Hoofdcategorieën
Topicacties

Photokina 2006 - nieuwstopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Kiss the moonlight!

quote:
Remy schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:39:
Pentax komt met een set nieuwe lenzen:

http://www.pentax.co.jp/english/news/2006/200646.html

Op het plaatje dat er staat is de 16-50 f/2.8 te zien, de 50-135 f/2.8 en de 60-250 f/4 :9 Allen hebben lekker vlotte SSM-af aan boord ook nog eens, wat een verwennerij voor de Pentax-mensen :) Te koop vanaf voorjaar / zomer 2007. Alle drie de lenzen zijn wel DA*, oftewel digital only.

[...]

:? En die Pentax 18 mpixel SLR medium format digicam is niet het vermelden waard? ;)

Toegegeven, die zal flink boven het besteedbare budget van de gemiddelde tweakert zitten :+

[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'

let's make things better

Die nieuwe 645D lijkt mij eigenlijk wel wat :)
Misschien dat ik er maar eens voor ga sparen, leuk in combinatie met mijn toekomstige K10D.
Er zijn een hoop leuke objectieven te krijgen voor de 645 mount van Pentax.
En die 18MP lijkt me ook wel leuk, lekkere grote zoeker enzo ook :)
Erg gaaf ding denk ik :)

Daily Life Community - http://www.daily-life.nl | http://www.priyantha.nl | http://www.pentax.nu

Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
JumpStart schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:36:
[...]

:? En die Pentax 18 mpixel SLR medium format digicam is niet het vermelden waard? ;)
Die is al op PMA dit jaar geshowed (als prototype) dus geen daadwerkelijk nieuw 'nieuws' inderdaad:
quote:
Toegegeven, die zal flink boven het besteedbare budget van de gemiddelde tweakert zitten :+
Precies. Ik laat in de TS liever wat ruimte voor digicams, lenzen en dSLRs die voor't publiek hier in FGA het meest interessant zijn :) Ik zou ook een mooi stukje over de Zeiss 1700 f/4 MOAL erin kunnen zetten, maar dat heeft verder ook geen nut :+
Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
Remy schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:09:
maar dat heeft verder ook geen nut :+

al is het alleen al omdat de kans niet groot is dat Zeiss dat objectief nog eens gaat fabriceren...

...maar die 645D vind ik wel interessant. dan is het toch spijtig dat ik een dood middenformaat systeem heb (bronica). tweedehands levert het niks op en digitaal zal er waarschijnlijk niets voor op de markt komen. om nu weer in een heel nieuw digitaal systeem te gaan investeren is wat te veel van het goede. maar over een jaar of vijf is het denk ik wel 'betaalbaar'...

let's make things better

Remy, de K10D werd ook al op de PMA dit jaar geshowded ook als prototype, maar dan nog zonder naam. Dus dan had dat ook geen 'nieuws' geweest in jou ogen.

Nou de 645D zal hoogstwaarschijnlijk qua prijs gaan concureren met de Canon 1D(s) serie en de Nikon D2 series, dus qua prijs zal het best te doen zijn.

Daily Life Community - http://www.daily-life.nl | http://www.priyantha.nl | http://www.pentax.nu

quote:
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:17:
Nou de 645D zal hoogstwaarschijnlijk qua prijs gaan concureren met de Canon 1D(s) serie en de Nikon D2 series, dus qua prijs zal het best te doen zijn.

de 1Ds mkii is al twee keer zo duur als de D2X en ik verwacht dat de 645D zo'n 2000 euro boven de 1dsmkii uitkomt, 8000 euro dus, en dan heb je verder helemaal niets.

en aan de andere kant heb ik misschien liever een echte systeem camera, dus met verwisselbare backs. dus voor film, polaroid en digitaal. voorlopig blijft het bij dromen... :z

Styled light

quote:
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:17:
Remy, de K10D werd ook al op de PMA dit jaar geshowded ook als prototype, maar dan nog zonder naam. Dus dan had dat ook geen 'nieuws' geweest in jou ogen.

De K10D is een dSLR, waarvan hier er velen 1 hebben: die is wat mij betreft wèl relevant om te noemen omdat die in het drukke 10MP voor 1000 euro segment de concurrentie aan gaat :)

De 645D is vanwege z'n prijs en platform zo'n niche-camera dat ik hem niet zo belangrijk vind voor in de TS, sorry! Als je er per se over wil babbelen staat het je vrij om dat te doen in een apart topic natuurlijk :)

Remy wijzigde dit bericht 21-09-2006 13:35 (35%)

wat een verrassing, samsung komt met een nieuwe dSLR; de GX-10, drie maal raden waar die camera op lijkt :D

Proud Daddy of Iris!

quote:
lateef schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:43:
wat een verrassing, samsung komt met een nieuwe dSLR; de GX-10, drie maal raden waar die camera op lijkt :D
Uuuh.... -> http://www.dpreview.com/news/0609/06092101samsunggx10.asp
:')

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Weer met Canon 40D - Tamron 17-50mm 2.8 - Canon 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Sigma EF-430 Super - Nikon SB-25 - Lowepro Slingshot 200AW

Reg. datum: 15 juli 2004

quote:
Remy schreef op donderdag 21 september 2006 @ 13:09:
Precies. Ik laat in de TS liever wat ruimte voor digicams, lenzen en dSLRs die voor't publiek hier in FGA het meest interessant zijn :) Ik zou ook een mooi stukje over de Zeiss 1700 f/4 MOAL erin kunnen zetten, maar dat heeft verder ook geen nut :+
Of een Seitz 6x17 (cm!) digicompactje met 160 MP voor de echte tweakers :P

Kiss the moonlight!

quote:
Twister336 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:49:
[...]

Of een Seitz 6x17 (cm!) digicompactje met 160 MP voor de echte tweakers :P
"It's compact, for a given value of "Compact"". 7(8)7

[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'

Proud Daddy of Iris!

quote:
JumpStart schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:52:
[...]

"It's compact, for a given value of "Compact"". 7(8)7
http://englisch.roundshot.ch/pictures/Seitz-6x17-handheld.jpg ...compact... :X

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Weer met Canon 40D - Tamron 17-50mm 2.8 - Canon 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Canon 50mm 1.8 II - Grip BG-E2 - Sigma EF-430 Super - Nikon SB-25 - Lowepro Slingshot 200AW

Styled light

Voor 160MP zeer compact ja: normaal zijn scanning backs-cams wat groter/lomper :)

Voor wie niet weet hoe zo'n scanning back precies werkt, is dit een leuke page :)
quote:

Nou, ik geef liever geen 30000 euro uit voor een camera en ik heb liever geen foto's van een paar honderd MB per stuk :X

Maar opzich wel een indrukwekkend apparaat :P

Nikon D300, D70, FE2
Tokina 12-24/4, Nikkor 17-55/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 300/4, Sigma 15/2.8 fish, 70-200/2.8 + wat analoog spul
SB-900, SB-600, SB-24, Manfrotto spul
Website

Reg. datum: 26 januari 2005

quote:
lateef schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:43:

Ergens vind ik het gewoon schaamteloos kopiëren. Maar goed ze hebben een samenwerkingsverband schat ik zo? Zal beiden partijen wel een hoop centjes opleveren en het is vast in goed overleg gegaan.

Alleen ik struikel er over zeg maar, met beide benen.

K10D interessant, misschien leuk als ik m'n K100D zat ben...hopelijk pas over een paar jaar :)
En dan is er misschien wel een opvolger..K1D? K20D?
hoe pakt Pentax hun nummering eigenlijk aan.

Pentax K10D | Glasbak: DA*60-250 F4, DA 12-24F4, Sig10-20, Sig17-70, Tamron17-50&28-75, Sig 70-300 [TE KOOP] | 6 MF-primes | Pentax AF FG360Z | stapel filters

Reg. datum: 04 november 2000

Pentax en Samsung hebben idd een samenwerkingsverband. Voorlopig komt 't erop neer dat Samsung gewoon Pentax camera's rebrand, en zelfs een Schneider stickertje op de Pentax kitlenzen zet, maar 't is de bedoeling dat ze meer dingen samen gaan ontwikkelen.

En volgens mij doet Pentax niet aan nummering, maar gebruikt soms nummers in de type-aanduiding. Zo was bij de oorspronkelijke (analoge) K-lijn de K1000 de instapcamera, en de K2 het topmodel. Daartussen zaten nog de KX en KM.

"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral

Zeg maar Meik...

quote:
-Emiel- schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:10:
[...]
Ergens vind ik het gewoon schaamteloos kopiëren. Maar goed ze hebben een samenwerkingsverband schat ik zo? Zal beiden partijen wel een hoop centjes opleveren en het is vast in goed overleg gegaan.
Misschien is Samsung wel een veel sterker merk in bepaalde landen/regio's. Onderschat dat niet. Die lui zijn ook niet achterlijk. In Korea zal een Koreaans merk misschien wel beter verkopen dan een Japans merk. Je moet dit soort dingen niet meteen met een Westerse bril bekijken. De wereld is groter dan alleen West-Europa.

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

let's make things better

Ergens vind ik het wel jammer dat de Schneider Kreuznach objectieven geen echte Schneider objectieven zijn maar gerebrande Pentax objectieven.
Zou juist wel leuk zijn om twee verschillende merken te hebben voor de Pentax-K mount, wat concurentie is nooit mis.

Styled light

Zoals verwacht is de Fuji S5 Pro aangekondigd: de sensor van de S3 Pro (6,17MP + 6,17MP = 12,34MP) in een D200-body:
quote:
Fujifilm has today announced the Fujifilm FinePix S5 Pro, or at least the development of it, due to be available in 'early 2007'. The S5 Pro features the same SuperCCD SR design sensor although now called 'SR Pro', it features 6.17 million 'S photodiodes' (normal DR) and 6.17 million 'R photodiodes' (highlight DR) for a total photodiode count of 12.34 million. Other headline improvements are the new body (which is obviously based on the Nikon D200) and all that includes; better AF, i-TTL flash, metering, Lithium-Ion battery. Other improvements include better DR control, up to ISO 3200 sensitivity and LAN / WiFi accessories.
Hopelijk zal dit huwelijk tussen Fuji-imaging en Nikon-techno/body geen steken laten vallen: dan kan de S5 Pro nog wel eens worden wat de S3 Pro eigenlijk had moeten zijn :)

Apart FGA-topic voor de S5 Pro: Fuji S5 Pro aangekondigd :)

Remy wijzigde dit bericht 25-09-2006 10:20 (4%)

Kiss the moonlight!

Bummer van die S5 Pro, geen bump in resolutie dus. Dat zou de concurentie op positieve wijze bevorderd hebben, maar dat zit er dus niet in.

Styled light

Vreemd dat je het een bummer vindt: de resolutie / sensor was een van de weinige dingen die door het S3 Pro publiek prima gevonden werd: de 12MP foto's die eruit kwamen waren al prima, en zoals Devster van/op DPZ ook al zei, was de 6MP eigenlijk ook goed voor 8MP of meer (zelfde verhaal als met D2H/D2Hs die 'maar' 4MP heeft) van wat hij geschoten heeft met de S3 Pro.

Ze hebben zo ongeveer alle issues die er waren met de S3 Pro aangepakt als ik't zo zie aan de specs: een flinke vooruitgang in 2 jaar tijd. Ben benieuwd naar daadwerkelijke prijs, prestaties in snelheid en natuurlijk de beeldkwaliteit: hij staat hoog op mijn lijstje naast de D200 en de D2H-opvolger :)
Kiss the moonlight!

quote:
Remy schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:09:
Vreemd dat je het een bummer vindt: de resolutie / sensor was een van de weinige dingen die door het S3 Pro publiek prima gevonden werd [...]
Nog MoaM brak reem? ;) Het staat er nota bene bij: Het zet geen extra druk op Canon.

Natuurlijk, de SuperCCD is een prima stuk techniek hoor, maar de 12 mpixel normale DR mode haalt niet ècht de 12, eerder 8. (S3 Pro review van DPReview) Ik had graag gezien dat jou eerdere voorspelling van 2x8,35 16.7 mpixel juist was want dat had nog een goede camera in (net boven?) het 10 mpixel segment gezet.

Styled light

Ik ben zeker niet brak: en wat extra reso was zeker geen slechte zaak: maar deze stap vind ik ook niet raar of erg: 12,34MP zou ik ook mee kunnen leven hoor: ze hebben gewoon de S3 Pro-sensor gebruikt en die doorontwikkeld, heel slim: zo hoeven ze geen nieuwe photosite-density zaken in de gaten te houden en kunnen puur naar de per-pixel kwaliteit kijken en die optimaliseren: ik vind het prima :)

Geen extra druk op Canon? Maakt niet uit, Fuji is toch geen concurrent voor Canon aangezien ze maar 1 dSLR hebben, die ook nog eens niet onder de 1000 eur zal zijn. Fuji mikt op andere markten, net zoals bedrijven als Leica, Sigma met z'n SD14 en anderen doen.

Druk op Canon komt wel van andere bedrijven die op meerdere niveau's mee spelen of gaan spelen: Sony, Nikon, Pentax en Olympus.

Over Olympus gesproken: ze komen met een 90-250mm f/2.8 ED lens: link hier. Deze Zuiko is Digital only, maar heeft wel een mooie range. Mogelijk een voorbode op de E-2 die eraan zit te komen :)

quote:
Remy schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:31:
Over Olympus gesproken: ze komen met een 90-250mm f/2.8 ED lens: link hier. Deze Zuiko is Digital only, maar heeft wel een mooie range. Mogelijk een voorbode op de E-2 die eraan zit te komen :)
die lens is allang uit.

en de opvolger van de E-1 zal waarschijnlijk niet E-2 heten, maar hij ziet er wel geil uit. zie hier de officiele press-release van het concept model; http://www.olympus.co.jp/en/info/2006b/if060925esyse.cfm

en hier nog een foto van een photokina site; http://www.photokina-show...alcameras/olympusesystem/

Styled light

Dat concept-model ziet er leuk uit :) Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden: Oly is sowieso goed bezig met de E-400 oa :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: