Hoofdcategorieën
Topicacties

Televisie via de satelliet: DVB-S

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 last

Reageer Nieuw Topic
Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
StephanL schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:36:
Zag net op de website van canaaldigitaal dat ze nu komen met een HDTV pakket. Vooralsnog zitten er de zenders Discovery Channel, National Geographic, en Brava hd in.

Beetje laat als je het mij vraagt, maar beter laat dan nooit. Het lijkt er op dat alles vooralsnog in 720P wordt uitgezonden. Niks er over kunnen vinden dus ik denk dat het 720P is, is vooralsnog de europese standaard als ik het goed heb.
Brava was 1080i geloof ik. Niet dat het in de praktijk zoveel uitmaakt op een "normale" TV en "normale" kijkafstand (deinterlacing kost ook scherpte, daar heeft 720p weer geen last van).

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 13-04-2008 17:40 (5%)

Op 6 wielen
Reg. datum: 15 december 1999

quote:
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:53:
[...]

Het zal wel werken, ik heb eerder zulke setups gezien. Alleen heb je iets minder regenreserve. Als je niet zo veel naar de Hotbird kijkt kan je overwegen om Astra 23,5 in het brandpunt te plaatsen, Hotbird is toch erg sterk en 28,2-28,5 oost is dan sterker. :)
Hotbird kijk ik bijna niet. Ik ga gewoon voor die multifeed houder icm Alps LNB's. Hoe doe ik dat trouwens, die Astra 23,5 in het brandpunt plaatsen? :$

Semoekber.

quote:
Wokschotel schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:56:
[...]
Hotbird kijk ik bijna niet. Ik ga gewoon voor die multifeed houder icm Alps LNB's. Hoe doe ik dat trouwens, die Astra 23,5 in het brandpunt plaatsen? :$
Als je achter de schotel staat heb je van links naar rechts Hotbird, Astra 1, Astra 3A/1E, Astra 2/Eurobird. Plaats de LNB voor Astra 3A/1E dan op de plek waar normaal de LNB zou staan als je maar één LNB op je schotel zou hebben.
Biertje?
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
megatronics schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:07:
Hier wordt komende week ook de schotel aangepast van Astra 1 naar Astra 1, 2 en 3. De Triax 64 wordt vervangen door een Triax 78 en de 2 nieuwe LNB worden ALPS in verband met de geringe dikte.
Ondertussen hangt de opstelling:

http://www.spilleman.net/gathering/schotel.jpg

Zoals op de foto te zien is, staan de LNB's voor de Astra 1 en Astra 3 erg dicht op elkaar, vandaar dat daarvoor de dunne ALPS LNB's worden gebruikt. Mijn 'oude' LNB doet nu dienst voor de Astra 2.

In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.

Op 6 wielen
Reg. datum: 15 december 1999

quote:
megatronics schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:18:
[...]

Ondertussen hangt de opstelling:

[afbeelding]

Zoals op de foto te zien is, staan de LNB's voor de Astra 1 en Astra 3 erg dicht op elkaar, vandaar dat daarvoor de dunne ALPS LNB's worden gebruikt. Mijn 'oude' LNB doet nu dienst voor de Astra 2.
Ziet er goed uit. Ik zit nu alleen nog te twijfelen tussen een Multytenne of m'n huidige Triax 78 cm uitbreiden met een multiblock. Gezien het gemak van de Multytennen en de lage prijs is dat een zeer aardig alternatief...

Biertje?
Reg. datum: 26 januari 2004

Multytenne was voor mij geen optie, aangezien ik 3 ontvangers heb (een single tuner op de slaapkamer en een twin tuner in de woonkamer) en de Multytenne alleen een singe en twin leverd.

In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.

Bedwater

Van de week ook maar eens een LNB voor de Astra-3 bijgeplaatst. De HD-kanalen gaven de doorslag.
Het grappige was dat ik eigenlijk totaal geen zin had om de boel goed uit te richten (Astra 1 en 2 had ik al netjes fijn afgesteld met satfinder), en dus maar de positie had berekend. Dat bleek dus aardig goed te zijn, want het signaal knalde meteen met 100% naar binnen, en de HD-kanalen deden het zelfs met een aardig zware nachtelijke regenbui nog zonder problemen 8) .

Alleen had ik het snoertje net iets te kort afgeknipt...
http://www.flickoramio.com/img/3750/964e365ee8006ed65a2ebc152f41e716/0/IMG_0081%20Schotel.jpg

EOS 40D · accesoires
Fotoblog · Flickr
Photo upload

Semoekber.

Spot ik daar een Spaun switch? :)

En ja, als je je LNB lukraak tussen 19,2 en 28,2 zet zal je vrijwel zeker goed signaal hebben. Toen ik nog een schotel binnen had kon ik op sterkte die 23,5 absoluut niet vinden, en uiteindelijk kreeg ik hem te pakken door het zwakste punt op de satfinder tussen 19,2 en 28,2 te zoeken. :+
Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
Wokschotel schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:37:
[...]

Ziet er goed uit. Ik zit nu alleen nog te twijfelen tussen een Multytenne of m'n huidige Triax 78 cm uitbreiden met een multiblock. Gezien het gemak van de Multytennen en de lage prijs is dat een zeer aardig alternatief...
Multytenne werkt goed ... alleen heb je snel last bij een beetje regenachtig weer.
Een 78 / 88 triax heeft veel meer om dit op te vangen.
Dit uit ervaring met multytenne en triax.

Arc Nature

quote:
frissie schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:46:
[...]

Multytenne werkt goed ... alleen heb je snel last bij een beetje regenachtig weer.
Een 78 / 88 triax heeft veel meer om dit op te vangen.
Dit uit ervaring met multytenne en triax.
Een collega van me heeft ook zo'n Multytenne maar heeft nu al met twee exemplaren last van letterlijke brandpunten, de kop van de LNB bevat kleine verbrandde plekjes in het centrum van de LNB's waarvoor geen verklaring gevonden kan worden. Multytenne heeft 'm wel kosteloos omgeruild. Met zijn tweede exemplaar heeft hij dit nu weer. Heel vaag...

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Semoekber.

quote:
Crusader schreef op woensdag 23 april 2008 @ 07:25:
[...]

Een collega van me heeft ook zo'n Multytenne maar heeft nu al met twee exemplaren last van letterlijke brandpunten, de kop van de LNB bevat kleine verbrandde plekjes in het centrum van de LNB's waarvoor geen verklaring gevonden kan worden. Multytenne heeft 'm wel kosteloos omgeruild. Met zijn tweede exemplaar heeft hij dit nu weer. Heel vaag...
De zon gaat wel eens langs de satellieten. De meeste schotels reflecteren dat ook. Je krijgt dan hetzelfde effect als mieren onder een vergrootglas. :o
Arc Nature

quote:
W3ird_N3rd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:23:
[...]

De zon gaat wel eens langs de satellieten. De meeste schotels reflecteren dat ook. Je krijgt dan hetzelfde effect als mieren onder een vergrootglas. :o
Dat was ook mijn reactie, maar had er verder nog nooit van praktijkgevallen gehoord.
Dan zou dit toch wel heel erg vaak voor moeten komen, iedere schotel hangt immers met vrij zicht naar de lucht waar de zon wel eens langskomt.

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Semoekber.

quote:
Crusader schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:22:
[...]

Dat was ook mijn reactie, maar had er verder nog nooit van praktijkgevallen gehoord.
Dan zou dit toch wel heel erg vaak voor moeten komen, iedere schotel hangt immers met vrij zicht naar de lucht waar de zon wel eens langskomt.
Klopt, het komt ook vaker voor. Maar vermoedelijk zal niet iedere schotel even goed reflecteren.

[edit]Dit topic kreeg toevallig nu een schop: http://www.sat4all.com/fo...b/showflat/Number/1205678

Iemand anders die er ook last van heeft. :)

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 24-04-2008 23:47 (15%)

lurking is an art
Reg. datum: 17 augustus 2000

Ook ik ga over op satteliet (Ik ga principieel niet meer terug naar Telenet, na een fikse ruzie en m'n vrouw wil normale tv blijven kijken:) )

Nu heb ik rondgekeken en door alle info doet m'n hoofd een beetje tollen..
Wat ik wil is het ontvangen van tv-vlaanderen en eventueel canal digitaal. M'n vrouw wilde, als het mogelijk is ook enkele Indiaase zenders ontvangen, maar aangezien de sats net onder de horizon liggen, gaat dat helaas niet lukken. Wel zijn er enkele FTA zenders beschikbaar op bvb eurobird en hotbird (zie http://nl.kingofsat.net/find2.php?num_pays=41&ordre=freq )
Hier ga ik dan ook voor.

Daarom wil ik iig deze 2 sats ontvangen inc. de 3 astra's. Als het goed is, is de eurobird op dezelfde LNB te ontvangen als de Astra2.

Ons budget ligt op ¤ 300. Dit is best krap, vandaar dat er een deel nieuw gekocht zal gaan worden en een deel tweedehands.

Zelf zat ik aan de volgende opties te denken, waar eventueel nog wat toegevoegd moet worden en zeker nog wat geschrapt.

Schotel
4 LNB's +houder
switch
kabel
tuner
CI module

(Voor de nieuw prijzen ben ik uitgegaan van cardwriter.nl)

schotel
Triax 88 cm (Nieuw ¤55.00)
Triax 110 cm (nieuw ¤79.00)
Triax houder voor 4 LNB's (¤ 20.00)

Visiosat Bi sattelite G4 quadro (nieuw ¤ 129.00)

Wavefrontier T55 (85.00) Echter deze lijkt me een beetje overkill. Tevens is het moeilijker om deze schotelk te richten, vooral als beginner.

LNB
Vanwege het kleine appartement is er maar 1 TV aanwezig. Ik ga dan ook voor een aantal single LNB's. Dual en Quad is niet nodig denk ik ivm maar 1 tuner. 4 LNB's zijn er noodzakelijk voor de 4 sats (eigenlijk 5)

ALPS single LNB ( ¤10.00 x 4 stuks)

switches
Ook switches heb je in verschillende maten en kwaliteit. Spaun heeft een hele goede naam. Dit is dan ook mijn keuze, echter vraag ik mij weer af, is dit geen overkill?

De spaun 4/1 kost ruim ¤ 45.00 en een houder voor buiten bijna ¤10.00
voor rond de ¤ 15.00 heb je de 4/1's van de volgende merken: Edison, maxDigital en Maximum Digiality. Dit zijn natuurlik niet alle merken. Wat raden jullie aan.

Kabel
Coax kabel 50m: Hirschmann Koka 799 (online gezien voor ¤ 1.0 per strekkende meter, weet niet hoe duur het is bij de kabelboer) 50m komt dus op ¤ 50.00
Connectoren e.d. ¤ 10.00

bevestiging
tegelvoet ¤ 40.00

tuner
De tuner is het meest uitgebreide item van de set. Ook het meest gevarieerde met 1001 verschillen.

Dit moet een single tuner zijn (dual mag natuurlijk altijd) en moet een CI interface hebben (het liefst meerdere) ivm 2 kaarten. Opnemen op HD is leuk maar niet noodzakelijk. Wat raden jullie aan. Zelf ben ik tot de volgende 2 tuners gekomen (heeft ook met de prijs te maken): Humax 5400 (geen echte specs kunnen vinden, maar wel goede ervaringen gelezen) en de DM 500s (specs zie beneden, van een ebay user)

Beide zijn te krijgen voor rond de ¤ 150.00. Volgens mij ook alle 2 zondder HDD mogelijkheid. Humax is btw tweedehands en de DM schijnt nieuw te zijn.

cam
volgens mij geen andere cam nodig

CI
optioneel een Ashton 1.07 IC (rond de ¤ 80.00)

heb ik nu alles?

Hoop dat jullie me willen helpen met schrappen en toevoegen.

-----------------------------------------
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
Nieuwe dreambox 500S met originele Linux software, indien gewenst kan er andere software geladen worden. Is eveneens geschikt voor TV Vlaanderen.

Ook mogelijkheid tot cardsharing.

Je vends un démodulateur satellite fonctionnant sous linux de la marque Dreambox 500S.

- 250 MHz IBM PowerPC Processor (350 Mips)
- Linux Operating System
- 1 x Smartcard-Reader
- MPEG2 Hardware decoding
- Common available NIMs (DVB-S, DVB-C)
- V.24/RS232 Interface
- 100Mbit full duplex Ethernet Interface
- 2 LED status
- unlimited channel lists for TV/Radio
- channel-change time < 1 second
- full automatic service scan
- supports directly bouquet-lists (indirect unlimited)
- supports EPG (electronic program guide)
- supports multiple LNB-Switching control (supports DiSEqC)
- fully adaptable OSD in many languages (skin-support)
- SPDI/F Interface for digital bit stream out (AC-3 / DTS)
- 1 x Scart-interfaces (fully controlled by software)

Product | DreamBox DM500 technical data

DVB-S Tuner:
Frequency Range 950 ?. 2150 MHz
Signal Level - 65 dBm ?. - 25 dBm
Signal-to-Noise Level 12 dB max.
DBS-Tuner Input Connector F-Type female
Input Impedance 75 Ohm
AFC +/- 3 MHz
Demodulation Shaped QPSK
Input Symbol rate 2 ?. 45 Mbaud/s, SCPC / MCPC
FEC Viterbi and Reed-Solomon
Viterbirate 1/2, 2/3, 3/4, 5/6, 7/8, automatic assimilation
Roll-off Factor 35 %
Demultiplexing according ISO 13818-1

Video decoder:
Video Compression MPEG-2 and MPEG-1 compatible
Video Standard PAL G/ 25 Hz
Video Formats 4:3 / 16:9
Footage 16:9, automatic assimilation for 16:9 TV-Device (over Scart)
Letterbox precolating for 4:3 TV-Device

Audio decoder:
Audiokompression MPEG-1 & MPEG-2 Layer I and II
Audio Mode Dual (main/sub), Stereo
Frequency: 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 16 kHz, 22.05 kHz, 24 kHz

Output analog:
Output Level L/R 0,5 Vss on 600 Ohm
THD > 60 dB (1 kHz)
Crosstalk < -65 dB

Output digital:
Output Level 0,5 Vss on 75 Ohm
Sampled Data Filtering 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz
S/PDIF-Output optical (AC3)

Video parameter:
Input Level FBAS 1 Vss +/- 0.3 dB on 75 Ohm
Teletext filter in conformity with ETS 300 472 Standard

TV-Scart:
Output: FBAS,RGB,S-VHS over OSD selectable

Serielle Interface RS 232:
Typ RS232 bidirectional
Bitrate 115,2 kBit/s max.
Plug Connector SUB-D-9
Function Update of Firmware and Preprogramming

Ethernet:
100 MBit compatible, bi-direktional interface
Function Update of Firmware and Preprogramming

LNB Power and polarisation:
LNB Current 500mA max. ; short-circuit-proof
LNB Voltage vertical < 14V without load, > 11,5V at 400mA
LNB Voltage horizontal < 20V without load, > 17,3V at 400mA
LNB shut-off at Standby-Mode

Count of active satellite position:
DiSEqC 1.0/1.2 SAT POSITION / SAT OPTION
DiSEqC - Rotor Control

Power consumption:
< 10W / 12V

Input voltage:
DC12V,alternating acurrent +/- 15%

Extern power supply:
Input:
110-240V AC / 50-60Hz / 0,6A
Output:
12V = / 1A

Physical specification:
Ambient Temperature +15°C...+35°C
Humidity < 80%
Size (W x D x H): 195 mm x 130 mm x 40 mm
Weight: 0,6 kg

Sharad R,.
i hope that after I die,
people will say of me...

that guy sure owed me a lot of money...

Semoekber.

Schotel: je kan ook een Technisat Multytenne overwegen voor ¤129,-. Dan heb je ook geen losse LNB's en switch meer nodig, en er zit geloof ik ook al 10 meter kabel bij.

Switch: neem een switch voor ¤6 inclusief behuizing voor buiten uit Duitsland. Met zo'n budget zeker geen geld in een Spaun stoppen.

Kabel: hoe lang moet de kabel van schotel tot ontvanger worden? Tot een meter of 20 geeft goedkope kabel ook geen noemenswaardige problemen, als het langer moet heb je mogelijk versterkers nodig en dat is minder handig.

Als CAM kan je nog flink besparen door een Matrix Reborn in plaats van de Aston 1.07 te nemen. De Matrix zapt geloof ik iets trager en is in geval van matige ontvangers soms iets minder goed compatible, maar over het algemeen (met een goede ontvanger) zal je er geen problemen mee hebben. De Matrix is al voor 30 à 35 euro te krijgen dus dat scheelt flink. Je kan een CAM ook prima 2dehands kopen, vraag in geval van een Matrix dan wel om een "maagdelijke" CAM.

Sowieso is bijna alles goedkoper in Duitsland, zie ook de startpost.

Een Dreambox is vooral voor de hobby, je kan er veel mee maar dan zal je je er ook wat in moeten verdiepen. B.v. een Vantage X201S CI zal het goed doen als "gewone" ontvanger. Er zijn natuurlijk ook andere merken als Topfield, Humax, Technisat enzovoorts maar dit is vaak voor een gedeeltelijk ook persoonlijke voorkeur. Ook zijn er veel goedkope receivers waarvan een aantal het ook prima zullen doen. 2dehands zie je ook wel eens wat leuks en kan je aardig besparen, vooral sat4all V&A forums in de gaten houden.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 01-05-2008 17:02 (27%)

een cassette bandje was genoeg

@Sharad R:
Heb je ook overwogen om een rotor aan te schaffen?
Scheelt je misschien aanzienlijk in kosten, aangezien je maar 1 LNB nodig hebt en een standaard schotel.
Een rotor kost ¤49,95
Ik denk dat je goedkoper uitkomt en je bent enerzijds veel flexibeler in de ontvangst van verschillende satellieten. Maar anderzijds is het lastig als je later een 2e tuner aan wilt sluiten, die is verplicht om mee te gaan met de stand van de rotor.

remco_k wijzigde dit bericht 02-05-2008 10:34 (26%)

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

lurking is an art

quote:
W3ird_N3rd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:53:
Schotel: je kan ook een Technisat Multytenne overwegen voor ¤129,-. Dan heb je ook geen losse LNB's en switch meer nodig, en er zit geloof ik ook al 10 meter kabel bij.
Heb de multytenne nog niet overwogen. juist omdat het een kleine schotel is en omdat het een vaste positie heeft, terwijl de andere schotels nog wel aangepast kan worden
quote:
Switch: neem een switch voor ¤6 inclusief behuizing voor buiten uit Duitsland. Met zo'n budget zeker geen geld in een Spaun stoppen.
Das duidelijk. Ga ik voor een goedkope switch. ¤ 6.00 lijkt me wel heel erg goedkoop en is de helf van wat ze op cardwriter als normale switches hebben.

Nog een bepaald merk dat de voorkeur heeft. De maximum ziet er op zich wel goed uit. (startpost ga ik zo nog even doornemen voor de duitse shops.
quote:
Kabel: hoe lang moet de kabel van schotel tot ontvanger worden? Tot een meter of 20 geeft goedkope kabel ook geen noemenswaardige problemen, als het langer moet heb je mogelijk versterkers nodig en dat is minder handig.
Bij mij moet ie helaas om het appartement heen, waarbij je op ongeveer 45m komt. Dan wil ik het wel meteen goed doen. En zeker zonder versterkers ertussen, als dat kan.
quote:
Als CAM kan je nog flink besparen door een Matrix Reborn in plaats van de Aston 1.07 te nemen. De Matrix zapt geloof ik iets trager en is in geval van matige ontvangers soms iets minder goed compatible, maar over het algemeen (met een goede ontvanger) zal je er geen problemen mee hebben. De Matrix is al voor 30 à 35 euro te krijgen dus dat scheelt flink. Je kan een CAM ook prima 2dehands kopen, vraag in geval van een Matrix dan wel om een "maagdelijke" CAM.
Zag bij de Matrix geen SECA staan, vandaar dat ik voor de Aston was gegaan. Maar is zeker iets waar ik naar zal gaan kijken.

wat bedoel je met 'maagdelijk' ?

[qoute]
Sowieso is bijna alles goedkoper in Duitsland, zie ook de startpost.
[/quote]
ga ik straks nog even naar kijken
quote:
Een Dreambox is vooral voor de hobby, je kan er veel mee maar dan zal je je er ook wat in moeten verdiepen. B.v. een Vantage X201S CI zal het goed doen als "gewone" ontvanger. Er zijn natuurlijk ook andere merken als Topfield, Humax, Technisat enzovoorts maar dit is vaak voor een gedeeltelijk ook persoonlijke voorkeur. Ook zijn er veel goedkope receivers waarvan een aantal het ook prima zullen doen. 2dehands zie je ook wel eens wat leuks en kan je aardig besparen, vooral sat4all V&A forums in de gaten houden.
Sat4all heb ik de afgelopen dagen al in de gaten gehouden. Veel info en m'n hoofd tolt er nog steeds van..:)

Ik zal iig de alternatieven goed in de gaten houden.

tnx

Sharad R,.
i hope that after I die,
people will say of me...

lurking is an art

quote:
remco_k schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:32:
@Sharad R:
Heb je ook overwogen om een rotor aan te schaffen?
Scheelt je misschien aanzienlijk in kosten, aangezien je maar 1 LNB nodig hebt en een standaard schotel.
Een rotor kost ¤49,95
Ik denk dat je goedkoper uitkomt en je bent enerzijds veel flexibeler in de ontvangst van verschillende satellieten. Maar anderzijds is het lastig als je later een 2e tuner aan wilt sluiten, die is verplicht om mee te gaan met de stand van de rotor.
Een 2e tuner is momenteel nog zeker geen optie, zeker omdat ik nog geen 2e tv in huis kan plaatsen..

Een kleinere schotel scheelt toch ¤20 en 3 x LNB ook bijna ¤30. Alleen moet de tuner dat wel ondersteunen, waardoor er weer een beperking optreed. Ik moet dus eerst nog even uitzoeken, welke tuner ik moet/ wil hebben binnen mijn prijsklasse en of deze dan ook de rotor ondersteund (deden ze volgens mij niet allemaal).

ga er achteraan..

tnx

Sharad R,.
i hope that after I die,
people will say of me...

Reg. datum: 30 november 2006

Is op een multitenne astra2 en turksat 1c mogelijk?

Ik heb nu een topfield 4000pvr, een erg fijne en stabiele receiver, herop heb ik voorheen 2 schotels gehad, 1 op astra en 1 op turksat, mijn achtertuin leek toen net een legerbasis.

Ik heb nog een disecq motor echter heb ik geen zin om hem af te stellen.

Nu wil ik een nieuwe receiver kopen, het liefst eentje met hdtv ondersteuning, pvr en wat de dreambox kan :)

Echter is dat voor mij nog veel uitzoekwerk daar een dreambox 600 eigenlijk de ideale receiver is, lekker klein, pvr ondersteuning, veel pret.

Reg. datum: 08 juli 2007

Ik wil een Dreambox en alle benodigd heden om deze optimale te kunnen gebruiken. Ik heb onlangs een offerte van iemand binnen gekregen en die vroeg voor een Dreambox 500S Plus uitvoering en montage een slordige 490 Euro inclusief CS voor 1 jaar (Nederlandse TV). Als ik TV Vlaanderen bij wilde hebben moest ik nog eens 50 Euro extra boven op totale offerte bedrag neer tellen.

Wat vinden jullie van 490 Euro voor een instap model plus wat boor en hang werk en een CS dat weer verkregen is via via?

Modbreak:
Gelieve te stoppen met "patsen" met je warez

Koeitje wijzigde dit bericht 02-05-2008 20:39 (6%)

Reg. datum: 30 november 2006

Modbreak:
Gelieve te stoppen met "patsen" met je warez en/of requests

Koeitje wijzigde dit bericht 03-05-2008 21:34 (74%)

Arc Nature

quote:
GranCanaria schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:21:Nu wil ik een nieuwe receiver kopen, het liefst eentje met hdtv ondersteuning, pvr en wat de dreambox kan :)
Dreambox 800S :)

Crusader wijzigde dit bericht 02-05-2008 14:12 (6%)

Nu ook CCNA!

Ik heb nu een HTPC met een floppyDTV kaart erin, zodat ik ook DVB-S kan ontvangen op mijn HTPC.

Nu heb ik het probleem, dat het beeld om de paar seconde even vertraagd, zowel met de meegeleverde software als met mediaportal.
Heb al een aantal verschillende codecs geprobeerd, maar nu verdenk ik mijn matrix (reborn?) CAM ervan dat deze het probleem is.
Ook merk ik dat als ik afstem op een gecodeerd kanaal, dat ik de cam module eruit moet halen en opnieuw moet plaatsen als ik weer een andere zender wil kijken.

Nu wil ik dus een fatsoenlijke cam kopen voor de HTPC, maar weet nog niet exact welke ik nodig heb.
Ik zie de mediaguard cam, deze is door C+ erkend, is dat dan ook de beste cam die ik kan kopen? (ik gebruik een normale Canal+ kaart)

Ik zie ook de nieuwe aston cam, bijna dezelfde prijs, dus is het even de vraag welke cam het beste is.

RonnieB82 wijzigde dit bericht 16-05-2008 15:26 (18%)

-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex

een cassette bandje was genoeg

quote:
RonnieB82 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:23:
Ik heb nu een HTPC met een floppyDTV kaart erin, zodat ik ook DVB-S kan ontvangen op mijn HTPC.

Nu heb ik het probleem, dat het beeld om de paar seconde even vertraagd, zowel met de meegeleverde software als met mediaportal.
Heb al een aantal verschillende codecs geprobeerd, maar nu verdenk ik mijn matrix (reborn?) CAM ervan dat deze het probleem is.

Nu wil ik dus een fatsoenlijke cam kopen voor de HTPC, maar weet nog niet exact welke ik nodig heb.
Ik zie de mediaguard cam, deze is door C+ erkend, is dat dan ook de beste cam die ik kan kopen? (ik gebruik een normale Canal+ kaart)
Heb je het probleem ook bij FTA zenders? (BVN, Deluxe music ... )

Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl

Nu ook CCNA!

quote:
remco_k schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:27:
[...]

Heb je het probleem ook bij FTA zenders? (BVN, Deluxe music ... )
Dat is iets wat ik me net nog bedacht inderdaad, vanavond ruk ik de CAM er even uit, en test ik op een FTA kanaal, om te kijken of het probleem echt in de CAM zit.

ill keep you posted ;)

-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: