Gathering of Tweakers

Quicksearch
Het is in iedergeval niet per plaats of per wanneer het abbonnement is afgesloten (je zou verwachten hoe ouder de klant hoe eerder overschakelen.)

Be a man! (Russel Peters).

Reg. datum: 09 juni 2004

quote:
honey schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:12:
Ik heb op 1/4 Only aangevraagd (had een KPN aansluiting), maar nog niks gemerkt. Status is onveranderd vanaf 2/4. Ik heb gebelt en hij zei dat de opleveringsdatum 30 april is.

Wacht Xs4All altijd tot op de laatste dag om een bestelling op te leveren?
Ik heb ook op 1 april XS4ALL only aangevraagd en sinds 2 april staat de status op bevestigd (locatie technisch mogelijk). Vanochtend XS4ALL sales gebeld wanneer de lijn omgezet zou worden. De medewerker gaf 2 mei op als opleveringsdatum. Maar ik zag net dat ik nu al Only heb, heb een nieuw IP adres en een 8/1 mbit lijn.

[DPC]Team Grazzie + KletsCows

quote:
JOTL schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:29:
[...]

Ik heb ook op 1 april XS4ALL only aangevraagd en sinds 2 april staat de status op bevestigd (locatie technisch mogelijk). Vanochtend XS4ALL sales gebeld wanneer de lijn omgezet zou worden. De medewerker gaf 2 mei op als opleveringsdatum. Maar ik zag net dat ik nu al Only heb, heb een nieuw IP adres en een 8/1 mbit lijn.
Hmmm... toch eens testen thuis dan..

* Diabolical staat ook op status "Bevestigd" sinds 2 april....

Overigens zag ik al wel sinds een week of 2 in mijn service centre informatie dat ik ook de statistieken kon bekijken voor een only abbo naast mijn KPN abbo (en 2 IP adressen dus).. maar dat was verder nog niet bruikbaar.

Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | -= Proud member of DPC =-
WE ARE LOOKING FOR NEW MEMBERS :-)

Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
JOTL schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:29:
[...]

Staat er op je 'status' pagina nog steeds aangevraagd per 2 april? Of is het al geupdated met ADSL Only.

Pentium 920D - 1024MB DDR2 677Mhz - Asus P5LD2 - LG 17" TFT - WD 2000 GB 7200 rpm (IDE) - NEC 3540 DVD brander - Asus 48x24x52 - Sapphire X1300, 256MB - Windows XP SP2 <> MDA Compact I - SPV M700 <> Wii - NDS Lite

Reg. datum: 09 juni 2004

Die staat nog steeds op bevestigd, 2 april.

Reg. datum: 15 februari 2007

quote:
Diabolical schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:33:
[...]

Hmmm... toch eens testen thuis dan..

* Diabolical staat ook op status "Bevestigd" sinds 2 april....

Overigens zag ik al wel sinds een week of 2 in mijn service centre informatie dat ik ook de statistieken kon bekijken voor een only abbo naast mijn KPN abbo (en 2 IP adressen dus).. maar dat was verder nog niet bruikbaar.
Heh verdomd ik heb dat inderdaad ook 2 ip adressen. Denk niet dat het weinig zin heeft op opnieuw me modem in te laten trainen maja ga het toch even proberen wanneer ik thuis ben;-)

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

quote:
JOTL schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:46:
Die staat nog steeds op bevestigd, 2 april.
Helaas, hier nog niet geupgraded :(

Pentium 920D - 1024MB DDR2 677Mhz - Asus P5LD2 - LG 17" TFT - WD 2000 GB 7200 rpm (IDE) - NEC 3540 DVD brander - Asus 48x24x52 - Sapphire X1300, 256MB - Windows XP SP2 <> MDA Compact I - SPV M700 <> Wii - NDS Lite

Ik neem aan dat de verbruiksstatistieken niet meer werken bij de updagrade naar xs4all only?
quote:
Ariën Clay schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:21:
Ik neem aan dat de verbruiksstatistieken niet meer werken bij de updagrade naar xs4all only?
Dat is correct.

Zoals boven al genoemd sinds 2 april status op bevestigd en oplevering zou 30 april zijn.

... gaat dit geheel geautomatiseerd, dit actief maken van de lijn? Ik kan me niet voorstelllen dat er morgen veel mensen zullen werken om dit op te leveren.

Wat als ze de 30 dagen tot opleveren niet halen? Het heeft denk ik geen consequenties om je nog een paar weken te laten wachten. Ja, je kunt weggaan, maar dat zullen niet veel mensen doen.

Ben benieuwd of ik vandaag of morgen Xs4All only krijg.

Update: gister 29 april Only gekregen, overigens nog wel de oude snelheid.

honey wijzigde dit bericht 30-04-2008 10:17 (7%)

Een overstap van AvK naar Only is niet geheel geautomatiseerd aangezien je lijn fysiek over gezet moet worden op andere apparatuur. Wat dat betreft zal dat dus zeer waarschijnlijk niet op 30 april gebeuren.

Een up of downgrade van de snelheid is wel volledig geautomatiseerd.

Once I feared lightning, now lightning fears me

need a light?

Ik had ook op exact 1 April Only Basic aangevraagd en kom van ADSL van KPN. Net 5 minuten geleden ging de verbinding even uit en weer aan en ben nu dus over naar XS4ALL Only. :P

Heeft dus 28 dagen geduurt om precies te zijn in mijn geval. De status pagina geeft nog steeds hetzelfde aan als op 1 April.

Helaas haal ik niet de volle 20 Mbit/s, ik zit dan ook ongeveer 1,5 km van de centrale.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                                    Downstream              Upstream
Margin       [dB]     :             8.0                     13.0
Attenuation  [dB]     :             22.0                    10.0
OutputPower  [dBm]    :             19.0                    12.0

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :             31554            13379
  Upstream            :             2426             1029

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Heb ook op 1 april de overstap van ADSL van KPN naar Only aangevraagd, en ook nog niets gehoord. Ik heb wel een bevestigingsbrief gehad, dat ze mijn ADSL-lijn van KPN opzeggen, maar van KPN heb ik ook nog niets ontvangen.....

need a light?

Van KPN ook niets gehoord over het opheffen van het mxstream gedeelte. Neem aan dat dat binnenkort wel komt zodra de wijziging geheel is doorgevoerd in hun administratie.

Op dat moment kan ik ook eindelijk mijn telefoon dienst over gaan zetten naar xs4all.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

quote:
FireFlash schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:39:
Van KPN ook niets gehoord over het opheffen van het mxstream gedeelte. Neem aan dat dat binnenkort wel komt zodra de wijziging geheel is doorgevoerd in hun administratie.

Op dat moment kan ik ook eindelijk mijn telefoon dienst over gaan zetten naar xs4all.
Dat kon je toch ook al gelijk doen bij je aanvraag van Xs4all Only? Kan me herinneren zoiets te hebben gezien bij de stappen die je moest doorlopen.

Same here. Na 28 dagen ben ik ook over. (Vond het al vreemd dat mijn ge-IPlockte GoT-sessie opeens weg was :P).

Wat ik wel raar vind is dat als ik mijn eigen tracert, dat ik na mijn router op de tracertroute een timeout krijg bij de twee volgende hops, tot hij bij mijn IP is? Anderen ook? :?

Verder heb ik hier de volle 8 megabit ;)
d:)b voor XS4ALL.

Ariën Clay wijzigde dit bericht 29-04-2008 15:51 (5%)

need a light?

quote:
maxtz0r schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:43:
[...]

Dat kon je toch ook al gelijk doen bij je aanvraag van Xs4all Only? Kan me herinneren zoiets te hebben gezien bij de stappen die je moest doorlopen.
Uit http://www.xs4all.nl/alle...anvragen.php#vastopzeggen
quote:
Kan ik na de ADSL-aanvraag meteen mijn vaste telefoonabonnement opzeggen?

Ja, na de oplevering van ADSL kunt u uw vaste telefoonlijn opzeggen. U kunt dan voordelig gaan bellen via XS4ALL.
had ik opgemaakt dat ik het pas kon overzetten na de oplevering van Only. Het zal misschien niet gelden voor de overstap van ADSLvKPN naar Only maar omdat ik bang was dat KPN het telefonie abonnement al in de tussentijd af zou sluiten en ik mijn ADSL dus tijdelijk kwijt zou raken heb ik dus gewacht hiermee.

Ah ok, duidelijk;-)

[DPC]Team Grazzie + KletsCows

Ook hier is de verbinding actief nu. Helaas niet de volle mep van de Basic snelheid maar goed.

Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | -= Proud member of DPC =-
WE ARE LOOKING FOR NEW MEMBERS :-)

Reg. datum: 29 april 2008

Weet iemand misschien of er een weblink is waar je kunt zien welke centrales al aangepast zijn qua snelheid ?
Het wachten op een hogere snelheid duurt altijd te lang :O

quote:
MMMARC schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 18:34:
Weet iemand misschien of er een weblink is waar je kunt zien welke centrales al aangepast zijn qua snelheid ?
Het wachten op een hogere snelheid duurt altijd te lang :O
Aankondiging was begin April, inmiddels bijna Mei
Ik ben ooit bij xs4all (qua adsl dan toch) begonnen op meen 128Kbit/s en heb dus diverse upgrades meegemaakt, gevoelsmatig zeg ik dat die sneller gerealiseerd waren.
Als ik dat tegen artikel uit eerder nieuwsbrief aanhoud:
XS4ALL eindigt dit jaar als tweede in de Providertest van de Consumentenbond. Het testoordeel is gebaseerd op helpdesk, spamfilter en algehele tevredenheid. Van alle geteste providers (17) scoort XS4ALL het hoogst op tevredenheid. XS4ALL is blij met dit resultaat en feliciteert @Home met het behalen van de eerste plaats. XS4ALL doet er alles aan om volgend jaar weer op nummer 1 te eindigen.
dan heeft xs4all mij itmaal nog niet overtuigd.

... and don't i know it ...

Heb sinds vandaag XS4all Only lite.

Als ik in mijn configuratie pagina kijk dan is mijn up/download het volgende:

http://thumbnails5.imagebam.com/564/52627a5632254.gif

Het lijkt dus dat ik geen 8Mbit download snelheid hebt.
Ligt het aan XS4all of is mijn afstand naar de centrale (1.3km) te waardoor ik geen volle snelheid kan benutten?

op 1.3 km zou je dat zeker moeten kunnen halen, wat wel sterk bepalend is, das de bekabeling vanaf je ISRA punt..

quote:
simon schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:42:
op 1.3 km zou je dat zeker moeten kunnen halen, wat wel sterk bepalend is, das de bekabeling vanaf je ISRA punt..
Had voor mijn Only abo inging de volle 6Mbit.

De gegevens van mijn modem configuratie is toch de gegevens die XS4all naar mij toestuurt?

need a light?

quote:
ChiMan schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:56:
[...]

Had voor mijn Only abo inging de volle 6Mbit.

De gegevens van mijn modem configuratie is toch de gegevens die XS4all naar mij toestuurt?
Die waardes zijn de snelheden waarop het modem 'intraint'. Dit doet het modem door met allerlei verschillende gegevens zoals o.a. ruis op de lijn rekening te houden. Als basis hiervoor wordt wel de snelheid gebruikt waarop de aansluiting afgesteld staat. Na trainen kunnen deze snelheden lager uitvallen in verband met de berekening die het modem er vervolgens op los laat.

FireFlash wijzigde dit bericht 29-04-2008 23:06 (3%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws