Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat is er op moment minder "af" aan Edgy Eft dan aan Etch ?quote:
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat is er op moment minder "af" aan Edgy Eft dan aan Etch ?quote:Jesse schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 08:28:
[...]
Toch maar even twee nuanceringen dan:
• Dit is gebaseerd op mijn persoonijke ervaringen met Etch en Edgy Eft, en wat ik er op internet zoal over lees.
• Ik noem Edgy Eft (terecht, zoals uit bovenstaand punt blijkt) als voorbeeld. Punt is domweg dat wat Debian als Testing uitgeeft vergelijkbaar is met wat de meeste andere distro's als final releasen.
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
quote:Jungian schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 08:47:
[...]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat is er op moment minder "af" aan Edgy Eft dan aan Etch ?
quote:Jesse schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:48:
[...]
*knip*
Ubuntu doet het helaas niet zo best de laatste tijd (bugs in eerste LTS versie, broken x-configs in LTS, veel problemen met upgrades naar Edgy Eft en met Edgy Eft zelf), en dat is geen goede reclame.
Jesse wijzigde dit bericht 01-12-2006 11:00 (43%)
Debian | Ubuntu | PortableApps
Ik vat het helemaal niet persoonlijk op (ik ben geen fanboy), maar ik wil gewoon een goede onderbouwing zien. Wie weet wil ik wel overstappen naar Debian. Als je had gezegd "Etch is toch zeker volwassener dan Gentoo" had ik ook gewoon uitleg willen hebben "mensen op internet zeggen dit, ik heb zelf ervaren dat". Maar wat is er dan zo glorieus aan ? Moet ik mijn google starten, omdat jij zegt dat iets beter is dan het andere ?quote:Jesse schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:52:
[...]
offtopic:
Ik ga daarvoor niet zelf concrete ervaringen met onderbouwing en links voor je opzoeken, zoals ik al zeg, dat is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen en berichten op het internet. Daarnaast moet je het niet zo persoonlijk opvatten, Edgy Eft gebruik ik hier als voorbeeld.
[...]
offtopic:
En nee, dit is dus niet een poging van mij om Ubuntu in kwaad daglicht te stellen of FUD over ze te verspreiden.
Er is niets glorieus aan.quote:Jungian schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:39:
[...]
Ik vat het helemaal niet persoonlijk op (ik ben geen fanboy), maar ik wil gewoon een goede onderbouwing zien. Wie weet wil ik wel overstappen naar Debian. Als je had gezegd "Etch is toch zeker volwassener dan Gentoo" had ik ook gewoon uitleg willen hebben "mensen op internet zeggen dit, ik heb zelf ervaren dat". Maar wat is er dan zo glorieus aan ? Moet ik mijn google starten, omdat jij zegt dat iets beter is dan het andere ?
Nou, ik ben best enthousiast over Linux hoor. Maar dan wel als desktop, en niet als server. OpenBSD is ook een mooi systeem. Maar helaas ben ik bang dat de RAID-adapters die ik op het oog heb, niet door OpenBSD ondersteund worden. Mischien dat ik er eentje kan kiezen die dat wel is, maar dan moet OpenBSD kampioen data-integriteit zijn wil ik dat overwegen.quote:zoopafly schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:27:
Ik hoor dat je niet heel erg enthousiast bent over Linux (?), en ik zou zelf dan voor OpenBSD gaan.
XFS en JFS zijn bestandssystemen, ik veronderstel dat je dat wel weet - en geen distro'squote:El Cid schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:11:
[...]
Mijn vraag is dus welk OS/bestandssysteem de beste keuze is voor de allerhoogste data-integriteit. Debian, OpenSolaris, BSD, XFS, JFS, etc?
Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy
Helaas heb ik met Ext3 en ReiserFS slechte ervaringen. Bij beiden heb ik meegemaakt dat er data verloren ging of beschadigd raakte. De enige twee bestandssystemen die mij nog nooit in de steek hebben gelaten zijn NTFS en UFS(2). Voor de rest heb ik geen ervaring met andere bestandssystemen.quote:Borromini schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:14:
Elks FS heeft z'n sterke punten, ext3 is zeker niet het snelst, maar wel een van de best ondersteunde FSen voor Linux.
Het algemene beeld is toch wel dat Ext3 ReiserFS(v3) met de handen in de zakken verslaat als het om stabiliteit gaat. Snelheid is een ander verhaal. Maar nu zelfs Suse ReiserFS heeft verlaten kunnen we het daar wel bij laten.quote:El Cid schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:37:
[...]
Helaas heb ik met Ext3 en ReiserFS slechte ervaringen. Bij beiden heb ik meegemaakt dat er data verloren ging of beschadigd raakte. De enige twee bestandssystemen die mij nog nooit in de steek hebben gelaten zijn NTFS en UFS(2). Voor de rest heb ik geen ervaring met andere bestandssystemen.
Tuurlijk wel. Ik ben aan het zoeken naar de beste OS/bestandssysteem-combo. Dat Ext3 stabieler is dan ReiserFS wist ik. Maar ik weet ook dat Ext3 - net zoals ReiserFS - soms moeite heeft met grote bestanden. Beiden vallen dus af.quote:zoopafly schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:36:
[...]
Dus die twee vergelijken is niet helemaal aan de orde.
Helaas zijn grote SCSI-schijven voor mij onbetaalbaar.quote:Hoe zit het eigenlijk met je hardware? Een stabiel fs is leuk, maar een paar SCSI schijfjes zijn nog leuker.
Die staat inderdaad nog op mijn lijstje. Het gaat nu tussen NetBSD, FreeBSD en OpenSolaris.quote:Nog een ideetje, wat dacht je van OpenSolaris (met UFS bestandssysteem)?
Ik heb goede ervaringen met FreeBSD, maar er zal waarschijnlijk weinig verschil tussen FreeBSD en NetBSD zitten. Ik kan dus zowieso BSD aanraden (erg stabiel ook)(OpenSolaris nooit gebruikt).quote:El Cid schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:14:
[...]
Die staat inderdaad nog op mijn lijstje. Het gaat nu tussen NetBSD, FreeBSD en OpenSolaris.
Zou je die niet daar en door hunzelf laten installeren?quote:Sandman79 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:51:
Ik heb hier een deel afgedankte computertjes, te starten van P2-350 met 128mb ram ong, tot P3 600 met 256 sdram...)
ik ben nu op zoek naar een distro die hierop vlot zou werken, De pc's zijn bedoeld voor een hulpproject in Roemenië. moeten dienen voor wat office en internet.
Welke distro raden jullie mij waarom aan?
dion_b wijzigde dit bericht 05-12-2006 15:06 (4%)
Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)
Duurzaamheidis niet echt het probleem hoor. Het betreft spul van hp en compaq. Afdankertjes van een grote krantengrop in belgië. Qua hardwre ken ik mn ding wel en wat spare mem/ mobos/hd's ea gaat ook mee.quote:dion_b schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:05:
Allereerst moet je met zo'n hulpproject kijken naar duurzaamheid. Het verhaal van de transistorradio's met batterijen (die leegraakten en niet vervangen kunnen worden) is berucht. Dit is dus met name een vraag die je aan de mensen ter plekke zou moeten stellen.
Welke support kunnen zij leveren? Waar geven zij de voorkeur aan?
In Romania zijn er genoeg whizkids die willekeurig wat aankunnen, maar als die lui niet betrokken zijn bij de organisatie aldaar heb je een probleem. Als je dan de meest flitsende, passende systemen levert zonder support te regelen zullen ze in beste geval voorzien worden van gepirate versies van MS OSsen en in het slechtste geval worden ze doorverkocht (een legitieme 2e hands PC markt in RO is zo goed als afwezig, dus er is enorme vraag naar dingen die voor minder dan nieuwprijs verkocht worden, aangezien nieuwprijs daar vrijwel exact zelfde is als nieuwprijs hier)
Duurzamheid gaat niet over hoe lang het hardware meegaatquote:Sandman79 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:51:
[...]
Duurzaamheidis niet echt het probleem hoor. Het betreft spul van hp en compaq. Afdankertjes van een grote krantengrop in belgië. Qua hardwre ken ik mn ding wel en wat spare mem/ mobos/hd's ea gaat ook mee.
Eh, dat ligt waarschijnlijk niet aan de distros zelf maar aan de keuze aan software. Debian, Slackware, Gentoo - kan allemaal. Zorg alleen dat je niet 2 DEs met alle deps vandien installeert.quote:Het grootste probleem is dat de meeste linuxdistros allewijl out of the box meer systeembronnen lijken te vragen dan Windows XP...
Gentoo niet makkelijk te installerenquote:Ik zoek dus hier een beetje info welke linuxdistro redelijk makkelijk te instaleren is (dus geen gentoo) en nog steeds vlot draait op de oudere hardware.
Valt best mee de laatste tijd. Mijn ex wilde er graag UPC internet, dat lukte niet maar wel RFS voor RDS ADSL. En dat is in de Rosiu buitenwijk (eigenlijk voormalige dorp nabij) Timisoara. In de steden zelf heb je gewoon keuze uit ADSL (meerdere providers) en kabel. Qua snelheid lopen ze enigzins achter, maar qua concurrentiemogelijkheden en consumentenkeuze is RO in vele opzichten beter dan BEquote:Ik bekijk het spul dan hier even en gef hun dan de software ook nog extra mee. breedband is nog heel zeldzaam daar nl...
quote:mvd64 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:31:
Nu ik hier toch ben: weet iemand een (zeer) eenvoudige distro die een Samba-server installeert? Uiteraard kan je Samba gebruiken met elke distro, maar ik bedoel dus eigenlijk kant en klaar.
Is voor een eenvoudig soort NAS in een Windows-netwerk. FreeNAS is te langzaam en nog niet betrouwbaar IMO, NASLite is geen optie omdat de SMB versie en maximale bestandsgrootte heeft van 4 GB.
Ik ken wel LormaLinux (linux.lorma.edu) maar dat wordt sinds 2005 niet meer ontwikkeld.
Het moet draaien op een P3-450 met max. 384 MB geheugen.
Bedankt!
Jungian wijzigde dit bericht 06-12-2006 18:21 (4%)
"That was left handed..." - JJH
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea