[Tele2] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste
Acties:
  • 252.645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-04 18:55
Nick25 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:59:
Goedemiddag,

Mijn ouders hebben vanaf zaterdag tm vandaag 15.00 geen internet , tv , telefoon gehad.
Zaterdag middag netjes gebeld werd zo snel mogelijk een monteur geregeld NOT!
elke keer als me moeder belde zelfde verhaal wat vervelend we gaan wat eraan doen :( (drama 1e klas)
bleek dus kabel los in een kast ergens :? (best knap dat je daar pas na bijna een week achterkomt)

Nu had ze al de leiding gevende ofzo gesproken en die zei....
Mvr als opgelost is komen we met een vergoeding aan u kant...
Me moeder heeft net gebeld en wat is de vergoeding 9 hele euro's

dit is toch belachelijk of niet?
Wat verwacht je dan met een consumentenlijn?
Dat bij een storing direct een monteur wordt aangestuurd en deze het probleem in het weekend gaat verhelpen?
Daar moet je een zakelijk abonnement voor hebben, dan heb je een SLA.
Nu is het gewoon zo snel mogelijk, doorgaans zo binnen 5 werkdagen.

Qua vergoeding, je hebt wettelijk recht op abonnementskosten/30*aantal dagen storing
Bij €50 euro is dat €50/30*6 = €10 euro vergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 10:03
Ik zit eraan te denken om over te stappen van XS4ALL naar Tele2, maar ben benieuwd naar de VDSL ervaringen van anderen.

Momenteel zit ik op een bonded VVDSL lijn met 190/54 snelheid, ik begrijp dat Tele2 natuurlijk geen bonding kan aanbieden, maar dan zou de snelheid gehalveerd worden naar 85/27. Als ik bij Online.nl kijk dan staat er dat ik een snelheid kan halen van 86 Mb/s down en 26Mb/s up wat dus overeenkomt met mijn eigen conclusie.

Bij Tele2 ( en T-Mobile ) zie ik echter dat ik maximaal 80/8 kan halen ( 100/10 bij T-Mobile ). Betekent dit dat de lijn geknepen wordt of laten ze simpelweg niet de juiste (theoretisch haalbare) snelheid zien zoals dat wel bij Online het geval is? Het gaat vooral om de upload snelheid, die moet minimaal 20mbit zijn voor mijn doeleind. Je zou denken dat dit gelijk ligt aan elkaar aangezien ze allemaal dezelfde infra gebruiken, maar wil ik dit wel met enige zekerheid kunnen vaststellen.

Daarnaast, zit er werkelijk nog veel verschil in kwaliteit tussen Tele2 en Online? Beide prijsvechters, alleen krijg je nét iets meer bij Online ( TV aanbod ).

Geen idee of er technisch veel verschil zit tussen de providers..

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 17:07
Upload staat gewoon "vol" open. Er is sinds enkele jaren geen beperking meer op de upload op de e VVDSL lijnen.

En er is zeker verschil tussen de providers. De backbone loopt of via het netwerk van Online of langs die van Tele2. En eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in die van Tele2 dan die van Online. Ook loop je wel eens een risico dat het netwerk overbelast is en je 's avonds met een tragere verbinding zit, vooral Online heeft dit probleem in sommige gebieden.

Dat heb je bij de KPN en XS4ALL natuurlijk veel minder, maar daar betaal je ook deels voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-03 11:34
Ik heb al een tijdje Tele2, Goedkoop en toch prima service. Tot de laatste weken, nu heb ik wel erg veel last van storingen. Vannacht was het zelfs zo dat de website er geheel uit lag!
In één week tijd zijn er maar liefst vijf keer storingen geweest!

En als ik allestoringen.nl mag geloven zijn er flink wat mensen die getroffen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Hmm.. gisteren nog gebeld met Tele2 en er was niet eens een wachtrij ( 19:00 ), voelde niet alsof er een grote storing gaande was. Toen ik daarna de collega's van T-Mobile wilde bellen ( Ze zijn immers gefuseerd ) kwam ik er daar niet doorheen vanwege veel storingen landelijk. Wellicht last van de fusie?

Was trouwens aangenaam verrast door de helpdesk van Tele2, nog best lang gepraat over modems, fritzboxen, mesh ( ze hebben nu zelf een mesh variant genaamd plumes ) en nog andere technische zaken. Ze konden niet zien wat mijn daadwerkelijke snelheid ging zijn, aangezien de lijn niet gemeten kon worden omdat er nog een lopend contract opzit, maar ik had daadwerkelijk iemand aan de lijn met DSL/Wifi kennis.

@krakendmodem
Ja daar was ik idd bekend mee, hence waarom ik in 1e instantie bij XS4ALL zat. Ik weet dat o.a. XS4ALL en KPN eigen/betere apparatuur gebruiken, maar ik was niet bekend met de onderlinge verschillen tussen de prijsvechters, of deze eigen apparatuur hebben of dit bijv. moet huren van KPN.

Persoonlijk heb ik ook meer vertrouwen in Tele2/T-mobile dan Online, maar ik heb geen idee, in mijn buurt zit iedereen op XS4ALL óf Ziggo. Het is érg lastig om eerlijke reviews/ervaringen te zoeken van ISP's aangezien álle ISP's slecht scoren, de mensen die nergens last van hebben klagen uiteraard niet en de mensen die het modem in een ijzeren kast hebben staan klagen over slecht internet terwijl ze Wifi bedoelen.

[ Voor 11% gewijzigd door quintox op 31-01-2019 09:38 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
De helpdesk van Tele2 heb ik eigenlijk ook prima ervaring mee. Werd vrijwel direct opgenomen, en de werknemer daar die direct wist waar ik het over had.

Op mijn verzoek een lijnmeting laten doen was allemaal geen probleem, er werd wel meegedacht wat er aan de hand kon zijn. Uiteindelijk was het een crappy modem die de boel verziekte.

Het vervangende modem was niet al te best, maar voor de buurvrouw in ieder geval ruim voldoende. De wifi en telefoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geradus
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
quintox schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:37:
Ik zit eraan te denken om over te stappen van XS4ALL naar Tele2, maar ben benieuwd naar de VDSL ervaringen van anderen.
Al vanaf 2008 heb ik mijn internetverbinding via Tele2 en over de helpdesk daar kan ik niets zeggen want ik heb die in geen 10 jaar nodig gehad. Mijn lijn is gewoon stabiel en werkt tot nu toe altijd.

Een betrouwbare site is: http://netco.fpi-info.fourstack.nl/ om te kijken wat bij jou de maximaal haalbare snelheid is. Die vergelijk je dan met de postcodecheck van Tele2 en je hebt een duidelijk beeld van de mogelijkheden op jou adres.

Hier geeft Fourstack bijvoorbeeld 73 Mbit/s aan en bounded 140 Mbit/s en wanneer ik in mijn modem kijk zie ik staan:
Modulation Type VDSL2
Actual Rate (Up/Down) 21590/76295 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 26651/77436 kbps

Het modem wat ik hier heb is de ZTE H369A die wel veel lijkt op de Experia V10 van KPN maar er zijn zeker wel verschillen in de gebruikte software op te noemen. Ik heb er een ASUS router achter gezet en gebruik de wifi van beide, werkt voortreffelijk. Van de ZTE vind ik het jammer zijn om die uit zetten.

Voor een basis abonnement tot 60 Mbit/s betaal ik 27 euro per maand in ieder geval nog tot eind 2019. Dan krijg ik wel weer een telefoontje of ik wil verlengen voor een jaar als de overname door T-Mobile tenminste geen roet in het eten gooit.

Speedtest geeft hier aan: 58.2 Mbps down en 16.8 Mbps up. Dit is geheel in lijn met mijn abonnement.

Eigenlijk kan ik je het gewoon aan raden om een abonnement af te sluiten al zal je het denk ik niet voor die 27 euro per maand krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
@Geradus Dank voor je uitgebreide reactie! :)
Ja ik ben bekend met fourstack en de haalbare snelheid, dit is wat ook correspondeert met XS4ALL, mijn indicatie in mijn huidig modem en wat bijv. Online.nl aangeeft. Enkel T-Mobile en Tele2 geven stug een verbinding aan van 100/10 ( maximaal haalbaar down, maar niet maximaal haalbaar up ).

Ik was zelf ook van plan om een Fritzbox 4040 achter die ZTE te plaatsen ( is idd dezelfde hardware als de EBv10 ). 27 euro is het idd helaas niet meer ;) ze zijn vorig jaar geloof ik omhoog gegaan, maaar... ik betaal straks slechts 38,- p.m. voor 100 mbit met TV. Dat is bijna 30,- minder dan wat ik bij XS4ALL kwijt ben.

Vraag, waarom gebruik je beide wifi signalen? Stoort je ZTE niet met je Asus? De ZTE heeft geen Mesh software dus dat lijkt me niet al te efficiënt?

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geradus
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Van beide kan ik de wifi goed gebruiken. Dit is een huis met 3 woonlagen en een buitenverblijf.

De ZTE staat op de begane grond in de meterkast en de Asus op de 3e etage, die storen elkaar niet en daarbij gaat het vooral om de 5Ghz band.

Verder een AccessPoint in het buitenverblijf in Bridge with AP mode die het signaal opvangt en daar is de beveiligingscamera blij mee. En waar ik ook ben met een mobiel, hij heeft altijd wifi verbinding hier. In de woonkamer een laptop op 5Ghz met AC van de ZTE en op de 3e 5Ghz van de ASUS router.

Het interne netwerk is vrij uitgebreid te noemen, 3 satellietboxen met ook internetverbinding, is een andere hobby van mij en 2 smart tv’s, centrale netwerkprinter, 2 keer een Nas, vaste PC, gekoppeld met een 3 tal Gigabit Switchen en diverse laptops en tablets. Ergens moet ik eens gaan bezuinigen maar ik weet nog niet waar.

Maar als ik hier de postcodecheck van Tele2 doe dan kom ik precies uit op 60 Mb/s voor 27 euro per maand als aanbieding voor een jaar. En bij internet extra staat ook 60 Mb/s voor 32 euro per maand.

Het is me niet duidelijk hoe dat bij jou dan stug op 100 uitkomt. Of je haalt gewoon die 100 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Het gaat dan ook met name om de upload ;) download ligt hier idd een flink stuk hoger en toont hij netjes dat ik 80 van de 100 moet kunnen halen. Tot zover helemaal prima.. Echter laat de site niet zien hoeveel upload je kunt halen, er staat dat ik 8 van de 10 haal, maar dit moet minimaal 20 zijn.. Het is waarschijnlijk ook ongeveer 25mbit, alleen toont de site dit niet.

Mijn huidige modem en bijv de postcode check bij online.nl laten dit wél zien. Ik was dus bezorgt of Tele2 dan de upload afknijpt, maar zoals eerder al door iemand genoemd zou er geen kunstmatige limiet op de lijn moeten zitten, wat upload betreft (bij het Extra abo uiteraard)

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 11:04

slaay

Natuurbeleven.com

quintox schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:28:
Het gaat dan ook met name om de upload ;) download ligt hier idd een flink stuk hoger en toont hij netjes dat ik 80 van de 100 moet kunnen halen. Tot zover helemaal prima.. Echter laat de site niet zien hoeveel upload je kunt halen, er staat dat ik 8 van de 10 haal, maar dit moet minimaal 20 zijn.. Het is waarschijnlijk ook ongeveer 25mbit, alleen toont de site dit niet.

Mijn huidige modem en bijv de postcode check bij online.nl laten dit wél zien. Ik was dus bezorgt of Tele2 dan de upload afknijpt, maar zoals eerder al door iemand genoemd zou er geen kunstmatige limiet op de lijn moeten zitten, wat upload betreft (bij het Extra abo uiteraard)
Wat krijg je op https://www.kpn.com/internet-tv/internet te zien? Krijg je daar ook een max upload van 10 mbit te zien?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Haha daar is het al helemaal vreemd xD daar krijg ik logischerwijs de pair bonded snelheid te zien.

"Op dit adres is de maximaal haalbare internetsnelheid 167 Mbit/s down en 10 Mbit/s up."

Maar 10mbit bonded is wel heel sterk, dat weet ik zeker dat het 45mbit is :p lijkt er dus op dat providers geen realistische upload snelheid willen tonen? Ik vind het maar vreemd..

Heb het ook even bij xs4all gechecked en zelfs daar tonen ze max 10mbit up. Speedtest toont netjes 182/47 ;)

[ Voor 12% gewijzigd door quintox op 31-01-2019 21:22 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02 18:36
Beste allen,

Binnenkort ga ik verhuizen en ik zit eraan te denken om over te stappen naar Tele2 VDSL.

Ik kan kiezen tussen COAX (Ziggo) en ADSL.

Vanwege remote (en ook de aard van het werk) werken is uploadsnelheid relatief belangrijk voor mij. En Tele2 lijkt de hoogste uploadsnelheid te bieden voor een goede prijs.

Ik ben altijd huiverig geweest voor ADSL tov coax, maar heb mij door andere ervaringen laten overtuigen dat er niet per se sprake is van instabiliteit bij ADSL.

Afstand tot centrale is 1000m en ik kan dus de 100/30 zoals aangeboden door Tele2 halen.

Bij Ziggo betaal ik voor deze snelheden honderden euro's per jaar meer. En ik heb ook nog een vrij lage uploadsnelheid.

Ik heb aardig wat netwerkkennis en kan de meeste issues wel zelf oplossen.

Raden jullie Tele2 aan of zijn er te vaak storingen en dergelijke en is het dus een gevalletje goedkoop=duurkoop.

[ Voor 4% gewijzigd door Twieeker op 07-02-2019 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Als de afstand echt 1000 meter is, dan haal je die 100/30 niet. ;).
Waarschijnlijk is dit de afstand tot de wijkcentrale, waar vroeger de verbindingen naar toe gingen. Tegenwoordig zijn er veel straatkasten met glasvezel, waardoor de afstand flink wordt beperkt. Hierdoor is die 100Mb wel mogelijk.

Overigens is bij alle DSL providers de upload 30Mbit. Tele2 is hierin niet uniek. De verbindingen gaan via KPN: Tele2 huurt als het ware de lijn van KPN. KPN heeft de apparatuur hiervoor in beheer en levert vrijwel altijd 100/30.

Tip: op breedband winkel.nl kun je na invullen van je postcode en huisnummer de afstanden zien als je met je muis over de snelheden heen 'hovert'.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 08-02-2019 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
Dank voor de tip, ik had ook zelf gisteravond nog wat aanvullend onderzoek gedaan via de KPN website. En die geven aan dat upload niet boven 10mbit komt op mijn adres. Download gaat tot 105.

Met deze informatie zou ik dan toch weer voor Ziggo gaan, waar 20mbit upload mijn werk een stuk prettiger zou maken (voor 225 euro meer per jaar...) 40mbit is ook mogelijk daar, maar wat overpriced (330 meer per jaar dan Tele2).

Erg jammer hoe het falen van glasvezeluitrol tot zulke vreemde concurrentie leidt en totaal niet tot perfecte markt.

[ Voor 21% gewijzigd door Twieeker op 08-02-2019 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
Hoop tegenstrijdige informatie ook, bijna alle vergelijkingswebsite focussen op download. Ik ga even verder onderzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
quintox schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:16:
Haha daar is het al helemaal vreemd xD daar krijg ik logischerwijs de pair bonded snelheid te zien.

"Op dit adres is de maximaal haalbare internetsnelheid 167 Mbit/s down en 10 Mbit/s up."

Maar 10mbit bonded is wel heel sterk, dat weet ik zeker dat het 45mbit is :p lijkt er dus op dat providers geen realistische upload snelheid willen tonen? Ik vind het maar vreemd..

Heb het ook even bij xs4all gechecked en zelfs daar tonen ze max 10mbit up. Speedtest toont netjes 182/47 ;)
Hm , wellicht is deze informatie voor mij ook dan nietszeggend?

Hier krijg ik ook te zien dat max 10mb/s mogelijk is op mijn aders.
https://www.kpn.com/internet-tv/internet

XS4ALL zal achterliggend wel hetzelfde tooltje gebruiken als KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Twieeker schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:25:
[...]

Hm , wellicht is deze informatie voor mij ook dan nietszeggend?

Hier krijg ik ook te zien dat max 10mb/s mogelijk is op mijn aders.
https://www.kpn.com/internet-tv/internet

XS4ALL zal achterliggend wel hetzelfde tooltje gebruiken als KPN.
Correct.. die upload die getoond wordt in vrijwel alle vergelijkingstools ( zowel van de providers zelf of bijv. breedbandwinkel.nl ) kloppen niet. Ze focussen allemaal op download snelheid en geven geen realistische upload waarde. Als de download +/- 100mbit is, dan kan de upload nooit zo laag zijn. Immers is een download van 100mbit niet mogelijk op ADSL2+, wél op VDSL. In dat geval is de bandbreedte van je upload snelheid ook een stuk hoger en eerder richting de 25/30mbit.

Belachelijk dat het voor enorm veel verwarring zorgt doordat ze overal 8 tot 10mbit tonen.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
quintox schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:29:
[...]

Correct.. die upload die getoond wordt in vrijwel alle vergelijkingstools ( zowel van de providers zelf of bijv. breedbandwinkel.nl ) kloppen niet. Ze focussen allemaal op download snelheid en geven geen realistische upload waarde. Als de download +/- 100mbit is, dan kan de upload nooit zo laag zijn. Immers is een download van 100mbit niet mogelijk op ADSL2+, wél op VDSL. In dat geval is de bandbreedte van je upload snelheid ook een stuk hoger en eerder richting de 25/30mbit.

Belachelijk dat het voor enorm veel verwarring zorgt doordat ze overal 8 tot 10mbit tonen.
Ja nu wordt het wel heel lastig. :P

Dus in theorie zou ik een hogere uploadsnelheid hebben bij Tele2 dan bij Ziggo voor 220 euro minder per jaar.

Echter moet ik dan dit nog eerst even zeker weten.

Blijft over mijn gutfeeling dat kabel toch beter is dan ADSL. Heeft iemand ergens een lijst van voor een nadelen. Ik heb een jaar lang ADSL gehad van Telfort in mijn studententijd en nergens last van gehad. Toch heb ik de hardnekkige gedachte dat kabel beter is, terwijl Ziggo en storing toch wel enkele keren per jaar een goed huwelijk vormen..

Tele2 heb ik als mobiele provider, maar als provider voor thuis internet vind ik het ook nog wel een beetje spannend. Telfort was natuurlijk wel gewoon een KPN-dochter, budget, maar het werkte wel allemaal.

[ Voor 45% gewijzigd door Twieeker op 08-02-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Voordelen VVDSL:
- Hogere upload snelheid mogelijk voor minder ( Ziggo biedt 4mbit op het basis pakket )
- (mogelijk) Lagere latency op DSL dan Coax
- Mogelijkheid tot pairbonding via KPN/XS4ALL wat een verdubbeling in snelheid (up/down) met zich meebrengt.
- Geen gedeelde bandwidth met andere gebruikers zoals bij kabel.

Nadelen VVDSL:
- Snelheid/stabiliteit sterk afhankelijk van de afstand tot wijkkast, routers en gebruikte techniek.

Er is geen duidelijk antwoord op de vraag: "wat is beter?". Kabel kan véél sneller zijn dan DSL, maar dan betaal je er ook voor. Kabel kan zich meten met glasvezel, DSL kan dit niet, maar kabel kan zich weer niet meten met DSL op de lagere abonnementen (wat betreft upload).

Als fourstack (https://netco-fpi-info.fourstack.nl/) aangeeft dat je download snelheid tot 105Mbit/s gaat, dan kun je ervan verzekerd zijn dat je op een VVDSL lijn zit en je minimaal 25Mbit/s upload haalt. Als fourstack aangeeft dat bonded DSL mogelijk is dan kan je zelfs 200/60 halen bij KPN/XS4ALL ( maar, wel 30,- duurder dan Tele2 uiteraard ).

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik wil even ingaan op het feit waarom de meeste providers maar met 10Mbit upload schemeren ipv 30Mbit upload. Dat heeft te maken met twee dingen:

1: Vrijwel alle providers hebben een constructie waar de downloadsnelheid een factor 10x sneller is. De verhouding is dus 10:1.
Een 100Mb pakket zou dus bij KPN en Ziggo als 100/10 worden weggezet. Een 40Mb pakket met 4Mbit upload, enzovoort. Ziggo en andere kabelaars die via COAX leveren hanteren deze methode strak. Bij een 40Mb pakket is de upload strak gelimiteerd op 4Mbit.

Ziggo kan wel hogere uploadsnelheden leveren bij langzamere downloadsnelheden, maar dit zijn de zakelijke pakketten, waar je bijvoorbeeld 60Mbit down hebt en 10Mb up.

2: De DSL providers geven op de site maximaal 10Mbit upload aan vanwege de reden bij punt 1, maar ook om technische en functionele redenen.

De technische reden: Niet alle wijkcentrales kunnen die 30Mbit upload leveren. Ik zit nog op een oude wijkcentrale (zonder die straatkast), en mijn upload is daadwerkelijk beperkt tot die 10Mbit upload. Die 100Mbit kan ik momenteel dus ook niet halen, mijn centrale kan maximaal 50Mbit leveren. (Ik heb ook een 50/5 abonnement, waarvan ik dus wel 10Mbit upload binnenkrijg)

Een wijkcentrale is dus beperkt in het leveren van deze snelheden. En veel verbindingen lopen nog steeds via een wijkcentrale ipv een straatkast. De straatkasten hebben deze problemen niet, waardoor daar de upload momenteel op een 100Mbit lijn wel tegen de 30Mbit upload zit.

Zoals ik al zei: kijk eens naar de afstand naar de straatkast in je wijk. Op breedbandwinkel.nl kun je dit zo inzien. Die straatkast is bepalend voor je snelheid, niet de wijkcentrale. Als 100Mbit mogelijk is, dan zou je afstand rond de 400 meter moeten zitten en is die 30Mb upload echt wel mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/inY9ksb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
krakendmodem schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:55:

Zoals ik al zei: kijk eens naar de afstand naar de straatkast in je wijk. Op breedbandwinkel.nl kun je dit zo inzien. Die straatkast is bepalend voor je snelheid, niet de wijkcentrale. Als 100Mbit mogelijk is, dan zou je afstand rond de 400 meter moeten zitten en is die 30Mb upload echt wel mogelijk.

[Afbeelding]
Dat is dus niet altijd het geval of een goede maatstaf. Aangezien mijn situatie op breedbandwinkel aangeeft dat ik ruim 600m verwijdert ben van de kast en maar maximaal 10mbit krijg ( terwijl jij daar 30 ziet staan ).

Ik kan je verzekeren dat mijn non-bonded snelheid op +/- 86/25 ligt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AuL732r.jpg

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
quintox schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:02:
[...]

Dat is dus niet altijd het geval of een goede maatstaf. Aangezien mijn situatie op breedbandwinkel aangeeft dat ik ruim 600m verwijdert ben van de kast en maar maximaal 10mbit krijg ( terwijl jij daar 30 ziet staan ).

Ik kan je verzekeren dat mijn non-bonded snelheid op 86/25 ligt.

[Afbeelding]
Dat plaatje is een voorbeeld plaatje wat ik in het archief had staan. Zou ik nu opnieuw zoeken, dan zie ik nu ook 10Mbit upload staan. Voorheen gaf breedbandwinkel ook gewoon 30Mb upload aan, waarom ze daar mee gestopt zijn weet ik niet.

Maar op basis van afstand is voorzichtig in te schatten wat voor snelheid te halen is. Rond de 4/500 meter is 100Mbit nog wel mogelijk.

EDIT: het hangt uiteindelijk ook van de kwaliteit van je lijn af, je hebt nette lijn te zien. Bij mijn broertje thuis ongeveer vergelijkbare waardes op 600 meter afstand (90/25)

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 08-02-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
@krakendmodem
Ja precies, maar dat is dus wel waar veel mensen tegenaan lopen. Technisch is het te doen en haalbaar, maar geen enkele vergelijkingssite laat realistische data zien ( althans, voor upload ). Als het voor Tweakers al verwarrend is, dan is dit voor de doorsnee consument al helemaal onduidelijk.

Upload wordt steeds belangrijker, maar op deze manier lijkt het inferieur t.o.v. Kabel/Glasvezel en een gok of je meer krijgt. Waarschijnlijk krijg je meer, maar kun je dit niet met zekerheid zeggen.

De enige die accurate en realistische waardes liet zien was de postcode check van www.online.nl

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
Krijg dit te lezen op online.nl :

Jouw maximale internetsnelheid is 100 Mb/s down en 31Mb/s up. Wij bieden je altijd de maximale snelheid aan die op je adres beschikbaar is. Wat betekent dit en wat mag ik van mijn internetsnelheid verwachten?

Op breedbandwinkel staat er inderdaad 10. Fourstack zegt dat ik tot 107mbit kan, niks over upload.

Afstand tot centrale is 1000m. Zit wel in een groot gebouw met appartementen op de zesde verdieping, maar dat zou weinig moeten uitmaken.

[ Voor 16% gewijzigd door Twieeker op 08-02-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Twieeker schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:39:

Jouw maximale internetsnelheid is 100 Mb/s down en 31Mb/s up. Wij bieden je altijd de maximale snelheid aan die op je adres beschikbaar is. Wat betekent dit en wat mag ik van mijn internetsnelheid verwachten?

Op breedbandwinkel staat er inderdaad 10. Fourstack zegt dat ik tot 107mbit kan, niks over upload.
Online.nl is spot on bij de berekening op mijn adres:
"Jouw maximale internetsnelheid is 86 Mb/s down en 26Mb/s up. Wij bieden je altijd de maximale snelheid aan die op je adres "

Fourstack toont voor mijn situatie:
Koper/DSL
85 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
171 Mbit/s

Dus de informatie die je krijgt te zien bij online.nl zal redelijk strak op de realiteit zitten.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
Heb het idee dat providers niet op upload met elkaar willen concurreren. Upload schijnt aan hun kant ook een stuk duurder te zijn las ik ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
quintox schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:42:
[...]

Online.nl is spot on bij de berekening op mijn adres:
"Jouw maximale internetsnelheid is 86 Mb/s down en 26Mb/s up. Wij bieden je altijd de maximale snelheid aan die op je adres "

Fourstack toont voor mijn situatie:
Koper/DSL
85 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
171 Mbit/s

Dus de informatie die je krijgt te zien bij online.nl zal redelijk strak op de realiteit zitten.
Yes thx . Hier geen bonded koper helaas. Maar goed, jammer dat je het niet even kunt uitproberen en meteen een jaar eraan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Twieeker schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:43:
Heb het idee dat providers niet op upload met elkaar willen concurreren. Upload schijnt aan hun kant ook een stuk duurder te zijn las ik ergens.
bij DSL maakt dit geen verschil aangezien ze profielen inkopen bij KPN. 50/10 of 100/30 en er niet zoals vroeger geknepen wordt op upload. De upload snelheid (bij een duurder abonnement) wordt dus 100% door techniek beperkt/bepaald en niet door de provider beïnvloed.

Alleen kabel- en glasvezelboeren knijpen de upload naar mijn weten ( tenzij je ook daar het maximale abonnement afneemt ).

[ Voor 5% gewijzigd door quintox op 08-02-2019 13:48 ]

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
Ah prima. Tja, online.nl is de enige die mij nu op de website ook daadwerkelijk aangeeft dat ze 30mbit kunnen leveren. Tele2 nu niet.

Ik ga ze beide maar eens bellen komende week.

Quintox, en de rest, dank voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Twieeker schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:49:
Ah prima. Tja, online.nl is de enige die mij nu op de website ook daadwerkelijk aangeeft dat ze 30mbit kunnen leveren. Tele2 nu niet.

Ik ga ze beide maar eens bellen komende week.

Quintox, en de rest, dank voor jullie reacties!
Bellen heeft geen zin ;) nog geen 2 weken geleden zat ik met dezelfde vragen en heb ik Tele2, T-Mobile en mijn huidige provider XS4ALL gebeld voor verheldering.. maar die kunnen ze niet geven, tenzij er een monteur langskomt om een lijnmeting te doen. Op afstand kunnen/willen ze hier geen garanties op afgeven.

Enige advies dat ik kan geven: negeer de vermelde upload snelheid, focus op wat er bij download staat. Als er staat dat je 100mbit krijgt, dan zit je op het 100/30 profiel en dan weet je vrijwel zeker dat je ook rond de 30mbit upload binnen krijgt.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Twieeker schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:39:

Afstand tot centrale is 1000m. Zit wel in een groot gebouw met appartementen op de zesde verdieping, maar dat zou weinig moeten uitmaken.
Dan krijg je dat bij Tele2 ook.

Alle providers gebruiken dezelfde apparatuur voor het leveren van de verbinding. Tele2 gebruikt dezelfde infra (bekabeling, straatkast, etc) als Online en KPN. Je zal dus bij deze providers dezelfde snelheid behalen. Het enige verschil tussen de providers is de backbone. Vanaf je huis/adres loopt alles via KPN, maar verder het netwerk routeert KPN netjes alles door aan Tele2, en regelt tele2 de rest.

Het is inderdaad vaag aangegeven, er werd in het begin wel iets meer met geaverteerd, maar waarschijnlijk willen de providers het risico niet lopen als er bijvoorbeeld maar 20 van de 30Mbit gehaald wordt. Nu kunnen ze zich een beetje indekken.

Waar zie je die 1000 meter staan? Dat is het enige waar ik nog vraagtekens bij heb namelijk.

Ik zou als ik jou was dat pakket gewoon bestellen. Met 107Mbit in Fourstack zie ik weinig problemen. Je gaat er op upload zeker al op voorruit. (ook haal je misschien bijvoorbeeld "maar" 25 Mbit)

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 08-02-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:13
krakendmodem schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 06:31:
Als de afstand echt 1000 meter is, dan haal je die 100/30 niet. ;).
Waarschijnlijk is dit de afstand tot de wijkcentrale, waar vroeger de verbindingen naar toe gingen. Tegenwoordig zijn er veel straatkasten met glasvezel, waardoor de afstand flink wordt beperkt. Hierdoor is die 100Mb wel mogelijk.

Overigens is bij alle DSL providers de upload 30Mbit. Tele2 is hierin niet uniek. De verbindingen gaan via KPN: Tele2 huurt als het ware de lijn van KPN. KPN heeft de apparatuur hiervoor in beheer en levert vrijwel altijd 100/30.

Tip: op breedband winkel.nl kun je na invullen van je postcode en huisnummer de afstanden zien als je met je muis over de snelheden heen 'hovert'.
1 Opmerking, heb je pech dat geleverd wordt vanuit wijkcentrale dan wordt de upload wel degelijk geknepen, dit komt omdat daar geen vectoring wordt aangeboden ivm storingen met andere diensten.

[ Voor 49% gewijzigd door mr_evil08 op 08-02-2019 14:27 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
mr_evil08 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:14:
[...]

1 Opmerking, heb je pech dat geleverd wordt vanuit wijkcentrale dan wordt de upload wel degelijk geknepen, dit komt omdat daar geen vectoring wordt aangeboden ivm storingen met andere diensten.
Klopt, dat heb ik ook aangegeven in een post een aantal posts verderop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
mr_evil08 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:14:
[...]

Breedbandwinkel.nl

Afstand tot uw wijkcentrale:1.114 meter
Afstand tot uw straatkast:94 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
krakendmodem schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:58:
[...]

Dan krijg je dat bij Tele2 ook.

Alle providers gebruiken dezelfde apparatuur voor het leveren van de verbinding. Tele2 gebruikt dezelfde infra (bekabeling, straatkast, etc) als Online en KPN. Je zal dus bij deze providers dezelfde snelheid behalen. Het enige verschil tussen de providers is de backbone. Vanaf je huis/adres loopt alles via KPN, maar verder het netwerk routeert KPN netjes alles door aan Tele2, en regelt tele2 de rest.

Het is inderdaad vaag aangegeven, er werd in het begin wel iets meer met geaverteerd, maar waarschijnlijk willen de providers het risico niet lopen als er bijvoorbeeld maar 20 van de 30Mbit gehaald wordt. Nu kunnen ze zich een beetje indekken.

Waar zie je die 1000 meter staan? Dat is het enige waar ik nog vraagtekens bij heb namelijk.

Ik zou als ik jou was dat pakket gewoon bestellen. Met 107Mbit in Fourstack zie ik weinig problemen. Je gaat er op upload zeker al op voorruit. (ook haal je misschien bijvoorbeeld "maar" 25 Mbit)
Thx :)

Breedbandwinkel.nl

Afstand tot uw wijkcentrale:1.114 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
Ik heb even gekeken bij de buren in het Online.nl topic en ben eigenlijk meteen afgehaakt weer. Beeld van Tele2 lijkt wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Twieeker schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:38:
[...]

Thx :)

Gaat zeker die 30Mbit opleveren. 100 meter tot de straatkast, zeer netjes.
Dan moet er ergens in je buurt zo'n kast staan:

Afbeeldingslocatie: https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/kpn-nl/attachment/147f835a-72e1-436c-b589-a80c5e8d6675.jpg

Mocht plaatje het niet doen: https://d1uyvls174j03l.cl...36c-b589-a80c5e8d6675.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
Ik leer nog eens wat hier vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-04 09:48
Ben klant bij Tele2 en ga zo verhuizen. Maar ik krijg geen mails van tele2. Iemand anders ook dit probleem? ook voor wachtwoorden opvragen enzo ontvang ik geen mails in mijn inbox. Ook niet in de spam nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
mark777 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:55:
Ben klant bij Tele2 en ga zo verhuizen. Maar ik krijg geen mails van tele2. Iemand anders ook dit probleem? ook voor wachtwoorden opvragen enzo ontvang ik geen mails in mijn inbox. Ook niet in de spam nee
Kun je ze het best niet even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Twieeker schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:18:
[...]

Kun je ze het best niet even bellen?
lol. Ooit met de klantenservice van tele2 gebeld? Niet echt een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
mark777 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 05:56:
[...]

Ja, meerdere keren heb ik daarmee gebeld en ben netjes geholpen.

Een andere optie is er ook eigenlijk niet. Ik spreek dan liever iemand dan het via FB of Twitter te doen.

Op het forum zou het nog kunnen, maar dan is dat ook alleen als het te gedetailleerd wordt aan de telefoon.

• quintox
mark777 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 05:56:
[...]

Paar weken terug nog telefonisch contact gehad. Geen wachtrij, zeer goed geholpen en de beste man van de klantenservice was ook nog eens (onverwachts) relatief technisch.

Ik deel je ervaring dus totaal niet.

Steam profiel

• mark777
Wel mijn ervaring… 2x 15 minuten wachten voor een simpele verhuizing. De eerste keer werd de verbinding zomaar verbroken na 15 min. Zou ook nog een doos krijgen om de oude modem retour te doen. Nooit gezien helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Ben helemaal klaar met tele2. Na mijn verhuizing hebben ze het oude abbo gewoon door laten lopen. klantenservice laat je alleen maar in de wacht staan. Wie weet een goeie internet provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
Toch maar eens even hier mijn vragen stellen :)

Momenteel zitten wij KPN. Alles in 1 pakket met spotify wat vanaf 1 juni dus eventjes 72€ per maand gaat kosten. Dat vind ik wat teveel van het goede en wil eigenlijk naar tele 2 toe.

Momenteel hebben wij een 100/30 lijn liggen, dat is een beetje veel voor zijn 2en. Dus bij tele 2 wil naar het basis abbo toe wat een download snelheid heeft van 60mbit. Maar krijg ik dan wel de volle 30 up bij dat abbo ?

Hoe zit het met het modem ? Is dat wat ? Ik zit met een apparaat of 20 altijd online eigenlijk, of in ieder geval verbonden met het internet. Momenteel zit alles netjes in mijn meterkast gepatched qua bekabeling, moet het tv kastje van tmobile rechtstreeks in het modem of kan dat ook via een switch ? ( geen groot probleem, moet ik alleen wat patches veranderen )

Bedankt aan diegene die mijn vragen beantwoord :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Galaxis schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:24:
Toch maar eens even hier mijn vragen stellen :)

Momenteel zitten wij KPN. Alles in 1 pakket met spotify wat vanaf 1 juni dus eventjes 72€ per maand gaat kosten. Dat vind ik wat teveel van het goede en wil eigenlijk naar tele 2 toe.

Momenteel hebben wij een 100/30 lijn liggen, dat is een beetje veel voor zijn 2en. Dus bij tele 2 wil naar het basis abbo toe wat een download snelheid heeft van 60mbit. Maar krijg ik dan wel de volle 30 up bij dat abbo ?

Hoe zit het met het modem ? Is dat wat ? Ik zit met een apparaat of 20 altijd online eigenlijk, of in ieder geval verbonden met het internet. Momenteel zit alles netjes in mijn meterkast gepatched qua bekabeling, moet het tv kastje van tmobile rechtstreeks in het modem of kan dat ook via een switch ? ( geen groot probleem, moet ik alleen wat patches veranderen )

Bedankt aan diegene die mijn vragen beantwoord :)
Upload is bij Tele2 (bij alle providers) niet beperkt, op papier staat er vaak 10Mb up, maar dit is in de praktijk gewoon 30Mb up.

Tele2 levert volgens mij zelfs dezelfde ZTE modems als KPN heeft (de V10), alleen draait er dan een Tele2 configuratie op. Qua wifi blijft bereik e.d. hetzelfde.

20 apparaten moet geen probleem zijn. Ik heb hier een 50/10 verbinding liggen van KPN en hier hebben we er ook rustig 15 devices op zitten, werkt prima.

(Voornamelijk smartphones, tablets, Chromecasts, smart tv, etc).

Voor zover ik weet maakt het bij Tele2 niet meer uit in welke poort het kabeltje moet, of dat er een switch achter zit. Mooiste is natuurlijk rechtstreeks aansluiten. Als je zoekt op de handleiding om tv aan te sluiten zie ik dat het in ieder geval niet uitmaakt welke poort je pakt.

Ik zit trouwens ook Tele2 te overwegen voor m'n grootouders. Die betalen nu ook 45 euro per maand voor telefoon en internet bij KPN voor een 12Mbit lijn, meer is er niet te krijgen. Dat kan bij Tele2 voor nog geen 30 euro ook, en dan zit er zelfs al 5 uur bellen per maand in. (Nu 13 cent per minuut).

Moet alleen die emailadressen van KPN omzetten naar een ander adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
@krakendmodem bedankt voor je antwoord, ik denk dat ik de gok maar eens ga wagen. Ik hoop dat de software van het tele2 modem wat beter werkt dan op mijn huidig kpn modem, die gaat over de rooie door de hoeveelheid apparaten hier, dus nu zit er nog een router tussen. Ik ga de gok maar eens wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Sinds enkele dagen heb ik iets vreemds in mijn modem staan:
- Een annex B verbinding
- 2 DSL verbindingsprofielen waarvan maar één verbinding blijkt te kunnen maken (wat ook weer niet gek is aangezien ik geen bonded VDSL heb)

Intrainwaarden zijn gelijk gebleven, maar enkele dagen geleden is het modem wel onverwacht gereset want alle instellingen waren verdwenen zoals gewijzigd wachtwoord, wifinaam etc.

Dat onverwachts resetten is niet zo heel vervelend maar dat ik volgens het modem een Annex B verbinding zou hebben lijkt me wel heel vreemd. Want het is zover ik weet altijd een analoge lijn geweest (zonder KPN telefoonabonnement of iets anders).
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0VK9D31/Aantekening-2019-05-01-203231.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PGk0hPW/Aantekening-2019-05-01-203308.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/H4Xpz4w/Aantekening-2019-05-01-203324.jpg

Heb de vraag bij Tele2 neergelegd, maar jammer genoeg zijn ze niet zo snel met reageren op hun forum. Dus misschien iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Waarschijnlijk heeft je modem een software update gehad. Maar Annex B vind ik wel een vreemde :P.

Zo te zien is het een verbinding uit de wijkcentrale (MDF), klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07
Is de tele2 firmware op de V10 wel zo open dat er een eigen voip account is in te stellen?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

krakendmodem schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:58:
Waarschijnlijk heeft je modem een software update gehad. Maar Annex B vind ik wel een vreemde :P.

Zo te zien is het een verbinding uit de wijkcentrale (MDF), klopt dat?
Yep, een verbinding rechtstreeks naar de wijkcentrale toe, vandaar ook het 55/10 mbit profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitkat007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 15:31
Ben al jaren klant bij Tele2 maar ik heb steeds vaker last dat internet eruit ligt voor een paar minuten. Bijna dagelijks en vaker op een dag. Als ik naar de modem kijk zie ik een rood lampje branden en na een tijdje werkt het gewoon weer.

Iemand hier last van gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

kitkat007 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:07:
Ben al jaren klant bij Tele2 maar ik heb steeds vaker last dat internet eruit ligt voor een paar minuten. Bijna dagelijks en vaker op een dag. Als ik naar de modem kijk zie ik een rood lampje branden en na een tijdje werkt het gewoon weer.

Iemand hier last van gehad ?
Zijn je intrainsnelheden/verbindingssnelheden op het modem hetzelfde gebleven?
Wordt je modem warm, nieuwe stroomadapter geprobeerd?
Anders gewoon Tele2 bellen en nieuw modem vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitkat007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 15:31
slaay schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Zijn je intrainsnelheden/verbindingssnelheden op het modem hetzelfde gebleven?
Wordt je modem warm, nieuwe stroomadapter geprobeerd?
Anders gewoon Tele2 bellen en nieuw modem vragen.
Ik heb gebeld en ze zagen gelijk dat ik een instabiele verbinding heb (uptime nooit langer dan een uur). Op dat moment deed hij het ook niet.

Er is opdracht gegeven aan KPN voor een controle aan hun kant. Ik zou er nog iets van horen dmv een sms’je maar nog niets gekregen.

Lijkt me eerlijk gezegd sterk dat het aan de verbinding ligt maar eerder aan de modem. Maar goed sindsdien is de verbinding bizar slecht. Werkt max 20/30 min dan ligt verbinding er weer uit voor paar minuten.

Ik ga waarschijnlijk flink over mijn bundel heen dit weekend (ook Tele2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 13:23
Kijk ik vandaag op de tele2 site voor internet thuis, zie ik dat ze helemaal geen abonnementen meer aanbieden. En door verwijzen naar t-mobile.
Nu mijn mobiele abonnement verlengt kan worden. Zat ik te kijken voor misschien mobiel en internet, heb nu alles bij tele2. Maar als straks tele2 internet over gaat naar t-mobile dan krijg je korting als je ook een abonnement mobiel van t-mobile heb. Moet nu goed over nadenk wat ik ga doen.

Na het inloggen op Tele2 voor thuis zie ik dat ik niks wijzigen en alleen maar kan opzeggen. Dus niet verhogen of verlagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Calamor op 09-03-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:30
Ik zit hier nu bij iemand met een Light abonnement van 20mbit up en 1mbit down, maar als we met z'n tweeën op internet zitten, loopt de boel na verloop van tijd vast en moet het modem opnieuw opstarten. Het modem is een Comtrend 2 ding en mijn vermoeden is, dat ie het gewoon niet aankan en op een gegeven moment vastloopt als er teveel data doorheen gaat. Kan dat kloppen? Als je van Ziggo 250mbit afkomt, voelt dit als 56k tijdperk.

Nu heb ik toevallig nog een Experiabox V10 liggen, die volgens mij stukken beter is. Zou die erop werken denken jullie of is het een kwestie van uitproberen? Ik hoef volgens mij geen gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen zoals vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
chim0 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:52:
Ik zit hier nu bij iemand met een Light abonnement van 20mbit up en 1mbit down, maar als we met z'n tweeën op internet zitten, loopt de boel na verloop van tijd vast en moet het modem opnieuw opstarten. Het modem is een Comtrend 2 ding en mijn vermoeden is, dat ie het gewoon niet aankan en op een gegeven moment vastloopt als er teveel data doorheen gaat. Kan dat kloppen? Als je van Ziggo 250mbit afkomt, voelt dit als 56k tijdperk.

Nu heb ik toevallig nog een Experiabox V10 liggen, die volgens mij stukken beter is. Zou die erop werken denken jullie of is het een kwestie van uitproberen? Ik hoef volgens mij geen gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen zoals vroeger.
Als het een Experiabox was die door Tele2 werd uitgeleverd, dan werkt het waarschijnlijk wel. Met KPN software werkt het niet.

Snelste is om tele2 te bellen, dan sturen ze wel een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
krakendmodem schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Als het een Experiabox was die door Tele2 werd uitgeleverd, dan werkt het waarschijnlijk wel. Met KPN software werkt het niet.

Snelste is om tele2 te bellen, dan sturen ze wel een nieuwe.
Maar denk je dat die vastlopers aan het modem liggen of aan de snelheid? Want het TV kastje beneden zit ook op het modem aangesloten. Wanneer ik boven iets stream of veel bandbreedte gebruik (en dat is al gauw met 20mbit) dan kan dat TV kastje beneden geen verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
chim0 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:47:
[...]

Maar denk je dat die vastlopers aan het modem liggen of aan de snelheid? Want het TV kastje beneden zit ook op het modem aangesloten. Wanneer ik boven iets stream of veel bandbreedte gebruik (en dat is al gauw met 20mbit) dan kan dat TV kastje beneden geen verbinding maken.
Ik gok het modem. Normaal gesproken krijgt TV hogere prio dan internet.

En dat comtrend modem is al ruim 10 jaar in omloop. Zou dus zeker even bellen en aangeven dat de TV ook stottert.

20Mbit is niet veel natuurlijk. Weet niet wat je streamt, maar een TV ontvanger aan en Youtube HD moet nog wel werken. Dan zit je lijn wel meteen vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
krakendmodem schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:51:
[...]

Ik gok het modem. Normaal gesproken krijgt TV hogere prio dan internet.

En dat comtrend modem is al ruim 10 jaar in omloop. Zou dus zeker even bellen en aangeven dat de TV ook stottert.

20Mbit is niet veel natuurlijk. Weet niet wat je streamt, maar een TV ontvanger aan en Youtube HD moet nog wel werken. Dan zit je lijn wel meteen vol :P
Ziggo GO app, online radio, game op de achtergrond, chatprogramma en nog wat andere dingen. Maar ik denk dat het die Ziggo GO app is, die trekt aardig wat weet ik uit ervaring. Het gebeurde ook op het moment dat ik aan het kijken was. Diegene zette het TV kastje aan en er stond "Geen verbinding nieuwe poging over 55 seconden". Pas toen ik op mijn PC alles uit had gezet en de boel opnieuw had opgestart, deed de TV het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
chim0 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:56:
[...]

Ziggo GO app, online radio, game op de achtergrond, chatprogramma en nog wat andere dingen. Maar ik denk dat het die Ziggo GO app is, die trekt aardig wat weet ik uit ervaring. Het gebeurde ook op het moment dat ik aan het kijken was. Diegene zette het TV kastje aan en er stond "Geen verbinding nieuwe poging over 55 seconden". Pas toen ik op mijn PC alles uit had gezet en de boel opnieuw had opgestart, deed de TV het weer.
Ziggo GO neemt al bijna 8 - 10 Mbit. Dus dan gaat het inderdaad hard. Maar het TV-kastje beneden zou in theorie altijd moeten werken, ook al trek je het internet helemaal leeg "dicht" ( ;) )

Sowieso bellen voor een nieuw modem. Dat huidige ding heeft brakke WIFI-N en daar zul je al weinig snelheid mee halen. De kabel is wel wat stabieler; maar het zou kunnen dat een nieuw modem wat beter met de hoeveelheid aan verkeer kan omgaan.

Het is een 20Mbit abo, hoeveel snelheid komt er binnen? Met het huidige gebruik zou je eigenlijk gewoon een sneller pakket moeten afnemen. Voor 1 persoon is het nog wel voldoende, met het huidige gebruik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
krakendmodem schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:02:
[...]

Ziggo GO neemt al bijna 8 - 10 Mbit. Dus dan gaat het inderdaad hard. Maar het TV-kastje beneden zou in theorie altijd moeten werken, ook al trek je het internet helemaal leeg "dicht" ( ;) )
Theoretisch ja, maar blijkbaar heeft ie last van mij. >:)
Sowieso bellen voor een nieuw modem. Dat huidige ding heeft brakke WIFI-N en daar zul je al weinig snelheid mee halen. De kabel is wel wat stabieler; maar het zou kunnen dat een nieuw modem wat beter met de hoeveelheid aan verkeer kan omgaan.
Daar lijkt het idd op. Dat zou ik moeten overleggen met de hoofdbewoner.
Het is een 20Mbit abo, hoeveel snelheid komt er binnen? Met het huidige gebruik zou je eigenlijk gewoon een sneller pakket moeten afnemen. Voor 1 persoon is het nog wel voldoende, met het huidige gebruik eigenlijk niet.
Klopt.
Line Rate - Upstream (Kbps): 1020
Line Rate - Downstream (Kbps): 19657
Als ik speedtest doe, haal ik rond de 16mbit. Centrale is iets van 1,5km hier vandaan.

De situatie is zo dat ik hier tijdelijk woon en voor hoofdbewoner is dit idd snel genoeg, dus dat gaat ook niet veranderen. Ik moet me dus aanpassen, maar is even wennen als je een luxe en snelle lijn bent gewend. Heb ook geen TV vandaar die Ziggo GO app. Maar hoofdbewoner heeft dit modem onlangs gekregen. Hiervoor had ie twee andere modems, die heeft ie van de week teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
chim0 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:14:
[...]

Theoretisch ja, maar blijkbaar heeft ie last van mij. >:)

[...]

Daar lijkt het idd op. Dat zou ik moeten overleggen met de hoofdbewoner.

[...]

Klopt.
[...]

Als ik speedtest doe, haal ik rond de 16mbit. Centrale is iets van 1,5km hier vandaan.

De situatie is zo dat ik hier tijdelijk woon en voor hoofdbewoner is dit idd snel genoeg, dus dat gaat ook niet veranderen. Ik moet me dus aanpassen, maar is even wennen als je een luxe en snelle lijn bent gewend. Heb ook geen TV vandaar die Ziggo GO app. Maar hoofdbewoner heeft dit modem onlangs gekregen. Hiervoor had ie twee andere modems, die heeft ie van de week teruggestuurd.
Je modem traint dus in op 19Mbit. Opzich netjes. 16Mbit hou je theoretisch over en daar gaat dan de TV (+-8Mbit af) en dus grofweg 8Mbit voor de rest. Ja, dan gaat het hard met de resterende bandbreedte.

Een ander modem kan al veel schelen. Ik weet eerlijk gezegd niet of het mogelijk is om de upload te beperken op 75% in je modem. Dan houd je nog een beetje ruimte over en zal de rest iets soepeler doordraaien. Zodra de uploadpijp helemaal verzadigd is zakt je hele verbinding in.

Tele2 heeft niet voor niets de naam als budgetprovider. Ik ben bang dat een beter modem dan dit er dan niet in gaat zitten. Hogere snelheden willen ze al via T-Mobile laten leveren, dus of ze nog een beter modem hebben liggen is dus gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
krakendmodem schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:06:
[...]

Een ander modem kan al veel schelen. Ik weet eerlijk gezegd niet of het mogelijk is om de upload te beperken op 75% in je modem. Dan houd je nog een beetje ruimte over en zal de rest iets soepeler doordraaien. Zodra de uploadpijp helemaal verzadigd is zakt je hele verbinding in.
Je kan bijna niets instellen. Het is superkarige firmware van Tele2. Je kan wat DHCP instellingen, NAT en wifi instellen en dat is het. Waarschijnlijk zodat mensen niet gaan lopen kloten.
Tele2 heeft niet voor niets de naam als budgetprovider. Ik ben bang dat een beter modem dan dit er dan niet in gaat zitten. Hogere snelheden willen ze al via T-Mobile laten leveren, dus of ze nog een beter modem hebben liggen is dus gissen.
Klopt, hoofdbewoner wilde ook de goedkoopst mogelijke verbinding en dat is deze. Er is nog wel een ZTE modem, zelfde als de Experiabox, maar hoofdbewoner wil daar niet aan. Ik moet mijn internetgedrag gewoon aanpassen.

Overigens heb ik gisteren die Experiabox geprobeerd, maar werkte niet. Die vraagt om een gebruikersnaam/wachtwoord (wat ik ook gewend ben bij ADSL) dat doet deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-04 18:58
Wat voor modem levert Tele2 tegenwoordig uit? Is het nog steeds die Technicolor / Davolink voor ADSL, of wordt de Experiabox v10 nu ook aan ADSL klanten geleverd? Tevens ben ik benieuwd hoe iTV van Tele2 werkt, zijn het fatsoenlijke 1080i/p streams en gaat het zappen snel? Wat voor decoder leveren ze?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenGF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-03 15:02
T-Mobile Thuis ligt er weer eens uit. Zal wel een DDoS op de DNS zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
timmie1 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:50:
Wat voor modem levert Tele2 tegenwoordig uit? Is het nog steeds die Technicolor / Davolink voor ADSL, of wordt de Experiabox v10 nu ook aan ADSL klanten geleverd? Tevens ben ik benieuwd hoe iTV van Tele2 werkt, zijn het fatsoenlijke 1080i/p streams en gaat het zappen snel? Wat voor decoder leveren ze?
Zie mijn posts boven je. Wij hebben er zo één, maar dat ding is superbrak. Verbinding loopt om de haverklap vast waardoor ik hem elke keer moet rebooten.

Afbeeldingslocatie: https://consumentenbond-res.cloudinary.com/w_1400,f_auto/v0/productvergelijker/DRAADLOZEROUTERS/comtrend-vi-3223u-tele2-732205-041

Ze hebben ook zo'n ZTE geval. Is volgens mij dezelfde als een Experiabox. Schijnt beter te zijn. Heb aan m'n broertje gevraagd om Tele2 te bellen en die te vragen, kijken hoe het dan gaat want dit is geen doen. Ik doe bijna niks met mijn PC en om de haverklap verbinding weg. Wij hebben het goedkoopste abonnement 20/1mbit. Het is niet veel bandbreedte, maar volgens mij moet het daar niet aan liggen.

TV kastje is hetzelfde als die ik had bij Telfort, maar dan iets groter. Interface is oké, alleen niet snel (ik geef daar niet zoveel om). Zappen duurt lang en er is wel een lange tijd een zwart scherm tussen het zappen door. Vergeleken met de Mediabox Next van mijn ouders, die met zappen instant is, is dit een Trabant vs. Ferrari maar misschien mag je dat ook niet vergelijken. Beeldkwaliteit is voor mij prima. Ik hecht daar niet zoveel waarde aan, omdat ik bijna geen televisie kijk. De verbinding voor televisie loopt via internet via een netwerkkabel.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.tele2.nl//wp-content/uploads/2015/07/hd-recorder1.png
GenGF schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:42:
T-Mobile Thuis ligt er weer eens uit. Zal wel een DDoS op de DNS zijn zeker?
Verkeerde topic. ;)

[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 08-10-2020 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenGF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-03 15:02
Dat topic gaat over glasvezel, ik heb VDSL. Technisch gezien niet helemaal glasvezel, dus dacht daar niet welkom te zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
GenGF schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:22:
[...]

Dat topic gaat over glasvezel, ik heb VDSL. Technisch gezien niet helemaal glasvezel, dus dacht daar niet welkom te zijn :-)
Excuus, ik ging ervan uit dat het om glasvezel ging. :$

Hoe dan ook, mijn broertje had om een ander modem gevraagd i.v.m. vastlopers, maar we hebben gewoon weer dezelfde Comtrend gekregen. Een gebruikte nota bene, ding is vergeeld en er zitten stickers op. Waarschijnlijk van een roker. Ze hebben ook de lijn doorgemeten en naar binnen toe was alles in orde, alleen naar buiten toe was het niet goed, vandaar ander modem, maar het schiet dus niet op als je dezelfde krijgt. Je kan ook niet kiezen want het is blijkbaar een computer gegenereerd systeem. Ik wilde echt die ZTE (Experiabox) proberen om te kijken of het dan beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

Voor de zoveelste keer valt Tele2 om bijna exact half 3 's nachts weg in Wageningen. Normaliter is het dan binnen een uurtje wel weer up, maar vandaag niet want ze zijn allemaal vrij en de helpdesk is gesloten :z

Inmiddels staat het Tele2 forum vol meldingen; ook o.a. in Rhenen, Leiden, enz..

Wel link, geen PPPoE :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 17:44
Verwijdert.

[ Voor 96% gewijzigd door J.E. Weinor op 27-05-2021 19:11 ]

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Tele2 vaste diensten, andere onderwerpen horen thuis in:
- Tele2 Mobiel: [Tele2 Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2