Ik kon even niet vinden of je de HBA's al in de server had zitten maar een cold migrate is in dat geval wel het makkelijkst.quote:
Voor wie mijn nick niet snapt... | DPC-NGS | Virtualize
GoT Index » Professional Networking & Servers » [ervaringen/discussie] het grote virtualisatie topic
Pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Ik kon even niet vinden of je de HBA's al in de server had zitten maar een cold migrate is in dat geval wel het makkelijkst.quote:Grolsch schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:07:
[...]
Yup, ik ga meerdere 500GB grote VRAID5 VMFS volumes maken, zodat ik een beetje spreiding heb, en ik ga geen RDM gebruiken.
Dus gewoon een cold migration denk ik danen als dat niet lukt, gewoon met winscp
HBA's zaten niet in de server, maar gewoon stuk voor stuk in maintence mode zetten, en HBA's plaatsen.quote:TheBrain schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:17:
[...]
Ik kon even niet vinden of je de HBA's al in de server had zitten maar een cold migrate is in dat geval wel het makkelijkst.
Vergeet geen ouderscheid te maken tussen Xen die je van een website trekt en bijvoorbeeld Xen Enterprise. Ik gebruik Xen Enterprise en daarbij kun je gewoon je eigen kernel bouwen, zonder aanpassingen.quote:Jazzy schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:34:
Xen kan alleen gepatchte kernels draaien dus het is niet echt transparante virtualisatie.
Virtuele servers - Xen Enterprise - SAN storage - Redundant
Kan met de Open Source Xen ook hoor. Da's namelijk exact hetzelfde, maar dan zonder dat XenServer management appje. Je hebt alleen wel (net als met XenEnterprise) hardwareondersteuning nodig. (En de performance is bagger-- ik raad 't af als je ook paravirtualized kunt draaien.)quote:jep schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:54:
[...]
Vergeet geen ouderscheid te maken tussen Xen die je van een website trekt en bijvoorbeeld Xen Enterprise. Ik gebruik Xen Enterprise en daarbij kun je gewoon je eigen kernel bouwen, zonder aanpassingen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Paravirtualisatie lukt alleen met OSen die 'virtualisatie-aware' zijn. Dat lukt op dit moment alleen met open source OSen. Windows moet dus altijd fully virtualized worden. Wel zijn er (o.a. van Novell/Suse) driver packs te krijgen met 'accelleration drivers' die toch een betere, snellere performance bieden voor Windows.quote:CyBeR schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 00:41:
[...]
Kan met de Open Source Xen ook hoor. Da's namelijk exact hetzelfde, maar dan zonder dat XenServer management appje. Je hebt alleen wel (net als met XenEnterprise) hardwareondersteuning nodig. (En de performance is bagger-- ik raad 't af als je ook paravirtualized kunt draaien.)
Wij hebben dit enkele weken geleden gedaan en toch wel wat issue's gehad.quote:Grolsch schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:26:
We willen hier binnenkort gaan upgraden naar ESX 3.5 (we hebben nu 3.0.2).
Zijn er al mensen welke dit gedaan hebbenEn kan ik rare zaken verwachten
Question Mark wijzigde dit bericht 18-04-2008 10:17 (4%)
MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B
tsjah, volgens leveranciers zijn problemen altijd uitzonderingen, en verloopt normaal gesproken altijd alles soepelquote:Question Mark schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:11:
[...]
Wij hebben dit enkele weken geleden gedaan en toch wel wat issue's gehad.
Bij een van de ESX-servers lukte de upgrade niet (we konden de VM's niet vmotionen naar de reeds ge-upgrade node). Uiteindelijk is dit met behulp van VMWare Nederland wel gelukt (supportcall aangemaakt), alleen lukte hierna de upgrade zelf niet, waarna een complete re-install van ESX nodig was op deze node.
Nadat beide ESX-servers geupgrade waren, hadden we het probleem dat na het vmotionen van een VM de cpu-usage naar 100% liep. In onderstaand VMWare KB staat een workaround beschreven (wat ook weer flink wat uitzoekwerk gekost heeft):
http://kb.vmware.com/self...KC&externalId=1003638
Al met al een redelijk moeizame migratie. Overigens was dit volgens onze leverancier een uitzondering en verlopen de meeste upgrades vlekkeloos.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - specs
| Hardcore - Terror |
Onzin, je ESX servers zijn down gegaan.quote:Grolsch schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 19:35:
de upgrade naar ESX 3.5 is geheel vlekkeloos verlopen.
Alles zonder 1 seconde downtime
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Bij Xen live migratie hoor je in ieder geval geen downtime te hebben. Gewoon helemaal niet.quote:nzyme schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:57:
leuk om 'mijn' topic nog in leven te zien
is er onderhand iemand die ervaring heeft met Xen live migratie? Het werkt perfect hier op een 2 node DRBD'ed cluster, maar het kost toch ~40secs downtime... Nu gebruik ik een 100mbit netwerk voor de DRBD en migratie, dus wellicht dat een gbit netwerk dit kan terugbrengen naar ~4secs, maar graag jullie ervaringen
De ESX servers zijn wel down geweest, maar de VM's geen secondequote:seq_uence schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:41:
[...]
Onzin, je ESX servers zijn down gegaan.
Maar ik snap wat je bedoeld.
Ik heb de upgrade naar 3.5 een maand geleden uitgevoerd, en tot nu toe geen problemen geconstateerd met VC2.5 en ESX 3.5
nieuwe poging met beter hardware (gbit oa.) geeft inderdaad maar een paar ms downtime en dat is niet hinderlijk natuurlijkquote:jep schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:50:
[...]
Bij Xen live migratie hoor je in ieder geval geen downtime te hebben. Gewoon helemaal niet.
Welke Xen software gebruik je?
| Hardcore - Terror |
ik heb vandaag de gratis licentie toegevoegd aan onze license server en het lijkt gewoon te gebruiken als iedere andere ESX enterprise licensequote:With your purchase of qualifying VMware Virtual Infrastructure 3 products between December 29, 2007 and February 28, 2008, you have qualified for a free VMware Virtual Desktop Infrastructure (VDI) Starter Kit with one year of complimentary VMware Gold Support and Subscription. This promotional offer of product and support cannot be exchanged or used as credit. Full promotion terms and conditions can be found at
http://www.vmware.com/vmw...tarterkitpromo_terms.html.
dan vraag ik mij af waarom ik voortaan niet gewoon VDI startkits koop, stuk goedkoper als de normale ESX Enterprise.quote:total commercial list price value of the VDI Starter Kit is $1500
Had je inmiddels al extra NICs toegevoegd? Ben benieuwd naar je ervaringen, omdat ik ook met hetzelfde idee rondloop. Sommige VM's worden erg traaaaaag als er flink netwerkverkeer is namelijk.quote:Audi-Addict schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 07:52:
Nog even een vraag, is het verstandig om in een vmware machine extra nics mee te pakken voor elke i/o gevoelige VM?
Maakt het dan nog wat uit of ik 2 in 1 nics pak (gbit) of losse van 1?
P R N D
in de performance guide van vmware staat wel het eea uitgelegd over netwerkkaartjes (en welke je moet hebben)quote:nose schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:08:
[...]
Had je inmiddels al extra NICs toegevoegd? Ben benieuwd naar je ervaringen, omdat ik ook met hetzelfde idee rondloop. Sommige VM's worden erg traaaaaag als er flink netwerkverkeer is namelijk.
P R N D
ESX en vmware server is een complete wereld van verschil....quote:nose schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:48:
Okee dan, staan inderdaad wel handige dingetjes in. Gebruik zelf (nog) geen ESX maar de "gewone" VMware Server, maar ik denk dat de meeste tips daar ook wel op van toepassing zijn.
Je mag op een VDI licentie alleen maar werkstation OS'en draaien. Daarom kunnen ze hem goedkoper aanbieden dan een gewone ESX. Overigens kan je met de VDI licentie inderdaad alle Enterprise functies van ESX gebruiken zodat je ook voor je virtuele werkstations dezelfde VMWare functies kan gebruiken als dat je voor je servers al gewend bent (als je VI Enterprise gebruikt althans).quote:DDX schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:49:
dan vraag ik mij af waarom ik voortaan niet gewoon VDI startkits koop, stuk goedkoper als de normale ESX Enterprise.
Dus volgens mij mis ik een detail oid
Ik zou nog niet helemaal tevreden zijn met een paar ms downtime. Ik heb namelijk helemaal geen downtime. Dus ook geen ping, hapering in remote desktop of SSH, enzovoort. Ik denk dus wel dat er iets nog niet goed is.quote:nzyme schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:04:
[...]
nieuwe poging met beter hardware (gbit oa.) geeft inderdaad maar een paar ms downtime en dat is niet hinderlijk natuurlijkwerkt perfect dus, met Xen 3.0.3 rpm op CentOS 5.
GoT Index » Professional Networking & Servers » [ervaringen/discussie] het grote virtualisatie topic
Pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos