Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view]

Door: Janoz Moderator PRG/SEA/DTE
!litemod
Reg. datum: 19 oktober 2000

quote:
fbhastasi schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:53:
[...]

ever over de salariverhogingen dan: moet je dat steeds zelf aangeven aan het einde van het jaar/begin volgende jaar ... of gaat dat allemaal automatisch... ?? dus ik zou na een jaartje of 5 uitkomen bij 2300/2400 euro?
Als je denkt dat je achterover kunt leunen en dat eht geld dan vanzelf wel binnen gaat stromen heb je het natuurlijk mis. Je moet er echt wel wat voor doen. Bedelen om loonsverhoging is echter weer not done. Zorg dat er wat tegenover staat. Meer loon krijg je niet zomaar (op inflatie correctie na), maar krijg je doordat je beter in je functie wordt of je functie veranderd/uitgebreid wordt.

In een grotere organisatie bespreek je je cariëre pad met een people manager of een senior oid. Hierin maak je afspraken over opleidingen, ontwikkelingen en naar welke functie je door wilt groeien. Grote loonstappen maak je eigenlijk alleen bij promotie of bij hoppen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

quote:
fbhastasi schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:53:
ever over de salariverhogingen dan: moet je dat steeds zelf aangeven aan het einde van het jaar/begin volgende jaar ... of gaat dat allemaal automatisch... ?? dus ik zou na een jaartje of 5 uitkomen bij 2300/2400 euro?
Meestal gaat niets automatisch, je moet het uiteindelijk zelf doen, zoals Janoz ook al zei. Je zou bijvoorbeeld kunnen vragen, mocht je een tijdje op de bank zitten, of je in plaats daarvan mee mag lopen met een expert bij de klant. Met de vuist op tafel slaan en geld eisen heeft vaak een averechts effect in ieder geval.

Het kan wel een beetje afhangen van het bedrijf waarvoor je werkt. Toen ik begon zat ik bij een bedrijf die z'n zaakjes prima voor elkaar had. De professionals deden hun kunstje bij de klant in de veilige wetenschap dat op de achtergrond een heel team de randzaken afhandelde. Helaas dacht het bedrijf dat een beursgang goed zou zijn (het was in de tijd dat de bomen nog de hemel ingroeiden). De beurs kelderde en het bedrijf werd overgenomen. Bij de nieuwe werkgever is alles anders: vaak krijg ik het idee dat ik, naast het werk voor de klant, ook nog iemand anders z'n werk erbij doe. Bel ik de afdelingssecretaresse dan krijg ik een telefoonnummer en wordt vervolgens van het kastje naar de muur gestuurd. Bij de oude werkgever ging in zo'n geval de secretaresse zelf bellen om uiteindelijk een pasklaar antwoord op te leveren.

grun

Reg. datum: 01 maart 2001

quote:
Janoz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:19:
[...]

Yacht? Percentages komen me namelijk redelijk bekend voor. Met uitzondering van de loonsverhoging bij het behalen van certificaten trouwens.
klopt, daar zit ik nu ruim een half jaar en het gaat erg goed... een mooie plek om jezelf te ontplooien.
als je ambitieus bent is Yacht de plek voor jou!

Leeftijd: 36
Opleiding: MBO - economie/management (middenstands met vakdiploma) 3 NTI cursussen
Werkervaring: 10 jr
Werkgever: Klein transportbedrijf opererend in de ICT/overheid/etc
Huidige functie: Manager operations
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 1k p/j
GSM: Ja (onbeperkt prive)
Auto: Ja (max 850 p/m, cat wrde:34000, 20.000 prive km, brandstof vrij, ook buitenland)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 80 E onkosten vergoeding, pensioengat is dicht, waogat is dicht.
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 3050

geen eigen bijdrage voor auto...

Verantwoordelijk voor 8 mensen welke transportfuncties bezetten

Wie kan me vertellen of ik eens om me heen moet kijken nu het (wellicht) nog interessant is?

quote:
leex70 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:10:

Wie kan me vertellen of ik eens om me heen moet kijken nu het (wellicht) nog interessant is?
Je kan altijd om je heen kijken. (monsterboard, etc).
Je kan dan voor jezelf bepalen of het interessant is ;)

Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zürich

Mac powered

quote:
KingD-dude schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:30:
Leeftijd: 36
Opleiding: HBO Marketing
Werkervaring: 12jr
Werkgever: grote detacheerder
Huidige functie: Project Manager (ICT)
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja, onbeperkt
Auto: ja, categorie 12 (800pm excl brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkstvergoeding, premvrij pensioen, premvrij ziektekosten
Maand salaris(bruto): 4700
Zo, dat is netjes. Ik heb dezelfde opleiding, doe hetzelfde werk (nog niet zo lang, heb eerst 8 jaar ander ICT werk gedaan) bij eenzelfde soort werkgever maar kom bij lááánge na niet aan dat bedrag. Hoeveel jaar zit je in je huidige functie?

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

... en rood!

Das niet slecht nee. Ik heb wel vaak het idee dat dit topic een scheef beeld van de werkelijkheid geeft. Voornamelijk mensen met relatief hoge salarissen zie je hier posten. Daar moet je je dus ook niet op blind staren :)

Kunstliefhebber? www.dekleinekunstenaar.nl | Dierenliefhebber? www.gaasje.nl

General Failure

Nou, ik zie toch heel wat relatief lage salarissen voorbij komen!
Al met al denk ik dat de gemiddeldes hier wel aardig kloppen.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

boh...
Reg. datum: 07 november 2001

quote:
Cliffie schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:32:
Das niet slecht nee. Ik heb wel vaak het idee dat dit topic een scheef beeld van de werkelijkheid geeft. Voornamelijk mensen met relatief hoge salarissen zie je hier posten. Daar moet je je dus ook niet op blind staren :)
Ik denk dat ik niet relatief hoog zit. Weet eigenlijk niet echt waar ik zit --> http://gathering.tweakers...message/27290367#27290367

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
Boy schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:01:
[...]

Ik denk dat ik niet relatief hoog zit. Weet eigenlijk niet echt waar ik zit --> http://gathering.tweakers...message/27290367#27290367
Je zit op zich wel redelijk. Je zal waarschijnlijk wel iets meer kunnen krijgen.

To be, or not to be, those are the parameters

boh...

quote:
rwb schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:27:
[...]

Je zit op zich wel redelijk. Je zal waarschijnlijk wel iets meer kunnen krijgen.
Thanks voor de reactie. Want ik vroeg het me zelf af en hier is het niet echt makkelijk te zien omdat er moeilijk een vergelijkbare opgave te vinden is (of de leeftijd is anders, functie of andere voorwaardes en dergelijk)

Leeftijd: 24
Opleiding: HBO+Uni Software Engineering
Werkervaring: 1jr
Huidige functie: Jr. Software Engineer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8,00%
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gedeeltelijk pensioen, Treinkosten vergoeding
Maand salaris(bruto): 2333

quote:
Abbadon schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:59:
Zo, dat is netjes. Ik heb dezelfde opleiding, doe hetzelfde werk (nog niet zo lang, heb eerst 8 jaar ander ICT werk gedaan) bij eenzelfde soort werkgever maar kom bij lááánge na niet aan dat bedrag. Hoeveel jaar zit je in je huidige functie?
6 jaar PM, daarvoor div werkzaamheden als consultant/PL.
Door specifieke expertise in de finance-sector wat boven marktconform kunnen vragen...

quote:
s3n schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:32:
Leeftijd: 24
Opleiding: HBO+Uni Software Engineering
Werkervaring: 1jr
Huidige functie: Jr. Software Engineer
Vakantiegeld: 8,00%
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gedeeltelijk pensioen, Treinkosten vergoeding
Maand salaris(bruto): 2333
No offence maar dat is redelijk aan de lage kant ofzo, gezien je profiel?

quote:
Asteroid9 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:26:
Nou, ik zie toch heel wat relatief lage salarissen voorbij komen!
Al met al denk ik dat de gemiddeldes hier wel aardig kloppen.
Dat denk ik ook ja; als je alles tegen elkaar uitmiddeld krijg je een goed gewogen gemiddelde.

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
quote:
enkrypt schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:57:
[...]

Voordat je hier weer blijk geeft van het feit dat jouw beeld op salarissen niet overeenstemt met de werkelijkheid zou ik je willen voorstellen dat je dit topic en zijn voorgangers doorneemt op startsalarissen voor academici. Dan zul je zien dat dit geen hoog, maar ook geen absurd laag salaris is voor iemand met 1 jaar werkervaring.

Reg. datum: 29 september 2005

Leeftijd:27
Opleiding:MBO (niet afgemaakt)
Werkervaring:7 jaar
Werkgever: Effektenbank
Huidige functie:Dealingroom support/telecom
Laptop:ja
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:24 + 24 dagen dmv 36 urige werkweek
13/14e maand of winstuitkering: 13e, 14e en 5% bonus bij gemiddeld presteren.
GSM:ja
Auto:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek:36
Maand salaris(bruto):2600

skip-5 wijzigde dit bericht 30-01-2007 07:40 (6%)

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

quote:
Rukapul schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:08:
[...]

Voordat je hier weer blijk geeft van het feit dat jouw beeld op salarissen niet overeenstemt met de werkelijkheid zou ik je willen voorstellen dat je dit topic en zijn voorgangers doorneemt op startsalarissen voor academici. Dan zul je zien dat dit geen hoog, maar ook geen absurd laag salaris is voor iemand met 1 jaar werkervaring.
Ik had inderdaad meer kunnen verdienen. Maar ik werk hier nu een maand en heb het prima naar mijn zin. Ik zit tussen de seniors in, krijg de mogelijkheid om mijn certificaten te behalen wat betaald wordt. Mij hoor je niet klagen hoor :D

I wear my sunglasses at night

Handig linkje: online je salaris berekenen :)

Zie http://www.adp.nl/product...risadministratie/eprepay/

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

quote:
enkrypt schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:57:
[...]

Wat een onzin zeg, ik denk dat hij nog boven het gemiddelde zit van software engineers met 1 jaar ervaring.

Reg. datum: 18 oktober 2001

quote:
Moerk schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:35:
Leeftijd: 23
Opleiding: Technische Informatica en Elektrotechniek
Werkervaring: 1 jaar en 3 maanden
Werkgever: LCMG
Huidige functie: Testconsultant (Testanalist)
Laptop: Nee (alleen als ik hem nodig heb bij klant)
Vakantiedagen: Minimaal 25 plus twee verplichte dagen. (Naar gelang je dienstjaren stijgt dit aantal)
13/14e maand of winstuitkering: Billability bonus
Auto: Ja, diesel. ( ca ¤ 710,- ex brandstof). 13500 vrije privé km's
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ¤ 91,- netto onkostenvergoeding, 100% betaling zorgpremie, gratis pensioenopbouw, aanbrengbonus nieuw personeel
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): ¤ 2000,-
Update per 1-1-2007 na tussentijdse salarisverhoging:

Werkervaring: 1 jaar en 4 maanden
Werkgever: LogicaCMG
Vakantiedagen: Minimaal 25 plus twee verplichte dagen. (Naar gelang je dienstjaren stijgt dit aantal)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ¤ 91,- netto onkostenvergoeding, 100% betaling zorgpremie, gratis pensioenopbouw, aanbrengbonus nieuw personeel
Maand salaris(bruto): ¤ 2150,-

Wel een leuke verhoging zo buiten de reguliere salarisverhoging om :)

bla-di-bla

boh...

quote:
Moerk schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:09:
[...]

Update per 1-1-2007 na tussentijdse salarisverhoging:

Werkervaring: 1 jaar en 4 maanden
Werkgever: LogicaCMG
Maand salaris(bruto): ¤ 2150,-

Wel een leuke verhoging zo buiten de reguliere salarisverhoging om :)
Ik heb 29 dagen (geloof ik, misschien ook 28) en een winstuitkering van 8,33, maar voor de rest ziet het er bij jou wel goed uit vind ik. die 100% betaling zorgpremie, hoef je dan totaal geen premie te betalen (zoals ik nu 100 euro per maand betaal)? Pensioenopbouw, dat is bij mij nu ook 140 euro bruto per maand. 710 euro ex. brandstof, dat brandstof verhaal vind ik altijd moeilijk te bekijken, maar ik ga ervanuit dat je niet dit hele bedrag aan een leasebedrag kan besteden maar ook de brandstof van moet betalen?

Ik heb bijv. 489 euro leasebedrag en daarnaast nog de tankpas (nou, wel dan nog 70 euro erbij voor kosten eigen gebruike)

Door: Janoz Moderator PRG/SEA/DTE
!litemod
Reg. datum: 19 oktober 2000

Bij LogicaCMG wordt je basis en aanvullend vergoed. Hiervoor wordt een normbedrag genomen en het komt er op neer dat je, wanneer je het op 1 na uitgebreidste extra pakket neemt, je maar E3 in de maand betaald. Je kinderen worden ook volledig vergoed en het aanvullende van je partner. Ik ga straks bij LCMG werken en mijn ziektekosten (voor mij en mijn vriendin) gaan van 216 per maand naar 93.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Reg. datum: 18 oktober 2001

Ik weet eigenlijk niet of ik 3 euro betaal per maand. Volgens mij wordt zowel het werkgevers- als het werknemersdeel van de zorgverzekering door LogicaCMG vergoedt. Over dat leasebedrag: Ik zie nu dat ik een foutje hebt gemaakt. Het is namelijk 710 inclusief brandstof. Reken op een kale astra diesel(of vergelijkbaar) zonder eigen bijdrage. Er zit overigens geen maximum op de eigen bijdrage die je moet betalen. Dus je mag theoretisch als starter in een BMW 5-serie gaan rondrijden. 8) Alleen houd je dan niets meer over van je salaris :+ (plus ik denk dat het je ten zeerste wordt ontraden door je manager :9 )

bla-di-bla

Nederlands Kampioen Nunchaku!

Update, na me stage mag ik parttime bij deze baas blijven werken! :)

Leeftijd: 17
Opleiding: Over maand ICT MBO niv 2 afgerond
Werkervaring: 4 maanden stage als webdeveloper
Huidige functie: Webdeveloper (voornamelijk php)
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24 al zou ik fulltime werken.. reken maar uit :)
Auto: Ik ben 17 :>
Werkweek: 8uur
Maand salaris(bruto): ¤ 225,33-

Ben ik wel trots op met mijn Niveau 2 en 17 jaar :). Het php leren tijdens me vrije tijd was geen slechte keuze. :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws