quote:
robertwebbe schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:27:
Nu woon ik in Arnhem-Zuid en kan dus ook al de Duitse DVB-T kanalen (gratis) ontvangen. Gelukkig heb ik een ontvanger waar ook niet KPN/Digitenne kanalen worden opgenomen dus die staan ook in mijn lijstje. Als echte tweaker wil ik natuurlijk het strakste beeld en dus ga ik voor een buitenantenne. Ik vraag mij nu af of ik dan straks de Duitse kanalen kwijt raak als ik de richtantenne ga gebruiken. Wellicht is de oplossing voor mij dan om niet op zender Arnhem te richten maar op zender Nijmegen, dan "kijkt" die als het ware naar Duitsland. Hoe nauw is het stralingsdiagram van deze antenne? Heeft iemand wellicht ervaring met dergelijke buitenantennes?
Ik woon in Arnhem Noord, hee hier wel hoger dan in Zuid. Met de standaard KPN antenne kan ik de Duitse en Nederlands comerciele kanalen goed ontvangen.
(Duitse kan ik niet testen (Topfield

, maar de kwaliteit is rond de 75% ).
De antenne heb ik idd op Nijmegen gericht (pijl richting zuiden). Zowel Arnhem als Nijmegen zenden uit op kanaal 42, hoe ik de antenne ook zet, de kwaliteit is altijd 99% voor ned 1,2 en 3.
Ik heb de Konig-buiten antenne ook getest, er zat geen verschil in ontvangst kwaliteit vergeleken met de standaard antenne. Wanneer ik de Konig ook echt buiten plaatste, was de kwaliteit wel beter.