Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 25 juni 2003

Vandaag hoorde ik van de klantenservice het volgende: Tot 1 februari kun je nog een nieuw Digitenne abonnement afsluiten voor 7,95 als je al KPN klant bent, daarna wordt het voor iedereen die een nieuw abonnement afsluit 9,95. Voor bestaande abonnee's blijft dit nog waarschijnlijk een jaar 7,95. (Zodat je niet heel snel weer van je abonnement afkunt door de tariefswijziging, en een gratis tuner hebt ed.)

Reg. datum: 06 juni 2003

quote:
gjc schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:34:
Tot 1 februari kun je nog een nieuw Digitenne abonnement afsluiten voor 7,95 als je al KPN klant bent, daarna wordt het voor iedereen die een nieuw abonnement afsluit 9,95. Voor bestaande abonnee's blijft dit nog waarschijnlijk een jaar 7,95. (Zodat je niet heel snel weer van je abonnement afkunt door de tariefswijziging, en een gratis tuner hebt ed.)
Eigenlijk belachelijk 25% verhoging.....

Reg. datum: 11 juli 2006

Vind het nog niet veel... als het goed werkt tenminste.

En nu krijg je een tuner gratis begreep ik, in plaats van voor 50 eurie.

Reg. datum: 06 januari 2007

Ik heb ook nog steeds problemen met de ontvangst van digitenne sinds december ongeveer. om de 5 minuten storing... en sinds een paar dagen springt mn samsung twintuner op 3uur.. moet ik hem uit en aan zetten om de tijd weer goed te zetten :?

Birk

Reg. datum: 23 januari 2007

quote:
Largo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:22:
[...]
Zelfde verhaal hier. Echter ik zag dat hij deze zenders tijdens het scannen wel vond, maar dus niet toevoegt.
Raar.
Ik heb hier ook last van. zo'n zes tv-zenders plus een aantal radiozenders krijg ik nu niet meer gesaved, terwijl er, voor mij, belangrijke tussen zitten. wat moet ik doen??

Mennoslaats.nl
Reg. datum: 19 september 2001

quote:
RLXer schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:01:
[...]

Ik heb hier ook last van. zo'n zes tv-zenders plus een aantal radiozenders krijg ik nu niet meer gesaved, terwijl er, voor mij, belangrijke tussen zitten. wat moet ik doen??
Handmatige scan uitvoeren per kanaal. Hiermee is je probleem op te lossen. Heb dit zelf ook al enkele malen moeten doen.

Trouwens, ik zie op http://www.kpn.com/kpn/show/id=878611 dat CNN voor iedereen beschikbaar zou moeten zijn. Maar in Eindhoven kan ik CNN toch echt niet ontvangen, of is er iemand dit wel al gelukt is?

Dich bis echt unne foëzen haas

Reg. datum: 24 september 2006

quote:
EdjeK schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:38:
[...]

Eigenlijk belachelijk 25% verhoging.....
Meer in de richting van 20% (afgerond 8 > 10). Nog steeds erg veel.

Reg. datum: 18 november 1999

Hoe kijken jullie trouwens DVB-T op de PC? Kaartjes en USB sticks zijn er voldoende, maar dan kun je alleen Ned 1, 2, 3 kijken... Zijn er al setjes met Smart Card reader oid?

Reg. datum: 06 juni 2003

quote:
Hageneis schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:36:
[...]

Meer in de richting van 20% (afgerond 8 > 10). Nog steeds erg veel.
Jammer voor je!!! 2 verschil t.o.v. 8 is nog altijd 25% oftewel een kwart meer ;)

Reg. datum: 21 juli 2006

quote:
Servor schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:22:
Hoe kijken jullie trouwens DVB-T op de PC? Kaartjes en USB sticks zijn er voldoende, maar dan kun je alleen Ned 1, 2, 3 kijken... Zijn er al setjes met Smart Card reader oid?
Ja dat bestaat er kan een KPN/Digitenne Conax smartcard in, of het goed werkt weet ik niet.

http://anysee.com/eng/index.php

Reg. datum: 18 november 1999

Hey dat ziet er interessant uit! Thanks voor de info!

Eet nooit gele sneeuw!
Reg. datum: 06 april 2001

Vast al een keer ter sprake gekomen...

Een kennis heeft laatste het KPN Digitenne cadeau pakket genomen, incl voetbal en single tuner.
Was er erg blij mee en wilde een tweede single tuner voor op de slaapkamer.

Blijkt dat als je een abo hebt via het cadeau pakket je daar geen 2e en 3e smartcard mee kan activeren en je een 2e volwaaridge abo af moet sluiten.

Geen probleem verder, naar KPN zet en zegt dat er niet bij als je dat cadeau pakket neemt. Of ze moeten het wel erg goed in de kleine lettertjes verstopt hebben.

Nu moet kan hij zijn huidige abo opzeggen incl terug sturen van single tuner en smartcard. En een nieuwe abo nemen incl 2 singletuners. Even het abo omzetten in de computer was er niet bij. Lekker vaag.

Flaq @ The Inner Circle @ Trollbane

Reg. datum: 04 september 2006

quote:
Servor schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:22:
Twinhan verkoopt een pci insteek kaart die dit goed kan.
Wel wat prijzig aangezien je ook een powerd antenne en conax CAM los bij moet kopen, maar het werkt wel allemaal.

http://www.twinhan.com/product_terrestrial_3030.asp

Life is all about priorities

Volgens mij staat de zender in Alkmaar nu ook aan. Ik deed een herscan vandaag. En hij vond opeens 64 tv zenders (32 van de Wormer en 32 van Alkmaar).

Ik heb nu eindelijk op alle zenders 90-90%

Shuriken wijzigde dit bericht 24-01-2007 21:20 (10%)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

Klopt, Alkmaar draait alleen op kanaal 34 nog niet (BBC Prime, TV Rijnmond etc), dat komt voor ons denk ik nog uit Haarlem. Even wachten tot 12 februari dus, maar de rest werkt perfect.

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

Ik heb op 23 januari mijn twee Samsung tuners gerset naar de fabrieksinstellingen en opnieuw laten zoeken naar de zenders. Op m'n 32 inch LCD moet ik zeggen dat het beeld er een stuk strakker en rustiger uitziet. Helemaal top dus!

Echter, toen ik m'n Topfield wilde doen liep ik tegen het volgende aan: na de reset naar de fabrieksinstellingen verteld het menu dat ik de antenne zo moet richten dat ik het meest sterke signaal heb. Echter, ik zie helemaal geen uitslag in de balk! Ik kan met de antenne door het huis lopen (zolang als het draadje is) maar ik zie helemaal geen verandering, de balk blijft zwart alsof er geen signaal is. Het ledje op de antenne brand en als ik de plug uit de ontvanger trek gaat het ledje uit. Stekker erin en het gaat weer branden, dat werkt dus.
Ik heb de antenne maar weer op dezelfde plek gezet waar hij stond omdat ik daar een goede ontvangst had en ik heb hem naar de kanalen laten zoeken. De eerste paar keer kreeg ik meteen te zien: 0 TV en 0 radiokanalen gevonden. Balen!!! na een paar keer proberen vond hij ineens wél alle TV en radiokanalen. Ik heb dus nu weer alles maar het blijft vreemd dat ik niet kan zien hoeveel signaal ik heb. Ik kan ook niet vinden in het boekje van de Topfield hoe ik dat kan zien.

Reg. datum: 25 januari 2007

Ik overweeg om een Freecom DBV-T USB-stick aan te schaffen om hiermee via de laptop NED1-2-3 te kunnen zien (alleen free-to-air zenders dus). Heeft iemand ervaring met dit setje en heeft iemand ervaring met de ontvangst in de regio Den Bosch? De bijgeleverde antenne lijkt mij niet zoveel voor te stellen. Zijn er misschien betere alternatieven?
Timo

I've been in between....

quote:
Ferret schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 07:47:
(...)

Echter, toen ik m'n Topfield wilde doen liep ik tegen het volgende aan: na de reset naar de fabrieksinstellingen verteld het menu dat ik de antenne zo moet richten dat ik het meest sterke signaal heb. Echter, ik zie helemaal geen uitslag in de balk! Ik kan met de antenne door het huis lopen (zolang als het draadje is) maar ik zie helemaal geen verandering, de balk blijft zwart alsof er geen signaal is. Het ledje op de antenne brand en als ik de plug uit de ontvanger trek gaat het ledje uit. Stekker erin en het gaat weer branden, dat werkt dus.
Ik heb de antenne maar weer op dezelfde plek gezet waar hij stond omdat ik daar een goede ontvangst had en ik heb hem naar de kanalen laten zoeken. De eerste paar keer kreeg ik meteen te zien: 0 TV en 0 radiokanalen gevonden. Balen!!! na een paar keer proberen vond hij ineens wél alle TV en radiokanalen. Ik heb dus nu weer alles maar het blijft vreemd dat ik niet kan zien hoeveel signaal ik heb. Ik kan ook niet vinden in het boekje van de Topfield hoe ik dat kan zien.
Ik heb precies het zelfde probleem. Bij mij was er altijd 98% ontvangst en geen storing, maar sinds de omschakeling in December waren ineens al mijn kanalen verdwenen, had ik geen ontvangst meer en had ik na een scan (waarbij dan wel weer alle kanalen gevonden werden) veel last van storingen en zelfs uitvallend beeld en geluid. De frequentie veranderingen van afgelopen januari hebben geen verbetering opgeleverd.
Ik heb KPN maar eens gebeld en die bellen mij vanmiddag terug om te zien of een buitenantenne geen betere oplossing is....

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
All systems are GO!
Welkom in het ziekenhuis!

Mok, mok, mok...
Reg. datum: 20 november 2000

quote:
Oceria schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:49:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem. Bij mij was er altijd 98% ontvangst en geen storing, maar sinds de omschakeling in December waren ineens al mijn kanalen verdwenen, had ik geen ontvangst meer en had ik na een scan (waarbij dan wel weer alle kanalen gevonden werden) veel last van storingen en zelfs uitvallend beeld en geluid. De frequentie veranderingen van afgelopen januari hebben geen verbetering opgeleverd.
Ik heb KPN maar eens gebeld en die bellen mij vanmiddag terug om te zien of een buitenantenne geen betere oplossing is....
Ik heb nu wel alle kanalen maar nog niet de tijd gehad om naar de kwalitiet te kijken. Ik houd het in de gaten en ook de KPN bellen als het verslechterd is.

En dat terwijl ik ervoor wél een goede ontvangst had.....

Phone Addicted

Misschien is het een idee om een pol te maken over hoe de kwaliteit van KPN tv. Ik wil wel eens weten wat iedereen er nou van vind. Goed idee of niet?
Robert Webbe
Reg. datum: 19 april 2005

Heeft iemand hier misschien ervaring met de verschillende buitenantennes voor DVB-T?
KPN biedt zelf de Funke DSC300-45T aan onder eigen label maar er zijn er veel meer.
http://www.erconline.nl/images/dsc300.JPG

Zo heb je ook nog de KÖNIG DVBT-OUT11:
http://www.erconline.nl/images/KN-DVBT-OUT11.jpg

de Visiosat AVT-200:
http://img.bestofmicro.com/c/I369666.jpg

de Strong ANT-15:
http://www.erconline.nl/images/ant15.jpg

de Funke FFA-4522:
http://www.erconline.nl/images/ffa4522.JPG

Ik heb me er een beetje in verdiept en ze hebben bijna allemaal dezelfde versterking op de onderste na. Aangezien dit een richtantenne is, heeft deze een veel hogere versterking.
Nu woon ik in Arnhem-Zuid en kan dus ook al de Duitse DVB-T kanalen (gratis) ontvangen. Gelukkig heb ik een ontvanger waar ook niet KPN/Digitenne kanalen worden opgenomen dus die staan ook in mijn lijstje. Als echte tweaker wil ik natuurlijk het strakste beeld en dus ga ik voor een buitenantenne. Ik vraag mij nu af of ik dan straks de Duitse kanalen kwijt raak als ik de richtantenne ga gebruiken. Wellicht is de oplossing voor mij dan om niet op zender Arnhem te richten maar op zender Nijmegen, dan "kijkt" die als het ware naar Duitsland. Hoe nauw is het stralingsdiagram van deze antenne? Heeft iemand wellicht ervaring met dergelijke buitenantennes?

Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!

Reg. datum: 10 juli 2004

quote:
robertwebbe schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:27:
Nu woon ik in Arnhem-Zuid en kan dus ook al de Duitse DVB-T kanalen (gratis) ontvangen. Gelukkig heb ik een ontvanger waar ook niet KPN/Digitenne kanalen worden opgenomen dus die staan ook in mijn lijstje. Als echte tweaker wil ik natuurlijk het strakste beeld en dus ga ik voor een buitenantenne. Ik vraag mij nu af of ik dan straks de Duitse kanalen kwijt raak als ik de richtantenne ga gebruiken. Wellicht is de oplossing voor mij dan om niet op zender Arnhem te richten maar op zender Nijmegen, dan "kijkt" die als het ware naar Duitsland. Hoe nauw is het stralingsdiagram van deze antenne? Heeft iemand wellicht ervaring met dergelijke buitenantennes?
Ik woon in Arnhem Noord, hee hier wel hoger dan in Zuid. Met de standaard KPN antenne kan ik de Duitse en Nederlands comerciele kanalen goed ontvangen.
(Duitse kan ik niet testen (Topfield ;), maar de kwaliteit is rond de 75% ).
De antenne heb ik idd op Nijmegen gericht (pijl richting zuiden). Zowel Arnhem als Nijmegen zenden uit op kanaal 42, hoe ik de antenne ook zet, de kwaliteit is altijd 99% voor ned 1,2 en 3.

Ik heb de Konig-buiten antenne ook getest, er zat geen verschil in ontvangst kwaliteit vergeleken met de standaard antenne. Wanneer ik de Konig ook echt buiten plaatste, was de kwaliteit wel beter.

Reg. datum: 15 februari 2000

Ik kan alleen wat zeggen over de situatie bij m'n ouders: die gebruiken een oude "gewone" richtantenne die op zolder ligt. Niet optimaal natuurlijk, maar het gaat. Is wel behoorlijk richtingsgevoelig, maar dat komt ws. ook mede doordat de antenne niet op het dak staat.

Ik denk dat het meest ideale is om 2 passieve richtantennes te nemen. Die kun je koppelen, zodat je van twee richtingen goede ontvangst hebt. Een actieve en passieve zijn niet op dezelfde coax te combineren denk ik en twee actieve weet ik niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Reg. datum: 01 maart 2001

quote:
Neophyte_NL schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:54:
[...]

Amsterdam hier gewoon net5, spice en DC
Hier Zaandam en geen ontvangt van bovengenoemde kanalen. incl. Tien (=Talpa) en de BBC zenders.

Gebeld met KPN en volgens de helpdesk is dit een storing die volgende week!!! |:( wordt opgelost! Morgen een schotel kopen, ben dat gekloot me digitenne zat.

Reg. datum: 22 maart 2005

Zijn er meer mensen met problemen na de frequentie wijzigingen in Amsterdam (23-1-2007)? Volgens KPN verhuizen o.a. Net5 en Tien van kanaal 21 naar 27. Op 27 ontvang ik BBC prime etc, maar geen Net5 of Tien. Ze zitten nog wel op kanaal 21, maar sinds dinsdag op een extreem lage ontvangstkwaliteit. Mijn (binnen)antenne geeft een ontvangststerkte van 99% en een ontvangstkwaliteit van 100% aan bij alle andere zenders 8). Heb de vraag al uitgezet bij klantenservice van KPN, maar die zijn niet zo snel met reageren in het weekend...

MHD

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: