Hoofdcategorieën
Topicacties

Televisie via de satelliet: DVB-S

Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last

Nieuw Topic
Watskeburtwithmydog

quote:
baronruud schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:25:
Dan moet ik er ook nog een CI module bij halen? zit daar nog verschil in. Ook nu CD nieuwe smartcards heeft.
Ja klopt, een mediaguard module kan je dan het beste halen. :)

Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)

Reg. datum: 08 maart 2006

Ik heb een vraag mbt het overspuiten van een schotel. Ik heb een witte schotel, maar deze begint wat te roesten aan de achterkant (verf begint af te bladeren).
Nu had ik het lumineuze idee om de schotel met korrel 1000 oid af te schuren en om hem daarna matzwart over te spuiten (valt ie ook ietsjes minder op ;-))
Kan ik dit zomaar doen of krijg ik dan problemen ivm de ontvangst? Het lijkt me zelf van niet zolang ik de schotel helemaal glad heb na het spuiten, maar ik denk ik vraag de experts even.
De schotel is 1 meter in diameter en er zitten 4 koppen op (13E, 19,2E, 23,5E en 28,5E). Uiteraard wil ik niet inboeten aan signaalsterkte, dus als jullie denken dat dit risico er wel inzit, dan laat ik het lekker.

Thanks!

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
giohardcore schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:39:
Ik heb een vraag mbt het overspuiten van een schotel. Ik heb een witte schotel, maar deze begint wat te roesten aan de achterkant (verf begint af te bladeren).
Nu had ik het lumineuze idee om de schotel met korrel 1000 oid af te schuren en om hem daarna matzwart over te spuiten (valt ie ook ietsjes minder op ;-))
Kan ik dit zomaar doen of krijg ik dan problemen ivm de ontvangst? Het lijkt me zelf van niet zolang ik de schotel helemaal glad heb na het spuiten, maar ik denk ik vraag de experts even.
De schotel is 1 meter in diameter en er zitten 4 koppen op (13E, 19,2E, 23,5E en 28,5E). Uiteraard wil ik niet inboeten aan signaalsterkte, dus als jullie denken dat dit risico er wel inzit, dan laat ik het lekker.

Thanks!
Geen probleem. :)

Als je wat extra zekerheid wilt: pak een klein plastic plaatje oid. en spuit daar de verf op die je wilt gebruiken op de schotel. Dan kan je dat plaatje voor een LNB houden en kijken of het verschil maakt (check wel van tevoren wat het verschil van het plastic plaatje zèlf is). Dan zie je zo of je verf het signaal verzwakt.

Alleen als je de voorkant zou willen schuren moet je misschien opletten, als het metaal (=de reflector) geen mooie parabool meer zou zijn zou de ontvangst kunnen verslechteren. Maar als je alleen aan de achterkant werkt en op de voorkant alleen een laagje verf erop spuit kan er haast niks gebeuren.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 14-05-2009 14:26 (11%)

Reg. datum: 18 september 2008

Had de topfield 7700 HSCI op het oog. Prijs is rond 270,- Komt dan nog een CI module bij.

Nu kom ik ook de Azbox Elite HD tegen. Prijs is ongeveer hetzelfde 280,-
http://www.itcetera.nl/wi...ngers/azbox-elite-hd.html

Bij aansluitingen lees ik: smartcard reader. Heb ik nu geen CI module nodig voor mijn canaldigitaal card?

En natuurlijk de vraag; Zijn er mensen die ervaring hebben met deze box?

Watskeburtwithmydog

quote:
baronruud schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:01:
Had de topfield 7700 HSCI op het oog. Prijs is rond 270,- Komt dan nog een CI module bij.

Bij aansluitingen lees ik: smartcard reader. Heb ik nu geen CI module nodig voor mijn canaldigitaal card?

Nee, je hebt dan geen ci module nodig met de Azbox Elite HD. Dat doe je dan door middel van een softcam, zoals cccam of iets anders wat er beschikbaar is.
Weet dat je met cccam gewoon de updates kan binnenhalen voor canal digitaal.
Verder tjah volgens mij kan je dezelfde images gebruiken als bijv voor de dreambox. Dus een veranderde versie van die je dan voor dreambox gebruikt offcourse! :+ Maar de opbouw is dan volgens mij hetzelfde. :)

Maar een beetje surfen/googlen zou opzich geen kwaad kunnen. Hierdoor kan je ook een hoop informatie vinden van die Azbox.

Trouwens als je nog meer info wilt moet je me anders maar eens een mailtje sturen. :) of een DM!

Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)

Earth, the final frontier

quote:
baronruud schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:01:

Ik heb ook naar de Azbox gekeken, maar door het idiote standby gebruik (ruim 20W volgens een collega, echter maar 5-8W volgens de spec??) is die bij mij al om die reden afgevallen. Dat soort hardware ontwerpfouten zou je in deze tijd toch niet meer mogen verwachten eerlijk gezegd 8)7 8)7 8)7

Dat terwijl er toch ook al ontvangers zijn die < 0,5W in standby gebruiken.

Het meenemen van het stroomverbruik maakt het overigens wel lastiger om een 'ideale' ontvanger uit te zoeken, zeker als je softcam, twintuner etc. wilt :X

Voor de rest overigens, volgens deze gebruikers review een heel mooie ontvanger, dus ik hoop dat mijn collega het helemaal mis heeft :D

Andere gebruikers echter, zijn absoluut weer niet tevreden over deze ontvanger...

Mars Warrior wijzigde dit bericht 16-05-2009 11:12 (17%)
Reden: 2de review toegevoegd

http://www.team-mediaportal.com/

doet auto R&D
Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
Mars Warrior schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:55:
Andere gebruikers echter, zijn absoluut weer niet tevreden over deze ontvanger...
ut kan altijd beter hé :) Het ligt maar net aan wat je eisen zijn :)

MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

_[Core i7 Eclipse]_
Reg. datum: 20 oktober 2006

Wie kent dit probleem: Philips DSR8121, perfect beeld, zowel in SD als HD, echter na wisselende tijden, soms na ruim 2 uur, soms na een kwartier, dan weer na 50 minuten, schakelt de ontvanger volledig uit. Na enkele seconden gaat hij op 'Init', om vervolgens in de standby-mode te blijven staan.
Sinds een paar dagen heb ik de HD entertaiment-pakket van Canal Digitaal.Warmte-probleem van de voeding?
Laatste software + kanaallijst is geïnstalleerd.

H2O i7 920@4.2GHz | MSI Eclipse | OCZ Gold XTC 6gb 8-8-8-24 | CFX HD5850 | 2x Samsung F3 1TB | CM 1000M | HAF 932 | Samsung T240 | specs

Reg. datum: 11 juni 2001

quote:
simsim schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:30:
Wat ik nog steeds zoek is een tv met ingebouwde sat tuner.
Panasonic heeft mooie plasma's die in de UK verkocht worden met Freesat tuner in plaats van DVB-T maar helaas, zelfs grijze import van dezelfde typenrs (eindigen op 81 waar het bij ons 80 is) blijken hier met inferieure DVB-T tuners verkocht te worden.

Moet ik zo'n Panasonic plasma nu uit de UK gaan halen of kan iemand me vertellen waar ik deze ook in NL kan kopen? |:(
ik denk dat je de TX PF 50 G 10-B bedoeldt?
daar zat ik ook naar te kijken,ik vraag me af of deze ook je cd-kaartje/mediguard cam kan gebruiken.
hij heeft wel een ci-slot.

deze winkel heft hem
https://www.expansys.nl/d.aspx?i=180510

nog ff w88 op vakantie geld :>

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Watskeburtwithmydog

quote:
Bullus schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:08:
Wie kent dit probleem: Philips DSR8121, perfect beeld, zowel in SD als HD, echter na wisselende tijden, soms na ruim 2 uur, soms na een kwartier, dan weer na 50 minuten, schakelt de ontvanger volledig uit. Na enkele seconden gaat hij op 'Init', om vervolgens in de standby-mode te blijven staan.
Sinds een paar dagen heb ik de HD entertaiment-pakket van Canal Digitaal.Warmte-probleem van de voeding?
Laatste software + kanaallijst is geïnstalleerd.
Heb je deze gekocht bij canal digitaal pakket? of gewoon los? En heb je nog garantie? Want dan zou ik mooi er mee terug gaan. :)

Laat maar... :O

cornfed99111 wijzigde dit bericht 23-05-2009 18:13 (156%)

Kijk voor de beste sat links naar http://satelliet.start-plaats.nl

Earth, the final frontier

Ik kom er niet echt uit, dus ik hoop dat iemand het wel snapt.

Ik heb naar de aanbieding FamilyHD zitten kijken van ¤99.
Op de site lijkt het zo dat het HD deel van FamilyHD niet overeenkomt met het HD pakket waar het Thema pakket ook bij inzit. Volgens de helpdeks van CD echter zit het Thema pakket wel in het FamilyHD pakket, maar kon het zelf ook niet op de site vinden...

Iemand enig idee hoe het nu wel zit?

Verder blijkt dat je niet voor een duurdere ontvanger kunt kiezen die ook opneemt, dan moet je die dus weer loskopen. Echt handig lijkt daarom dit pakket niet te zijn.

http://www.team-mediaportal.com/

een cassette bandje was genoeg

quote:
Mars Warrior schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:26:
...
Ik heb naar de aanbieding FamilyHD zitten kijken van ¤99.
Op de site lijkt het zo dat het HD deel van FamilyHD niet overeenkomt met het HD pakket waar het Thema pakket ook bij inzit. Volgens de helpdeks van CD echter zit het Thema pakket wel in het FamilyHD pakket, maar kon het zelf ook niet op de site vinden...

Iemand enig idee hoe het nu wel zit?
Volgens deze pagina: http://www.canaldigitaal.nl/producten/hd-smartpacks.aspx
Geen thema pakket. Dus ga maar ervanuit dat de CD helpdesk ernaast zit.
quote:
Verder blijkt dat je niet voor een duurdere ontvanger kunt kiezen die ook opneemt, dan moet je die dus weer loskopen. Echt handig lijkt daarom dit pakket niet te zijn.
Typisch CD eigenlijk. Net-niet aanbiedingen.
Misschien kan je nog beter zelf je "pakket" samenstellen.

Nieuwe hobby: www.camdriver.nl Filmpjes van wegmisbruikers gemaakt door normale weggebruikers!

Reg. datum: 28 juli 2004

Is mijn Nokia Mediamaster 9800S geschikt voor CD basis smartcard? Slot voor smartcard en CI slot aanwezig.En een vastopgestelde schotel op 19,2 Andere idee-en welkom. HDTV heb ik niet nodig.

Antwoord gevonden, denk ik ;)
Volgens de handleiding ondersteund zowel het cardslot alsook het CI-Interface alleen Viaccess coding. Dus dan zou ik een seca CAM moeten aanschaffen.

http://i42.tinypic.com/wten37.jpg

is Tele-sat betrouwbaar?
Zit niet in de shopreviews

Dutchphoto wijzigde dit bericht 28-05-2009 19:43 (75%)

Check hier voor de laatste PocketPC freeware.

Semoekber.

Yep. De CAM van CDS zou ik overigens links laten liggen, compatibiliteit van dat ding is niet geweldig. Liever b.v. een Matrix Reborn of Aston 1.07.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 28-05-2009 20:56 (17%)

quote:
W3ird_N3rd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:55:
Yep. De CAM van CDS zou ik overigens links laten liggen, compatibiliteit van dat ding is niet geweldig. Liever b.v. een Matrix Reborn of Aston 1.07.
Ik wil eigenlijk helemaal geen CAM.
Te duur.

Ik koop wel ergens een complete ontvanger.
Alleen uit die codering kom ik nog niet uit.
Kandidaten zijn momenteel

Showbox 300 en 500 vanwege USB/PVR alleen de 500 heeft CI
Mvison ST5 NET (combo) satelliet en digitenne, USB, PVR netwerk
Mvision S5 USB, usb, PVR en netwerk
Mvison FCIS 7000 (E+) 2DE hands werkt op dit moment niet met Sexa 3 schijnt aan te pssen te zijn

en de
VisionNet TG 9500 PVR Ready, net, pvr en USB, 2x CI en slimcrypt cardreader.

Dutchphoto wijzigde dit bericht 29-05-2009 13:34 (13%)

1 + 1 = 3
Reg. datum: 28 december 2000

Heeft er iemand toevallig ervaring met huidige aanbieding van Canal Digitaal? Ik wil ook op de schotel maar wil het niet zelf installeren. Sluit deze monteur echt alles aan voor je? Werkt hij de kabels netjes weg? Mijn TV`s staan beneden in de woonkamer en boven in de slaapkamer, de Schotel moet aan de achterkant tegen het huis aan. Alvast bedankt voor een eventuele reactie

Plop goes the beugel
Reg. datum: 26 januari 2004

Voor zover ik het kan zien krijg je bij die aanbieding maar 1 ontvanger, dus je zou zelf voor een tweede ontvanger moeten zorgen met smartcard (of je moet telkens de kaart wisselen tussen de ontvangers) (Duo LNB twin kan 2 apparaten aangesloten hebben). Maar als je het pakket neemt met de HD recorder erbij, dan heb je daarvoor al 2 aansluitingen voor nodig om te zorgen dat je zonder beperkingen iets anders kunt kijken terwijl je iets opneemt. Een tweede ontvanger is in die configuratie niet mogelijk (daarvoor moet je de DUO LNB quad hebben). Ik heb een aantal jaar geleden de boel laten aansluiten door de satellietfirma hier in Lelystad en die heeft de kabels langs de wanden gelegd en moest ik ze zelf nog even bundelen met tiewraps en een beetje wegwerken. Ik vermoed dat iedere installateur dit zo doet.

Running Windows 7 Professional x64

Reg. datum: 14 december 2004

quote:
Meph schreef op zondag 31 mei 2009 @ 09:27:
Heeft er iemand toevallig ervaring met huidige aanbieding van Canal Digitaal? Ik wil ook op de schotel maar wil het niet zelf installeren. Sluit deze monteur echt alles aan voor je? Werkt hij de kabels netjes weg? Mijn TV`s staan beneden in de woonkamer en boven in de slaapkamer, de Schotel moet aan de achterkant tegen het huis aan. Alvast bedankt voor een eventuele reactie
Ik heb geen ervaring met die aanbieding, maar het lijkt me niet zo dat hij ook eventjes de hele infrastructuur gaat aanleggen, terwijl jij bij wijze van spreken in je leunstoel toekijkt. Vaak zijn die mensen niet te lui om een kabel te trekken of ergens een gat te boren, maar het lijkt me dat je de draden zelf moet trekken, zeker als je het mooi weggewerkt wilt hebben. Als een keuken geplaatst wordt, moeten de aansluitingen er ook al zitten. Volgens mij bedoelen ze met "installatie" vooral het uitrichten van de schotel en het installeren van de ontvanger, maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat zo'n vent een hele dag in touw is bij die aanbieding. Beste is gewoon even te informeren wat de aanbieding precies behelst.

Hoe staat het met de betrouwbaarheid van Vorstenberg in Groningen. En Electronica Wildschut in Maastricht. En ASAT in Roermond. Komen (nog) niet voor in de prijswatch.Beide hebben leuke aanbiedingen.Prijzen liggen fors lager dan hier in de randstad. Vb Clarke Digitale 2500 80 euro, hier 119 euro.

Reg. datum: 11 juni 2001

quote:
erikdeperik schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:28:
[...]

ik denk dat je de TX PF 50 G 10-B bedoeldt?
daar zat ik ook naar te kijken,ik vraag me af of deze ook je cd-kaartje/mediguard cam kan gebruiken.
hij heeft wel een ci-slot.

deze winkel heft hem
https://www.expansys.nl/d.aspx?i=180510

nog ff w88 op vakantie geld :>
ik heb ff een mailtje gestuurd naar panasonic
quote:
Geachte heer Seijs,

Naar aanleiding van uw contactaanvraag kan ik u het volgende mededelen.
Onze tv's zijn uitgerust met een DVB-S tuner, maar deze voldoet niet aan de gestelde criteria. Het kan werken, maar de afstemming is ingewikkeld en het kan problemen opleveren op het moment dat de provider aanpassingen doorvoert. Voor eventuele afstemming zou u uw dealer kunnen raadplegen.
morgen ff bij raf langs om te informeren

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Semoekber.

Waarschijnlijk moet je zelf de zenders op de gewenste volgorde zetten (en er zitten nogal wat zenders op de Astra dus da's wellicht ff zoeken) en of de CDS CAM of welke CAM je ook wilt gebruiken werkt kan je het beste even uitproberen.

3380 Wp zonneboiler speksteenk

Hoi,

Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van tv kijken via de satelliet, daarom heb ik wat vragen:

- Ik wil graag Astra 1, 2 en 3 kunnen ontvangen, volgens mij heb ik dan een schotel met 3 LNB's nodig, zoals de Technisat Multytenne (incl 4 LNB's)

- Ik wil graag een tuner met harddisk, waarmee ik kanaal A kan kijken en kanaal B kan opnemen. Mijn oog was gevallen op de homecast 8100 HD CI. Is dat een geschikt apparaat in combinatie met de Technisat schotel?

Wat heb ik dan nog meer nodig? Een Canal Digitaal abbo (basis a 9,50 per maand), een CAM module (welke ?), een Canal Digitaal smartcard, en natuurlijk een TV :)

Bedankt voor jullie reacties.

1 + 1 = 3
Reg. datum: 28 december 2000

quote:
Beuzelarij schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:41:
[...]

Ik heb geen ervaring met die aanbieding, maar het lijkt me niet zo dat hij ook eventjes de hele infrastructuur gaat aanleggen, terwijl jij bij wijze van spreken in je leunstoel toekijkt. Vaak zijn die mensen niet te lui om een kabel te trekken of ergens een gat te boren, maar het lijkt me dat je de draden zelf moet trekken, zeker als je het mooi weggewerkt wilt hebben. Als een keuken geplaatst wordt, moeten de aansluitingen er ook al zitten. Volgens mij bedoelen ze met "installatie" vooral het uitrichten van de schotel en het installeren van de ontvanger, maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat zo'n vent een hele dag in touw is bij die aanbieding. Beste is gewoon even te informeren wat de aanbieding precies behelst.
Ik heb de helpdesk maar gebeld van Canaal Digitaal. Ze komen dus langs en leggen de kabels, boren gaten en werken de kabels weg. Dit doen ze overigens niet met kabelgoten, maar met van die spijkertjes met wit plastic haakjes er aan zodat ze de kabel netjes onder tegen de plint aan kunnen leggen. Het wordt dus wel acceptabel netjes afgewerkt, niet zoals ze dat vroeger bij UPC / Chello deden.

Dat is op zich wel interessant natuurlijk. Ik denk dat ik binnenkort toch die aanbieding maar ga proberen. 99 euro incl aanleg, schotel etc is wel aantrekkelijk voor iemand die geen zin heeft het zelf te doen :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009