[PC] Algemeen Phasechange discussie topic deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 17.133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 79743

heb de foto's bekeken maar snap niet wat is fout is gegaan. Het kan bijna geen vocht probleem zijn, maar wat het wel is :?

over het betalen van mijn benzine, ik heb een hekel aan schakelen dus rij ongeveer net zo zuinig als een SUV (ookal weegt dat ding van mij 10x zo weinig) :X

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 06-09-2007 14:36 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 21:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Bordjes overlijden ook wel eens zomaar he.... hoeft geen vocht te zijn. Bij vocht krijg je eerst vage foutmeldingen, zelfs op stock speed.
Ik heb op de commando met de waterchiller ook gehad, alles droog gemaakt en hop daar ging ie weer, dan wel even op lucht en een graadje of 60 laten worden dan kan ie lekker drogen.

De p5w met de mach met originele kop kon ik letterlijk leeg gooien, na het droogmaken deed ie het nog steeds niet , 2 weken later nog eens geprobeerd.......lopen.

Met vaseline in de socket (mijn p5b) heb je wel gauw dat je cpu slechter contact maakt soms, haal er even een lapje wasbenzine over en dan in je bordje...dode cpu komen tot leven.

cpu's vaak zat "verzopen" maar nog nooit een overleden. :) borden ook niet trouwens

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 00:44

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Tja maar ik heb me bordje schoongespoten met motip remmenreiniger en `m zeker 4 uur op 40 graden in de hete lucht oven gehad en 20 uur met een ventilator laten drogen voor dat ik hem weer aansloot. Er is gewoon echt geen leven meer in te krijgen.
Bordjes overlijden ook wel eens zomaar he.... hoeft geen vocht te zijn. Bij vocht krijg je eerst vage foutmeldingen, zelfs op stock speed.
Ik heb op de commando met de waterchiller ook gehad, alles droog gemaakt en hop daar ging ie weer, dan wel even op lucht en een graadje of 60 laten worden dan kan ie lekker drogen.

De p5w met de mach met originele kop kon ik letterlijk leeg gooien, na het droogmaken deed ie het nog steeds niet , 2 weken later nog eens geprobeerd.......lopen.

Met vaseline in de socket (mijn p5b) heb je wel gauw dat je cpu slechter contact maakt soms, haal er even een lapje wasbenzine over en dan in je bordje...dode cpu komen tot leven.

cpu's vaak zat "verzopen" maar nog nooit een overleden. borden ook niet trouwens
Dat je je CPU`s verzuipt, komt dat doordat je zelf te weinig had geisoleerd of is condens gewoon niet voor 100% tegen te gaan?

@ Jurgen
De neopreen ring rond de evap is korter dan de evap zelf terwijl de CPU niet lager licht dan het bord, misschien dat doorom geen goed contact heeft gemaakt?

cascade(single stage ombouwen) voor nFo in progress:

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/IMG_1117.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/IMG_1118.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/IMG_1119.jpg

high stage: ACC MS34FB, 34cc 1pk : r507
low stage: Danfoss SC21CL, 21cc 2/3pk : r1150
Luve condensor STVF 93
danfoss oil sep OUB1
plaat HX

het is nog zeer rommelig maar dat komt omdat het nog niet klaar is ;)

@onno: als de ring korter is zal dat het contact niet slecht maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 06-09-2007 17:32 ]

• Onno b

Onno b

Ik bedoel eigenlijk dat er mogelijk een ruimte open is gebleven tussen de binnenring en de CPU waardoor condens heeft kunnen optreden.

Ennuh je bent er weer druk mee zie ik alweer, Cascade in progress – 3 stages by unknown_road >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Onno b op 06-09-2007 18:02 ]

een klein beetje open ruimte kan geen kwaad, problemen krijg je pas als er continu aanvoer van lucht mogelijk is.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Onno b schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:12:
[...]

Vandaag dus eindelijk een bus kunnen bemachtigen en ik moet toegeven dat het echt super werkt!Helaas is het probleem er niet mee opgelost en moet ik dus toch een nieuw moederbord kopen.
Alleen denk ik dat dit dan ook de laatste keer is geweest dat ik mijn phase change op een socket heb gemonteerd. Mij is het risico te groot en ik heb geen behoefte om nog meer hardware te ver&%*%*$ :X

Dan maar gewoon 2,4GHz met me Q6600 , ik heb namelijk liever een werkende computer dan één waar ik enkel problemen mee heb en veel risico op condensatie met alle gevolgen van dien.

Tot zo ver dus mijn geringe aandeel in dit topic :)
Hehe, geweldig spul om goed mee te ontvetten.

Koelpasta verwijderen gaat ook perfect! :*)

Audi S3

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Anoniem: 79743 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:46:
een klein beetje open ruimte kan geen kwaad, problemen krijg je pas als er continu aanvoer van lucht mogelijk is.
Dat is dan wel een beetje afhanklijk van hoe goed er gekoeld wordt. Bij zwaardere koeling is er een groter temperatuurverschil en dus ook meer kans op condensatie. Ook de duur van een benchmark sessie maakt nog verschil. Hoe langer, hoe meer kans op condensatie.

Daarnaast mijn advies om altijd de unit van de proc af te halen, aangezien er ook tijdens het opwarm proces extra condenatie optreed, en tevens het eventueel gevormde ijs zal gaan smelten.

in dit geval is het een behoorlijk kleine open ruimte. Niet groot genoeg om serieus condens te veroorzaken.

• Onno b

Onno b

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:53:
in dit geval is het een behoorlijk kleine open ruimte. Niet groot genoeg om serieus condens te veroorzaken.
Tja en het probleem was er gelijktijdig met de eerste keer booten van het geheel. Dus na het installeren van de phase change enkel de pc+pc aangezet met wisselende voltages tot gevolg. Wat duidelijk te zien was aan het feller en zwakker worden van de casefans.
Dat is dan wel een beetje afhanklijk van hoe goed er gekoeld wordt. Bij zwaardere koeling is er een groter temperatuurverschil en dus ook meer kans op condensatie. Ook de duur van een benchmark sessie maakt nog verschil. Hoe langer, hoe meer kans op condensatie.

Daarnaast mijn advies om altijd de unit van de proc af te halen, aangezien er ook tijdens het opwarm proces extra condenatie optreed, en tevens het eventueel gevormde ijs zal gaan smelten.
Kan ik hieruit concluderen dat een phase change voor een systeem die bedoeld is om regelmatig op te gamen, waarbij enige vorm van betrouwbaarheid van je hardware toch wel gewenst is, niet echt handig is. Heb namelijk geen behoefte om dus met regelmaat condens of tegen andere problemen aan te lopen, simpelweg omdat ik dat niet kan betalen. (wel jammer eigenlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je zegt klinkt inderdaad erg als kortsluiting maar het harder en zachter gaan draaien van casefans klinkt meer als kortsluiting veroorzaakt door je mobo in een bak zout water te gooien dan door een paar druppels. Erg vreemd, zeker omdat gelijk bij het aanzetten van de pc het al fout zat.
Heb je de vaseline die je gebruikt heb al een keer nagemeten met een weerstandmeter?

phase kan wel gebruikt worden voor een game pc maar dan moet het een stuk beter geisoleerd worden dan wanneer je er alleen een bench run mee doet. Maar imo had je het goed genoeg geisoleerd om zelfs mee te gamen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 07-09-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Anoniem: 79743 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:28:
cascade(single stage ombouwen) voor nFo in progress:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

high stage: ACC MS34FB, 34cc 1pk : r507
low stage: Danfoss SC21CL, 21cc 2/3pk : r1150
Luve condensor STVF 93
danfoss oil sep OUB1
plaat HX

het is nog zeer rommelig maar dat komt omdat het nog niet klaar is ;)

Lol, zie je post nu pas.
Had je ook wel kunnen zeggen :+

Ziet er goed uit jurgen, krijg je het nog wel in die kast gepropt ?

Temp was: -95 ,super pi @ E6850 als ik het goed heb. :7

ja ben beetje verward bezig. :D Die temp heb ik inderdaad gehaald maar moet hem nog even goed tunen . Hierdoor kan de temp iets slechter worden maar weet ik nog niet zeker. De eerste dagen absorbeert de olie erg veel ethyleen waardoor die nu de load niet eens meer houdt. Dit zorgt er ook voor dat de temp bij lage load kouder ligt dan normaal.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:37

Epsilon

Anoniem: 79743 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:01:
Wat je zegt klinkt inderdaad erg als kortsluiting maar het harder en zachter gaan draaien van casefans klinkt meer als kortsluiting veroorzaakt door je mobo in een bak zout water te gooien dan door een paar druppels. Erg vreemd, zeker omdat gelijk bij het aanzetten van de pc het al fout zat.
Heb je de vaseline die je gebruikt heb al een keer nagemeten met een weerstandmeter?

phase kan wel gebruikt worden voor een game pc maar dan moet het een stuk beter geisoleerd worden dan wanneer je er alleen een bench run mee doet. Maar imo had je het goed genoeg geisoleerd om zelfs mee te gamen.
Zachter gaan draaien van fans kan ook komen door het niet aansluiten van je 4pins aansluiting O-) . Dan kakt onder load je +12v in aangezien hij nog maar 1 12v lijn naar het bord had op dat moment :P. Dat was een goed moment geweest om door te fikken, wat niet gebeurd is.

Draaide de 3700+ Clawhammer op @ 1.75v oid (en 3100mhz).

• nFo
  • Nu online

nFo

Anoniem: 79743 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:22:
ja ben beetje verward bezig. :D Die temp heb ik inderdaad gehaald maar moet hem nog even goed tunen . Hierdoor kan de temp iets slechter worden maar weet ik nog niet zeker. De eerste dagen absorbeert de olie erg veel ethyleen waardoor die nu de load niet eens meer houdt. Dit zorgt er ook voor dat de temp bij lage load kouder ligt dan normaal.
Omg, hier ook al: www.hardware.info :X :P
Even lezen.

Tune het maar voor quadcore's, wat de VapoChill trekt het niet echt meer.
Ik ben wel benieuwd wat de Celeron D 365 doet met de cascade. :+

6Ghz op de VapoChill.
Celetron D 365

Motor rijbewijs ook gehaald btw ?
Niet dus :(

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 12-09-2007 20:16 ]

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Gaat hard nFo. Zou zo'n ding op 6ghz niet paar sec sneller moeten zijn of is het je geheugen?

• nFo
  • Nu online

nFo

Het was single channel, timings geen idee.
Gewoon even een test.
Beneden de 10 seconde wordt wat moeilijk. :P

[ Voor 11% gewijzigd door nFo op 13-09-2007 13:28 ]

• Onno b

Onno b

Tijdens het sparen voor een nieuw mobo ben ik nog eens flink aan het zoeken geweest om mijn PC veilig te kunnen monteren voor dagelijks gebruik (Ook internet serven etc).

Nu is de mounting kit van de WaterChill misschien wel een optie, maar gelijk ook heel er duur en moeilijk (niet) in NL te verkrijgen.

http://www.octools.com/in...htspeedl/lightspeed24.jpg

http://www.guru3d.com/article/processor/362/10

Nu heb ik me helemaal rot gegoogles om van die thermo strip, warmte tape of welke benaming je er ook maar voor kunt verzinnen maar ik kan nergens zoiets vinden :?

Omdat betrouwbaarheid (geen kapotte hardware door PC) voor prestaties lijkt mijn zo`n oplossing met die hittestrips een wel een goede extra veiligheid om condens te voorkomen. Maar om daar nou weer 100 euro extra voor te sparen 8)7

Iemand een idee hoe die dingen heten, of waar je zoiets kan kopen?

• Epsilon

Epsilon

Anoniem: 79743 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:19:
ik heb afgelopen 2 jaar geen toeters meer gezien met r134a. Nederlandse emissie regels worden strenger nageleefd tegenwoordig.

isobutaan is leuk spul maar geeft je weinig capaciteit wanneer je een TL4F hebt. Maar ik heb nog wel kleine fles r134a staan waar epsilon wat van mag hebben ;)
Even over die toeters
Ik kwam ze afgelopen zaterdag weer tegen (halfords Tilburg). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 13:44

oshiro

Chill, dude.

Even een flinke schop.

Ik ben (nog steeds, ik kom tijd te kort) bezig met het bouwen van een waterchiller op basis van een Danfoss NL11F compressor. Nu had ik een vraag:

Ik gebruik als warmtewisselaar een spiraal, gedompeld in een reservoir. Normaal wordt er in een single stage direct die systeem gebruik gemaakt van capillair. Maar omdat ik een flinke warmtebuffer heb in de vorm van het koelwater, en een groot oppervlak van de warmtewisselaar heb, is het dan niet makkelijker om een TEV te gebruiken? En zo ja, welke?

En verder misschien een wat domme vraag, maar wat is de eenvoudigste manier om manometers op het systeem te maken?

Alvast bedankt!

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij de waterchillers die ik bouw gebruik ik gewoon korte cappilair en gebruik ik de thermostaat voor temperatuur regeling. Vaak maak ik het zo dat het systeem 400-500watt load aan kan, mbv de thermostaat blijft die hierdoor ca de helft van de tijd uit staan. Heb je ondanks dat je cappilair gebruikt toch een groot load bereik.

Maar je hebt kans dat in jouw geval een TEV wel handig is aangezien een TEV de HX bijna volledig vult met koudemiddel wat de efficientie vergroot.

als je een TEV wilt gebruiken moet je eerst bedenken welk koudemiddel je wilt gebruiken. Voor r134a heb je een andere TEV nodig dan voor R404a. Er moet ook nog een doorlaat in de TEV, de doorlaat kies je aan de hand van de hoogste load die je systeem weg moet kunnen werken.

manometers plaats je het makkelijkst mbv een stuk cappilair tussen de leiding en de manometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

Anoniem: 79743 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:43:
bij de waterchillers die ik bouw gebruik ik gewoon korte cappilair en gebruik ik de thermostaat voor temperatuur regeling. Vaak maak ik het zo dat het systeem 400-500watt load aan kan, mbv de thermostaat blijft die hierdoor ca de helft van de tijd uit staan. Heb je ondanks dat je cappilair gebruikt toch een groot load bereik.

Maar je hebt kans dat in jouw geval een TEV wel handig is aangezien een TEV de HX bijna volledig vult met koudemiddel wat de efficientie vergroot.

als je een TEV wilt gebruiken moet je eerst bedenken welk koudemiddel je wilt gebruiken. Voor r134a heb je een andere TEV nodig dan voor R404a. Er moet ook nog een doorlaat in de TEV, de doorlaat kies je aan de hand van de hoogste load die je systeem weg moet kunnen werken.

manometers plaats je het makkelijkst mbv een stuk cappilair tussen de leiding en de manometer.
Ik weet nog niet zeker wat voor gas ik ga gebruiken... Bij mijn vader's werk gebruiken ze R134a om airco's en koelmotoren van vrachtauto's te vullen, dus daar kan ik wel aan komen. Maar veel leuker is om een ander gas te gebruiken voor een wat hogere capaciteit, of lagere temps natuurlijk :) Dus ik ben er nog niet uit... R134a kan, R404a ook, maar propaan, of R507 ook... Ik weet het nog niet. Moet maar eens wat diagrammen doornemen.
Ik las in de FAQ dat er bij een TEV ook vaak een vloeistofvat toegepast wordt. Is dat ook van belang bij een klein systeem als deze? En kan een NL11F het startkoppel aan? Of is dat ook weer afhankelijk van de gaskeuze?

Wat de manometers betreft: een zaak bij mij in de buurt maakt flexibele vulslangen voor koelsystemen. Deze zou ik gewoon op de twee vulventielen kunnen schroeven nadat het systeem gevuld is, en dan kan ik aan de andere kant de manometer erop schroeven. Is dit slim? Het is demontabel en daarom vind ik het handig. Heeft het echter nadelen ten opzichte van het idee met het capillair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

De manometer kun je zelf het best bepalen hoe je ze aansluit.
Je meterset eraan laten hangen is geen goed idee met het oog op lekkages.
De NL11F gaat niet opstarten bij grote verschildrukken tussen de pers en zuigzijde van de compressor.
Een oplossing daarvoor zou bijvoorbeeld een magneet afsluiter te monteren in de pers en zuig
leiding en deze open te laten gaan wanneer de compressor stopt.
Dit is eenvoudig electrisch te schakelen met een wisselschakeling die de compressor aan/uit schakelt.
Dus compresssor aan klep dicht compressor uit klep open.

Propaan in een 134a compressor gaat prima en presteert verrassend goed.
oshiro schreef op woensdag 21 november 2007 @ 01:32:
[...]

Ik weet nog niet zeker wat voor gas ik ga gebruiken... Bij mijn vader's werk gebruiken ze R134a om airco's en koelmotoren van vrachtauto's te vullen, dus daar kan ik wel aan komen. Maar veel leuker is om een ander gas te gebruiken voor een wat hogere capaciteit, of lagere temps natuurlijk :) Dus ik ben er nog niet uit... R134a kan, R404a ook, maar propaan, of R507 ook... Ik weet het nog niet. Moet maar eens wat diagrammen doornemen.
Ik las in de FAQ dat er bij een TEV ook vaak een vloeistofvat toegepast wordt. Is dat ook van belang bij een klein systeem als deze? En kan een NL11F het startkoppel aan? Of is dat ook weer afhankelijk van de gaskeuze?

Wat de manometers betreft: een zaak bij mij in de buurt maakt flexibele vulslangen voor koelsystemen. Deze zou ik gewoon op de twee vulventielen kunnen schroeven nadat het systeem gevuld is, en dan kan ik aan de andere kant de manometer erop schroeven. Is dit slim? Het is demontabel en daarom vind ik het handig. Heeft het echter nadelen ten opzichte van het idee met het capillair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180839

Haeg schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 22:11:
Propaan in een 134a compressor gaat prima en presteert verrassend goed.
[...]
even een vraag: stel ik gebruik gewone propaan uit een gasfles (van het fornuis :Y) ) als koudemiddel. Kan ik dan beter een R134a of een R12 compressor gebruiken? (van een gewone koelkast) ik las dat de polyolester olie van R134a compressoren veel meer vocht absorbeerde dan de minerale olie van een R12 comressor. Want in die gewone gasflessen zit natuurlijk niet pure R290 denk ik. o.a. vocht e.d. dus wie van de 2 zal het goed doen met R290? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beide compressors werken goed met r290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

R 290 heeft als eigenschap dat het met zowel esterolie als minerale olie vermengbaar is.
Esterolie presteert beter onder extreme omstandigheden in zowel hoge als lage temperaturen.
De negatieve eigenschap van esterolie is dat het sterk hygrostatisch is, maar hiervoor zijn vacuumpompen en drogers uitgevonden.
Ik zou bovenal kiezen voor de compressor met de grootste cilinderinhoud.
Als deze gelijk is van beide compressoren, kies dan voor de R134a compressor.

Kijk wel uit met brandbare koudemiddelen als je niet {goed} vacumeerd en je doet propaan in een hermetische pot waar nog voldoende zuurstof inzit en waar je vervolgens spanning op zet.
Kun je wel eens in plaats van een koelinstallatie een potentiële fragmentatiebom hebben gemaakt.
Altijd leuk met een jaarwisseling op een groot plein maar niet in je slaapkamer of je kelderbox.
Anoniem: 180839 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:41:
[...]

even een vraag: stel ik gebruik gewone propaan uit een gasfles (van het fornuis :Y) ) als koudemiddel. Kan ik dan beter een R134a of een R12 compressor gebruiken? (van een gewone koelkast) ik las dat de polyolester olie van R134a compressoren veel meer vocht absorbeerde dan de minerale olie van een R12 comressor. Want in die gewone gasflessen zit natuurlijk niet pure R290 denk ik. o.a. vocht e.d. dus wie van de 2 zal het goed doen met R290? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breng me alstjeblieft niet op ideeen haeg :D

ik heb nog nooit problemen gehad met bbq flessen propaan en r134a/ r404a compressors (POE).

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 79743 op 24-11-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Haha ik ook niet maar dit komt waarschijnlijk omdat jij [en ik ook] je aan je eigen strikte regels houd.
Ik denk niet dat jij [maar dit gok ik natuurlijk] ooit een koelinstallatie zonder te vacumeren in bedrijf hebt gesteld. O-)
Je weet nooit wat voor individuen je voor je hebt,zo heb ik ooit eens een monteur in opleiding behoed voor het afpersen van een koelinstallatie met een blauw stikstof flesje.
Zuurstof dus }:O
Anoniem: 79743 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:23:
breng me alstjeblieft niet op ideeen haeg :D

ik heb nog nooit problemen gehad met bbq flessen propaan en r134a/ r404a compressors (POE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee zonder vacumeren heb ik nooit gedaan en afpersen met zuurstof al helemaal niet :D Ik neem aan dat je dan gelijk het hele systeem weg kan gooien, metalen geoxideert en olie vermengt met zuurstof :x

ik wilde de eind foto's voor de cascade van nfo ook nog even posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/nfocascade.jpg

vind die rook die van de evap af komt bij cascades altijd wel stoer :)

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/nfocascade1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/nfocascade2.jpg

high stage:
electrolux MS34FB
Luve condensor STVF 93
TEV
r507

plaat HX

Low stage:
Danfoss SC21CL
cappilair
zilver verdamper
r1150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Nu online

nFo

Zo ik reageer maar even, blijkbaar is iedereen met winterslaap. <+:)

Mooi systeem geworden jurgen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja beetje stil hier. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Ik heb te weinig "ik ben zo en zo ver" plaatjes gezien jurgen ;)

mooi dingetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjwjmc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 16:18
unknown_road

ik zou graag ook zo n koude ding willen hebben maar ik heb niet de kennis en papieren
om er een te maken

ik zit aan de andere kant als cv monteur

kan ik hiervoor bij jouw terecht ?

ps you got mail :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224338

Eventjes een 2 korte vraagjes.
1: Maakt zo'n ding nou lawaai?
2: Moet je hem bijvullen? Aangezien dit wel het geval is met LN2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. afhankelijk van de unit. cascades maken tamelijk wat geluid maar single stages zijn tamelijk stil.
2. nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224338

Thx voor de snelle reactie, maar wat is tamelijk stil? Even stil als waterkoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:53
Vraagje wat kost zo'n phase of cascade nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

Anoniem: 224338 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:32:
Thx voor de snelle reactie, maar wat is tamelijk stil? Even stil als waterkoeling?
De compressors zijn meestal ongeveer gelijk of ietsje zwaarder dan in koelkasten worden gebruikt, dus iets meer lawaai, en de compressors staan wat dichterbij dan koelkastcompressors. Verder is de boel actief gekoeld, dus komt er nog lawaai van een fan bij.
framaster schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 19:33:
Vraagje wat kost zo'n phase of cascade nou ?
Jurgen verkoopt ze, zie z'n homepage. Afhankelijk van wat je wil loopt de prijs natuurlijk op. Jurgen verkoopt ze voor 400 euro, maar de chiller die ik bouw wordt ietsje duurder. Zaken als een TEV zijn natuurlijk duurder dan capillair, het type thermostaat telt mee, en of je er manometers op wilt hebben en dergelijke. Dus het verschilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Ik zet het hier maar even neer, omdat ik niet zou weten waar anders.
Ik wil een nieuwe zuigleiding op mijn Vapo Classic (zo'n slang/flexibele zuigleiding), maar jurgen neemt atm geen projectjes meer aan, en van haeg krijg ik niet echt een reactie op m'n mail.

Vandaar dat ik 't hier maar neerzit, wie voelt zich geroepen om een nieuwe zuigleiding erop te zetten en er gelijk R404a in te doen?

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Blijft er stoer uitzien zo'n phase change koeling :p

Ik vroeg me af of het nou veel verschil maakt of je overklokt met Ln2 of gewoon phase change, want ze zijn allebei gewoon koud :p

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
G-Tus schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:44:
Blijft er stoer uitzien zo'n phase change koeling :p

Ik vroeg me af of het nou veel verschil maakt of je overklokt met Ln2 of gewoon phase change, want ze zijn allebei gewoon koud :p
Ja tuurlijk maakt het verschil, anders zou iedereen die aan de top zit wel gewoon een single stage gebruiken toch?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Na heel wat zoekwerk heb ik het volgende kunnen krijgen :) :
Afbeeldingslocatie: http://i197.photobucket.com/albums/aa102/robjuhpower/phasechangnogintactSmall.jpg

behuizing eraf:
Afbeeldingslocatie: http://i197.photobucket.com/albums/aa102/robjuhpower/phasechangevanvorenSmall.jpg

De verdamper:
Afbeeldingslocatie: http://i197.photobucket.com/albums/aa102/robjuhpower/phasechangeverdamper.jpg

zou ik van deze luchtontvochtiger een (redelijke) waterchiller kunnen maken door een soort van reservoir rond de verdamper te maken en dat dan met m'n pc waterkoeling aan te sluiten ?

specs:
koudemiddel: r134a (0,17kg)
compressor: Tecumseh az0411ys. 1/5 pk. 5,59cc. 0,32kw, 1,9A.

het ding werkt overigens nog perfect en is niet vaak gebruikt :P

Je zult er geen enorm lage temps mee halen maar het moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok. mijn plan: vanachter een bak nemen/maken en daar de verdamper naartoe in buigen. Maar zou ik de aluminium leidingen van de verdamper en de cappilaire leiding zo kunnen buigen zonder dat ze knikken/breken? ( :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

HaHa mooi wel dat ik op je mail heb gereageert,

En dit was mijn antwoord en vervolgens heb ik niets meer van jou vernomen. :O

Hoi maarten

Iedere reparatie of ombouw is door ons te realiseren aan je vapo.
Ik dacht persoonlijk dat er altijd al een stuk flexibel is gemonteerd in de
zuigleiding.
Je zult dus wel even aan moeten geven op welk punt het flexibel moet.
Vullen met R404a is zowiezo geen probleem.
Maarten-NForce schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:48:
Ik zet het hier maar even neer, omdat ik niet zou weten waar anders.
Ik wil een nieuwe zuigleiding op mijn Vapo Classic (zo'n slang/flexibele zuigleiding), maar jurgen neemt atm geen projectjes meer aan, en van haeg krijg ik niet echt een reactie op m'n mail.

Vandaar dat ik 't hier maar neerzit, wie voelt zich geroepen om een nieuwe zuigleiding erop te zetten en er gelijk R404a in te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Hmmz, geen mailtje gehad, misschien stiekem in de junk voorbij gegaan.
We proberen het nog eens :)

Edit: Ik vertrouw het toch niet helemaal, zet je DM is aan :)

[ Voor 24% gewijzigd door Maarten-NForce op 18-02-2008 22:21 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335564

Zijn er nog Hobbyers die aan een Cascade werken?

of is er weer een nieuwe betere truc?

Zou graag als volgend project een PC maken, maar vermoed dat ik her en der wel eens hulp nodig zal hebben.

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
How to make your one phase changer

Een leuke how to voor een phase changer maar een cacade is zeker een dubbele?

In ts staat een link naar een cascade project, misschien dat je daar ook wat info kan op doen.

[ Voor 19% gewijzigd door PRaGA88 op 17-12-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 09:38

TRG

Technotium99-m

Weet iemand waar je tegenwoordig nog Phase systemen kan laten refillen/repareren in Nederland? Ik kom zelf uit de buurt van Eindhoven. Mail: geraedts apenstaartjesymbool gmail punt com.

[ Voor 17% gewijzigd door TRG op 16-02-2010 22:51 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste