Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
@ Tha BasZ

Firmware updates zijn een bedrijfsgeheim. Wanneer ze komen en wat ze verbeteren? Dat weet alleen Tele2.
De enigste methode om uit te vinden waar het aan ligt, is met de helpdesk bellen.
Tele2 kan je verbinding controleren en kijken wat je modem en decoder aan het uitspoken zijn.
Als klant heb je geen toegang tot zulke gegevens.

@ I_Cx_I

Dat ziet er niet goed uit.
Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA punt?
En test je met een netwerkkabel of over WIFI?

cornfed99111 wijzigde dit bericht 06-09-2011 00:17 (4%)

Kijk voor de beste sat links naar http://satelliet.start-plaats.nl

Reg. datum: 01 september 2011

Vandaag overgestapt van Tele2 naar Telfort en wat een opluchting! Goedkoper, sneller, en een veel beter modem waar ik alles op in kan stellen wat ik wil met een veel beter wifi signaal. Voor mij nooit meer Tele2!

Reg. datum: 24 januari 2011

quote:
@ I_Cx_I

Dat ziet er niet goed uit.
Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA punt?
En test je met een netwerkkabel of over WIFI?
ja dat heb ik en ik test met netwerkkabel

Reg. datum: 24 januari 2011

quote:
Soluna schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:19:
Vandaag overgestapt van Tele2 naar Telfort en wat een opluchting! Goedkoper, sneller, en een veel beter modem waar ik alles op in kan stellen wat ik wil met een veel beter wifi signaal. Voor mij nooit meer Tele2!
ik denk dat ik ook ga overstappen naar telfort.

- niks -

Ik zal inderdaad eens helpdesk bellen, neem aan dat ze ook in een soort van log kunnen zien dat er hiccups zijn geweest?

Is namelijk niet echt te voorspellen wanneer ze er zijn.

Overigens gisterenavond dan maar weer 2x in uur of 4 een hiccup...
Niet echt een pijl op te trekken...

- iPhone 4 / EOSje 5D MKII -

@ Tha BasZ

De helpdesk kan ook een log van je verbinding inzien. Dat kan elke provider.

@ I_Cx_I

Zijn er aftakking na het ISRA punt?
Je upload is bar slecht. Dat wijst op meestal op een verkeerde aansluiting of een brakke telefoonlijn.
Voor jouw geldt hetzelfde als voor Tha BasZ. Alleen via de helpdesk is er een oplossing mogelijk.
Je kan natuurlijk ook overstappen naar een andere provider.
Maar als er een probleem is met je telefoonlijn, dan zal je bij de nieuwe provider dezelfde problemen hebben.

The future is not set
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
Soluna schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:19:
Maar volgens mij geen HD zenders?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Reg. datum: 30 juli 2000

Wat ik hier lees over Tele2 is niet louter halleluja. Zou xs4all, naast een duurdere, ook een betere keus zijn?

quote:
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:22:
[...]

Maar volgens mij geen HD zenders?
Klopt maar dat zal er vooral mee te maken hebben dat ik geen tv heb, ik kijk al jaren geen tv meer. ;) Kan echt niet begrijpen wat mensen leuk vinden aan talentenshows, herhalingen en reclame, kan mijn tijd wel beter besteden.

Soluna wijzigde dit bericht 06-09-2011 15:39 (4%)

waarom niet?
Reg. datum: 29 december 2003

quote:
Sjah schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:37:
Wat ik hier lees over Tele2 is niet louter halleluja. Zou xs4all, naast een duurdere, ook een betere keus zijn?
Vergeet niet dat er in fora zich bijna alleen maar gebruikers melden die een oplossing zoeken voor hun probleem of klacht. De 'tevreden' gebruikers zal je hier dan ook niet zo snel zien. Als je op zoek bent naar het goedkoopste triple play pakket, dan ben je bij Tele2 aan het juiste adres. Bij een (veel) duurdere provider als Xs4all is het gewoon beter geregeld, zoals een (veel) betere helpdesk en betere apparatuur zoals alleen al het modem. Dat brengt automatisch minder problemen met zich mee. Dus het ligt er volkomen aan wat je er voor over hebt en hoe hoog je irritatie grens ligt.

Boe!

Sweet Jesus..that sounds good!
Reg. datum: 22 september 2007

ik vindt dat Tele2 grote stappen heeft gemaakt met een efficiente en prima opgeleide helpdesk. Ja, er zitten vast wel rotte appels tussen, maar het gemiddelde niveau is goed en het personeel is vriendelijk en best behulpzaam. Echter vind ik de prijzen van Tele2 tegenover de kwaliteit/concurrenten totaal de plan mis slaan. Ze zijn echt niet meer DE budget provider van toen. Het is jammer dat het product technisch zo inferieur is, anders was ik er graag lid gebleven.

Wat is inferieur, de modem, de tv-modem, of het telefoonlijntje tov de kabel/glasvezel?

De Het modem sowieso, geen instel mogelijkheden, slecht bereik. Er zijn concurrenten die net zoveel kosten maar het zowel hardware matig als helpdesk beter doen.

Soluna wijzigde dit bericht 06-09-2011 22:09 (3%)

Ok, ik waardeer dat zoiets in dit topic door Tele2 users wordt gezegd.
waarom niet?
Reg. datum: 29 december 2003

quote:
Soluna schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:08:
De Het modem sowieso, geen instel mogelijkheden, slecht bereik. Er zijn concurrenten die net zoveel kosten maar het zowel hardware matig als helpdesk beter doen.
Ik ben wel benieuwd welke provider dan net zoveel kost of goedkoper is als Tele2? Als ik op totaalwijzer.nl kijk zie ik Tele2 er bovenuit steken wat betreft het goedkoopste abonnement (tot 50mb met tv).

Boe!

Idd, als je triple lpakket wilt, steken ze boven alles en iedereen uit, in noem bijv. een tientje goedkoper dan Upc met tel./50MB/HD-Tv.

edit: tja dat HD zenderaanbod is wel inferieur, zie ik nu.

Sjah wijzigde dit bericht 06-09-2011 22:47 (18%)

Sweet Jesus..that sounds good!
Reg. datum: 22 september 2007

quote:
Sjah schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:06:
Wat is inferieur, de modem, de tv-modem, of het telefoonlijntje tov de kabel/glasvezel?
Snelheid van de lijn
Beeldkwaliteit
Modem
quote:
Idd, als je triple lpakket wilt, steken ze boven alles en iedereen uit, in noem bijv. een tientje goedkoper dan Upc met tel./50MB/HD-Tv.

edit: tja dat HD zenderaanbod is wel inferieur, zie ik nu.
HD van UPC is echt prima, dat van Tele2 mag je niet eens HD noemen (verschil is echt enorm). Bij UPC kan je je eigen router gebruiken, waardoor je waarschijnlijk ook betere snelheden haalt met een groter bereik. Je hebt tevens analoge tv/radio voor andere tv's/radio's in huis. Waarschijnlijk heb je bij UPC ook een betere internet snelheid, ondanks zowel Tele2 als UPC beweren dat de 50Mbit hebben.

Mocht je UPC pakken, neem dan wel de DVR optie + HD. Dan krijg je ook een goede decoder die er ook nog leuk uit ziet (cisco).

DjVe wijzigde dit bericht 07-09-2011 08:31 (60%)

Reg. datum: 03 juni 2000

quote:
Jordy van e schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:24:
[...]

Snelheid van de lijn
Beeldkwaliteit
Modem

[...]

HD van UPC is echt prima, dat van Tele2 mag je niet eens HD noemen (verschil is echt enorm). Bij UPC kan je je eigen router gebruiken, waardoor je waarschijnlijk ook betere snelheden haalt met een groter bereik. Je hebt tevens analoge tv/radio voor andere tv's/radio's in huis. Waarschijnlijk heb je bij UPC ook een betere internet snelheid, ondanks zowel Tele2 als UPC beweren dat de 50Mbit hebben.

Mocht je UPC pakken, neem dan wel de DVR optie + HD. Dan krijg je ook een goede decoder die er ook nog leuk uit ziet (cisco).
Snelheid van de lijn hoeft zeker niet slechter te zijn, alleen is dit afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Woon je dichtbij dan kun je 60Mbit halen aan snelheid (dit is wat er uitgestuurd word, ondanks dat er geadverteerd word met 50Mbit).

Het HD aanbod is inderdaad wat mager, maar zal nog uitgebreid worden.

Het belangrijkste minpunt wordt hier vergeten.

De tv stream belast je maximale downloadsnelheid.
Dat gaat dus ten koste wat je nog allemaal met het internet kan doen.
Bij VDSL is dat minder een probleem, maar voor ADSL is dat echt iets om over na te denken.
Kabelproviders scheiden digitale tv en het internet. Dus daar heb je er geen last van.

Reg. datum: 21 juni 2000

Kan de iptv decoder ook aangesloten worden op een accesspoint ipv rechtstreeks op het modem?

Dat scheelt me namelijk een extra kabel trekken.

I'm Core™ 2 Duo and I know it

Kort antwoord: Nee.

Lang antwoord: De decoder heeft geen Wi-Fi. Je kan de decoder wel aansluiten via Wi-Fi, maar dat is erg omslachtig, je hebt dan een apart accesspoint nodig die aangesloten is op LAN1 of LAN2 van je modem (dus een apart Wi-Fi netwerk speciaal voor de TV), en dan een Wi-Fi-Ethernet brug die dat Wi-Fi signaal weer overzet naar Ethernet voor je decoder. En dan heb je ook nog kans dat er van alles en nog wat tussen zit waardoor je snelheid niet hoog genoeg is, en je dus haperende TV krijgt. Een setje powerplugs is waarschijnlijk een goedkoper en handiger idee.

Reg. datum: 11 oktober 2010

Wij hebben een zwart OEM ? modem uit 2009, valt helemaal niets in te stellen qua portforwarding ed. of moet dit wel mogelijk zijn ?

Reg. datum: 14 december 2010

Sinds afgelopen weekend gaat mijn download snelheid niet voorbij de 5 Mbit/seconde.. terwijl ik een 20 Mbit/seconde abo heb.. (Regio IJmuiden).

Wellicht knijpen ze me dicht omdat ik vrijdag overstap naar KPN.. meer mensen hier wel eens last van?
Of zou dit onzin zijn?

quote:
loepoes schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:00:
Wij hebben een zwart OEM ? modem uit 2009, valt helemaal niets in te stellen qua portforwarding ed. of moet dit wel mogelijk zijn ?
Een Davolink toevallig? Daarop kan je wel poorten forwarden, kijk maar eens onder Advanced Setup > NAT...

Carpe Noctem
Reg. datum: 01 juni 2001

Hoelang duurt het voordat je telefoon weer werkt na KPN->Tele2?
Volgens de site is mijn telefoon 5Okt omgezet naar Tele2 telefonie,maar de hele telefoon doet niks meer sinds 5Okt :X
Alles is goed aangesloten, net nog alles nagelopen, internet en digitale tv doen het prima

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Reg. datum: 23 augustus 2011

quote:
Cthulhu schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:54:
Hoelang duurt het voordat je telefoon weer werkt na KPN->Tele2?
Volgens de site is mijn telefoon 5Okt omgezet naar Tele2 telefonie,maar de hele telefoon doet niks meer sinds 5Okt :X
Alles is goed aangesloten, net nog alles nagelopen, internet en digitale tv doen het prima
Dat verschilt per situatie, stap je over van internet en digitale TV naar een Internet, Bellen & TV pakket ? Dan kan je in principe je RJ-45 telefoonkabeltje in de VOIP1 poort van het modem prikken en zou je telefoonlijn up moeten zijn.

Stap je over van KPN analoge telefonie -> Tele2 analoge telefonie (Shared line) dan zou je in principe geen downtime moeten ondervinden.

Reg. datum: 13 oktober 2005

Edit: Verplaatst naar het Fiberspeed topic

TheTMC wijzigde dit bericht 18-10-2011 09:56 (93%)

Carpe Noctem

quote:
stormed schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:59:
[...]

Dat verschilt per situatie, stap je over van internet en digitale TV naar een Internet, Bellen & TV pakket ? Dan kan je in principe je RJ-45 telefoonkabeltje in de VOIP1 poort van het modem prikken en zou je telefoonlijn up moeten zijn.
Dat werkte idd :) Telefoon werkt nu(vorige week al ;) )
Had alleen internet van Tele2, nu totaal pakket

Cthulhu wijzigde dit bericht 25-10-2011 19:28 (5%)

- niks -

quote:
Tha BasZ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:10:
Ik zal inderdaad eens helpdesk bellen, neem aan dat ze ook in een soort van log kunnen zien dat er hiccups zijn geweest?

Is namelijk niet echt te voorspellen wanneer ze er zijn.

Overigens gisterenavond dan maar weer 2x in uur of 4 een hiccup...
Niet echt een pijl op te trekken...
Na de nieuwe update een tijdje geleden (kregen we ook bericht van) zijn de happeringen wel een STUK minder!
Nog niet he-le-maal weg, maar wel mee te leven!

- iPhone 4 / EOSje 5D MKII -

Carpe Diem
Reg. datum: 01 oktober 2005

Ik heb een behoorlijke trage verbinding vandaag (200KB/s) zelfs na paar modem resets, en op twitter zie ik dat een aantal mensen ook problemen hebben met hun tele2 verbinding.
Weet iemand wat en of er iets aan de hand is?

http://twitter.com/search?q=tele2

redstorm wijzigde dit bericht 30-10-2011 15:03 (5%)

Reg. datum: 28 januari 2007

Nu in een uur tijd voor het eerst sinds lange tijd weer eens de verbinding er uit geklapt. Tot 3 keer toe nu, hoop niet dat het vaker gebeurd :(
Wat probleempjes in de centrale wellicht, zag op twitter al dat er meer mensen last van hadden.

EDIT: en uiteraard precies als je ze niet meer telefonisch kunt bereiken }:O

EDIT wijzigde dit bericht 30-10-2011 19:54 (14%)

Reg. datum: 11 oktober 2010

quote:
EDIT schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:52:
Nu in een uur tijd voor het eerst sinds lange tijd weer eens de verbinding er uit geklapt. Tot 3 keer toe nu, hoop niet dat het vaker gebeurd :(
Wat probleempjes in de centrale wellicht, zag op twitter al dat er meer mensen last van hadden.

EDIT: en uiteraard precies als je ze niet meer telefonisch kunt bereiken }:O
Branden de lampjes van je modem ook steeds rood ?
Mijn modem bleek kapot te zijn, waardoor ie zichzelf regelmatig resette en alles op rood ging.

Nee, echt enkel internet ligt er uit. Klantenservice zag uiteraard helemaal niets, maar kon wel een monteur aansturen om ons te helpen met aansluiten, kosten uiteraard voor onze rekening. Eh, wat? Intern werkt alles prima, alleen naar buiten toe werkt het niet.
Na die drie keer is nogmaals de verbinding er uit geklapt, duurde behoorlijke tijd voor ik weer een IP adres kreeg (net als die andere drie keer langer dan normaal).
Daarnaast is nog altijd de verbinding voor m'n gevoel niet helemaal stabiel. Qua downloaden geen probleem of normaal surfen, maar sinds dat die verbinding er uit is geklapt heb ik soms moeite met e-mail ophalen via IMAP, maar kan uiteraard stom toeval zijn.

Carpe Noctem

Waarom komen er allerlei kosten bij van bellen als je dat totaal pakket hebt?? bijna 8euro

Regionaal 11 00:18:35 ¤ 2,72
Overige 6 00:11:25 ¤ 1,59
Nationaal 3 00:10:37 ¤ 1,21
Mobiel 1 00:04:35 ¤ 0,49
Service 5 00:10:48 ¤ 1,86

Goed, we zitten hier nu alweer 4 dagen zonder internet en telefonie. Lijkt te liggen in de centrale. Tele2 komt tot nu toe geen enkele belofte na over monteurs of zelfs maar iets simpels als terugbellen.
Iemand enig idee hoe we Tele2 actie kunnen laten ondernemen om het te fixen? Dit is gewoon hardstikke frustrerend.

EDIT wijzigde dit bericht 09-02-2012 19:06 (3%)

Ik heb nu ook sinds kort het Tele2 pakket TV (non HD digitaal)+ VDSL (50Mbit). Na wat gedoe met de wijkcentrale begon het systeem te werken. Internet werkt uitstekend.

Echter, TV niet. Zodra je TV gaat kijken gaat na een minuut of 10 het signaal haperen (poppend geluid). Één minuut daarna loopt het beeld en geluid vast en dan na nog één minuut gaat het scherm zwart. Dan duurt het nog een minuut en dan reset het signaal weer tot een goed niveau.

Dit herhaald zich om de tien minuten..

Waardeloos dus. Ik heb een speedtestje gedaan en nu blijkt dat ik nog maar 20mbit over heb van de beloofde 50mbit (zo gaat dat met adsl). Zou dit dan te weinig zijn als je alleen TV kijkt zonder te downloaden?

Ik heb er nu al weinig vertrouwen in. Ik heb sinds de aanschaf al een euro of 20 opgebeld aan tele2 (als het niet meer is) en vermoed dat ze dit probleem ook niet gaan oplossen voor mij. Kan je het contract laten ontbinden bij zo'n bedrijf als het technisch niet op te lossen is?

quote:
baskapteijn schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:07:
van de beloofde 50mbit (zo gaat dat met adsl).
VDSL. ADSL komt maar tot de 24Mbits (en dat is theoretisch) ;)
quote:
baskapteijn schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:07:
Zou dit dan te weinig zijn als je alleen TV kijkt zonder te downloaden?
Nee. (Wij hadden ook Tele2, er kwam 8Mbits binnen en we konden rustig TV kijken en downloaden tegelijk.)

jamy015 wijzigde dit bericht 19-02-2012 04:05 (15%)
Reden: foutje met quote

Oh die ja!

Het poppend geluid komt hier af en toe voor en ook dat hij uitvalt. In de 3 jaar dat ik nu dit systeem van Tele2 heb zijn het vooral bepaalde fases waarin het fout gaat.

- Opnemen en TV op een andere zender kijken tegelijk. Soms helpt het om naar de zender te gaan die opgenomen wordt en dan weer terug naar de eerdere zender te gaan.
- TV kijken en bepaalde upload/download functies op je PC. Sommige uploads verstoren de verbinding zodanig dat het TV kijken belemmerd wordt. Stop even tijdelijk de upload en je weet of het daaraan ligt.
- Downloads via torrentclients. Sommige torrentclients verstoren de verbinding. Ik gebruik voornamelijk mjutorrent (utorrent) en daar gaat het wel goed mee.
- FTP (ftp clients kunnen de verbinding verstoren).

Echter in de meeste gevallen kan alles gewoon samen: 2x tegelijk opnemen + internetten op een pc gaat goed. Terwijl ik slechts een max van 8Mbit haal vaak.

Canon30D~10-22USM~24-105L~70-300IS~50mk1~580EXII | Foto's hier: http://www.getiem.nl/

Ugh
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
loepoes schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:00:
Klinkt als een davolink, beste is (mijn mening) om DMZ (Demilitrised zone; alle poorten naar het WAN IP van je router doorsturen) in te stellen naar een goede router (modem op wan van Router) en dan de router in te stellen qua port forwarding etc. Je modem wordt dan gewoon een doorgeef luik als het ware.

-------

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben nu al een poosje lid van Tele2 met de Fibrespeed aansluiting, maar we hebben een downloadsnelheid van 21mbps 2.56mbps dus helaas is dat niet optimaal. Heeft te maken met de bekabeling van KPN, poosje geleden hier wel een monteur gehad maar die kon weinig doen.

Maar nu wil ik graag digitale televisie ontvangen zodat ik Eredivisie Live en Sport1 kan ontvangen. De monteur had gezegd dat onze verbinding daar te slecht voor is maar nu lees ik hierboven dat het ook kan met 8mbps download snelheid en daar zit ik ruim boven.

Een andere vraag is hoe sluit ik het aan? Ik woon namelijk in een studentenhuis en nu wil ik het tv signaal met 3 huisgenoten delen is dit ook mogelijk? Nu is het ook nog zo dat ik de tv op mijn monitor wil ontvagen omdat ik geen "echte" tv heb. Dus het signaal via de pc of HDMI laten binnenkomen, weet iemand of dit ook mogelijk is?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Reg. datum: 14 juni 2005

Is het bij Tele2 toegestaan een Tor exit node te draaien?

Reg. datum: 25 november 2010

Ik ben overgestapt van allerlei verschillende providers naar het tele2 tripleplay pakket. Nu vroeg ik mij af hoe laat het internet ongeveer wordt overgezet, want ik kan het me vanwege mijn werk niet veroorloven om lang zonder internet te zitten. Hoe laat was dat bij jullie ongeveer? de klantenservice van tele2 werkte niet echt mee, en kon me geen tijd geven...

Reg. datum: 14 juni 2005

Bij mij zou ik geen moment zonder internet zitten. Uiteindelijk heb ik op de dag van oplevering geen internet gehad, pas de volgende middag du het kan wel even duren.

@ MrVegeta

Je mag maximaal 2 decoders maar hebben.
Hoe wil je dat verdelen over 4 personen? Ze willen toch elk naar iets anders kijken.

@ lfs

Er wordt niets geblokkeerd op het Tele2 netwerk.
Zijn er dan providers die Tor blokkeren? Ik weet geen een.

! Dolf is rechtvaardig !

@Corn, daar kwam ik helaas ook achter ja.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

IPTV is leuk en handig, maar er kleven echt wel nadelen aan.
Dat wordt vaak zorgvuldig verborgen gehouden door veel aanbieders. Zeker Tele2 is daar goed in.
De belangrijkst nadelen zijn:

* Je moet kijken via de decoders.
* Maximaal twee decoders per aansluiting (Tele2 in ieder geval).
* Bij te weinig bandbreedte kan de tweede decoder geweigerd worden.
* De tv stream(en) moet je aftrekken van je bruto max download.
* Je kan geen opnames kopiëren van de harde schijf van de decoder.
* Geen internet (storing) = geen tv.

Voor bepaalde klanten is IPTV zeker een goed alternatief.
Maar vooral mensen die het gemak van analoge kabel willen hebben, is IPTV niets voor hun.

Reg. datum: 15 juli 2007

Zelf ook Tele2 in huis. Het alles-in-1 pakket dus internet (20Mbit) - telefonie en TV met 2 decoders.

De internetverbinding is heel stabiel. In de (uit mijn hoofd) 6 jaar tijd dat wij Tele2 gebruiken (toen nog Zonnet) slechts enkele keren utgevallen. Nooit langer dan 10 min. zonder gezeten en vaak al op te lossen door de router even opnieuw te starten. Weet wel dat toen het overstappen moeizaam ging. We zaten weken zonder maar dat is al zo lang geleden dat dat nu niet meer relevant is.

De snelheid zonder de TV-decoders aan is ongeveer 1.5 MB/s max en dan zit ik ong een kilometer van dat centrale kastje in de buurt.(woonplaats; Oldenzaal - Overrijssel)
Per TV-decoder moet je ongeveer 600KB/s rekenen wat hij van je bandbreedte weghapt. Zodra er dus één aanstaat heb ik nog 900 KB/s over en bij beide aan nog een krappe 350 KB/s max.

Beeldkwaliteit van digitale TV is prima alleen jammer dat er bij sommige uitzendingen 2 zwarte balken links en rechts zitten omdat de uitzending op bv. 4:3 is opgenomen. Dit kun je naar mijn weten niet aanpassen naar 16:9 en dan met een licht uitgerekt beeld.

De decoders willen overigens af en toe nog wel eens een reboot nodig hebben. Soms werkt de software niet meer goed (zwart beeld/ inlogproblemen) als je een tijd lang de decoder niet uit hebt gehad (geheel zonder stroom dus). Trek je de stekker er even uit en opnieuw erin en alles werkt weer naar behoren. Dit gebeurd bij ons eens in de 2 weken en de laatste tijd zelfs minder (updates van Tele2?)

Telefonie gebruik ikzelf weinig tot niet ivm mobiele telefoon en dat is dus meer voor mijn ouders en die hoor ik nooit klagen. Hier kan en zal ik dus verder niet over spreken.

De router is trouwensn og van Versatel en het type weet ik zo niet. Er zit in ieder geval draadloos in en 2 Ethernetpoort en 2 voor TV. Daarnaast natuurlijk een switch aangesloten want die 2 poorten hebben wij niet genoeg aan.
Er hangen 2 desktop PC's achter, 2 laptops en 2 mobiele telefoons en dat werkt allemaal uitstekend.

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben!

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011