Hoofdcategorieën
Topicacties

Photokina 2006 - nieuwstopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 10 maart 2005

qua iinnovativiteit is olympus altijd goed bezig geweest (met een dip in de jaren '90). maar olympus is altijd een zeer positieve uitzondering op de uitermate conservatieve cameramarkt geweest. niet iedereen houdt daarvan, maar daar lijkt olympus niet echt mee te zitten.

ik ben wel benieuwd wat de E-x gaat bieden. als ik goed naar de plaatjes kijk, lijkt het alsof het scherm op kan klappen, zoals bij de e-330, dus waarschijnlijk met liveview

if (!works){ hammer();}

quote:
Ik wilde al zeggen, volgens mij heb ik dat ding er al eens eerder gezien :P Maar ik ben benieuwd, met een beetje mazzel ben ik de zaterdag op de Kina en kan ik het model spotten :)
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
lateef schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:15:
qua iinnovativiteit is olympus altijd goed bezig geweest (met een dip in de jaren '90). maar olympus is altijd een zeer positieve uitzondering op de uitermate conservatieve cameramarkt geweest. niet iedereen houdt daarvan, maar daar lijkt olympus niet echt mee te zitten.
Mee eens, innovatie is goed, en wat dat betreft heb ik zeker respect voor Oly op dat gebied vergeleken bij de conservatievere bedrijven die meer de 'if it ain't broken, don't fix it' stijl aanhangen, of concurrenten volgen ipv innoveren :)
quote:
ik ben wel benieuwd wat de E-x gaat bieden. als ik goed naar de plaatjes kijk, lijkt het alsof het scherm op kan klappen, zoals bij de e-330, dus waarschijnlijk met liveview
Yep, ben dan wel benieuwd of die viewfinder wat beter uit de bus komt dan de e-330: de live-preview is een leuke innovatie, de implementatie was nog niet gans 100%: maakt niet uit, alle nieuwe technologie heeft tijd nodig om volgroeid te raken :)

quote:
hoezo mazzel? je scoort toch gewoon ergens een kaartje en rij richting keulen?

ik heb een kaartje (voordeel van klant van het relatief kleine olympus zijn :) ) maar denk niet dat ik ga.

if (!works){ hammer();}

quote:
lateef schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:26:
[...]
hoezo mazzel? je scoort toch gewoon ergens een kaartje en rij richting keulen?

ik heb een kaartje (voordeel van klant van het relatief kleine olympus zijn :) ) maar denk niet dat ik ga.
Ik ben enigzins afhankelijk van een medeusert hier, zowel qua kaart als qua vervoer, aangezien ik voor de zaterdag probably geen auto heb. En twee keer 168 kilometer fietsen is ook weer zo wat :P

quote:
Remy schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:18:
Yep, ben dan wel benieuwd of die viewfinder wat beter uit de bus komt dan de e-330
dat zeker. de viewfinder van de E-1 is ook véél beter dan van de E-300 of E-500. Dus dat gaat - naar ik verwacht - bij de opvolger ook goed komen.

quote:
neographikal schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:31:
Ik ben enigzins afhankelijk van een medeusert hier, zowel qua kaart als qua vervoer, aangezien ik voor de zaterdag probably geen auto heb. En twee keer 168 kilometer fietsen is ook weer zo wat :P

ze hebben in duitsland een goed openbaar vervoer system hoor :)

maar zo spannend zijn die beurzen ook weer niet, zeker niet nu (al een jaar of tien) door het internet al het nieuws al bekend is. het leuke is misschien dat je wat in je handen kan nemen, maar in zo'n hal met nog duizend die dat ook willen, is dat zo boeiend niet.

Did I pass the acid test?

Canon komt met Media Storage Devices:

http://photokina.encodex.com/Photokina/Index.aspx

http://www.strikerz.net/~geert/Canon_media_tank.jpg

[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'

peace man.

lijkt wel erg op de achterkant van een Canon EOS slr :P
Did I pass the acid test?

quote:
Simon schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:53:
lijkt wel erg op de achterkant van een Canon EOS slr :P

Sterker nog, het ding slikt gewoon de BP511 accu, zoals ook in de 300/10/20/30/5D zit!

Zie http://www.canon.de/About...&SourcePageID=25102#1

3,7 inch scherm, 18 bits kleuren, met een kijkhoek van 160 graden
1,8 inch HD van 30 of 80 GB
sloten voor CF en SD
BP-511 accu, goed voor leegtrekken en verifieren van ongeveer 30 CF of 32 SD kaarten van 1 GB
JPG, TIFF en Canon RAW weergave
MPEG1/2/4, MotionJPG, MP3 en WAV weergave
TV output
USB 2.0
Afmetingen 139,5 x 80,5 x 33,5 mm en 360 of 370 gram zwaar.

[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'

Hoe lang is jouw lens?
Reg. datum: 11 augustus 2001

je kunt er nog net geen foto's mee maken :+

D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5

Styled light

Sigma komt met een compact:

http://www.sigma-foto.de/...p;idcat=115&idart=242

14MP X3 sensor, dezelfde als uit de SD14, met een 16mm f/4 lens. Zeer apart :)
=
Reg. datum: 21 juni 2004

Dat is zeker appart!
Maar nu is dus het hek van de dam en is de 1e foveon sensor compact er!
Ik heb geen idee wat het moet gaan kosten maar de keuze voor een prime in een compact is toch wel opvallend.

En ik had eigenlijk eerder een F1.4 prime oid. gedacht maar F4, hoe komen ze daar zo op?

Voor welk segment is deze cam eigenlijk?, voor pro's die hun slr niet mee willen slepen, of komt hij binnen kort in de aldi grabbel bak? 8)7 :+

Edit:
Even een copy and paste vertaling:

The new sigma DP1 compact-digitally camera is equipped with singular, innovative 14 megapixels the FOVEON X3 direct image sensor (2652×1768×3 layers), which is likewise used in that sigma SD14 digital SLR. This sensor takes advantage of the fact that silicon notes red, green and blue light in differently in each case depths, what the complete recording of the color information in each pixel permitted.
UVP: - x ¤ is not certain;
Now with the dealer buy | Now borrow

The 16.6mm F4 objective with a wide angle picture angle equivalent to a 28mm objective at a 35mm movie camera was developed, in order to obtain the highest possible image quality in connection with full colors the direct image sensor.

The sigma DP1 uses the advantages of this outstanding image sensor technology, in order to note the complete color information of the object.
Sigma's of singular and of high performance "True" picture processor was integrated into the DP1, in order to work on and reproduce around the unusual image quality of a film the large, by 14 megapixels sensor the produced image files. The sigma DP1 is equipped with a large 2,5"TFT LCD monitor, which offers 100% a picture preview, in order control of the screen layout, the focusing and exposure fast and simple to make possible. This POINT and Shoot compact camera permits the recording of the graphic data in the fast and comfortable JPEG format as well as in the RAW (X3F) format, which receives the highest possible quality of the graphic data."

http://www.sigma-foto.de/cms/upload/produktbilder/kameras/dp1_web_gross.jpg

Lennart_1337 wijzigde dit bericht 25-09-2006 17:45 (65%)

20D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L IS - Speedlite 580EX II

quote:
klinkt interessant, maar ben bang dat de uitvoering tegen gaat vallen. als het een waardig digitaal equivalent van een contax/yashica Tx, ben ik bijzonder geïnteresseerd. aan de sensor zal het niet liggen, aan de lens waarschijnlijk wel. wel een goede ontwikkeling, hoop dat meer producenten dit gaan doen.

quote:
Lennart_1337 schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:41:
[...] equivalent to a 28mm objective at a 35mm movie camera
die vertaling had je wellicht beter achterwege kunnen laten, want er wordt natuurlijk geen movie camera maar een film camera (als in analoog kleinbeeld) bedoeld.

=
Reg. datum: 21 juni 2004

Dat is idd. een beetje vaag vertaald, maarja http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr is niet helemaal correct natuurlijk. :+

20D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L IS - Speedlite 580EX II

Styled light

quote:
lateef schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:48:
[...]
klinkt interessant, maar ben bang dat de uitvoering tegen gaat vallen.
Help, hoe kan je dat uberhaupt nu al weten of denken 8)7
quote:
als het een waardig digitaal equivalent van een contax/yashica Tx, ben ik bijzonder geïnteresseerd.
Ik denk dat dit ding de competitie met de Ricoh GR Digital en de Kodak V705 aan moet gaan, gezien de overeenkomsten met die camera's.
quote:
aan de sensor zal het niet liggen, aan de lens waarschijnlijk wel. wel een goede ontwikkeling, hoop dat meer producenten dit gaan doen.
Aan de lens wel, terwijl Sigma zelf een lensbouwer is? Maar waarom dan, dat snap ik niet, sorry :?

Remy, ik stel nergens dat ik dat weet, noch dat ik dat denk. ik stel dat ik daar bang voor ben, ik vrees het dus! de reden dat ik dat vrees, geef ik indirect in de tweede zin. ik wil een digitale equivalent voor een contax/yashica Tx. en wanneer je zo'n camera als uitgangspunt hebt, lijkt me de vrees dat deze sigma teleur gaat stellen zeer terecht;

laten we uitgaan van de Contax T3. deze camera heeft een 35/2.8 lens. voor een sensor met een 1.7 crop factor zou je ongeveer een 20/2.8 lens willen hebben. okay, deze lens is iets wijder, maar ook een stuk minder lichtsterk. dat is al een reden om teleurgesteld te zijn.
dat jij niet snapt dat het niet aan de lens zal liggen, snap ik weer niet. sigma biedt een leuk betaalbaar alternatief (wat te koste gaat van de algehele kwaliteit) voor de nikon's en canon's, maar is natuurlijk geen alternatief voor een door Zeiss ontworpen en geproduceerde lens. dus ook op dit punt zal zeer hoogst waarschijnlijk gelden dat wanneer je op zoek bent naar een digitaal alternatief voor een Contax T3 dat deze Sigma je teleur gaat stellen. het zou natuurlijk kunnen dat Sigma met een juweeltje komt, maar die kans acht ik niet zo groot. dan moeten ze op deze camera waarschijnlijk hun beste lens ooit zetten. ik denk niet dat sigma die kwaliteit in huis heeft, zeker niet in dat formaat.

ik denk dat dit best een leuk cameratje gaat worden, maar voor mensen die hopen op een digitaal equivalent van een Contax T3 (of iets gelijkwaardigs), zal deze camera waarschijnlijk teleurstellen.

Acties:

Door: Orion84
Frontpage Admin/Mod SF
Fotogenie(k)?

quote:
lateef schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:19:
Remy, ik stel nergens dat ik dat weet, noch dat ik dat denk. ik stel dat ik daar bang voor ben, ik vrees het dus! de reden dat ik dat vrees, geef ik indirect in de tweede zin. ik wil een digitale equivalent voor een contax/yashica Tx. en wanneer je zo'n camera als uitgangspunt hebt, lijkt me de vrees dat deze sigma teleur gaat stellen zeer terecht;

laten we uitgaan van de Contax T3. deze camera heeft een 35/2.8 lens. voor een sensor met een 1.7 crop factor zou je ongeveer een 20/2.8 lens willen hebben. okay, deze lens is iets wijder, maar ook een stuk minder lichtsterk. dat is al een reden om teleurgesteld te zijn.
dat jij niet snapt dat het niet aan de lens zal liggen, snap ik weer niet. sigma biedt een leuk betaalbaar alternatief (wat te koste gaat van de algehele kwaliteit) voor de nikon's en canon's, maar is natuurlijk geen alternatief voor een door Zeiss ontworpen en geproduceerde lens. dus ook op dit punt zal zeer hoogst waarschijnlijk gelden dat wanneer je op zoek bent naar een digitaal alternatief voor een Contax T3 dat deze Sigma je teleur gaat stellen. het zou natuurlijk kunnen dat Sigma met een juweeltje komt, maar die kans acht ik niet zo groot. dan moeten ze op deze camera waarschijnlijk hun beste lens ooit zetten. ik denk niet dat sigma die kwaliteit in huis heeft, zeker niet in dat formaat.

ik denk dat dit best een leuk cameratje gaat worden, maar voor mensen die hopen op een digitaal equivalent van een Contax T3 (of iets gelijkwaardigs), zal deze camera waarschijnlijk teleurstellen.
Dan voldoet ie dus gewoon niet aan jou wensen/eisen, dat lijkt me iets anders dan dat de uitvoering tegenvalt. Dat laatste is namelijk nogal afhankelijk van wat Sigma precies met deze camera wil, en niet afhankelijk van wat jij graag wil dat deze camera zou zijn lijkt me :?

The problem with common sense is that it is not all that common. | Nikon D40 Powered

quote:
Orion84 schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:24:
[...]
Dan voldoet ie dus gewoon niet aan jou wensen/eisen, dat lijkt me iets anders dan dat de uitvoering tegenvalt.
ik had misschien ook moeten zeggen dat ik vrees dat die camera mij tegen gaat vallen, maar ik was van mening dat dat wel duidelijk zou zijn...

quote:
Gaaf ding :Y. Al is het maar omdat ie - zoals hierboven gezegd - zoveel lijkt op een EOS-achterkant :).

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N - pallet geheugenkaartjes - overige accessoires - MacBook Pro

Styled light

quote:
lateef schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:25:
[...]

ik had misschien ook moeten zeggen dat ik vrees dat die camera mij tegen gaat vallen, maar ik was van mening dat dat wel duidelijk zou zijn...
"Niks voor mij" was dan stukken duidelijker geweest dan een algemeen 'die zal tegenvallen' :Y)

Maar is duidelijk zo :) Ik ben iig benieuwd naar hoe en wat, je weet maar nooit of 't een toppertje gaat worden, prestatie-wise :9

quote:
Remy schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:50:
Ik ben iig benieuwd naar hoe en wat, je weet maar nooit of 't een toppertje gaat worden, prestatie-wise :9

dat is waar, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen. verder verwacht ik eerlijk gezegd ook niet dat dit een commercieel succes gaat worden. het gros van de consumenten heeft het liefst een zoomlens en heeft geen/nauwelijks benul van de invloed van de grote van de sensor. voor hen zal deze camera dus niet interessant zijn. voor de kritische consument is de lens waarschijnlijk niet lichtsterk genoeg en waarschijnlijk ook de optische kwaliteit niet voldoende.

het zal mij verwonderen wanneer deze camera een succes gaat worden, maar mocht het inderdaad echt een toppertje worden, dan lijkt het me wel een leuk camera. wellicht dat ik dan ook een digitale compact ga kopen, al hoop ik nog steeds dat andere - betere - producenten ook met zoiets als deze camera komen.

Reg. datum: 31 maart 2006

Lensbabies komt met een nieuwe versie van haar selectieve focus lenzen uit. De 3G is in feite een lensbabies 2.0 maar nu een die een stuk makkelijker kan scherpstellen omdat de scherpstelling kan worden vastgezet.

Verder komt Sandisk met 12GB en 16GB Extreme III geheugen en een 4GB SDHC geheugenkaart inclusief USB 2.0 kaartlezer.
Styled light

Ben je nu speciaal vroeg je bed uitgekropen om je site te promoten DSLR? Heel lief dat je dat nieuws post, echter grenst dit wel aan spamming: kijk daarmee uit :)

Sigma breidt z'n lenzen-bereik uit: naast de 80-400 OS krijgt nu ook de 18-200 OS mee, zodat deze nu ook op het gebied van beeldstabilisatie kan concurreren met oa de 18-200 Nikkor VR AF-S :)

Remy wijzigde dit bericht 26-09-2006 09:47 (44%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: