Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 29 februari 2004

Sinds de storing werkt onze VoIP telefonie niet meer i.c.m. onze Speedtouch 780.

In de 780 is alles goed ingevuld naar mijn idee, maar er komt geen groen vinkje meer bij 'geregistreerd' te staan, slechts een rood kruisje. Vroeger werkte het wel, en er is niets veranderd volgens mij... Heb die bellen-instellingen van de XS4ALL site 10 keer ingevoerd, maar dat had geen effect. Iemand die tips heeft?

Schopje van hierboven. Iemand een idee? Die helpdesk is echt verschrikkelijk trouwens, ik dacht dat XS4ALL zo'n goede had, maar heb nu 2 keer een half uur zitten wachten waarna ik er helemaal zat van was (en niet eens een minutenidicator)...

Reg. datum: 15 februari 2007

Vanaf vorige week is mijn licentie van mcafee virusscanner(vanaf xs4all gedownload) niet meer geldig. Ik krijg telkens een melding dat ik mijn licentie moet vernieuwen wat natuurlijk logisch is na een jaar. Echter staat er op de site dat zolang je bij xs4al abonnee bent je licentie geldig is.
bron: http://www.xs4all.nl/help...ng/virus/faq.php#licentie. Het is voor mij alleen onduidelijk wat dit betekend. Heb ik nu wel of niet recht op mcafee virusscanner? En hoe zorg ik dan dat hij de licentie vernieuwd?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
maxtz0r schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:10:
Vanaf vorige week is mijn licentie van mcafee virusscanner(vanaf xs4all gedownload) niet meer geldig. Ik krijg telkens een melding dat ik mijn licentie moet vernieuwen wat natuurlijk logisch is na een jaar. Echter staat er op de site dat zolang je bij xs4al abonnee bent je licentie geldig is.
bron: http://www.xs4all.nl/help...ng/virus/faq.php#licentie. Het is voor mij alleen onduidelijk wat dit betekend. Heb ik nu wel of niet recht op mcafee virusscanner? En hoe zorg ik dan dat hij de licentie vernieuwd?

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Je moet de 'oude software' eerst even verwijderen en dan nieuwe bij hun downloaden en installeren. Dan kun je weer vooruit. Typische manier, maar zo werkt et wel...................

quote:
WizZie- schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:15:
Sinds de storing werkt onze VoIP telefonie niet meer i.c.m. onze Speedtouch 780.

In de 780 is alles goed ingevuld naar mijn idee, maar er komt geen groen vinkje meer bij 'geregistreerd' te staan, slechts een rood kruisje. Vroeger werkte het wel, en er is niets veranderd volgens mij... Heb die bellen-instellingen van de XS4ALL site 10 keer ingevoerd, maar dat had geen effect. Iemand die tips heeft?
Modem volledig resetten, XS4ALL firmware erop en dan weer instellen? Klopt je wachtwoord ook echt? Desnoods even nieuw wachtwoord aanmaken in Service Centre zodat je 100% zeker weet dat die klopt.

Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

Gister was er een storing in de regio Den Haag.

Het was eerst nog niet bekend, dus ik dacht ik bel de klantservice om het te melden.
om 19:00 gebeld en ik was pas 90 minuten later klaar!
Eerst 45 minuten in de wacht voordat ik een eerste rangs helpdesk medewerker aan de lijn kreeg, die graag mijn instellingen met mij wilde controleren, omdat er volgens hem geen storing bekend was.
Dat de modem enkele uren daarvoor het gewoon deed was geen argument: "instellingen willen nog wel eens spontaan veranderen". Best allemaal, ik inloggen op de modem, en na een minuutje was ook bij hem de conclusie: het is goed. Dus hij moest mij doorverbinden naar een andere afdeling. Ik weer ruim 30 minuten in de wacht.
En toen pas iemand aan de lijn die mij melde dat hij ook dacht dat er misschien wel eens een storing bij de KPN kon zitten. Hij had al enkele andere klachten uit deze regio gehad, maar "de storingsdienst was al naar huis", dus hij kon het niet bevestigen. KPN zou er aan werken.
Een uur later werd de storing gemeld op de website. en 3 uur later was deze verholpen.
Nu vind ik dat wel een goede zaak natuurlijk, maar dat ik anderhalf uur aan de telefoon moet hangen om een storing te melden vind ik belachelijk!
Vind je het gek dat hij slechts "enkele" klachten had gehad en dus dat de storing nog niet bekend was, helemaal niemand kan die klantenservice bereiken!

Wat mij verder stoort is dat er geen enkele indicatie wordt gegeven van de wachttijden. Vroeger kon je dat geloof ik op het net bekijken (nog steeds? ik kan het niet vinden). Maar als je verbinding eruit ligt is dat ook lastig. Ook was niemand zo beleefd om zich te verontschuldigen voor het lange wachten. Blijkbaar is drie kwartier in de wacht staan bij Xs4all heel normaal.
Het klinkt misschien stom maar een simpele verontschuldiging door op te nemen met: "Hallo U spreekt met ..... Onze excuses voor het lange wachten" zou al veel irritatie wegnemen.

Blijkbaar is Xs4all net als alle andere telecom aanbieders: iedereen is tevreden als zolang alles functioneert, maar zodra je de helpdesk nodig hebt is het dramatisch.

Heel Hard Heerschen

Reg. datum: 11 februari 2006

Sinds vandaag zou mijn internet geactiveerd zijn, heb mijn linksys modem goed ingesteld maar tevergeefs. Er is wel signaal maar er komt geen data binnen of eruit. Als vanaf dag 1 xs4all zo werkt ....... :'(

De helpdesk is op dit moment echt weer om te huilen, niet te bereiken die gasten. Minimaal hang je 30 min. in de wacht.

Be a man! (Russel Peters).

quote:
TempesT schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:07:
[knip storing]

Wat mij verder stoort is dat er geen enkele indicatie wordt gegeven van de wachttijden. Vroeger kon je dat geloof ik op het net bekijken (nog steeds? ik kan het niet vinden).
Is er tijdelijk niet omdat de nieuwe telefooncentrale nog niet gekoppeld is aan de site.
quote:
Maar als je verbinding eruit ligt is dat ook lastig. Ook was niemand zo beleefd om zich te verontschuldigen voor het lange wachten. Blijkbaar is drie kwartier in de wacht staan bij Xs4all heel normaal.
Het klinkt misschien stom maar een simpele verontschuldiging door op te nemen met: "Hallo U spreekt met ..... Onze excuses voor het lange wachten" zou al veel irritatie wegnemen.

Blijkbaar is Xs4all net als alle andere telecom aanbieders: iedereen is tevreden als zolang alles functioneert, maar zodra je de helpdesk nodig hebt is het dramatisch.
Ik zou vooral aanraden om een klacht in te dienen en het liefst nog met een log van je telefoonverkeer (dus bijvoorbeeld van de site van je telefoonaanbieder). Ik heb via via gehoord dat de lange wachttijd bekend is bij het management maar het aantal klachten laag. Natuurlijk slecht dat ze daar te weinig aan doen, maar hoe meer klachten hoe sneller.
quote:
kyddil schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:32:
Sinds vandaag zou mijn internet geactiveerd zijn, heb mijn linksys modem goed ingesteld maar tevergeefs. Er is wel signaal maar er komt geen data binnen of eruit. Als vanaf dag 1 xs4all zo werkt ....... :'(
Tussen lijn-oplevering door KPN (fysieke DSL verbinding) en de PPPoA link naar Xs4all kan nog wel één of twee dagen zitten. Hopelijk werkt het morgen, anders maandag verwacht ik.

Word ook orgaandonor! Klik hier! Waarom niet? - free.LekkereKwal.com utils mirror

Voorlopig ben ik alleen nog maar positief verrast over XS4ALL. Zoals ik al eerder gemeld heb, ging de aanmelding redelijk vlot. Mijn verbinding is stabiel op 8Mbit en zelfs de WII is al binnen :)

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

quote:
Gabberhead schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:05:
Voorlopig ben ik alleen nog maar positief verrast over XS4ALL. Zoals ik al eerder gemeld heb, ging de aanmelding redelijk vlot. Mijn verbinding is stabiel op 8Mbit en zelfs de WII is al binnen :)
Wat voor modem heb jij gekregen? Ik heb ook voor de wii gekozen, maar kreeg zo'n fritz-modem, waarvan ik dacht dat dat de andere actie was.

quote:
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:46:
Ik zou vooral aanraden om een klacht in te dienen en het liefst nog met een log van je telefoonverkeer (dus bijvoorbeeld van de site van je telefoonaanbieder). Ik heb via via gehoord dat de lange wachttijd bekend is bij het management maar het aantal klachten laag. Natuurlijk slecht dat ze daar te weinig aan doen, maar hoe meer klachten hoe sneller.
Heb ik vanochtend gelijk gedaan. tevens een mail naar hun webmaster gestuurd, want het klachtenformulier is erg onhandig. Er staat dat je je klacht zo volledig mogelijk moet beschrijven, maar dan staat er een minuscuul input veld van 6 regels waar per regel zo'n 5 woorden zichtbaar zijn. Dat typt niet bepaald handig.
Tevens staat er "Vraag" boven, terwijl het een klacht is en plaatst Xs4all een * teken bij verplichte velden zonder ergens uit te leggen dat dat een verplicht veld betekent.
Goed ik begrijp wel dat het een verplicht veld is, en ik begrijp ook wel dat mijn klacht in het vragen invoer veld moet, maar het is gewoon slecht webdesign. En natuurlijk kan ik ook eerst de tekst in een tekstverwerker typen of de afmetingen van het invoerveld aanpassen, Maar door dit soort slordigheden in krijg ik het gevoel dat ze eigenlijk helemaal niet willen dat je contact met ze opneemt.

Maar goed ik blijf optimistisch, ik was altijd erg tevreden over Xs4all. Zit er al jaren en jaren bij (besteld toen Mxstream beschikbaar werd)

Heel Hard Heerschen

Wanneer krijg ik nou eens bericht van xs4all over de update ....of zijn ze mensen vergeten.

vind het nu wel erg lang duren

@Gabberhead, heb je ook een fritzbox geleverd gekregen? En wanneer heb je de wii ontvangen? :+

bla?

quote:
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:46:
Tussen lijn-oplevering door KPN (fysieke DSL verbinding) en de PPPoA link naar Xs4all kan nog wel één of twee dagen zitten. Hopelijk werkt het morgen, anders maandag verwacht ik.
Wat raar dat ik 2 uur aan de lijn zat met de helpdesk en dat niemand dit zei.. 8)7 Bedankt in ieder geval !

Ik heb mijn Wii nog steeds niet binnen btw, duurt dit lang of?

ondertitel duh

Zo, gister m'n Fritzbox eindelijk ontvangen. Probleem alleen is dat de snelheidsverhoging hier nog niet is doorgevoerd.

Mailtje naar xs4all gestuurd en zij konden mij het volgende vertellen:

Beste P. van den Toorn,

Door de grote ADSL storing van vorige maand was XS4ALL helaas
genoodzaakt het project voor de snelheid verhogingen stil te leggen. Pas
begin deze week zijn deze upgrades weer hervat. Elke dag kunnen er 1000
mensen over gezet worden. Indien u geen zin heeft om op deze
automatische upgrade te wacht dan kunt u dit ook zelf forceren.
LET OP: bij het automatische proces worden een aantal controles
uitgevoerd om te kijken of de hogere snelheid op uw adres geen problemen
met uw lijn gaat geven. Als u het proces forceert door te gaan zullen
deze controles overgeslagen worden. U kunt dan last krijgen van een
wegvallende verbinding!

Om het proces zelf door te zetten:
Log in op: https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/login
Kiest u voor het abonnement wat u nu ook al heeft (had u dus een Lite
abonnement, kiest u hier dan ook weer voor een Lite abonnement). Het
profiel zal dan opnieuw aangemaakt worden met de nieuwe snelheden. Dit
proces neemt ongeveer 6 uur in beslag. Na deze 6 uur dient u het modem
even 30 seconden uit te zetten. Als u daarna het modem weer aanzet is de
nieuwe snelheid actief. Uw hoeft hiervoor geen instellingen te
veranderen in uw modem.

Nu vraag ik mij af; gaat dit werken als ik het zelf doe? Zijn er geen risico's aan verbonden?
Fritzbox laat de volgende snelheden zien nu: DSL 6678/980 kbit/s. Ik haal constant 700kb/s.
Wat denken jullie? Gewoon rustig afwachten of zelf fixen?

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

Ik zou zeggen afwachten.

Als je namelijk het zelf doet, dan ga je dus voor bij de controles, die controles checken of je die snelheid wel aankan, kan je die niet aan, dan zal je snelheid normaal blijven, maar zal er waarschijnlijk een lager abo worden gegeven.

Ga je wel het zelf doen, en zijn er dan problemen, dan moet je de helpdesk bellen, hun procedure volgen en als dan blijkt dat de snelheid niet een probleem is van jouw apparatuur, maar bijv de bekabeling onder de grond of apparatuur in de centrale, dan zal je abo ook wel worden terug gezet, maar dan ben je dus in ieder geval een dag of meer bezig om te zorgen dat je verbinding stabiel is.

Helaas is het op het moment wat drukker dan normaal bij xs4all, als het niet drukker was dan normaal, dan had je het op zich wel kunnen doen.

quote:
Boktor schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 21:09:
[...]

Wat voor modem heb jij gekregen? Ik heb ook voor de wii gekozen, maar kreeg zo'n fritz-modem, waarvan ik dacht dat dat de andere actie was.
Bij mij precies hetzelfde. Ik koos voor de wii actie, waar een Speedtouch bij hoorde. Maar ik kreeg een Fritz! geleverd.
quote:
Q-bone schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:33:
@Gabberhead, heb je ook een fritzbox geleverd gekregen? En wanneer heb je de wii ontvangen? :+
Zie boven :)
Ik heb op 27 mei de aanvraag gedaan, op 17 juni kreeg ik het modem. Op 20 juni de brief dat alles gereed was en op 26 juni stond de postbode aan de deur met de wii.
En nog geen rekening gezien :*)

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

quote:
TempesT schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:07:
Gister was er een storing in de regio Den Haag.
Het was eerst nog niet bekend, dus ik dacht ik bel de klantservice om het te melden.
Had hier ongeveer hetzelfde, alleen bel ik niet meer met de klantenservice. Ik ga toch zeker geen uur of meer in de wacht staan om het werk van XS4ALL's monitoring systeem te doen?! Het zou mooi zijn als er een aparte lijn was waar je naar kon bellen om een (vermoeden van) storing buiten je eigen huis te melden. Even de vier cijfers van je postcode intoetsen en klaar. Koppel het aan nummerherkenning zodat niet 1 persoon gemakkelijk de invoer kan vervuilen, en als je meer dan X meldingen hebt gekregen uit 1 gebied, (b.v. eerste Y cijfers postcode matchen), piep iemand op om er eens naar te kijken. Evt nog gewichten aan bepaalde klanten hangen (Pietje Puk belt een storing in, volgens historische gegevens heeft hij vrijwel altijd gelijk, dus multiplier. Klaas Vaak belt weer eens een storing in, vrijwel altijd vals alarm; niet meetellen, maar wel loggen, als hij deze keer wel gelijk had, telt hij voortaan weer mee (en als het nu al de 10e keer op rij is dat hij voor niets belt, migreer hem automatisch naar Telfort)..)
quote:
Vind je het gek dat hij slechts "enkele" klachten had gehad en dus dat de storing nog niet bekend was, helemaal niemand kan die klantenservice bereiken!
Helaas kunnen ze bij de helpdesk niet van te voren zien of degene die belt zo'n noob is die z'n eigen spullen niet werkend krijgt ("hoe zet ik PAT aan op mijn Hub?", "Mijn wireless werkt niet, fix het effe!", "Mijn kabelinternet doet het niet"), of iemand die met een geldige reden belt ("Jullie dns server doet het niet goed", "Kan opeens geen ppp verbinding maken, modem traint wel gewoon in, ook na reset.") De signaal-ruis verhouding op de helpdesk is waarschijnlijk enorm slecht. Ik zou daar niet willen werken (zelfs als je iedereen die met geneuzel opbelt meteen in BOFH stijl mag afserveren wordt je volgens mij nog gillend gek)

Ik heb maar een berichtje in de xs4all.adsl nieuwsgroep gepost (meer dan 1 internet aansluiting hebben heeft zich nu al terugbetaald); daar krijg je meestal wel respons binnen afzienbare tijd.
quote:
Is ook zo, alleen heb ik het idee dat ik hier niet zo vaak de helpdesk nodig heb. Meestal doen ze hun kant van de zaak /wel/ goed. Storingen kunnen ze niet zo heel veel aan doen (behalve goed monitoringsysteem gebruiken en redundantie aanbrengen).

P.

@Gabberhead en Boktor
Ik heb wel de Speedtouch ontvangen in combinatie met de Wii actie.
Mijn aanvraag en oplevering waren wel eerder dan dat van jullie.
13 mei aangevraagd, 26 mei Speedtouch modem ontvangen en op 30 kon ik internetten via xs4all.

Misschien zijn de Speedtouch modems wel op, en sturen ze nu een Fritz mee.

Ps: De Wii was 18 juni binnen.

ondertitel duh

Pfff en nog is de snelheidsverhoging hier nog niet doorgevoerd. Begin het nu toch wel beetje zat te worden.

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

You catch me? No you wont

quote:
PcManiaxx schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:19:
Pfff en nog is de snelheidsverhoging hier nog niet doorgevoerd. Begin het nu toch wel beetje zat te worden.
3 dagen boven dit heb je zelf gepost dat ze net pas weer beginnen en 1000 per dag kunnen doen. Dus dat kan nog ff duren.

quote:
kyddil schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:32:
nog steeds werkt mijn internet niet.. ik zie nog steeds een rood licht.. heb 2maal mijn modem reset maar tevergeefs.. :? Duurt dit echt zo lang? Heb vandaag zelfs een brief gekregen van XS4ALL met "welkom bij XS4ALL, uw verbinding is opgeleverd van uw nieuwe abonnement"..

:( :(

kyddil wijzigde dit bericht 01-07-2008 15:24 (7%)

Reg. datum: 29 februari 2004

quote:
Modem volledig resetten, XS4ALL firmware erop en dan weer instellen? Klopt je wachtwoord ook echt? Desnoods even nieuw wachtwoord aanmaken in Service Centre zodat je 100% zeker weet dat die klopt.
Thanks! Een reset werkte :D

Verder is die helpdesk wachttijd inderdaad om te janken, maar de expertise is goed te noemen.

quote:
kyddil schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:14:
[...]

nog steeds werkt mijn internet niet.. ik zie nog steeds een rood licht.. heb 2maal mijn modem reset maar tevergeefs.. :? Duurt dit echt zo lang? Heb vandaag zelfs een brief gekregen van XS4ALL met "welkom bij XS4ALL, uw verbinding is opgeleverd van uw nieuwe abonnement"..

:( :(
Dat is balen, kloppen alle instellingen? Vooral PPPoA en niet RFC 1483 of PPPoE is belangrijk. Verder natuurlijk VPI/VCI 8.48 en je gebruikersnaam/wachtwoord. Welk type modem is het precies en welke instellingen heb je nu erin staan?

quote:
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:56:
[...]
Dat is balen, kloppen alle instellingen? Vooral PPPoA en niet RFC 1483 of PPPoE is belangrijk. Verder natuurlijk VPI/VCI 8.48 en je gebruikersnaam/wachtwoord. Welk type modem is het precies en welke instellingen heb je nu erin staan?
De instellingen kloppen helemaal want heb het zelfs via de helpdesk gedaan (diegene wie ik aan de lijn had had ook een linksys)

Het is een WAG200G, ik had hiervoor via speedlinq (babyxl) internet en het dat werkte ook tot de dag dat speedlinq afgesloten was. Ik zie nu alleen maar rood licht bij internet, dsl is gewoon groen. Ik snap er echt niks meer van! Heb een nieuwe splitter ertussen gezet, modem heb ik wel 6x hardreset toegepast, instellingen kloppen helemaal (inlognaam met @xs4all.nl erachter)..

EDIT: heb nu ook mijn SMC modem geprobeerd, nog steeds niks.. het ligt echt niet aan de modem!

kyddil wijzigde dit bericht 01-07-2008 23:18 (5%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws