Hoofdcategorieën
Topicacties

[PC] Civilization IV - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
HP Proliant DL785 - 32 cores

Zie hierboven.

PromoX wijzigde dit bericht 01-09-2008 23:32 (94%)

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Pure anandamine!
Reg. datum: 24 februari 2001

Binnenkort heb ik een LAN, en ik vroeg me af of met Civ4 een soort centrale server mogelij was. Kan dat met het 'Pitboss'-programma? Iemand aar ervaring mee? :)

Rosa sat so King could walk, King walked so Obama could run.

Shabba FC olé olééé!

Met pitboss kan, maar je kan net zo goed op een computer een game hosten. Gaat prima. Pitboss heeft vooral voordelen als je over het internet wilt spelen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

Reg. datum: 13 april 2004

Ik ben nu ook weer lekker bezig met civ4.
Alleen zijn er uberhaupt mensen die wel eens op deity spelen? En dan ook nog kunnen winnen?
Ikzelf heb al grootse moeite met noble, de kans dat ik win is meestal 50/50.
Ik kan voor de moeilijkere graden maar geen goede tactiek vinden/bedenken, wat ik ook probeer.

Bijvoorbeeld ipv snel heel veel steden bouwen, maar 5 steden bouwen en dan alles op military gooien, maar ook zorgen dat je winst blijft maken. Dan komt de vijand toch eens aan met een leger waartegen je bijna niets kan. ik snap dat niet, hoe is dit met de AI geregeld, kunnen ze dan bijvoorbeeld een militair binnen 1 turn completen, waar ik er 5 over doe?

my heart, the beat

De AI draft volgens mij vrij vaak.

Op een morgen stond hij op met het ochtendgloren, trad de zon tegemoet en sprak haar aldus toe:
'Gij groot gesternte! Wat zou uw geluk waard zijn, wanneer ge niet hen hadt, die gij verlicht!'

Shabba FC olé olééé!

Met "militair" bedoel je "infantry" of bedoel je gewoon "unit"? Als je aan het begin van het spel alle bomen kapt en flink de zweep er over legt kan je best winnen op deity. Probeer eens wat kleinere maps met hooguit vier tegenstanders en speel met de romeinen.

Reg. datum: 11 juli 2006

Misschien een vreemde vraag maar in Civ II had je dat je onderdanen een paleis voor je gingen renoveren als je het goed deed. Vond ik een leuk element. Nu speel ik sinds kort Civ IV en daar ben ik zoiets nog niet tegengekomen. Dat terwijl ik op de screenshots in de OP toch wel zoiets zie staan.. Wie weet hoe het zit?

Reg. datum: 13 april 2004

quote:
Shabbaman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:37:
Met "militair" bedoel je "infantry" of bedoel je gewoon "unit"? Als je aan het begin van het spel alle bomen kapt en flink de zweep er over legt kan je best winnen op deity. Probeer eens wat kleinere maps met hooguit vier tegenstanders en speel met de romeinen.
met militair bedoelde ik unit in het algemeen inderdaad.
Ik hou alleen zo van grote (huge) maps met veel tegenstanders. De relaties en intriges tussen alle vijanden en vrienden vind ik juist zo'n leuk element van het spel. Het liefst had ik bijvoorbeeld ook een optie dat je ervoor kon kiezen om bijvoorbeeld het bed te delen met een vrouw van een leider. en m daarna lekker de oorlog verklaren.

Shabba FC olé olééé!

Een unit bouwen in een enkele beurt is niet zo'n prestatie. Je hebt gewoon een stad nodig met wat mijnen en bonusresources, en natuurlijk productieverhogende gebouwen zoals forge. Heroic epic helpt ook zeker.

@thorgrem: die plaatjes waar je op doelt komen uit de filmpjes die je te zien krijgt als je een wonder bouwt. Waar jij op doelt zit er helaas niet in.

Reg. datum: 20 juli 2000

quote:
johan12 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:18:
[...]

met militair bedoelde ik unit in het algemeen inderdaad.
Ik hou alleen zo van grote (huge) maps met veel tegenstanders. De relaties en intriges tussen alle vijanden en vrienden vind ik juist zo'n leuk element van het spel. Het liefst had ik bijvoorbeeld ook een optie dat je ervoor kon kiezen om bijvoorbeeld het bed te delen met een vrouw van een leider. en m daarna lekker de oorlog verklaren.
Ik vind die relaties juist het meeste kutte aan het spel. Je kan het nooit goed doen en er is geen mogelijkheid om relaties tussen anderen te verbeteren. Daarnaast vinden ze je alleen aardig als je met alles wat zij vragen instemt. Diplomatic victory is mij dan ook nog nooit gelukt.

Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.

Pure anandamine!

quote:
Shabbaman schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:03:
Met pitboss kan, maar je kan net zo goed op een computer een game hosten. Gaat prima. Pitboss heeft vooral voordelen als je over het internet wilt spelen.
Maar als je een game host op een comp[uter moet dat toch ook een speler zijn?

Ik wil graag een losse server die alleen de AI doet, zodat de clients alleen de Human spelers hoeft te doen.

Of maakt dat niet uit?
En en ander vraagje:
Wat zijn de must-have mods?

Ik kan door de bomen het bos niet zien qua ethnically diverse dingen (er zijn er zoveel), en wat zijn leuke mods?

Ik vond Revolution leuk, maar is niet helemaal geschikt voor Huge maps, al vond ik het feit dat Barb cvs normale civs worden heel leuk, ook het feit dat de namen verandren vind ik heel gaaf.

Verder zo ik extra events willen, weet iemand daar een leuke mod voor?
Wat voor mods gebruiken julie verder? (Naast natuurlijk Blue Marble en Civscale (die van mij standaard bij BTS hadden mogen komen))

Of moet ik aan de WoC? :?

anandus wijzigde dit bericht 14-09-2008 11:32 (37%)

Shabba FC olé olééé!

Ik kan me vrij weinig redenen indenken waarom je met de AI zou willen spelen. Maar ook dan, nee, dat maakt niet uit. Alleen als je met de AI speelt moet je geen sim moves doen.

Pure anandamine!

quote:
Shabbaman schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:20:
Ik kan me vrij weinig redenen indenken waarom je met de AI zou willen spelen. Maar ook dan, nee, dat maakt niet uit. Alleen als je met de AI speelt moet je geen sim moves doen.
Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal :)

Ik vraag me dus af of het zou schelen op een lan als er een dedicated server de AI doet, in plaats van degene die de game host.
(Of wordt de AI door alle spelers gedaan? (Wat ik betwijfel)).
Of je reageerde niet op mij :P

Shabba FC olé olééé!

Als je op zeer grote maps speelt zal het wel uitmaken, de AI draait inderdaad op de host/pitboss. Op kleinere maps maakt het niet zo veel uit, een beetje nieuwe computer kan dat wel aan. En ik begrijp wel wat je zegt, ik probeer het je alleen uit het hoofd te praten.

Pure anandamine!

quote:
Shabbaman schreef op maandag 15 september 2008 @ 09:33:
Als je op zeer grote maps speelt zal het wel uitmaken, de AI draait inderdaad op de host/pitboss. Op kleinere maps maakt het niet zo veel uit, een beetje nieuwe computer kan dat wel aan. En ik begrijp wel wat je zegt, ik probeer het je alleen uit het hoofd te praten.
Waarom?
Dus een dedicated server met alleen pitboss voor de AI zou niet handig zijn voor een LAN? Of zelfs onhandig?

Normaliter nemen we de snelste computer van de lan als host (meestal de mijne :P ), maar na anderhalve dag duren de turns toch aardig lang.

We spelen meestal met z'n zessen, 12 AI, huge map, epic speed.

Ik heb nu een redelijk vlotte laptop, maar mijn PC is nog steeds snelst, dus ik wilde op mijn laptop gamen en dan de PC is pitboss-AI host inzetten. Maar dat is niet handig dus?

Shabba FC olé olééé!

Het is maar wat je leuk vindt. Voor wat jij wil is het wel handig; wij spelen liever 4 potjes in een weekend, op kleine maps. En zonder AI, want dan speel je tegen elkaar. Ik vind het ook niet echt leuk om een heel weekend te spelen als je al snel uit de running bent. Vandaar korte snelle potjes.

Pure anandamine!

quote:
Shabbaman schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:10:
Het is maar wat je leuk vindt. Voor wat jij wil is het wel handig; wij spelen liever 4 potjes in een weekend, op kleine maps. En zonder AI, want dan speel je tegen elkaar. Ik vind het ook niet echt leuk om een heel weekend te spelen als je al snel uit de running bent. Vandaar korte snelle potjes.
Ah :)

Wij spelen meestal Space Victory of Time Victory (gewoon kijken wie de meeste punten heeft).

Wij spen vaak ook meer om te spelen, dan om van elkaar te winnen.
Je kan het ook meer zien als een aantal single player pojes op dezelfde kaart :)

Weet iemand trouwens een leuke mod voor extra events? :)

Reg. datum: 30 september 2007

Civ IV Complete is nu erg goedkoop te krijgen (¤10,-).. Mijn vraag: Kopen of niet? Het spel heeft me weleens bezig gehouden zonder de uitbreidingen, maar zijn de uitbreidingen de moeite waard?

Pure anandamine!

quote:
Malandro schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:00:
Civ IV Complete is nu erg goedkoop te krijgen (¤10,-).. Mijn vraag: Kopen of niet? Het spel heeft me weleens bezig gehouden zonder de uitbreidingen, maar zijn de uitbreidingen de moeite waard?
Een volmondig JA.

Warlords niet zo, maar Civ 4 zou ik niet meer zonder Beyond The Sword kunnen spelen :)

Overigens, wil je met ons delen waar we het zo goedkoop zouden kunnen kopen? :)
Tien euro voor Civ4 Complete is echt een prikkie.
Ik zou zeggen: Koop er 10 en deel uit aan je vrienden :P

anandus wijzigde dit bericht 17-11-2008 14:04 (9%)

Is een beetje saai.
Reg. datum: 13 juni 2001

Hoe zit het met de compatibiliteit? Ik heb de oude Civ IV en die moet ik onder Vista draaien in compatibiliteitsmodus en met no-cd crack, want anders werkt hij niet. De beveiliging geeft bij mij altijd aan dat de CD er niet in zit. Zet ik de compatibiliteit niet aan, dan start het helemaal niet op.

Ik zou niet op GoT moeten zijn tussen 9:00 en 17:00 (lees de reden hier). Kom je me toch tegen, stuur dan een DM. Alvast bedankt!

Reg. datum: 30 september 2007

Bij de Bart-Smit. Goede vraag over spelen in Vista. Kan dat? Blijf je de DVD nodig hebben>

Pure anandamine!

quote:
mr_obb schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:07:
Hoe zit het met de compatibiliteit? Ik heb de oude Civ IV en die moet ik onder Vista draaien in compatibiliteitsmodus en met no-cd crack, want anders werkt hij niet. De beveiliging geeft bij mij altijd aan dat de CD er niet in zit. Zet ik de compatibiliteit niet aan, dan start het helemaal niet op.
Beyond The Sword is Games For Windows-certified, dus zou moeten werken op Vista, toch? :)
Vergeet niet de laatste patch te installeren! Ik geloof 3.17 :)

Overigens kan ik op de site van Bart Smit niets vinden?

anandus wijzigde dit bericht 17-11-2008 14:22 (9%)

Vuurvlieg
Reg. datum: 01 februari 2004

quote:
mr_obb schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:07:
Heb ik totaal geen last van gehad. Volgens mij heb ik de originele versie nooit onder Vista gespeeld, maar beide add-ons wel en daar heb ik nooit problemen mee gehad.

[PSN id: eL_b0tti ]

Pro gosu F1 addict
Reg. datum: 28 augustus 2002

quote:
Malandro schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:00:
Mag ik vragen waar :) Lijkt mij een goede om aan de Sint te vragen.

Edit: Play.com heeft het voor 14 euro nogwat.

Biobakker wijzigde dit bericht 17-11-2008 14:29 (17%)

Dat zeg ik... Tweak City!

Pure anandamine!

quote:
Biobakker schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:28:
[...]

Mag ik vragen waar :) Lijkt mij een goede om aan de Sint te vragen.
Bart Smit, zegt-ie, maar ik kan op de site niets vinden, in ieder geval.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: