Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 12 ... 37 Laatste
Acties:
  • 430.262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:27

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik ga binnenkort ook aan een Weecade beginnen maar ook ik zit nog met wat vragen:
  • Heeft iemand een 1:1 PDFje van de weecade die ik kan gebruiken als sjabloon ?
  • Is een EPIA-M10000 voldoende om Mame te draaien ?
  • wat is een goede frontend gegeven deze HW ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkkuHihi
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 19:46
nnndoh schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:01:
[...]

zie je PM want ik weet niet of ik hier een link naar een torrent site mag plaatsen
Ik zou ook graag een linkje ontvangen. :)
Rincewind schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:43:
Ik ga binnenkort ook aan een Weecade beginnen maar ook ik zit nog met wat vragen:
  • Heeft iemand een 1:1 PDFje van de weecade die ik kan gebruiken als sjabloon ?
  • Is een EPIA-M10000 voldoende om Mame te draaien ?
  • wat is een goede frontend gegeven deze HW ?
Ben zelf ook bezig met een WeeCade en deze is heel gemakkelijk te tekenen doormiddel van de tekeningen die op zijn site staan. Of de PC MAME aankan moet je gewoon ff testen, de nieuwere versies van MAME gaat sowieso niet lukken maar de oudere versies misschien wel. Qua front-end zou ik zeggen MalaFE. Die is niet heel veeleisend qua hardware en ziet er toch best mooi uit. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

IkkuHihi schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:37:
[...]Ben zelf ook bezig met een WeeCade en deze is heel gemakkelijk te tekenen doormiddel van de tekeningen die op zijn site staan. Of de PC MAME aankan moet je gewoon ff testen, de nieuwere versies van MAME gaat sowieso niet lukken maar de oudere versies misschien wel. Qua front-end zou ik zeggen MalaFE. Die is niet heel veeleisend qua hardware en ziet er toch best mooi uit. Succes!
Klopt. Die tekeningen heb ik ook wel uitgeprint maar ik zag ergens anders in een filmpje dat iemand een sjabloon had gemaakt en als een mal uittekende op het hout. Affijn, dat zal wel goed komen.

Ik twijfel alleen nog over de HW die ik wil gebruiken. Ik heb wel een 19"scherm alleen dat MB... Is die sterk genoeg ? Als ik Hyperspin wil gebruiken zal ik veeel zwaarder moeten gaan dat besef ik wel maar ik kan op de hyperspin-site geen specs ontdekken. Heeft iemand die ?La-ma: gevonden.. :)

En waar kan ik een complete button/joystick/kabel/ipac set bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rincewind schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:15:
En waar kan ik een complete button/joystick/kabel/ipac set bestellen ?
www.ultimarc.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 14:00
Shadaloo is denk ik de winkel voor jou op dit gebied. Ik heb alles bij elkaar besteld hier en zelf in elkaar gezet, is peanuts.

WeeCade is wel een grappig project, misschien dat ik die ook is ga doen als ik tijd heb. Eerst m'n eigen kast is afmaken en op MP zetten.

Volgens mij is HyperSpin niet superzwaar, draai het met een Dual Core en een 4650 van ati.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-07 12:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik denk dat ik beter bij een ".de" shop kan bestellen in verband met douanekosten he? Ultimarc gaat in elk geval via DHL, dan ben ik sowieso aan de beurt voor invoergedoe... Jammer dat die PacLED 64 niet bij Arcadeshop.de te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Ik heb bij shadaloo een chlutu (als ik het goed spel) PCB besteld voor 34euro ongeveer. Bij deze PCB hoef je zelf niks te solderen. Is trouwens een Nederlandse winkel, dus geen douanekosten. Service is trouwens ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Verstekbakker schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:29:
Ik denk dat ik beter bij een ".de" shop kan bestellen in verband met douanekosten he? Ultimarc gaat in elk geval via DHL, dan ben ik sowieso aan de beurt voor invoergedoe... Jammer dat die PacLED 64 niet bij Arcadeshop.de te vinden is...
laatste keer heb ik daar een arcade vga kaart besteld , maar geen douane gedoe gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ultimarc zit in Engeland, dat is binnen de EU dus geen invoerkosten. Er komt wel btw bovenop de winkelprijzen, dat is bij het afrekenen.

arcadeshop.de is ook een aanrader, goede prijzen en ze hebben een hoop Europese spullen. IL spulletjes blijft toch origineel :9

Dit is ook een aardig goedkoop encodertje :) Weinig aansluitingen maar kan voldoende zijn.

http://www.ebay.com/itm/A...ain_0&hash=item27c42064e8

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 22-03-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Dit is ook een aardig goedkoop encodertje :) Weinig aansluitingen maar kan voldoende zijn.

http://www.ebay.com/itm/A...ain_0&hash=item27c42064e8
Goeie vondst ! Alleen zie ik het nu goed dat je dit een 1-persoons PCB is ? Dus heb ik er 2 nodig voor 2 spelers ? Die koppel je dan m.b.v. 2 USB poorten maar kan MAME/hyperspin etc die dan ook gebruiken ?

[ Voor 11% gewijzigd door Rincewind op 22-03-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Rincewind schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:49:
[...]
Goeie vondst ! Alleen zie ik het nu goed dat je dit een 1-persoons PCB is ? Dus heb ik er 2 nodig voor 2 spelers ? Die koppel je dan m.b.v. 2 USB poorten maar kan MAME/hyperspin etc die dan ook gebruiken ?
16 aansluitingen totaal, 2 joysticks (-8-) + 3 vuurknoppen (-6-) + coin en start (-2-).
Voor een hoop klassieke games is het voldoende.

Je kunt er ook 2 kopen om meer knoppen aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

BARACUS schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:23:
[...]16 aansluitingen totaal, 2 joysticks (-8-) + 3 vuurknoppen (-6-) + coin en start (-2-).
Voor een hoop klassieke games is het voldoende. Je kunt er ook 2 kopen om meer knoppen aan te sluiten.
Hmmm... Ik twijfel... bij zo'n i-pac weet je dat het werkt. Als ik deze advertentie zie (taal en foto's) dan krijg ik nou niet echt vertrouwen in de manier waarop het aan de praat moet worden gemaakt. Eens over nadenken.. Dan moet ik nog wel een knoppen/joystick-setje kopen.

Hij heeft trouwens ook joysticks (hier en hier) en buttons (hier en hier) Welke joystick c.q. buttons zouden een goede keuze zijn ?

[ Voor 38% gewijzigd door Rincewind op 22-03-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Dure Sanwa knoppen en $6 joysticks :P Misschien moet je deze website eens doorlezen om te begrijpen wat er te koop is :) Je zult een keuze moeten maken tussen Japanse of Amerikaanse/Europese stijl voor je joystick en knoppen. Dan moet je de verschillen snappen.

http://www.slagcoin.com/joystick.html

[ Voor 51% gewijzigd door BARACUS op 23-03-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Ik was ongeveer 200euro kwijt voor een complete set. Was een hoop geld, maar dan had ik wel Sanwa en Seimitsu knoppen en joysticks en twee goede PCBs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Ik ben weer wat verder. Ik wil deze knoppen i.c.m. deze PCB/kabels kopen. Ben ik dan klaar qua controller en knoppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Dat moet genoeg zijn. Ultracabs heeft toch ook een website, misschien iets goedkoper dan op Ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik wil die controllers ook hebben, maar twijfel zelf nog aan de knoppen. of gewoon rode knoppen of doorzichtige met een rode led lampje. of knopjes waarvan het randje oplichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

BARACUS schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:15:
Dat moet genoeg zijn. Ultracabs heeft toch ook een website, misschien iets goedkoper dan op Ebay?
Klopt. Maar daar zijn ze een tientje duurder 8)7 Het zijn trouwens Zippy joysticks en de knoppen 'generic'. Vooral dat laatste klinkt zeer betrouwbaar... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkkuHihi
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 19:46
Heb er een erg drukke week opzitten dus er is helaas nog niets aan mijn arcade gebeurd. Ga morgen een speciaal zaagje voor de decoupeerzaag kopen zodat ik plexiglas kan zagen. Zal in het weekend een fotootje trekken van de voortgang. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-07 08:28
Al een tijdje aan het lezen, info verzamelen, meer lezen.... En dan uiteindelijk spullen besteld :)
Dit is mijn ontwerp voor mn kast. Voordat ik enthousiast 75 euro aan mdf ga verzagen de vraag of jullie nog even willen kijken of er geen ontwerp error inzit :)

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b179/Komijnen/mame.png

Gr. Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
wat zijn de maten? beetje retro model is ongeveer 1.70m hoog , 60 cm breed, 80 cm diep
en als je het goed indeeld op een plaat MDF ben je misschien maar 20 - 40 euro kwijt

of..wat ik gedaan heb. zoek een houthandel dat 2dehandshout verkoopt. die zullen ook wel mdf hebben.
daar kost een plaat zogauw 15 euro

[ Voor 56% gewijzigd door nnndoh op 04-04-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Mijne word 180 hoog 60 breed en opt diepste punt 70 cm. Verrekte platen zijn 244 bij 122...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:07

Soul__assasin

de Belbelg

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Soul__assasin op 04-04-2012 19:31 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonSom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Leuk topic, beetje over het hoofd gezien. Kijk ook eens op mijn site om inspiratie op te doen om een scratch build Donkey Kong kast te bouwen. Het kost een beetje maar dan heb je wel wat. Volledig repro maar met een mame hart ;)
https://www.ronsblog.nl

[ Voor 4% gewijzigd door RonSom op 24-12-2019 17:11 ]

Ronsblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 06:45
Mooie build...

wel een beetje spam met je site zo :P :o :+ _/-\o_

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonSom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Oeps, was niet zo bedoeld. Meer een beetje inspiratie voor zelfbouwers ;)

Ronsblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
bumperdebump

Ben een hele tijd bezig geweest om zelf een stencil te maken voor de sideart. maar dat mislukte steeds en zou gewoon teveel geld kosten aan materiaal. dus daar wacht ik even mee door het falen ervan
als ik ooit geld over heb ,dan bestel ik wel wat sideart.
ondertussen veel bezig geweest mijn game-room in te richten en sinds vorige week weer de arcade kast
nieuwe knopjes besteld en 1 controller
verder had ik nog de spinner liggen van mijn vorige kast met de paarse knop die ik nog appart had liggen.
weet niet of ik het eerder vermeld had, maar had ook zelf een vga - scart kabel in elkaar geflanst die ook nog prima werkt.
moet wel nog even de resolutie op de computer verlagen. maar het werkt.

flipperkast ernaast doet het ook nog steeds niet

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/4329/img20120714wa00001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/5564/img20120714wa00011.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Ah, er zit nog leven in dit topic :) Na het lezen van veel topics over mame kasten moest ik zelf ook wat gaan bouwen. Ik heb eerder in dit topic nog gepost met een bouwtekening. Daar heb ik wat langer over nagedacht, en wist toen bijna zeker dat het met mijn houtbewerking kwaliteiten niets zou gaan worden. Daarom heb ik een kapotte photoplay 2000 kast gekocht.
Deze staat er nu ongeveer zo bij:

Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b179/Komijnen/DSC_0246.jpg

Ik was bezig met Hyperspin. Ik heb een 30gb aan mame maar dit is veel dubbel, iemand een idee hoe ik die dubbele eruit ga krijgen? Ik heb niet zoveel aan japanse versies als er ook europese bij zitten.

Gr. Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
behalve handmatig verwijderen zou ik het niet weten, ik gebruik gameex, en ik denk andere frontends dat ook wel hebben, en die heeft een filter om andere landen enzo eruit te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Denk dat ik dan maar eens een poging andere frontend ga doen. Hyperspin is mij iets te pittig nog :P
Wat voor hardware verdwijnt er in jou kast?

Gr. Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik had eerst een pentium 4, van een andere kast nog, maar laatst heb ik zo'n amd upgrade setje bij alternate gehaald, vergelijkbaar met een intel i5 geloof ik.
weet dat de spellen die eerst aardig traag liepen nu rete snel gaan, misschien dat mijn ultimarc videokaart daarbij helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Draai je nog anders dan mame? Heb op het moment een c2d maar dat lijkt allemaal aardig overkill te zijn.
Dacht eraan te verkopen, en mn andere p4 er weer in te hangen. Welke spellen waren bij jou traag dan?

Gr. Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
golden axe liep erg traag, maar ook anderen.
heb naast mame nog niks anders draaien. maar dat komt wel als de kast klaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
@Dennis
Ik zou toch voor Hyperspin kiezen. Je kunt hier gewoon mame in draaien. Wat het mooie aan Hyperspin is (tenminste hoe ik het nu doe) is dat je met 1 configfile kan bepalen welke games je wilt laten zien in Hyperspin. Ik heb een lijstje gemaakt van een 30tal games ongeveer die ik er eerst in wilde hebben zitten. Deze heb ik in de goede configfile neergezet met juiste verwijzing van locatie, gamename etc en nu laat mijn Hyperspin bij Mame gewoon alleen de games zien die ik wil. Het is even uitpluizen, maar ik denk dat het verwijderen van je dubbele mame-games meer tijd kost.

Mijn kast draait overigens op een Intel Dual Core met goedkope ATi-kaart.

[ Voor 1% gewijzigd door Fraaank op 20-07-2012 14:50 . Reden: moest even ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-07 21:07
Fijn om te lezen dat er weer wat leven in dit topic zit!

Ik ben ook bezig (al een hele poos overigens want ik heb er geen haast mee) om een eigen arcade cabinet te maken. Wel een bartop.. helaas want ik heb hier eigenlijk spijt van, (wilde liever een full-size cabinet bouwen). Maargoed ik heb al een fullsize dedicate mortal kombat 1 kast staan. Als ik hem niet werkend had gekregen (was defect) was dat mijn mame cabinet geworden. Nu kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om hem om te bouwen.

Dit is de mk cabinet dus.. O+
Afbeeldingslocatie: http://www.duisters.net/twnet/mk1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.duisters.net/twnet/mk2.jpg

Deze heeft me uiteindelijk geinspireert om er zelf één te bouwen...ben dus al een poos bezig met een bartop. Waarom spijt van de bartop? Omdat ik tegen steeds meer dingen aanloop die ik anders had willen doen als ik meer ruimte had. Ik wil eigenlijk toch een munt automaat kunnen inbouwen.. meer ruimte op het control panel. Ruimte om beter geluid in te bouwen.. etc. Alles maar dan ook echt alles is nu zo dat het nét past... Maargoed een bartop moet ook enigsinds verplaatsbaar (en zelfs mee te nemen zijn naar lanparty's :+ ) dus dit was ook beetje mijn doel voor dit projectje. Eerste keer dat ik dit doe dus schiet me niet af! :+

Afbeeldingslocatie: http://www.duisters.net/twnet/bartop1.jpg
Ik heb de joysticks zelfs op een rare manier ingebouwd om plaats te besparen zoals je kunt zien. Shafts waren sowieso té kort voor de dikte van het hout dat ik gekocht had. Op het control panel komt nog een laag waar op art zal komen. De rest is op basis van een 19 inch monitor. Ik heb écht een hekel aan dikke randen langs de monitor in zelfbouw cabinets dus daarom zijn de randen bij mij dun:+ , ongeveer 4 cm aan elke kant.
Ik wilde persé 6 knoppen en die heb ik, zoals je ziet. Aan de zijkanten komen nog twee knoppen voor flippergames. Maar deze zijn nog niet geboord.

Voorin komt nog een marquee met verlichting, hiervoor heb ik al verlichting liggen. Er komen twee 10cm speakers in. En alles past op de mm in de ruimte. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.duisters.net/twnet/bartop2.jpg
Foto van boven.. Het moederbord staat rechtop (zoals in een tower) gemonteerd op een metalen casing van een antieke computer die hiervoor helemaal aangepast is. Zit nog wat ventilatieruimte tussen de monitor en het moederbord. Aan de rechterkant komt het versterkertje voor het geluid nog, + de stroomvoorziening en de hardeschijf.

Afbeeldingslocatie: http://www.duisters.net/twnet/bartop3.jpg

Foto van de achterkant, hier komt nog een paneel tegen aan met een ventilatierooster en een slot zodat dit paneel nog makkelijk te verwijderen is later als er iets moet gebeuren aan de hardware ofzo. Er komt ook nog een oplossing voor het geluidsvolume/pc/verlichting ben er alleen nog niet helemaal uit waar of hoe ik dit ga plaatsen aan de achterkant.

Ik ga uiteindelijk mame draaien met Hyperspin. En wil voorlopig niet alle mogelijke platformen erop gaan spelen maar eigenlijk vooral arcade spellen. (dus geen snes, nes, sega megadrive etc). Dit omdat ik deze consoles ook verzamel en het anders allemaal zo dubbel op zal worden.

Ik heb al wat gekeken naar MAME en dit i.c.m. Hyperspin maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe dat precies allemaal zit. Het liefst zou ik vanaf 0 beginnen en games die ik graag erop wil downloaden voor mame maar echt niets werkt met dezelfde versie samen (of de BIOS files missen en zelfs na het downloaden blijf ik de melding krijgen GRRR). Dit is het probleem waar ik nu tegenaan loop. Dus heb voorlopig nog wel wat te doen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Oh! Meer builds! :)
Word echt een leuke bartop zeg! Hyperspin heeft inderdaad vreselijk veel potentie. Er is een heleboel geschreven over Hyperspin iig. Ben op het moment meer bezig met de build van de kast dan het softe gedeelte.
Heb de kast weer helemaal uit elkaar liggen omdat ik vond dat er een stuk plexiglas over het joystick gedeelte moet.

Super leuk om te zien dat er meerdere beginners nu zijn, en dus ook meer mensen die meedenken over vullen van Hyperspin :)

Gr. Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Dennis1109 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:02:
Oh! Meer builds! :)
Word echt een leuke bartop zeg! Hyperspin heeft inderdaad vreselijk veel potentie. Er is een heleboel geschreven over Hyperspin iig. Ben op het moment meer bezig met de build van de kast dan het softe gedeelte.
Heb de kast weer helemaal uit elkaar liggen omdat ik vond dat er een stuk plexiglas over het joystick gedeelte moet.

Super leuk om te zien dat er meerdere beginners nu zijn, en dus ook meer mensen die meedenken over vullen van Hyperspin :)

Gr. Dennis
Van alle frontends sprak hyperspin me het meest aan. Grappig kreeg net een mail dat de tweede versie uit is van hypersync :)

Ik heb een keer een torrent gedownload een tijd terug met 6000+ games, handig want alles was precies afgesteld op de versie van MAME dus werkte slechts een klein deel van de roms niet. Heb toen wat proberen te knutselen hiermee maar het was me niet duidelijk hoe je precies games verwijderd uit de lijst (als je ze fysiek verwijderd uit de map werkt het niet namelijk). Ideaal zou zijn om de niet werkende games gewoon door het systeem te laten verwijderen maar kreeg dit niet klaar. (Ook niet met zo'n rom check programma, ben de naam hiervan even kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Kreeg inderdaad ook al een mailtje voor de nieuwe Hyperspin! Volgende week eens naar kijken :)
Ik heb ook een rom set gedownload. Ongeveer 30GB. Nog lang niet alles gezien natuurljik, maar zit weinig tussen wat helemaal niet werkt iig!
Ik heb ook al gezocht of je er iets mee kon. Ik kwam een week of wat geleden een programma tegen welke beloofde de duplicaten er tussen uit te halen. Hier zal ik ook nog eens naar kijken. Hyperspin is niet leuk als je ik weet niet hoe lang bezig bent om alleen alle spellen met een N voor bij te scrollen :P

Gr. Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Dennis1109 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:42:
Kreeg inderdaad ook al een mailtje voor de nieuwe Hyperspin! Volgende week eens naar kijken :)
Ik heb ook een rom set gedownload. Ongeveer 30GB. Nog lang niet alles gezien natuurljik, maar zit weinig tussen wat helemaal niet werkt iig!
Ik heb ook al gezocht of je er iets mee kon. Ik kwam een week of wat geleden een programma tegen welke beloofde de duplicaten er tussen uit te halen. Hier zal ik ook nog eens naar kijken. Hyperspin is niet leuk als je ik weet niet hoe lang bezig bent om alleen alle spellen met een N voor bij te scrollen :P

Gr. Dennis
Nee dat laatste klopt inderdaad.. daarom wil ik niet zo veel games erop :9
Ik heb al een lijstje samengesteld met must haves. Ik word er kriebelig van als ik door roms moet bladeren en er 50 games zijn die allemaal beginnen met "dragon" of iets in die trant.

Ik heb voorlopig ook maar een kleine schijf (80GB) dus veel gaat sowieso niet passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Je moet nog wel even wat meer foto`s van je bartop plaatsen!
Daar ben ik wel benieuwd naar.

Gr. Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Die laatste mail van Hyperspin ging over HyperSync en is volgens mij betaald (helaas).

Ik twijfel momenteel hoe ik verder wil gaan met m'n kast. Het schilderwerk ziet er niet uit (bobbelig enzo) en ik denk er nu over om hem weer helemaal te schuren en dan plakplastic te komen (ben dan ongeveer 60 euro kwijt), zodat het echt strak is. Is nog even een overweging. Ook moet ik nog gaan nadenken over artwork en of ik dat uberhaupt wel ga doen. Het zit er namelijk in dat ik hem ga verkopen en hem dan zo basic mogelijk wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
CrystalViriS

die mortal kombat kast is vet. maar er zijn altijd wel mogelijkheden om met minimale aanpassingen er een computer bij te zetten om daar ook nog mame op te draaien naast het orginele.
ultimarc heeft geloof ik wel de kaartjes ervoor om dat voor erkaar te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
@Fraaank, plakplastic was ook mijn idee. Ik zit met een gelamineerde kast. Met verf klieren gaat dus niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
@Dennis

Ben benieuwd hoe het gaat met plakken. Lijkt me een secuur werkje, en ben niet zo geduldig :p

Wel heb ik gelukkig al een aantal maanden geleden een rode plastic afdeklijst (soort van) gekocht voor de voorkant. Zodat je in ieder geval de vouwen/onevenheden bij de hoeken niet krijgt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Ach... ik heb alle tijd en werk af en toe aan de kast. Ga dus rustig kant voor kant plakken. Grote kans dat ik hier een maand of 2 over ga doen. Het is me nu veel te warm om op die zolder te klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:29

BCC

Voor de mensen die minder handig zijn (zoals ik), is dit misschien nog een handige site: http://www.arcadeclassics.nl/ (en nee, ik ken de eigenaar niet)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
BCC schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:05:
Voor de mensen die minder handig zijn (zoals ik), is dit misschien nog een handige site: http://www.arcadeclassics.nl/ (en nee, ik ken de eigenaar niet)
Toch een beetje vreemd. Het plaatje van de staande kast komt niet overeen met de beschrijving, zowel het aantal joysticks als het merk knoppen (geen Sanwa). Ik neem aan dat de lcd schermen gebruikt zijn anders is de prijs wel erg laag.

Op Facebook kun je wel een echte foto vinden.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/c0.0.403.403/p403x403/417678_411829748867446_144974053_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
beetje duur , zit geeneens een pc bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Laatst online: 03-07 13:32
BARACUS schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 20:33:
[...]

Toch een beetje vreemd. Het plaatje van de staande kast komt niet overeen met de beschrijving, zowel het aantal joysticks als het merk knoppen (geen Sanwa). Ik neem aan dat de lcd schermen gebruikt zijn anders is de prijs wel erg laag.

Op Facebook kun je wel een echte foto vinden.

[afbeelding]
Het plaatje van de staande kast is bedoeld om de soort/vorm van de kast aan te geven. De indeling van het bedieningspaneel kan door de klant zelf bepaald worden, net als de kleuren en artwork. Er komen nog wat meer plaatjes om de verschillende mogelijkheden aan te geven. En de lcd schermen zijn nieuw (ivm garantie)

De foto op Facebook is een replica van een Pac Man Battle Royale kast (een cocktail waar je met 4 mensen omheen staat...met een 32"scherm :) )

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
DarthSjaak schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:33:
[...]

Het plaatje van de staande kast is bedoeld om de soort/vorm van de kast aan te geven. De indeling van het bedieningspaneel kan door de klant zelf bepaald worden, net als de kleuren en artwork. Er komen nog wat meer plaatjes om de verschillende mogelijkheden aan te geven. En de lcd schermen zijn nieuw (ivm garantie)

De foto op Facebook is een replica van een Pac Man Battle Royale kast (een cocktail waar je met 4 mensen omheen staat...met een 32"scherm :) )
Handig als de eigenaar langskomt :) Het is lastig bepalen welke kwaliteit afwerking je gaat leveren als de plaatjes niet het werkelijke product laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Hmmz ik zie van €499, zonder PC (wat logisch is*). Vind het model wat hij aanbied alleen niet praktisch voor lange mensen. Kan zelf wel onder die prijs komen en dan heb ik nog m'n eigen model ook (gebasseerd op de SmashTV Arcadekast).

*Waarom er geen PC bij zit is logisch: Als je dingen legaal wilt verhandelen, moet er een legale versie Windows opzitten. Nu kun je dit oplossen door een Linuxdistributie te gebruiken natuurlijk. Verder is het illegaal om software als MAME en/of Hyperspin te verkopen/mee te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Fraaank schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:20:
Hmmz ik zie van €499, zonder PC (wat logisch is*). Vind het model wat hij aanbied alleen niet praktisch voor lange mensen. Kan zelf wel onder die prijs komen en dan heb ik nog m'n eigen model ook (gebasseerd op de SmashTV Arcadekast).
Een Smash TV kast is toch even hoog als een Galaga kast?

De kasten zijn bedoeld voor mensen die zelf geen kast willen/kunnen bouwen. Joysticks en buttons met iPac interface, stereo speakers, lcd scherm, glasplaat en led verlichting voor de marquee zijn allemaal al ingebouwd. Er moet alleen een oude pc in en je kunt meteen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
DarthSjaak schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:59:
[...]

Een Smash TV kast is toch even hoog als een Galaga kast?

De kasten zijn bedoeld voor mensen die zelf geen kast willen/kunnen bouwen. Joysticks en buttons met iPac interface, stereo speakers, lcd scherm, glasplaat en led verlichting voor de marquee zijn allemaal al ingebouwd. Er moet alleen een oude pc in en je kunt meteen spelen.
Hij is misschien wel evenhoog, maar de opbouw van de Galagakast is met de bovenkant naar je toe (weinig hoofdruimte) en het scherm zit erg horizontaal, waar de SmashTV kast wat opener lijkt en het scherm staat wat verticaler. Heb mijne dan ook zo gemaakt dat daar waar de marquee zit, niet voorbij de controls uitsteekt en het scherm in een kleine hoek staat.

Vraag me trouwens af wat voor merk Arcade Classics gebruikt voor z'n kasten.

Ik ga denk komende weken beginnen met plakken. Volgende week even plakplastic bestellen en het huis vol met stof pompen (lekker schuren eerst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
hehe ik ben zeer benieuwd hoe dat plakken je afgaat :P Ik w8 nog even totdat jij dat gedaan hebt!

Gr. Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Dennis1109 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:49:
hehe ik ben zeer benieuwd hoe dat plakken je afgaat :P Ik w8 nog even totdat jij dat gedaan hebt!

Gr. Dennis
Ah dat was ik eigenlijk bij jou van plan haha.

Zal wel foto's maken als ik bezig ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Fraaank schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:23:
[...]

Ah dat was ik eigenlijk bij jou van plan haha.

Zal wel foto's maken als ik bezig ga
Wat voor een plakplastic ga je gebruiken?

Ik gebruik voor de afwerking soms HPL, maar dat is wel wat dikker. Maar het liefst verf, Eerst 2 lagen grondverf en tussendoor schuren met fijn schuurpapier en dan 3 of 4 lagen verf (en tussendoor nog meer schuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
voor die bartop kwa geld sleuf of coin insert
check moi thread ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Weet iemand of er een los kastje te koop is met alleen een spinner en een knop , USB aangesloten?

Ik wil alleen Arkanoid kunnen spelen, that's all,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-07 12:19
Zo mijn arcade kast is bijna af. Alleen de software moet nog geregeld worden. Het los erop zetten van alle roms met art is alleen erg vervelend. Ik had daarom een pack gedownload en in hyperspin geladen, maar daar was gewoon niet door heen te scrollen. Veel te veel spellen en heel veel duplicates....Woont er hier niemand in de buurt van Uden waar ik even langs kan komen met mijn hardeschijf? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
zynex schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:54:
Zo mijn arcade kast is bijna af. Alleen de software moet nog geregeld worden. Het los erop zetten van alle roms met art is alleen erg vervelend. Ik had daarom een pack gedownload en in hyperspin geladen, maar daar was gewoon niet door heen te scrollen. Veel te veel spellen en heel veel duplicates....Woont er hier niemand in de buurt van Uden waar ik even langs kan komen met mijn hardeschijf? :p
Haha, dat probleem heb ik nu dus ook... inderdaad vervelend ja. Ik ben alweer iets aan het downloaden waar ik hopelijk wat mee kan.

edit: Ben trouwens wel benieuwd naar jouw kast! Kan me niet herinneren of die hier al eens eerder voorbij is gekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door CrystalViriS op 30-07-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-07 12:19
CrystalViriS schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:06:
[...]

Haha, dat probleem heb ik nu dus ook... inderdaad vervelend ja. Ik ben alweer iets aan het downloaden waar ik hopelijk wat mee kan.

edit: Ben trouwens wel benieuwd naar jouw kast! Kan me niet herinneren of die hier al eens eerder voorbij is gekomen.
Ik heb een jaar geleden al ooit mijn work in progress getoond, maar ik reageer meestal niet zo actief. Ik lees voornamelijk een beetje mee. :p

Iig hier zijn de plaatjes uit het topic:
http://i48.tinypic.com/x3mv5.jpg
http://i52.tinypic.com/107v2mg.jpg

Geen geweldige afbeeldingen, maar ik maak wel een paar goede foto's als ie echt helemaal af is. Je vraagt je waarschijnlijk af waarom er een stuur op zit met links daarvan een 'gas geef ding van een boot...'(ik weet serieus niet hoe je zoiets noemt :p) Maar dat heeft een goede reden. In een ver verleden heb ik ooit hydro thunder gespeeld in een arcade hal in Spanje en dat spel is gewoon geniaal. Ik heb zelfs alle drie de versies ervan en was één van de eerste die de Europese versie voor de Dreamcast had, omdat mijn vader toevallig vrienden was met een paar mensen uit het bestuur van EMI europa dat vanuit Nederland distribueerde.

Die MK kast van jou is trouwens ook wel erg vet. Die dedicated kasten zijn altijd mooi, maar ik wilde wel meerdere spellen kunnen spelen. Daarvoor ga ik natuurlijk geen MK kast slopen, maar enerzijds wilde ik ook niet zo'n heel goedkoop ogend ding hebben. Daarom heb ik voor deze Asterock kast gekozen wat in feite gewoon een Spaanse asteroids knock off is. De pcb's, monitor en besturingspaneel waren er al uit toen ik hem kocht.

[ Voor 59% gewijzigd door zynex op 30-07-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Mooie kast zynex, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Wat je het beste kan doen voor de software, is niet alles in 1x in hyperspin gooien, maar je eigen hyperspin lijst maken en daar je roms aan koppelen. Anders zit je met zoveel games opgescheept. Ik heb gewoon mijn hyperspin lijst voor MAME nu voorzien van 20 games waarvan ik denk dat ik ze ga spelen. Mocht ik er ooit eentje bij willen stoppen, doe ik dat even op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Fraaank schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:43:
Mooie kast zynex, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Wat je het beste kan doen voor de software, is niet alles in 1x in hyperspin gooien, maar je eigen hyperspin lijst maken en daar je roms aan koppelen. Anders zit je met zoveel games opgescheept. Ik heb gewoon mijn hyperspin lijst voor MAME nu voorzien van 20 games waarvan ik denk dat ik ze ga spelen. Mocht ik er ooit eentje bij willen stoppen, doe ik dat even op afstand.
Het is inderdaad even een geklooi maar ik heb het nu (afgezien van het feit dat ik nog geen filmpjes in Hyperspin heb) toch al bijna zoals ik het wil hebben.

Ik heb eerst gezorgd dat alles ook daadwerkelijk werkte in mame en alle half- of niet werkende roms eruit gegooid of andere voor gezocht. Vervolgens de mame.xml laten overschrijven. Van zo'n enorme lijst games word je inderdaad niet vrolijk. :X Of de zoveelste clone van pacman...

Ik heb nu alles wat ik echt wil hebben wel in m'n lijst staan. Behalve de asterix arcade game.. (Tja nostalgie he?) kan het niet velen dat ik die gewoon niet aan de praat op één of andere manier. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

via het neo geo x gold topic van vorige week ben ik in aanraking gekomen met MAME. Ik had er dus nog nooit van gehoord.

Inmiddels dus besloten dat er eentje gaat komen, tja jeugdsentiment 8)7

Hier heb ik inmiddels al veel info gevonden en daarmee begonnen aan een 'boodschappen' lijstje. Dit word een leuk project voor de komende winter, en ik zal hier indien gewenst hier mijn progress tonen.

Ik heb eigenlijk geen budget, maar ik wil het onder de 1000,- euro, maar ik denk dat dat makkelijk gaat lukken.

Voor het scherm ga ik denk ik toch voor een lcd, (19" 1280x1024), die oude crt's kun je bijna niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Glossy lcd + scanlines functie in mame aanzetten. Dat geeft een behoorlijk goed "crt" beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
19 " is best klein, waarom niet een oude tv ?, 52 cm ofzo , zelf een vga -> scart kabel maken en dan die native resoluties aankunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
nnndoh schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:49:
19 " is best klein, waarom niet een oude tv ?, 52 cm ofzo , zelf een vga -> scart kabel maken en dan die native resoluties aankunnen
19 inch is voor een "normale" maat kast inderdaad klein. Ik heb een 19 inch in een bartop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier in mijn omgeving heb ik al gevraagd naar oude tv's maar niemand heeft nog een oude 4:3, wel breedbeeld maar dat ziet er ook niet uit. En op laten sturen vanuit Nederland is ook zoiets ;)

Daarnaast heb ik nog een 19" hp monitor liggen, en dat scheelt ook weer in de kosten. Maar misschien maak ik de kast wel zo, dat ik het scherm nog evt kan vervangen. Wat is eigenlijk de grootste maat voor 4:3 lcd schermen? 20"? Dan kan ik daar anders nog even naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:37:
hier in mijn omgeving heb ik al gevraagd naar oude tv's maar niemand heeft nog een oude 4:3, wel breedbeeld maar dat ziet er ook niet uit. En op laten sturen vanuit Nederland is ook zoiets ;)

Daarnaast heb ik nog een 19" hp monitor liggen, en dat scheelt ook weer in de kosten. Maar misschien maak ik de kast wel zo, dat ik het scherm nog evt kan vervangen. Wat is eigenlijk de grootste maat voor 4:3 lcd schermen? 20"? Dan kan ik daar anders nog even naar zoeken.
Misschien bij een kringloop ofzo? Als je een beeldbuis wilt tenminste...

edit: Ik ben nu voorlopig even vastgelopen met mijn project. Alles werkt in principe maar in hyperspin word de Q niet herkend. Ik heb in hyperspin zelf al een aantal bestanden aangepast en de letter vervangen door een andere maar dit heeft helaas geen resultaat... Niet zo erg dacht ik dan herprogrammeer ik mijn ipac wel even. Niet dus.. geen enkele pc kan het herprogrammeren afmaken. Failed staat er telkens. 8)7

Jammer want ik had ondertussen wel een keer willen testspelen :9

[ Voor 27% gewijzigd door CrystalViriS op 24-08-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm jammer, dit topic heb je denk ik al gevonden?

Zelf net begonnen met het bestellen van onderdelen, knoppen, sanwa joysticks (maar die waren uitverkocht en worden misschien vervagen door Seimitsu), ipac etc. Maar ik wilde ook een deurtje met coin acceptor, maar wat is dat -relatief- ongelooflijk duur. Waarschijnlijk ga ik deze dan maar bestellen.

edit; zou het eigenlijk mogelijk zijn een projector in te bouwen? En dan van onder op een transparant wit stuk plastic bijvoorbeeld? Crts zijn eigenlijk niet meer te vinden en een breedbeeld lcd van 24+" is ook niet echt fraai.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 24-08-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:09:
Hmm jammer, dit topic heb je denk ik al gevonden?

Zelf net begonnen met het bestellen van onderdelen, knoppen, sanwa joysticks (maar die waren uitverkocht en worden misschien vervagen door Seimitsu), ipac etc. Maar ik wilde ook een deurtje met coin acceptor, maar wat is dat -relatief- ongelooflijk duur. Waarschijnlijk ga ik deze dan maar bestellen.

edit; zou het eigenlijk mogelijk zijn een projector in te bouwen? En dan van onder op een transparant wit stuk plastic bijvoorbeeld? Crts zijn eigenlijk niet meer te vinden en een breedbeeld lcd van 24+" is ook niet echt fraai.
Ja denk van wel heb het hele internet zowat afgespeurd naar een oplossing met een vergelijkbare setup. Net een paar minuten geleden heb ik het eindelijk kunnen verhelpen. :+ Ben er nu alles een beetje draait er ook achtergekomen dat ik nog een button tekort kom. |:( Maargoed ik wilde ook nog speaker roostertjes bestellen dus dat moet er dan ook nog maar bij.

Die deurtjes zijn inderdaad echt heel erg duur. Ik heb er naar gekeken voor mijn Mortal Kombat kast omdat dat deurtje daarvan een beetje verwrongen is. Maar toch maar van afgezien..

Over die projector.. ben je daarvoor niet nog meer kwijt als een monitor? Tenminste dat lijkt mij als je een beetje een goed beeld wilt krijgen.

edit: Zal binnenkort nog eens foto's maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de projector was meer iets wat ineens opkwam, niet echt over nagedacht. Al met al is het misschien ietwat duur, maar het kan ooit nog wel een oplossing zijn.
Ik heb inmiddels een 4:3 nec 21.3" (54,1 cm) gekocht, dus het gaat lekker snel. En inmiddels heb ik -denk ik- een leuk idee voor de art. Maar daarover binnenkort meer ....

zijn er trouwens mensen die ervaringen hebben met goedkope control setjes? http://www.ebay.co.uk/itm...B-INTERFACE-/280937033145
Heb nu al een sanwa set icm met ipac, maar misschien voor een volgende build.

even snel een schets gemaakt, welk cabinet vinden jullie mooier

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/8048/34836045.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 27-08-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het deurtje is trouwens binnen. En de eerste minuscuul kleine mod; het 50 cent plakaatje ;)

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/2796/20120828132115579.jpg

Het deurtje is lekker stevig, maar de munt acceptor is van een heel goedkope soort, maar werkt gelukkig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
@Automark

Ik zou wel voor een een 2-player setup gaan.

Waarom is de ipac hier zo populair? Ik heb een cthulhu PCB en werkt prima, heeft voor acht knoppen plaats uit m'n hoofd (naast de joystick).

[ Voor 1% gewijzigd door Fraaank op 04-09-2012 19:48 . Reden: woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar die cthulhu PCB is vrijwel net zo duur, die bovenstaande heb je voor dat geld er chinese joysticks en knoppen bij.

Ik ga ook voor een 2player settup, maar in het ontwerp vond ik dat niet zo belangrijk.

De NEC monitor is trouwens best groot ivm mijn oude 19". Eindelijk is alles nu binnen, maar wegens tijdgebrek kan pas volgende maand met de bouw van de kast worden begonnen.

Trouwens die software is wel een nare grap om in te stellen. Irritante frontends, met kant en klaar duizenden titels in de database die er dan niet bijzitten. Er zijn misschien 10 roms die ik leuk vind, maar als je al iets vind dan staan er duizenden roms in, waarvan de 70% nog niets eens goed werkt ook.
Ik kwam ook enkele linux live cds voor arcade tegen. Daar dan nog maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
Wat je voor de software moet doen is gewoon eerst bepalen welke games je wilt hebben, shortlist maken en hier zelf je lijsten van samenstellen voor MAME en Hyperspin om deze in de configs te zetten. Is sneller dan de MAME en Hyperspin lijsten uit te pluizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 09:01
Iemand ervaring met LED push buttons toevallig? Ik ben benieuwd naar ervaringen & benodigdheden hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
JohnStaakke schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:05:
Iemand ervaring met LED push buttons toevallig? Ik ben benieuwd naar ervaringen & benodigdheden hiervoor.
Ik heb super goede ervaringen met de ledwiz + rgb + nova gem buttons

http://groovygamegear.com...8f4kelm3b49jbfcbcsl16r650

http://groovygamegear.com...&cPath=83&products_id=240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Thanks! Ik had zelf bij Ultimarc de ultralux gevonden. Is het aansluiten van deze buttons makkelijk? Volgens mij is het een doorlus principe toch? En wat heb ik er nu precies voor nodig om dit aan te sluiten, want ik zie door de vele bomen het bos niet meer...

[ Voor 9% gewijzigd door JohnStaakke op 07-09-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
In weze heb je nodig

1. ledwiz (aansturing lampen)
2. RGB leds + driver board
3. Buttons :)

Je sluit het 5v+ van de rgb leds allemaal op elkaar aan dus van de ene naar de ander, deze kan je daarna aansluiten op een voeding van 5v+ je kan ook eventueel de 5v van je pc psu gebruiken

De zwarte grond kabels gaan naar de ledwiz poorten :)

;)

Afbeeldingslocatie: https://img.skitch.com/20111023-nybf3ssjus2uthhd4cqad84h3s.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Njay op 07-09-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Thanks Njay, ook weer een stuk duidelijker. Hoe sluit je hem dan eigenlijk aan op de 5v van de pc? Moet ik dan een speciale connector hebben (heb niet zoveel verstand van wiring helaas, dus misschien stel ik wel hele stomme vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Trouwens Njay, is dit scherm (http://www.expertreviews....5/nec-multisync-lcd2170nx) een goed scherm om te gebruiken? Zie een tweedehands op marktplaats staan namelijk, is een 21 inch 4:3 scherm maar wel TFT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat scherm heb ik nu ook, en lijkt allemaal ok.
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/7853/077f928amolexdiagram.gif

daar kun je die leds op aansluiten, die rode kabel is 5v+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ja precies

gewoon een molex verleng kopen daar de stekker vanaf knippen

de rode 5v naar een kroonsteentje brengen en dan daar op aansluiten
Of gewoon solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
@Automark, dat scherm heeft een vertragingstijd van 16ms, merk je dat? Anders ga ik voor een Syncmaster 214T...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Njay schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:42:
Ja precies

gewoon een molex verleng kopen daar de stekker vanaf knippen

de rode 5v naar een kroonsteentje brengen en dan daar op aansluiten
Of gewoon solderen :)
Helder, dat moet nog wel te doen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohnStaakke schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:18:
@Automark, dat scherm heeft een vertragingstijd van 16ms, merk je dat? Anders ga ik voor een Syncmaster 214T...
Dat scherm heeft een responsetijd van 8ms, en dat is voor mij iig prima. Bij die oude games heb ik geen problemen, zal eens gaan testen met streetfighter oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:48:
[...]

Dat scherm heeft een responsetijd van 8ms, en dat is voor mij iig prima. Bij die oude games heb ik geen problemen, zal eens gaan testen met streetfighter oid.
Oki toppie, zit er nu tot over mijn oren in maar wat een informatie overload zeg, ik zie echt al die knoppen en joysticks en benodigdheden staan en denk echt 'wat heb ik allemaal nodig', hoog tijd om mijn boodschappenlijstje maar eens hier te droppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Welke switch heb je gekozen bij de nova gems ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Als je lampjes in de knoppen wilt hebben moet je eens zoeken naar "uila" en deze komt in verschillende versies. Staan echt heel mooi in Sanwa knoppen.

YouTube: Uila S Flash

Deze shop verkoopt veel.
http://www.paradisearcadeshop.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knipperende leds zijn natuurlijk wel leuk, maar de echte arcade kasten hadden dat volgens mij helemaal niet.
Gokautomaten wel, maar dat zijn natuurlijk hele andere dingen. Zijn die apparaten eigenlijk na te maken met 2 lcd bakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
BARACUS schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:22:
Als je lampjes in de knoppen wilt hebben moet je eens zoeken naar "uila" en deze komt in verschillende versies. Staan echt heel mooi in Sanwa knoppen.

YouTube: Uila S Flash

Deze shop verkoopt veel.
http://www.paradisearcadeshop.com
Hm ik snap nog niet helemaal hoe je dat in elkaar zou moeten zetten, is dat moeilijk zelf te doen? En wat heb je dan precies nodig, een opzetstuk, een hollow sanwa stick en een doorzichtige ballstick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
JohnStaakke schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:35:
[...]

Hm ik snap nog niet helemaal hoe je dat in elkaar zou moeten zetten, is dat moeilijk zelf te doen? En wat heb je dan precies nodig, een opzetstuk, een hollow sanwa stick en een doorzichtige ballstick?
Ik zag op de website iets nieuws, ring of fire. Dat zet je tussen de bout en de knop in en zit dus buiten de knop.

De normale uila met gesoldeerde bedrading heb ik gekocht om eens te testen. Je haalt gewoon de drukknop van het veermechanisme af en de uila schuif je dan over het veermechanisme. Onderaan met een heel klein boortje 2 gaatjes maken om de draadjes doorheen te trekken.

Je moet dan wel de transparante knoppen hebben van Sanwa of Seimitsu wil je zo'n uila erin bouwen anders krijg je geen effect. Ik ben geen fan van transparante knoppen omdat ze zo plastic ogen maar deze was een uitzondering. Door de transparante ring gaat de knop gloeien >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadeshop.de/images/arcade-pb-ps14gncp-white.jpg

Hier een filmpje, bekijk deze youtube account eens want de shop demonstreert een hoop licht producten.
YouTube: Uila LED Lights in Seimitsu PS-14-KN Buttons

Deze zijn ook overal te koop onder verschillende namen maar verschillende kwaliteit versies en prijzen. Ik vind ze niet lekker aanvoelen als actieknop, voor player en startknop zijn ze wel aardig.

YouTube: LED arcade pushbuttons from Paradise Arcade Shop

Een hoop keus dus. Over het algemeen zijn Japanse knoppen beter te verlichten en van hoge kwaliteit maar ik persoonlijk ben meer fan van de Europese knop qua retro gevoel. Lastig...

Wil je een gloeiende joystick dan kom je automatisch bij een Japanse stick. Hiervoor heb je een holle buis nodig + een doorzichtige bal. Dat is allemaal simpel te vinden.

Dit doorneuzen :)

www.arcadeshop.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, allemaal mdf gekocht om die kast dan eindelijk in elkaar te timmeren, zie ik bij thuiskomst deze ad
http://www.ebay.es/itm/MUEBLE-TU-RECREATIVA-/290738939708?

en voor 56 euro kan ik die echt niet laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 07:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Anoniem: 454358 schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:45:
Hm, allemaal mdf gekocht om die kast dan eindelijk in elkaar te timmeren, zie ik bij thuiskomst deze ad
http://www.ebay.es/itm/MUEBLE-TU-RECREATIVA-/290738939708?

en voor 56 euro kan ik die echt niet laten staan.
Even ophalen in Spanje? Laten verschepen gaat honderden euro's kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 17:48

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

sebastius schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:54:
[...]

Even ophalen in Spanje? Laten verschepen gaat honderden euro's kosten...
Bovendien staat de veiling nu nog op € 56, maar wacht maar eens tot de laatste 5 minuten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik woon in Malaga, dus gewoon ophalen met de auto.
Het is geen veiling, maar direct kopen. Hij heeft er nog meer. Deze week ga ik 'm ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 17:48

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Dan is het geen geld inderdaad.

Ff een paar meer meenemen dan voor als je weer s richting nl komt ;) Ik hou me aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 07:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Anoniem: 454358 schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:11:
Ik woon in Malaga, dus gewoon ophalen met de auto.
Het is geen veiling, maar direct kopen. Hij heeft er nog meer. Deze week ga ik 'm ophalen.
Oh dan snap ik hem :)
Pagina: 1 ... 12 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!