Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
OneOfBorg schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:57:
Net een tooltje geschreven om een NAT router met UPnP ondersteuning snel te kunnen configureren vanaf m'n desktop.

Als iemand er iets aan heeft... leechze ;) .NET 2.0 vereist.

[afbeelding]
Maar dat werkt alleen op je eige router?

Bezoek mijn blogje eens ;)
<Jungian> M'n Acer heeft eindelijk 2 GB RAM!
<Jungian> Nu kan ik Starcraft spelen zonder dat Vista begint te swappen

quote:
Exiss schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:32:
[...]

Ontzettend irritant ja en ook irritant dat ie maar gewoon overal de shortcuts neer gooit...
Uhu.. dus het verzoek aan lucasheezen om de gebruiker meer te laten beslissen mbt het plaatsen van shortcuts/installatiedir/etc. :)

Imagery Upload Service | Zwei Gegenstände von der gleichen logischen Form sind - abgesehen von ihren externen Eigenschaften - von einander nur dadurch unterschieden, dass sie verschieden sind.

An excellent drone...

quote:
Snakiej schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:04:
[...]
Maar dat werkt alleen op je eige router?
Als het goed is niet...? Je router moet wel UPnP ondersteunen.

Hofstadter's Law: It always takes longer than you think it will, even if you take into account Hofstadter's Law.

Is not an observer only

Laatst heb ik een tooltje geschreven dat files aan elkaar moet plakken. Het stelt niet veel voor maar wie denkt dat ie het kan gebruiken:

http://www.xs4all.nl/~verdouw2/CombineFiles.exe

.NET 2.0 moet geïnstalleerd zijn.

Pretending to be a pretender.
Mijn gear

#</3.et

Files aan elkaar plakken? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

public sealed class Woman : IDisposable

quote:
Piels schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:19:
Ik heb me een beetje laten inspireren door je tool en ben ook begonnen met een RssReader.

Hij ziet er erg netjes uit. Enige opmerking die ik heb is dat je Retreive functie erg omslachtig is ;)
Maar, complimenten, ziet er erg netjes uit verder. :)
Wat bedoel je daar precies mee?

quote:
Mafkees schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:34:
[...]

Uhu.. dus het verzoek aan lucasheezen om de gebruiker meer te laten beslissen mbt het plaatsen van shortcuts/installatiedir/etc. :)
Zag het, had het zo snel niet gezien. Dit ga ik er natuurlijk zo snel mogelijk in zetten. :D

#</3.et

quote:
lucasheezen schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:58:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee?
Je gaat eerst je root node zoeken. Vanaf daar ga je een channel node zoeken. Vanaf daar ga je je "items vullen"

Als je xPath gebruikt kun je ineens naar een bepaalde diepte in je XML document springen en vandaar af weer je Attributen getten of naar je Child springen. Scheelt de helft aan regels code :)

Reg. datum: 16 december 2006

quote:
Grote prutser schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:18:
Mijn nieuwste programma:
[afbeelding]

Het doet eigenlijk hetzelfde als de Coherence feature van Parallels, alleen dan voor VMWare en Virtual PC: vensters van een virtuele machine draaien alsof het normale programma's op de host zijn... Op de screenshot zie je bijvoorbeeld IE7 (die draait op mn host), en IE6 (die loopt op een virtuele machine). (de bovenste taakbalk is van de virtuele pc). Ik vind het erg onhandig om telkens een complete virtuele desktop te hebben, vandaar :)

Zet er ook aan te denken om een Linux-versie te maken, maar het uitzoeken van de nodige equivalente API-calls is wel even werk ben ik bang..
Erg handige tool. Ik zit redelijk vaak met virtual machines voor me ontwikkelwerk, puur omdat de andere applicaties niet samen draaien en dit vind ik een geweldige oplossing :) . Is je applicatie al shareable met je mede gotters? O-)

MVP Windows Live Platform

Ik ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk, heb je nog iets aan mijn suggestie gehad? (Knoppen gewoon opnemen in de gewone taakbalk ipv een losse taakbalk bovenin erbij)
Een jingle-player, zodat ik met twee drukken op de knop bij 400+ jingles en andere geluidjes kan :)

http://dev.mycms.nl/jingleplayer.png

Gebruik BASS voor de audio en doet het daarmee zelfs nog retesnel op mijn oude 333MHz die ik hiervoor gebruik :) Downloaden mag ook natuurlijk :) Het is in een paar uurtjes gemaakt dus mochten er nog wat scherpe randjes aan zitten hoor ik het wel :)

Oh een kleine gebruiksaanwijzing is misschien handig: Met de F-toetsen selecteer je een tabblad en met de letter die bij het 'vakje' hoort start je de betreffende jingle. Met de Ctrl-toets ingedrukt worden eerst alle andere jingles gestopt. Door erop rechts te klikken kun je een jingle in een vakje laden. Stoppen is Shift+Letter of middelste-muisknop (op je scrollwieltje drukken). Als je op het 'reload'-icoontje drukt worden de jingles geladen in het geheugen zodat ze iets sneller starten. Is dit gebeurd, dan zie je een groen puntje in het vakje verschijnen. Je kunt de 'collecties' (de tabbladen) namen geven via het sleutel-knopje links van het reload-knopje.

Alles stoppen op het huidige tabblad doe je met Esc, alle jingles stoppen met Backspace.

Wordt de toolbar oranje, dan staat de jingleplayer 'op scherp' en is een toets indrukken dus afspelen.

MisterData wijzigde dit bericht 08-01-2007 17:54 (48%)

On the eigth day, God started debugging

quote:
MisterData schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:49:
Een jingle-player, zodat ik met twee drukken op de knop bij 400+ jingles en andere geluidjes kan :)
Oooohhhhh ... dit had ik 5 jaar geleden moeten hebben toen ik nog optrad met een cabaretgroep :Y i-de-aal.

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF

SoundGlobe, een webradio-ontvanger. Heb die gemaakt in VB.NET; was op zich niet moeilijk, maar is wel handig. Voor de Belgen vooral, het zijn tot nu toe alleen maar belgische radios, behalve ArrowJassFM.

http://www.thomasyola.be/SoundGlobe.jpg

thomasyola wijzigde dit bericht 08-01-2007 19:43 (7%)

quote:
Lennart schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:30:
[...]

Oooohhhhh ... dit had ik 5 jaar geleden moeten hebben toen ik nog optrad met een cabaretgroep :Y i-de-aal.
Ja, ik heb het idee overgenomen van Giel Beelen, die heeft bij z'n show op 3FM een soort kassa-toetsenbordje voor zich staan waar 'ie ook ongeveer op dezelfde manier z'n jingles mee sorteert... had me altijd al afgevraagd hoe hij het voor elkaar kreeg om binnen een seconde nadat iemand 'FRANKRIJK!' had geroepen de passende jingle in te starten... :)

quote:
MisterData schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:45:
[...]

Ja, ik heb het idee overgenomen van Giel Beelen, die heeft bij z'n show op 3FM een soort kassa-toetsenbordje voor zich staan waar 'ie ook ongeveer op dezelfde manier z'n jingles mee sorteert... had me altijd al afgevraagd hoe hij het voor elkaar kreeg om binnen een seconde nadat iemand 'FRANKRIJK!' had geroepen de passende jingle in te starten... :)
Een behoorlijke zijspoor: weet je of het ook mogelijk is, als je meerdere toetsenborden op 1 pc hebt aangesloten (dmv usb) je kan programmeren dat je per toetsenbord aparte functies oproept? Dus dat je bv één toetsenbord instelt voor jouw applicatie. Op het buro staan dan 2 tobo's. Met de ene type je, met de andere kun je razendsnel een jingle erbij toveren.

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu

quote:
Lennart schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:02:
[...]

Een behoorlijke zijspoor: weet je of het ook mogelijk is, als je meerdere toetsenborden op 1 pc hebt aangesloten (dmv usb) je kan programmeren dat je per toetsenbord aparte functies oproept? Dus dat je bv één toetsenbord instelt voor jouw applicatie. Op het buro staan dan 2 tobo's. Met de ene type je, met de andere kun je razendsnel een jingle erbij toveren.
Dat heb ik ooit uitgezocht ja :) Het is met Windows mogelijk om via 'raw input' te achterhalen van welk toetsenbord een char komt. Helaas wordt dat character vervolgens gewoon door Windows op de normale manier verwerkt, waardoor ofwel de toetsaanslag twee keer binnenkomt bij jouw applicatie (niet zo heel erg) of bij een andere applicatie als die toevallig gefocused is. Je kunt het toetsenbord dus niet 'exclusief' voor jingles gebruiken (dat leek mij ook handig; je mp3-speler voor de muziek op je gewone toetsenbord en een extra tobo voor de jingles). Daarnaast is m'n USB toetsenbord net kapot.. dus testen zit er ook niet echt in.

Met een MIDI-keyboard zou dan weer wél kunnen... kwestie van MIDI-api's gebruiken (maar wederom ook een MIDI-keyboard/interface heb ik hier niet...) :)

quote:
Piels schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:10:
[...]

Je gaat eerst je root node zoeken. Vanaf daar ga je een channel node zoeken. Vanaf daar ga je je "items vullen"

Als je xPath gebruikt kun je ineens naar een bepaalde diepte in je XML document springen en vandaar af weer je Attributen getten of naar je Child springen. Scheelt de helft aan regels code :)
Ah bedankt voor de tip. Met XPath zei je. Ik ga dat in de volgende versie omzetten. Ben nu eerst nog bezig met een eigen notifier te maken die gebasseerd is op gmail en die ga ik dan implementeren.

ps. Weet iemand hoe je met NSIS een page maakt waar gevraagd wordt welke shortcuts er gemaakt moeten worden (startup en bijvoorbeeld startmenu / desktop)?

lucasheezen wijzigde dit bericht 08-01-2007 22:31 (11%)

quote:
MisterData schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:50:
[...]

Dat heb ik ooit uitgezocht ja :) Het is met Windows mogelijk om via 'raw input' te achterhalen van welk toetsenbord een char komt. Helaas wordt dat character vervolgens gewoon door Windows op de normale manier verwerkt, waardoor ofwel de toetsaanslag twee keer binnenkomt bij jouw applicatie (niet zo heel erg) of bij een andere applicatie als die toevallig gefocused is. Je kunt het toetsenbord dus niet 'exclusief' voor jingles gebruiken (dat leek mij ook handig; je mp3-speler voor de muziek op je gewone toetsenbord en een extra tobo voor de jingles). Daarnaast is m'n USB toetsenbord net kapot.. dus testen zit er ook niet echt in.

Met een MIDI-keyboard zou dan weer wél kunnen... kwestie van MIDI-api's gebruiken (maar wederom ook een MIDI-keyboard/interface heb ik hier niet...) :)
Maar hoe doen bv apparaten als een game-controller cq extra video-tobo het dan? Dat zijn ook extra toetsen (weliswaar geen 101-keyboardtoetsen). De reden dat ik dit vraag, is omdat ik op zoek ben naar een mogelijkheid een applicatie te schrijven om met verschillende toetsenborden tegelijk aangesloten te kunnen wisselen tussen verschillende lettertypes (Ik werk nogal eens met oude talen). De toepassing is dan wel heel anders, maar de techniek die het verzorgt niet.

Als iemand een oplossing heeft, graag :) Mss leuk voor een apart topique :*)

Mijn website!

#</3.et

quote:
lucasheezen schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:06:
[...]

Ah bedankt voor de tip. Met XPath zei je. Ik ga dat in de volgende versie omzetten. Ben nu eerst nog bezig met een eigen notifier te maken die gebasseerd is op gmail en die ga ik dan implementeren.
Laat maar weten als je een voorbeeld wilt :)

Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.

quote:
Lennart schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:13:
[...]

Maar hoe doen bv apparaten als een game-controller cq extra video-tobo het dan? Dat zijn ook extra toetsen (weliswaar geen 101-keyboardtoetsen). De reden dat ik dit vraag, is omdat ik op zoek ben naar een mogelijkheid een applicatie te schrijven om met verschillende toetsenborden tegelijk aangesloten te kunnen wisselen tussen verschillende lettertypes (Ik werk nogal eens met oude talen). De toepassing is dan wel heel anders, maar de techniek die het verzorgt niet.

Als iemand een oplossing heeft, graag :) Mss leuk voor een apart topique :*)
Is het niet mogelijk om een keyboard filter te maken die 1 toetsenbord doorstuurt naar windows en eentje afvangt. Misschien moet je eens richting keyloggers gaan kijken voor de mogelijkheden.

Hier alvast een aanknopings punt.

http://www.rootkit.com/newsread.php?newsid=187

Is not an observer only

quote:
Piels schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:51:
Files aan elkaar plakken? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Er zijn mensen die bestanden in brokjes knippen. Het tooltje (eigenlijk nog een te groot woord) plakt ze weer aan elkaar.

Mijn gear

quote:
Imagine schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:49:
[...]

Er zijn mensen die bestanden in brokjes knippen. Het tooltje (eigenlijk nog een te groot woord) plakt ze weer aan elkaar.
Start -> Uitvoeren -> Cmd -> copy file1.txt + file2.txt

Is not an observer only

quote:
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:22:
[...]

Start -> Uitvoeren -> Cmd -> copy file1.txt + file2.txt
Ja, die ken ik maar dat is zo pre GUI. En daarnaast moet je een bestandsnaam hernoemer gebruiken/maken want met meer dan 50 files ga je dat niet elke keer intypen. In plaats daarvan kun je het ook gelijk goed doen ;).

Imagine wijzigde dit bericht 09-01-2007 00:47 (8%)

Mijn gear

Na de vorige versie van HHV2 nu weer een update, een beta release ditmaal met de volgende verbetering:
  • De verstuurde headers en ontvangen cookies zijn nu ook zichtbaar
  • Als een URL bij het starten van het programma op het clipboard gevonden wordt en de user bevestigd dat deze URL gebruikt moet worden is het niet meer nodig om op de uitvoer-pijl-ding knop te drukken. :)
  • Compleet herschreven code, eerst was het hele gedeelte van checken, proxy dingen aanmaken als dat nodig was en het uitvoeren en verwerken van de request in een methode gepropt, nu is het een aparte class met meer functionaliteit.
  • Betere error-handling
Screenie:
http://hhv.atlex.nl/www/images/beta/2.1/settings.png

Download.
#</3.et

Firefox heeft ook een plugin om dit gewoon te laten zien. Weet niet meer hoe die heet, maar zal eens zoeken.

Edit:
Gevonden.

Header scroll extension

Piels wijzigde dit bericht 09-01-2007 12:17 (31%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws