Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Trey schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:56:
Had vandaag een helpdeskmedewerker van XS4ALL aan de lijn en deze had vernomen dat 't op de langere termijn de bedoeling is dat uiteindelijk ook alle ADSL van KPN'ers over moeten gaan naar XS4ALL Only. Een tijdsplan kon hij niet geven. Of het waar is, weet ik niet, I'm just the messenger.

Ben altijd een beetje huiverig om een nieuwe dienst te bestellen, maar vooruit dan maar... als het blijkbaar toch al in de lucht hangt. Over een maand zit ik hopelijk naar tevredenheid ook bij Only :) 500 m hemelsbreed tot de centrale en al een ADSL2+-modem, dus hopelijk haal ik een aardige snelheidswinst, komend vanaf ADSL via KPN.
Dat had ik wel verwacht, aangezien je ook geen nieuw abbonnement meer kan afsluiten 'xs4all via KPN.
Ik zit ook met hetzelfde. Ik ben ook huiverig om over te stappen naar only, aangezien nu alles perfect werkt. En in dit topic best vaak gesproken wordt over downtime enz., maar ik denk dat ik het na mijn vakantie ook maar ga wagen.
Megatokyo

Sinds afgelopen zondag heb ik ook enkel nog problemen met mijn verbinding (XS4ALL + KPN). Uren wachten voordat je geholpen wordt bij de helpdesk door iemand die naar mijn idee niet eens zijn lagere school heeft afgemaakt. Daarnaast lijkt het wel of XS4ALL ook niet langer meer de intentie heeft om een klant te helpen, maar eerder te frustreren.

Ik ben er helemaal klaar mee en bekijk serieus alternatieven.....

Too many freaks, not enough circuses!

quote:
Tukk schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:59:
[...]

Dit soort verhalen hoor je echt te vaak tegenwoordig. Klagers hoor je altijd meer dan mensen die tevreden zijn, maar ik heb zulke verhalen nog nooit zo vaak gehoord bij xs.. :/
Vertel mij wat. Voor dit debacle zou ik XS4All zeker nog de hemel in hebben geprezen, jarenlang nooit echte problemen gehad en als er iets was dan werd dit snel en vakkundig opgelost. Maar helaas, ik merk dat ook zakelijk dat de boel erg aan het verslechteren is. Mooiste is nog dat KPN-medewerkers zelfs XS4All als 'prutsers' (maar dan in wat meer woorden) benoemen. Als er een toko is die bovenaan de zwarte lijst staat (wederom zakelijk en prive) :o

[DPC]Team Grazzie + KletsCows

quote:
MazeMouse schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:55:
[...]

En die postcodecheck zorgt ervoor dat er mensen een 20Mbit lijn krijgen op meer dan 3km
(wat dus nooit gaat werken. Hallo klapperende verbinding)

En iemand op 500meter van de centrale niet hoger dan 3Mbit aan mag vragen...

All hail the postcodecheck...
De postcode check is niets anders dan kijken of een ADSL verbinding mogelijk is. Zo ja dan wordt de procedure opgestart. De tweede stap na de aanvraag is een lijnmeting om te kijken of de gevraagde snelheid wel of niet leverbaar is. E.e.a. hangt niet alleen af van de afstand maar ook van de kwaliteit van het koper wat in de grond ligt en dergelijke.

Overigens heb ik het ook wel eens meegemaakt met een collega die pal naast de centrale woonde. Dacht jij dat die direct naar de centrale een link had? Welneeee.. hij zat aan het einde van de gelegde kabel waardoor hij toch nog een paar KM van de centrale afzat.

Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | -= Proud member of DPC =-
WE ARE LOOKING FOR NEW MEMBERS :-)

quote:
Diabolical schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:27:
[...]

De postcode check ... de centrale afzat.
Een van de vele 'technische' helpdeskmedewerkers die ik de afgelopen tijd gesproken heb, gaf aan dat men op de afdeling al meerdere keren aangekaart had dat dit een probleem is maar dat de afdeling verkoop gewoon lekker blijft verkopen en dit 'kleine' euvel maar volkomen negeert.

quote:
magistus schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:34:
Erg fijn, XS4ALL Only. Wat mij betreft komt XS4All vanaf nu ook op de zwarte lijst. Ben het meer dan zat.
Dus als ik het goed begrijp is de enige opdracht geweest aan Xs4all om de DSL lijn naar Only om te zetten en dus verder niets te veranderen (qua telefonie en zo)? Dan is het hoogst merkwaardig dat het zo gelopen is.

Wat ik me eigenlijk voor kan stellen is dat Only op je 2e telefoonpaar zit en de telefoondienst op het 1e paar wat ook verder is aangesloten aan je telefoon en modem. Heb je al gekeken wat er op het 2e paar zit op dit moment?

Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

Ja, of niet natuurlijk

quote:
Diabolical schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:27:
[...]

De postcode check is niets anders dan kijken of een ADSL verbinding mogelijk is. Zo ja dan wordt de procedure opgestart. De tweede stap na de aanvraag is een lijnmeting om te kijken of de gevraagde snelheid wel of niet leverbaar is. E.e.a. hangt niet alleen af van de afstand maar ook van de kwaliteit van het koper wat in de grond ligt en dergelijke.

Overigens heb ik het ook wel eens meegemaakt met een collega die pal naast de centrale woonde. Dacht jij dat die direct naar de centrale een link had? Welneeee.. hij zat aan het einde van de gelegde kabel waardoor hij toch nog een paar KM van de centrale afzat.
Mwa, die postcode check doet ook tegenwoordig al een voorspelling voor je haalbare snelheden. En die lijnmeting die jij noemt wordt dan zo ongeveer altijd overgeslagen aangezien ik ze op ADSL 2e lijn te vaak tegenkom dat ze gewoon aangelegd worden op een veel te grote afstand omdat de postcodecheck zei dat het wel kon...

En een aansluiting zoals jij noemt is het waarschijnlijker dat hij gewoon uberhaupt op een andere centrale zat en die centrale waar hij naast woonde er later naast is gelegd om als uitbreiding te dienen. Want een kabel is end to end en niet we maken een complete ronde en eindigen dan weer waar we gestart zijn. Plus afhankelijk van het formaat van de centrale kan er al makkelijk tussen de 100 en 700+ meter kabel liggen voor je de centrale uit bent.
quote:
magistus schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:33:
[...]

Een van de vele 'technische' helpdeskmedewerkers die ik de afgelopen tijd gesproken heb, gaf aan dat men op de afdeling al meerdere keren aangekaart had dat dit een probleem is maar dat de afdeling verkoop gewoon lekker blijft verkopen en dit 'kleine' euvel maar volkomen negeert.
Verkoop heeft een beloningssysteem. Zo levert het hun al meer op als ze de klant een compleet nieuw pakket aansmeren (met nieuw klantnummer) ipv het bestaande klantnummer te upgraden. En als postcodecheck zegt dat het kan wordt het verkocht want die postcodecheck is heilig!
(En wij bij de 2e lijn zijn dan steeds de lul :()

MazeMouse wijzigde dit bericht 18-07-2008 16:24 (19%)

Elysium Hoplite Forever

Voordat ik mijzelf in de molen van de XS4ALL helpdesk werp, vraag ik mij af of onderstaand probleem bekend is ?

Paar dagen geleden (eindelijk) brief mbt de snelheidsverhoging gekregen, dus ik ff checken of de snelheid inderdaad van 4 naar 8 mbit is gegaan. Maar helaas, volgens speedtest.nl kom ik nog steeds niet verder dan 350-400 k/s. In m'n speedtouch staat overigens wel netjes

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999

Mis ik iets ?

Router heb ik overigens gereset (een aantal keer), zonder het gewenste resultaat.

Mach wijzigde dit bericht 18-07-2008 20:52 (8%)

DUGG

Voor de zekerheid even met ftp://download.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin testen? En voor de zekerheid ook met een andere pc.

Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

Ook zo?

als je maar 350kb sec haalt op een 4 mbit verbinding, dan kun je 8mbit wel vergeten... Je moet minimaal 420/430kb halen op een 4 mbit.

bla?

Elysium Hoplite Forever

quote:
Q-bone schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:12:
als je maar 350kb sec haalt op een 4 mbit verbinding, dan kun je 8mbit wel vergeten... Je moet minimaal 420/430kb halen op een 4 mbit.
8mbit moet haalbaar zijn, want dat had ik een jaar geleden ook toen ik nog een basic abbo had.

Met Newszilla haal ik idd wel rond de 420-430

DUGG

quote:
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:25:
[...]
Dus als ik het goed begrijp is de enige opdracht geweest aan Xs4all om de DSL lijn naar Only om te zetten.
Jazeker. Juist omdat, door verder niet ter zake doende omstandigheden, het absoluut niet wenselijk was dat hier iets aan zou veranderen, is met nadruk gevraagd of dit zonder problemen kon. Dit is verzekerd en vervolgens is er dus sinds 30 juni ellende.
quote:
Wat ik me eigenlijk voor kan stellen is dat Only op je 2e telefoonpaar zit en de telefoondienst op het 1e paar wat ook verder is aangesloten aan je telefoon en modem. Heb je al gekeken wat er op het 2e paar zit op dit moment?
Hmmm, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! |:(
Zou natuurlijk niet mogen maar ik ga daar zeker nog even aandacht aan besteden!

Hoe dan ook, gisteren binnen 20 minuten een helpdeskmedewerker aan de lijn welke iig het nodige verstand had. Na het uitvoeren van nog wat handelingen (overbodig maar goed, voor iemand die wil luisteren en je niet als klapvee behandelt wil ik best een paar dingetjes herhalen) werd ik doorgezet naar een 2de-lijns. Welke uiteindelijk weer KPN gaat langssturen om te knutselen in de centrale. Wel aangegeven dat als het maandagavond NIET in orde is, ik het echt zat ben en verwacht dat er iemand maar eens wat registers gaat opentrekken om te zorgen dat de boel WEL gewoon gaat werken. Overigens ook zeer tevreden over deze medewerker, mag ook wel benoemt worden :)

Ja, het enigste wat je kan doen als je problemen met je verbinding hebt naar de HD blijven bellen en blijven aandringen om zaken op te lossen.
Na maanden lijkt het bij mij nu eindelijk goed te komen met mijn instabiele internet.
Je betaald ervoor en ook meer als bij de concurrent dus ze zorgen er maar voor dat ze je problemen oplossen...

quote:
magistus schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:15:
[...]

Hmmm, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! |:(
Zou natuurlijk niet mogen maar ik ga daar zeker nog even aandacht aan besteden!
Ja dat is dan ook schuld van de KPN en niet van Xs4all. Heb nu al twee keer meegemaakt dat bij 'klanten' van mij (waar ik thuis de pc fix) er na een verhuizing een ander paar in de centrale werd aangesloten voor adsl dan die was aangesloten op de bedrading in het huis en waar soms nog een spraakdienst op actief was. Gelukkig zijn moderne ISRA punten hierop ingericht en heb je het zo gefixt, maar bij oude woningen ligt soms het andere paar in de kruipruimte :(

it is I, Leclerc

Ik ben dan gisteren ook maar over gegaan. Heb 7 jaar AvK via Xs4all gehad. Nu overstap aangevraagd naar een Lite abo (had basic). Kan ws toch niet meer qua snelheid aan dan 8mbit ivm de afstand naar de centrale.
Ben benieuwd of alles probleemloos gaat verlopen. Vrees het ergste natuurlijk, maar de tijd (30 dagen) zal het leren.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

quote:
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:52:
[...]
Ja dat is dan ook schuld van de KPN en niet van Xs4all. Heb nu al twee keer meegemaakt dat bij 'klanten' van mij (waar ik thuis de pc fix) er na een verhuizing een ander paar in de centrale werd aangesloten voor adsl dan die was aangesloten op de bedrading in het huis en waar soms nog een spraakdienst op actief was. Gelukkig zijn moderne ISRA punten hierop ingericht en heb je het zo gefixt, maar bij oude woningen ligt soms het andere paar in de kruipruimte :(
Dat zou zo maar kunnen.. Bij de overstap van ADSL van KPN naar XS4ALL Only wordt je ook overgeprikt van de Mxstream apparatuur (DSLAM) naar de Bitstream apparatuur in de wijkcentrale, en dat kan dus wel eens fout gaan (KPN monteurs die hun werk niet helemaal goed doen).. De rest is zover ik weet een geautomatiseerd proces waar eigenlijk weinig fout kan gaan..

Buiten dat is de overstap naar Only ook niet zonder risico als je lijn niet helemaal in orde is, of als je je eigen apparatuur niet helemaal hebt aangesloten zoals het hoort.. Dus niet je modem met lange telefoonkabel vanaf ISRA of nog erger secundaire aansluiting bij je PC neerzetten ofzo, maar gewoon netjes zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt en vanaf daar UTP gebruiken.. Dat het mogelijk jaren altijd gewerkt heeft is geen excuses, Only levert namelijk hogere snelheden en is dus gevoeliger voor minder stabiele lijnen dan het tragere ADSL van KPN..

Dat je minder snelheid zou halen via Only dan met je oude ADSL van KPN abonnement zou ook zo maar kunnen als je al zo'n beetje op de max van je lijn zat en je modem minder goed intraint op de Bitstream DSLAM dan op de Mxtream DSLAM.. Modems hebben nou eenmaal verschillende chips en software en DSLAMs ook, en sommige combinaties werken beter met elkaar dan anderen.. Nou weet ik alleen helaas niet welke merken DSLAMs er staan voor Mxstream en voor Bitstream.. Iemand zou dat eens uit kunnen zoeken, en kijken welke merken modems daar het beste op intrainen..

Uiteindelijk blijft ADSL gewoon erg lastig qua haalbare snelheden en de daaraan vastzittende stabiliteit, omdat je zo afhankelijk bent van zoveel factoren welke snelheid je kan halen.. Wat dat betreft biedt kabelinternet tegenwoordig toch wel meer garantie.. Glasvezel is natuurlijk nog veel beter, maar dat is helaas nog maar heel beperkt leverbaar (ik heb het gelukkig wel al thuis)..

it is I, Leclerc

quote:
Inflatable schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:47:
[...]
Dat zou zo maar kunnen.. Bij de overstap van ADSL van KPN naar XS4ALL Only wordt je ook overgeprikt van de Mxstream apparatuur (DSLAM) naar de Bitstream apparatuur in de wijkcentrale, en dat kan dus wel eens fout gaan (KPN monteurs die hun werk niet helemaal goed doen).. De rest is zover ik weet een geautomatiseerd proces waar eigenlijk weinig fout kan gaan..

Buiten dat is de overstap naar Only ook niet zonder risico als je lijn niet helemaal in orde is, of als je je eigen apparatuur niet helemaal hebt aangesloten zoals het hoort.. Dus niet je modem met lange telefoonkabel vanaf ISRA of nog erger secundaire aansluiting bij je PC neerzetten ofzo, maar gewoon netjes zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt en vanaf daar UTP gebruiken.. Dat het mogelijk jaren altijd gewerkt heeft is geen excuses, Only levert namelijk hogere snelheden en is dus gevoeliger voor minder stabiele lijnen dan het tragere ADSL van KPN..

..heel verhaal nog...
Nou, dat wordt dan nog wat. Heb het 7jr lang echt zonder problemen gehad.
En ik heb de kabel vanaf ISRA over zolder naar andere kamer liggen. Dat kan nog wel eens een probleempje geven. Ook ivm de rest vh netwerk (aantal aansluitingen, dus andere switch misschien wel!) thuis.

Ik wacht gewoon af. Wordt overgezet midden in m'n vakantie. Dus heb wel tijd! :*)

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

quote:
beerns schreef op maandag 21 juli 2008 @ 08:26:
[...]

Nou, dat wordt dan nog wat. Heb het 7jr lang echt zonder problemen gehad.
En ik heb de kabel vanaf ISRA over zolder naar andere kamer liggen. Dat kan nog wel eens een probleempje geven. Ook ivm de rest vh netwerk (aantal aansluitingen, dus andere switch misschien wel!) thuis.

Ik wacht gewoon af. Wordt overgezet midden in m'n vakantie. Dus heb wel tijd! :*)
Klassiek voorbeeld..

Je modem dicht bij ISRA (en eventueel splitter als je nog belt via dezelfde vaste lijn) aansluiten en vandaar een UTP-kabel trekken naar een switch en/of router, i.p.v. de lange telefoonkabel die je nu hebt liggen tussen ISRA, eventuele splitter, en je modem..

Ik zou dat maar alvast doen voordat je overgaat naar Only om problemen te voorkomen.. Of je wacht het idd even af, dan kun je zelf zien ofdat het verschil maakt.. Grote kans van wel afhankelijk van de lengte van die telefoonkabel en de kwaliteit daarvan.. Je hebt kans dat de sync wegvalt en/of je snelheid minder zal zijn..

Liab A Tymo

quote:
Inflatable schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:47:
[...]
Only levert namelijk hogere snelheden en is dus gevoeliger voor minder stabiele lijnen dan het tragere ADSL van KPN..
Volgens mij klopt dit niet: voordat wij op kantoor overstapten naar Xs4all Only hadden we al een 20 mbit lijn (en dat was dus xs4all via kpn) en nu hebben we nog steeds 20 mbit (althans, dat zouden we weer moeten hebben, vooralsnog staat dat nog steeds verkeerd ingesteld :( ).

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

it is I, Leclerc

quote:
Inflatable schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:41:
[...]
Klassiek voorbeeld..

Je modem dicht bij ISRA (en eventueel splitter als je nog belt via dezelfde vaste lijn) aansluiten en vandaar een UTP-kabel trekken naar een switch en/of router, i.p.v. de lange telefoonkabel die je nu hebt liggen tussen ISRA, eventuele splitter, en je modem..

Ik zou dat maar alvast doen voordat je overgaat naar Only om problemen te voorkomen.. Of je wacht het idd even af, dan kun je zelf zien ofdat het verschil maakt.. Grote kans van wel afhankelijk van de lengte van die telefoonkabel en de kwaliteit daarvan.. Je hebt kans dat de sync wegvalt en/of je snelheid minder zal zijn..
jah. Dat zat ik mezelf ook al te bedenken. Ik zal een dezer dagen de kabels gaan omleggen. Dus de omgekeerde versie van hoe het nu ligt.

quote:
jasjenl schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:11:
[...]
Volgens mij klopt dit niet: voordat wij op kantoor overstapten naar Xs4all Only hadden we al een 20 mbit lijn (en dat was dus xs4all via kpn) en nu hebben we nog steeds 20 mbit (althans, dat zouden we weer moeten hebben, vooralsnog staat dat nog steeds verkeerd ingesteld :( ).
Met uitzondering van het oude Ultra abonnement dan, dat was inderdaad al maximaal 20Mbit.. Voor de rest zijn alle abonnementen op Only wel sneller dan die van KPN..
Zie: http://www.xs4all.nl/alle...98c247f0a1977886353623152

Wat staat er trouwens 'verkeerd ingesteld' dan? Haal je nu op Only minder snelheid? Dat kan dus te maken hebben met het hele verhaal wat ik geprobeerd heb uit te leggen (dat je modem misschien lager intraint op de Bitstream DSLAM dan hij deed op de Mxstream DSLAM, dat kan soms zomaar een paar Mbit schelen).. Laat anders even een lijnmeting uitvoeren, dan kunnen ze je zo vertellen wat je lijn maximaal aan zou moeten kunnen, en probeer desnoods even een ander merk modem..

Ik neem voor de rest aan dat alles wel goed is aangesloten op dat kantoor? Dus modem zo dicht mogelijk bij ISRA etc.. Dat is iets waar je als klant zelf verantwoordelijk voor bent, en zolang dat niet goed zit blijven ze daar bij de helpdesk ook (terecht) over "zeuren".. Sluit het dus gewoon goed aan zodat het daar zeker niet aan kan liggen (anders zit je misschien ook tevergeefs lang te bellen met een helpdesk)..

Inflatable wijzigde dit bericht 22-07-2008 18:34 (3%)

ondertitel duh

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met verhuizingen? Ik ben een aantal weken geleden overgestapt op XS4ALL only en zojuist heb ik een verhuizing achter de rug.

9 juli verhuizing doorgegeven.
16 juli bevestigingsbrief van xs4all dat adsl zo snel mogelijk word opgeleverd.

Iemand enig idee hoe lang dit kan gaan duren?

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

quote:
PcManiaxx schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:10:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met verhuizingen? Ik ben een aantal weken geleden overgestapt op XS4ALL only en zojuist heb ik een verhuizing achter de rug.

9 juli verhuizing doorgegeven.
16 juli bevestigingsbrief van xs4all dat adsl zo snel mogelijk word opgeleverd.

Iemand enig idee hoe lang dit kan gaan duren?
http://www.xs4all.nl/alle...2ef742b4d8540407f945945fd

Ik heb steeds last van een wegvallende verbinding

DSL not responding (no DSL synchronization).
Check that the DSL cable is plugged in correctly at the DSL splitter and at your FRITZ!Box. If all the cables are connected correctly and the error message appears again, contact your DSL provider.

Als ik kijk in de status van adsl wanneer het up is zie ik:
Receive direction Send direction
Attainable data rate Kbit/s 8168 1083
ATM data rate Kbit/s 8151 1031
User data rate Kbit/s 7383 934
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 16 16
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 660 68
Negotiation adaptive adaptive

Signal/Noise ratio dB 8 10
Line attenuation dB 30 14
Status f0000000 f0000000

Loss of
Signal Loss of
Frame Forward Error Correction Cyclic Redun-
dancy Check No Cell Delineation Header Error Control
CPE 0 0 0 2534 0 0
COE 1 0 0 0 0 0

Hoe heb je je fritzbox aangesloten op de telefoonlijn?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws