Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 23

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 15 oktober 2005

quote:
Sid_6.8 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:02:
[...]

De elac fs 208.2 bevallen me zelf erg goed. Ik heb ze toendertijd vergeleken met de prijsgelijke series van oa audiophysic, dali, jbl, b&w en nog enkele merken, enkel een bepaalde dali ikon kwam in de buurt maar kwa hoog detaillering won de elac het duidelijk. Het laag was anders als ik verwacht had maar heel erg strak wat ik toch erg aangenaam vind.
heb je mischien ook een foto van je fs 208.2 ? want kan op google eigenlijk niet zoveel plaatjes vinden in de zwarte kleur behalve dan de fabrieksplaatjes

We Can't Get Enough

Reg. datum: 27 december 2005

http://www.foster.ru/image/acoustics/fs208_2_b_l.jpg

Alstublieft! De FS208,2 ;)

FZR 600R
Reg. datum: 27 augustus 2001

quote:
Exirion schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:49:
[...]

Dat strookt niet echt met wat je gedaan hebt. Eigenlijk zou je 1 speaker in de oude staat moeten laten en dan in stereo luisteren met de speaker die je wel aangepast hebt. Benieuwd of je dan nogsteeds het idee hebt dat het anders klinkt dan met beide speakers aangepast of met beide speakers onaangepast.

Ik had ook zo mijn bedenkingen bij het lezen van die post. Placebo effect wellicht?

Misschien is het inderdaad beter om een blinde test te doen met een 'orginele' en een aangepaste speaker, dan kan je iig beter een uitspraak doen over eventuele verbeteringen.

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Ik heb net mijn jbl EC25 center binnen, daarna de auto setup van mijn denon overnieuw gedraaid.
Nu stelt de auto setup de center op large in. De bassen komen echter alleen uit de voorspeakers en niet uit de center zoals het hoort. Maar is de large instelling niet schadelijk? Het klinkt namelijk iets beter dan op small. Ik neem aan dat het filter in de speaker tonen weg filtert die deze niet aan kan?

Overigens klink het echt een stuk beter dan mijn jamo center 40! De stemmen zijn veel helderder en duidelijker.

Reg. datum: 15 oktober 2005

quote:
nee zo bedoelde ik het niet :P Die plaatjes vond ik ook wel maar in het echt zien ze er nog wat anders uit. Zag namelijk iemand met de zwarte variant waarvan ik d8 8) supergaaf terwijl ik bij het zien van het zwarte model op de site d8 van mm weet niet of dat wel zo mooi is. Dus daarom de vraag of je mischien ergens plaatjes van jou ht had gepost met wat foto's van de Elac's. trouwens wel bedankt voor de moeite :)

Fatalfelix wijzigde dit bericht 29-09-2006 19:29 (11%)

We Can't Get Enough

Reg. datum: 07 oktober 2003

Woeha, ik heb m'n spul! Zometeen post ik wel wat foto's, maar nu ga ik eerst even lekker luisteren :D

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Hoge fideliteit

Hmms, volgens de nieuwste consumentengids kan ik beter een Philips Home Cinema ding van 190,- kopen dan een mooie Receiver-DVD-combo van Denon van 600,- :S
Goed, de denon wordt wel íets beter getest, maar geen woord of toekomstige upgrades naar grotere speakers enzo. Ze schilderen het echt af als: die grote dikke dure apparaten is allemaal niks, je kan net zo goed een HomeTheaterdingetje van 200 euro hebben.
Wat dit betreft: Consumentengids/bond :X

NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201

ANI
Reg. datum: 13 oktober 2005

quote:
Wormaap schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:02:
Woeha, ik heb m'n spul! Zometeen post ik wel wat foto's, maar nu ga ik eerst even lekker luisteren :D
Wat zullen je buren een korte nacht hebben :+ ,maar gefeliciteerd met je spul!

Wat is HD-TV? Lees het op LCD-info.nl

Reg. datum: 19 januari 2005

quote:
bartvl schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:09:
Hmms, volgens de nieuwste consumentengids kan ik beter een Philips Home Cinema ding van 190,- kopen dan een mooie Receiver-DVD-combo van Denon van 600,- :S
Goed, de denon wordt wel íets beter getest, maar geen woord of toekomstige upgrades naar grotere speakers enzo. Ze schilderen het echt af als: die grote dikke dure apparaten is allemaal niks, je kan net zo goed een HomeTheaterdingetje van 200 euro hebben.

Ik heb ook zo mijn twijfels bij dat artikel (of eigenlijk weet ik dat het niet echt veel voorsteld), maar er is wel een ding dat ze toch zo naar de onwetende consument communiseren: dat prijs niet altijd alles zegt. De Bose 3.2.1 staat namelijk onderaan :+

Nee, maar afgaande op de artikelen over pc's die ze wel eens plaatsen ga ik er vanuit dat achter deze test ook niet echt veel diepteonderzoek zit.

Gigabyte P35 DS4 || Intel Core 2 Duo e8200 || GEIL/OCZ PC6400 4GB || ATI Radeon 4850 || 2x Samsung T166 500GB RAID 0 || Dell 2709W + Panasonic TH-37PV45

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
bartvl schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:09:

Diezelfde consumentengids had eerst een mp3 speler bestempeld als de beste koop! en nog geen half jaar verder werd ie tot op het bod afgekraakt. Dat is lekker betrouwbaar!

Ik ga nooit af op wat de consumentengids zegt. Dat is gewoon een mening, die ik zelf ook kan vormen. Dat hoeven kun niet voor mij te doen! O-)

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Reg. datum: 18 september 2006

quote:
Fatalfelix schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:28:
[...]

nee zo bedoelde ik het niet :P Die plaatjes vond ik ook wel maar in het echt zien ze er nog wat anders uit. Zag namelijk iemand met de zwarte variant waarvan ik d8 8) supergaaf terwijl ik bij het zien van het zwarte model op de site d8 van mm weet niet of dat wel zo mooi is. Dus daarom de vraag of je mischien ergens plaatjes van jou ht had gepost met wat foto's van de Elac's. trouwens wel bedankt voor de moeite :)
Hier staan er een aantal.

Mijn op 1 na favoriete site voor hometheatre pics! :)

Reg. datum: 06 juli 2005

Ik zag het ook in de comsumenten gids :P De philips hts 3100 was voor 200 euro de 3e in de lijst. Ze zeiden dat die duurdere niet eens een goede bioscoop feeling gaf.

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

Nee, dat zal niet. Hebben ze de speakers weer vanachter een gordijn getest? Om niet te kunnen zien wat je aan het luisteren bent? |:(
Verschil van gebruikte speakers tussen de Denon en de Philips zal misschien niet eens zo heel groot zijn. Hang je er wat anders achter wordt het een heel ander verhaal. Heb het stuk niet gelezen, maar ik kan me er wel een voorstelling van maken.....

Shiver23 wijzigde dit bericht 30-09-2006 12:22 (44%)

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Update:

http://www.in-viso.nl/temp/sp996f.JPG

Klinkt naar mijn idee hetzelfde als de Parasound. Ik moet echter nog eens goed luisteren wanneer mijn Cd-speler klaar is en wanneer de kamer is opgeruimd :)
Reg. datum: 23 augustus 2004

[quote]Barry schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:27:
Update:

Dat was een trouwens een koopje ;)

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Indeed! 8)
quote:
gelukkie schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:37:
Ik heb net mijn jbl EC25 center binnen, daarna de auto setup van mijn denon overnieuw gedraaid.
Nu stelt de auto setup de center op large in. De bassen komen echter alleen uit de voorspeakers en niet uit de center zoals het hoort. Maar is de large instelling niet schadelijk? Het klinkt namelijk iets beter dan op small. Ik neem aan dat het filter in de speaker tonen weg filtert die deze niet aan kan?

Overigens klink het echt een stuk beter dan mijn jamo center 40! De stemmen zijn veel helderder en duidelijker.
Kan iemand mij nog vertellen of de center de toner er uit filtert die deze niet aankan?

Reg. datum: 02 januari 2004

Hoi Allewijn

Mooie Speakers en strakke ontwerp daar houd ik wel van niet te veel poehhaa .

Wat voor versterker heb d'r op aan gesloten en gebruik je deze speakers als suround of puur stereo??

Mvag L.E

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

Barry,

mooie mono blokkies :D

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Reg. datum: 07 oktober 2004

Hierbij mijn allereerste pics van mijn setup
http://img174.imageshack.us/img174/5050/pict0033zh7.jpg

met kabelzooi, je kent het wel
http://img174.imageshack.us/img174/3258/pict0039dp3.jpg

en de aansluiting
http://img174.imageshack.us/img174/1228/pict0040yy9.jpg

de reciever

http://img174.imageshack.us/img174/2020/pict0038eq2.jpg

ok wat zie je:
lg breedbeeld, sparen voor hd-ready iets
MS 906i
marantz sr5400 ose
pioneer dv-350 coaxiaal aangesloten, voor muziek
xbox360, voor dvd en oja spelletjes+mp3+foto's
ikea kast en een gamecube

Wat ga je in de toekomst zien:

-De spikes bij de MS 906i's (morgen krijg ik de rvs platen daarvoor, spikes en laminaat is nogo)
-Nieuw av meubel, wordt binnenkort op maat gemaakt van steigerhout :P
-En een bijpassende cd-speler (marantz) kan de pioneer eruit
-MS bijpassende surround gevallen.

De speakers vandaag gekocht ter vervanging van mijn tannoy's 613 (was ik beu en ze zijn lelijk).
Uiteraard getest, in de vergelijking zaten:
Dali concept 6 (het hoog was te hoog en vermoeiend, bovendien lelijk)
Monitor audio rs6 en de radius 270 (rs6 super mooi, maar een beetje wollig. Radius super bij hoog maar niets bij laag)
Kef iq5/7 (veel te vlak en ingetogen)
Plus anderen, maar die werden het zowiezo niet.
Dit is uiteraard mijn mening, net zo waardevol als de mening van anderen

e-400 zuiko 14-42

Reg. datum: 07 oktober 2003

Aaaaah! :D
Er is echt zo'n wereld voor mij aan het opengaan momenteel :D
De set viel stiekem een beetje tegen hier in m'n eigen kamer, met name de soundstaging was bij lange na niet wat'ie in de winkel was...
Totdat ik de Sony CD-speler van 15 jaar oud aansloot :D
MIJN GOD! Meteen weet ik weer waarom ik voor deze set gevallen ben.
Het kippevel en de grijns zijn weer helemaal terug.
Nog 3 weken wachten en dan heb ik de Rega Apollo er ook bij (hopelijk) :)

Overigens nog even de preciese spekjes :P

Source:
Terratec DMX 6Fire 24/96
Sony CDP-391

Interlinks:
Home-made 3.5mm jack --> 2x RCA, moet ik nog eens vervangen. Zit tussen PC en amp.
Profigold PGA 3000 (is mie godver duur, maar kreeg ik d'rbij, degelijk spul :) )

Amp:
Rega Mira 3

Speakerkabel:
Totem Tress, 2mm^2 getwist zilver-beplaat draad. Geen idee of het verschil maakt, maar ook deze kreeg ik erbij :)

Speakers:
Amphion Argon 2.

De Sony CD-speler slaat helaas nogal over enzo, en gaat vervangen worden door een Rega Apollo.

En nu ga ik weer lekker luisteren, heerlijk!

Edit: Toch even gauw 1 slecht telefoonfotootje, betere pics morgen ofzo :P

http://img97.imageshack.us/img97/4816/afb063xw3.jpg

Wormaap wijzigde dit bericht 01-10-2006 01:30 (8%)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

@Wormaap:

Hele nette set! Al helemaal prachtig dat je er zo blij mee bent, dat is pas echte voldoening :)

Ik zou de set echter totaal anders opstellen. Wellicht stond de set in de winkel in een vrije ruimte, zonder directe muren erachter. Als het mogelijk is zou ik de speakers op stands zetten, wat verder uit elkaar en wat verder van de muur. Je kan tig redenen bedenken waarom dit NIET mogelijk is, maar deze set verdiend gewoon een betere opstelling. Daar zul jij ook achterkomen als je het eemaal ontdekt hebt :) En doe je dit niet, dan euh.... dan bel ik de hifi bescherming! })

quote:
Dankje :)
The One And Only
Reg. datum: 13 oktober 1999

quote:
philippevk schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:03:
Hierbij mijn allereerste pics van mijn setup

Mooie set! Hoe bevallen de MS906i je?
Zijn ze net nieuw?
Heb ze zelf ook, in het begin klonken ze wat kaal.
Een week later speelden ze al stukken beter. _/-\o_

Ik zal gewoon 902i's en een 905i erbij aanschaffen. Heb dat ook, ze spelen goed samen. :9

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
Barry schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 03:13:
@Wormaap:

Hele nette set! Al helemaal prachtig dat je er zo blij mee bent, dat is pas echte voldoening :)

Ik zou de set echter totaal anders opstellen. Wellicht stond de set in de winkel in een vrije ruimte, zonder directe muren erachter. Als het mogelijk is zou ik de speakers op stands zetten, wat verder uit elkaar en wat verder van de muur. Je kan tig redenen bedenken waarom dit NIET mogelijk is, maar deze set verdiend gewoon een betere opstelling. Daar zul jij ook achterkomen als je het eemaal ontdekt hebt :) En doe je dit niet, dan euh.... dan bel ik de hifi bescherming! })
^^ met slim. Ze staan daar ocharme nogal in een klein hoekje geduwd. :( ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: