met je collega's ook. M.a.w., wat schiet jij er mee op dat je die examens gaat doen? Die rottige 50 euro?
[
Voor 7% gewijzigd door
Rataplan_ op 15-12-2006 09:52
]
"Voorafgaand aan dit gesprek vragen we je om een kleine test m.b.t. je huidige kennisniveau op ons kantoor in te vullen"
Iemand enig idee wat voor soort test dit dan wel niet is.Ik weet dat het een test is of te kijken of ik er uberhaupt wel wat van snap.. maar wat kan ik precies verwachten?
Ik weet niet voor wat voor funties jullie gesoliciteerd hebben?
Maar ik kreeg in elk geval een webbased test examentje van microsoft die ging over het supporten van windows XP. niet veel bijzonders dus maar wel heel veel instink vragen.
En oh ja niet schrikken als je een lage score haalt het gemiddelde schijnt daar op 30% te liggen
Overigens heb ik getekend bij Peak-IT en tot nu toe ziet het er allemaal veel belovend uit
Voorlopig nog niets te klagen dus.
@bovenbuurman, dat taart verhaal is niet bij Peak-IT maar bij Q-magic, een auto krijg je zowiso mits je je 1e 2 certificaten haalt dus hoef je niet per se een vast contract voor te hebben en die 'rottige 50 euro' is niet eenmalig maar dat is loonsverhoging per behaald examen! en je wordt verplicht om eerst je ITIL en MCDSP te halen wat 3 examens zijn dus 150 euro loonsverhoging per maand betekend.
D3NN1S schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:09:... is loonsverhoging per behaald examen! en je wordt verplicht om eerst je ITIL en MCDSP te halen wat 3 examens zijn dus 150 euro loonsverhoging per maand betekend.
D3NN1S, ondanks dat ik je al gefeliciteerd heb met je nieuwe baan, wil ik toch nog een opmerking maken over certificaten (misschien voor anderen die dit soort constructies tegen gaan komen).
Niet elk bedrijf geeft een structurele loonsverhoging per certificaat en/of stelt een limiet aan de loonsverhoging die je op jaarbasis kan realiseren door certificaten te halen. Daarbij wil ik, misschien voor starters, aangeven dat 50 Euro op een startsalaris van pakweg 1400 bruto natuurlijk redelijk veel is, vooral als je in je eerste maanden 6 certificaten haalt maar hou er rekening mee je er netto zo weinig aan overhoudt en dat je je dus niet laat afschepen aan het eind van het jaar met 2-4% loonsverhoging maar gewoon kijkt naar de markt en de loonsverhogingen die "algemeen" gelden voor iemand in jouw functie & niveau.
Verder is het cashen voor je werkgever; jij denkt met MCSE even een paar honderd Euro bruto erbij te pakken maar je werkgever zet je al snel weg voor 2x wat je hiervoor op moest brengen + dat je ergens anders al snel 50 tot 100% meer kan verdienen als MCSE'er (met voldoende werkervaring).
D3NN1S, ondanks dat ik je al gefeliciteerd heb met je nieuwe baan, wil ik toch nog een opmerking maken over certificaten (misschien voor anderen die dit soort constructies tegen gaan komen).
Niet elk bedrijf geeft een structurele loonsverhoging per certificaat en/of stelt een limiet aan de loonsverhoging die je op jaarbasis kan realiseren door certificaten te halen. Daarbij wil ik, misschien voor starters, aangeven dat 50 Euro op een startsalaris van pakweg 1400 bruto natuurlijk redelijk veel is, vooral als je in je eerste maanden 6 certificaten haalt maar hou er rekening mee je er netto zo weinig aan overhoudt en dat je je dus niet laat afschepen aan het eind van het jaar met 2-4% loonsverhoging maar gewoon kijkt naar de markt en de loonsverhogingen die "algemeen" gelden voor iemand in jouw functie & niveau.
Verder is het cashen voor je werkgever; jij denkt met MCSE even een paar honderd Euro bruto erbij te pakken maar je werkgever zet je al snel weg voor 2x wat je hiervoor op moest brengen + dat je ergens anders al snel 50 tot 100% meer kan verdienen als MCSE'er (met voldoende werkervaring).
Dat kan best zijn dat de werkgever daar natuurlijk ontzettend op verdiend maar het is wel een hele mooie en vooral goedkope manier om je certificaten te behalen!
Na 1 jaar tijd is de 'studieschuld' ook gelijk weer weggescholden, dus zeker voor beginners is het een mooie manier om binnen 1 a 2 jaar al je certificaten te behalen en vervolgens met een pak certificaten op zak een andere baan te zoeken die WEL betaald.
Daarbij heb je natuurlijk ook gelijk de benodigde werkervaring op gedaan (niet dat dat bij mij nog noodzakelijk was na 9 jaar IT )
Haha Peak-IT, geweldig!
Ben er anderhalf jaar geleden wezen solliciteren toen ik net m'n MBO ICT niveau 4 had. Ze konden met een stalen gezicht "1000 euro bruto" zeggen. Niet te geloven, heb ze nog even aan het lijntje gehouden totdat m'n gesprekken met BT waren afgerond. Daarna verteld dat ik niet op het aanbod in kan gaan.
Paar maanden terug kreeg ik ze weer aan de lijn:
Peak: "Ja goeiemorgen met Peak-IT. Je hebt ooit eens bij ons gesolliciteerd, en ik ben benieuwd of je inmiddels al werk hebt, en zo niet of je interesse hebt in een leuke uitdaging"
Tijn: "Nou ik heb wel werk, maar ik heb altijd interesse in een uitdaging, maar niet voor het salaris wat jullie mij vorig jaar geboden hebben (1000 bruto)."
Peak: "Oh... waar zat je aan te denken ?"
Tijn: <even nadenken, leaseauto erbij rekenen etc> "Nou, dan moet er zeker 800 euro per maand bovenop"
Peak: "Nou dat is wel een boel geld"
Tijn: "Ach, BT wil het wel betalen....."
Peak: "....... Ok bedankt voor je tijd, we zullen het onthouden!"
Zal dan denk ik ook zoiets aangeboden krijgen.Ik zal er dan ook gelijk erbij vermelden dat ik het daar absoluut niet voor ga doen ik zit toch minimaal aan 1500 bruto te denken ( als starter ) aan hun of ze dat accepteren, zo niet vrolijk verder kijken
Ik heb geen werkervaring met Peak-IT, maar heb er wel eens gesolliciteert. Was op advies van een oud-collega.
Peak-IT komt op mij over als een ongeloveloos PRUTS bedrijf. Je kunt in hun pand nergens om je heen kijken of je ziet hele hippe posters van Renate Verbaan hangen. Leuk om mbo-pubers te trekken (lekker dubbelzinnig ja) maar niet bijzonder professioneel vind ik. Ik heb ook dat standaard testje gedaan, kwam geloof ik rond de 70% uit zonder echt hard na te denken. Dat vonden ze vrij hoog.
De medewerkers doen allemaal heel erg hun best om professioneel over te komen, maar het enige wat ze echt goed kunnen is opscheppen over hoe geweldig hun bedrijf is. Tijdens het sollicitatiegesprek kwamen er een aantal dingen naar voren die volstrekt irrelevant waren, en ik had het idee dat de persoon die mij moest interviewen haar keuze al gemaakt had toen ze me vanaf 25 meter zag aankomen (hoewel ik er best netjes uitzag enzo). Ook viel me op dat iedereen daar rondliep met zo'n geforceerde lach op zijn/haar gezicht.
Ik ben uiteindelijk afgewezen omdat ik volgens hun niet gemotiveerd genoeg was voor een telefonische helpdesk functie. Klopt, want die functie had ik al bij mijn toenmalige werkgever.
Achteraf ben ik ze best dankbaar. Heb daarna contact gezocht met Getronics, en dat was na 1 gesprek eigenlijk wel zo'n beetje rond. Zit op een heerlijke werkplek, prettig gestoorde collega's en voldoende kansen om door te groeien. Ben dus best blij dat Peak me niet wou hebben.
Mocht je er echt graag willen werken (misschien heb je een obsessie voor die renate verbaan), zorg dan dat je heel erg gemotiveerd overkomt en stel niet teveel eisen. imho is peak voornamelijk op zoek naar zeer kneedbaar personeel wat opgewonden raakt van klein autotje en een stapel certificaten.
Peak-IT komt op mij over als een ongeloveloos PRUTS bedrijf. Je kunt in hun pand nergens om je heen kijken of je ziet hele hippe posters van Renate Verbaan hangen. Leuk om mbo-pubers te trekken (lekker dubbelzinnig ja) maar niet bijzonder professioneel vind ik. Ik heb ook dat standaard testje gedaan, kwam geloof ik rond de 70% uit zonder echt hard na te denken. Dat vonden ze vrij hoog.
De medewerkers doen allemaal heel erg hun best om professioneel over te komen, maar het enige wat ze echt goed kunnen is opscheppen over hoe geweldig hun bedrijf is. Tijdens het sollicitatiegesprek kwamen er een aantal dingen naar voren die volstrekt irrelevant waren, en ik had het idee dat de persoon die mij moest interviewen haar keuze al gemaakt had toen ze me vanaf 25 meter zag aankomen (hoewel ik er best netjes uitzag enzo). Ook viel me op dat iedereen daar rondliep met zo'n geforceerde lach op zijn/haar gezicht.
Heel erg herkenbaar, ik heb er ook gesolliciteerd. Die Verbaan posters irriteerden mij ook. Ook liepen er verdacht veel lekkere wijven rond voor een ict pand. Verder hebben ze geloof ik 7 keer gezegd in het sollicitatiegesprek dat ik een geweldige minicooper krijg. Misschien is het wel een leuk bedrijf voor jonge net afgestudeerde MBO'ers, paar opleidingen, auto'tje, leuk om je eerste ervaringen op te doen. Maar daarna gauw weg.
Ik ben na mijn Peak-IT ervaring gaan solliciteren bij Tempo Team Professionals (of eerder, TT belde mij op, ze wisten dat ik werk zocht). Ik ben voor hun gaan werken. (TT Prof. is geen uitzendbureau, maar detachering). Ik heb eerst een korte detacheringsopdacht gekregen bij de belastingdienst, wat erg leuk was en nu ben ik met mijn 2e opdracht bezig en door dit bedrijf ga ik overgenomen worden en kom hier in vaste dienst. Via TT heb ik MCDST gehaald en begin nu met MCSA/MCSE. Het salaris bij de 1e opdracht was niet dermate hoog, maar veel beter dan bij Peak-IT. Voor mijn 2e opdracht heb ik een salaris gekregen waar ik zeer tevreden mee ben.
TT Prof. detacheert ook MBO'ers, maar vooral ook HBO'ers en iets oudere mensen. Het komt vele malen proffessioneler over dan Peak-IT. Geen reclameposters over hoe geweldig ze zijn, geen praatjes, gewoon een goede detacheerder.
Ik heb alle verhalen hier aandachtig gelezen, ik zelf ben bijna klaar met mijn MBO opleiding ICT beheeder niv 4. Ik ben goed aan het rondkijken maar vaak hoor ik dat er op dit moment geen vacatures zijn, Peak-IT belde me op en deze hadden wel vacatures. Als net afgestudeerde ict'er is het denk ik niet verkeerd om eerst wat werkervaring op te doen.
Het enige punt waar ik op dit moment al niet zo blij mee ben is de afstand naar naarden, ik kom zelf namelijk uit brabant en richting utrecht is elke dag flinke files.
Anoniem: 199581 schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:37:
Ik heb alle verhalen hier aandachtig gelezen, ik zelf ben bijna klaar met mijn MBO opleiding ICT beheeder niv 4. Ik ben goed aan het rondkijken maar vaak hoor ik dat er op dit moment geen vacatures zijn, Peak-IT belde me op en deze hadden wel vacatures. Als net afgestudeerde ict'er is het denk ik niet verkeerd om eerst wat werkervaring op te doen.
Het enige punt waar ik op dit moment al niet zo blij mee ben is de afstand naar naarden, ik kom zelf namelijk uit brabant en richting utrecht is elke dag flinke files.
Thunder00x wanneer ga jij op gesprek?
Morgen ik moet trouwens naar Rijswijk toe, het zal wel eraan liggen waar je zelf woont en dan naar het dichtsbijzijnde kantoor worden gestuurd, alhoewel dat ook niet helemaal klopt want ik woon in Rotterdam waar ook een vestiging zit en ik word naar Rijswijk gestuurd
Maargoed morgen het gesprek dus, ik zag de reactie hierboven dat hem met een stalen gezicht even werd vermeld dat hij er 1000 bruto kon gaan verdienen.Daar doe ik het dus echt niet voor en zal ik dat ook gelijk even zeggen in dat gesprek, ik zat zelf aan 1400 bruto te denken dus we zullen zien hoe het gaat.Hou jullie op de hoogte
Kreeg direct een toets op de microsoft site 30 vragen over support ofzo.Werd in een kamertje gedumpt met internet en moest de vragen maar gaan beantwoorden.. had 50% gehaald wat boven het gemiddelde bleek te zijn.
Daarna moest ik een intro filmpje bekijken als ik klaar was over Peak zelf..wat 10 minuten duurde heb ik beetje doorheen geskipt ging nergens over..
Toen werd mijn cv beetje bekeken en gevraagd wat voor werkzaamheden ik zoal heb gedaan tijdens mijn stage's er werd naar mijn referenties gevraagd en wat beloftes gemaakt zoals lease auto na certificering en halen van je MSCE etc.
Toen werd er naar mijn slaris indicatie gevraagd en heb ik gewoon gezegd dat ik zat te denken aan 1300 bruto.Toen kwam de vriendelijke dame met het bericht dat de salarissen hier niet zo hoog zijn maar als je je certificaten behaald kan je binnen paar maanden met 400 euro omhoog als je ze haalt tenminste.Naja goed gesprek afgerond en mijn CV zou nog intern besproken worden en kreeg deze week nog bericht erover.
Vandaaruit ben ik doorgegaan naar mijn 2e gesprek van de dag dat was bij Xcent dochterbedrijf van Centric.Hier kreeg ik wel een hele goeie indruk van.Het gesprek was relaxed er werden geen loze beloften gemaakt en alles werd helder uitgelegd en wat er word verwacht.Ook hier werd er een salaris indicatie gevraagd en ik zei ook gewoon dat ik 1300 bruto wou gaan verdienen als starter.Blijkbaar was dat geen probleem want hij schreef heel gemakkelijk 1400 op.Gesprek ook afgerond en hij had duidelijk interesse en zou de vacatures doornemen en me heel snel erover bellen zodat we erover konden gaan praten.
Samengevat: Peak-it veel beloftes maar ik moet het maar eerst zien gebeuren allemaal
Xcent: goed gesprek, goed gevoel, en zien het ook echt in me zitten, wat ik bij Peak niet het gevoel had en meer had van ow weer een studentje die net klaar is even gebruik van maken.
Xcent is volgens mij geen slecht bedrijf om te beginnen. Paar collega's van me zitten er ook bij en ik hoor van hun iig geen slechte verhalen. Grote voordeel is dat ze onderdeel zijn van een wat groter bedrijf (Centric) wat wel redelijk wat voor stelt itt Peak.
Hebben ze het bij Xcent ook nog gehad over doorstromen naar Centric zelf ? Ik krijg soms de indruk dat Centric namelijk wat meer zekerheid bied qua opdrachten dan Xcent
Nee ze hebben het over doorstromen niet gehad.Maar het klonk allemaal malen beter dan wat peak te melden had, en ze gooiden niet eens met lease auto's en andere soorten dingen.
Aanbieding van peak gehad dus.. en het is uitgekomen op 1100 bruto per maand wat blijkbaar hoger is dan wat andere hier zeggen, tenminste voor starters.Na behalen van ITIL en MCDST verhoging van 100 euro en wat daarna behaald word 50 euro.
Tis niet veel maar als ik bij de andere detacheringsbedrijven niet meer krijg denk ik toch deze stap te gaan maken, het is dus afwachten.
Weet niet hoe oud je bent, maar 1100 euro bruto ... dat is het minimum loon van een 22 jarige. Wel extreem weinig als je ook nog eens lange reistijden hebt wat wel bij detachering hoort
Hoop voor je dat die andere aanbieding wat wordt.
Ben 21.. dit zijn de bedragen voor een 21 jarige bruto:
Maand Week Dag
21 jaar 72.5 % 943,10 217,65 43,53
Maar zoals ik al zei als ik verder geen betere aanbiedingen krijg dan dit wat ik betwijfel denk ik het toch te gaan doen voor maximaal een jaartje gewoon me certificaten pakken jaartje werken en wegwezen daar.Grappige is het contract dat me toegestuurd werd stond 1200 in en het mailtje 1100
[
Voor 10% gewijzigd door
Trank00l op 21-12-2006 07:22
]
Maar zoals ik al zei als ik verder geen betere aanbiedingen krijg dan dit wat ik betwijfel denk ik het toch te gaan doen voor maximaal een jaartje gewoon me certificaten pakken jaartje werken en wegwezen daar.Grappige is het contract dat me toegestuurd werd stond 1200 in en het mailtje 1100
Uhhmmm die 1200 is dan officieel geldig hoor Daar teken je zwart op wit voor! Ik zou het nog even stiekem in de wandelgangen navragen...
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
mijn bf heeft ook gesolliciteerd bij Peak-IT, maar heeft het uiteindelijk (ook na een tweede bod van hun kant) niet gedaan. Je krijgt idd eerst een cursus MCDST en ITIL, waarna je gedetacheerd kan worden. Helaas voor de werknemer kan je de MCSE en overig beloofde cursussen alleen halen op het moment dat je niet gedetacheerd zit, en wie weet wanneer dat moment pas komt?
Daarnaast vond ik het zelf nogal vreemd dat ze iemand die halverwege zn MSCE is een MCDST te laten behalen en te detacheren als helpdesker? (bf is sys-admin/wise-scripter)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it Trotse mama van Thijs&Bas
Thunder00x : waarom zou je niet meer krijgen bij andere toko's ? Ik ben 22, heb een mbo opleiding + mijn P waarna ik met mijn hbo gestopt ben.
Heb bij Getronics gesollicteerd, en die vroegen wat ik wou verdienen. Heb een bedrag genoemd wat net weer even iets hoger lag als mijn vorige baan (nooit te hebberig worden) en dat heb ik gewoon gekregen (zonder veel werkervaring). En ik kan je verzekeren dat mijn loonstrookje er een stuk intressanter uit ziet dan het bedrag wat Peak-IT op jou strookje wil gaan schrijven.
Ik heb nooit gezegd dat ik bij andere toko's nooit meer zou krijgen dan wat ik nu aangeboden krijg
Ik weet namelijk wel zeker dat dat zo is.Ik word in Juli 22 en het dienstverband gaat pas rond februari in.Dat betekent dus dat ik na 5 maanden 22 word en uitgerekend zit ik dus dan op het minimumloon van een 22 jarige, wat overigens niet het geval is als ik teken NU.
Ik zit er zwaar tegenaan te hikken en denk ook niet dat ik het ga doen.
Suffie schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:56:
Daarnaast vond ik het zelf nogal vreemd dat ze iemand die halverwege zn MSCE is een MCDST te laten behalen en te detacheren als helpdesker? (bf is sys-admin/wise-scripter)
Een helpdesker moet je niet TE minderwaardig zien Een goeie it-helpdesker is vaak ook een goeie ITIL-er
Ik ben zelf een techneut qua opleiding en wat werkervaring.. maar wilde ITIL kant op.
Dus ben als junior callagent begonnen, toen senior, toen incident coordinator..
Je kan veel groeien en heel veel handson ITIL ervaring opdoen!
Ik ben nu overigens in een krap jaar Proces Coordinator Hou me bezig met Incident, Problem en Change Management.. wat mij betreft DE basis voor verder ontwikkeling op management en ITIL gebied!
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Zelf heb ik geen ervaring met het bedrijf zelf maar moet wel wat kwijt over hun aanpak van werknemers werven.
Op een aantal sites staat mijn CV online, hiervoor ben ik al regelmatig door verschillende bedrijven gebeld. Omdat het één en ander nog niet helemaal zeker is kan ik nog geen definitief antwoord geven op deze sollicitatiemogelijkheden.
Toen Peak-IT belde was het een beetje een raar gesprek, het was een dame die ik aan de lijn kreeg en ze zat haar bedrijf helemaal de lucht in te hemelen terwijl ze niet naar me kon luisteren. Dit was ik al niet echt gewend van een bedrijf omdat de vorige gesprekken allemaal goed en zelfs leuk verliepen. Uitsluitsel heb ik toen niet gegeven omdat ik een presentatie moest doen op het bedrijf waar ik nu zit. Nadat dit gesprek beëindigd was had ze me nog een e-mail gestuurd met standaard informatie over het werk. Hier heb ik een antwoord op gegeven dat ik het uiteindelijk niet deed (op een nette manier).
Twee weken later belde ze weer, geen reactie op me e-mail wat niet zo erg is, maar wel het feit dat ze het niet gelezen heeft! Ze begon weer met hetzelfde verhaal en ook weer niet luisteren, dit gesprek heb ik dus gewoon direct beëindigd. Dit is dus erg slordig dat ze niet bijhouden met wat dan ook wie ze al contact gehad heeft. Dit voelde al gelijk erg slordig aan, plus het feit dat ze haar e-mail niet goed leest en niet luisterd.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ben een half jaar in dienst geweest voor peak-it, maar ik raad iedereen sterk aan om NIET bij dit bedrijf te gaan werken. Ze durven gewoon 38 euro per uur voor je te vragen doe dat maal 20x8 en je komt op een bedrag van 6080 euro. Ze waren aan mij ongeveer 1500 euro per maand kwijt aan reiskosten vergoeding plus bruto salaris. Oftewel mijn salaris werd vier keer terugverdiend.
Bij peak-it teken je een opleidingovereenkomst, daarin staat dat je 4000 euro schuld hebt en ieder gewerkt uur extern gaat er 2,5 euro vanaf. Komt erop neer dat je 40 weken gedetacheerd moet zijn door peak-it. En die 4000 euro zijn ze never nooit niet aan je kwijt want een examen is maar 140 euro voor een onderdeel van microsoft, en het is allemaal zelfstudie. Tevens eisen ze van jouw dat je in je eigen tijd naar Naarden komt rijden en een commnunicatie tranning gaat volgen. Daarvoor krijg je geen vergoeding voor en je salaris gaat ook niet omhoog hiermee. Als je zoals mij in brabant woont kost je dat gewoon 6 uur van je prive tijd.
Valse beloftes zijn ze ook zeer goed in, toen ik begon werd er tegen mij gezegd als ik mijn MCSA haal dan krijg ik een mini cooper of 150 euro BRUTO meer maandsalaris. Als je dan zover bent krijg je die 150 euro BRUTO wel maar er wordt wel lekker 280 NETTO van je maansalaris ingehouden voor die mini cooper. En onbeperkt prive rijden wat ze je ook vertellen is ook niet waar is namelijk 10.000Km per jaar.
In januari heeft peak-it een personeelsfeestje met natuurlijk Renate Verbaan volgens mij geilt de directeur van peak-it op die Renate Verbaan. Oftewel weer een paar duizend euro weggegooid geld, ik zie liever dat ze dat uitgeven aan het personeel dat gedetacheerd is.
Mocht je toch in je verstand halen om te gaan beginnen bij peak-it wens ik je veel suc6. Ik heb tot nu toen nog niemand positief gehoord over peak-it die weg is gegaan of die er nog werkt.
[
Voor 0% gewijzigd door
Daniel op 04-01-2007 12:01
]
Anoniem: 35539 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:25:
Ben een half jaar in dienst geweest voor peak-it, maar ik raad iedereen sterk aan om NIET bij dit bedrijf te gaan werken. Ze durven gewoon 38 euro per uur voor je te vragen doe dat maal 20x8 en je komt op een bedrag van 6080 euro. Ze waren aan mij ongeveer 1500 euro per maand kwijt aan reiskosten vergoeding plus bruto salaris. Oftewel mijn salaris werd vier keer terugverdiend.
Ehm dit zul je bij elk bedrijf tegenkomen hoor. Je vergeet even het ondersteunende personeel (je eigen manager, HR) en allerlei andere kosten (oa gebouw(en)) die ze ook nog eens kwijt zijn...
Ik word voor meer dan het dubbele weg gezet en ik verdien niet 2x zo veel als jij...
En anders zul je freelancer moeten worden. Dan gaat je salaris zeker omhoog, maar ook de onzerheid...
Ik heb enkele maanden geleden ook gesolliceerd bij Peak (Rijswijk)
Heb geen opleiding op ICT gebied, maar wel een aantal jaar helpdesk ervaring.
Dacht, wie niet waagt....
Het gesprek viel me zwaar tegen, kreeg mooie verhalen te horen (auto, leuk salaris, veel personeelsfeesten blabla) maar weinig beloftes (Nee, je krijgt niet direct een auto. Nee, voor de cursussen moet je een contract tekenen)
Het mooiste vond ik echter de intaketest. Ik zat in een klein kamertje en moest een web-based microsoft test maken. Bij twijfel kon ik gewoon googlen naar het antwoord
Resultaat: 86 % (complimenten alom)
Uiteindelijk kon ik een detacheringscontract krijgen, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan.
Had er geen goed gevoel bij.
Nou, ik ben daar laatst ook op gesprek geweest, bij Peak-IT in Naarden.
Ik was daar stipt op tijd aanwezig en meldde mij aldaar bij de balie, waar ik meldde dat ik om xx tijd een afspraak had met X. Ze zat vlak achter de receptioniste en keek direct nogal verbaasd in haar agenda. Ze vroeg aan de receptioniste (geen idee hoe ze heet, voor mij is ze het meisje met het litteken op haar voorhoofd), om mij aan 'de test' te zetten zonder dat ze zich ook maar aan mij voorstelde, of mij de kans te geven om mij voor te stellen, aangezien ze achter haar PC bleef zitten en nogal verbaast naar haar agenda bleef staren.
De receptioniste die me aan de test zette, zei me nog dat ik terug bij haar kon komen als ik hem af had. Na een klein uur toen ik klaar was, ging ik terug naar de receptie om haar te zoeken. Geen receptioniste. . Ik sprak een willekeurig iemand aan om te vragen waar ik heen moest. 'uh-oh, met wie heb je een afspraak? Neem maar even plaats in de kantine, ze komt zo bij je'.
Na daar 20 minuten gezeten te hebben, kwam ene Y] aan lopen die mij wel direct de mogelijkheid gaf om me even voor te stellen. Hij stelde zichzelf voor en zei dat hij zo terug zou komen. Ik heb hem een paar keer heen en weer zien lopen en vervolgens kwam het mooie; 'momentje hoor, even koffie pakken. Moet je ook?'
Omdat alle 'kamertjes' vol waren, gingen we in zo een klaslokaal van ze zitten waar we ons gesprek hadden wat mij opzich wel beviel. Hij luisterde goed naar mij en hij was zelf ook duidelijk. Na het gesprek ging hij even de camera pakken om een foto van mij te maken. Toen kwam X her self, 1 uur later dan de afgesproken tijd! Het moment dat ze binnen kwam wist ik al dat ik beter maar kon gaan. De manier waarop ze een hand gaf beviel mij al in het bijzonder niet, en heel erg los handje wat een beetje aan haar arm leek te hangen. De manier waarop ze mij CV doorging was al helemaal erg, het leek meer op een politieverhoor dan op een solicitatie, ik moest bijna alles opnieuw verklaren. Ook de manier waarop ze het vroeg beviel mij absoluut niet. Erg moeilijk om uit te leggen, maar haar toon sloeg alles.
Ze vertelde me dat ik waarschijnlijk gedetacheerd zou worden op de 1e lijns helpdesk waarna ze herhaaldelijk vroeg of ik hier iets op tegen had.
Toen Y terug kwam met de camera, ging zij weer even weg. Wij de foto gemaakt, Y weer weg, X terug. Nog een paar laatste woorden en toen de leukste vraag van de dag als afsluiting. "Mag ik nog vragen, waarom heb je geen pak aan?" Ik antwoorde direct met "Peak is een heel erg jong bedrijf met veel jonge medewerkers. Ik had verwacht dat een pak averechts zou werken." Ze antwoorde me met: 'Ja, dat klopt maar, er is wel een afstand tussen solicitanten en vaste medewerkers hier.'
Dat heb ik allang gemerkt meid..
Daarnaast had ik van een vriend die bij Peak-IT werkzaam is begrepen, dat een pak overkill zou zijn.
4 uur later, kreeg ik een reactie per e-mail:
Beste,
Naar aanleiding van ons gesprek moeten wij je helaas meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheid hebben jou een dienstverband bij Peak IT aan te bieden. Door het grote aantal personen dat heeft gereageerd op onze wervingsacties, hebben we inmiddels voldoende medewerkers kunnen aannemen die voldoen aan ons functieprofiel.
We zouden wel graag jouw CV in file houden voor het geval er binnenkort wel een mogelijkheid ontstaat om de sollicitatie voort te zetten. We realiseren ons dat er natuurlijk wel een grote kans bestaat dat je dan inmiddels een andere betrekking hebt aanvaard. Wij danken jou voor je interesse in onze organisatie en hopen in de toekomst misschien toch nog eens contact met je te kunnen opnemen.
Iets waarvoor ik 30x2 kilometers heb afgelegd voor een persoonlijk gesprek... Een belletje kon er niet eens vanaf. Bovendien OOK nog eens een mail voor klinklare bullshit, want als je genoeg mensen hebt, waarom dan nog solicitatiegesprekken voeren.
Al met al erg blij dat ik daar niet ben aangenomen. Wat een pruts bedrijf, ze hebben niks op orde en het is daar letterlijk ook een rommeltje.
Ik hoor ze nog zeggen, *Mini Cooper*, *Aygo*, *100 euro extra bruto!* blabla..
[
Voor 3% gewijzigd door
Daniel op 02-01-2007 11:56
]
Iets waarvoor ik 30x2 kilometers heb afgelegd voor een persoonlijk gesprek... Een belletje kon er niet eens vanaf. Bovendien OOK nog eens een mail voor klinklare bullshit, want als je genoeg mensen hebt, waarom dan nog solicitatiegesprekken voeren.
Al met al erg blij dat ik daar niet ben aangenomen. Wat een pruts bedrijf, ze hebben niks op orde en het is daar letterlijk ook een rommeltje.
Ik hoor ze nog zeggen, *Mini Cooper*, *Aygo*, *100 euro extra bruto!* blabla..
Ten eerste, niet echt netjes om de namen hier te publiceren.
Ten tweede, je reactie is net als die van andere teleurgestelden. Om meteen een bedrijf de grond in te boren, omdat je niet bent aangenomen, is wel erg zielig.
Ten derde, je kan zelf ook nadenken. Ookal heeft een bedrijf een open cultuur. Zoals de dame al zegt, je bent nog niet binnen. Dus een pak dragen, op een sollicitatie, is nooit weg. Je kan beter overdressed zijn dan underdressed.
Tja dat mailtje is standaard, maar dat heb je gelukkig wel zelf door. Ze moeten toch wat. Op zich is een mailtje beter dan niks meer horen, zo kan het ook gaan. Ben het wel met je eens dat het persoonlijker over de telefoon is en dat dat de gewenste manier is.
Je CV moet je altijd goed voorbereiden. Ze zullen altijd vragen hebben over bepaalde dingen in je CV, dat kan je verwachten. Als je een sollicitant hebt die duidelijk niet zijn huiswerk heeft gedaan dan kan ik begrijpen dat haar toon verandert.
Er wordt gezegd dat de eerst indruk./paar seconden kunnen bepalen hoe het gesprek kan gaan lopen. Hoe ben je gekleed? Wat is je houding? etc...... Het kan zijn dat het feit dat je geen pak aan had, een slecht begin was die de toon heeft gezet voor het gesprek.
Ten tweede, je reactie is net als die van andere teleurgestelden. Om meteen een bedrijf de grond in te boren, omdat je niet bent aangenomen, is wel erg zielig.
Ten derde, je kan zelf ook nadenken. Ookal heeft een bedrijf een open cultuur. Zoals de dame al zegt, je bent nog niet binnen. Dus een pak dragen, op een sollicitatie, is nooit weg. Je kan beter overdressed zijn dan underdressed.
Tja dat mailtje is standaard, maar dat heb je gelukkig wel zelf door. Ze moeten toch wat. Op zich is een mailtje beter dan niks meer horen, zo kan het ook gaan. Ben het wel met je eens dat het persoonlijker over de telefoon is en dat dat de gewenste manier is.
Je CV moet je altijd goed voorbereiden. Ze zullen altijd vragen hebben over bepaalde dingen in je CV, dat kan je verwachten. Als je een sollicitant hebt die duidelijk niet zijn huiswerk heeft gedaan dan kan ik begrijpen dat haar toon verandert.
Er wordt gezegd dat de eerst indruk./paar seconden kunnen bepalen hoe het gesprek kan gaan lopen. Hoe ben je gekleed? Wat is je houding? etc...... Het kan zijn dat het feit dat je geen pak aan had, een slecht begin was die de toon heeft gezet voor het gesprek.
Gezien de reacties hier ben ik niet teleurgesteld maar juist blij dat ik niet ben aangenomen. Ze hebben veel mooie verhalen en ze adverteren werkelijk overal, ik heb ze zelf vandaag op de LCDtvs in de MCdonalds gezien! Het was werkelijk heel erg rommelig daar letterlijk en figuurlijk. De manier waarop ik aangesproken werd had werkelijk niks met mijn uiterlijk te maken, ik zag er gewoon casual uit. Ook wil ik je nog wel melden dat ik het verhaal absoluut niet heb opgeblazen. Ik vind echt dat ik daar behandeld ben alsof ik in me overall was gekomen.
Overgens heeft het aan mij kennis, ervaring of motivatie ook niet gelegen. Wat het wel is, is mij een raadsel. Wat betreft de namen zie ik het probleem niet zo, ik wil andere graag behoeden op de problemen die ze aldaar tegen gaan komen. Het is daar werkelijkwaar in mijn ogen onproffesioneel personeel.
blup schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:48:
[...]
Wat het wel is, is mij een raadsel. Wat betreft de namen zie ik het probleem niet zo, ik wil andere graag behoeden op de problemen die ze aldaar tegen gaan komen. Het is daar werkelijkwaar in mijn ogen onproffesioneel personeel.
Je kan altijd navragen of ze het mailtje willen specificeren. Zodat je het kan meenemen voor een volgende sollicitatie (ergens anders).
1. Namen noemen is inderdaad niet netjes, alhoewel ik er geen problemen mee heb aangezien een persoon bij iedereen anders kan overkomen. (Net als bij de ING - FrankGuthrie )
2. Ik ken de cultuur niet bij Peak-IT maar wel bij Logica. Ik had dezelfde indruk als jou bij Logica. (Dat betekent wel dat je je verhaal mag doen, maar laat in ieder geval duidelijk weten dat het jouw persoonlijke mening is, en niet een poging het bedrijf aan de grond te brengen )
3. Always wear a suit, unless mentioned otherwise!!!
4. Mailtjes? Wen er maar aan Je gaat de automatisering in Veel mensen die het contact per telefoon omzeilen
5. CV van voor naar achter kennen, je kunt er niet ALTIJD vanuit gaan dat ze je CV hebben doorgelezen, maar daar gaat het niet zo zeer om! Ze willen graag dat ook JIJ je woordje doet Kijken hoe je overkomt, een CV staat niet gelijk aan jou als persoon Daar komt veel meer bij kijken!
Als je voor een mager salaris en een piepkleine leaseauto wilt gaan werken dan staat het je vrij om te solliciteren. Zware systeem/netwerkbeheerder, projectleider of leidinggevende zul je er nooit worden.
Ik heb jaren geleden een tijdje bij Qmagic gewerkt, toen ik nog aan het begin van mijn carriere stond. Toen al vond ik het niet al te best betalen maar was het voor de time being wel best. In die tijd ontving je nog een eenmalige bonus van 1000 gulden per gehaald certificaat, ik heb in de laatste week dat ik er werkte nog snel 2 examens gedaan.
Paar maanden geleden stond mijn cv op internet en werd ik weer door ze benaderd. Zowel qua ambities als qua salariseis bleek ik die club inmiddels een beetje ontgroeid te zijn en heb ik echt anderhalf uur mijn tijd zitten verdoen. Mutsje van een accountmanager bleef maar doorvragen met welk helpdeskpakket ik 6 jaar geleden gewerkt had terwijl ik liever wilde vertellen over de enorme uitdagingen die ik de laatste 3 jaar heb gehad. Verder verdien je daar als zware beheerder niet meer dan 2600 euro...
Wat die auto betreft, een toyota Aygo is misschien leuk als je 18 bent en net je rijbewijs hebt maar je hebt er helemaal niets aan voor je gezin met 3 kinderen en bijbehorende meuk.
Bottomline: Qmagic en Peak-IT zijn prima bedrijfjes als zaken als je junior bent, maar als je het in huis hebt dan zou je er niet langer dan een jaartje moeten werken.
Nee, ik herken zijn reaktie wel. Ik had zelf ook wel door dat ik mijn tijd in Naarden zat te verdoen en dat ze me niets passends te bieden hadden.
Maar als je dan een mailtje krijg met iets als "Onze wervingsactie heeft voldoende mensen opgeleverd, we hebben geen interesse in uw sollictitatie" dan breekt mijn klomp. (De tekst komt trouwens letterlijk overeen met bovenstaande) Ze hadden me nota bene zelf uitgenodigd! Geloof me, ik ben niet teleurgesteld maar hou er gewoon niet van als mensen oneerlijk zijn. Zeg dan gewoon dat mijn salariseis veel te hoog is of dat ze geen match kunnen maken. Maar goed, deze manier van handelen is blijkbaar hoe het gaat bij dit soort bedrijven.
[
Voor 3% gewijzigd door
Jazzy op 29-12-2006 07:55
]
FrankGuthrie schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:11:...Ten derde, je kan zelf ook nadenken. Ookal heeft een bedrijf een open cultuur. Zoals de dame al zegt, je bent nog niet binnen. Dus een pak dragen, op een sollicitatie, is nooit weg. Je kan beter overdressed zijn dan underdressed...
Het feit zelf lijkt me niet het meest teleurstellend, maar de manier waarom ermee omgegaan wordt door Peak-IT. Denk dan gewoon dat de sollicitant een kostuum had moeten dragen. Om het dan op deze manier te zeggen
...Tja dat mailtje is standaard, maar dat heb je gelukkig wel zelf door. Ze moeten toch wat. Op zich is een mailtje beter dan niks meer horen, zo kan het ook gaan. Ben het wel met je eens dat het persoonlijker over de telefoon is en dat dat de gewenste manier is...
Een mailtje 4 uur na de sollicitatie! Dan is het wel duidelijk dat de reden die erin genoemd wordt bullshit is.
...Je CV moet je altijd goed voorbereiden. Ze zullen altijd vragen hebben over bepaalde dingen in je CV, dat kan je verwachten. Als je een sollicitant hebt die duidelijk niet zijn huiswerk heeft gedaan dan kan ik begrijpen dat haar toon verandert...
Het lijkt me dat de dame van Peak-IT juist haar huiswerk niet heeft gedaan. Het minste wat je als sollicitant kunt verwachten is dat je serieus genomen wordt. Ze heeft zat mogelijkheden gehad om haar vergeten/ongewenste afspraak professioneel af te handelen.
Een mailtje 4 uur na de sollicitatie! Dan is het wel duidelijk dat de reden die erin genoemd wordt bullshit is.
Grappig dat je die conclusie trekt, het valt mij op dat alle reacties op dit topic veel aannames zijn, en weinig waarheid meedragen.
Ik werk zelf bij een bedrijf gericht op rekruten.
Er zijn dus ook veel sollicitaties, het kan dus zo zijn dat je CV wel 7 van de 10 punten. Wel aansluit maar op 3 van de 10 niet.
Dan wil je iemand toch uitnodigen:
-Is er een reden voor het ontbreken?
-Is het wat mager maar een goede persoonlijkheid?
-wie ben jij zelf, pas je als persoon bij het bedrijf?
Allemaal zaken die je niet uit een cv haalt, en wel uit een gesprek .. en wij reageren ook binnen een paar uur of gelijk .. en bedrijf dat er een week over doet…. Lijkt mij niet .. je hebt een goed gevoel of niet.
Over het handelen dat al dan niet correct is kan ik hier niet oordelen, het verhaal is eenzijdig en gekleurd van emotie .. of de dame professioneel was of niet valt dus niet af te leiden. Dat zij mogelijk minder aimabele persoonlijkheid is wel, maar dat doet weinig af aan haar professionaliteit.
Daarnaast is de post van GPN-Bolle hellemaal uniek in onzorgvuldigheid!.
Ik werk dus voor een detacheerder/project organisatie .. en jouw breking is een aanfluiting.. als je declareert voor 18 cent per km dan komt er nog wat bij voor de werkgever, en lease auto kost veel meer dan de fiscale bijtelling die de belastingdienst je berekent ( in een andere post kwam ik de lease auto tegen.. met bedragen etc .. )…Er zijn werkgevers lasten over je salaris, opleidingen en overhead etc etc gemiddeld word er een euro of 5 per uur aan je ‘verdiend’.
Daarnaast zitten er vaker meerder partijen tussen, die inderdaad allemaal wel wat verdienen
De kosten voor dergelijke opleidingstrajecten zouden voor jou privé op veel meer uitkomen, hoe het bedrijf in kwestie hier clausules inbouwt voor examens is niet gelijk aan de werkelijk kosten. Wij hebben een dergelijke regeling zodat werknemers niet oeverloos examens gaan doen.
Tuurlijk krijgen bedrijven als zij meer afnemen korting op deze trajecten .. maar die zou jij privé nooit krijgen..
Maar goed lekker kort de bocht, Blijkbaar is een reactie op een sollicitatie indien die negatief is nooit goed, hij is of te laat, en als het te snel is .. ook niet goed.. daarnaast kun je niet van een bedrijf verwachten dat zij altijd een persoonlijke afwijzing sturen.
En alle salarissen die ik hier hoor zullen best kloppen maar een mbo’er zonder al te veel ervaring is tussen de 1200 a 1500 niet gek het is wel 3000 (gulden) bruto ..
En het kan altijd overal beter… maar blijkbaar werken er wel mensen daar dus zo slecht is het zeker niet.
Het is een prima topic, maar het valt mij op dat alle bedrijven waar hier topics over zijn .. dezelfde tendes hebben..
Het zijn in de regel mensen die ontslag hebben genomen ( of ontslagen zijn? ) danwel niet aangenomen... tuurlijk zijn die niet super positief ( zie ook de Atos en Qmagic topics)
Leuk hoor maar leg de loep op elk bedrijf en je krijgt dergelijke verhalen.... steek je handen dus ook eens in eigen boezem ..
Iedereen die daar heeft gewerkt heeft nu een baan mede door de werkervaring die hij gehad heeft bij Peak-IT..
Mijn vorige werkgever ben ik ook niet over te spreken, daarom ben ik er ook weg .. maar het heeft mij wel de opstap gegeven om te doen wat ik nu doe!
Doen we dat niet allemaal? Ik neem aan dat jij nu ook je mening gaat geven die gebaseerd is op eigen kennis en ervaring en wat hier in dit topic staat.
Allemaal zaken die je niet uit een cv haalt, en wel uit een gesprek .. en wij reageren ook binnen een paar uur of gelijk .. en bedrijf dat er een week over doet…. Lijkt mij niet .. je hebt een goed gevoel of niet.
Dat is prima, maar als je iemand dan hebt uitgenodigd dan ben je je wel bewust van het feit dat de kandidaat tijd voor je heeft uitgetrokken, vrij genomen, gewassen en geschoren en naar je kantoor is gekomen. Dan past het bij een afwijzing niet op een standaard mailtje te coppie-peesten wat zegt dat ze al genoeg mensen hebben.
Het getuigt van respect, en daarin onderscheiden de high-end bedrijven zich van clubs als Qmagic en Peak-IT, als je een nette mail stuurt met daarin minimaal de reden van afwijzing.
Maar goed lekker kort de bocht, Blijkbaar is een reactie op een sollicitatie indien die negatief is nooit goed, hij is of te laat, en als het te snel is .. ook niet goed.. daarnaast kun je niet van een bedrijf verwachten dat zij altijd een persoonlijke afwijzing sturen.
Nee hoor, maar het gaat om het hele plaatje. Als je indruk van het bedrijf van het eerste moment slecht is en je voelt je ook nog afgescheept dan mag je van mij terecht balen.
En alle salarissen die ik hier hoor zullen best kloppen maar een mbo’er zonder al te veel ervaring is tussen de 1200 a 1500 niet gek het is wel 3000 bruto ..
Hahaha, ik vrees dat het hier ook wel degelijk om bruto bedragen gaat. Ik zie dat je het zelf ook al door had en je tekst gewijzigd hebt.
Het is een prima topic, maar het valt mij op dat alle bedrijven waar hier topics over zijn .. dezelfde tendes hebben..
Het zijn in de regel mensen die ontslag hebben genomen ( of ontslagen zijn? ) danwel niet aangenomen... tuurlijk zijn die niet super positief ( zie ook de Atos en Qmagic topics)
Volgens mij lees ik ervaringsdeskundigen die heel goed in staat zijn om een oordeel te geven over hun vorige werkgevers. Als ik naar mijn cv kijk dan kan ik daar achteraf heel goed aanwijzen wat goede bedrijven waren en wat minder goede clubs waren.
Geloof me, er zit gewoon enorm veel verschil tussen bedrijven onderling en Qmagic en Peak-IT opereren aan de onderkant van de markt. De gemiddelde leeftijd van de medewerkers van deze bedrijven ligt onder de 30 jaar. Wat verwacht je dan voor professionaliteit? Kijk maar eens naar de websites: http://www.qmagic.nl/ en http://www.peak-it.nl/default.asp. Die hebben een echte Radio538 uitstraling en mikken op een bepaalde doelgroep.
Ik vind het fijn voor jou dat jij bij een beter bedirj fwerkt en jij bij 1500 euro aan een netto salaris denkt, maar dat neemt niet weg dat er echt bedrijven zijn waar het iets anders werkt. Geen reden in ieder geval om slechte verhalen gelijk toe te wijzen aan verbitterde ontslagen werknemers.
Maar goed lekker kort de bocht, Blijkbaar is een reactie op een sollicitatie indien die negatief is nooit goed, hij is of te laat, en als het te snel is .. ook niet goed..
Snel maakt niet uit indien die afwijzing maar goed beargumenteerd is.
daarnaast kun je niet van een bedrijf verwachten dat zij altijd een persoonlijke afwijzing sturen.
Indien het mensen zijn die op een sollicitatiegesprek zijn geweest is een persoonlijke afwijzing niet meer dan normaal. Andere bedrijven doen dat ook en het zal je ook een hoop telefoontjes schelen.
Iedereen die daar heeft gewerkt heeft nu een baan mede door de werkervaring die hij gehad heeft bij Peak-IT..
Of iedereen die daar heeft gewerkt heeft nu een mindere baan dan men had kunnen krijgen wanneer ze de tijd ergens anders gewerkt hadden (sarcastisch bedoelt). Ofwel; onzin.
Volgens mij lees ik ervaringsdeskundigen die heel goed in staat zijn om een oordeel te geven over hun vorige werkgevers. Als ik naar mijn cv kijk dan kan ik daar achteraf heel goed aanwijzen wat goede bedrijven waren en wat minder goede clubs waren.
Geloof me, er zit gewoon enorm veel verschil tussen bedrijven onderling en Qmagic en Peak-IT opereren aan de onderkant van de markt. De gemiddelde leeftijd van de medewerkers van deze bedrijven ligt onder de 30 jaar. Wat verwacht je dan voor professionaliteit? Kijk maar eens naar de websites: http://www.qmagic.nl/ en http://www.peak-it.nl/default.asp. Die hebben een echte Radio538 uitstraling en mikken op een bepaalde doelgroep.
Ik vind het fijn voor jou dat jij bij een beter bedirj fwerkt en jij bij 1500 euro aan een netto salaris denkt, maar dat neemt niet weg dat er echt bedrijven zijn waar het iets anders werkt. Geen reden in ieder geval om slechte verhalen gelijk toe te wijzen aan verbitterde ontslagen werknemers.
Sorry ik zag mijn 3000 fout ook ik bedoelde daar guldens mee ( zie post nu).. dat heb ik ook gewijzigd maar toen was jij denk ik al met je post bezig.
Mee eens niet alle slechte verhalen zijn te wijten aan verbitterde medewerkers.. maar bij een hoop stront fladderen eerst strontvliegen... om het even oneerbiedig te brengen. mensen met een positief verhaal zullen minder snel reageren, zeker als een groep al een bepaalde richting inzet. ik denk dat meeste reacties dus wel meer op verbittering zijn gestaafd
de leeftijd van een bedrijf zegt niks over proffesionaliteit.. de gemeente is in de regel ook niet proffesioneel ( of althans.. mijn ervaringen niet) en hoe zit het daar met de leeftijd ?
gegeven de sites zien er conceptueel in grote lijnen gelijk uit.. en blijkbaar is het goed concept want beide bedrijfen doen niet hele slechte zaken zo te zien.
Snel maakt niet uit indien die afwijzing maar goed beargumenteerd is.
Dat is hij toch ook, blijkbaar zijn er andere mensen beter geschikt, zie mail:
'Naar aanleiding van ons gesprek moeten wij je helaas meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheid hebben jou een dienstverband bij Peak IT aan te bieden. Door het grote aantal personen dat heeft gereageerd op onze wervingsacties, hebben we inmiddels voldoende medewerkers kunnen aannemen die voldoen aan ons functieprofiel.
gegeven het kan duidelijker geformuleerd worden!!
Indien het mensen zijn die op een sollicitatiegesprek zijn geweest is een persoonlijke afwijzing niet meer dan normaal. Andere bedrijven doen dat ook en het zal je ook een hoop telefoontjes schelen.
Daar ben ik het dus niet mee eens... de meeste bedrijven doen dit niet .. omdat het juist en hoop telefoontjes scheelt..
Of iedereen die daar heeft gewerkt heeft nu een mindere baan dan men had kunnen krijgen wanneer ze de tijd ergens anders gewerkt hadden (sarcastisch bedoelt). Ofwel; onzin.
Deze volg ik niet helemaal? wat bedoel je
Overigens ben ik het wel eens met dat je respect moet geven aan een solliccitant .. en ja die heeft tiojd genomen voor een gesprek .. maar dat is geen garantie voor een baan. Hoewel ik zelf altijd wel zo helder beleefd.. maar eerlijk mogelijk ben.. dat betekend dus ook dat ik soms wat direct ben.
Ik zeg liever tijdens het gesprek dat ik twijfel en waarom dan lief lachen ..
maar goed in dit voorbeeld is er wel wat mis gegaan ... maar dat zal niet de standaard zijn .
Dat is hij toch ook, blijkbaar zijn er andere mensen beter geschikt, zie mail:
'Naar aanleiding van ons gesprek moeten wij je helaas meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheid hebben jou een dienstverband bij Peak IT aan te bieden. Door het grote aantal personen dat heeft gereageerd op onze wervingsacties, hebben we inmiddels voldoende medewerkers kunnen aannemen die voldoen aan ons functieprofiel.
gegeven het kan duidelijker geformuleerd worden!!
Standaard reply waar niets voor de sollicitant uit te halen is. De reden om af te wijzen staat er eigenlijk niet eens in.
Daar ben ik het dus niet mee eens... de meeste bedrijven doen dit niet .. omdat het juist en hoop telefoontjes scheelt..
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een andere baan en kan dus uit ervaring vertellen dat veel bedrijven dit juist wel doen. Het is standaard onderdeel van menig recruitment beleid. Sterker nog, de bekende NVP sollicitatie code beschrijft dat de afwijzing grondig moet worden geformuleerd. Uitgenodigde sollicitanten afwijzen met een standaard bericht zorgt alleen voor meer klachten, telefoontjes en andere rompslomp. Als recruitment medewerker zou je dat toch moeten weten imho. Het is niet meer dan netjes om afgewezen sollicitanten die op gesprek zijn geweest te vertellen waarom juist hij / zij is afgewezen; ofwel een persoonlijke afwijzing. Veel bedrijven bellen daarom persoonlijk met een uitleg en sturen daarna achteraf nog eens een (dan wel standaard, de extacte redenen zijn immers al gegeven) afwijzingsbrief. Ik bel altijd achter niet beargumenteerde afwijzingen aan.
Deze volg ik niet helemaal? wat bedoel je
Ik bedoel precies wat er staat. Het is niet te zeggen of iemand beter af is omdat ze bij bedrijf X hebben gewerkt ipv bij bedrijf Y. Dit is namelijk per situatie verschillend. Ik vind het dus geen goed argument.
Anoniem: 202584 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:06:Een mailtje 4 uur na de sollicitatie! Dan is het wel duidelijk dat de reden die erin genoemd wordt bullshit is. Grappig dat je die conclusie trekt, het valt mij op dat alle reacties op dit topic veel aannames zijn, en weinig waarheid meedragen.
Zo onlogisch is de conclusie niet. Ter herinnering de email:
...Naar aanleiding van ons gesprek moeten wij je helaas meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheid hebben jou een dienstverband bij Peak IT aan te bieden. Door het grote aantal personen dat heeft gereageerd op onze wervingsacties, hebben we inmiddels voldoende medewerkers kunnen aannemen die voldoen aan ons functieprofiel...
Het lijkt me dat het woord 'inmiddels' misplaatst is, aangezien er slechts vier uur tussen het gesprek en de email zat. Tevens wordt in de eerste zin beweerd dat het gesprek een reden van afwijzing is (naar aanleiding van) en in de tweede zin wordt het aantal geschikte kandidaten genoemd. Maar misschien neem ik dit iets te letterlijk. Al met al heeft een sollicitant hier niets aan.
Bij veel ondernemingen groeit ook het besef dat potentiele werknemers een belangrijke groep is die netjes behandeld moet worden. Het kunnen klanten, leveranciers, of werknemers worden. Recruitment is ook een marketing kanaal.
Thunder00x schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:53:
Ik heb nooit gezegd dat ik bij andere toko's nooit meer zou krijgen dan wat ik nu aangeboden krijg
Ik weet namelijk wel zeker dat dat zo is.Ik word in Juli 22 en het dienstverband gaat pas rond februari in.Dat betekent dus dat ik na 5 maanden 22 word en uitgerekend zit ik dus dan op het minimumloon van een 22 jarige, wat overigens niet het geval is als ik teken NU.
Ik zit er zwaar tegenaan te hikken en denk ook niet dat ik het ga doen.
Heb hun laten weten mijn beslissing nog even uit te stellen.Ga het voor 99% niet doen... wacht nog even iets af bij een ander bedrijf dan weet ik het helemaal zeker... maar na alle verhalen hier lijkt het me een domme beslissing alsnog met peak in zee te gaan.
Even ietwat off-topic: ik lees de laatste tijd veel dat MBO-afgestudeerden vaak kijken naar werkgevers als Peak, oftwel op het gebied van detachering, wat lagere lonen en wat "eenvoudig" werk zolang de certificaatjes nog niet in de pocket zijn.
Misschien ligt het aan mij maar tientallen grotere/bekendere bedrijven staan te springen om instromers. Ja, je bent dan misschien ook nummer X die komt solliciteren maar de mogelijkheden tot doorgroei (zowel persoonlijke ontwikkeling als salaris) liggen een stuk beter en als je wil kan je bij een aantal bedrijven zelfs aangeven dat je op een gegeven moment nog eens avondschool HBO wil gaan doen.
Lees ik nou verkeerd of bestaat er heel erg de indruk dat "als MBO dan lage-lonen-detachering"?
Ja ik ben ook op gesprek geweest, Ik vond het allemaal best positief overkomen, en kreeg direct een email met daarin een aanbod, ik vertelde ook dat ik even wilde afwachten omdat ik in januari nog wat andere dingen heb lopen, het punt waardoor ik erg twijfel is dat het voor mij de eerste 2 weken 4 uur per dag reistijd is. dat is dus totaal 40 uur in 2 weken tijd en dat vind ik toch wel erg veel.
Anoniem: 199581 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:26:
Ja ik ben ook op gesprek geweest, Ik vond het allemaal best positief overkomen, en kreeg direct een email met daarin een aanbod, ik vertelde ook dat ik even wilde afwachten omdat ik in januari nog wat andere dingen heb lopen, het punt waardoor ik erg twijfel is dat het voor mij de eerste 2 weken 4 uur per dag reistijd is. dat is dus totaal 40 uur in 2 weken tijd en dat vind ik toch wel erg veel.
Reizen is part-of-the-job, dus 4 uur per dag hoort er gewoon bij.
Zeker aangezien het maar voor 2 weken is, vind ik persoonlijk dat dat nooit een probleem mag zijn.
Anders moet je je afvragen of detachering wel iets voor je is.
Zeker aangezien het maar voor 2 weken is, vind ik persoonlijk dat dat nooit een probleem mag zijn.
1 uur is echt max. 4 uur is te veel gevraagt van het goede. kunnen ze geen Internet cursus bieden?
Je mag en kan van een medewerker niet eisen dat hij een reistijd zal hebben van 4 uur. Maximale reistijd zal meer richting 60 min heen gaan. tijdelijk kan 90 minuten ook geen probleem zijn. meer mag een werkgever gewoon niet verwachten van zijn personeel.
[
Voor 22% gewijzigd door
To_Tall op 04-01-2007 10:30
. Reden: toelichting ]
Ik vind reizen helemaal niet erg, maar als dit betekend dat ik smorgens om 07.00 uur moet vertrekken, en dat ik dan pas savonds om 20.00 thuis ben en hiervan is minimaal 4 uur reistijd vind ik dit toch wel veel, niemand gaat elke dag voor zijn plezier in de file staan.
Ik zal niet zeggen dat ik het er niet voor over heb, maar natuurlijk zoek ik ook in mijn eigen omgeving even verder voordat ik een beslissing maak.
ik quote : "het punt waardoor ik erg twijfel is dat het voor mij de eerste 2 weken 4 uur per dag reistijd is. dat is dus totaal 40 uur in 2 weken tijd en dat vind ik toch wel erg veel."
1 uur is echt max. 4 uur is te veel gevraagt van het goede. kunnen ze geen Internet cursus bieden?
Je mag en kan van een medewerker niet eisen dat hij een reistijd zal hebben van 4 uur. Maximale reistijd zal meer richting 60 min heen gaan. tijdelijk kan 90 minuten ook geen probleem zijn. meer mag een werkgever gewoon niet verwachten van zijn personeel.
Wat een bull... 1 uur max... Dat red je tegenwoordig niet eens als je van Den Haag naar Hoofddorp wil in de spits (met de auto). Er zijn tientallen toko's die 1.5 tot 2 uur reistijd enkele reis acceptabel vinden.
No offense, maar jij solliciteert toch bij een bedrijf ver weg van je woonplaats? Dan wist je dit van te voren toch?
Wat een bull... 1 uur max... Dat red je tegenwoordig niet eens als je van Den Haag naar Hoofddorp wil in de spits (met de auto). Er zijn tientallen toko's die 1.5 tot 2 uur reistijd enkele reis acceptabel vinden.
Bull? Ieder heeft zijn eigen maximum natuurlijk. Wanneer je gehecht bent aan korte reistijden lijkt me de detachering echter niet de meest logische stap. Je weet immers nooit waar je volgende klus zal zijn.
Mag ik vragen wat voor maandsalaris zij jou hebben geboden?
Volgens mij mag je ook gewoon thuis studeren hoor?
Ik ben in elk geval bezig met mn MCDST en ITIL via een webbased training via peak-it.
Ik zelf werk ook bij Peak-IT, maar in tegenstelling tot wat ik hier lees niet als helpdesker met MBO achtergrond, maar als webdeveloper (PHP) met HBO.
Het bedrijf is inderdaad heel jong en wil zich vooral ook zo presenteren. Lekker 'hip', gericht op een jaar of 18.
Ook al ben ik hier persoonlijk niet heel erg van gediend (of ze nou Renate Verbaan of Ron Brandsteder op de poster zetten, ik kom niet met ze te werken) maar vond het bedrijf verder gewoon aantrekkelijk. Er werd mij een niet onredelijk aanbod gedaan voor iemand zonder werkervaring met eventueel een Toyota Aygo.
Ik ben nu voor 6 maanden geplaatst bij een bedrijf dat e-commerce ontwikkelt, en heb het daar prima naar mijn zin. Heb met Peak-IT nog niet heel veel te maken gehad eigenlijk, behalve dat ik mijn uren naar hun doorstuur, en maandelijks geld krijg
Durf bijna niet te vragen wat je ongeveer bruto-maandsalaris is... Maar gezien het aantal replies in dit topic, vermoed ik dat marktconformiteit hier niet in is meegenomen.
*edit*
Laat ook maar; als je salaris onder de 1800 bruto ligt, ervanuitgaande dat je rond de 23 jaar oud bent, hoef ik het eigenlijk ook niet te weten.
[
Voor 16% gewijzigd door
MAX3400 op 05-01-2007 01:32
]
Ik heb er een nare ervaring mee. Raad iedereen af om niet met dit bedrijf in zee te gaan.
De man achter Peak-IT is Guido Vervelde
(althans, volgens zijn profiel op linkedin is:
Guido Vervelde
Owner, Peak IT
en in't verleden:
Founder & CEO at Qmagic
zijn mail: *knip* (o.a.)
Ook was/is hij directeur van Q Magic (nu overgenomen door Centric)
Hij is als Private Investor verbonden aan Magic Ventures
Ik zou graag nog eens een erg stevig gesprek met de beste man willen voeren en tegen beter weten in hem deelgenoot willen maken van mijn mening over het personele beleid (om er 1 te noemen) van "zijn" onderneming. (ik denk dat het wel duidelijk is dit een understatement is)
[
Voor 19% gewijzigd door
SmartDoDo op 25-06-2008 17:34
. Reden: Persoonsgegevens dumpen is niet nodig ]
Ik zou dan liever jouw ervaringen willen lezen dan wat je met de man van plan bent (bovendien is dit niet echt handig om te posten, ook virtuele bedreigingen zijn strafbaar.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Mee eens, die informatie kan iedereen wel opzoeken, posten is totaal overbodig inderdaad.
ook virtuele bedreigingen zijn strafbaar.
Waar zie jij een bedreiging staan dan? Een stevig gesprek is een gesprek, en een gesprek voer je mondelings. Al zal de aard van het gesprek niet in vriendelijk toon zijn lijkt me
Maargoed, deze persoon in kwestie heeft dus de gegevens die nodig zijn om eens langs te gaan voor een gesprek, desnoods maakt ie een afspraak ervoor.
Al om al een hoop blah blah in dit forum, terwijl die gewoon een briefje/mailtje de deur uit kan doen om een afspraak te maken om even te babbelen.
Een post met een waarde lager dan Nederland onder de zeespiegeld is het wel ja..
RaZ schreef op maandag 22 januari 2007 @ 07:19:
Maargoed, deze persoon in kwestie heeft dus de gegevens die nodig zijn om eens langs te gaan voor een gesprek, desnoods maakt ie een afspraak ervoor.
Ik moet zeggen dat het bedrijf mij zeker aanspreekt, buiten dan de "jonge" mentaliteit van het bedrijf. Ik ben 23 en heb al enkele jaren ervaring in development en bedrijfsleven.
Ik heb vorige week gemaild, met de vraag of het mogelijk was om zonder diploma's of certificaten te solliciteren. Het enige wat ik te bieden heb, is werkervaring in mijn eigen e-commerce bedrijf (3 jaar). Ik werd maandag gebeld door het kantoor in Naarden, dat de persoon die erover gaat in Rijswijk tijdelijk niet beschikbaar was, en dat zij de mail afhandelde. Een afspraak gemaakt voor de volgende dag, gisteren dus, om te solliciteren als webdeveloper. Ik heb een zeer prettig gesprek gehad, er werd goed naar mij geluisterd, en de persoon waarmee ik sprak had zeker verstand van zaken.
Zoals verwacht was het voor het bedrijf een erg minpunt dat ik geen diploma's of certificaten kon overleggen, maar omdat ik duidelijk maakte dat ik niet schuwde om deze in een sneltreintempo alsnog te halen, mocht ik alsnog de toetsing/test doen (uitgevoerd op brainbench.com).
Hier scoorde ik 4.63 op een schaal van 5, volgens het systeem beter dan 99% van de rest van de testafnemers. Dit was waarschijnlijk de doorslag, ik heb vandaag dan ook een eerste aanbieding gekregen. Ik krijg een contract op projectbasis, en mag alle certificaten op kosten van Peak gaan halen. Voor mij een uitkomst, en een opluchting, aangezien het behoorlijk moeilijk is om zonder papiertjes ergens binnen te kunnen komen. Hier kijken ze dus wél naar wat je kán, en niet alleen naar wat je hebt.
Het ziet er voor mij naar uit dat ik morgen maar een handtekening ga zetten.
[
Voor 4% gewijzigd door
mees op 24-01-2007 21:34
]
Wat een toko acceptabel vind zegt toch niets over de werknemer?
[Ik krijg een contract op projectbasis, en mag alle certificaten op kosten van Peak gaan halen.
Wat bedoel je hiermee? Een contract die net zo lang duurt als een project, een contract die je alleen uitbetaald als je ook daadwerkelijk op een project zit, een soort 0 uren contract, anders?
Ik moet zeggen dat het bedrijf mij zeker aanspreekt, buiten dan de "jonge" mentaliteit van het bedrijf.
Wat spreekt je dan nog meer aan? Voor zover ik kan zien hebben we het hier namelijk over de onderkant van de detachering.
[
Voor 41% gewijzigd door
Bor op 24-01-2007 21:55
]
Bor de Wollef schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:49:
Wat bedoel je hiermee? Een contract die net zo lang duurt als een project, een contract die je alleen uitbetaald als je ook daadwerkelijk op een project zit, een soort 0 uren contract, anders?
Het gaat hier om een voorlopig contract. Ik krijg een project toegewezen, en zolang dat project loopt, loopt het contract. Aan het einde van het contract wordt er geëvalueerd, en zullen ze kijken wat de verdere mogelijkheiden zijn voor mij.
Wat spreekt je dan nog meer aan? Voor zover ik kan zien hebben we het hier namelijk over de onderkant van de detachering.
Ik heb het hier over verschillende kanten van het bedrijf. We zeuren met z'n allen over het 538-voorkomen en de jonge mentaliteit van het bedrijf, maar ik geef ze eigenlijk geen ongelijk. ICT is ook een jonge branche, en oudere mensen zijn nou eenmaal minder aantrekkelijk. Waarom zou je je niet compleet richten op de "jeugd". Het bedrijf slaat de spijker op zijn kop, en daar heb ik als voormalig ondernemer best bewondering voor. Mede als de snlle groei die ze bewerkstelligd hebben. Niet dat ik me erdoor laat imponeren, maar je moet het toch maar voor elkaar zien te krijgen.
Daarbij vind ik dat ze hun zaakjes wel goed op orde hebben, voor zover ik heb mee kunnen krijgen natuurlijk. De opvang van kantoor Naarden was voor mij al direct een pluspunt. Het kantoor waar ik gesolliciteerd heb (Rijswijk), was naar mijn mening goed op orde. Inderdaad, de posters van dat Verbaan-mens hingen in elke hoek, maar daar hebben ze dan ook geld voor uitgegeven. Marketing en branding heet dat. Misschien komt het minder professioneel over naar hun klanten, maar ook die zullen ook begrijpen dat dat nodig is als je je in een jonge markt bevindt.
En tot slot, zoals ik eerder zei, spreekt het me erg aan dat ze kijken naar wat je kan. Ik erger me al jaren aan bedrijven waar ze een MBO of HBO diploma eisen, en tegelijk ook het liefst minimaal 3 jaar ervaring. Ik ben een praktisch mens, en theorie werkt bij mij alleen als het me interesseert. Vandaar dat ik ook de diploma's niet heb. Maar dat betekent niet dat ik het niet kan. En dat weten ze bij Peak IT. In Rijswijk althans.
[
Voor 3% gewijzigd door
mees op 24-01-2007 22:24
]
Misschien komt het minder professioneel over naar hun klanten, maar ook die zullen ook begrijpen dat dat nodig is als je je in een jonge markt bevindt.
Eerlijk gezegd denk ik dat klanten dat helemaal niet zullen begrijpen. Die interesseert het waarschijnlijk ook niets zolang de job maar gedaan word naar tevredenheid toch? Het gevaar zit er echter wel in dat Peak-IT niet serieus word genomen door (mogelijke) opdrachtgevers. Het heeft nou eenmaal geen kwaliteitsuitstraling maar oogt als een cowboy club (in mijn ogen althans).
ICT is ook een jonge branche, en oudere mensen zijn nou eenmaal minder aantrekkelijk.
Dat was misschien eerder zo maar met het huidige overschot op de markt is dat beeld al lang verdwenen. Ervaring is hetgene dat op dit moment telt. De eisen zijn nu hoger dan een tijd terug toen iedereen in de ICT aan de slag kon ook al had je bv geschiedenis gestudeerd. Ik denk juist dat Peak-IT zich niet zo zeer op de jonge markt richt maar meer op de wat goedkopere krachten.
Welke bedrijven zijn zoals klant bij Peak-IT / Qmagic / Champion-IT? En om wat voor jobs gaat het hier? Hebben we het hier over grotere / zwaardere projecten of meer handjes werk?
Als ik naar het overzicht van beschikbare "professionals" kijk zie ik eigenlijk precies wat ik verwachte: veel jonge mensen, geen enkele HBO-er, erg veel starters met bijna geen ervaring. Bij sommigen is een stage de enige relevante ervaring. http://public.peak-it.nl/beschikbaar_support.asp
De video profielen vind ik weer wel een leuk idee om mensen aan de man te brengen echter de uitwerking ervan komt in sommige gevallen meer dan knullig over.
[
Voor 22% gewijzigd door
Bor op 24-01-2007 22:49
]
Misschien niet zozeer de jonge, maar inderdaad de goedkope. Maar vergeet niet dat Peak-IT ook een zeer opleiding-gericht bedrijf is. 80% van de werknemers daar, studeert, volgt cursussen/opleidingen, en is zich steeds meer aan het certificeren. En jonge mensen leren nou eenmaal sneller... Ik begrijp die visie wel.
Ik denk echt wel dat klanten dat begrijpen. Ik heb zelf ook enkele keren een detacheringsbureau in moeten schakelen voor mijn bedrijf, en vond het eigenlijk alleen maar interessant. Klanten interesseert het naar mijn mening ook wel, want als je weet op wat voor manier een bureau zijn personeel werft, weet je ook wat voor mensen je uiteindelijk in huis krijgt.
[
Voor 6% gewijzigd door
mees op 24-01-2007 23:19
]