Hoofdcategorieën
Topicacties

[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Nederlands Kampioen Nunchaku!

Heel mooi! Ik ben hem aan het installeren, en ik zal hem zeker weten gebruiken (mits ik er geen problemen van krijg).
Echter wel irritant dat ik me .NET framework moet updaten :P

(enne, update je reader is! :+)
Oeh, da's wel een van de mooiste RSS readers die'k tot nu toe tegengekomen ben! :o Geinstalleerd, wat favo sites toegevoegd en nu maar afwachten of't echt goed genoeg bevalt om'm vaker dan 1 keer op te starten.. De vorige 3 RSS readers waren dat niet in ieder geval.. But this one might just be worth it :+

[ Blog ] [ Port Scanner ] [ Fai ] [ Senior PHP Programmer kennelijk ]

Reg. datum: 16 maart 2003

quote:
Lennart schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:18:
[...]

ff een tvp maken :p Je releast het toch wel onder één of andere f/oss licentie?

maar zijn hier niet andere projecten voor, die dit al helemaal hebben uitgewerkt? Of wil je gewoon een eigen applicatie?
Nou, er is niks wat echt exact aan mijn eisen voldoet, qua interface niet, en qua mogelijkheden niet. Plus dat ik het inderdaad erg leuk vind om het zelf te maken, leer je een hoop van. (Vooral het stream gedeelte is wel interessant ;))

Licentie? Releasen? Pff, daar zijn we voorlopig nog niet. Voorlopig eerst de server maar eens aan de gang trekken, want die gaat steeds op z'n gat, en hij maakt te veel herrie, dus eens even rondkijken naar wat "nieuwe" onderdelen.

Hoi!

quote:
kingjotte schreef op zondag 03 december 2006 @ 02:02:
[...]

Dit lijkt ook heel erg op mijn 'grote' multimediaproject. Ik ben alleen van plan om de muziek op een centrale server op te slaan, om die vanaf meerdere pc's in het lokale netwerk te kunnen streamen. (studentenhuis enzo) Op het moment ligt het werk even stil, in verband met andere projecten en school, maar in de kerstvakantie zal ik er weer hard aan verder werken. Database is inmiddels helemaal af, interface moet helaas opnieuw gebouwd (overgestapt van delphi naar c++ builder, en ik wil een MDI interface maken)

Streaming had ik ook werkend, alleen dat component moest je voor betalen, dus daar moet ik nog iets voor verzinnen.

Wat is jouw 'slimme logica' om dubbele nummers eruit te filteren, want ik wil dat ook in mijn applicatie toepassen.

I'll keep ya posted.
In de vorige post vroeg ik mij al af waarom je iets nieuws maakt terwijl er al zoiets bestaat (natuurlijk naast de hobbyoverwegingen. Ik ben van mening dat je beter een nieuw wiel kunt uitvinden of een bestaand wiel kunt verbeteren ipv hetzelfde wiel opnieuw uit te vinden).

Nu kwam ik vandaag dit tegen: http://www.musikcube.com/ Is dit niet wat? (linux editie is onderweg volgens Faq)

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 2,5gb ram | Laptop PIII/600 met 512mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF

RTFM
Reg. datum: 18 juli 2001

quote:
Momenteel opent hij na een click bij mij een nieuwe instantie van ie (7) is er een mogelijkheid om hier een nieuw tabblad van te maken?
En is er misschien de mogelijkheid om zelf de kleurinstellingen te doen?
Reg. datum: 23 april 2006

quote:
ZktaS schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:11:
Heel mooi! Ik ben hem aan het installeren, en ik zal hem zeker weten gebruiken (mits ik er geen problemen van krijg).
Echter wel irritant dat ik me .NET framework moet updaten :P

(enne, update je reader is! :+)
Wat bedoel je met (enn, update je reader is! :+)
haha denk dat ik al weet, je wilt de update feature testen? ffkes een paar dagen geduld schat ik zo in.

lucasheezen wijzigde dit bericht 08-12-2006 11:13 (12%)

quote:
pietje63 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:25:
[...]

Momenteel opent hij na een click bij mij een nieuwe instantie van ie (7) is er een mogelijkheid om hier een nieuw tabblad van te maken?
Nee er zit nog geen support in voor IE7, omdat ik deze zelf nog niet geinstalleerd heb. Misschien komt dat bij een volgende versie.En die kleuren daar heb ik ook aan gedacht. Dit zal waarschijnlijk in de volgende versie aangepast worden. Net als de updates, die zullen dan automatisch gedownload worden en de app gesloten worden en setup gerunt worden.
Daarnaast nog een mogelijkheid om de positie van het schermpje te bepalen. links of rechts.

lucasheezen wijzigde dit bericht 08-12-2006 11:13 (25%)

Nederlands Kampioen Nunchaku!

quote:
lucasheezen schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:06:
[...]

Wat bedoel je met (enn, update je reader is! :+)
haha denk dat ik al weet, je wilt de update feature testen? ffkes een paar dagen geduld schat ik zo in.
Flauw: Je had volgens je screenshot je Reader niet up to date.. :+
quote:
pietje63 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:25:
Kan je dat niet zelf instellen? Ik gebruik zelf (natuurlijk) FF2 en daar heb je die instelling wel.

Ik wil eigenlijk weten of de feeds ook geopend kunnen worden in FF, of dat dit standaard in IE gebeurd?

Read the code, write the code, be the code!

MVP Windows Live Platform

Helemaal automatisch updaten zou ik niet doen aangezien je users daar niet altijd van gediend zijn...
GC.KeepAlive( this );

quote:
Alex) schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:40:
Helemaal automatisch updaten zou ik niet doen aangezien je users daar niet altijd van gediend zijn...
Gewoon de keuze aanbieden voor volledig automatisch of semi-automatisch.

quote:
wackmaniac schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:51:
[...]

Kan je dat niet zelf instellen? Ik gebruik zelf (natuurlijk) FF2 en daar heb je die instelling wel.

Ik wil eigenlijk weten of de feeds ook geopend kunnen worden in FF, of dat dit standaard in IE gebeurd?
HIj laat onder instellingen zien welke default browser je hebt. Als dat firefox is pakt hij die, ie dan ie, de rest heb ikniet getest denk wel dat dat werkt.

Reg. datum: 05 september 2000

quote:
EfBe schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:38:
Ik heb net mn Customer support system / forum system 'HnD' online gezet (open source (GPL), .net 2.0, asp.net 2.0): http://www.llblgen.com/hnd

Het is het forum/customer support systeem wat we zelf ook gebruiken en ach, alles voor jezelf houden is ook niet alles :). Enjoy.
Heb je toevallig ook ergens screenshotjes staan? Kon niks vinden op je site..

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
drunkfux schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:28:
[...]
Heb je toevallig ook ergens screenshotjes staan? Kon niks vinden op je site..
Voor het forum in actie ga je naar:
http://www.llblgen.com/hnd/forums/
of
http://www.llblgen.com/tinyforum

Ik heb geen screens van de admin forms voor je op dit moment.

Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe

quote:
pjvandesande schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:01:
[...]

Gewoon de keuze aanbieden voor volledig automatisch of semi-automatisch.
Of niet. Sommige users willen niet dat hun software zich automatisch update, ook al is dat vaak beter.
Muppet Inside
Reg. datum: 21 maart 2005

Geen eigen bijdrage, maar vroeg me af hoe het zit met PHPDOOM :)

The hypothesis of God offers no worthwhile explanation for anything, for it simply postulates what we are trying to explain.

Python! Mercurial!
Reg. datum: 17 december 2001

quote:
Lennart schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:44:
Nu kwam ik vandaag dit tegen: http://www.musikcube.com/ Is dit niet wat? (linux editie is onderweg volgens Faq)
musikCube is echt vet relaxed, ik gebruik het al een hele tijd. :) Wil eigenlijk gaan kijken of ik er een iPod-plugin voor kan schrijven.

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
Manuzhai schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:23:
[...]
musikCube is echt vet relaxed, ik gebruik het al een hele tijd. :) Wil eigenlijk gaan kijken of ik er een iPod-plugin voor kan schrijven.
Ik hoopte dat het de sony mp3 players ook zou ondersteunen zodat ik dat rampegeval 'sonicstage' kan wegdonderen maar dat is niet het geval helaas... Ook gebruikt het Bass als playerlib, en die heeft nogal last van tikken die ik bij winamp nooit hoor. Heeft bass al een hele tijd overigens, jaren geleden gebruikte ik bass in demos maar ook daar had je vaak tikken in de mp3 playback. Blijf toch maar bij winamp, maar bedankt voor de tip! :)

Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe

Reg. datum: 23 september 2004

Omdat naast programmeren, sterrenkunde ook een hobby is, heb ik Stars geschreven. Stars is een planetarium programma, dat de positie van planeten en sterren (de zon en de maan zitten er nog niet in) aan de hemel laat zien. Ook zit er een afdruk functie in, waarmee je sterrenkaartjes af kunt drukken.

Het programma is hoofdzakelijk in VB 6 geschreven. Het gedeelte om de posities van de planeten te berekenen in C++. Wellicht was het beter geweest dit ook in VB 6 te doen, maar omdat ik een cursus C++ had gedaan wou ik het geleerde in de praktijk brengen :)

Omdat ik me vol op .NET (C#) aan het richten ben, staan de ontwikkelingen op het moment een beetje stil. Laatst heb ik trouwens nog wel een update (1.4) online gezet. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden:
http://home.planet.nl/~romme102/

quote:
lucasheezen schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:55:
Mensen,

RssReader
version 1.5.8.0

Na lange tijd stil gezeten te hebben heb ik mijn programma opnieuw opgebouwd i.v.m. verkeerde opbouw van de vorige versie http://gathering.tweakers...message/26352874#26352874. In die versie was het niet mogelijk om feeds op te halen van meerdere site. Daarom ben ik op nieuwe begonnen en heb het aardig uitgebreid.
Tijdens het opstarten van het programma wordt er gekeken of er een update voor het programma aanwezig. En je kunt er voor kiezen om deze te downloaden. Door te dubbel klikken op het icon in de systray worden alle feeds opnieuw opgehaald.

Ten eerste is de trayicon scherp gemaakt zodat deze mooier lijkt.
[afbeelding]

Dan is het menu anders opbouwd.
[afbeelding]

Onder instellingen zitten de volgende optie.
1. Feeds.
[afbeelding]

2. Programma instellingen
[afbeelding]

3. Filter
[afbeelding]

4. Log
[afbeelding]

5. Help (hier een mogelijkheid voor updates).
[afbeelding]

Updates worden aangekondigd.
[afbeelding]

Het berichten venster.
[afbeelding]

Hier is het programma te downloaden. Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen en als er
op of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag.
http://www.lucasheezen.nl...ile=RssReader.1.5.8.0.zip
Mensen, er is een update uitgebracht en wel de versie 1.6.0.0. In deze versie is het mogelijk om de kleuren van het nieuws schermpje aan te passen, is de positie op het scherm te wijzigen en is de automatische update verbeterd. Deze download nu zelf de update en voert deze uit. De setup is ook totaal veranderd. Deze laat nu je resources (de websites met xml feeds) staan zodat de volgende keer niet alle feeds opnieuw hoeft toe te voegen.

download

Versie 1.6.1.0. is nu ook beschikbaar. Deze heeft nu een totaal vernieuwe updater. Deze maakt voordat de update gedwonload wordt een backup van je instellingen en van je feeds. Zodra je de applicatie weer opstart worden deze instellingen weer terug gezet.

RssReader 1.6.1.0

lucasheezen wijzigde dit bericht 18-12-2006 21:21 (6%)

En is dat automatisch updaten uit te schakelen?

quote:
Alex) schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:26:
En is dat automatisch updaten uit te schakelen?
Hoezo? Je kunt bij instellingen gewoon zeggen dat hij geen melding moet geven bij het opstarten. Enn als er een update is moet je altijd akkoord geven voordat de update gedownload wordt.

Reg. datum: 24 maart 2004

Mijn nieuwste programma:
http://upload.fkees.net/img/1416/tn/screen1.png

Het doet eigenlijk hetzelfde als de Coherence feature van Parallels, alleen dan voor VMWare en Virtual PC: vensters van een virtuele machine draaien alsof het normale programma's op de host zijn... Op de screenshot zie je bijvoorbeeld IE7 (die draait op mn host), en IE6 (die loopt op een virtuele machine). (de bovenste taakbalk is van de virtuele pc). Ik vind het erg onhandig om telkens een complete virtuele desktop te hebben, vandaar :)

Zet er ook aan te denken om een Linux-versie te maken, maar het uitzoeken van de nodige equivalente API-calls is wel even werk ben ik bang..

JanDM wijzigde dit bericht 12-12-2006 22:47 (10%)

Hmm, je krijgt 2x een taakbalk? Is dat de bedoeling? :p
Reg. datum: 24 maart 2004

quote:
Alex) schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:32:
Hmm, je krijgt 2x een taakbalk? Is dat de bedoeling? :p
Sure. 1 voor de host, en 1 voor de gast-pc. Op de client moeten ook programma's gestart kunnen worden toch? :) Of weet jij een betere manier :)?

Hier dus een screenshot van Parallels. Mijn programma doet ongeveer hetzelfde, alleen dan voor windows :)

JanDM wijzigde dit bericht 12-12-2006 22:55 (22%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: