Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 15 februari 2007

quote:
Spider1984 schreef op maandag 14 april 2008 @ 07:53:
Beste mensen,
Als het goed is hebben alle mensen met een only verbinding een brief of iets dergelijks gekregen met daarin de aankondeging voor de verhoging. Daarin word ook vermeld dat ze het laten weten wanneer er daadwerkelijk verhoogt word. Op alle lijnen is een lijnmeting uitgevoerd en de maximale snelheid bepaald. Aan de hand daarvan word de lijn verhoogt. Dit alles moet ongeveer klaar zijn binnen twee maanden startend op 1 april.
Toen ik de overstap heb gemaakt op XS4ALL only 2 weken geleden kreeg ik een paar dagen later een brief met dat xs4all ging kijken of het technisch mogelijk is om mij over te zetten. Ik ben van KPN adsl basic naar xs4all only lite gegaan omdat only basic technisch niet mogelijk zou zijn(dit weten ze dus wel vooraf). Naar mijn weten is only lite gewoon adsl1 en heb ik nu kpn basic wat ook gewoon adsl1 is. Ik snap dus niet waarom ze dan nu nog moeten gaan checken of het technisch mogelijk is, lijkt mij dus beetje overbodig.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

quote:
rpcdv schreef op maandag 14 april 2008 @ 00:06:
Tja, 't is wel platteland maar dan nog zou mij modem toch wel iets hoger in moeten trainen ?, hieronder nog even gewoon even willekeurig wat waardes uit dit topic gepakt..... waar zit dan het verschil in dat mijn modem niet hoger intraint als de 5,4 mbit ?

Post de waardes uit je modem eens? Mijn 510 zit nu op 1024/7264 met de volgende waardes:
Output Power (dBm) up/down = 11.5 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 15.0 / 30.0
Noise Margin (dB) up/down = 6.0 / 6.5
Vendor Id (local/remote) = ALCB / BDCM

En vergelijk deze nu eens met mijn waardes, ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe of wat.
Ok, het lijkt er op dat deze gebruiker op ADSL (Speedtouch 510) zit en ik op ADSL2+, naar wat ik gelezen had ADSL2+ iets minder storingsgevoelig zou moeten zijn.

Wat ik nog vergeten te melden was is dat mijn snelheid al naar beneden gegaan toen ik van KPN XS4ALL overging naar XS4ALL ONLY. :?
Tja dan kan je nog aan Xs4all vragen of ze een monteur langs willen sturen. Bij een kennis van mij die niet hoger dan 4 Mbit kwam icm Orange kwam er een monteur die ontdekte dat het ISRA punt gaar was (aanvoerkabel zat los).
quote:
En dat staat haaks op hetgene wat XS4All beweerd >>
ADSL (XS4ALL Only) vs ADSL van KPN
Het nieuwe ADSL (XS4ALL Only) is veel sneller dan ADSL van KPN. Bent u XS4ALL-abonnee met ADSL van KPN, stap dan over op ADSL (XS4ALL Only). Het biedt alleen maar voordelen.
Daar bedoelen ze niet mee dat het een ander soort verbinding gebruikt, maar dat je voor dezelfde prijs een sneller abo krijgt (indien leverbaar). Het zijn allebei ADSL2+ verbindingen.

Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

CaffeineJunkieXL
Reg. datum: 04 september 2002

Afgelopen zaterdag in Kassa:
quote:
Postrubriek: Meer betalen voor dezelfde adsl-snelheid bij XS4ALL? 12-04-08

Hartstikke mooi als de snelheid van je ADSL-verbinding wordt verhoogd. Maar niet alle klanten van XS4ALL waren blij met deze verhoging...

Het gaat hier met name om klanten die een zogeheten Fast abonnement hebben. Omdat zij al de maximale snelheid van 20 Mbits hebben, wordt hun snelheid natuurlijk niet verhoogd. Door de veranderingen in de abonnementen blijken de abonnees met een Basic abonnement opeens dezelfde snelheid te hebben als de mensen met een Fast abonnement. En toevallig blijkt de prijs van dat Basic abonnement nog steeds twintig euro goedkoper.

De abonnees met een Fast abonnement krijgen wel een advanced website erbij cadeau. Maar de meesten willen eigenlijk helemaal niet een extra website. Ze houden er een bekocht gevoel aan over, omdat ze voor dezelfde snelheid als het Basic abonnement twintig euro meer moeten betalen. De enige mogelijkheid om over te stappen naar dat goedkopere Basic abonnement is te downgraden. Eigenlijk een administratieve handeling waar abonnees normaliter 25 euro voor moeten betalen.

XS4ALL vond eigenlijk dat de abonnees die bij Kassa hadden aangeklopt met hun klacht wel gelijk hadden. Ze vonden het sneu dat de Fast abonnees moeten betalen voor het downgraden. En dat om een abonnement met dezelfde snelheid te krijgen. Hiervoor hoeven de mensen, die met een Fast abonnement naar een Basic abonnement willen overstappen, die 25 euro aan downgradekosten niet te betalen!
Bron: http://kassa.vara.nl/port...rtikel&number=4022170

You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo | Xbox360 gamercard

quote:
Dat pakt xs4all best goed aan alleen jammer dat het dan via kassa moet verlopen. En nu ben ik benieuwd of de volgende situatie mogelijk is:

Oud kpn basic adsl klant stapt over op only fast(omdat basic niet mogelijk is en bij fast geen geranties geleverd worden dus dat zou wel mogelijk zijn) en vervolgens downgrade deze kostenloos naar only basic(als dat mogelijk is).

quote:
Hmm ik hoop dat het dan ook voor Fast naar Lite geldt, dat is eigenlijk mijn plan als bij mij eenmaal Only is opgeleverd.

Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

quote:
Ariën Clay schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:50:
...
Wat mij verbaast, klopt het dat de verbruiksstatistieken niet werken bij XS4ALL lite? Die staat er bij mij niet meer tussen in het Service Centra.
Daar staat al een eeuw een storing op open. Ooit een keer de helpdesk gebeld, men meende dat er toch geen behoefte aan was om het op te lossen omdat er geen download limiet meer is.

Maw dit wordt denk ik niet meer gefixed.

Online opbrengst van m'n zonnepanelen: http://solar.reinieren.net

Reg. datum: 08 april 2008

quote:
killingdjef schreef op maandag 14 april 2008 @ 04:05:
Downloaden met 1600 kb/s.. een verademing als ik terug denk aan de tijd dat je vroeger met Casema maximaal 5kb/s kon downloaden :D
Inderdaad, en ik haalde meestal 2KB/s.
De dag dat ADSL kwam was ik al de koning te rijk, als ik nu terugdenk aan die tijd was dat ook nog slakkenwerk.
Haal nu een constante snelheid van 1750KB/s bij usenet en da's volgens mij zeer netjes.
BBned geeft hogere snelheden, maar aangezien usenet mijn dagelijkse downloadbron is hou ik me daaraan vast.

Heb nu wel vaker broken files als ik rar-bestanden binnenhaal. Kan dat met de snelheid te maken hebben?

Ben zeer te spreken over XS4ALL, en hoe duur het ook lijkt: ik blijf.
Luxe heeft namelijk een prijs en die betaal ik graag.

dolfg wijzigde dit bericht 15-04-2008 01:21 (15%)

Ik had een snelheidsverhoging aangevraagd van 4/1 naar 8/1, helaas haalde ik deze snelheid langer na niet (ik haalde maar 5 mbit)
Na een korte mail uitwisseling met de helpdesk hebben ze het abonnement gratis terug gezet naar 4/1!

*Een zeer tevreden xs4all only klant!

lvisser87 wijzigde dit bericht 15-04-2008 10:08 (7%)

"A man with God is always in the majority."

Reg. datum: 29 februari 2004

Heb drie pagina's teruggelezen, maar vind niet echt een antwoord op mijn vraag.

Is het nu zo dat als je je snelheid 'zelf' bijstelt via de link die in dit topic gegeven is, dat je dan een voorlopige, gedeeltelijke snelheidsverhoging krijgt en dat de rest later pas komt?

Wij hadden 4/1, nu hebben we 6/1 (mbv die link) maar we willen graag 8/1 (zoals beloofd is).

Is het een kwestie van geduld en is het zo dat XS4ALL dat laatste beetje er zelf bijgooit op een gegeven moment, of is dit de definitieve, maximale verhoging?

quote:
WizZie- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:53:

Is het nu zo dat als je je snelheid 'zelf' bijstelt via de link die in dit topic gegeven is, dat je dan een voorlopige, gedeeltelijke snelheidsverhoging krijgt en dat de rest later pas komt?

Wij hadden 4/1, nu hebben we 6/1 (mbv die link) maar we willen graag 8/1 (zoals beloofd is).

Is het een kwestie van geduld en is het zo dat XS4ALL dat laatste beetje er zelf bijgooit op een gegeven moment, of is dit de definitieve, maximale verhoging?
Dat is erg moeilijk te zeggen. Xs4all heeft aangegeven deze snelheidsverhoging in fases uit te voeren. Wat ze hiermee bedoelen(wellicht beter apparatuur plaatsen etc.) is niet bekend. Het zou dus kunnen dat jouw snelheid in de toekomst nog omhoog kan gaan. Enige manier om hier achter te komen is denk ik een belletje plegen. Wellicht vertellen ze je dan dat de echte snelheidsverhoging nog plaats moet vinden of doen ze iets van een lijn meting en dan weet je het zeker.

Advies is dus even bellen...

quote:
WizZie- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:53:

Je wordt in 1x verhoogd, waarom zouden ze dat in 2x doen?

Jou lijn kan waarschijnlijk niet harder dan 6mbit.

Gegroet!

156 Berlina
Reg. datum: 26 december 2001

quote:
Rev! schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:04:
deze heb ik

Output Power (dBm) up/down = 11.5 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 11.0 / 22.0
Noise Margin (dB) up/down = 9.0 / 8.0
Vendor Id (local/remote) = ALCB / BDCM

ik verleng wel met 12maanden,. krijg ik een adsl2 modem gratis :)
modem is nu al binnen :)

quote:
Jassy schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:00:
[...]

Je wordt in 1x verhoogd, waarom zouden ze dat in 2x doen?

Jou lijn kan waarschijnlijk niet harder dan 6mbit.
Dat is niet helemaal waar. Zoals je kan lezen op vorige bladzijdes zie je dat mensen in eerste instantie iets sneller zijn geworden, nadat zij de wijziging handmatig hebben doorgevoerd, en pas later de echte snelheid hebben gekregen.

Maar het zou inderdaad kunnen dat je lijn niet harder dan 6 mbit kan en daarom is het verstandig om te bellen.

Reg. datum: 29 februari 2004

Precies, dat was dus het punt. We wachten wel even af, en als het niet komt bellen we.

Die KW Ringmeister

quote:
Hmm interesting.

Ik had 8/1 Mbit Demon. Dat is door XS4all overgenomen. Daarbij kreeg ik ook een nieuwe modem, en met die nieuwe modem zat ik ineens aan 12/1 Mbit. Als eerste een beetje raar, aangezien XS4all geen 12 Mbit abo biedt. Toch had een kennis van mij in dezelfde situatie dit ook dus ik ben niet de enige.

Echter, nou kreeg ik dus een brief van die snelheidsverhoging. Leuk, prima... maar van de week dus een brief waarin staat dat bij mij de snelheidsverhoging op mijn locatie niet mogelijk is, en dan vooral het gedeelte dat erin staat dat ze daarom dezelfde snelheid tegen lagere kosten aanbieden.

MAAR, het genoemde "lagere" bedrag van 54 euro, dat betaalde ik ALTIJD al. Dus ik heb nou dezelfde snelheid van 12 Mbit, terwijl ze 20 in hun brief noemen, met nog steeds datzelfde bedrag van 54 euro :/

Dat klopt toch ook niet? Als ik van 12 niet naar 20 Mbit kan, dan wil ik wel een eind minder gaan betalen dan die 54 die ik altijd al betaalde.

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!

quote:
Knightwolf schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:47:
[...]

Hmm interesting.

Ik had 8/1 Mbit Demon. Dat is door XS4all overgenomen. Daarbij kreeg ik ook een nieuwe modem, en met die nieuwe modem zat ik ineens aan 12/1 Mbit. Als eerste een beetje raar, aangezien XS4all geen 12 Mbit abo biedt. Toch had een kennis van mij in dezelfde situatie dit ook dus ik ben niet de enige.

Echter, nou kreeg ik dus een brief van die snelheidsverhoging. Leuk, prima... maar van de week dus een brief waarin staat dat bij mij de snelheidsverhoging op mijn locatie niet mogelijk is, en dan vooral het gedeelte dat erin staat dat ze daarom dezelfde snelheid tegen lagere kosten aanbieden.

MAAR, het genoemde "lagere" bedrag van 54 euro, dat betaalde ik ALTIJD al. Dus ik heb nou dezelfde snelheid van 12 Mbit, terwijl ze 20 in hun brief noemen, met nog steeds datzelfde bedrag van 54 euro :/

Dat klopt toch ook niet? Als ik van 12 niet naar 20 Mbit kan, dan wil ik wel een eind minder gaan betalen dan die 54 die ik altijd al betaalde.
Volgens mij klopt dat ook niet, het lagere abo wat zij bedoelen is ADSL Lite en dat is 39,95 per maand, je gaat er dus 15 euro op vooruit. Nu alleen niet hopen dat je opeens op 8 Mbit gecapt wordt, maar wellicht helpt dan een telefoontje.

quote:
maxtz0r schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:19:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Zoals je kan lezen op vorige bladzijdes zie je dat mensen in eerste instantie iets sneller zijn geworden, nadat zij de wijziging handmatig hebben doorgevoerd, en pas later de echte snelheid hebben gekregen.

Maar het zou inderdaad kunnen dat je lijn niet harder dan 6 mbit kan en daarom is het verstandig om te bellen.
kzat op 1021/4020, nu op 1021/7999

geen reden tot klagen wat mij betreft.

Online opbrengst van m'n zonnepanelen: http://solar.reinieren.net

156 Berlina
Reg. datum: 26 december 2001

Wazig, ik sluit mijn nieuwe modem aan, en meteen werkt mijn internet :? Letterlijk niks hoeven instellen, zelfs geen username/password.
Dat was vroeger wel anders :)

owja nu haal ik 1.4mb/s, alleen beetje erg jammer dat de nieuwsgroepen gecapt zijn op 800kbs. Ik download veel HD films die van 4gig tm 20gig groot kunnen zijn, dus juist daarvoor heb ik het hard nodig :(

Rev! wijzigde dit bericht 15-04-2008 20:58 (38%)

Reg. datum: 02 november 2005

Kan iemand mij vertellen of XS4all ook de nieuwsgroep porten afknijpt? Ik zat eerst aan UPC te denken maar daar schijnt het al helemaal een drama te zijn. Ik zit zelf te denken aan een BASIC verbinding.

quote:
Ibix schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:42:
Kan iemand mij vertellen of XS4all ook de nieuwsgroep porten afknijpt? Ik zat eerst aan UPC te denken maar daar schijnt het al helemaal een drama te zijn. Ik zit zelf te denken aan een BASIC verbinding.
Je kunt ongemogelijk harder dan 740kbs met de nieuwsserver van xs4all

Inspiron 9400: Intel Core Duo T2400 @ 1.83 ghz, 17 inch WXGA, 2048 MB Ram, 120 Gig HD, Nvidia Go 7900GS - Psp Slim en Lite - Ipod Classic 80 Gig - Nokia e71

quote:
Rev! schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:57:
Letterlijk niks hoeven instellen, zelfs geen username/password.
Dat was vroeger wel anders :)
<sarcasme> Nee dat klopt, vroeger klopte de gebruiker zo snel mogelijk zijn EIGEN username / ww in want op het standaard gast/gast surfen was voor sukkels</sarcasme>
En dan nu de tip op een nette manier: lees je brieven en vooral de handleiding eens door, daat staat in hoe je je modem kunt instellen.

aldus Sranan

slopen. alles kapot maken.

quote:
thecompany schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:58:
[...]

Ja, dat is balen. Eigenlijk heb ik helemaal niks aan de verhoging. Een payserver erbij nemen is wel erg overdreven en kostbaar.

...FATAL SYSTEM ERROR: Press F13 to continue...

quote:
thecompany schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:58:
[...]

Ok, maar ja ik zit bij giganews dus ik zou graag willen weten hoe snel die dan ongeveer is. Hoe ver knijpen ze die porten snelheden af?

Ze knijpen niet, dat doen ze alleen op newszilla zelf.
Dus stel, jij kan18 mbit halen, en giganews kan ook 18 mbit aan, dan heb je geen probleem.
Tis natuurlijk lastiger als jij 18 kan halen, en giganews maar 10 aankan. :P Dan kan je net zo goed newszilla gebruiken, hoewel daar de retentie heel wisselend is.

Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

quote:
Nakebod schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:44:
Ze knijpen niet, dat doen ze alleen op newszilla zelf.
Dus stel, jij kan18 mbit halen, en giganews kan ook 18 mbit aan, dan heb je geen probleem.
Tis natuurlijk lastiger als jij 18 kan halen, en giganews maar 10 aankan. :P Dan kan je net zo goed newszilla gebruiken, hoewel daar de retentie heel wisselend is.
Ah ok! Bedankt voor je toelichting.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws