Hoofdcategorieën
Topicacties

UPC Digital TV - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 67 68 69 70 last

Nieuw Topic
Twisted Pairs
Reg. datum: 28 juni 2005

quote:
Bigs schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:35:
[...]

'Ook al' ja.. die zenders zitten in het Extra Channel Pack van ~2 euro per maand.

Vreemd genoeg is dit het enige pakket waar je direct een jaar aan vast zit, die andere tv-paketten gaan volgens mij per half jaar en het gewone digitale tv-abbonement kun je maandelijks opzeggen.

Ik was wel een beetje boos op upc toen ik daar achter kwam. Het is niet zo dat ze hier heel duidelijk over zijn ofzo... Ze hebben het alleen over gratis dit en gratis dat proberen, maar zetten er met hele kleine lettertjes bij dat het extra channelpakket gelijk een jaar lang is...

Waarom trouwens dit een jaar dat een half jaar en het volgende weer maandelijks... verwarrend... en de meeste mensen vinden zo een mediabox al verwarrend genoeg...

Maarja, aan de ene kant snap ik het wel van upc. Deze "strategie" van het jaar abbo op extra channel pakket, heeft mij ertoe gezet om destijds niet direct naar sateliet uit te wijken. Ik dacht toen, "laat ik maar dat laatste halfjaartje nog even uitzitten, ook al gaat het om maar 6 maal 2 euro. Het is toch zonde van het geld en de aanschaf van een goed satelietsetje kost ook niet niets"

Ik ben door die rede dus ook gebleven bij upc, maar ik moet zeggen dat dit mij klant-tevredenheid op een lager pitje heeft doen zetten... Ik hou niet zo van verassingen achteraf, ook al is het maar een verassing van enkele tientjes op jaarbasis...

Maar ik moet zeggen dat upc-dtv sterk verbeterd is het laatste half jaar... Maar of het sterk genoeg verbeterd is om niet naar sateliet over te stappen.... dat weet ik nog niet. Sateliet geeft betere kwaliteit tegen een lager tarief... (en ik heb toch geen analoog signaal nodig voor overige tv's in huis, althans... de komende jaren nog niet)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Discothéque! Boom cha!
Reg. datum: 26 oktober 2001

quote:
Flake schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:45:
[...]

Jawel, Film1.

[...]

Precies.

[...]

Das de test van je retoursignaal
Film 1 al wel? Lol die heb ik hier ook maar ik heb nooit de moeite genomen om daar naar te kijken of er ook 5.1 geluid bijzat. :p

schnumi wijzigde dit bericht 18-08-2006 10:08 (4%)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Ik ben uniek, net als iedereen

quote:
Bigs schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:35:
[...]

'Ook al' ja.. die zenders zitten in het Extra Channel Pack van ~2 euro per maand.

En nou is AT5 vandaag ook nog eens helemaal verdwenen?

Nou ik weet al wat ze over een half jaar met dat digitale tv pakket van ze kunnen doen.... Dat gaat er direct weer uit.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Discothéque! Boom cha!
Reg. datum: 26 oktober 2001

quote:
SithWarrior schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:13:
[...]

En nou is AT5 vandaag ook nog eens helemaal verdwenen?

Nou ik weet al wat ze over een half jaar met dat digitale tv pakket van ze kunnen doen.... Dat gaat er direct weer uit.

AT5 is amsterdam only zo blijkt nu.

Als je de regiocode van amsterdam gebruikt heb je hem wel weer. :) Ik zit er niet mee maargoed wel vreemd inderdaad.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Wolven zijn mooie dieren
Reg. datum: 11 september 2003

Ik vraag me af of je mbv een "PCTV Hybrid Pro USB Stick" je de digitale signaal op je PC kan bekijken.
De PCTV kan digitaal signaal ontvangen (via een COAX kabel!). Ik denk dat als ik rechtstreeks de kabel van de muur op de USB stick aansluit, dat ik dan toch niks zal zien omdat het signaal gecodeerd zal zijn (toch?). Wat de mediabox dan doet is het signaal decoderen (lijkt mij...).

Wel jammer als het niet zou werken. UPC.nl adverteert met 2,16 euro voor "het digitale signaal". Dus als het gecodeerd zou zijn, dan zou dat best 'nasty' zijn. Je betaalt dan 2 euro voor een signaal die je niet eens kan gebruiken.

Anyway, ik heb geen TV en wil het dus perse op me laptopje zien, mbv de USB stick.
Zal dit mogelijk zijn?

Rex

Reg. datum: 27 april 2002

Nee.

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Wolven zijn mooie dieren

Ok das een duidelijk antwoord. Maar is dat dan omdat het signaal gecodeerd is (wat ik al vreesde)?

Rex

//
Reg. datum: 01 juni 2001

Als dat mogelijk was hoefde je ook die ¤2,16 niet te betalen ;)

//

Wolven zijn mooie dieren

Ik dacht/hoopte dat ze per huishouden konden aangeven of die wel of geen digitaal signaal doorkrijgt.
Zo ja: Dan kon je er non-stop gebruik van maken.

Als iedereen nu al digitaal signaal krijgt en je sluit je coax op je pc aan en je gooit een decodeer programma eroverheen, dan zou je alle zenders kunnen zien. (Theoretically Speaking!)

Rex

quote:
ReflexWolf schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:58:
Ik dacht/hoopte dat ze per huishouden konden aangeven of die wel of geen digitaal signaal doorkrijgt.
Zo ja: Dan kon je er non-stop gebruik van maken.

Dat klopt op zich wel. Het digitale signaal moet geactiveerd worden én je hebt een UPC Mediabox nodig. 1 van die 2 is niet voldoende. Het digitale signaal staat standaard bij elke aansluiting uitgeschakeld!

Ik verwacht dat op den duur elke televisie standaard een digitale tuner heeft ingebouwd (wat bijv. bepaalde LOEWE tv's al hebben). Wanneer het zover is zal UPC er niet aan ontkomen het digitale signaal vrij door te geven. Maar voorlopig zeker niet.

Yohan wijzigde dit bericht 21-08-2006 15:15 (5%)

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

//

quote:
Yohan schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:14:
[...]
Het digitale signaal staat standaard bij elke aansluiting uitgeschakeld!
Da's niet waar, de FTA kanalen en daarmee volgens mij ook de rest (dan enkel gecodeerd) krijgt iedereen netjes z'n huis binnen.

//

quote:
man-o-script schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:30:
[...]

Da's niet waar, de FTA kanalen en daarmee volgens mij ook de rest (dan enkel gecodeerd) krijgt iedereen netjes z'n huis binnen.

FTA-kanalen zijn er niet meer. Alle zenders zijn gecodeerd.

Voor zover ik weet wordt het digitale signaal pas opengezet wanneer je een abonnement op Digital TV neemt. Wanneer je per direct opzegt werkt de Mediabox namelijk ook niet meer, terwijl je hem nog wel in huis hebt.

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Dat laatste is omdat de mediabox zich dan niet meer kan aanmelden. Dan is de box gewoon afgesloten. Wat die zenders betreft: iedereen krijgt gewoon netjes alle zenders binnen, 24/7, met of zonder DTV abo. Of je ze mag kíjken dat is de vraag, dat staat op je smartcard.

//

Als het goed is zijn er nog wel wat kanalen FTA (ned 123 idd niet meer), heb geen Dbox meer dus kan het hier niet testen helaas. De kaart is gekoppeld aan je box, komen die niet overeen zie je niets. Uiteraard doet je kaart/box combi ook niets als deze niet is geactiveerd bij UPC. Maar wil niet zeggen dat je de zenders niet op je kabel hebt staan.

//

Relax, we understand j00

Maar die zitten er wel. Das ook de enige manier om meerdere boxen per huishouden te laten werken: als alle streams in 1x doorgeknikkerd worden. Als je, net zoals VoIP/Chello, maar 1 frequentiebreedte hebt voor je diensten, is ook maar 1 box per huishouden mogelijk.

Je kunt toch zoveel computers aansluiten als je wilt op die ene internetaansluiting? Dan zijn meerdere Mediaboxen, of boxen met dubbele tuner ook geen probleem.

Reg. datum: 09 mei 2000

Ik zie de laatste 2 weken bij meerdere mensen weer blokjes terug komen waar ze de laatste maanden eigenlijk niet meer te zien waren. Zou dat toch te maken hebben met het feit dat die codering weer op het signaal is gezet soms? Ik merk het hier thuis namelijk, maar ook bij 2 mensen die 20-30 km verderop wonen. Erg toevallig

//

quote:
Yohan schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:35:
Je kunt toch zoveel computers aansluiten als je wilt op die ene internetaansluiting? Dan zijn meerdere Mediaboxen, of boxen met dubbele tuner ook geen probleem.
In principe heb je hetzelfde signaal als je buurman, daardoor is het ook gewoon mogelijk twee chello internet abonnementen te hebben op 1 aansluiting. Administratief wil UPC dit niet, dus beginnen ze er niet aan, komt denk ik nog wel.

//

Reg. datum: 08 juni 2002

quote:
Bigs schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:39:
Ik zie de laatste 2 weken bij meerdere mensen weer blokjes terug komen waar ze de laatste maanden eigenlijk niet meer te zien waren. Zou dat toch te maken hebben met het feit dat die codering weer op het signaal is gezet soms? Ik merk het hier thuis namelijk, maar ook bij 2 mensen die 20-30 km verderop wonen. Erg toevallig

ik had vanaf het begin blokjes en stilstaande beelden en ze konden er niets aan doen .
De zelfde week weer laten ophalen .

Acties: [view]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
Bigs schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:39:

Lijkt me eerder weergerelateerd - en dan niet ontvangst, maar puur omdat bij baggerweer zoals bij zomerse onweersbuien het hele kabelnetwerk flink wat te verduren krijgt. Waarschijnlijker is dat een versterker ergens een beetje ontregeld is.

Codering zit er iig langer dan 2 weken op :z

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

Relax, we understand j00

quote:
Yohan schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:35:

Dat gaat door middel van een router, ik bedoel ermee dat er maar één modem per aansluiting mogelijk is. De mediabox is eigenlijk ook een kabelmodem maar die heeft dat probleem totaal niet.

Daarmee spreek ik Man-O-Script ook tegen. Het is natuurlijk mogelijk modems óm te wisselen maar meerdere voip/chello-modems op 1 kabel kan volgens mij echt niet.

Flake wijzigde dit bericht 21-08-2006 23:21 (15%)

Reg. datum: 26 november 2005

Zonder die extra diensten, dus puur DVB-C voor alleen het kijken naar digitale TV kanalen, kan je net zoveel kabelontvangers aansluiten als je maar wil. Elke UPC klant krijgt gewoon alle digitale TV kanalen binnen die er zijn. De ontvanger, smartcard en abonnement bepalen uiteindelijk wat je wel en niet kan zien. Wat dat betreft wijkt de techniek van UPC niet af van de overige kabel bedrijven in Nederland. Toen er nog ongecodeerde digitale kanalen waren kon je je hele huis vol zetten met TV's van Loewe, Metz of Technisat met een ingebouwde DVB-C ontvanger en zonder problemen ook nog de Mediabox gebruiken om tegelijkertijd op alle apparaten naar digitale TV kanalen te kijken. Helaas is dat niet meer mogelijk sinds de codering terug is. UPC heeft besloten om moeilijk te doen met als gevolg dat een tweede, derde, etc. ontvanger (nog?) niet mogelijk is zoals wel bij alle andere kabelbedrijven in Nederland kan.

Acties: [view]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
Flake schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:17:
[...]

Dat gaat door middel van een router, ik bedoel ermee dat er maar één modem per aansluiting mogelijk is. De mediabox is eigenlijk ook een kabelmodem maar die heeft dat probleem totaal niet.

Daarmee spreek ik Man-O-Script ook tegen. Het is natuurlijk mogelijk modems óm te wisselen maar meerdere voip/chello-modems op 1 kabel kan volgens mij echt niet.

Euh, waar haal je die wijsheid vandaan?

UPC kan het administratief misschien niet, maar als je zelf al aangeeft dat een mediabox een modem is (wat het idd ook is, een modem met een A/V kastje eraan) en een chellomodem dat ook is, dan heb je al twee op zelfde kabel.

Verder zijn de versterkers op straat- en buurtniveau volstrekt passief mbt retour, alles wat van de huizen binnenkomt wordt gewoon op een grote kabel doorgezet richting wijkcentrale. De facto zitten dus alle mensen in dezelfde buurt op dezelfde kabel. Het schijnt dat er per buurt meer dan een modem mogelijk is 8)7

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

You! Cake or Death?
Reg. datum: 14 april 2002

Ik heb vandaag bij de TPG (sorteercentrum Amsterdam) toch een berg van die UPC digi-tv setjes op de band moeten zetten :D
Niet gezond meer, een collega heeft 5 uur lang alleen maar die dingen op de lopende band moeten gooien :P Morgen heeft half nederland zo'n kastje staan lijkt het wel.. ben benieuwd wanneer ik hem zelf hier thuis krijg toegestuurd, heb nog niks van upc zelf gehoord erover.

heb ook veel retourtjes richting upc (geweigerd / teruggestuurd in originele verpakking / crappy retourbox) gezien, niet iedereen is er blij mee :p

Collaborator wijzigde dit bericht 22-08-2006 01:45 (17%)

What's the point of having an Internet connection if you're not using it to look up weird, fucked-up pictures of dirty sex you'd never have yourself?

Reg. datum: 26 juli 2001

ik zag net op de upc site, dat ze ook binnenkort met een PVR komen.
ben benieuwd hoe duur dat wordt

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 67 68 69 70 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: