Heb je de alternate install cd al geprobeerd? Krijg je een foutmelding of doet ie gewoon helemaal niets?quote:
Geen schaap.
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Het Grote Ubuntu Topic Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]Heb je de alternate install cd al geprobeerd? Krijg je een foutmelding of doet ie gewoon helemaal niets?quote:Ejorne schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:42:
Heeft deze versie nu het probleem opgelost met de ondersteuning van de pentium 965 chipset?
Mijn Asus P5B wil niet booten met de Dapper cd. Dit schijnt dus een bekend probleem te zijn en heeft kennelijk te maken met de ondersteuning van de Jmicron driver.
Geen schaap.
quote:Bor de Wollef schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:44:
[...]
Heb je de alternate install cd al geprobeerd? Krijg je een foutmelding of doet ie gewoon helemaal niets?
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
ajvdvegt wijzigde dit bericht 22-10-2006 21:49 (15%)
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Even de iso downloaden, branden en in je computer stoppen en je weet hetquote:Ejorne schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:42:
Heeft deze versie nu het probleem opgelost met de ondersteuning van de pentium 965 chipset?
Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"
quote:Skoezie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 10:45:
Edgy draait als een trein.Moest wel weer wat dingen opnieuw instellen, maar daar leer je alleen maar van. Ubuntu rocks
14 feb 2009 weer nickchange naar relonky - flickr resize voor foto's, vanwege de breedte van het forum
quote:Justin_Time schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:29:
Heeft er hier iemand ook last van de wifi manager van kubuntu?
Als ik een verbinding wil maken met een draadloos netwerk via wep/dhcp dan "failed" deze altijd.
Als je vervolgens in de log gaat kijken zie je dat je een ip hebt gekregen en daarna direkt weer mijn lease wordt ingetrokken..
Als ik dan handmatig een "sudo dhclient eth1" doe dan werkt het wel perfect...
Ik heb ook een klein probleempje met export.
Ik kan als normale user variable exporten (zoals HTTP_PROXY) maar als sudo/root niet.
Dan herkent hij het commando "export" niet.
Dus ik denk even kijken waar export staat dan geef ik wel het hele pad mee maar als normale user geeft
"which export" niets terug
Server PC, Internet PC,Flaptop,GamePC
http://www.psychocats.net/ubuntu/aptitudequote:smokalot schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:55:
waarom doe je dit niet met apt-get, zoals ook de ubuntuguide aangeeft?
Misschien doelde smokalot er meer op dat Icec_Old de 8776 versie installeert, terwijl de 8774 gewoon via de repo beschikbaar is. En dat weet ik ook niet. Ik was er zelf vanuit gegaan dat Icec_Old de 9625 probeerde te installeren. Want als je de beta niet nodig hebt, dan is dit al voldoende:quote:
sudo aptitude install nvidia-glx
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
| Specs.. |
| Moederbord - Asus A8N-E |
| Processor(s) - AMD Athlon 64 San Diego 3700+ 2,2Ghz @ 2,6Ghz (4200+) @ 1,425v |
| Geheugen - Kingston DDR SDRAM 1 GB 400 MHz (2x 512 MB) @ 236Mhz @ 3-3-3-6-2T @ 2,6v |
| Hard Disk(s) - Western Digital WD2500KS 250GB 7.200rpm 16MB SATA300 |
| - Maxtor DiamondMax Plus D740X 60GB 7.200rpm 2MB ATA100 (Muziek- en downloadschijf) |
| Videokaart(en) - Asus EN7900GT 2DHT 256 MB @ 545/710 (1420) |
TheZeroorez wijzigde dit bericht 23-10-2006 13:16 (45%)
qed
Lieve schat, dit zit allemaal in Ubuntu ingebouwd. Download Ubuntu, start de pc met de CD, kies Install, custom partition table, maak/edit/resize (partiton magic achtig, alleen beter en sneller) partities aan (minimaal 2 partitions, swap-partitie kan ongeveer 256mb-1GB) en tada! Na het installeren moet je restarten en tada, een bootloader. (Je kan de default OS editen door /boot/grub/menu.lst te veranderen, wel backuppen he)quote:The_Zeroorez schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:14:
Hallo Ubuntuërs..
Ik wil dan eindelijk ook eens wat met Linux gaan vogelen. Gisteren heb ik dus een Ubuntu 6.06 gedownload (van de officiële site..) en deze op een CD'tje gebrand.
Vervolgens heb ik een paar uurtjes met de live-CD lopen spelen, en het beviel me wel. Installen dus, die hap! Echter, ik heb twee harddisks, waarvan ik er één voor Ubuntu wil gebruiken. Op deze schijf staat al Windows XP. Ik heb er dus 2 partities bij gemaakt; één voor Ubuntu, en één voor het wisselbestand. Na het installeren rebootte ik, en kwam ik tot de conclusie dat ik natuurlijk nog wel een bootmanager nodig had
Ik heb wat zitten zoeken, en kwam toen uit bij GAG.. Ik heb dit gedownload, en op een diskette gezet. Hierna heb ik het volgens de instructies geïnstalleerd, en zou ik bij het hoofdscherm uit moeten komen. Helaas zag ik alleen een witte balk, en kon ik er niets mee. Nog maar een keer installeren dus? Geen effect.
Ik ben even het #nos ingedoken, en heb daar gevraagd wat ik nu kon doen. Iemand hier vertelde mij dat Ubuntu op het eind vraagt GRUB te installeren.. Ik had dit niet gezien, dacht dat ik weer eens scheef gekeken had, en ben dus Ubuntu opnieuw gaan installeren. Ik heb bij elke van de 6 stappen het venstertje aandachtig bekeken, maar kwam toch echt nergens GRUB tegen..
Leuk. Wat wil je nuNou, wat ik dus wil weten is; Wie weet een manier om vanaf de live-CD een bootloader in te stellen (voor de reeds geïnstalleerde Windows XP installatie, en voor Ubuntu 6.06), of wie weet een leuke bootloader waarvoor ik niet heel veel hoef te betalen, of het op een 'minder legale' manier moet fixen..
Specs.. Moederbord - Asus A8N-E Processor(s) - AMD Athlon 64 San Diego 3700+ 2,2Ghz @ 2,6Ghz (4200+) @ 1,425v Geheugen - Kingston DDR SDRAM 1 GB 400 MHz (2x 512 MB) @ 236Mhz @ 3-3-3-6-2T @ 2,6v Hard Disk(s) - Western Digital WD2500KS 250GB 7.200rpm 16MB SATA300 - Maxtor DiamondMax Plus D740X 60GB 7.200rpm 2MB ATA100 (Muziek- en downloadschijf) Videokaart(en) - Asus EN7900GT 2DHT 256 MB @ 545/710 (1420)
Anyone
Dutchmega wijzigde dit bericht 23-10-2006 13:47 (8%)
Reden: Meer geblaat erbij
quote:Dutchmega schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:41:
Lieve schat, dit zit allemaal in Ubuntu ingebouwd. Download Ubuntu, start de pc met de CD, kies Install, custom partition table, maak/edit/resize (partiton magic achtig, alleen beter en sneller) partities aan (minimaal 2 partitions, swap-partitie kan ongeveer 256mb-1GB) en tada! Na het installeren moet je restarten en tada, een bootloader. (Je kan de default OS editen door /boot/grub/menu.lst te veranderen, wel backuppen he)
qed
quote:The_Zeroorez schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:50:
[...]
Heel leuk, maar die 'tadaa bootloader' heb ik dus nooit gezien
Maargoed, ga ik eens kijken hoe het met die /boot/grub/menu.lst zit..
Dat is raar, normaal zou het echt geinstalleerd moeten zijn. je kan ook de super grub disk gebruiken als bootloader, zonder die te installeren. Hoe dan ook, kijk eens of grub wel eens geinstalleerd is in Ubuntu (sudo apt-get install grub)quote:The_Zeroorez schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:50:
[...]
Heel leuk, maar die 'tadaa bootloader' heb ik dus nooit gezien
Maargoed, ga ik eens kijken hoe het met die /boot/grub/menu.lst zit..
Zet GRUB niet op je Windows partitie, gewoon op de ubuntu-partitie.quote:Mithras86 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:56:
[...]
Helemaal aan het einde van de wizard, krijg je een overzichtje wat je gaat installeren. Daar staat ook grub bij, met een partitie (waarschijnlijk hd0, je mbr). Die partitie is een button, en als je dáár op klikt, kan je je grub naar een zelf te kiezen partitie wegschrijven
Dutchmega wijzigde dit bericht 23-10-2006 14:00 (29%)
Ok, bedanktquote:Dutchmega schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:41:
Zou het trouwens niet veel makkelijker zijn als we de topicstart gewoon volproppen met specifieke links naar pagina's op wikis, howtos enzo?
Hier een paar goede:
Prelinking om programma's sneller te laten opstarten
DMA aanzetten op je cd/dvd drives
Swiftfox, optimized Firefox
Dat zeg ik ook nietquote:
[...]
Zet GRUB niet op je Windows partitie, gewoon op de ubuntu-partitie.
borgdaville wijzigde dit bericht 23-10-2006 15:32 (4%)
Linux Mint
TheZeroorez wijzigde dit bericht 23-10-2006 15:38 (3%)
qed
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Ik heb het nog niet kunnen testen, maar NetworkManager ziet er erg simpel uit. In de GUI kan je alles instellen wat nodig is, ongeveer op dezelfde manier als windows het doet. Eigenlijk nog beter, omdat je makkelijker schakelt tussen vast en wlanquote:
sudo apt-get install network-manager-gnome
1
2
3
4
5
6
| auto lo iface lo inet loopback mapping hotplug script grep map eth0 map eth1 |
MBV wijzigde dit bericht 23-10-2006 19:39 (7%)
Is 40 dagen offline: zie homepage
Er waren twee problemen: de Jmicron en ICH8 ondersteuning. Beide zijn bij mijn weten opgelost; een Edgy daily build van een dikke week terug wilde in ieder geval wel installeren bij mij, vanaf een ide dvd-brander op een sata schijf. Ik weet niet welke versie jij hebt geprobeerd, maar als ie meer dan twee weken oud is, zou ik het nog een keer met de laatste build proberen. Het is nog niet zo lang geleden namelijk dat beide problemen zijn opgelost.quote:Ejorne schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:42:
Mijn Asus P5B wil niet booten met de Dapper cd. Dit schijnt dus een bekend probleem te zijn en heeft kennelijk te maken met de ondersteuning van de Jmicron driver.
Ik heb een plextor ide dvd-brander en een 80GB ide harddisk waarop ik graag Ubuntu had willen installeren... Maar da's op heden nog niet gelukt, heb ook een beta versie van Edgy geprobeerd, maar dat lukt ook niet...
Ik hoop op de versie van 26 oktober...
You appear to have moved your mouse. Vista needs to be restarted for the changes to take effect.
quote:Crakie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 19:55:
[...]
Er waren twee problemen: de Jmicron en ICH8 ondersteuning. Beide zijn bij mijn weten opgelost; een Edgy daily build van een dikke week terug wilde in ieder geval wel installeren bij mij, vanaf een ide dvd-brander op een sata schijf. Ik weet niet welke versie jij hebt geprobeerd, maar als ie meer dan twee weken oud is, zou ik het nog een keer met de laatste build proberen. Het is nog niet zo lang geleden namelijk dat beide problemen zijn opgelost.
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
quote:Emielvenlo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:01:
En even for the record, Automatix is niet zo evil als jij wil doen lijken. Er hebben heel veel mensen baat bij en tegenwoordig is het een heel uitgebreid en uitgekristalliseerd script met een heel team van developers er achter.
Een leuk citaat van de site:quote:
quote:I always use the aptitude command instead because it handles dependencies better.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Het Grote Ubuntu Topic Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius