Hoofdcategorieën
Topicacties

[PC] Algemeen Phasechange discussie topic deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic
Er zit een fan voor de compressor, dus daar gaat een bries over heen.
Alle fans in het gehele systeem blijven aan staan als de compressor uitslaat.

Hoe vaak gaat de compressor aan, ik denk ongeveer eens in de 5 minuten (nooit nagekeken)

Als ie dus niet meer wilt aanslaan dan zoemt ie inderdaad. Gewoon een heel ander geluid dan normale werking.

-56.8c Prommy killer !

quote:
Atomic-NI schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:41:
Er zit een fan voor de compressor, dus daar gaat een bries over heen.
Alle fans in het gehele systeem blijven aan staan als de compressor uitslaat.

Hoe vaak gaat de compressor aan, ik denk ongeveer eens in de 5 minuten (nooit nagekeken)

Als ie dus niet meer wilt aanslaan dan zoemt ie inderdaad. Gewoon een heel ander geluid dan normale werking.
Dan is er geen beveiliging in werking dus, maar de compressor draait gewoon niet. Dat gezoem komt omdat er toch stroom door de spoelen gaat.
Dan lijkt het me inderdaad een probleem dat de compressor het gewoon niet trekt. Motor niet sterk genoeg om de eerste aanzet te maken.

Is op te lossen door een (grotere) aanloopcondensator te gebruiken en/of een loopcondensator te gebruiken. Een compressor heeft een start en een loop winding. Door condensatoren te gebruiken kun je het gebruik hiervan beinvloeden :)

Change phase!

De compressor loopt niet omdat de druk aan de perszijde nog hoger is dan aan de zuigzijde. Ik weet niet hoe je de thermostaat kan instellen maar 1x in de 5 minuten inschakelen is gewoon te veel. Probeer hier minstens 10 minuten van te maken. Dat kan je doen door de thermostaat een groter temperatuurbereik mee te geven. dus ipv bijvoorbeeld 15-18 graden er 14-20 graden van maken. Of je neemt een groter reservoir.

Dat de compressor zoemt betekent trouwens in dat de compressor niet overhit is.

unknown_road wijzigde dit bericht 04-08-2006 14:35 (9%)

Overclocker for life...

quote:
Bluecold schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:22:
[...]

Dan moet je je max oc zien te vinden met het water, want anders klapt die er uit als je overschakelt.
En aangezien het grote voordeel van een PhCh systeem is dat je hoger kan klokken, maakt het allemaal een beetje nutteloos. Op de patsfactor na natuurlijk.

Ik klok mijn pc gewoon naar beneden als hij op waterkoeling overgaat.
Elke keer als ik erachter zit hoeft die PhCh niet aan, af en toe als ik weer wat power nodig heb voor iets wat lang duurt, of om ff te benchen gaat ie aan. Ik zoek gewoon een instelling voor water, en een modus voor met PhCh.r600 komt er iig niet in. r134a oid wordt et den ik.

systeem specs ::::::: CURESEEKERS [# 1 of 2 ;) @ Rosetta@home ] :::::::

Crew Member Ministry

geen id wat voor thermostaat dit is maar werkt super

instelbaar van 15-30 graden hysteresus is 5 graden, hij slaat om de 10-15 min aan mits op 20 graden ingesteld, lager word de tijd korter (logisch)

Het ding komt bij haeg vandaan, kan erg veel , schakelen van fans enz enz
misschien zo'n apparaatje opzoeken

http://rol-co.nl/images/thermokl.jpg

S-Pi 7.8 sec -------- Ministry -------- For Sale

Huisman
Reg. datum: 03 september 2005

quote:
Rol-Co schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:20:
geen id wat voor thermostaat dit is maar werkt super

instelbaar van 15-30 graden hysteresus is 5 graden, hij slaat om de 10-15 min aan mits op 20 graden ingesteld, lager word de tijd korter (logisch)

Het ding komt bij haeg vandaan, kan erg veel , schakelen van fans enz enz
misschien zo'n apparaatje opzoeken

[afbeelding]
is gewoon een carel electronische thermostaat van uit een oude Mach1, heb er ook nog zo eentje liggen. en nog een dixel en nog een eliwell hehe :D

gathering of google
Reg. datum: 15 januari 2003

van die carel's HAD ik ook nog een berg :D

AMD 64 wijzigde dit bericht 05-08-2006 20:27 (6%)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Crew Member Ministry

mooi dat jullie er allemaal een berg hebben.......als mijne kapot gaat :)

maar kan niemand zo'n ding naar daoverclocker opsturen dan, hij zou er wel wat aan hebben volgensmij.

S-Pi 7.8 sec -------- Ministry -------- For Sale

gathering of google

Ik denk niet dat dat het probleem oplost?, zijn compressor is gewoon te zwak

Water Chiller installed
Reg. datum: 18 maart 2003

quote:
Atomic-NI schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:58:
[...]

Interresant project waar jij je mee bezig gaat houden, zelf heb ik ook al een waterchiller (gemaakt door Heag) en ik wil in principe hetzelfde gaan doen wat jij ook doet.

Op dit moment met omgeving-temps rond de 25 en daarboven krijg ik last met de chiller, hij doet het 2 uur goed maar dan slaat hij gewoon niet meer aan, paar keer al voor terug geweest bij Heag maar die zegt dat het aan de ventilator instellingen ligt.........helaas tot op heden nog niet de goede instellingen kunnen vinden.

Dus kortom, ik wil er ook een soort bypass in maken dat ik de chiller uit kan zetten en gewoon door kan gaan met standaard waterkoeling, kan ik dus nu mooi even hier af kijken.

Good luck!

En zo krijg ik dus een slechte naam.
Ik heb het met jou nooit over een ventilatormotor instelling gehad.
Wel heb ik tegen je gezegd nog voordat ik het systeem voor je ging maken dat je waterreservoir te klein was .
De waterinhoud in je systeem is te klein er gaan echt maar3 druppels water in.
Dit zorgt ervoor dat je water te snel opwarmt en dat je compressor continue in wachttijd staat.
Nu zal na al die tijd je potje het vele schakelen niet zo leuk meer vinden en weigert hij zo nu en dan.
Het is heel simpel op te lossen door de wachttijd tussen twee compressor starts iets te verlengen in de regelaar en dat is echt simpel.
Maar dan moet je het voortaan wel lief vragen en niet op deze manier gaan klagen over je chiller.
Ik heb namelijk nooit discussie gevoerd met je over dit probleem.
Druk de PRG en de SEL toets tegelijk in voor een aantal seconden.
De regelaar geeft dan 0 aan ga met pijl omhoogtoets naar 22 druk dan sel in.
Je bent nu in de parameterlijst ga met de pijlomhoogtoets naar c2 deze staat denk ik op 5min en zet deze dan eens op 6min met de pijlomhoogtoets.
Vervolgens druk je op de PRG toets om uit het programma te gaan.
At your service,
Haeg, ;)

Haeg wijzigde dit bericht 05-08-2006 22:46 (40%)

[URL=http://www.haegkoeling.nl//] Water Chiller Project[/URL]---PC powered by i875p Epox 4PCA3+rev2/P4-3.4-800mhz/phase change water chiller/800XL

Water Chiller installed
Reg. datum: 18 maart 2003

quote:
AMD 64 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:39:
Ik de niet dat dat het probleem oplost?, zijn compressor is gewoon te zwak

Er zijn miljoenen van deze potjes gemaakt deze compressoren zijn retestil en ook met opstarten hoor je ze bijna niet ook hebben ze een geweldig lange levensduur .
Het zit hem gewoon in het drukverschil tussen zuig en pers deze moet vereffenen anders start hij niet op.

Haeg wijzigde dit bericht 05-08-2006 22:45 (5%)

[URL=http://www.haegkoeling.nl//] Water Chiller Project[/URL]---PC powered by i875p Epox 4PCA3+rev2/P4-3.4-800mhz/phase change water chiller/800XL

gathering of google

quote:
Haeg schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 22:44:
[...]

Er zijn miljoenen van deze potjes gemaakt deze compressoren zijn retestil en ook met opstarten hoor je ze bijna niet ook hebben ze een geweldig lange levensduur .
Het zit hem gewoon in het drukverschil tussen zuig en pers deze moet vereffenen anders start hij niet op.
Ja idd je zult wel gelijk hebben :), probeer enkel wat te helpen :*)

Change phase!

quote:
AMD 64 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 23:14:
[...]

Ja idd je zult wel gelijk hebben :), probeer enkel wat te helpen :*)

foutieve info is alleen schadelijker voor een probleem behandelen dan geen info. Als je iets niet zeker weet zet het er dan niet neer alsof het een feit is. Die compressor is helemaal niet te zwak. 1 pk compressors kunnen ook niet opstarten wanneer er een (groot) druk verschil is over de zuiger. Hulp wordt uiteraard erg gewaardeerd maar als je iets niet 100% zeker weet zet er dan "misschien" voor ofzo.

@iedereen: uit de eerste post van atomic over het probleem met de chiller is nog geen echte conclusie te trekken, misschien kunnen we wat meer vragen stellen voordat we conclusies rondstrooien?

quote:
Haeg schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 22:05:
[...]

En zo krijg ik dus een slechte naam.
Ik heb het met jou nooit over een ventilatormotor instelling gehad.
Wel heb ik tegen je gezegd nog voordat ik het systeem voor je ging maken dat je waterreservoir te klein was .
De waterinhoud in je systeem is te klein er gaan echt maar3 druppels water in.
Dit zorgt ervoor dat je water te snel opwarmt en dat je compressor continue in wachttijd staat.
Nu zal na al die tijd je potje het vele schakelen niet zo leuk meer vinden en weigert hij zo nu en dan.
Het is heel simpel op te lossen door de wachttijd tussen twee compressor starts iets te verlengen in de regelaar en dat is echt simpel.
Maar dan moet je het voortaan wel lief vragen en niet op deze manier gaan klagen over je chiller.
Ik heb namelijk nooit discussie gevoerd met je over dit probleem.
Druk de PRG en de SEL toets tegelijk in voor een aantal seconden.
De regelaar geeft dan 0 aan ga met pijl omhoogtoets naar 22 druk dan sel in.
Je bent nu in de parameterlijst ga met de pijlomhoogtoets naar c2 deze staat denk ik op 5min en zet deze dan eens op 6min met de pijlomhoogtoets.
Vervolgens druk je op de PRG toets om uit het programma te gaan.
At your service,
Haeg, ;)

heag ik heb een mail van jou waarin je zegt het systeem 2 dagen te hebben laten draaien en het gewoon goed werkte, vulling nog wat aangepast en dat alles goed werkte.....met andere woorden volgens jou werkte hij goed met de "3 druppels" waterinhoud van het watersysteem.

Idd heb je me verteld evt een groter reservoir aan te brengen in het systeem wat de problemen evt ook kon oplossen, maar waarom zou ik dat doen als je mij verteld dat je het systeem 2 dagen hebt kunnen laten draaien zonder problemen.

Maar kortom ik ga een groter reservoir proberen en die instellingen te veranderen, maar kom niet meer aanzetten dat jij mij geen fan instellingen wou laten wijzigen want dan ga ik wel quoten vanuit mails.

gathering of google

quote:
unknown_road schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 00:14:
[...]

foutieve info is alleen schadelijker voor een probleem behandelen dan geen info. Als je iets niet zeker weet zet het er dan niet neer alsof het een feit is. Die compressor is helemaal niet te zwak. 1 pk compressors kunnen ook niet opstarten wanneer er een (groot) druk verschil is over de zuiger. Hulp wordt uiteraard erg gewaardeerd maar als je iets niet 100% zeker weet zet er dan "misschien" voor ofzo.

@iedereen: uit de eerste post van atomic over het probleem met de chiller is nog geen echte conclusie te trekken, misschien kunnen we wat meer vragen stellen voordat we conclusies rondstrooien?
Waar bemoei jij je eige mee?, ik zeg wat ik wil zeggen hoor ;). Heag heeft me toch al gecorrigeerd en ik geef hem gelijk..

Huisman
Reg. datum: 03 september 2005

quote:
AMD 64 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:44:
[...]

Waar bemoei jij je eige mee?, ik zeg wat ik wil zeggen hoor ;). Heag heeft me toch al gecorrigeerd en ik geef hem gelijk..

yeah we need this attitude...

please, jurgen kent er wel een pak meer van dan jij, en internet staat al VOL met oncorrecte info en is voor iedereen toegankelijk dus MAAK de hoop niet groter aub!

quote:
AMD 64 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:09:
[...]

hehe ongeveer hetzelfde als een TXV en TEV. Het is gewoon een simpel ventiel met een blub eraan (dat is dat sensortje wat op de zuigleiding komt) en een stelschroef om het vermogen in te stellen. Met doorlaat 00 zal ik hem bijna helemaal open moeten zetten.
......

Jort- wijzigde dit bericht 06-08-2006 13:00 (30%)

gathering of google

Jullie zijn geen modjes. Dat is iets waar ik niet tegen kan. Mensen die voor modjes gaan spelen :D. En als ik zo over iets denk dan zeg ik dat gewoon. Oke het is fout maar dat heeft Haeg ook meteen gecorrigeerd. Nogmaals ik probeer enkel te helpen. :*).

Change phase!

quote:
Atomic-NI schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:37:
[...]

Idd heb je me verteld evt een groter reservoir aan te brengen in het systeem wat de problemen evt ook kon oplossen, maar waarom zou ik dat doen als je mij verteld dat je het systeem 2 dagen hebt kunnen laten draaien zonder problemen.

phase-change systemen hebben nog wel is de neiging om anders te presteren onder verschillende omstandigheden helaas.

@AMD64: Ik bemoei me met wat er hier gezegd wordt, beetje het idee achter een forum. Ik speel helemaal niet voor modje, ik wijs je er alleen op dat je niet zomaar wat moet roepen omdat die jongen hierdoor in dit geval kan denken dat hij een nieuwe compressor nodig heeft terwijl dat helemaal niet het geval is. Stel hij luistert naar jouw advies en hij koopt een nieuwe compressor en dan werkt het nog niet, heeft die toch snel >100e over de balk gegooid. Dus zeggen wat je wilt is dikke onzin, je hebt wel enigzinds verantwoordelijkheid.

30K 06..... op naar de 33K

Jurgen wil je aub je overcooling mail checken of even op msn komen?
sorry voor offtopic

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

gathering of google

quote:
unknown_road schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:33:
[...]

phase-change systemen hebben nog wel is de neiging om anders te presteren onder verschillende omstandigheden helaas.

@AMD64: Ik bemoei me met wat er hier gezegd wordt, beetje het idee achter een forum. Ik speel helemaal niet voor modje, ik wijs je er alleen op dat je niet zomaar wat moet roepen omdat die jongen hierdoor in dit geval kan denken dat hij een nieuwe compressor nodig heeft terwijl dat helemaal niet het geval is. Stel hij luistert naar jouw advies en hij koopt een nieuwe compressor en dan werkt het nog niet, heeft die toch snel >100e over de balk gegooid. Dus zeggen wat je wilt is dikke onzin, je hebt wel enigzinds verantwoordelijkheid.

Het idee van een forum is je mening kunnen geven en zeggen wat jij ervan denkt. Forums zijn nou eenmaal niet altijd betrouwbaar. Dat ik een fout maak kan ik niks aan doen, helaas :P. Hij had het net zo goed met Haeg kunnen bespreken en niet op het forum posten (zijn verantwoordelijkheid?). Maaja back ontopic dan maar.

Morgen kan ik waarschijnlijk eindelijk verder met me cascade :*) Ik moet nog even een host zoeken voor mijn foto's.

quote:
AMD 64 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:52:
[...]

Morgen kan ik waarschijnlijk eindelijk verder met me cascade :*) Ik moet nog even een host zoeken voor mijn foto's.
www.imageshack.us

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

gathering of google

quote:

Ik heb al een host gevonden :). De plaatjes @ imageshack zijn toch maar ene bepaalde tijd geldig?

Edit @ epsilon.. Ik heb een abbo waar dat niet bij zit :)

AMD 64 wijzigde dit bericht 06-08-2006 18:13 (11%)

-56.8c Prommy killer !

quote:
AMD 64 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:07:
[...]

Ik heb al een host gevonden :). De plaatjes @ imageshack zijn toch maar ene bepaalde tijd geldig?
Iedere provider heeft webspace ;)
Ik had een vraag waar jullie de sensors van de temp-meters plaatsen?
Ik zie heel vaak een gele snoer mee uit de isolatie komen.. Hebben jullie deze dan geplaatst in het koper van het koelblok zelf?

Ik zelf ben opzoek waar en hoe ik het beste m'n temperatuursensor kan plaatsen om een toch zo vertrouwd mogelijke temperatuur te krijgen.

|[ PC specs ]|[ Canon EOS 350D + Canon 28-105mm + Vivitar 70-210mm + Speedlite 430ex ]|[ Het komt zoals het gaat, en het gaat zoals het komt.. ]|

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: