quote:
ok, dan hebben we daar geen meningsverschil over

quote:
[...]
ik moet idd toestemming krijgen om te monitoren, omdat er een hoop servers zijn die nogal labiel draaien, dat ze bang zijn dat het een en ander het niet trekt als de servers ook nog worden gemonitord..
Normalite monitor je altijd je servers, niet alleen als het verkeerd gaat, maar juist VOORDAT het verkeerd gaat.
Monitoren kost toch geen performance

quote:
[...]
voor performance, kosten maar ook betrouwbaarheid verhogen. Kortom een hoop punten, maar die hoef ik hier niet in te verwerken..
Als alleen performance jou pakkie an is, dan heeft het geen nut om te virtualiseren, omdat fysiek altijd sneller zal zijn dan virtueel met dezelfde hardware.
quote:
[...]
Dat performance verhaal haalde een collega aan, ik heb echter nog geen informatie gevonden die het bevestigd, dus ik neem aan dat het alleen voor bepaalde applicaties geldt.. slecht puntje dus..
Bij ons is de database server juist een stuk sneller geworden sinds deze in VMWARE draait.
Dit omdat de oude database server 5 jaar oud was, en met oude DAS schijven werkte.
quote:
[...]
daar heb je ook weer een goed punt.. maar omdat ik nog geen meetgegevens heb kan ik daar geen uitspraken over doen. Ik denk dat ik het wel of niet virtualiseren van een server sterker moet beargumenteren, opzoek naar een goede bron dus. De afweging van wat zich wel of niet leent voor virtualiseren heb ik ook nog niet duidelijk voor mezelf kunnen opsommen, het enige wat ik er tot nu toe over heb gevonden was:
[...]
Er is geen lijst van dit wel, en dit niet virtualiseren.
Er zijn wel scenario's te bedenken dat het niet wenselijk is.
Het is ook helemaal afhankelijk van het aantal users, en de gebruikte hardware.
quote:
Bedankt voor de logische vragen .. zet je me mooi aan het werk

asje
Als je gaat virtualiseren, doe het dan wel goed, en niet half.
Dat betekend dus VI3 + SAN (Fiber of iSCSI) en zorg dat al je hardware gesupport is door VMware