Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Gieltje schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:18:
[...]

Dan is het nog steeds opvallend dat de andere providers het beter doen, ookal is er geen garantie. ;)
Ziggo doet het in ieder geval niet beter... Daarnaast moet je je waarneming scheiden tussen Xs4all+KPN en Xs4all Only aangezien dat grotendeels gescheiden netwerken zijn (tenzij de DNS servers uit zouden vallen allemaal tegelijk). Maar goed als dat je conclusie is zou ik zeggen: stap vooral over.

Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

quote:
The_Scarabial schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:38:
[...]

nee, want die verhoging geldt niet voor xs4all via kpn klanten
appart xs4all via kpn is dus ook weer iets apparts geworden dus ?
quote:
DDX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:56:
[...]

appart xs4all via kpn is dus ook weer iets apparts geworden dus ?
Tja 'apart'... Vroeger waren bijna alle klanten Xs4all via KPN en een fractie via BBNed. Toen kwamen daar de Cistron en Demon klanten etc. bij en nu worden zoveel mogelijk mensen naar Xs4all Only omgezet. De Xs4all via KPN is dus geen kleine groep maar niet meer hun primaire dienst. Vandaar dat de snelheidsverhoging ook niet voor die klanten geldt (ja en zodat mensen gestimuleerd werden over te stappen).

Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

Reg. datum: 14 augustus 2002

Had vandaag een helpdeskmedewerker van XS4ALL aan de lijn en deze had vernomen dat 't op de langere termijn de bedoeling is dat uiteindelijk ook alle ADSL van KPN'ers over moeten gaan naar XS4ALL Only. Een tijdsplan kon hij niet geven. Of het waar is, weet ik niet, I'm just the messenger.

Ben altijd een beetje huiverig om een nieuwe dienst te bestellen, maar vooruit dan maar... als het blijkbaar toch al in de lucht hangt. Over een maand zit ik hopelijk naar tevredenheid ook bij Only :) 500 m hemelsbreed tot de centrale en al een ADSL2+-modem, dus hopelijk haal ik een aardige snelheidswinst, komend vanaf ADSL via KPN.

Voor AvK kan XS4ALL gewoon geen snelheidsverhoging bieden: dat is het deel van KPN. Het lijnprofiel wordt beheerd door KPN. Iedereen op een hoger lijnprofiel zetten is daarmee meer inkomsten voor KPN en juist minder inkomsten / verlies voor XS4ALL zelf. Lijkt mij logisch dat ze dan aanbieden dat je kan overstappen.

samo wijzigde dit bericht 09-07-2008 18:37 (58%)

blog | flickr foto's | Party | D40 | Sigma 18-50 2.8 | SB-600 | Nikon 55-200

quote:
Trey schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:56:
Had vandaag een helpdeskmedewerker van XS4ALL aan de lijn en deze had vernomen dat 't op de langere termijn de bedoeling is dat uiteindelijk ook alle ADSL van KPN'ers over moeten gaan naar XS4ALL Only. Een tijdsplan kon hij niet geven. Of het waar is, weet ik niet, I'm just the messenger.

Ben altijd een beetje huiverig om een nieuwe dienst te bestellen, maar vooruit dan maar... als het blijkbaar toch al in de lucht hangt. Over een maand zit ik hopelijk naar tevredenheid ook bij Only :) 500 m hemelsbreed tot de centrale en al een ADSL2+-modem, dus hopelijk haal ik een aardige snelheidswinst, komend vanaf ADSL via KPN.
Dan moet dat wel kunnen. Een oom van mij zit nog steeds noodgedwongen op kpn, terwijl klanten op dezelfde centrale 1000meter verderop gewoon overkunnen. Sales en support vertrouwen helaas volledig op de postcode check. En hij wil zooo graag kpn eruit...

Online opbrengst van m'n zonnepanelen: http://solar.reinieren.net

Reg. datum: 05 november 2002

Even stoom afblazen.........

Volgens mij ligt Xs4all-only in Rotterdam er momenteel uit. Alle hardware nagelopen maar geen verbinding.
Er staat (nog) niet op de storingspagina, dan ga je maar eens bellen om je vermoeden wellicht bevestigd te krijgen. Loop je eerst door alle f*^%(king keuzes heen, krijg je uiteindelijk een verhaaltje te horen dat 'het momenteel erg druk is, we vragen u op een later tijdstip terug te bellen. De verbinding wordt nu verbroken'.

Dit kan een een zichzelf serieus nemend professioneel bedrijf toch niet maken!!!
Als ik er voor kies om toch (lang) te willen wachten is dat toch mijn eigen keuze!! Ik heb hier zo'n hekel aan, ze zijn dan gewoon onbereikbaar, dat kan toch gewoon niet!!
Zowel op de consumentenlijn als de zakelijke..........

Laat ze dan in ieder geval meteen melden dat er een storing is (als dat het geval is en daar lijkt het wel op gezien de drukte) dan weet je in ieder geval iets!

edit: na dik een uur staat er eindelijk vermeld dat er idd een storing is regio Rdam, dat internet communiceert zo makkelijk en snel tegenwoordig.......en dan nog moet je wel (elders) internet toegang hebben, een melding meteen bij bellen is te veel gevraagd vermoedelijk.......

kaajee wijzigde dit bericht 10-07-2008 11:26 (22%)

Het is hier allemaal vreselijk traag deze ochtend. Pagina's druppelen binnen als dikke stront door een trechter zegmaar :X

Edit: Bij de storing in Zuid-Holland die ze melden op de website, staat dat het opgelost is..ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen, alle websites doen er afgrijselijk lang over om binnen te komen.

Glacier wijzigde dit bericht 11-07-2008 10:58 (54%)

Zondag 20.00-22.00: Van Dongen in Action op ActionRadio

Reset je modem en stel het opnieuw in, kijk of het dan beter gaat

Zonder iets te doen is het inmiddels weer over hier. :)

Zondag 20.00-22.00: Van Dongen in Action op ActionRadio

Erg fijn, XS4ALL Only. Wat mij betreft komt XS4All vanaf nu ook op de zwarte lijst. Ben het meer dan zat.

Zal de situatie uitleggen. Sinds jaar-en-dag hebben mijn ouders ADSL bij XS4All via KPN. In eerste instantie was dit een light-abo, na aandringen van mij is dit, reeds jaaaaren geleden, basic geworden.
Nu heb ik het nest al jaren verlaten en is het gebruik van de lijn minimaal. Vandaar het idee van mijn vader om de lijn om te laten zetten naar XS4All Only.
Even voor de goede orde, is een telefoonlijn van KPN (geheim telefoonnummer) met hierop Tele2 (telefonie) en XS4All (Internet)

Pa eerst bellen met de XS4All natuurlijk: "Nee meneer, geen enkel probleem, merkt u HELEMAAL NIETS van. Echt, er zal NIETs wijzigen" (dit is overigens nog meerdere keren herhaalt in latere contacten.)

Wel dus.

Het (geheime) telefoonnummer van mijn ouders verwees nergens meer naar. Telefoon gaat wel over maar verder niets. Mijn ouders hebben opeens een compleet ANDER nummer. En Internet doet het natuurlijk ook niet.. Kan Prima op de Speedtouch (510) en die geeft doodleuk aan dat er geen link is (modemline down).

Dus bellen met XS4All... als je er doorkomt (+/-45 minuten!!!, meerdere dagen, meerdere momenten van de dag) het bekende riedeltje: "Nee hoor, hier staat alles goed", "Modem resetten", "Gegevens opnieuw instellen". Bij god's gratie is er op een gegeven moment dan toch geconstateerd dat het probleem met het omzetten van de lijn is ontstaan (goh.) en dat er een monteur (KPN) langs zal komen om dit te bekijken.

Op de bewuste dag niemand aan de deur maar wel een telefoontje van een monteur op mijn eigen mobiele nummer met de melding dat alles in orde zou moeten zijn.

En inderdaad, telefonie lijkt weer helemaal te werken! Alleen Internet is nog steeds stuk. Op dit moment zijn we al een paar dagen verder. XS4All bellen, weer de wachtrijperikelen (nummer helpdesk, keuze 3-2-2) en het bekende lijstjeswerk. Lijntest geeft aan dat er 0 signaal is en het moet wel bij de klant liggen nu (Hallo, die kabels liggen er al een jaren en nooit problemen!). Met veel tegenzin de boel om lopen bouwen, alsnog niets.
Daarnaast in alle contactmomenten meerdere keren te horen gekregen dat de vorige collega niets had opgeschreven dus of we toch weer even het modem willen resetten, etc.

Echt, gevoelsmatig sta ik op het punt om met een brandende fakkel richting Amsterdam te gaan. Ben bijzonder pissed. Probleem speelt iig al meer dan 2 weken en ben ernstig teleurgesteld in de service van XS4All in deze.

Zelfs het voorstel om dan uiteindelijk werkelijk een monteur langs te sturen (een als uit de reclame) is niet mogelijk. Nee da's natuurlijk alleen voor nieuwe klanten. Bah, volgens mij is Ziggo nog een betere optie inmiddels...

Ja, of niet natuurlijk

quote:
Mistraller schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:42:
[...]

Dan moet dat wel kunnen. Een oom van mij zit nog steeds noodgedwongen op kpn, terwijl klanten op dezelfde centrale 1000meter verderop gewoon overkunnen. Sales en support vertrouwen helaas volledig op de postcode check. En hij wil zooo graag kpn eruit...
En die postcodecheck zorgt ervoor dat er mensen een 20Mbit lijn krijgen op meer dan 3km
(wat dus nooit gaat werken. Hallo klapperende verbinding)

En iemand op 500meter van de centrale niet hoger dan 3Mbit aan mag vragen...

All hail the postcodecheck...

MazeMouse wijzigde dit bericht 18-07-2008 13:55 (15%)

\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

quote:
Dit soort verhalen hoor je echt te vaak tegenwoordig. Klagers hoor je altijd meer dan mensen die tevreden zijn, maar ik heb zulke verhalen nog nooit zo vaak gehoord bij xs.. :/

Liab A Tymo

Ik vind xs4all ook zwaar achteruit gegaan. Heb op kantoor nu ook al weken een verbinding die op een veel te lage snelheid staat en de helpdesk heeft daar tot nog toe geen fatsoenlijke oplossing voor geboden. Daarnaast zijn ze ook heel slecht bereikbaar en als je ze al te pakken krijgt, weten ze je ook niet deskundig te woord te staan.

Vroeger was xs4all altijd veel beter qua service en kwaliteit t.o.v. andere providers, maar de laatste tijd zijn ze afgezakt naar het niveau UPC. Xs4all is nog steeds een pak duurder dan anderen, maar dat zijn ze naar mijn mening niet meer waard...

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

quote:
Trey schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:56:

Dat had ik wel verwacht, aangezien je ook geen nieuw abbonnement meer kan afsluiten 'xs4all via KPN.
Ik zit ook met hetzelfde. Ik ben ook huiverig om over te stappen naar only, aangezien nu alles perfect werkt. En in dit topic best vaak gesproken wordt over downtime enz., maar ik denk dat ik het na mijn vakantie ook maar ga wagen.
Megatokyo

Sinds afgelopen zondag heb ik ook enkel nog problemen met mijn verbinding (XS4ALL + KPN). Uren wachten voordat je geholpen wordt bij de helpdesk door iemand die naar mijn idee niet eens zijn lagere school heeft afgemaakt. Daarnaast lijkt het wel of XS4ALL ook niet langer meer de intentie heeft om een klant te helpen, maar eerder te frustreren.

Ik ben er helemaal klaar mee en bekijk serieus alternatieven.....

Too many freaks, not enough circuses!

quote:
Tukk schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:59:
[...]

Dit soort verhalen hoor je echt te vaak tegenwoordig. Klagers hoor je altijd meer dan mensen die tevreden zijn, maar ik heb zulke verhalen nog nooit zo vaak gehoord bij xs.. :/
Vertel mij wat. Voor dit debacle zou ik XS4All zeker nog de hemel in hebben geprezen, jarenlang nooit echte problemen gehad en als er iets was dan werd dit snel en vakkundig opgelost. Maar helaas, ik merk dat ook zakelijk dat de boel erg aan het verslechteren is. Mooiste is nog dat KPN-medewerkers zelfs XS4All als 'prutsers' (maar dan in wat meer woorden) benoemen. Als er een toko is die bovenaan de zwarte lijst staat (wederom zakelijk en prive) :o

[DPC]Team Grazzie + KletsCows

quote:
MazeMouse schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:55:
[...]

En die postcodecheck zorgt ervoor dat er mensen een 20Mbit lijn krijgen op meer dan 3km
(wat dus nooit gaat werken. Hallo klapperende verbinding)

En iemand op 500meter van de centrale niet hoger dan 3Mbit aan mag vragen...

All hail the postcodecheck...
De postcode check is niets anders dan kijken of een ADSL verbinding mogelijk is. Zo ja dan wordt de procedure opgestart. De tweede stap na de aanvraag is een lijnmeting om te kijken of de gevraagde snelheid wel of niet leverbaar is. E.e.a. hangt niet alleen af van de afstand maar ook van de kwaliteit van het koper wat in de grond ligt en dergelijke.

Overigens heb ik het ook wel eens meegemaakt met een collega die pal naast de centrale woonde. Dacht jij dat die direct naar de centrale een link had? Welneeee.. hij zat aan het einde van de gelegde kabel waardoor hij toch nog een paar KM van de centrale afzat.

Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | -= Proud member of DPC =-
WE ARE LOOKING FOR NEW MEMBERS :-)

quote:
Diabolical schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:27:
[...]

De postcode check ... de centrale afzat.
Een van de vele 'technische' helpdeskmedewerkers die ik de afgelopen tijd gesproken heb, gaf aan dat men op de afdeling al meerdere keren aangekaart had dat dit een probleem is maar dat de afdeling verkoop gewoon lekker blijft verkopen en dit 'kleine' euvel maar volkomen negeert.

quote:
magistus schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:34:
Erg fijn, XS4ALL Only. Wat mij betreft komt XS4All vanaf nu ook op de zwarte lijst. Ben het meer dan zat.
Dus als ik het goed begrijp is de enige opdracht geweest aan Xs4all om de DSL lijn naar Only om te zetten en dus verder niets te veranderen (qua telefonie en zo)? Dan is het hoogst merkwaardig dat het zo gelopen is.

Wat ik me eigenlijk voor kan stellen is dat Only op je 2e telefoonpaar zit en de telefoondienst op het 1e paar wat ook verder is aangesloten aan je telefoon en modem. Heb je al gekeken wat er op het 2e paar zit op dit moment?

Ja, of niet natuurlijk

quote:
Diabolical schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:27:
[...]

De postcode check is niets anders dan kijken of een ADSL verbinding mogelijk is. Zo ja dan wordt de procedure opgestart. De tweede stap na de aanvraag is een lijnmeting om te kijken of de gevraagde snelheid wel of niet leverbaar is. E.e.a. hangt niet alleen af van de afstand maar ook van de kwaliteit van het koper wat in de grond ligt en dergelijke.

Overigens heb ik het ook wel eens meegemaakt met een collega die pal naast de centrale woonde. Dacht jij dat die direct naar de centrale een link had? Welneeee.. hij zat aan het einde van de gelegde kabel waardoor hij toch nog een paar KM van de centrale afzat.
Mwa, die postcode check doet ook tegenwoordig al een voorspelling voor je haalbare snelheden. En die lijnmeting die jij noemt wordt dan zo ongeveer altijd overgeslagen aangezien ik ze op ADSL 2e lijn te vaak tegenkom dat ze gewoon aangelegd worden op een veel te grote afstand omdat de postcodecheck zei dat het wel kon...

En een aansluiting zoals jij noemt is het waarschijnlijker dat hij gewoon uberhaupt op een andere centrale zat en die centrale waar hij naast woonde er later naast is gelegd om als uitbreiding te dienen. Want een kabel is end to end en niet we maken een complete ronde en eindigen dan weer waar we gestart zijn. Plus afhankelijk van het formaat van de centrale kan er al makkelijk tussen de 100 en 700+ meter kabel liggen voor je de centrale uit bent.
quote:
magistus schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:33:
[...]

Een van de vele 'technische' helpdeskmedewerkers die ik de afgelopen tijd gesproken heb, gaf aan dat men op de afdeling al meerdere keren aangekaart had dat dit een probleem is maar dat de afdeling verkoop gewoon lekker blijft verkopen en dit 'kleine' euvel maar volkomen negeert.
Verkoop heeft een beloningssysteem. Zo levert het hun al meer op als ze de klant een compleet nieuw pakket aansmeren (met nieuw klantnummer) ipv het bestaande klantnummer te upgraden. En als postcodecheck zegt dat het kan wordt het verkocht want die postcodecheck is heilig!
(En wij bij de 2e lijn zijn dan steeds de lul :()

MazeMouse wijzigde dit bericht 18-07-2008 16:24 (19%)

Elysium Hoplite Forever

Voordat ik mijzelf in de molen van de XS4ALL helpdesk werp, vraag ik mij af of onderstaand probleem bekend is ?

Paar dagen geleden (eindelijk) brief mbt de snelheidsverhoging gekregen, dus ik ff checken of de snelheid inderdaad van 4 naar 8 mbit is gegaan. Maar helaas, volgens speedtest.nl kom ik nog steeds niet verder dan 350-400 k/s. In m'n speedtouch staat overigens wel netjes

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999

Mis ik iets ?

Router heb ik overigens gereset (een aantal keer), zonder het gewenste resultaat.

Mach wijzigde dit bericht 18-07-2008 20:52 (8%)

DUGG

Voor de zekerheid even met ftp://download.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin testen? En voor de zekerheid ook met een andere pc.

als je maar 350kb sec haalt op een 4 mbit verbinding, dan kun je 8mbit wel vergeten... Je moet minimaal 420/430kb halen op een 4 mbit.

bla?

Elysium Hoplite Forever

quote:
Q-bone schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:12:
als je maar 350kb sec haalt op een 4 mbit verbinding, dan kun je 8mbit wel vergeten... Je moet minimaal 420/430kb halen op een 4 mbit.
8mbit moet haalbaar zijn, want dat had ik een jaar geleden ook toen ik nog een basic abbo had.

Met Newszilla haal ik idd wel rond de 420-430

DUGG

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws