Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas
Toch zou ik eerst even twee maanden wachten of die OS niet vreemd doet, ik heb een aantal middagen met een 80-400OS geschoten maar ik was er niet kapot van: af en toe deed het ding vreemd. Maar qua prijs heb je zeker gelijk, nu hopen dat er zoiets komt met een goede uitwerkingquote:Arfman schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:58:
Nu nog een 70-200 f/2.8 OS, voor rond de 1200 euro. Dan hebben ze een hele sterke concurrent voor de veel te dure Nikkor 70-200VR.
Daar werd al eerder om geroepen (geschreeuwd zelfsquote:Arfman schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 09:58:
Nu nog een 70-200 f/2.8 OS, voor rond de 1200 euro. Dan hebben ze een hele sterke concurrent voor de veel te dure Nikkor 70-200VR.
Dat 'klantenverlies' potentieel snijdt dus aan 2 kanten, en dat wil Sigma niet hebben, behalve als ze de prijs dus beperkt zouden kunnen houden (bv rond de 1000 eur, zoals die 70-200 f/2.8 eerst was)
Een andere optie is dat ze de 70-200 f/2.8 gewoon in duo uitbrengen: dus met en zonder OS, en dat mensen dan mogen kiezen, wie weet. Nikon heeft dat ook gewoon met de 70-200 AF-S VR en de 80-200 AF-S
Eigenlijk kan Canon dan niet meer achterblijven.. Wanneer komt de Canon 18-200 IS USM?
Ook die Canon media-ding lijkt me wel een mooi apparaat, maar wel redelijk aan de maat zeg.. Jammer dat er niks is dat je op je camera kunt schroeven, ik denk dat er in de grip nog wel plaats was geweest voor een klein hd-tje..
WVL_KsZeN wijzigde dit bericht 26-09-2006 10:19 (13%)
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Juistem, daar zat ik ook aan te denken. Gewoon lekker naast elkaar uitbrengenquote:Remy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:14:
[...]
Een andere optie is dat ze de 70-200 f/2.8 gewoon in duo uitbrengen: dus met en zonder OS, en dat mensen dan mogen kiezen, wie weet. Nikon heeft dat ook gewoon met de 70-200 AF-S VR en de 80-200 AF-S
en verdomd, het is een 3.5-5.6 en NIET een 3.5-6.3 zoals op de link van Remy... De diafragma-waarden zijn dus precies hetzelfde als die van de Nikon 18-200VR.. wat een verrassing
Overigens, over de Fuji S5: uit het persbericht dit stukje:
Vertaling: wij maken bij Fuji liever sensors die beter zijn op allerlei gebieden dan sensors waar alleen maar meer MPs op gepropt worden. Een bewonderenswaardige koersquote:Fujifilm believes improvements in these key areas will be of more true value to professional photographers – the challenge is quality of information, not quantity of information.
Ho! niet zo snel!! Op de site van Sigma staat de 50-500 wel gewoon aangegeven als 6.3 lens. Ik denk dat de 18-200 OS dus echt 5.6 als max diafragma heeft.. Het truukje weet ik van (de gewone 18-200 staat ook als 3.5-6.3), maar daar heeft deze lens niets mee van doen..quote:Remy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:19:
Psst, dat is een truukje wat Sigma uithaalt: doen ze ook met de 50-500 die eigenlijk f/6.3 op het eind is, maar softwarematig zegt de lens tegen de body f/5.6: zodat de body toch nog focust
Leuk dit soort marketingpraat, meer is het niet. Uit het feit dat je het vervolgens bewonderenswaardig noemt blijkt dat het werktquote:Remy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:19:
Vertaling: wij maken bij Fuji liever sensors die beter zijn op allerlei gebieden dan sensors waar alleen maar meer MPs op gepropt worden. Een bewonderenswaardige koers
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog
Reg. datum: 17 juli 2004
Als je op het fototje klikt op de sigma site dan zie je dat het wel 6.3 is. het is dus een foutje op de sigma site.quote:Remy schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:35:
Ah, dan heeft Imaging Resource een foutje gemaaktIk denk doordat de versie zonder OS wèl f/6.3 is en niet f/5.6. Ik zal het ook even in de TS zetten
Leuk die megapixelrace die ook marketingpraat isquote:Beaves schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:23:
[...]
Leuk dit soort marketingpraat, meer is het niet. Uit het feit dat je het vervolgens bewonderenswaardig noemt blijkt dat het werkt
Dat ik het bewonderenswaardig noem heeft alleen te maken met dat er vele 10MP cams op de markt zijn nu, terwijl teveel mensen dat totaal niet nodig hebben: die hebben meer aan echte kwaliteit
Maar als jij dit als marketingpraat ziet, prima hoor
Remy wijzigde dit bericht 26-09-2006 12:28 (19%)
Silent Thunder wijzigde dit bericht 26-09-2006 12:32 (115%)
// Nikon D300
// 10.5mm f/2.8 // 17-55mm f/2.8 // 70-200mm f/2.8 VR // TC-14E II
Verrek! of zouden ze zelf de lens gesoept hebben en een foutje hebben gemaakt? Ik denk zelf eigenlijk dat het toch een kopie van de Nikon lens is, dat hadden ze bij de 80-400 toch ook gedaan? Ik snap het niet meer.quote:JjJames schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:26:
[...]
Als je op het fototje klikt op de sigma site dan zie je dat het wel 6.3 is. het is dus een foutje op de sigma site.
Reg. datum: 13 februari 2002
Voor mij geen 35-100, voor mij de aangekondigde Leica 25mm.
Meer info kan je hier vinden: http://panasonic.co.jp/pa...ed_focal_length_lens.html
Daarnaast ook nog 4 nieuwe Sigma lenzen voor FT:
Voor FT mensen met wat extra zakgeld, Sigma 300-800 HSM
http://www.letsgodigital....sigma_telephoto_apo_lens/
En de Sigma APO 135-400mm F4.5-5.6 lens
http://www.letsgodigital....sigma_apo_telephoto_lens/
Sigma 24mm F1.8 EX DG Aspherical Macro lens
http://www.letsgodigital....ma_aspherical_macro_lens/
Sigma 18-50mm F2.8 EX DC Macro lens
http://www.letsgodigital.org/en/10422/sigma_dc_macro_lens/
Excibular wijzigde dit bericht 26-09-2006 20:28 (53%)

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...
Haha, zit je er zo om te springen dan?quote:Silent Thunder schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:31:
Zal wel niks worden met de d3H op deze beurs
Maar idd, D3H zal wel PMA volgend jaar aangekondigd worden: Nikon heeft toch meer tijd nodig blijkbaar
quote:Remy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:08:
[...]
Haha, zit je er zo om te springen dan?
Maar idd, D3H zal wel PMA volgend jaar aangekondigd worden: Nikon heeft toch meer tijd nodig blijkbaar
Photokina blijkt redelijk mager te zijn, zowel van Nikon als Canon. 400D erbij, D80 erbij, wat glas (toegeven, daar zit wel begeerlijk spul tussen) en wat powershotjes/coolpixjes. Geen grote knallers in het top-segment. Voorheen was de 2-jaarlijkse Photokina daarvoor het uitgekozen platform (1Ds Mk II in '04, 1Ds in '02)
Voor Canon is er dan nog de extra omstandigheid dat ze komend jaar 70 jaar bestaan, dus zou het niet helemaal vreemd zijn als ze nu knallers opsparen volgend jaar groots uit te pakken. PMA zou dus wel eens erg interessant kunnen worden: 1Ds Mk III, 40D, D3H, misschien ook een D200 upgrade?
[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'
De D3H is als apparaat niet zo interessant, maar het feit dat als die zijn snuit laat zien op de markt er een berg D2H's 2ehands worden aangeboden tegen erg leuke prijzen wélquote:Remy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:08:
[...]
Haha, zit je er zo om te springen dan?
Misschien dat de D3H voor jou als apparaat interessanter wordt als er een Fuji-sensor in zit?quote:De D3H is als apparaat niet zo interessant,
Op dit moment is het al zo dat er veel D2H's op de 2ehands markt worden aangeboden tegen leuke prijzen trouwens: door overstap naar D2Hs of andere body's
quote:Remy schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:01:
[...]
Misschien dat de D3H voor jou als apparaat interessanter wordt als er een Fuji-sensor in zit?
Op dit moment is het al zo dat er veel D2H's op de 2ehands markt worden aangeboden tegen leuke prijzen trouwens: door overstap naar D2Hs of andere body's
Ik vind de D3H reuze interessant, maar zooo ver buiten mijn budget. Sterker nog, een 2e hands D2H is op het moment al out of reach
Maar daarom wacht ik rustig af
Ik hoop eigenlijk dat ze bij de PMA de 70-200/2.8IS een kleine update geven met de nieuwe vier-stops IS van de 70-200F/4IS. Dan kan ik het voor mezelf wel rechtvaardigen tegen die tijd met het oog op de reis naar Amerika en het werk wat ik doequote:JumpStart schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:47:
Voor Canon is er dan nog de extra omstandigheid dat ze komend jaar 70 jaar bestaan, dus zou het niet helemaal vreemd zijn als ze nu knallers opsparen volgend jaar groots uit te pakken. PMA zou dus wel eens erg interessant kunnen worden: 1Ds Mk III, 40D, D3H, misschien ook een D200 upgrade?
quote:According to the chief editor of the swedish magazine Kamera & Bild, Pentax Sweden has said that Pentax decided the 11th of September that the new K10D would output 16 bit RAW files, not 12 bit. The current pre-production models has a firmware with 12 bit RAW, but the production model will have a new firmware supporting 16 bit RAW.
gevonden op: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/455003
BRON: Photozone.de forum post
Dussss, ziet er naar uit dat de firmware upgrade naar meer-dan-12-bit RAW er inderdaad aankomt.
I told you so!
[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'
Pentax is terug op de weg naar boven
Ze staan trouwens naast de Nikon stand op de kina
Daily Life Community - http://www.daily-life.nl | http://www.priyantha.nl | http://www.pentax.nu
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last