quote:
DDX schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:20:
[...]
wat wil je dan doen, een fysieke server die kan uitvallen ?
(tenzij je de fysieke server natuurlijk in cluster gaan uitvoeren oid)
als je het binnen vmware draait kan je het altijd handmatig op een andere server opstarten
en ha blijft gewoon beschikbaar als de vc server onverwacht down gaat
enkel vmotion/drs is op dat moment tijdelijk niet beschikbaar
edit :
http://communities.vmware.com/thread/108839
[...]
Dat wordt pas een probleem als zowel je fysieke server met de VC service en je VMware hosts gelijktijdig uitvallen.
Virtualcenter heb je juist hard nodig als er problemen met de VMware farm zijn, als die fysieke host op een ander moment onderuit gaat is er helemaal niks aan de hand.
Probleem fixen, opstarten en klaar.
Je kan het wel virtueel draaien, en ik zou er niet apart een fysieke server voor kopen, maar ik plaats het liever bij een bestaande server of virtueel op een aparte farm.
Juist als er problemen met de farm zijn wil je VC niet gelijk kwijt zijn.
quote:
DDX schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:54:
wat ik trouwens alleen niet snap, vmware zelf is gebasseerd op rhel3, waarom is vc dan niet ook gewoon een blackbox oplossing met mysql backend ?
(nu moet je allemaal microsoft licenties erbij kopen, terwijl het pakket zelf ook al niet heel goedkoop is)
ESX is zeker
niet gebaseerd op RHEL, of op welke andere Linux variant dan ook.
Alleen de service console is een Linux systeem, de kernel en alles rond de virtualisatielaag heeft niets met Linux te maken.
Een andere database zou inderdaad prettig zijn, maar ik ken weinig bedrijven die een fully supported oplossing aanbieden icm een open source database.
Virtualcenter kun je ook op MSDE draaien (en zal in de praktijk prima draaien) - alleen is het niet volledig ondersteund.
Het blijft een managementtool, dus persoonlijk vind ik dat nog niet zo'n probleem.
Zelf heb ik de database op een reeds bestaande MSSQL server draaien.