Running Windows 7 Professional x64
Televisie via de satelliet: DVB-S
Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last
Nieuw TopicCanon ixus 70 || Canon 400D || Canon efs 17-85 mm f/4-5.6 is usm || Canon ef 70-300 mm f/4-5.6 is usm || Canon Speedlite 580EX II
zo lees ik de brief niet, CD weet het probleem op deze manier mooi op de gebruikers af te wentelen. Ik heb de kaart wel geprobeerd maar ik krijg geen signaal. waarschijnlijk werkt de kaart niet met de CI module die ik gebruik (oude magix module)quote:megatronics schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:42:
Van wat ik er over heb gelezen op sat4all is het een soort van vrije bijdrage. Als je het bedrag betaald krijg je een aantal maanden het entertainment pakket. Maar heb hier geen zekerheid over. Zelf heb ik mijn 2 kaarten kosteloos gekregen bij mijn familiepakket.
Tjah ik denk dat je qua budget iets omhoog moet gaan wil je hdtv en linux combineren. De goedkoopste van dreambox is de DM800HD en die zit +- op 420 euro. Anders kan je denk ik beter voor een gewone HDTV sat ontvanger kiezen zonder de linux mogelijkheden.quote:baronruud schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:00:
Hallo,
Ik weet zelf niks van schotels en schotelkastjes. Nu ik thuis bijna alles hdmi heb behalve het schotelkastje, wil ik ik dus een HDTV kastje. Wil mijn canaldigitaal card blijven gebruiken.
Zou ook wel de moeite willen nemen om het één en ander te leren om de mogelijkheden van linux kastjes te kunnen gebruiken. Budget is rond de 300 euro. Wat bevelen jullie mij aan?
gr.
Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)
Zoals gezegd, de Dreambox 800 HD is een populaire receiver (zoals zo'n kastje wordt genoemd).quote:baronruud schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:00:
Ik weet zelf niks van schotels en schotelkastjes. Nu ik thuis bijna alles hdmi heb behalve het schotelkastje, wil ik ik dus een HDTV kastje. Wil mijn canaldigitaal card blijven gebruiken.
Zou ook wel de moeite willen nemen om het één en ander te leren om de mogelijkheden van linux kastjes te kunnen gebruiken. Budget is rond de 300 euro. Wat bevelen jullie mij aan?
Houdt er wel rekening mee dat er nog maar een handjevol NL talige zenders in HD uitzenden.
En nog eens een handje vol buitenlanders. De rest is allemaal SD.
Uitbreiding uit de NL hoek lijkt er voorlopig niet te komen (denk even aan hoe lang het duurde voordat we eindelijk overal breedbeeld uitzendingen hadden).
Ik hoop natuurlijk dat die uitbreiding er wel komt binnenkort, want dan heb ik ook écht een reden om mijn Dreambox 7025 de deur te wijzen.
Huidige HD zenders:
Je hebt met de DM 800 HD wel als voordeel dat je 'm via HDMI aan kan sluiten, hetgeen bij SD ook al iets in kwaliteit kan schelen t.o.v. een scart kabel. Maar voor het 'HD' gedeelte hoef je het nu nog niet te doen, tenzij je één van de hierboven genoemde zenders regelmatig kijkt natuurlijk.quote:BravaHDTV 23,5
Nat Geo HD 23,5
Discovery HD 23,5
Eén HD 23,5
MTVN HD 23,5
BBC HD 28,2
ARTE HD
Luxe TV HD 23,5
Anixe HD
bron
Daarbij moet je voor de eerste 5 genoemde HD zenders je Canal Digitaal abbo uitbreiden á ¤ 9,95 per maand.
remco_k wijzigde dit bericht 06-05-2009 09:45 (47%)
Nieuws uit: Alphen a/d Rijn,Den Bosch, Nijmegen en nog meer: www.daginfo.nl
Reg. datum: 18 september 2008
Eigenlijk gaat het mij ook niet echt om het HD, als het kastje maar HDMI heeft, will alles nl via mijn Onkyo receiver laten lopen. De Ipbox 910 zag ik hier en daar ook voorbij komen, is dat wat?quote:remco_k schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:33:
[...]
Zoals gezegd, de Dreambox 800 HD is een populaire receiver (zoals zo'n kastje wordt genoemd).
Houdt er wel rekening mee dat er nog maar een handjevol NL talige zenders in HD uitzenden.
En nog eens een handje vol buitenlanders. De rest is allemaal SD.
Uitbreiding uit de NL hoek lijkt er voorlopig niet te komen (denk even aan hoe lang het duurde voordat we eindelijk overal breedbeeld uitzendingen hadden).
Ik hoop natuurlijk dat die uitbreiding er wel komt binnenkort, want dan heb ik ook écht een reden om mijn Dreambox 7025 de deur te wijzen.
Huidige HD zenders:
[...]
Je hebt met de DM 800 HD wel als voordeel dat je 'm via HDMI aan kan sluiten, hetgeen bij SD ook al iets in kwaliteit kan schelen t.o.v. een scart kabel. Maar voor het 'HD' gedeelte hoef je het nu nog niet te doen, tenzij je één van de hierboven genoemde zenders regelmatig kijkt natuurlijk.
Daarbij moet je voor de eerste 5 genoemde HD zenders je Canal Digitaal abbo uitbreiden á ¤ 9,95 per maand.
Wat wil je precies gaan doen met de box? alleen tv kijken via de originele smartcard van C+? of ook nog wat hobby'en mbt cardsharing?quote:baronruud schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:16:
[...]
Eigenlijk gaat het mij ook niet echt om het HD, als het kastje maar HDMI heeft, will alles nl via mijn Onkyo receiver laten lopen. De Ipbox 910 zag ik hier en daar ook voorbij komen, is dat wat?
Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)
Ja, beide.quote:mydogisgone schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:12:
[...]
Wat wil je precies gaan doen met de box? alleen tv kijken via de originele smartcard van C+? of ook nog wat hobby'en mbt cardsharing?
Reg. datum: 23 december 2003
Jep hiero, de kaart leverde overigens geen problemen op. Ik heb enkel de firmware van mijn Smartwi moeten flashen. Wat ik begrijp uit de begeleidende brief is dat de huidige kaart eind mei afloopt. Dit gebeurd gefaseerd, dus niet iedereen is tegelijk aan de beurt. Ik vraag me af wat er gebeurd als je niet betaald.quote:gumtree schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:30:
Meer tweakers die een nieuwe kaart hebben ontvangen van CD? Met het verzoek om gelijk een machtiging in te vullen om eenmalig een machtiging te geven voor de kosten?
Als je snel betaald krijg je 3 maand lang extra zenders.
Dan kan je zeker wel voor hdtv kiezen. Is best veel van te krijgen als je bijv een draaibaar systeem hebt of een wavefrontier.quote:
Maar goed ik heb zelf alleen ervaring met de dreamboxen en qua cardsharing met cccam en gbox. Weet overigs wel te zeggen dat er veel meer goodies te krijgen valt voor de dreambox dan voor de ipbox. Heb net ff gauw gekeken, maar er is volgens mij niet echt support op de ipbox icm cccam. Dan zou ik toch liever kiezen voor de dm800hd.
mydogisgone wijzigde dit bericht 06-05-2009 23:07 (27%)
En dan ook nog een exemplaar dat de opnames meteen gedecodeerd opneemt en ik wil hem ook welquote:baronruud schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:47:
Als ik nou alleen een kastje wil met hdmi, waar ik mijn canal digitaal kaart in kan drukken.Geen linux of wat dan ook. Welke zijn goed en niet duur?
Reg. datum: 16 juni 2002
Wel een leuk apparaat, maar er is nog wel een eis van mij bij, het moet wel een twin satelliet tuner zijn.quote:bite schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:50:
Wat vinden jullie niet duur? Ik heb zelf een Maxdigital 225S Combo. Minpuntje is dat de usb aansluiting vooraan zit. Ongecodeert opnemen doet ie wel, hdmi zit er op en je kan met een extra antenne ook digitenne ontvangen. Eigenlijk wou ik de nieuwe dreambox, maar vond ik veel te duur; in ieder geval geen spijt van m'n aankoop.
Dan kom je met een Dreambox 800 HD ook niet uit. Da's een single tuner.quote:megatronics schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:19:
[...]
Wel een leuk apparaat, maar er is nog wel een eis van mij bij, het moet wel een twin satelliet tuner zijn.
En da's waarom ik even bij de DM 7025 (twin tuner) blijf. Ik vind de 8000 veel te duur.
Dan maar geen HDTV en HDMI (of DVI).
Edit:
Ow wacht, jij bent baronruud niet.
remco_k wijzigde dit bericht 07-05-2009 16:32 (23%)
Nieuws uit: Alphen a/d Rijn,Den Bosch, Nijmegen en nog meer: www.daginfo.nl
Reg. datum: 17 januari 2003
Panasonic heeft mooie plasma's die in de UK verkocht worden met Freesat tuner in plaats van DVB-T maar helaas, zelfs grijze import van dezelfde typenrs (eindigen op 81 waar het bij ons 80 is) blijken hier met inferieure DVB-T tuners verkocht te worden.
Moet ik zo'n Panasonic plasma nu uit de UK gaan halen of kan iemand me vertellen waar ik deze ook in NL kan kopen?
Een Dreambox 8000 is wel leuk, maar 1000 euro heb ik er niet voor over. Ik lees wel wat goede toekomstberichten van die Az box, maar ik wil eerst zien dat het allemaal werkt en dan koop ik er misschien een.quote:remco_k schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:28:
[...]
Dan kom je met een Dreambox 800 HD ook niet uit. Da's een single tuner.
En da's waarom ik even bij de DM 7025 (twin tuner) blijf. Ik vind de 8000 veel te duur.
Dan maar geen HDTV en HDMI (of DVI).
Edit:
Ow wacht, jij bent baronruud niet.
Heb zelf nu een DM8000HD pvr in gebruik. En kan eigenlijk alleen maar lof over dat apparaat vertellen. Echt je kunt er bijna alles mee.quote:megatronics schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:46:
[...]
Een Dreambox 8000 is wel leuk, maar 1000 euro heb ik er niet voor over. Ik lees wel wat goede toekomstberichten van die Az box, maar ik wil eerst zien dat het allemaal werkt en dan koop ik er misschien een.
Er zijn wel een hoop ontvangers te koop. Denk dat je zoiets het beste zelf een beetje kan uitvinden. Door bij de sat boer ff langs te gaan. En dan gewoon dingen proberen/bekijken.quote:baronruud schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:47:
Als ik nou alleen een kastje wil met hdmi, waar ik mijn canal digitaal kaart in kan drukken.Geen linux of wat dan ook. Welke zijn goed en niet duur?
mydogisgone wijzigde dit bericht 08-05-2009 17:42 (25%)
Ligt het aan mij of is die sata connector eigenlijk iets te lang waardoor deze net tegen een transistor van de DVB-S tuner leunt? En moet de SATA kabel zelf (niet de voedingskabel) nogal een rare lus maken om de DM800HD terug dicht te krijgen?
Eens het geinstalleerd was duurde het nog maar 5 minuten voordat de hd herkend was en er iets opgenomen kon worden
Welke image is nu het beste om te gebruiken met de DM800HD?
Ik heb nu de PLI Jade Enigma 2 image maar daar werkt de Teletext functie niet van? Welke images gebruiken jullie?
Koop de HD receiver die bij de Canal digitaal zit. Daar is het kaartje indrukken en gaan. De meeste mensen hier zijn tweakers die wat teveel tijd over hebben en experimenteren. Voor mensen die plug and play willen: koop de standaard Canal Digital HD satbox. Wil je een receiver met heel veel mogelijkheden dan zal je toch de handen virtueel vuil mogen maken.quote:baronruud schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:47:
Chevy454 wijzigde dit bericht 09-05-2009 12:58 (34%)
MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.
Ja klopt wel met die kabel.quote:Chevy454 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 12:53:
Vandaag in de DM800HD een hd ingebouwd
Ligt het aan mij of is die sata connector eigenlijk iets te lang waardoor deze net tegen een transistor van de DVB-S tuner leunt? En moet de SATA kabel zelf (niet de voedingskabel) nogal een rare lus maken om de DM800HD terug dicht te krijgen?
Eens het geinstalleerd was duurde het nog maar 5 minuten voordat de hd herkend was en er iets opgenomen kon worden
Welke image is nu het beste om te gebruiken met de DM800HD?
Ik heb nu de PLI Jade Enigma 2 image maar daar werkt de Teletext functie niet van? Welke images gebruiken jullie?
Verder ik gebruik zelf op al mijn boxen PLI jade enigma2 en geen problemen met teletekst hoor. Misschien dat je image niet helemaal klopt? Anders ff proberen met een andere image.
Ik heb een versie van januari in gebruik. Lees ook dat de skin een probleem kan vormen. Nevertheless, er is een nieuwe image uit, ik moet die eens gaan proberen danquote:mydogisgone schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:32:
Verder ik gebruik zelf op al mijn boxen PLI jade enigma2 en geen problemen met teletekst hoor. Misschien dat je image niet helemaal klopt? Anders ff proberen met een andere image.
MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.
Lijkt mij ook de beste keuze, woon op het moment ook buitenaf. Binnen 2 jaar zijn wij verhuisd naar det dorp (waar glasvezel is)quote:[b]
Koop de HD receiver die bij de Canal digitaal zit. Daar is het kaartje indrukken en gaan. De meeste mensen hier zijn tweakers die wat teveel tijd over hebben en experimenteren. Voor mensen die plug and play willen: koop de standaard Canal Digital HD satbox. Wil je een receiver met heel veel mogelijkheden dan zal je toch de handen virtueel vuil mogen maken.
Welke zijn goed. Moet het perse een CD-box zijn?. Als het ding ook maar een beetje snel zapt.
(klein detail, liefst zwart van kleur zijn, rest van apps hek ook in het zwart.
edit: zat te denken aan de Topfield 7700 HSCI Is dat wat?
baronruud wijzigde dit bericht 11-05-2009 15:55 (18%)
Dat is zeker wel een goede keuze opzich.quote:baronruud schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:26:
[...]
Lijkt mij ook de beste keuze, woon op het moment ook buitenaf. Binnen 2 jaar zijn wij verhuisd naar det dorp (waar glasvezel is)
Welke zijn goed. Moet het perse een CD-box zijn?. Als het ding ook maar een beetje snel zapt.
(klein detail, liefst zwart van kleur zijn, rest van apps hek ook in het zwart.
edit: zat te denken aan de Topfield 7700 HSCI Is dat wat?
http://www.cardwriter-for...d-7700-hsci-test-1730.htm
Pagina: 1 2 3 4 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 last
Dit topic is gesloten.