Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik wil uitbreiden met een extra tuner. Ben momenteel in het bezit van een tweetal samsung single tuners.

Op de website van KPN zag ik dat een single tuner tegenwoordig 89,95 doet. Destijds kreeg ik er twee (bijna) gratis... behoorlijk in prijs gestegen dus.

Was eigenlijk van plan een twin tuner aan te schaffen maar die worden niet meer verkocht (althans, niet op de website van KPN en bij de twee primafoon en buisiness-center winkels waar ik ben geweest)

Zijn er alternatieven, ik lees hier af en toe iets over topfield tuners?

Graag ervaring prijs/kwaliteit ...

goednieuws wijzigde dit bericht 01-02-2007 16:58 (15%)

Reg. datum: 04 september 2006

Ik dnek dat de reden waarom kpn niets meer verkoopt is omdat ze straks naar de mpeg-4 apperatuur gaan switchen. En dan willen ze natuurlijk met nieuwe machines klaar staan.

Wilde gok hoor.

The future is not set

quote:
Kaoh schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:59:
Ik dnek dat de reden waarom kpn niets meer verkoopt is omdat ze straks naar de mpeg-4 apperatuur gaan switchen. En dan willen ze natuurlijk met nieuwe machines klaar staan.

Wilde gok hoor.
Zeer wild, want dan moeten ze of iedereen met een oude decoder een nieuwe aanbieden of ze moeten allemaal upgradable zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

quote:
MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:26:
[...]

Zeer wild, want dan moeten ze of iedereen met een oude decoder een nieuwe aanbieden of ze moeten allemaal upgradable zijn.
Nou, het is een feit dat ze overgaan op mpeg-4, dus dat is niet de situatie. Ik denk alleen dat het feit dat er bijna niets meer te koop is een hint is dat kpn de vooraad op maakt in afwachting van de switch.

Reg. datum: 15 augustus 2004

quote:
Kaoh schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:07:
Nou, het is een feit dat ze overgaan op mpeg-4,
Kun je die stelling onderbouwen?

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

Ik meende hier te hebben gelezen dat KPN verklaard heeft voorlopig juist níet naar mpeg4 over te stappen, juist in verband met de grote hoeveelheid Samsung tuners die geen mpeg4 ondersteunen.

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

freak!
Reg. datum: 07 oktober 2003

quote:
Kaoh schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:37:
[...]

Inderdaad, deze moet kruis links van de uitgang van decoder 1 naar de ingang van decoder 2.
De antenne zelf gaat in de ingang van decoder 1.
Is dat 'RF Out' naar 'RF In' ?
Ik heb een topfield recorder btw..

3210 | 8210 | 8310 | T630 | 6230 | K750i | D900 | e51

quote:
asmi schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:34:
[...]

Kun je die stelling onderbouwen?
Sorry, bij de zoektocht om even het nieuws bericht erbij te pakken stuite ik ook op deze:
http://dutchmedia.web-log...6/07/kpn_geen_planne.html

Blijkbaar is dat verhaal toch niet meer zeker, dat deel had ik gemist.

Ze hebben dus wel encoders gekocht die mpeg-4 aankunnen maar officieel gaan ze die niet gebruiken, puur om klaar te zijn voor de toekomst.
Maar dan dicteerd logica wel dat die teokomst dus mpeg-4 gaat bevatten. Maar is het wel weer wilde speculatie van mij :D

quote:
dinow schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:40:
[...]

Is dat 'RF Out' naar 'RF In' ?
Ik heb een topfield recorder btw..
Klopt helemaal

quote:
Kaoh schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:46:
[...]
Sorry, bij de zoektocht om even het nieuws bericht erbij te pakken stuite ik ook op deze:
http://dutchmedia.web-log...6/07/kpn_geen_planne.html

Blijkbaar is dat verhaal toch niet meer zeker, dat deel had ik gemist.

Ze hebben dus wel encoders gekocht die mpeg-4 aankunnen maar officieel gaan ze die niet gebruiken, puur om klaar te zijn voor de toekomst.
Maar dan dicteerd logica wel dat die teokomst dus mpeg-4 gaat bevatten. Maar is het wel weer wilde speculatie van mij :D
Ik denk dat de apparatuur voorheen gewoon nog te duur en te schaars was om al eerder of direct op MPEG4 over te gaan. Nu de prijs langzamerhand zal dalen zul je zien dat de fabrikanten standaard al dual apparaten gaan maken zodat je dan idd al voorbereid bent voor de toekomst. Ooit zal er dan een moment komen dat ze overgaan op MPEG4 en dan kun je je MPEG2 only apparaat dus niet meer gebruiken. Zelf verwacht ik dat ze met MPEG4 zullen starten met slechts een paar HD kanaaltjes, naast de MPEG2 SD kanalen.

Voordat alles naar MPEG4 over zal gaan zat het nog wel een jaar of twee, drie minimaal duren denk ik. KPN zal natuurlijk rekening houden met klanten die hun apparatuur nog maar relatief kort (2 / 3 jaar) in gebruik hebben, al is dat tegenwoordig al redelijk lang voor elektronica.

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

quote:
Pronk schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:47:
[...]
Weten jullie misschien ook of er misschien ergens op het internet te vinden is wanneer Digitenne ontvangst per woonplaats gerealiseerd wordt?
Hier vind je een overzicht van de zenderplanning, je zult dan zelf even moeten kijken aan de hand van het vermogen van de betreffende zender welke je denkt te kunnen gaan ontvangen.

http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/digitenne-kpntv.html

robertwebbe wijzigde dit bericht 03-02-2007 11:51 (18%)

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

Mok, mok, mok...

quote:
Jan D schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:56:
[...]

Met mijn Topfield kan ik na -- menu -- installatie --- zenders zoeken --- zoek modes --- handmatig-- zender -- kanaalnummer kiezen -- rode knop (niet de opname of de aan/uit) zowel de sterkte als de kwaliteit van het signaal zien en !!! met pieptoontjes ook horen.
Ok, ik heb dit gedaan en ik kan nu wel ze zendersterkte- en kwaliteit zien maar.... Hoe weet ik nu welke zender ik moet kiezen? In eerste instantie staat-ie op 21 maar daar heb ik 55% signaal en geen kwaliteit (de balk laat dus niets zien). Ga ik naar zender 25 dan heb ik ineens twee maal 98% 8)7
Ik woon in Amsterdam en heb altijd begrepen dat ik de antenne naar het IJ of de Rai moet laten wijzen maar ik zou werkelijk niet weten welke zenders dat zijn en dus ook niet wat ik moet kiezen in het menu.

Please help!

Reg. datum: 16 november 2006

quote:
Ferret schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:57:
[...]

Ok, ik heb dit gedaan en ik kan nu wel ze zendersterkte- en kwaliteit zien maar.... Hoe weet ik nu welke zender ik moet kiezen? In eerste instantie staat-ie op 21 maar daar heb ik 55% signaal en geen kwaliteit (de balk laat dus niets zien). Ga ik naar zender 25 dan heb ik ineens twee maal 98% 8)7
Ik woon in Amsterdam en heb altijd begrepen dat ik de antenne naar het IJ of de Rai moet laten wijzen maar ik zou werkelijk niet weten welke zenders dat zijn en dus ook niet wat ik moet kiezen in het menu.

Please help!
één bericht terug lezen bij rolandwebbe..daar staat een verwijzing naar al de zenders in t land, Landkaart erbij kijken waar je woont..ff kijken waar noord en zuid is en je weet de richting en het kanaal waarop je moet richten. De pijl op de antenne wijst de gevoelige richtiong aan.

Als je op kanaal 25 twee keer 98% haalt, gewoon een scan doen. Als je alle kanalen krijgt is het goed toch?

Mok, mok, mok...

quote:
Jan D schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:13:
[...]

één bericht terug lezen bij rolandwebbe..daar staat een verwijzing naar al de zenders in t land, Landkaart erbij kijken waar je woont..ff kijken waar noord en zuid is en je weet de richting en het kanaal waarop je moet richten. De pijl op de antenne wijst de gevoelige richtiong aan.
Excuses! De verwarring komt door mij.... Ik heb nu gezien dat de kanalen overeen komen met wat m'n Topfield vind. Het enige vreemde is dat ik op kanaal 64 een signaalsterkte heb van 55% (Bouquet 1) en de rest zijn allemaal rond de 98%. Terwijl ik niet aan de antennen kom.

Ferret wijzigde dit bericht 04-02-2007 13:18 (41%)

Reg. datum: 01 februari 2007

Ik krijg het niet voor elkaar om guide+ werkende te krijgen. Ik heb een Sony RDR-HX725 HD dvd recorder, digitale tv van kpn (single tuner van samsung) en een LG 26LX2R lcd televisie. Ik heb de samsung tuner aangesloten op mijn tv via een RF kabel. De dvd recorder is vanuit de L1 aangesloten op de tv en vanuit de L3 op de tuner.

Instellingen in menu van guide+ lopen goed tot ik een kanaal moet invoeren of zoiets. Letterlijk staat er: "Geef alstublieft het zendernummer op op welk uw externe ontvanger op uw recorder is afgesteld."
Geen idee wat ik hier moet invoeren (begrijp de zin ook niet helemaal :+ ) maar ik heb 01 gedaan omdat ik daar eurosport op ontvang op mijn recorder via de RF kabel. Dit is het host channel dus dat zou moeten kloppen. Daarna gaat ie een code verzenden en zou de externe ontvanger (ik neem aan dat dit de tuner is) overgeschakeld moeten zijn naar 101. Ik zie hier niks gebeuren.....

Wat doe ik hier nu fout? :X

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
BrainZz schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:24:
Ik krijg het niet voor elkaar om guide+ werkende te krijgen.

[…]

Wat doe ik hier nu fout? :X
Niets; KPN stuurt geen Guide+ gegevens meer sinds vorig jaar.
Naar mijn weten is dat nog steeds het geval.

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

Reg. datum: 01 februari 2007

quote:
Icelus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:38:
[...]
Niets; KPN stuurt geen Guide+ gegevens meer sinds vorig jaar.
Naar mijn weten is dat nog steeds het geval.
Ik dacht dat het hostchannel alleen veranderd was van TMF naar Eurosport?

Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
BrainZz schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 03:17:
[...]

Ik dacht dat het hostchannel alleen veranderd was van TMF naar Eurosport?
Dat klopt. Gebruik het zelf niet maar heb van verschillende gebruikers gehoord dat de gegevens sinds eind vorig jaar niet meer worden doorgegeven.

Whereas Europeans generally pronounce my name the right way ('Nick-louse Veert'), Americans invariably mangle it into 'Nickel's Worth.' This is to say that Europeans call me by name, but Americans call me by value - Niklaus Wirth

Weet iemand al iets wat de KPN wil gaan doen met de plus pakketen. Begin 2007 zouden deze worden aangeboden.

Zullen we maar met Deel 3 verder gaan? We zijn al flink over de 1000 posts heen namelijk!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws