Reg. datum: 15 september 2006
Kijk voor de beste sat links naar http://satelliet.start-plaats.nl
Forum » Internet & Netwerken » Internetproviders en Hosting » [TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7
cornfed99111 wijzigde dit bericht 06-09-2011 00:17 (4%)
ja dat heb ik en ik test met netwerkkabelquote:@ I_Cx_I
Dat ziet er niet goed uit.
Hoe heb je het modem aangesloten op je ISRA punt?
En test je met een netwerkkabel of over WIFI?
ik denk dat ik ook ga overstappen naar telfort.quote:Soluna schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:19:
Vandaag overgestapt van Tele2 naar Telfort en wat een opluchting! Goedkoper, sneller, en een veel beter modem waar ik alles op in kan stellen wat ik wil met een veel beter wifi signaal. Voor mij nooit meer Tele2!
- iPhone 4 / EOSje 5D MKII -
Maar volgens mij geen HD zenders?quote:Soluna schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:19:
Vandaag overgestapt van Tele2 naar Telfort en wat een opluchting! Goedkoper, sneller, en een veel beter modem waar ik alles op in kan stellen wat ik wil met een veel beter wifi signaal. Voor mij nooit meer Tele2!
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance
Klopt maar dat zal er vooral mee te maken hebben dat ik geen tv heb, ik kijk al jaren geen tv meer.quote:
Soluna wijzigde dit bericht 06-09-2011 15:39 (4%)
Vergeet niet dat er in fora zich bijna alleen maar gebruikers melden die een oplossing zoeken voor hun probleem of klacht. De 'tevreden' gebruikers zal je hier dan ook niet zo snel zien. Als je op zoek bent naar het goedkoopste triple play pakket, dan ben je bij Tele2 aan het juiste adres. Bij een (veel) duurdere provider als Xs4all is het gewoon beter geregeld, zoals een (veel) betere helpdesk en betere apparatuur zoals alleen al het modem. Dat brengt automatisch minder problemen met zich mee. Dus het ligt er volkomen aan wat je er voor over hebt en hoe hoog je irritatie grens ligt.quote:Sjah schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:37:
Wat ik hier lees over Tele2 is niet louter halleluja. Zou xs4all, naast een duurdere, ook een betere keus zijn?
Boe!
Soluna wijzigde dit bericht 06-09-2011 22:09 (3%)
Ik ben wel benieuwd welke provider dan net zoveel kost of goedkoper is als Tele2? Als ik op totaalwijzer.nl kijk zie ik Tele2 er bovenuit steken wat betreft het goedkoopste abonnement (tot 50mb met tv).quote:Soluna schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:08:
De Het modem sowieso, geen instel mogelijkheden, slecht bereik. Er zijn concurrenten die net zoveel kosten maar het zowel hardware matig als helpdesk beter doen.
Boe!
Sjah wijzigde dit bericht 06-09-2011 22:47 (18%)
Snelheid van de lijnquote:Sjah schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:06:
Wat is inferieur, de modem, de tv-modem, of het telefoonlijntje tov de kabel/glasvezel?
HD van UPC is echt prima, dat van Tele2 mag je niet eens HD noemen (verschil is echt enorm). Bij UPC kan je je eigen router gebruiken, waardoor je waarschijnlijk ook betere snelheden haalt met een groter bereik. Je hebt tevens analoge tv/radio voor andere tv's/radio's in huis. Waarschijnlijk heb je bij UPC ook een betere internet snelheid, ondanks zowel Tele2 als UPC beweren dat de 50Mbit hebben.quote:Idd, als je triple lpakket wilt, steken ze boven alles en iedereen uit, in noem bijv. een tientje goedkoper dan Upc met tel./50MB/HD-Tv.
edit: tja dat HD zenderaanbod is wel inferieur, zie ik nu.
DjVe wijzigde dit bericht 07-09-2011 08:31 (60%)
Snelheid van de lijn hoeft zeker niet slechter te zijn, alleen is dit afhankelijk van de afstand tot de centrale.quote:Jordy van e schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:24:
[...]
Snelheid van de lijn
Beeldkwaliteit
Modem
[...]
HD van UPC is echt prima, dat van Tele2 mag je niet eens HD noemen (verschil is echt enorm). Bij UPC kan je je eigen router gebruiken, waardoor je waarschijnlijk ook betere snelheden haalt met een groter bereik. Je hebt tevens analoge tv/radio voor andere tv's/radio's in huis. Waarschijnlijk heb je bij UPC ook een betere internet snelheid, ondanks zowel Tele2 als UPC beweren dat de 50Mbit hebben.
Mocht je UPC pakken, neem dan wel de DVR optie + HD. Dan krijg je ook een goede decoder die er ook nog leuk uit ziet (cisco).
Een Davolink toevallig? Daarop kan je wel poorten forwarden, kijk maar eens onder Advanced Setup > NAT...quote:loepoes schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:00:
Wij hebben een zwart OEM ? modem uit 2009, valt helemaal niets in te stellen qua portforwarding ed. of moet dit wel mogelijk zijn ?
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Dat verschilt per situatie, stap je over van internet en digitale TV naar een Internet, Bellen & TV pakket ? Dan kan je in principe je RJ-45 telefoonkabeltje in de VOIP1 poort van het modem prikken en zou je telefoonlijn up moeten zijn.quote:Cthulhu schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:54:
Hoelang duurt het voordat je telefoon weer werkt na KPN->Tele2?
Volgens de site is mijn telefoon 5Okt omgezet naar Tele2 telefonie,maar de hele telefoon doet niks meer sinds 5Okt
Alles is goed aangesloten, net nog alles nagelopen, internet en digitale tv doen het prima
TheTMC wijzigde dit bericht 18-10-2011 09:56 (93%)
Dat werkte iddquote:stormed schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:59:
[...]
Dat verschilt per situatie, stap je over van internet en digitale TV naar een Internet, Bellen & TV pakket ? Dan kan je in principe je RJ-45 telefoonkabeltje in de VOIP1 poort van het modem prikken en zou je telefoonlijn up moeten zijn.
Cthulhu wijzigde dit bericht 25-10-2011 19:28 (5%)
Na de nieuwe update een tijdje geleden (kregen we ook bericht van) zijn de happeringen wel een STUK minder!quote:Tha BasZ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:10:
Ik zal inderdaad eens helpdesk bellen, neem aan dat ze ook in een soort van log kunnen zien dat er hiccups zijn geweest?
Is namelijk niet echt te voorspellen wanneer ze er zijn.
Overigens gisterenavond dan maar weer 2x in uur of 4 een hiccup...
Niet echt een pijl op te trekken...
- iPhone 4 / EOSje 5D MKII -
redstorm wijzigde dit bericht 30-10-2011 15:03 (5%)
EDIT wijzigde dit bericht 30-10-2011 19:54 (14%)
Branden de lampjes van je modem ook steeds rood ?quote:EDIT schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:52:
Nu in een uur tijd voor het eerst sinds lange tijd weer eens de verbinding er uit geklapt. Tot 3 keer toe nu, hoop niet dat het vaker gebeurd
Wat probleempjes in de centrale wellicht, zag op twitter al dat er meer mensen last van hadden.
EDIT: en uiteraard precies als je ze niet meer telefonisch kunt bereiken
EDIT wijzigde dit bericht 09-02-2012 19:06 (3%)
VDSL. ADSL komt maar tot de 24Mbits (en dat is theoretisch)quote:baskapteijn schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:07:
van de beloofde 50mbit (zo gaat dat met adsl).
Nee. (Wij hadden ook Tele2, er kwam 8Mbits binnen en we konden rustig TV kijken en downloaden tegelijk.)quote:baskapteijn schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:07:
Zou dit dan te weinig zijn als je alleen TV kijkt zonder te downloaden?
jamy015 wijzigde dit bericht 19-02-2012 04:05 (15%)
Reden: foutje met quote
Canon30D~10-22USM~24-105L~70-300IS~50mk1~580EXII | Foto's hier: http://www.getiem.nl/
Klinkt als een davolink, beste is (mijn mening) om DMZ (Demilitrised zone; alle poorten naar het WAN IP van je router doorsturen) in te stellen naar een goede router (modem op wan van Router) en dan de router in te stellen qua port forwarding etc. Je modem wordt dan gewoon een doorgeef luik als het ware.quote:loepoes schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:00:
Wij hebben een zwart OEM ? modem uit 2009, valt helemaal niets in te stellen qua portforwarding ed. of moet dit wel mogelijk zijn ?
-------
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: