[PC] Algemeen Phasechange discussie topic deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 17.063 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:13

nFo

Okay, zal is even kijken.

En bouwmarkten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

niet slim van die epsilon..! een koeler naast een centrale verwarming. lijkt mij niet effectief, zeker niet in deze wintermaanden waar je altijd je verwarming hebt aan staan

ga zo door epsilon!!! (wel "coole" koeler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-03 00:22
om sarcastisch over te komen hebben we smiley's :9
of heb je echt onder een steen gelegen?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Anoniem: 200041

nFo , hoeveel en wat voor armaflex moet je hebben ??

heb nog wel het een en ander liggen

Anoniem: 79743

blaguy schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:37:
niet slim van die epsilon..! een koeler naast een centrale verwarming. lijkt mij niet effectief, zeker niet in deze wintermaanden waar je altijd je verwarming hebt aan staan

ga zo door epsilon!!! (wel "coole" koeler)
zoals je ziet staat die unit daar niet in werking, dus dan maakt het niet uit waar die staat. Epsilon weet een heleboel van koeling dus hij houdt heus wel rekening met dat soort dingen ;)

• nFo

nFo

Anoniem: 200041 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:55:
nFo , hoeveel en wat voor armaflex moet je hebben ??

heb nog wel het een en ander liggen
Dunne armaflex wat je om die slang doet.
Van de compressor naar de verdamper zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

De danfoss PL 35 en dePL 50 zijn echt veel kleiner die gebruik ik zelf nu.
oshiro schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:01:
Hm, de TL-serie scheelt ongeveer 3cm in lengte en hoogte, en 9mm in de breedte... ik denk niet dat dat, in combinatie met de kleinere capaciteit die ze hebben, de moeite waard is... Ik ga voorlopig proberen om de NL11F erin te krijgen (moet lukken, met wat moeite) en als dat echt niet gaat moet ik maar gaan kijken voor een andere oplossing :)
Opmerkelijk hoe phase een kast als een CM Stacker kan reduceren tot een krap geheel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:43

Epsilon

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:27:
zoals je ziet staat die unit daar niet in werking, dus dan maakt het niet uit waar die staat. Epsilon weet een heleboel van koeling dus hij houdt heus wel rekening met dat soort dingen ;)
Valt mee dat je de airco niet op hebt gemerkt die er naast staat (rechts op de foto). Met andere woorden: Die verwarming zou dan nog niet eens aan zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-02 10:50

oshiro

Chill, dude.

Haeg schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:11:
De danfoss PL 35 en dePL 50 zijn echt veel kleiner die gebruik ik zelf nu.

[...]
Ik zie het ja. Ze hebben alleen wel een behoorlijk lage capaciteit, de PL50F is slechts 2,5cc, maar ze zijn bijna half zo groot als een NL11F inderdaad, voor een compact systeem is dat inderdaad heel goed te gebruiken.

Het probleem met de grootte van de compressor heb ik inmiddels opgelost. Ik schuif het mobo-tray van de stacker helemaal omhoog. De ruimte eronder (kleine 20cm) heb ik helemaal over voor de compressor. Als ik nu een voeding uit zijn behuizing haal en de transformator ernaast zet in plaats van er op, past alles heel mooi. Dan maak ik gewoon een nieuwe behuizing voor de voeding, ziet er nog leuk uit ook.
Ik heb gisteren een alu framepje gezaagd waar de condensors tegenaan komen te staan, ik moet alleen nog even iemand met een zetbankje bezoeken zodat het netjes gebogen is.
De fans heb ik net besteld.

Tevens nog een vraagje: ik heb een paar flinke rubbers liggen waar ik de compressor prima op zou kunnen zetten. Heeft extra rubbers toevoegen (hij staat natuurlijk al op kleine rubbertjes) een beetje effect wat geluid betreft?

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nFo: heb je de binnendiameter? waarschijnlijk heb ik het wel voor je.

oshiro: Het slagvolume van de compressor moet je zien in verhouding tot de zuigdruk die je in het systeem hebt. is je zuigdruk hoog genoeg is het slagvolume al minder van belang, bij lage zuigdruk zit het meer in de schadelijke ruimte van de compressor, de verhoudingingen komen terug in het volumetrisch rendement.
Over de rubbers: wat wel helpt is de buisjes uit de rubbers halen die er standaard in zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 200041 op 25-12-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-02 10:50

oshiro

Chill, dude.

Op de Danfoss site staat ook dat de PL-serie een capaciteit heeft van 20-40W bij -25 (LBP).
Bij de NL-serie is dat al 110-210W, vandaar dat ik dat zei :P.

Dat van die pijpjes eruithalen ga ik doen.en ik zet de andere rubbers er ook gewoon bij :P. Het zal vast geen kwaad kunnen. Nu ga ik slapen :O.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Anoniem: 156126

Zorg er voor dat het leidingwerk de trillingen op kan vangen zodat niet je hele kast mee gaat trillen, zo voorkom je ook nog wel het één en ander aan lawaai.

Ik heb hier ook een koelsysteem staan, met buisjes in het rubber, maar mijn compressor maakt dusdanig weinig lawaai dat ik dat mooi zo laat (in tegenstelling tot mn condensor fan).

We hebben het geheel laatst werkende gekregen en we hebben in ieder geval temperaturen van -31 graden C op het koelblok gemeten, maar het exp ventiel is nog niet goed afgesteld en het systeem nog niet volledig gevuld.

voor de geïntresseerden, ik heb hier een 1/3 pk l'unite compressor voor R12/R22, 'omgebouwd' voor gebruik van R404a/R501. (systeem is gevuld met R404a ) daarbij maak ik gebruik van een exp ventiel icm met een doorlaat #0.

Anoniem: 153939

Anoniem: 156126 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:30:
Zorg er voor dat het leidingwerk de trillingen op kan vangen zodat niet je hele kast mee gaat trillen, zo voorkom je ook nog wel het één en ander aan lawaai.

Ik heb hier ook een koelsysteem staan, met buisjes in het rubber, maar mijn compressor maakt dusdanig weinig lawaai dat ik dat mooi zo laat (in tegenstelling tot mn condensor fan).

We hebben het geheel laatst werkende gekregen en we hebben in ieder geval temperaturen van -31 graden C op het koelblok gemeten, maar het exp ventiel is nog niet goed afgesteld en het systeem nog niet volledig gevuld.

voor de geïntresseerden, ik heb hier een 1/3 pk l'unite compressor voor R12/R22, 'omgebouwd' voor gebruik van R404a/R501. (systeem is gevuld met R404a ) daarbij maak ik gebruik van een exp ventiel icm met een doorlaat #0.
zal niet goed werken op een proccesor wegens een niet constante Heatload,
dan gaat je TEV geen evenwicht vinden en slechte temps tot gevolg.

Captube of CPEV is het beste voor variabele load:)

ok :D Koppig dat ik ben ga ik het toch proberen, ik zal eerst nog wel even met mn vader overleggen (die heeft de nodige vakkennis) en mocht het niet lukken dan haal ik snel cap tube en fixen we het op die manier :)

komt wel goed, al duurt het misschien ff iets langer

edit:

k ben vergeten te melden dat ik niet een standaard opstelling heb, ik heb namelijk 3 verdampers in serie om het zo maar te zeggen, daarbij is het koelblok een hele goede buffer (en niet te huffen, maar dat is een ander verhaal) het exp ventiel wordt door de druksensor die na de 3e verdamper is geplaatst

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 156126 op 28-12-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Anoniem: 200041 schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:11:
nFo: heb je de binnendiameter? waarschijnlijk heb ik het wel voor je.
Ik zal het morgen vandaag even opmeten.
Zit nu te internetten met de nintendo wii. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Epsilon schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:21:
[...]

Valt mee dat je de airco niet op hebt gemerkt die er naast staat (rechts op de foto). Met andere woorden: Die verwarming zou dan nog niet eens aan zijn :P
mischien staat de airco niet aan, en de verwarming wel. en het was sowieso een grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Expansie ventielen worden juist bij een onregelmatige belasting gebruikt en bij een constante belasting de cap. tube, maar hoe dat zit bij een processor weet ik niet zeker, dat weet unkwon_road misschien wel.

het risico bij snelle temp. wisselingen icm een ventiel is dat het gaan "hunten", het krijgt dan niet de juiste afstelling gevonden, om dit af te stellen is een goede vulling wel van belang, een expansie ventiel vraagt wel enige vorm van koudemiddel buffering in de condensor of een vloeistof vat.

er zijn van Danfoss ook dusses met een 00 doorlaat, deze zijn kleiner dan een 0 doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180839

mooie temp. ik ga ooit nog eens een waterchiller maken (van ouwe koelkast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

processoren wisselen erg snel van belasting, te snel voor TXV's. De bulb/voeler is te groot om op deze snelheid een andere temperatuur/druk aan te nemen. Het gaat inderdaad hunten en dit is nauwelijks te voorkomen, je kan het wel verminderen door een veel te lange zuigleiding te nemen en uiteraard de voeler extra goed te monteren.

De TXV gooit dus op het ene moment teveel vloeistof in de verdampers waarna die te lang weer dicht blijft. Ik weet niet of je verstand heb van electrotechniek maar je zou dit bijna als een spoel kunnen zien. De stroom (vloeistofstroom) loopt uit fase met de spanning(temperatuur).

TXV's kunnen opzich heel goed tegen schommelende belastingen maar dan moet de verdamper/warmtewisselaar wel een significant hogere warmtecapaciteit hebben dan de bulb/voeler.

Cappilaire leidingen kunnen stukken beter tegen snelle warmteschommelingen wanneer het systeem goed getuned is. Maar zijn niet echt geschikt bij loadwisselingen van >100watt.

Cpev's zijn niet echt geschikt voor loadwisselingen boven de >50watt imo, ookal heb ik met deze weinig eigen ervaring.

danfoss heeft trouwens doorlaat 0X als kleinste. Ik weet niet wat voor merk weedza heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 30-12-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb in ieder geval een oversized condesor in mijn systeem hangen, ook heb ik even gecontroleerd wat voor een doorlaat ik in het exp ventiel heb gedaan en dit bleek een danfoss 00 te zijn. Ik snap wat je bedoelt mbt 'uit fase lopen', maar ik heb al een overcapaciteit op de koeling, waardoor het 'hunten' vermoedelijk relatief beperkt blijft.

Is er hier ook nog enigzins vraag naar bepaalde spullen omtrent PhCh, ik kan namelijk wel aan het een en ander komen, nieuw of 2ehands. mocht je iets nodig hebben, mail me gewoon even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat hunten komt juist omdat je overcapaciteit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb wel een koelblok gecreërt dat naar mijn idee zijn temperatuur goed vast houdt, zodat de schommelingen goed opgevangen kunnen worden, maar of het dusdanig goed genoeg werkt moet ik nog afwachten, ik zal proberen volgende week een testrun te doen.

en ook het systeem nog afvullen, want die is nog niet volledig gevuld.

edit: anders gezegd, ik kijk wel hoe het loopt :)
ik heb hierover ook nog met mijn vader overlegd, aangezien die de nodige kennis heeft van koeltechniek ivm werk, en hij denkt dat het geen problemen zal opleveren.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 156126 op 30-12-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156126 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:29:
ik heb wel een koelblok gecreërt dat naar mijn idee zijn temperatuur goed vast houdt, zodat de schommelingen goed opgevangen kunnen worden, maar of het dusdanig goed genoeg werkt moet ik nog afwachten, ik zal proberen volgende week een testrun te doen.

en ook het systeem nog afvullen, want die is nog niet volledig gevuld.

edit: anders gezegd, ik kijk wel hoe het loopt :)
ik heb hierover ook nog met mijn vader overlegd, aangezien die de nodige kennis heeft van koeltechniek ivm werk, en hij denkt dat het geen problemen zal opleveren.
iemand kan een perfecte koeltechnieker zijn maar toch niet een perfecte PC phase change maken...
De regels der koeltechniek worden hier niet steeds correct gebruikt en qua componenten kiezen zal een koeltechnieker zeker niet kiezen wat wij gebruiken.

Een NL11F met R404 in het vacuum is al 2x een grote fout gemaakt, zou nooit een koeltechnieker gebruiken:)

TXV is goed voor een chiller en een 1ste stage van een cascade wegens het vermogen zoals U_R zegt, je gaat geen meter zuigleiding oprollen voor toch een goede verhouding te vinden met je TXV, gebruik dan gewoon een capillair. Is 50 keer goedkoper en makkelijker te gebruiken indien je de goede lengte hebt gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meeste koeltechniekers zijn het in het begin ook niet echt eens met hoe wij systemen bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743 schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:08:
meeste koeltechniekers zijn het in het begin ook niet echt eens met hoe wij systemen bouwen :D
Idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik geen NL11F, maar een AEZ 9440T van l'unite, deze was orgineel voor R12/R502 maar dmv andere olie is deze nu geschikt gemaakt R404a of R507. Het systeem is gevuld met R404a.

Wat naar mijn idee niet helemaal overkomt is dat mijn koelblok relatief langzaam daalt in temperatuur, maar zodra deze koud is ook tijden nodig heeft om dit weer kwijt te raken, dus hierdoor hopen wij de wisselingen ook op te kunnen vangen.

edit: ik zal het aankomende week gewoon even testen, kijken we dan verder :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 156126 op 31-12-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NL11F met r404a was puur een voorbeeld van een van de dingen waar koeltechnici vreemd van op kijken terwijl wij het de normaalste zaak van de wereld vinden. Dat geld voor tamelijk wat dingen.

Je bent natuurlijk vrij om alles te proberen wat je wilt, we proberen alleen tips te geven en deze te onderbouwen ;) En we willen uiteraard foto's zien :D dan kunnen we ook beter tips geven.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 31-12-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat begrijp ik, en als ik geen reacties zou willen dan had ik hier gewoon niet moeten posten.

ik moet nog even overzichtelijke foto's maken, maar ik geloof dat Quadropluxor, waar ik mee samenwerk al betere foto's had gemaakt, maar die heb ik nog niet gezien tot dusver, misschien dat hij hier het 1 en ander aan foto's wil posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Anoniem: 156126 schreef op zondag 31 december 2006 @ 19:14:
ik gebruik geen NL11F, maar een AEZ 9440T van l'unite, deze was orgineel voor R12/R502 maar dmv andere olie is deze nu geschikt gemaakt R404a of R507. Het systeem is gevuld met R404a.

Wat naar mijn idee niet helemaal overkomt is dat mijn koelblok relatief langzaam daalt in temperatuur, maar zodra deze koud is ook tijden nodig heeft om dit weer kwijt te raken, dus hierdoor hopen wij de wisselingen ook op te kunnen vangen.

edit: ik zal het aankomende week gewoon even testen, kijken we dan verder :)
Er zit natuurlijk wel een poepie verschil in een 9440T [die voor R22 en R502 geschikt is overigens] en een NL11F.
Eerst genoemde is een comp geschikt voor hoge verdampingstemp, met dus een electromotor die daarvoor geschikt is [lees zwaarder] en 7.55 cc cilinder inhoud.
Een NL11F is geschikt voor lage verdampingstemp en heeft dus een stuk kleinere electromotor inwendig en levert per saldo dus behoorlijk wat meer capaciteit en heeft een cilinder inhoud van 11 cc.
Maar nu ik goed lees heb je het zelf nooit over een NL11F gehad dus dat overbodige verhaal van hierboven heb ik voor jan 8)7 getyped.

Een ventiel is naar mijn idee het beste exp,orgaan voor wisselende belastingen.
Een cap is in principe een ding van niks want eenmaal de maximale capaciteit bereikt loopt je verdamper gewoon leeg dit is simpelweg het gevolg dat alle vloeistof die word ingespoten verdampt en er een tekort ontstaat.
Om dit te voorkomen in onze systemen worden deze dingen bij voorbaat te groot geselecteerd zodat bij een te lage belasting al onze potjes wit van het ijs worden.
Een ventiel regelt zijn eigen capaciteit met altijd een minimale inspuithoeveelheid en met een vloeistofvat als buffer voor voldoende aangevoerde vloeistof.
Waar ik het wel mee eens ben om een volledig gevulde verdamper te krijgen heb je een lange zuigleiding nodig of het mooiste is deze met de vloeistofleiding warmte uit te laten wisselen.
Zelf gebruik ik alleen maar cap's want das goedkoper en veel makkelijker te monteren. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Haeg op 31-12-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou hoop ik dat ik het goed zeg, maar mijn zuigleiding eindigt in een dubbele spiraal van ongeveer 10 cm hoog alvorens deze weer terug gaat naar de compressor, hier creër ik dus in ieder geval al de nodige lengte. Daarbij kan ik zowel nieuw als 2e hands relatief goedkoop aan onderdelen komen dus daarom heb ik gewoon voor een exp vent gekozen.

hieronder een deel van mijn opstelling, hierin is iig niet het verdamper gedeelte te zien, ook de dubbele spiraal niet. hier post ik later nog een foto van.

deel van de opstelling

en mensen, goeie jaarwisseling, dat er nog veel mag gebeuren op DHO gebied (en ander)

mvg Weedza :D

edit: dat mijn compressor geschikt is voor R22/R502 doet niet terzake aangezien deze nu gevuld is met R404a :D

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 156126 op 01-01-2007 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Leuke opstelling, maar je hebt geen vloeistofvat en die zou ik er wel in maken.
Anoniem: 156126 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 00:58:
nou hoop ik dat ik het goed zeg, maar mijn zuigleiding eindigt in een dubbele spiraal van ongeveer 10 cm hoog alvorens deze weer terug gaat naar de compressor, hier creër ik dus in ieder geval al de nodige lengte. Daarbij kan ik zowel nieuw als 2e hands relatief goedkoop aan onderdelen komen dus daarom heb ik gewoon voor een exp vent gekozen.

hieronder een deel van mijn opstelling, hierin is iig niet het verdamper gedeelte te zien, ook de dubbele spiraal niet. hier post ik later nog een foto van.

deel van de opstelling

en mensen, goeie jaarwisseling, dat er nog veel mag gebeuren op DHO gebied (en ander)

mvg Weedza :D

edit: dat mijn compressor geschikt is voor R22/R502 doet niet terzake aangezien deze nu gevuld is met R404a :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als hij het systeem zo vult dat het kijkglas altijd vol staat moet het ook wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het systeem is nog niet helemaal gevuld, maar dat zal ik deze week nog even doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Anoniem: 79743 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:06:
als hij het systeem zo vult dat het kijkglas altijd vol staat moet het ook wel lukken denk ik.
Zijn vloeistofleiding loopt over de condensor terug omhoog dit resulteert bij een lage vloeistofstroom constant dampbellen voor het ventiel en dus ook in het ventiel na het inspuiten onder het membraan.
Hierdoor werkt je ventiel slecht want die dampbellen verstoren de goede werking van het ventiel.
Als je blijft vullen tot een vol kijkglas zit er straks 11/2 kilo gas in.
Bij een normale koelinstallatie waar voldoende vloeistof doorstroming is heb je niet zo'n last wanneer er geen vloeistofvat is.
Zolang er geen grote temp wisselingen over de condensor heen gaan uiteraard.
Ik denk wel dat het gaat koelen zo bedoel ik het niet maar een vloeistofvat is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 12:02

DesertShooter

Afgekickt

Ik heb ook altijd geluk he :P ,

Ik isoleer mijn moederboard weer helemaal goed, knip een paar stukjes neophrane, een hoop vaseline aangebracht en mount tenslotte de evap van mijn VapoChill LS.

Vapo gestart (het duurde langer dan normaal om onder nul te komen), systeem boot perfect: Evap temp ongeveer -50c en beeld :+

Na een kijkje in het bios lijkt de mount ook mooi: -30c in het bios (stock volts), voltage omhoog: 1,7v.
Alles gaat goed, alleen krijg ik tijdens het laden van windows een BSOD, wat eigenlijk niet had gemoeten. Ik nog even temps checken in bios: +30c cpu temp. Niet goed dus.

Goed, vapo uit, alles weer los draaien, kijken hoe de mount is: bagger. Maar toen de vapo uit sloeg, hoorde ik een licht sissend geluid (dat ik nog niet vaker gehoord had). Na een half uur ( :z ) zit de evap weer perfect op de cpu, en dit keer goed. Dus: Vapo starten

Systeem start, net als de vorige keer duurt het weer erg lang totdat de temperatuur gaat zakken. Maar dit keer zakt hij niet! hij blijft continu op 21c hangen. ;(

Hij klinkt niet anders, fans gaan gewoon aan, compressor wordt gewoon warm (consensor ook), niets wordt koud. Alles lijkt normaal te werken, behalve dan dat de subzero temperaturen niet bereikt worden.

Conclusie:

Er is niks abnormaals gebeurd, alleen een licht sissend geluid (ontsnappend gas? ;( ). Temperatuur zakt NIET (hij staat nu al een uur aan). Niks wordt koud, alles wel warm.

Wat is er mis?

Nog een paar pics:

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/P1030029%20(small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/P1030030%20(small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/P1030031%20(small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/P1030032%20(small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/P1030034%20(small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/P1030035%20(small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/P1030036%20(small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/P1030038%20(small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/P1030041%20(small).jpg

Als er nog meer pics nodig zijn: roep maar!

[ Voor 4% gewijzigd door DesertShooter op 03-01-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klinkt inderdaad als een lekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

komt me bekend voor, ik was alleen zo slim om een ventiel open te laten staan waardoor alle gas heel rustig naar buiten liep, ofwel de volgende dag werd ie niet meer koud.

ik zou zeggen dat er een lek is :)

edit: over lekken gesproken, vandaag eliwell even aangesloten en verder gevult, hoor ik een sissend geluid... hmm bleek in eerste instantie al mn exp vent los te zijn gewrikt en later bleek dat mn magneetklep een lek. ofwel exp ventiel aangedraaid en morgen een nieuwe magneetklep halen, hopen dat het dan over is met de lekkage en dan kan er begonnen worden met opbouwen van het geheel :)

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 156126 op 05-01-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doet die het nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

we hadden de boel netjes afgevuld, alleen toen kwamen we later dus achter die lekkages.

Daarbij zijn we door ons gas voorraad heen voor de brander dus t wordt zo te zien volgende week.

ik heb alwel de eliwell aangesloten en ben begonnen met het isoleren van mn mobo.

wel balen dat het grootste lek door een fabricage fout kwam, maarja, kan gebeuren.

Nu dus lekkages nog fixen, eliwell inregelen, nog zorgen dat de condensor fan door de druk wordt geregeld (bij t proefdraaien bleef deze zonder fan op ongeveer 27 graden)

dus ik heb t nog wel even druk, aankomende week weer school, dus t kan nog wel even duren :)

mvg Weedza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

me vraag was meer aan desertshooter, volgens mij had ik hem gevraagd om het een dag later nog is te proberen. :D maar goed om te weten dat je vooruitgang boekt!! Jammer van die lekjes idd maar komt wel goed zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14:33
Ik weet niet of ik dit hier moet plaatsen of bij V&A maarja probeer het toch hier.

Modbreak:Ik wel, doe maar via V&A..

[ Voor 52% gewijzigd door Twynn op 15-01-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 19:40

DaWaN

'r you wicked ??

barzi schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:24:
Ik weet niet of ik dit hier moet plaatsen of bij V&A maarja probeer het toch hier.

<knip>
Doe dit voortaan maar op V&A.... En voor 150e heb je of een klote ding of gewoon geen ding. Ik denk dat je toch dan een 2e hands mach moet kopen en behelpen met vervelende evap of minimaal 250 inleggen

[ Voor 21% gewijzigd door Twynn op 15-01-2007 19:39 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

150e kan je misschien een tafelkoelkastje van kopen :D maar imo niks serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:54:
150e kan je misschien een tafelkoelkastje van kopen :D maar imo niks serieus.

compressor is al enkel 3/4 van de prijs, haha doe gewoon lekker verder met lucht als je nog maar een arme student van 15J bent.

Eerst leren stappen en dan lopen jongeman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

Anoniem: 153939 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:16:
[...]

compressor is al enkel 3/4 van de prijs, haha doe gewoon lekker verder met lucht als je nog maar een arme student van 15J bent.

Eerst leren stappen en dan lopen jongeman.
ik zie in zijn profiel, Geboortedatum 10 september 1956
dus volgens mij is die niet 15J :p

Maar idd, kan je het beter bij lucht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
nou.. heb iemand gevonden die 150e vraagt voor een SS die -35 doet op 150W. Lijkt mij wel wat :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klinkt beetje als dat discovery channel programma "scrapheap"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Anoniem: 79743 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:43:
klinkt beetje als dat discovery channel programma "scrapheap"
Idd, ik heb barzi al meerdere malen via msn uit geprobeerd te leggen dat er voor zo'n verschrikkelijk laag bedrag niks fatsoenlijks te koop is maar hij wil het maar niet begrijpen. Ik heb het dan ook maar opgegeven om hem iets bij te brengen.

Ik denk dat hij gewoon het ding moet kopen en het op de harde manier moet leren. Hopelijk begrijpt hij dan wel waarom goed aangeschreven Phase-Change bouwers niet eens de moeite nemen om iets te ontwerpen voor een bedrag onder de 300/400e.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hmm maar als alles het gewoon doet, en de temps voor mij goed genoeg zijn, dan is dat toch een goede unit lijkt mij?

Ik heb zeker wel wat geleerd van jou hoor Syngrow. Ik ben ook vanaf toen elke dag veel gaan lezen over deze dingen.

Ik weet niet hoeveel watt een e6600 verbruikt op ~1.6v, maar ik dekn dat ik nog wel onder -10 blijf met die unit? of verbruikt een c2d op 1.6v zoveel watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ik wilde is weer wat gaan doen met mijn phase unit.
Alleen ik krijg geen sub-zero temps.
Hooguit koelkast temps van: 5 - 10, zonder load. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 12:02

DesertShooter

Afgekickt

nFo schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:44:
Ik wilde is weer wat gaan doen met mijn phase unit.
Alleen ik krijg geen sub-zero temps.
Hooguit koelkast temps van: 5 - 10, zonder load. :S
Nog een kapotte vapo ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als er een kans is op een lek de koeling uit zetten!! Wanneer je koeling buitenlucht naar binnen zuigt kan dit voor een hoop ellende zorgen en repareren wordt dan veel duurder .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:58:
als er een kans is op een lek de koeling uit zetten!! Wanneer je koeling buitenlucht naar binnen zuigt kan dit voor een hoop ellende zorgen en repareren wordt dan veel duurder .
Oke, dus niet meer aan zetten.
Maar wat nu ?
In dit geval een unit van jurgen. O-)

[ Voor 22% gewijzigd door nFo op 18-01-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als het een unit van mij is fix ik het gratis neem ff contact met me op

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 18-01-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:26:
als het een unit van mij is fix ik het gratis neem ff contact met me op
Ja is goed.
Wat zou er mis mee kunnen zijn ?
Hoor niks sissen, maar met een delta fan hoor je ook niks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet niet, misschien klein lekje of verstopping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand hier trouwens ervaring met van die 2-componenten pur-schuim? Dus niet zo'n spuitbus maar 2 vloeistofjes die je bij elkaar gooit. Heb je hier een echte mixer voor nodig en waar kan je die zooi krijgen in kleine hoeveelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-04 05:57
Nou, in een bekertje doen en ff roeren met een stokje werkte prima bij ons in de scheikunde les ;) Spul was dacht ik geleverd door Metaflex. Ik weet niet of ze voor particulieren ook wat kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik kan me ook nog vaag iets herinneren daarvan maar dat was wel erg kleine hoeveelheid, ik kan me voorstellen dat als je 2 liter schuim wilt hebben dat het dan begint te schuimen voordat je klaar bent met roeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb van die mix tuitjes, tuitjes met een spiraal erin die het spul mengt, maar dan moet ik even naar het merk kijken, ik dacht dat het frotpak heette ( serieus ) wat voor merk PUR gebruik je ?

(ben hele tijd weg geweest, vriendin in het ziekenhuis)

groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb nu van die doe het zelf zaak pur in een spuitbus wat eigenlijk maar "rated" is tot -40. Daar komt nog is bij dat ik meestal maar 1 of 2 liter schuim nodig heb en dus maar 10% van de bus gebruik. en de helft van de keren is de bus na gebruik verstopt. merk is rubson ofzo.

hoop dat het goed gaat met je vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Weet iemand ook waar ik (armaflex achtige) isolatie kan vinden? Ik heb een mat nodig, om het moederbord te isoleren, en een "slang" om mijn container te isoleren. Binnendiameter moet ong 7.5 cm zijn. En ong 22mm tot 28mm dik, de matten mogen wel wat dunner. Het is voor een dry ice sessie. Als iemand het kan regelen, DM me dan, of email/voeg me toe op msn. Of reageer hier/

Ik heb freon al gemailed, alleen geeft hij geen antwoord meer(succes met je vriendin),maar weet iemand waar ik het nog kan vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 23-01-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
barzi schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:13:
Weet iemand ook waar ik (armaflex achtige) isolatie kan vinden? Ik heb een mat nodig, om het moederbord te isoleren, en een "slang" om mijn container te isoleren. Binnendiameter moet ong 7.5 cm zijn. En ong 22mm tot 28mm dik, de matten mogen wel wat dunner. Het is voor een dry ice sessie. Als iemand het kan regelen, DM me dan, of email/voeg me toe op msn. Of reageer hier/

Ik heb freon al gemailed, alleen geeft hij geen antwoord meer. Weet iemand waar ik het nog kan vinden?
www.bouwplastics.nl

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga echt een armaflex winkel starten, gat in de markt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ja doe dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 79743 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:20:
ik ga echt een armaflex winkel starten, gat in de markt :D
ik heb ook nog wat nodig ja :P
spreek je daarover op msn wel ff aan.

[ Voor 8% gewijzigd door El Snorro op 23-01-2007 17:39 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga dat evap gieten maar is wat professioneler aanpakken zodat ik veel meer designs kan maken. Zeker nu met de quad cores zijn goede evaps steeds belangrijker. Dus ik heb alle spullen aangeschaft om te gieten via de verloren was methode (speciale was, speciaal gips etc) :) voorproefje:

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/crucible.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/wax-evap.jpg

die boor die naast de was evap ligt is 8mm.

Nu alleen nog even wat leuke evap designs verzinnen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor justifire heb ik een prom omgebouwd naar een waterchiller >0*C.

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/IMG_0997.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/IMG_1002.jpg

1,5meter 0.036" cappiliair, accumulator, extra stuk condensor toegevoegt en uiteraard de warmtewisselaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Nice,

Maar vooral erg leuk dat je wat proffesioneler evaps gaat gieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Idd jurgen misschien moet mijn prom binnenkort wat aanpassing hebben..
Volgende maand zit ik wat ruimer in budget, ik neem hierover nog wel contact met je op..
Mn mounting moet miss aangepast worden en ik wil een wat langere flex.
En als ik er dan toch ben misschien nog wat andere dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:43

Epsilon

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:40:
voor justifire heb ik een prom omgebouwd naar een waterchiller >0*C.

[afbeelding]
[afbeelding]

1,5meter 0.036" cappiliair, accumulator, extra stuk condensor toegevoegt en uiteraard de warmtewisselaar. :)
1.5 meter 0.036" ?? Gaat nogal voor de capaciteit / snelle pulldown :)
wat voor koelmiddel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 11:39

Jack

MHz Matters

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:40:
Is de accumulator simpel weg een hol stukje buis?
En heb je daar een tube-in-tube HX gemaakt?
Trouwens, wat Epsilon al zei, kort stuk cappiliar of niet?

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ding is inderdaad gemaakt voor flinke capaciteit (500-600watt) koelmiddel=r600a

accumulator is hol stuk buis ja

HX is 1/4" buis in 15mm buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 21:12
r600a? Met welke reden heb je dat gekozen? Vanwege de lage drukken o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja die condensor wordt loeiheet als die 600watt kwijt moet ;) dus krijg je veel te hoge persdrukken met r290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 11:39

Jack

MHz Matters

Moet de accumulator/zuigleiding niet geisoleerd worden?
Of heb je dat naderhand nog gedaan...

600W is wel veel trouwens...

[ Voor 23% gewijzigd door Jack op 02-03-2007 16:40 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee ik wil geen vloeistof in de compressor dus geen isolatie helpt daartegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jack schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:39:
Moet de accumulator/zuigleiding niet geisoleerd worden?
Of heb je dat naderhand nog gedaan...

600W is wel veel trouwens...
Waarom is 600W veel? een NL11F is een 1/2PK compressor..
CPU+GFX+NB is al een +/- 400W indien geen old school hware

1 ding is wel zeker dat een NL11F een Low temp compressor en dus hoop ik dat hij het lang zal uithouden bij kamertemp:)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 153939 op 03-03-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1/3 pk jort ;)

en ik kan je wel vertellen dat 600watt teveel is voor die kleine standaard condensor :D

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 03-03-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:51:
1/3 pk jort ;)

en ik kan je wel vertellen dat 600watt teveel is voor die kleine standaard condensor :D
oeps oke 1/3 ;)

idd bij 220W belasting + motorwarmte hadden deze prom condensortjes het lekker warm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Anoniem: 79743 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:00:
ja die condensor wordt loeiheet als die 600watt kwijt moet ;) dus krijg je veel te hoge persdrukken met r290.
600 watt is ook een beetje veel voor het compressortje dat doet ie namelijk met 134a erin bij -10 niet eens en dat is dan tevens de maximale zuigdruk met dat koudemiddel.
Ik hoop voor je dat de compressor lang heel blijft, goed gevonden van je om butaan te gebruiken.
Heb je de instellingen van de regelaar ook allemaal verandert zodat deze nu echt als een thermostaat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik heb het zo aangesloten dat de t1 instelling op de controller de maximum temperatuur is en P1 de hysterese. Die 600watt vind ik persoonlijk ook wat teveel eigenlijk ja maar dit werd me pas verteld toen ik al bezig was helaas :D

Aangezien het butaan een persdruk geeft van ongeveer 10bar is de compressie verhouding erg laag waardoor die dus waarschijnlijk niet zoveel stroom zal gebruiken als de ASHREA specs voorspellen bij deze zuigdruk. Dus overhitten zal die denk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Heb net even een nieuwe 'donut' voor mijn single stage gemaakt..
De andere donut was uitgewoond en slap, mede door de vaseline..

Nu closed cell foam gebruikt (bedankt blind_ripper voor de tip)
Morgen alleen nog even dubbelzijdige tape halen om de 3 lagen aan elkaar te plakken (luchtdicht)

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u82/ElSnorro/isolatie005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u82/ElSnorro/isolatie003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u82/ElSnorro/isolatie004.jpg

Deze zit strak om mn head zodat ik (hopenlijk) geen condensatie meer krijg :)
(grote wordt waarschijnlijk nog wel wat aangepast)

[ Voor 11% gewijzigd door El Snorro op 08-03-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 00:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

je bedoeld condens denk ik thijs ....

ik zou dat spul nou nooit gebruiken, lijkt me niet echt dicht.....

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Rol-Co schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:12:
je bedoeld condens denk ik thijs ....

ik zou dat spul nou nooit gebruiken, lijkt me niet echt dicht.....
Ja ik bedoelde idd condensatie ;)

Spul lijkt op de pics idd niet dicht, maar het is echt 'closed cell', dichter dan dit krijg je ze niet (is verder niet anders dan armaflex en dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Prom zit erop :)
Of de temps helemaal kloppen weet ik niet?

Smart guardian leest 205 graden uit (wat dus ook neerkomt op -50 :? :P)

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u82/ElSnorro/-50.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 00:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

alles stock kan dat wel kloppen......

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Rol-Co schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:08:
alles stock kan dat wel kloppen......
Vcore 1,58v en 3,6ghz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Idle gaat dat best. Is graadje of 25 minder dan hier op 1.58v :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 08:14

lange

Boom Boom?

van het weekend eindelijk weer alles bij elkaar om de single stager op een conroe te slingeren, omdat het de eerste keer was de ik met de @itor/Ssilencer evap+enclosure aan de gang ging moest de boel ook opnieuw geisoleerd worden, voor de liefhebber wat pics:

omdat ik wat kleine aanpassingen aan de unit had gedaan en deze nog niet gestart had sinds hij terug is van unknown_road voor de nieuwe evap, eerst een test run;
let trouwens niet op de temps op de display, evap is meer richting de -40/-50, maar de sensor zit op een vage plek :P
Afbeeldingslocatie: http://www.pimpeh.com/fotos/commando1strun/tumbs/unittumb.jpg

meer ijs op de evap
Afbeeldingslocatie: http://www.pimpeh.com/fotos/commando1strun/tumbs/iceyevap.jpg

eerste laag isolatie, is met 5x3mm zelf klevend celrubberband gedaan (bouwplastics.nl ;) );
Afbeeldingslocatie: http://www.pimpeh.com/fotos/commando1strun/tumbs/1stlayer.jpg
sorry voor de slechte pic :/

tweede laag isolatie (10mm niet klevende celrubberplaat) en op maat gemaakt draadeind, de boutjes op de achtergrond waren helaas net te kort;
Afbeeldingslocatie: http://www.pimpeh.com/fotos/commando1strun/tumbs/final.jpg

hoogst gehaald clock was een magere 4.33ghz (e6600 27b@1.685v in bios), waar ik uiteraard geen screenie van heb :P

het avontuur was echter van korte duur, in eerste instantie bleek 1 van de 2 reepjes gskill hz doa te zijn (0506 ;( ) en een uur of 6 later gaf ook het asus commando mobo de geest.. meer updates na de rma ellende dus :O

btw voor meer/grotere fotos kan je hier terecht.

[ Voor 3% gewijzigd door lange op 13-03-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat een ellende met de hardware zeg, dooie mobo was niet door eventueel condens? volgens mij heb je geen vaseline oid gebruikt om de isolatie luchtdicht te laten aansluiten (is wel aanrader misschien voor volgende keer) . had je trouwens wel airflow voor die heatpipe structuur? ziet eruit alsof dat nogal graag airflow krijgt van de cpufan(en die mist natuurlijk nu). Ik wil trouwens niet zeggen dat het je eigen schuld is hoor dat mobo stuk is :D Je hebt alleen geen foto's van de setup draaiend dus vroeg me dit af.

Die sensor zit inderdaad beetje vreemd maar vond het nogal zonde om dat witte isolatie naar de knoppen te helpen. Verder had ik niet het gevoel dat die sensor uberhaupt erg nauwkeurig was.

succes in ieder geval verder ;) hopelijk volgende keer meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 08:14

lange

Boom Boom?

nah volgens mij geen condens, heb vrij snel na het crashen de boel weer los gehaald en alles was kurkdroog. neophreen zit ook erg strak op elkaar (de inprint van de enclosure op de 2e laag laat dat goed zien, maar heb ik natuurlijk geen piccie van), dus volgens mij is dat wel lucht dicht.
express geen vaseline gebruikt omdat dat zo'n kl*te klus is om er weer af te krijgen bij eventuele rma's ;)
nu hebben de commando's wel vaker het probleem te sterven na voor het eerst een paar uur in gebruik te zijn, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ik er ook een uit de "foute batch" te pakken heb.

verder heeft de pc60 case die ik gebruik een 80mm fannetje net boven de pwm area die nog wel wat airflow creert, tijdens het draaien (zonder zijpaneel) heb ik meerdere malen alle heatsinks gevoeld en speedfan/bios temps in de gaten gehouden. alles voelde lauw/warm aan, zeker niet heet, enkel de nb sink werd wat warm na een paar uur (van te voren de hele heatpipe setup eraf gehaald, schoon gemaakt en as5 eronder gesmeerd uiteraard). dus denk dat de volgende run met jingting word..

sterker nog, omdat het de eerste run was en ik nog niet veel wist over hoe stabiel het systeem was met bepaalde voltages/clocksnelheden had ik de volts wat terug geschroefd (paars of lager in bios, exacte waardes weet ik niet meer precies) en orthos blend aan geslingerd op 500x8 om een stabiele basis te vinden, toen ben ik boodschappen gaan doen en toen ik een 10/15min later terug kwam stond de hele bak uit en wilde ook niet meer posten.

temp sensor maakt iid niet uit, was meer een bijvoorbaat geplaatse uitleg voor de bijdehante tweakert ;)

dank voor de tips trouwens :)

/edit
lol wat een lap tekst weer, surry :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey blij dat ik de foto's zie van Je modded cooler ;)

Vind het spijtig dat ik het niet heb kunne doen, maar jurgen heeft dat goed gedaan zie ik!
Veel plezier met je phch!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 19:37

BTU_Natas

Superior dutchie

Beste mede tweakers, een vraagje. Zijn er ook handleidingen voor het beschermen van het moederbord voor condens in het nederlands?

Want in het engels is het allemaal wel te doen. Maar de gebruikte producten zijn engelse merken en ook niet alle woorden zijn mij geheel duidelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de post van "lange" hierboven staan al wat nuttige foto's. als je alles nog even dicht smeert met vaseline heb je het al mooi geisoleerd.

ik maak volgende keer ook wel wat foto's als ik een single stage op me cpu zet.

als je vertaligen van engelse producten/termen wilt mag je het hier ook melden.

Ik ben afgelopen dagen weer druk geweest met zilveren verdamper gieten maar valt me weer vies tegen, tot nu toe is het nog geen 1 keer gelukt dat het vloeibare zilver alle wanden van het model vulden helaas. Maar ik blijf oefenen.

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/IMG_1033.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 29-03-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

ik weet niet hoe je mal is en hoe je het er in giet, maar je kan proberen om de onderkant als laatst te gieten (zie plaatje) rood silver, grijs de mal.

Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/9987/untitleddo4.th.jpg
of ben ik spuit11

[ Voor 20% gewijzigd door ikman op 29-03-2007 15:24 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mjah er is niet echt een andere manier om het te gieten dus gebeurt het al zo ;) Probleem is gewoon dat ik nu niet de spullen heb om de temperatuur van het vloeibare zilver te meten. Het zilver mag niet te warm maar ook niet te koud zijn als je het giet, de geschikte range halen is nogal moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211191

waarom gebruik je eigenlijk geen koper ???

smeltpunt ligt volgensmij wel een stukje hoger maar de prestaties kwa warmteoverdracht zijn wel veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. zilver geleid warmte beter dan koper
2. koper gieten moet gebeuren in een inerte atmosfeer anders oxideert het enorm en geleid het voor geen meter meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211191

how leesfoutje... ik dacht de hele tijd alumidium... :P

maar zilver geleid idd beter... maar van dat gieten van koper wist ik niks van af...

zal ik een keer na moeten vragen op school...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste