Hoofdcategorieën
Topicacties

Photokina 2006 - nieuwstopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
if (!works){ hammer();}

quote:
nomad85 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 10:10:
3.5 of 5.6 is wel een heel vershil. Een 3.5-6.3 klinkt een stuk fijner. Nou maar hopen dat het lineair oploopt en dat het niet zo is dat vanaf 50 de lens max 6.3 is :/
Tikfoutje van mijn kant in dit topic, that's all :) Maar ik vrees voor je dat je bij de 120 ofzo al richting 5.6 / 6.3 zult gaan, maar dat zullen we zien :)
quote:
neographikal schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:52:
Tamron heeft vandaag een nieuwe lens aangekondigd, de 18-250 3.5-6.3 DiII yaddayadda :P Verschrikkelijke naam weer :)
Ik verwacht er ook geen optisch wereldwonder van, maar als vakantie lens voor de doorsnee wat minder kritische consument wellicht een aardig ding. Maar waarschijnlijk moet je er geen tegelwanden mee fotograferen op 18 mm, als je daar te lang naar kijkt wordt je nog dronken :+

Nikon D300, D70, FE2
Tokina 12-24/4, Nikkor 17-55/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 300/4, Sigma 15/2.8 fish, 70-200/2.8 + wat analoog spul
SB-900, SB-600, SB-24, Manfrotto spul
Website

Kiss the moonlight!

Er doet ondertussen een "foto" van de 40D de ronde... Die is alleen zo belabberd geshopped dat in de side view nog gewoon "20D" staat 7(8)7.

ALs je even wil lachen dus? Hier kijken: http://www.pfocus.net/ind...amp;st=0&#entry167722

[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'

=
Reg. datum: 21 juni 2004

Dat is idd. grappig.
Als ze dit maken krijg je echt rsi, moet je kijken hoever de knoppen aan de rechterkant wegedrukt zijn, daar zou je nooit normaal bij kunnen!
Van mij had hij er ook wel ergens een iso wielje bij mogen shoppen net als de G7, want dat lijkt mij wel handig om daar een appart wieltje voor te hebben :9~

Ook leuk als je de 2e reactie erbij leest,
"個mon好假, 一定是photoshop", zeker nog geen symbool voor photoshop bedacht in china... 8)7

20D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L IS - Speedlite 580EX II

Reg. datum: 26 november 2002

Pffffffffffffff, soms doet Canon vaaaaaaaage dingen...

SD900 - 10MP - 37-111mm
SD800 - 7MP - 28-105mm - IS 8)7

Waarom dan niet een SD900 IS: 10MP, 28-105 en IS :?

Zou op papier het ultieme compactcameraatje zijn...

Kiss the moonlight!

quote:
matthijst schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:38:

SD900 - 10MP - 37-111mm

De algemeen gangbare opvatting hierover is dat Canon een paar high-end digicompact modellen "afknijpt" om zo de instap naar dSLR aantrekkelijk te maken.

Vergeet even niet dat de introductieprijs van de oude Powershot G5 (en trouwens ook de G3) toen ongeveer net zo hoog was als de intro prijs van de 400D nu. Geeft te denken.

[...] And of course this misses a fundamental point. What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: 'Why is it so dark in here?'

Hip!
Reg. datum: 31 december 2000

quote:
JumpStart schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:06:
[...]

De algemeen gangbare opvatting hierover is dat Canon een paar high-end digicompact modellen "afknijpt" om zo de instap naar dSLR aantrekkelijk te maken.

Vergeet even niet dat de introductieprijs van de oude Powershot G5 (en trouwens ook de G3) toen ongeveer net zo hoog was als de intro prijs van de 400D nu. Geeft te denken.
Zou het afknijpen van Point 'n Shoot modellen als de Ixus iets te maken hebben met het marketingbeleid rond de 400D? 99% van de mensen die een Ixus kopen zal denk ik niet zo snel de overstap naar dSLR maken, dus ik gok dat dit een beetje onzin is.. :P

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Maar eigenlijk Maciej
Reg. datum: 10 februari 2002

quote:
bluppy2 schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:27:
[...] 99% van de mensen die een Ixus kopen zal denk ik niet zo snel de overstap naar dSLR maken, dus ik gok dat dit een beetje onzin is.. :P

Hoezo? :&gt;
Ikheb een ixus 65 en een EOS 400D ;)

Don't even think about it.

Live sound engineer

quote:
matthijst schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:38:

SD900 - 10MP - 37-111mm

Makkelijke keus hoor. De 7MP met 28-105 en IS. Die 3 xtra Mpix's mogen me gestolen worden. Daar merk je geen zak van. Je kunt alleen minder goed croppen. Daarnaast heeft de 10Mpix sensor waarschijnlijk meer ruis.

En daarnaast zou ik toch voor de G7 gaan. (Dat niet draaibare scherm en geen RAW is niet vervelend; je moet dus meer op je buik gaan liggen of op de gok schieten (of een betere plek vinden) en hoe vaak schieten al die mekkerkonten hier nou op RAW)

Gelukkig heb ik nog een 5D :D (En nee, ik schiet bijna niet op RAW)

Centurion 5, OCZ Modsteam 520W, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P AM3, AMD Phenom II X2 550, 4x 2GB DDR3 1333 OCZ Platinum, XFX Radeon 5850 1GB, WD 250GB 16MB, WD 500GB 16MB, Club 3D Theatron Agrippa 7.1, Klipsch Promedia 5.1, Dell 24" U2410

Reg. datum: 26 november 2002

quote:
Stinger666 schreef op maandag 18 september 2006 @ 02:46:
Makkelijke keus hoor. De 7MP met 28-105 en IS. Die 3 xtra Mpix's mogen me gestolen worden. Daar merk je geen zak van. Je kunt alleen minder goed croppen. Daarnaast heeft de 10Mpix sensor waarschijnlijk meer ruis.

Mja, de 10MP samples zien er scherper uit en dat croppen spreekt me nou juist aan :)
Geloof ook dat de sensor groter is dus qua ruis zal het wel meevallen...

Heb ook een 20D, maar wil d'r gaag een compact cameraatje die je makkelijker meeneemt.
G7 kende ik nog niet, zal s ff kijken.... Lees ook veel goeie dingen over de Fuji ?30...

Kiss the moonlight!

quote:
bluppy2 schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:27:
[...]

Zou het afknijpen van Point 'n Shoot modellen als de Ixus iets te maken hebben met het marketingbeleid rond de 400D? 99% van de mensen die een Ixus kopen zal denk ik niet zo snel de overstap naar dSLR maken, dus ik gok dat dit een beetje onzin is.. :P

Indirect. Duidelijk is dat de G7 "geholpen" is, om even die huisdieren-term te gebruiken. Geen tiltscherm meer, geen RAW, enz. Blijkbaar wil Canon vervolgens ook voldoende ruimte houden tussen Powershot G en Ixus.

Nogmaals, het hoeft niet te kloppen, dit is (en blijft voorlopig) pure speculatie. Maar voor mij klinkt dit aannemelijk.

Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
mphilipp schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:31:
En live preview komt ooit nog wel eens voor dSLR's.
:? :? er zijn nu al (bijna) drie dSLR's met liveview, dat ooit is dus al geweest.

Kiss the moonlight!

quote:
lateef schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:11:
[...]

:? :? er zijn nu al (bijna) drie dSLR's met liveview, dat ooit is dus al geweest.

Klopt, maar om nou te zeggen dat het ideaal werkt?

De Canon 20Da kan alleen live previewen in het donker (astrofotografie), de Fuji S3 Pro (en de nieuwe UVIR versie voor forensisch en wetenschappelijke doeleinden) heeft alleen een zwart/wit live preview. Vervolgens komen we bij de verzameling Four Thirds dSLRs die in de buurt komen van schappelijke functionaliteit, maar ook nog zo hun problemen kennen. (Oly E330, Leica Digilux 3, Panasonic DMC-L1)

http://www.dpreview.com/reviews/olympuse330/page7.asp
http://www.dpreview.com/articles/panasonicdmcl1/page7.asp

quote:
JumpStart schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:41:
Klopt, maar om nou te zeggen dat het ideaal werkt?
ach, wat is ideaal. een optische zoeker (al dan niet DDL) is ook niet altijd ideaal, een meetzoeker ook niet. liveview is ook niet altijd ideaal, maar ik heb een paar keer met een e-330 mogen werken en ik moet zeggen dat het in bepaalde omstandigheden een stuk aangenamer werkt dan een optische zoeker.
omdat ik binnen korte termijn nog geen opvolger van de e-1 verwacht (maar aan het eind van de week zal daar meer duidelijkheid over zijn) en op korte termijn toch echt een tweede body wil hebben, denk ik dat ik binnenkort de e-330 ga kopen. die e-1 opvolger komt dan nog wel een keer.

Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Om even terug te komen op het Photokina-nieuws: de Fuji S5 Pro is al gespot: 16,7MP: 2x8,35MP op de sensor. xD en CF slot, F-mount, flink verbeterde dynamic range tov de S3 Pro. Ben benieuwd :)
=
Reg. datum: 21 juni 2004

Dat ziet er echt serieus interessant uit!
Ik hoop dat canon ook snel gaat volgen in de DR race....

20D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L IS - Speedlite 580EX II

Zeg maar Meik...

quote:
lateef schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:11:
[...]
Ik bedoel een goede, bruikbare preview. Dat was blijkbaar niet duidelijk. Wat er nu is, is onpraktisch dus neem ik niet serieus.

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

Live sound engineer

quote:
Remy schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:51:
Om even terug te komen op het Photokina-nieuws: de Fuji S5 Pro is al gespot: 16,7MP: 2x8,35MP op de sensor. xD en CF slot, F-mount, flink verbeterde dynamic range tov de S3 Pro. Ben benieuwd :)
Nu nog een EF mount :D

Centurion 5, OCZ Modsteam 520W, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P AM3, AMD Phenom II X2 550, 4x 2GB DDR3 1333 OCZ Platinum, XFX Radeon 5850 1GB, WD 250GB 16MB, WD 500GB 16MB, Club 3D Theatron Agrippa 7.1, Klipsch Promedia 5.1, Dell 24" U2410

quote:
zo'n reactie moet wel serieus genomen worden!?

Kiss the moonlight!

quote:
Remy schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:51:
En volgens Thom Hogan (autheur van Nikon Field Guide, Nikon Flash Guide, Complete Guides: D50, D70, D100, D200, D1 series, D2h, D2x, S2 Pro enz) gaat de S5 Pro in een Nikon D200 body geplaatst worden. Ergo: 1,5x crop, weinig tot geen kans op grotere sensor.

Styled light

quote:
Maar waarom, Canon heeft toch al genoeg leuke modellen? :) De Sx-Pro serie is al vanaf het begin gebaseerd geweest op Nikon-body's: ik geef Kodak een grotere kans op het (wederom) maken van een body met Canon-mount, zoals eerder gezegd in dit topic :) De kans dat Fuji met Canon overeenstemming bereikt over een te bouwen body met EF-mount is zo klein, dat het niet de moeite waard is daar aandacht aan te besteden :)
quote:
JumpStart schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:10:
[...]

En volgens Thom Hogan (autheur van Nikon Field Guide, Nikon Flash Guide, Complete Guides: D50, D70, D100, D200, D1 series, D2h, D2x, S2 Pro enz) gaat de S5 Pro in een Nikon D200 body geplaatst worden. Ergo: 1,5x crop, weinig tot geen kans op grotere sensor.
Help, waarom beschrijf je wat Thom allemaal geschreven heeft 8)7

S5 Pro in een D200-body: leuk, ben benieuwd hoe ze daar een vaste verticale grip aan gaan verzinnen gezien ze eerder met puur analoge body's hebben gewerkt: sowieso zal het duur worden voor Fuji om D200-body's in te kopen, dus dan zal het geen sub-2000 ¤ worden helaas. Meer iets tussen D200 en D2X in, als het daadwerkelijk een cam wordt die gebaseerd is op de D200-body. We zien vanzelf wel de 25e :)

quote:
JumpStart schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:10:
weinig tot geen kans op grotere sensor.
en dat is goed/slecht!?? niks mis met een aps-c formaat sensor en het is maar de vraag of je een nikon-mount camera met een full-frame sensor moet willen hebben. nee hoor, ze kunnen beter bij een wat kleinere sensor blijven.

Kiss the moonlight!

quote:
Remy schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:29:

[...] Help, waarom beschrijf je wat Thom allemaal geschreven heeft 8)7

Om meer geloofwaardigheid te geven aan de bron natuurlijk :) De kans dat een auteur van zo'n serie boeken voorkennis heeft is wat groter dan de gemiddelde user op willekeurig welk fotografie forum.

Even ter vergelijking: Een van de eerste èchte tekenen van het bestaan van de 400D/Rebel XTi was immers ook een titel van een camera guide op Amazon.

Kiss the moonlight!

quote:
lateef schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:08:
[...]
en dat is goed/slecht!?? niks mis met een aps-c formaat sensor en het is maar de vraag of je een nikon-mount camera met een full-frame sensor moet willen hebben. nee hoor, ze kunnen beter bij een wat kleinere sensor blijven.

Dat mag ieder voor zichzelf beslissen :+

Ik denk dat het goed zou zijn voor de consumentenmarkt als er FF concurentie komt voor Canon. De stap naar grotere sensor oppervlakten maakt het mogelijk om DR te verhogen en lichtgevoelligheid te verhogen. Dat zijn ontwikkelingen die ik persoonlijk zou verwelkomen.

Styled light

quote:
lateef schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:08:
[...]
Hmm het is wel een belangrijk punt wat daar aangesneden wordt: een voorbeeld van een van de best verkopende cams nu: de Fuji F30 met z'n mega (naar verhouding) prestaties op ISO-gebied, die heeft een iets grotere sensor dan andere compacte digicams. Het is niet geheel onmogelijk gezien de 'verwachte' 16.x MP dat die S5 Pro een andere crop mee krijgt: zoals 1,3 of idd fullframe. In het eerste geval zou Fuji veel DX-glas onbruikbaar laten voor z'n mount, oftewel flink wat sales bij voorbaat verloren laten gaan: in het tweede geval zou de body erg duur worden: Canon heeft al aangegeven dat het voorlopig vrij duur blijft om een FF-sensor te maken, ongeacht de MP-hoeveelheid etc: dat zie je aan de nu stabiele prijs van de 5D, die eerst 3000+ was en nu rond de 2500 blijft hangen.

Oftewel, als (en dat is een hele grote als) Fuji een fullframe 16.xMP body uitbrengt, dan kan je van 2 dingen zeker zijn: hij gaat niet goedkoop worden, denk aan 3000 euro of makkelijk meer, en daarnaast dat hij niet zoveel zal verkopen, gezien velen dan toch liever voor een D200/D80 zullen gaan, of een D2X(s) om geheel bij Nikon te blijven, en DX-glas willen kunnen blijven gebruiken :)

Remy wijzigde dit bericht 18-09-2006 14:14 (12%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: