Hoofdcategorieën
Topicacties

Windows Live Messenger - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Daar heb je inderdaad gelijk in.
Toch draait het hiet atm zeker stabiel, en het configureren heeft me inderdaad 2 middagen gekost.

de leven is hard

Ik heb steeds dat messenger automatisch de groep "mobiel" selecteerd. Erg irri want dan schuift mn lijst met online vrienden ook op...

Meer mensen hier last van of weet iemand een oplossing?
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
johanm3 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:36:
Beste mensen.. ik krijg de volgende foutmelding:
Fout 81000314, fout 81000377 of fout 81000378: je lijst met contactpersonen is niet beschikbaar
Dit krijg ik in messenger 7.5
Vervolgens heb ik Live messenger geinstalleerd met de hoop op betere resultaten. Het enige verschil nu is dat ik geen foutmelding krijg, maar de hele tijd naar 2 ronddraaiende poppetjes zit te kijken. Hier geen foutmeldingen..
Dit duurd nu al bijna de hele dag. Ik zag dat een aantal pagina's terug hier ook over gesproken is.. maar er stond nergens een antwoord wat dit zou kunnen zijn..

Heeft iemand hier een idee?

Hoor het graag!

Gr. Johan

Met 1 account heb ik dat ook al de hele dag. Hij geeft continu fout 81000378 lijst contactpersonen niet beschikbaar blabla.

Nou heb ik een aantal andere msn accounts geprobeerd... en die werken állemaal |:( Ik snap er niets van.

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Premium, 4GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus F3KA
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

Het begint me nu echt de keel uit te hangen dat MSN nog steeds met die shared folders 8gb aan ruimte verbruikt, ook al zegt MS dat het niet zo is !

Heeft iemand een removal tool of code om die shared folder troep eruit te mikken ?

Owja die Miranda IM is leuk, maar je kunt niet eens webcammen of winks verzenden. Als je dat niet kunt neem dan gewoon Msn 5.0 ofzo.

Reg. datum: 09 september 2005

quote:
W00fer schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:43:
Het begint me nu echt de keel uit te hangen dat MSN nog steeds met die shared folders 8gb aan ruimte verbruikt, ook al zegt MS dat het niet zo is !

Heeft iemand een removal tool of code om die shared folder troep eruit te mikken ?

Owja die Miranda IM is leuk, maar je kunt niet eens webcammen of winks verzenden. Als je dat niet kunt neem dan gewoon Msn 5.0 ofzo.

Als je wél webcammen wilt... www.mercury.to

Waaorm je winks wilt ontgaat me trouwens volledig :X

Q.E.D.

Ik ben uniek, net als iedereen

Idd die winks zijn een nutteloze troep toevoeging, al ben ik zo ie zo niet zo te spreken over deze build van Live Messenger, hijs op sommige pc's erg traag en start op sommige pc's windows messenger mee.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Nocturnal Metamorphoses

Weet iemand hoe ik bij de lijst met contactpersonen, de schermafbeeldingen van de contactpersonen groter kan laten weergeven??

Bij versie 7.5 kon je dat doen door Contactpersonen -> Schermafbeeldingen -> Groot te kiezen. Maar ik kan bij de WLM hierover nix vinden. Ook niet in de Help van WLM.

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

Met een door een GoT member gemaakte hack kon dat toch ?

Enne Mercury messenger is nog steeds leuk, maar dan prefereer ik toch liever msn 5.0 als je alleen maar chatten wilt. Dan kan ik ook wel Trillian of iets anders opnoemen. Nee Msn zelf blijft de meestgebruikte en zoniet de beste voor het all in one PIM'en

Reg. datum: 14 juli 2003

een kennis van me heeft een heel vaag probleem, enkele dagen geleden begonnen zijn contacten zich allemaal te verplaatsen naar niet-messenger-contactpersonen. Is dit een bekend probleem? En heeft het toevallig niets te maken met de vele worms die rondzwerven?

quote:
CaptainM schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:07:
Weet iemand hoe ik bij de lijst met contactpersonen, de schermafbeeldingen van de contactpersonen groter kan laten weergeven??

Bij versie 7.5 kon je dat doen door Contactpersonen -> Schermafbeeldingen -> Groot te kiezen. Maar ik kan bij de WLM hierover nix vinden. Ook niet in de Help van WLM.
Je heb in het venster een knop met 2 groene pijltjes. Als je daar op klikt kan je voor "details weergeven" oid. Als je die optie aanvinkt krijg in grotere plaatjes in je msn lijst.
Nocturnal Metamorphoses

quote:
PhoeniXProjects schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:41:
[...]

Je heb in het venster een knop met 2 groene pijltjes. Als je daar op klikt kan je voor "details weergeven" oid. Als je die optie aanvinkt krijg in grotere plaatjes in je msn lijst.
Damn, nu zijn ze wel érg groot! Een stuk groter als in MSN 7.5. Maarja dan maar weer kleine plaatjes want dit is echt superonoverzichtelijk...

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

Smokin'

Ben ook overgestapt van versie 7,5 naar Live Messenger, moet zeggen: bevalt tot nu toe goed.
Ik heb alleen iets vreemds opgemerkt.

Normaal gesproken is het zo dat wanneer je op enter druk na een regel getypt te hebben, hij naar boven schiet in het venster na ".... zegt:". Echter, als ik nu bijvoorbeeld 3 regels typ (met elke keer enter er tussen) komen ze onder elkaar, dus zonder "... zegt:" ervoor. Het lijkt alsof je in het venster waar je typt gewoon een regel naar beneden bent gegaan ipv de tekst verzonden hebt...
Pas als de ander wat heeft getypt komt het er weer voor te staan. Als de ander wat typt achter elkaar zonder dat ik er tussen komt zie het ook alsof hij het in 1 venster heeft getypt..
ERG IRRITANT! :X
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, kan helaas geen screenshot maken nu..

Ik heb overigens build 8.0.0812.00 en heb de welbekende Apatch eroverheen gegooid. Kan echter geen optie ontdekken die dit kan veroorzaken. Ook in de opties van MSN zelf niet.

Wie o wie heeft een idee hoe dit komt?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

quote:
PhoeniXProjects schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:46:
Ik heb steeds dat messenger automatisch de groep "mobiel" selecteerd. Erg irri want dan schuift mn lijst met online vrienden ook op...

Meer mensen hier last van of weet iemand een oplossing?
bump

quote:
spatlip schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 16:46:
Ben ook overgestapt van versie 7,5 naar Live Messenger, moet zeggen: bevalt tot nu toe goed.
Ik heb alleen iets vreemds opgemerkt.

Normaal gesproken is het zo dat wanneer je op enter druk na een regel getypt te hebben, hij naar boven schiet in het venster na ".... zegt:". Echter, als ik nu bijvoorbeeld 3 regels typ (met elke keer enter er tussen) komen ze onder elkaar, dus zonder "... zegt:" ervoor. Het lijkt alsof je in het venster waar je typt gewoon een regel naar beneden bent gegaan ipv de tekst verzonden hebt...
Pas als de ander wat heeft getypt komt het er weer voor te staan. Als de ander wat typt achter elkaar zonder dat ik er tussen komt zie het ook alsof hij het in 1 venster heeft getypt..
ERG IRRITANT! :X
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, kan helaas geen screenshot maken nu..

Ik heb overigens build 8.0.0812.00 en heb de welbekende Apatch eroverheen gegooid. Kan echter geen optie ontdekken die dit kan veroorzaken. Ook in de opties van MSN zelf niet.

Wie o wie heeft een idee hoe dit komt?

Ik vind deze optie geweldig!

Ook als het in de volgende minuut is komt het 'apart'...Moet wel 'timestamps' aan staan..

Maar hoe je het uit kunt zetten? Tools > Options > Messages > Group sequential messages from each contact together

Geen idee hoe het precies heet in het Nederlands, het is iig de 3e optie vanaf boven bij 'berichten'...

Q.E.D.

In het nederlands is het, Extra > Opties > Berichten > Algemene berichtinstellingen > 'Contactpersoon zegt:' weergeven voor ieder bericht.

Dus ik zie idd het probleem ook niet zo :P

Reg. datum: 03 december 2003

Dit is geen bashing maar een vraag/vaststelling...

Vinden jullie het nog normaal dat MS er zelfs in slaagt om van een domme tool als een IM zo een log, onstabiel, resources vretend iets te maken ?

Dit is toch gewoon te gek om los te lopen ? :(

quote:
Green.Velvet schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:57:

Vinden jullie het nog normaal dat MS er zelfs in slaagt om van een domme tool als een IM zo een log, onstabiel, resources vretend iets te maken ?

Ik weet niet hoe jij je CPU overgeklokt hebt, maar.. :X

Het is hier dus totaal niet instabiel. Het heeft al meerdere malen >32 uur open gestaan, zonder problemen. Resources vretend is het niet echt, maar ik heb dan ook alle reclames eruit gesloopt. Zelfs als je dat niet doet valt het nog wel mee. WLM8 is immers al gemaakt voor Vista, wat ook een heel stuk zwaarder is. Het is nu eenmaal een feit dat alle technieken vooruit gaan, en dus ook de apps zwaarder worden.

Ik vind die reclames inderdaad véél te veel, maar te gek om los te lopen? Nee. Download anders Miranda IM ofzo, en laat het kaal :Z

Q.E.D.

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Green.Velvet schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:57:

Het vreet wel verschrikkelijke veel, maar onstabiel is ie hier niet hoor.

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

mkdir not war
Reg. datum: 08 juni 2005

quote:
FnF schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 10:40:
[...]

Het vreet wel verschrikkelijke veel, maar onstabiel is ie hier niet hoor.
Het draait hier bij mij soms > 7 dagen non-stop en ik heb geen problemen. En ja het vreet resources, maar niet overdreven vind ik. Ik heb er alvast geen merkbare last van (AMD Sempron +3000 met 1Gb RAM).

Chemical Resistance

quote:
meow schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:19:
[...]

Het draait hier bij mij soms > 7 dagen non-stop en ik heb geen problemen. En ja het vreet resources, maar niet overdreven vind ik. Ik heb er alvast geen merkbare last van (AMD Sempron +3000 met 1Gb RAM).
in 4 uur tijd hier heeft hij 27 seconden CPU-tijd gesnoept en een geheugen gebruik van 7 MB, valt allemaal nog wel me

Ik heb anders eens wat heel domme testen gedaan en de resultaten zijn redelijk vreemd.

In Adobe Audition een 700Mb WAV wegschrijven als mp3.
In Studio9 een DVD image laten schrijven van een verzameling mpg's.

Allemaal op een gewone A64 met 512meg en 2 Barracuda schijven.

Eerst gedaan zonder MSN, daarna MSN Live opgestart, ingelogd, maar offline status. Dus ik praat of doe niets.

Audition deed er 19 seconden langer over met MSN alleen maar opgestart, Studio deed er bijna 3 minuten langer over.

Dat vind ik dus helemaal geen normale dingen...

Dat verbaast me nou niks, die laatste build is als je het mij vraagt redelijk rot, hij slokt bij mij contant een paar % CPU power op en de snelheid van het algemene systeem wordt er ook merkbaar (iets) trager op.

En dat voor een domme IM applicatie die in principe niets staat te doen als er niet gepraat wordt...

Ik begrijp het niet hoor...

Bierliefhebber
Reg. datum: 17 april 2005

quote:
Green.Velvet schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:37:
En dat voor een domme IM applicatie die in principe niets staat te doen als er niet gepraat wordt...

Ik begrijp het niet hoor...

Niemand verplicht je om WLM te gebruiken, hoor.
Er zijn zal alternatieven voor het MSN-Netwerk, en er zijn ook andere netwerken met bijbehorende clients.

EOS 300D + Grip / 28 -135 IS / 75 - 300 IS / Kitlens

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: