And remember, Respect is Everything !
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XII)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:ersy schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:00:
bjck, zeer hartelijk dank voor je uitgebreide reactie/antwoord!!
Maar helaas, middeleeuwen, middeleeuwen... Ik was er al bang voor. Je doet flink, gooit er een technisch termpje tussendoor en dan zak je door het ijs! Weet niet eens wat afkortingen als ISP en DSL betekenen! En misschien versta ik onder "nummerbehoud" zelfs iets anders dan de experts.
(ik versta er nl. onder "men kan mij ook na overgang blijven bellen met hetzelfde telefoonnummer als voor de overgang). Ik vrees dan ook dat mijn vraag wellicht niet erg eenduidig was.
ISP = Internet Service Provider
Zoals Orange/Planet/XS4all/Tiscali etc.
DSL = algemene techniek waaronder ook ADSL valt. Een ADSL aansluiting is niets anders dan breedband internet over de telefonie kabels van KPN. Dus hoge snelheid op de oude kabels met een moderne techniek
Niet flink doen omdat mensen hier soms meer weten van de hoed en de rand dan andere. Flink doen en met termen tikken die je niet helemaal eigen zijn (nog) zette mij op het verkeerde been qua reactie niveau en termen.
quote:Ik heb dan ook de overgang laten regelen door T for Telecom, maar of die er nu alles van weten!?
Bij latere aanvraag leek men onzeker over het effectueren van mijn wens "koper via KPN"...
Wat ik dus wil is : ADSL-internetten bij Orange en bellen op Orange-voorwaarden (zoals 0 cent voor gesprek met vaste telefoonnummers in Nederland, 4 cent starttatief etc). Tevens wil ik dat ik gebeld kan worden zodanig dat die bellers mijn oude telefoonnummer kunnen blijven gebruiken.
Wat is dan, gegeven het bovenstaande, de beste strategie (vooral vanuit optiek mogelijke latere overgang naar andere provider) voor mij, nu en voor de nabije toekomst.
Zou je dit nog eens kort voor mij kunnen samenvatten. Bij voorbaat dank!
Dat komt sowieso wel goed met dat nummer. Ongeacht welke interpretatie van 'nummerbehoud' het gaat worden blijf je bellen en gebeld worden op het bestaande/vertrouwde nummer.
Het verschil zit in het blijven bestaan van het KPN abonnement op de lijn ja of nee. Orange kan ok het nummer overnemen (nummer portering) van KPN zodat zij de hele telefoniedienst voor hun rekening nemen. KPN zal dan je abonnement stoppen en je houdt 1 factuur over, die van Orange voor beide diensten.
Gewoon zeggen als iets niet duidelijk is nog.
bjck wijzigde dit bericht 06-08-2006 21:52 (5%)
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Reg. datum: 05 augustus 2006
Bedankt weer. Erg duidelijk.
Laatste vraag: numerportering dus het meest efficient vanwege 1 factuur, maar.. . wat is [u][u][u]kostentechnisch de wijste beslissing, denkend aan een mogelijk opzeggen van Orange na 1 jaar?
Bedankt & wel te rusten!
Reg. datum: 14 januari 2000
quote:ersy schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 00:27:
bcjk , this is really quick, maestro!
Bedankt weer. Erg duidelijk.
Laatste vraag: numerportering dus het meest efficient vanwege 1 factuur, maar.. . wat is kostentechnisch de wijste beslissing, denkend aan een mogelijk opzeggen van Orange na 1 jaar?
Bedankt & wel te rusten!
Dat is je eigen afweging:
- bellen via Orange is nu wellicht goedkoper
- KPN nu opzeggen betekent eventueel over een jaar na opzeggen van Orange weer opnieuw KPN moeten aanvragen (met de bijbehorende aansluitkosten van rond de 75 euro ofzo).
Persoonlijk haal ik het bellen via Orange er niet uit en dus blijf ik gewoon mijn standaard abo bij KPN behouden, zodat ik daar niet mee zit als ik van Orange af zou willen.
Ik denk dat mensen moeilijk doen omdat ze DHCP aan willen laten staan op de client computer en toch een statisch ip willen uitdelen. Kan bijv handig zijn bij laptops die op andere dagen ook in een DHCP netwerk gehangen moeten worden. Dan is een statisch ip op de client niet zo handig. Ik gebruik nu thuis een oudere Draytek router voor het uitdelen van de adressen via DHCP, omdat de livebox die statische ip's niet bewaart na een reset of stroomuitval. Ik wil dus dat de bij mij thuis bekende pc's vaste adressen hebben en DHCP in een andere range toewijst met daarbij dus DHCP actief op alle netwerk adapters hier in huis..quote:dangerpaki schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:49:
[...]
he bedankt. mooi uitgelegd. heb wel wat begrip van netwerken dus was erg duidelijk. maar waarom deed iedereen voorheen dan zo moeilijk als je ook gewoon op deze manier kan opgeven dandacht dat dat juist was omdat deze manier neit kon.
Helsie wijzigde dit bericht 07-08-2006 06:56 (38%)
Reg. datum: 14 januari 2000
Helsie wijzigde dit bericht 07-08-2006 06:56 (93%)
Reg. datum: 31 juli 2005
Een verschil van 10ms is voor de echte gamer zeker een wereld van verschil. Ik heb zelf nu nog adsl 1 met een gemidelde ping van 10ms (speedtest). In de praktijk komt dan neer op gemiddeld 15 tot 25 ms. Dat is perfect om lekker snel te gamen. Moet er niet aan denken dat tie hoger zou komen. 25 tot 40 kan ook nog wel maar dan wordt het al kritiek.
De meeste reacties op dit forum is, dat de ping bij adsl 2 toch wel een stuk hoger uitkomt. Als de ping gemiddeld op 25ms (praktisch) uitkomt zou dat mooi zijn. Maar als later blijkt dat tie gemiddeld op 50ms uitkomt zijn je kinderen zeker niet blij met COD 2.
Een garantie kan niemand je geven, je kan het een jaartje proberen met Orange.
quote:chai schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 08:16:
Kortom: Er valt prima mee te gamen met 25ms latency op een breedband verbinding. Al heb je natuurlijk de fanatiekelingen die een verschil van 10ms kunnen merken in de gameplay ;)[/quote]
Een verschil van 10ms is voor de echte gamer zeker een wereld van verschil. Ik heb zelf nu nog adsl 1 met een gemidelde ping van 10ms (speedtest). In de praktijk komt dan neer op gemiddeld 15 tot 25 ms. ...
Ping hangt toch vanaf met welke server je contact maakt? Wat is je ping naar www.nu.nl en www.startpagina.nl?
Ik heb Casema kabelinternet:
www.nu.nl gemiddeld 11 ms
www.startpagina.nl gemiddeld 12 ms
Daarvoor had ik ADSL van KPN die ongeveer hetzelfde had, meestal een paar ms hoger.
God Left This Place A Long Time Ago
Reg. datum: 24 augustus 2003
Maar, gisteren werd het ineens echt dramatisch, telkens hele lage waardes van bv. downstream 4388 upstream 264 en resetten helpt gewoon niet meer.
Ik woon in Rotterdam, meer mensen met problemen, of gaat mijn LB naar de kl***?
Reg. datum: 19 december 2001
Klopt, maar de vertraging zit op de eerste gedeelte van Orange zelf. ADSL2+ van bbned bv zit bij mij in de wijk wel rond de 15ms. Zolang Orange hun apparatuur niet aanpast zal het niet sneller gaan, voor mij de reden om Family op te zeggen. Bij @home had ik een ping van 10-15ms op bepaalde Nederlandse & Duitse CS servers, nu heb ik daar maar liefts 35-40ms. Dat merk je en ik ben ook vaak degene met de hoogste ping (samen met andere Orange gebruikers hoewel die soms een paar ms lager zitten).quote:Cloudje schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 09:01:
[...]
Ping hangt toch vanaf met welke server je contact maakt? Wat is je ping naar www.nu.nl en www.startpagina.nl?
quote:Cloudje schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 09:01:
[...]
Hoe kan ik dat checken, weet alleen hoe ik het via speedtest kan zien en natuurlijk als ik aan het gamen ben.
Trouwens ik stap ook over naar Casema, goed om te lezen dat de ping laag is.
quote:chai schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:10:
[...]
Hoe kan ik dat checken, weet alleen hoe ik het via speedtest kan zien en natuurlijk als ik aan het gamen ben.![]()
Trouwens ik stap ook over naar Casema, goed om te lezen dat de ping laag is.
Start - > Uitvoeren -> cmd [dan op OK of ENTER]
dan intypen:
ping www.nu.nl
Dan krijg je een overzicht van de pingtijden.
Wij willen juist overstappen van Casema naar Orange. Ping is goed, maar echt veel downtime. Afgelopen 3 weken al 12 keer. Wel korte onderbrekingen, maar toch vervelend tijdens downloaden of gamen...
God Left This Place A Long Time Ago
quote:Cloudje schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:27:
[...]
dan intypen:
ping www.nu.nl
Wij willen juist overstappen van Casema naar Orange. Ping is goed, maar echt veel downtime. Afgelopen 3 weken al 12 keer. Wel korte onderbrekingen, maar toch vervelend tijdens downloaden of gamen...
Als ik thuis ben zal ik het ff checken.
Voor mij is Casema + telefonie goedkoper, dat komt omdat ik nog geen ADSL2 kan krijgen.
Ik zit ongeveer op de 15Mbit/s grens, via HTTP / FTP trek ik steady 1.3 Mbyte/s, maar bittorrent is niet vooruit te branden en blijft (met portforwarding, etc etc) onder de 20 Kbyte/s, daarmee bedoel ik de som-download van al mijn torrents, een enkele torrent komt ook niet boven de 20 Kbyte/s
Iemand enig idee wat ik ben vergeten of wordt ik gewoon hard genaait?
crashmatrix wijzigde dit bericht 07-08-2006 13:11 (8%)
Bij mij blijft het ook heel wisselend werken. Portforwarding werkt ruk of torrent wordt gewoon geblocked ofzoquote:crashmatrix schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:09:
Okay, ik heb sinds vannochtend eindelijk Orange Family, en voor zo ver werkt alles eigelijk prima, met uitzondering van bittorrent. Ik weet dat er meerdere mensen waren in dit draadje met problemen, maar ik kon geen oplossing tussen de antwoorden vinden, dus vraag ik er nog maar een keertje naar.
Ik zit ongeveer op de 15Mbit/s grens, via HTTP / FTP trek ik steady 1.3 Mbyte/s, maar bittorrent is niet vooruit te branden en blijft (met portforwarding, etc etc) onder de 20 Kbyte/s, daarmee bedoel ik de som-download van al mijn torrents, een enkele torrent komt ook niet boven de 20 Kbyte/s
Iemand enig idee wat ik ben vergeten of wordt ik gewoon hard genaait?
| Chieftec BX icm Nexus NX 3500 | Asus P4P800 SE | P4 2,5 Ghz icm Zalman CNPS 7000 CU | 1,5 GB Geheugen | 570 GB HDD | Pioneer 106 DVD Brander | Liteon DVD Lezer | Club3d Radeon 9800SE AIW icm ZM80D | Turtle Beach Santa Cruz | IBM Thinkpad T42 |
Reg. datum: 12 mei 2005
Nu wilde ik graag een VoIP oplossing gebruiken buiten Orange om, zoals VOIPbuster. De nieuwe speedtouch 780 lijkt een interessant optie. Uit het topic begrijp ik dat speedtouch modems het over het algemeen goed doen ipv de Livebox.
Maar voordat ik tot aankoop overga wilde ik even kijken of ik iets gemist heb. Heeft er iemand ervaringen met de speedtouch 780 en Orange Family? Of is een alternatieve configuratie met aparte modem & router verstandiger?
Bedankt!
Gijs
quote:Yalhambra schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:13:
[...]
Bij mij blijft het ook heel wisselend werken. Portforwarding werkt ruk of torrent wordt gewoon geblocked ofzoHeb al meerdere keren hierover gepost, maar het probleem wordt genegeerd
Laat even weten als je een oplossing hebt gevonden!
ik weet niet met wat voor BT-client jullie downloaden, ik gebruik zelf Bitcomet 0.70 en portforwarden werkt prima. Je kan hier ook zien of de port goed is 'geforward'. als de port niet goed staat ingesteld krijg je alleen maar "local" verbindingen en blijft de downloadsnelheid bagger, maar zoals ik al zei heb ik port ingesteld in de livebox dan zie je naast "local" ook nog "remote" peers, hierdoor zie je dus of echt daadwerkelijk de port geforward hebt.
Ik haal hiermee gewoon de normale snelheden die ik met m'n vorige provider haalde.
Reg. datum: 01 maart 2004
Ik heb hetzelfde plan met mijn ZyXEL 2602 modem. Wat ik tot nu toe heb gelezen, is dat alternatieve modems iets lagere snelheden halen. Lijkt mij dat het zo gewoon moet lukken!quote:stat schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:56:
Ik heb het topic (voor een deel) met veel belangstelling gelezen. Binnenkort ga ik Orange family aanvragen.
Nu wilde ik graag een VoIP oplossing gebruiken buiten Orange om, zoals VOIPbuster. De nieuwe speedtouch 780 lijkt een interessant optie. Uit het topic begrijp ik dat speedtouch modems het over het algemeen goed doen ipv de Livebox.
Maar voordat ik tot aankoop overga wilde ik even kijken of ik iets gemist heb. Heeft er iemand ervaringen met de speedtouch 780 en Orange Family? Of is een alternatieve configuratie met aparte modem & router verstandiger?
Bedankt!
Gijs
www.nu.nl gemiddelde ping van 8ms.quote:Cloudje schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:27:
[...]
dan intypen:
ping www.nu.nl
Reg. datum: 07 augustus 2006
Nou heb ik een geinig telefoontoestel in de vorm van een piano, maar Telefonie werkt niet met dat toestel. Als ik een nummer bel via Orange lijn gaat de kiestoon over naar in gesprek toon, zonder dat er ooit is geprobeerd verbinding te krijgen( gecheckt door te bellen naar eigen mobiel). Via KPN lijn had ik geen problemen met dit toestel. Met een ander toestel (ietwat hipper) heb ik geen problemen, maar vond die andere toch wel leuk. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe te verhelpen?
Alvast bedankt
Nu wordt er op de 2 gewone computers veel gedownload, en geupload. Is er een mogelijkheid om de 1e poort op de livebox voorang te geven boven de 2e? Of poort 80 of het IP of MAC adres van de server.
Cureseekers!
Controleer of dat piano toestel toon bellen ondersteund. Pulse bellen wordt niet ondersteund door de livebox.quote:dve1007 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:14:
Hallo, ik heb sinds een paar dagen Orange Family met Telefonie.
Nou heb ik een geinig telefoontoestel in de vorm van een piano, maar Telefonie werkt niet met dat toestel. Als ik een nummer bel via Orange lijn gaat de kiestoon over naar in gesprek toon, zonder dat er ooit is geprobeerd verbinding te krijgen( gecheckt door te bellen naar eigen mobiel). Via KPN lijn had ik geen problemen met dit toestel. Met een ander toestel (ietwat hipper) heb ik geen problemen, maar vond die andere toch wel leuk. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe te verhelpen?
Alvast bedankt
rvec wijzigde dit bericht 07-08-2006 23:24 (5%)
Cureseekers!
Bij binnenkomst de telefoonlijn in het modem geprikt, switch met de computers op de eth1 uitgang aangesloten en verder werkt het allemaal meteen.
Enige alleen is dat nu het modem weinig meer doet dan enkel een hoge piep geven, lampjes branden verder niet, ding doet niks meer, internet werkt ook niet. Lekker
(oude inet abo op de andere lijn nog niet opgezegd dus dat draait gelukkig nog)
Reg. datum: 26 juni 2006
als de live box per post komt, zit er dan een telefoon kabel bij of moet je die zelf kopen en welke telefoon kabel is dan het beste ?
vraag 2
in mijn bovenwoning heeft heeft de vorige bewoner vanaf het centrale punt in de huiskamer waar het aansluitings punt zit , een lijn aangelegd naar de slaapkamer en naar de keuken.
Is het beter die ongebruikte 2 lijnen naar keuken en slaapkamer te verwijderen of maakt dat niks uit voor de snelheid ?
Ik bel namelijk alleen mobiel en heb orange zonder telefonie aangevraagd.
2: ja, alle aansluitingen dienen na de livebox aangesloten te worden! en aangezien jij ze niet gebruikt, moet je ze zoeizo uittrekken.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.