Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last
Nieuw TopicZie bericht boven je!quote:MitHranDir20 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:20:
Zijn er meer mensen met problemen na de frequentie wijzigingen in Amsterdam (23-1-2007)? Volgens KPN verhuizen o.a. Net5 en Tien van kanaal 21 naar 27. Op 27 ontvang ik BBC prime etc, maar geen Net5 of Tien. Ze zitten nog wel op kanaal 21, maar sinds dinsdag op een extreem lage ontvangstkwaliteit. Mijn (binnen)antenne geeft een ontvangststerkte van 99% en een ontvangstkwaliteit van 100% aan bij alle andere zenders. Heb de vraag al uitgezet bij klantenservice van KPN, maar die zijn niet zo snel met reageren in het weekend...
Reg. datum: 11 juni 2003
Ik heb sinds kort een 22" TFT monitor die ik als televisie wil gaan gebruiken. Ik zit echter heel erg in twijfel of ik hier een 'ouwerwetse' analoge USB tv-kaart voor ga kopen of een 'hypbride' sticky, dus zowel analoog als digitaal. Belangrijkste overweging hierbij is voormij dat ik dacht dat dvb-t een beter beeld zou geven, dan met een analoge usb tv-kaart (dit beeld is namelijk nogal korrelig).
Maar al lezende door dit topic moet ik volgens mij tot de conclusie komen dat het beeld van DVB-T vooralsnog erg slecht is? Zeker met een USB sticky met een in-door antenne?
Wat me verbaasd is dat ik zo weinig voorbeeld foto's / filmpjes van DVB kan vinden, dus ik kan de kwaliteit niet zo goed vergelijken.
Edit:
Op deze site staan 2 filmpjes (iets naar onder scrollen) waardoor ik dus de indruk kreeg dat DVB-T echt superkwaliteit had! Vooral voorbeeldfilmpje van pro7 (Duitsland) is echt ongelooflijk scherp.
Maar al lezende door dit topic moet ik volgens mij tot de conclusie komen dat het beeld van DVB-T vooralsnog erg slecht is? Zeker met een USB sticky met een in-door antenne?
Wat me verbaasd is dat ik zo weinig voorbeeld foto's / filmpjes van DVB kan vinden, dus ik kan de kwaliteit niet zo goed vergelijken.
Edit:
Op deze site staan 2 filmpjes (iets naar onder scrollen) waardoor ik dus de indruk kreeg dat DVB-T echt superkwaliteit had! Vooral voorbeeldfilmpje van pro7 (Duitsland) is echt ongelooflijk scherp.
dimon wijzigde dit bericht 26-01-2007 23:07 (16%)
ik zoek een ontvanger met vga aansluting iemand een idee waar die te krijgen zijn kpn weet het niet..
1337
Er wordt altijd gezegd dat t erg slecht is. Om een antwoord te geven. Het digitenne beeld is niet van hoge kwaliteit. single-pass MPEG-2 encoding van 3MBit op 540xnogwat is nu eenmaal niet zo mooi. Op een kleinere TV is dat echter weinig storend. En ook op mijn 20" LCD vind ik het van normale kijkafstand (2 meter) niet storend. Voor de grote huiskamerTV is het niet aan te raden, kleinere TV's (tot 55CM, 63 als je verder weg zit, wellicht) is de kwaliteit afdoende.quote:_Pumba_ schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:02:
Ik heb sinds kort een 22" TFT monitor die ik als televisie wil gaan gebruiken. Ik zit echter heel erg in twijfel of ik hier een 'ouwerwetse' analoge USB tv-kaart voor ga kopen of een 'hypbride' sticky, dus zowel analoog als digitaal. Belangrijkste overweging hierbij is voormij dat ik dacht dat dvb-t een beter beeld zou geven, dan met een analoge usb tv-kaart (dit beeld is namelijk nogal korrelig).
Edit:
je stinkt onder je 0x31
het is dus een 22" tft scherm...quote:Seven of Nine schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:14:
[...]
Er wordt altijd gezegd dat t erg slecht is. Om een antwoord te geven. Het digitenne beeld is niet van hoge kwaliteit. single-pass MPEG-2 encoding van 3MBit op 540xnogwat is nu eenmaal niet zo mooi. Op een kleinere TV is dat echter weinig storend. En ook op mijn 20" LCD vind ik het van normale kijkafstand (2 meter) niet storend. Voor de grote huiskamerTV is het niet aan te raden, kleinere TV's (tot 55CM, 63 als je verder weg zit, wellicht) is de kwaliteit afdoende.
Zou je misschien een paar screen captures online kunnen zetten?
Zover ik weet wordt in Arnhem nog geen Digitenne uitgezonden maar start dat pas op 16 april 2007.quote:canonball schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:10:
[...]
Zowel Arnhem als Nijmegen zenden uit op kanaal 42, hoe ik de antenne ook zet, de kwaliteit is altijd 99% voor ned 1,2 en 3.
Of bedoel je wellicht het free to air pakket (Ned 1,2,3, Gelderland)?
Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!
Reg. datum: 10 juli 2004
Reg. datum: 10 juli 2004
Officieel niet nee, maar bij het afstellen van mijn antenne kwam ik er achter dat ik het Digitenne pakket goed kon ontvangen (sterke/kwaliteit) maar uiteraard geen beeld had. Ik heb daarom mijn kaart geactiveerd en het werkt goed. Ik verwacht niet support te krijgen als de kwaliteit slecht is, maar dat risico wou ik wel nemen. Als je jouw antenne richting Nijmegen (is het sinds half december) richt, kun je al kijken of je ze kunt ontvangen.quote:robertwebbe schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:07:
[...]Zover ik weet wordt in Arnhem nog geen Digitenne uitgezonden maar start dat pas op 16 april 2007.
Of bedoel je wellicht het free to air pakket (Ned 1,2,3, Gelderland)?
Hoe goed ziet het er in nijmegen uit? Vergelijkbaar met een 'standaard' divx film van internet? (Het gaat me alleen om ned 1-2-3 omdat ik alleen free-to-air zenders kan ontvangen)quote:canonball schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:51:
[...]
Officieel niet nee, maar bij het afstellen van mijn antenne kwam ik er achter dat ik het Digitenne pakket goed kon ontvangen (sterke/kwaliteit) maar uiteraard geen beeld had. Ik heb daarom mijn kaart geactiveerd en het werkt goed. Ik verwacht niet support te krijgen als de kwaliteit slecht is, maar dat risico wou ik wel nemen. Als je jouw antenne richting Nijmegen (is het sinds half december) richt, kun je al kijken of je ze kunt ontvangen.
Op hemelsbreed een kilometer of 8 van de Electrabel centrale is er niets op aan te merken. KPN buitenantenne binnen op de eerste verdieping. Nu de zender uit Oss in de lucht is hoef ik niet meer te richten. Af en toe een blokje maar is te verwaarlozen. TV is een gewone Philips breedbeeld Ø 90 cm. Geluid is subliem, beeld is glashelderquote:_Pumba_ schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:03:
[...]
Hoe goed ziet het er in nijmegen uit? Vergelijkbaar met een 'standaard' divx film van internet? (Het gaat me alleen om ned 1-2-3 omdat ik alleen free-to-air zenders kan ontvangen)
Fokko wijzigde dit bericht 28-01-2007 00:38 (13%)
Een buitenantenne kan ik helaas niet plaatsen.quote:Fokko schreef op zondag 28 januari 2007 @ 00:12:
[...]
Op hemelsbreed een kilometer of 8 van de Electrabel centrale is er niets op aan te merken. KPN buitenantenne binnen op de eerste verdieping. Nu de zender uit Oss in de lucht is hoef ik niet meer te richten. Af en toe een blokje maar is te verwaarlozen. TV is een gewone Philips breedbeeld Ø 90 cm. Geluid is subliem, beeld is glashelderKwaliteit van het signaal is 98 %. Ik ben alleen benieuwd of, als straks Venlo uit gaat zenden ik L1 kan ontvangen.
En met storm/regen/onweer/sneeuw? Meer storingen?
Ik heb hem ook nog binnen staan, op de eerste verdieping. Geen storingen door het verkeer of apparatuur (magnetron oid), tijdens regen of storm. Wel wordt tijdens regen of storm het ontvangen signaal en de kwaliteit een paar % minder maar heeft geen invloed op beeld en geluid. Onweer en sneeuw weet ik niet.quote:_Pumba_ schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:09:
[...]
Een buitenantenne kan ik helaas niet plaatsen.
En met storm/regen/onweer/sneeuw? Meer storingen?
Ik heb nu in ieder geval een terratec cinergy USB XS waarmee ik free-to-air signalen kan ontvangen. Ik hoop dat dit ding ook een goed beeld geeft.
Vanavond ga ik hem uitproberen in Nijmegen.
Vanavond ga ik hem uitproberen in Nijmegen.
Hier in Amsterdam is opeens de BBC World en Prime verdwenen, is hier meer over bekend?
KPN lijkt niet veel moeite te doen wat betreft het informeren van haar klanten..
KPN lijkt niet veel moeite te doen wat betreft het informeren van haar klanten..
Reg. datum: 16 november 2006
Reg. datum: 16 november 2006
Met mijn Topfield kan ik na -- menu -- installatie --- zenders zoeken --- zoek modes --- handmatig-- zender -- kanaalnummer kiezen -- rode knop (niet de opname of de aan/uit) zowel de sterkte als de kwaliteit van het signaal zien en !!! met pieptoontjes ook horen.quote:Ferret schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 07:47:
Ik heb op 23 januari mijn twee Samsung tuners gerset naar de fabrieksinstellingen en opnieuw laten zoeken naar de zenders.
Echter, toen ik m'n Topfield wilde doen liep ik tegen het volgende aan: na de reset naar de fabrieksinstellingen verteld het menu dat ik de antenne zo moet richten dat ik het meest sterke signaal heb. Echter, ik zie helemaal geen uitslag in de balk! .........na een paar keer proberen vond hij ineens wél alle TV en radiokanalen. Ik heb dus nu weer alles maar het blijft vreemd dat ik niet kan zien hoeveel signaal ik heb. Ik kan ook niet vinden in het boekje van de Topfield hoe ik dat kan zien.
Kan al 2 dagen een aantal kanalen uit 1 groep niet ontvangen (waar uiteraard Discovery bijzit) ik zie ze voorbij komen kanaal 19 Discovery, maar ze ontbreken gewoon in het overzicht (ook na een reset). Geen idee of het aan de decoder ligt (vermoed van niet) maar KPN blijft wel lekker aankloten.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance
wat een k*t zooi zeg! Ik vind dus helemaal niks! geen enkel signaal. In Windows MCE met vista wordt mijn kaart wel herkend, maar het scannen naar 'services' levert niets op. Ik kan kiezen uit 3 paketten: KPN, Digitenne en nog niet in kaart gebracht'.
Met geen van 3 vind ik ook maar iets en ik zit in nijmegen waar notabene een zender zit.
Echt bedroevend dit. Ik denk niet dat t aan vista ligt aangezien er wel netjes alle kanalen wordt langsgescand.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Hm wonderlijk! Nu heb ik ineens via de Guide van MCE toch beeld? Om de een of andere reden moest ik in MCE eerst naar 'guide' gaan en dan Ned 1 aanvinken.
Beetje raar maargoed het ziet er supergoed uit! Als ik tijd heb zal ik ff een keer een filmpje uploaden, maar het ziet er beter uit dan een geripte DVD film. Jammer dat de USB ontvangers met smartcard nog zo duur zijn! Voorlopig genoegen nemen met ned123.
Ik merk nu wel dat hij voor Ned 123 en TV gelderland geen Guide informatie vindt? Voor de commerciele zenders wel?
Ook geen teletext trouwens.
Met geen van 3 vind ik ook maar iets en ik zit in nijmegen waar notabene een zender zit.
Echt bedroevend dit. Ik denk niet dat t aan vista ligt aangezien er wel netjes alle kanalen wordt langsgescand.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Hm wonderlijk! Nu heb ik ineens via de Guide van MCE toch beeld? Om de een of andere reden moest ik in MCE eerst naar 'guide' gaan en dan Ned 1 aanvinken.
Beetje raar maargoed het ziet er supergoed uit! Als ik tijd heb zal ik ff een keer een filmpje uploaden, maar het ziet er beter uit dan een geripte DVD film. Jammer dat de USB ontvangers met smartcard nog zo duur zijn! Voorlopig genoegen nemen met ned123.
Ik merk nu wel dat hij voor Ned 123 en TV gelderland geen Guide informatie vindt? Voor de commerciele zenders wel?
dimon wijzigde dit bericht 29-01-2007 03:04 (39%)
Reg. datum: 04 september 2006
Reg. datum: 04 september 2006
Voor de rest welquote:_Pumba_ schreef op maandag 29 januari 2007 @ 01:02:
Reg. datum: 25 december 2003
Reg. datum: 25 december 2003
Als ik mijn Topfield PVR aanzet dan geeft ie sinds kort de melding dat ik een factory reset en zenderscan zou moeten doen. Echter, voor mijn gebied (Delft) is de frequentiewijziging pas aangekondigd voor in maart. Ik mis dan ook geen kanalen en de beeldkwaliteit is gewoon als vanouds. Dus het lijkt me niet zinvol om nu een zenderscan te doen.
Is dit gewoon gebrekkige/ongecoordineerde communicatie van kpn of heeft het wel zin om nu een zenderscan te doen?
Is dit gewoon gebrekkige/ongecoordineerde communicatie van kpn of heeft het wel zin om nu een zenderscan te doen?
Thanks! Ik ga meteen kijken als ik thuis ben!quote:Jan D schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:56:
[...]
Met mijn Topfield kan ik na -- menu -- installatie --- zenders zoeken --- zoek modes --- handmatig-- zender -- kanaalnummer kiezen -- rode knop (niet de opname of de aan/uit) zowel de sterkte als de kwaliteit van het signaal zien en !!! met pieptoontjes ook horen.
Reg. datum: 19 juni 1999
Reg. datum: 19 juni 1999
na wat gekloot met de antenne eindelijk gelukt. Wel komisch om in dit tijdperk op een stoel te staan terwijl je een antenne boven je hoofd houdt. Ik krijg ze nu ook inderdaad, gek genoeg moet ik zo'n 90 graden van smilde af richten (tegen de klok in) en heb ik de kanalen wel gevonden via een scan op 54.quote:EdjeK schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:45:
[...]
Ja... Hier op 8094 ontvang ik ze strak via de zender Smilde. (Handmatig scannen kanaal 54, daarna opslaan, en voila ze zitten dan keurig op 0027 en 0028.
Een raar ding nu op voetbal kanaal 1 worden de wedstrijden in letterbox op mijn tv gezet, en op voetbal kanaal 2 gewoon anamorph (instelling decoder is 6:9/volledig)
ligt dit aan de uitzending of aan de decoder?
Reg. datum: 29 januari 2007
Reg. datum: 29 januari 2007
Kan iemand mijn helpen ?
Ik heb digitenne met een twin tuner en een Hd recorder van Sony, voor de veranderingen kon ik gewoon opnemen etc.
Maar nu heb ik wel via mijn tv gewoon alle zenders, maar als ik wil opnemen kan ik alleen ned 123 op nemen, de andere zenders staan op zwart.
Voor de veranderingen had ik geen problemen.
Alvast bedankt
Willem
Ik heb digitenne met een twin tuner en een Hd recorder van Sony, voor de veranderingen kon ik gewoon opnemen etc.
Maar nu heb ik wel via mijn tv gewoon alle zenders, maar als ik wil opnemen kan ik alleen ned 123 op nemen, de andere zenders staan op zwart.
Voor de veranderingen had ik geen problemen.
Alvast bedankt
Willem
is dat het kleine coax kabeltje?quote:xon schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:09:
[...]
Kijken doe je met je....
Stommmm...kabeltje zat er inderdaad bij!
ben manual kwijt
3210 | 8210 | 8310 | T630 | 6230 | K750i | D900 | e51 | 5800
Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last
Dit topic is gesloten.