Duurt lang!quote:
Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » Televisie via de satelliet: DVB-S
Pagina's: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Duurt lang!quote:RonnieB82 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:21:
[...]
Dat is iets wat ik me net nog bedacht inderdaad, vanavond ruk ik de CAM er even uit, en test ik op een FTA kanaal, om te kijken of het probleem echt in de CAM zit.
ill keep you posted
Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl
Niet echt, ik denk dat een systeem met Linux en VDR dan het meeste daarop lijkt. Er zijn wel diverse Linuxdistributies die zijn toegespitst op HTPC-gebruik.quote:GranCanaria schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:34:
Is het mogelijk een soort pc te maken met een image van een receiver erin? of een soort os erop welke puur alleen voor dvb-s is?
Je zou natuurlijk eens op basis van een dream-box firmware kunnen gaan kijken wat mogelijk is, dat draait op linux en er xal vast wel ergens broncode te vinden zijn. Echter is dat geen PCx86-linux en toegespitst op specifieke hardware (lees met name TV kaarten DVB-S, DVB-C and DVB-T) die dreambox gebruikt. .quote:GranCanaria schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:34:
Is het mogelijk een soort pc te maken met een image van een receiver erin? of een soort os erop welke puur alleen voor dvb-s is?
franssie wijzigde dit bericht 23-05-2008 19:23 (9%)
Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...
Bij een Dreambox is het zelfs nog maar de vraag of die v4l-dvb als basis heeft, anders krijg je waarschijnlijk nooit een PCI/USB DVB-kaart aan de gang daarmee. Zal ook niet makkelijk zijn om dat naar x86 te porten, voor zover source beschikbaar is. VDR lijkt me dan toch echt een handigere oplossing..quote:franssie schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:00:
[...]
Je zou natuurlijk eens op basis van een dream-box firmware kunnen gaan kijken wat mogelijk is, dat draait op linux en er xal vast wel ergens broncode te vinden zijn. Echter is dat geen PCx86-linux en toegespitst op specifieke hardware (lees met name TV kaarten DVB-S, DVB-C and DVB-T) die dreambox gebruikt. .
Maar is een dreambox dan niet een beter startpunt (let wel dat niet alle versie even veel intern geheugen hebben en dat is dacht ik nit uit te breiden)?
In aanvulling op mijn voorgangers en als antwoord op je 2e vraag: LinVDR werkt als een soort firmware.quote:GranCanaria schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:34:
R
Nee, dat is gratis.quote:rutgerberge schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:15:
ps, canal digital gaat het EK in HD uitzenden.
zit dit in het basispakket??
Cyberdyne Systems - SKYNET Division
Wat je in moet stellen hangt uiteraard geheel af wat er buiten staat/hangt.quote:ragingbull schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:42:
Nu vraag ik me af wat ik bij de TVserver moet instellen. Ik kan onder LNB-Setup 4 schotels aangeven, één zou wel voldoende zijn, maar welke keuzes moet ik maken onder, DiSEqC, Band, Satallite..?
remco_k wijzigde dit bericht 06-06-2008 14:02 (56%)
Klopt. Je zou alleen het menu van de module op kunnen vragen, dan weet je iig dat hij de module ziet. Maar of er dan ook vlekkeloos beeld uit gaat komen weet je dan nog niet.quote:remco_k schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:56:
Ennuh, zonder schotel en LNB's kan je de set (en dus ook de CI module) geheel niet testen, laat staan troubleshooten.
Bezig met ICND1 Done, ICND2 Done, SND Done , SNRS,SNPA,CANAC,IPS.
Hooguit een handjevol, en dat zijn dan kanalen die je niet dagelijks kijkt.quote:Capo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:23:
Zijn er al veel HD kanalen ?
Over een dreambox wil ik wel wat kwijt: de 7025 kan sommige HDTV kanalen (MPEG4) niet ontvangen, enkel de MPEG2 kanalen lukt wel. De 8000 zou dat wel kunnen maar die specs ken ik zo even niet.quote:Iemand die nog iets zinnigs kan zeggen over welke receiver i.c.m HDMI, Harddisk recording, etc. en ook wat mogelijkheden van de dreambox ?
Alleen honden hebben een baasquote:ragingbull schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:53:
Ik hoor net dat het instellen van de juiste schotel instellingen gelukt is van mijn baas. Het beeld is geweldig via de HDMI op zijn tv
98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both
Iedereen heeft een baas, zelfs de president van Amerika. Maar goed......quote:Crusader schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:38:
[...]
Alleen honden hebben een baas
Maar mooi dat het gelukt is, al is het geen HD ontvanger toch?
Woef!quote:ragingbull schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:07:
Iedereen heeft een baas, zelfs de president van Amerika. Maar goed......
Het is geen HD, wel digitale TV op zijn best. Zeker omdat het via DVI > HDMI naar een full HD lcd panel gaat is het beeld om te likken...
Er zijn ook SD-ontvangers met HDMI onder de 100 euro, ik vraag me af of die net zo'n goed beeld geven.quote:iceke schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:27:
HD is mooi natuurlijk, probleem is dat er voor 90% van de tijd gewoon geen leuke content is....
Maar, ik heb nu een Kathrein 910 via hdmi aangesloten op m'n Panaplasma en het beeld op de gewone zenders is er stukken op vooruit gegaan tegenover de dreambox vroeger(Component &upscaled door de versterker)
Dus, upgraden naar een hd onvanger is z'n 300¤ meer dan waard, niet omdat de hd kanalen zo goed zijn, maar omdat het beeld er door hdmi stukken op vooruit gaat.
De DM800 heeft anders ook gewoon HDMI out, maar dat wist je waarschijnlijk alquote:iceke schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:27:
HD is mooi natuurlijk, probleem is dat er voor 90% van de tijd gewoon geen leuke content is....
Maar, ik heb nu een Kathrein 910 via hdmi aangesloten op m'n Panaplasma en het beeld op de gewone zenders is er stukken op vooruit gegaan tegenover de dreambox vroeger(Component &upscaled door de versterker)
Dus, upgraden naar een hd onvanger is z'n 300¤ meer dan waard, niet omdat de hd kanalen zo goed zijn, maar omdat het beeld er door hdmi stukken op vooruit gaat.
98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » Televisie via de satelliet: DVB-S
Pagina's: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos