Gathering of Tweakers

Quicksearch
een cassette bandje was genoeg

quote:
RonnieB82 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:21:
[...]

Dat is iets wat ik me net nog bedacht inderdaad, vanavond ruk ik de CAM er even uit, en test ik op een FTA kanaal, om te kijken of het probleem echt in de CAM zit.

ill keep you posted ;)
Duurt lang! ;)

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

Is het mogelijk een soort pc te maken met een image van een receiver erin? of een soort os erop welke puur alleen voor dvb-s is?

Semoekber.

quote:
GranCanaria schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:34:
Is het mogelijk een soort pc te maken met een image van een receiver erin? of een soort os erop welke puur alleen voor dvb-s is?
Niet echt, ik denk dat een systeem met Linux en VDR dan het meeste daarop lijkt. Er zijn wel diverse Linuxdistributies die zijn toegespitst op HTPC-gebruik.
quote:
Je zou natuurlijk eens op basis van een dream-box firmware kunnen gaan kijken wat mogelijk is, dat draait op linux en er xal vast wel ergens broncode te vinden zijn. Echter is dat geen PCx86-linux en toegespitst op specifieke hardware (lees met name TV kaarten DVB-S, DVB-C and DVB-T) die dreambox gebruikt. .
Maar is een dreambox dan niet een beter startpunt (let wel dat niet alle versie even veel intern geheugen hebben en dat is dacht ik nit uit te breiden)?

/edit: @W_N below, http://www.linuxtv.org/vdrwiki/index.php/VDR kende ik nog niet. Lijkt mij inderdaad ook een beter punt om te beginnen.

franssie wijzigde dit bericht 23-05-2008 19:23 (9%)

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

Semoekber.

quote:
franssie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:00:
[...]

Je zou natuurlijk eens op basis van een dream-box firmware kunnen gaan kijken wat mogelijk is, dat draait op linux en er xal vast wel ergens broncode te vinden zijn. Echter is dat geen PCx86-linux en toegespitst op specifieke hardware (lees met name TV kaarten DVB-S, DVB-C and DVB-T) die dreambox gebruikt. .
Maar is een dreambox dan niet een beter startpunt (let wel dat niet alle versie even veel intern geheugen hebben en dat is dacht ik nit uit te breiden)?
Bij een Dreambox is het zelfs nog maar de vraag of die v4l-dvb als basis heeft, anders krijg je waarschijnlijk nooit een PCI/USB DVB-kaart aan de gang daarmee. Zal ook niet makkelijk zijn om dat naar x86 te porten, voor zover source beschikbaar is. VDR lijkt me dan toch echt een handigere oplossing..
quote:
In aanvulling op mijn voorgangers en als antwoord op je 2e vraag: LinVDR werkt als een soort firmware.

Is er toevallig ook iemand die een Floppy DTV S2 kaart heeft icm een duolnb van Canal Digital
ik heb vorige week zo een kaart besteld die zal van de week wel binnekomen.
ook heb ik deze week mijn schotel (60cm) weer opgehangen icm de duolnb van canal digital.
ben nu bezig met uitrichten icm een satfinder (zo een elektronisch ding met schermpje en Diseq ondersteuning) en ik zie beide satellieten.
van de week gaat dus de kaart erin omdat ik gebruik maak van Mediacenter
maar heb er nog wat vraagjes over, dus misschien dat iemand me er een klein beetje wegwijs in kan maken, kan namelijk niet veel vinden over deze combinatie op internet.

ps, canal digital gaat het EK in HD uitzenden.
zit dit in het basispakket?? of moet ik dan een HD pakket erbij nemen?
(neem ook aan dat het EK naar de 23,5 kop verhuist??)

R

Semoekber.

quote:
rutgerberge schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:15:
ps, canal digital gaat het EK in HD uitzenden.
zit dit in het basispakket??
Nee, dat is gratis.
Resistance will be futile...

Ik ben op mijn stage bezig met een mediacenter voor mijn baas, hier zit een WinTV NOVA S-Plus in (DVB-S ontvanger) deze is in combinatie met een Win-TV Ci en daar zit weer een CanalDigitaal CAM in. Na het lezen van wat info hier uit dit topic ben ik er achter dat ik nu een softwarematige decodering heb.

De mediacenter draait op Windows Vista, Drivers zijn geinstalleerd van zowel de kaart als de Ci. Nu heb ik me door een vriendelijke helpdesk medewerker van Hauppaige laten vertellen dat de combinatie die ik hier heb niet werkt met de mediacenter van Vista en ook niet met die van XP.

Ik ben me dus gaan orienteren op andere software die dit wel zou ondersteunen. MediaPortal is er zo een als ik het goed begrepen heb. De situatie is als volgt, de mediacenter staat los hier in de werkplaats zonder schotel er aan. Ik heb wel de smartcard van mijn baas gekregen voor het geval ik die nodig heb met configureren.

Nu vraag ik me af wat ik bij de TVserver moet instellen. Ik kan onder LNB-Setup 4 schotels aangeven, één zou wel voldoende zijn, maar welke keuzes moet ik maken onder, DiSEqC, Band, Satallite..?

Zijn er verder nog meer dingen die ik moet instellen, hoe controlleer ik nu of de Ci module werkt? Eigenlijk is de doelstelling om de mediacenter zo af mogelijk af te leveren zodat mijn baas alleen nog maar kanalen hoeft te zoeken en tv kan kijken.

Cyberdyne Systems - SKYNET Division

Tippie voor hierboven:
Zo te zien heb je nog maar weinig met DVB-S gedaan. Een complete mediacenter (of aanverwant) blind configureren kan natuurlijk wel, maar dat zou zelfs voor de ver gevorderde DVB-S gebruiker problematisch zijn.
Regel een schotel en LNB('s), liefst dezelfde setup als waar hij uiteindelijk terecht komt.
Zo duur is al die hardware niet en je weet tenminste wat je doet.

Ennuh, zonder schotel en LNB's kan je de set (en dus ook de CI module) geheel niet testen, laat staan troubleshooten.
Iets wat me voor een beginner onbegonnen werk lijkt. (uh, je bent al begonnen maar het is hopeloos, nee, niet hopeloos, maar je maakt het jezelf nodeloos ingewikkeld. :+ )

Als voorbeeld neem ik even mezelf toen ik een paar jaar geleden voor het eerst met eigen handen een satelliet ontvanger ging instellen (een dreambox (linux) doos). Zonder schotel en LNB zou me dat niet erg succesvol zijn gelukt, en dan schaal ik mezelf nog als behoorlijk handig in op dat vlak.
quote:
ragingbull schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:42:
Nu vraag ik me af wat ik bij de TVserver moet instellen. Ik kan onder LNB-Setup 4 schotels aangeven, één zou wel voldoende zijn, maar welke keuzes moet ik maken onder, DiSEqC, Band, Satallite..?
Wat je in moet stellen hangt uiteraard geheel af wat er buiten staat/hangt.
Dat zal je eerst moeten weten (en snappen) voordat je de juiste instellingen kan maken.
(en als je die wilt testen, zal je die hardware ook echt nodig hebben).

remco_k wijzigde dit bericht 06-06-2008 14:02 (56%)

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

Semoekber.

quote:
remco_k schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:56:
Ennuh, zonder schotel en LNB's kan je de set (en dus ook de CI module) geheel niet testen, laat staan troubleshooten.
Klopt. Je zou alleen het menu van de module op kunnen vragen, dan weet je iig dat hij de module ziet. Maar of er dan ook vlekkeloos beeld uit gaat komen weet je dan nog niet.
Snelle motors lopen stuk.
Reg. datum: 14 oktober 1999

Ook hier maar eens melden. Na jaren bij UPC gewerkt te hebben en het privilege dat ik evt. storingen snel opgelost kon krijgen zit ik nu bij @home/ziggo als provider en heb ik een andere baan. Wat een ellende...... (niet de baan maar @home ;) )

Dus met nog 11 dagen in de proefperiode hebben we nu echt zoiets van Satteliet moet het gaan worden i.c.m. ADSL ( word traag ivm afgelegen dorp maarja )

Heb de beginners FAQ op sat4all eens doorgelezen en hier wat posts gelezen.

We willen veel kanalen ontvangen en dergelijke maar de vraag die nu vooral speelt is of we voor een dreambox gaan en of we direct voor HDMI aansluitingen gaan nu we een full hd plasma hebben.

Zijn er al veel HD kanalen ?

Iemand die nog iets zinnigs kan zeggen over welke receiver i.c.m HDMI, Harddisk recording, etc. en ook wat mogelijkheden van de dreambox ?

Bezig met ICND1 Done, ICND2 Done, SND Done , SNRS,SNPA,CANAC,IPS.

Bedankt voor de reacties remco en n3rd, ik heb alles nu zelf al zo ver werkend dat het een kwestie is van de juiste settings maken in de tv-server en vervolgens kanalen gaan zoeken.

Thanks!

quote:
Capo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:23:
Zijn er al veel HD kanalen ?
Hooguit een handjevol, en dat zijn dan kanalen die je niet dagelijks kijkt.
quote:
Iemand die nog iets zinnigs kan zeggen over welke receiver i.c.m HDMI, Harddisk recording, etc. en ook wat mogelijkheden van de dreambox ?
Over een dreambox wil ik wel wat kwijt: de 7025 kan sommige HDTV kanalen (MPEG4) niet ontvangen, enkel de MPEG2 kanalen lukt wel. De 8000 zou dat wel kunnen maar die specs ken ik zo even niet.
Een dreambox neem je alleen maar als je een beetje wilt freaken en tweaken - met soms als gevolg dat je wat sloopt en weer even bezig bent om een werkend image te configureren. (terwijl je vrouw naast je op de bank zit te pushen omdat ze GTST wil zien).
Een dreambox neem je ook vanwege het grote aantal mogelijkheden die hij bied. (webinterface waarmee je in de EPG kan zoeken, timers kan programmeren en ook TV op je computer kan kijken, enz...)
Een dreambox neem je niet als je niets van Linux snapt en niet van plan bent dat te veranderen.

Ik hoor net dat het instellen van de juiste schotel instellingen gelukt is van mijn baas. Het beeld is geweldig via de HDMI op zijn tv ;)

dat zijn korte feedback lijnen :)

quote:
ragingbull schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:53:
Ik hoor net dat het instellen van de juiste schotel instellingen gelukt is van mijn baas. Het beeld is geweldig via de HDMI op zijn tv ;)
Alleen honden hebben een baas ;)
Maar mooi dat het gelukt is, al is het geen HD ontvanger toch?

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

quote:
Crusader schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:38:
[...]

Alleen honden hebben een baas ;)
Maar mooi dat het gelukt is, al is het geen HD ontvanger toch?
Iedereen heeft een baas, zelfs de president van Amerika. Maar goed......

Het is geen HD, wel digitale TV op zijn best. Zeker omdat het via DVI > HDMI naar een full HD lcd panel gaat is het beeld om te likken... :D

quote:
ragingbull schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:07:
Iedereen heeft een baas, zelfs de president van Amerika. Maar goed......

Het is geen HD, wel digitale TV op zijn best. Zeker omdat het via DVI > HDMI naar een full HD lcd panel gaat is het beeld om te likken... :D
Woef!

iemand nog HD gekeken? op sat4all hoor ik wisselende verhalen maar ik ben wel benieuwd.

Reg. datum: 20 april 2004

HD is mooi natuurlijk, probleem is dat er voor 90% van de tijd gewoon geen leuke content is....
Maar, ik heb nu een Kathrein 910 via hdmi aangesloten op m'n Panaplasma en het beeld op de gewone zenders is er stukken op vooruit gegaan tegenover de dreambox vroeger(Component &upscaled door de versterker)
Dus, upgraden naar een hd onvanger is z'n 300¤ meer dan waard, niet omdat de hd kanalen zo goed zijn, maar omdat het beeld er door hdmi stukken op vooruit gaat.

Semoekber.

quote:
iceke schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:27:
HD is mooi natuurlijk, probleem is dat er voor 90% van de tijd gewoon geen leuke content is....
Maar, ik heb nu een Kathrein 910 via hdmi aangesloten op m'n Panaplasma en het beeld op de gewone zenders is er stukken op vooruit gegaan tegenover de dreambox vroeger(Component &upscaled door de versterker)
Dus, upgraden naar een hd onvanger is z'n 300¤ meer dan waard, niet omdat de hd kanalen zo goed zijn, maar omdat het beeld er door hdmi stukken op vooruit gaat.
Er zijn ook SD-ontvangers met HDMI onder de 100 euro, ik vraag me af of die net zo'n goed beeld geven.
quote:
iceke schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:27:
De DM800 heeft anders ook gewoon HDMI out, maar dat wist je waarschijnlijk al ;)

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Ik heb vandaag een bericht over deze schotel gezien.
http://www.sqish.co.uk/layout/midmain-about.jpg
De Sqish Satellite Aerial biedt de mogelijkheid om de schotelantenne te camoufleren.

De rechthoekige Sqish Satellite Aerial wordt namelijk geleverd met een camouflagesticker van een stenen muur. Daarbij bieden zij ook de optie om zelf een foto te sturen van de plaats waar de bewuste schotel gaat hangen. Zij maken dan een camouflagesticker op maat. Zo wordt dat lelijke ding aan het zicht onttrokken.

Je hebt ze in single/duo en quad lnb's.

Hier een link

Heeft iemand ervaring me die dingen?

Mijn huidige HTPC -- een Dell Latitude D820 icm een firedtv dvb-s en een Marantz LC2601 tv -- moet weer terug naar de baas, helaas. Zelf zit ik al een jaar of zo rond te scharrelen op een Macbook, en hoewel WinMCE mij prima bevalt vind ik OSX en de software daarop vaak net even wat prettiger werken.

Ik vraag me af of dat ook geldt voor de MCE voor de mac: Elgato EyeTV. Ik overweeg om een macbook of mac mini aan te schaffen, de huidige firedtv dvb-s om te ruilen voor een dvb-s2 (die andere pikt EyeTV niet) en dan weer gaan met die banaan. Ik vraag me alleen af hoe de EyeTV software zich verhoudt tot MCE? Onder MCE kan ik prima tv kanaaltjes kijken, gecodeerd of niet, live TV pauzeren, filmpjes die op de NAS staan (AVI, MPG, VIDEO_TS) bekijken, opnemen vanuit een EPG (alleen mist ITV daar dan weer in), foto's bladeren en UitzendingGemist benaderen. Allemaal vanaf de bank.

Volgens mij kan dat allemaal ook wel met EyeTV (hoewel? dat foto's bekijken?), maar ik ben benieuwd of iemand een vergelijking kan maken. En ook: hoe betrouwbaar is EyeTV? Ik moet natuurlijk niet hebben dat een uitzending van de smurfen de mist ingaat omdat 't systeem weer plat ligt. Oh, en is 't ook in 't Nederlands?

Iemand hier ervaringen daarmee?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws