quote:
Audi-Addict schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:39:
Kan iemand mij vertellen of er een beperking is voor het aantal cpu's wat de host kan gebruiken voor het draaien van vmware server?
Ik ben aan het kijken naar een quad core xeon systeem, om te beginnen met 1 cpu met dus 4 cores, maar later wellicht dus 8.
Ik weet dat er een 4gb max is voor hosts, maar zijn er verder nog beperkingen op het gebied van vmware server? (behalve de performance, vmotion, backup etc)?
ik weet het niet exact, maar er zijn niet zoveel beperkingen.
Wij hebben per ESX HOST 12GB geheugen, en 2 dual core xeon processoren van 3GHZ per stuk.
Volgens VMWARE heb ik dus 12 GHZ, en 12 GB per ESX host te verdelen
Waar je wel rekening mee moet houden, is dat de licenties veelal per CPU gaan. Maar is CPU een bottleneck in jou situatie

quote:
Last but not least, ik wil 10 oude servers gaan virtualiseren hiermee, nadeel is dat er een grote hoeveelheid servers afhankelijk is van 1 machine. Geen zware load, maar wel een extra risico.
Naast normale backups van deze data op deze vm's wil ik ook de VM images zelf backuppen.
Nadeel is dus dat dit niet real time kan, weet iemand of dit ook kan als de machines op pauze staan? Dit lijkt mij prettiger dan elke week 10-20 machines uit zetten en aan zetten.
JE kunt gewoon online een 1-op-1 image backup maken (dmv snapshot technology) met behulp van 3th party tools. Ik gebruik vizioncore esx ranger hiervoor, werkt perfect moet ik eerlijk zeggen.
VMWARE 3,5 schijnt hier zelf een nog mooiere oplossing voor te hebben, maar ik gebruik momt nog 3.0.2.
[edit]
ik lees dus net dat je 32 logical CPU's kan hebben, en 64GB geheugen PER esx host
dus je kunt 8-quad core CPU's plaatsen
de limiet van 4GB per VM is ook verhoogd naar 16GB
Grolsch wijzigde dit bericht 05-03-2008 20:51 (7%)