Gathering of Tweakers

Quicksearch
Kan misschien een baan krijgen en wil graag weten wat jullie ervan vinden.

Leeftijd: 19
Opleiding: ICT MBO Niveau 4 ICT Beheer
Werkervaring: 2x half jaar stage
Werkgever: ****
Functie: Junior Netwerk engineer
Laptop: nee
Vakantiegeld: weet ik nog niet
Vakantiedagen: weet ik nog niet
13/14e maand of winstuitkering: weet ik nog niet
GSM: denk het niet
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen, vergoeding van ¤0,26 per km.
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1000

is dit een beetje een redelijk begin?
Ik kom daar miss. nieuw en ze weten nog niet exact wat ik allemaal kan.
Als het goed gaat zal het wel verhoogd worden.

[Abit NF7][AMD A-XP 2500+@3200+@1,70V][Corsair Twinx 2x256MBDDR400 + GeIL 512MBDDR400 C2][Saphire X1600 Pro][Maxtor 160GB][Tt Xaser 2 5000][Aero7+][Tt PurePower 360W]

Is Gek op... :)

Och BlackLion, als hun niet weten wat ze aan jou hebben heb jij niet alles verteld of hebben hun niet goed gevraagd. Als werknemer wil ik wel degelijk weten wat een werkgever van mij verwacht, zodat ik aan hun verwachtigingen kan voldoen en wellicht deze overtreffen.

Wellicht nog eens een goed gesprek aangaan met de manager, voordat er straks onduidelijkheden zijn. Je salaris is als startsalaris redelijk, niet meer als dat. Hopelijk groeit je loon snel. Al denk ik dat je elders beter kunt krijgen. (bij de buren is het gras altijd groener ;) ?)

SPECS Workstation - Er is geen mooier leven dan dat van een Tweakende Tweaker! :)

Leeftijd:26
Opleiding:HBO Bedrijfskundige Informatica
Huidige functie: Software Tester
Werkervaring totaal voor functie: 2J
Bedrijf: Detacheerder
Laptop:Ja
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:26
13/14e maand of winstuitkering: Ja, ¤2500
GSM: Nee
Auto:Ja Citroen C4 Coupe 110PK + Tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Premievrij pensioen+Onkostenvergoeding van ¤70 netto p/m
Werkweek:40
Maand salaris(bruto): ¤2250

Ist wat??

wimpie007 wijzigde dit bericht 08-02-2007 15:11 (8%)

Q6600@3200Mhz, EVGA 780i, 2GB Crucial Ballistix@1100Mhz 5-5-5-15, , SLI 8800GTS g92 512MB@780/1900/2100, Terratec Aureon, 2*74GB AFHD RAPTOR, 2*Spinpoint 753 750GB, SG Barracuda 400GB, Syncmaster 203B, G15, MX1000, LE32R81, XBOX360, SANYO-Z5

@blacklion:

1000 euro voor pak em beet 160 uur werken.. Das dus 1000/160 ¤ 6,25 per uur (niet meegerekend dat je eigenlijk 21,67 dagen per maand werkt)...

Als je op jouw leeftijd voor een gemiddeld uitzend bureau gaat werken als god-may-know what verdien je denk ik meer.. Het is meer dan het minimum loon zag ik net (waar ik wel van schrok eigenlijk), maar minder dan minimum loon voor 23 jarige, dus je bent gegarandeerd van enige groei de komende jaren

Kortom voor het geld zou ik het niet doen (maar 't is een tijdje geleden dat ik 19 was).. Als het je daar goed bevalt, en je kunt daar nog een en ander bijleren is het misschien zo slecht nog niet..

@wimpie007 Ik zie je werkervaring niet staan.. Als je die nog niet hebt zit je denk ik redelijk.. Anders zou ik is gaan onderhandelen..

tyrion70 wijzigde dit bericht 08-02-2007 15:10 (10%)

Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P

quote:
tyrion70 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:08:
@blacklion:

1000 euro voor pak em beet 160 uur werken.. Das dus 1000/160 ¤ 6,25 per uur (niet meegerekend dat je eigenlijk 21,67 dagen per maand werkt)...

Als je op jouw leeftijd voor een gemiddeld uitzend bureau gaat werken als god-may-know what verdien je denk ik meer.. Het is meer dan het minimum loon zag ik net (waar ik wel van schrok eigenlijk), maar minder dan minimum loon voor 23 jarige, dus je bent gegarandeerd van enige groei de komende jaren

Kortom voor het geld zou ik het niet doen (maar 't is een tijdje geleden dat ik 19 was).. Als het je daar goed bevalt, en je kunt daar nog een en ander bijleren is het misschien zo slecht nog niet..
Bedankt voor uw mening.
Wat raad je mij aan?
onderhandelen?
zo ja wat zou ik dan volgens jou min. moetne krijgen?
ik had eigenlijk ook gehoopt op min. 200 meer.

[Abit NF7][AMD A-XP 2500+@3200+@1,70V][Corsair Twinx 2x256MBDDR400 + GeIL 512MBDDR400 C2][Saphire X1600 Pro][Maxtor 160GB][Tt Xaser 2 5000][Aero7+][Tt PurePower 360W]

wat ik je aanraad?? Geen u tegen mij zeggen!!!! hahaha :)

nee serieus.. vind het moeilijk.. Ik neem aan je hier komt werken vanuit je stage? Het is beetje afhankelijk van wat je in je mars hebt.. Hoe dan ook nu onderhandelen betekend altijd dat je de lat hoger gaat leggen.. (oftewel je zult jezelf extra moeten bewijzen de eerste tijd).. Ik denk zelf dat een eurootje of 8 per uur wel redelijk is ja.. dus idd zo 1200/1300 euro.. Dat zou je dan ook aan kunnen geven in je "onderhandeling".. Ik zie dat je over een half jaartje jarig bent, dus wat je ook kunt proberen is met je baas/manager afspraken te maken over de groei.. Vraag gewoon wat je over een half jaar gaat verdienen.. Waarschijnlijk woon je nog bij je ouders (toch?) dus maakt het niet zoveel uit, maar je kunt ook aangeven dat je wellicht op jezelf wil wonen, en dat dat van 1000 euro niet te betalen is..

Als laatste, wat voor cursussen ga je krijgen? Als je baas je CCNA bijvoorbeeld laat doen, zal ie nog wel is iets kunnen zeggen in de trend van "ja, maar ik betaal je opleiding ook".. Dan is het zaak om voor jezelf te bepalen hoeveel een opleiding jou waard is.. (En je hem terug moet betalen als je weggaat!)..

Succes in elk geval, en laat ff weten wat het geworden is :)

quote:
wouzer schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:39:
[...]

...waarom niet?

Ik heb hetvolgende:
- MCTS: SQL Server 2005
- MCTS: Windows
- MCTS: Web
- MCTS: Distributed
- MCPD: Windows
- MCPD: Enterprise

Wil je mijn transcript zien misschien?
Geef je Transcript code maar :+
Overigens kan het idd wel ;) 'k heb zelf nog maar 1 MCTS. 'k zou zelfs een MCITP kunnen hebben, maar de beta is niet geldig en ik mag hem overnieuw doen :+
quote:
tyrion70 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:43:
wat ik je aanraad?? Geen u tegen mij zeggen!!!! hahaha :)

nee serieus.. vind het moeilijk.. Ik neem aan je hier komt werken vanuit je stage? Het is beetje afhankelijk van wat je in je mars hebt.. Hoe dan ook nu onderhandelen betekend altijd dat je de lat hoger gaat leggen.. (oftewel je zult jezelf extra moeten bewijzen de eerste tijd).. Ik denk zelf dat een eurootje of 8 per uur wel redelijk is ja.. dus idd zo 1200/1300 euro.. Dat zou je dan ook aan kunnen geven in je "onderhandeling".. Ik zie dat je over een half jaartje jarig bent, dus wat je ook kunt proberen is met je baas/manager afspraken te maken over de groei.. Vraag gewoon wat je over een half jaar gaat verdienen.. Waarschijnlijk woon je nog bij je ouders (toch?) dus maakt het niet zoveel uit, maar je kunt ook aangeven dat je wellicht op jezelf wil wonen, en dat dat van 1000 euro niet te betalen is..

Als laatste, wat voor cursussen ga je krijgen? Als je baas je CCNA bijvoorbeeld laat doen, zal ie nog wel is iets kunnen zeggen in de trend van "ja, maar ik betaal je opleiding ook".. Dan is het zaak om voor jezelf te bepalen hoeveel een opleiding jou waard is.. (En je hem terug moet betalen als je weggaat!)..

Succes in elk geval, en laat ff weten wat het geworden is :)
Je zou misschien denken dat ze via stage aan me komen maar tis niet zo gegaan.
De "baas" is een oud kameraad van m'n vader en via een toevallige ontmoeting tussen deze 2 kwam het balletje aan't rollen. Daarom zijn ze misschien nu ook nog wel voorzichtig.

Cisco certificaten heb ik op school al gehad, ik heb al wel aangegeven dat ik MSCA en MCSE wil gaan doen, dit is allemaal geen probleem maar pas op het einde van het jaar.

Ik kan daar dus nu gaan werken (2 maand proeftijd) maar ik sta ook nog aangemeld voor HBO ict-beheer opleiding (verkort 3 jaar) deze zou volgende week dinsdag moeten gaan beginnen.
Hij heeft gezegd dat ik als het goed gaat wel snel loonsverhoging mag verwachtten.

Ik woon idd nog bij m'n ouders dus dat kan er wel uit. ;)

Geknipt.. In aflevering 4 gepaste :) Zat niet op te letten sry..

tyrion70 wijzigde dit bericht 08-02-2007 17:22 (92%)

Acties: [view]

Door: SmartDoDo DT Moderator SG/HK/WI/SF

-= Pick my icon =-

Commentaar over SG, WI, HK, SF of LA? Lucht je hart (onderbouwd) in een DM!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws