Gathering of Tweakers

Quicksearch
Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

Mijn nieuwe speeltje die ik a.s. Dinsdag binnen krijg:

Velodyne SPL-800R
http://www.audioholics.co.../SPL-1200_fr_grill_lg.jpg

en een Monstercable subkabeltje om hem aan te sluiten! :)

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Mooh?

quote:
Daklem schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:35:

Velodyne SPL-800R

Die is zo ranzig mooi :9. Die zou ik wel bij mn Quad 12L's willen hebben
quote:
Koeitje schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:30:
[...]

Leuk inderdaad, maar ik vind de L-Sub van Quad toch beter bij de 12L's passen hoor! Zie ook mijn eerdere post voor pics hier en hier.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Audio Nerd

quote:
Koeitje schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:30:
[...]

a.s. dinsdag heb ik hem in huis. Hopen dat hij dan ook super klinkt!! :D O+

Bij mijn Nordost dealer een Nordost Bassline subkabel besteld. De monstercable verhuisd naar beneden toe. :9~

Daklem wijzigde dit bericht 27-09-2006 23:03 (11%)

Mooh?

quote:
Mosez schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:35:
[...]

Leuk inderdaad, maar ik vind de L-Sub van Quad toch beter bij de 12L's passen hoor! Zie ook mijn eerdere post voor pics hier en hier.
Mja, maar die kost te veel :D. Ben maar studentje. Denk dat de goedkoopste velodyne wel leuk is (pianolak <3). Misschien een MJ Accoustics anders.
Reg. datum: 12 april 2005

quote:
Daklem schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:35:

Velodyne SPL-800R

Je afbeelding is de 1200. Je hebt toch de 800? En is die goed genoeg voor een grote woonkamer, denk je? Ik zit zelf te denken aan de 1000, maar die kost al 1390,-. Betaal jij gewoon de adviesprijs of heb je een leuke deal kunnen krijgen?

P.S. Dit is de 800. Uiterlijk vrijwel gelijk, maar 4" (10cm!) minder woofer. http://www.velodyne.com/v...-res_photos/SPL-R_sub.jpg

H_H wijzigde dit bericht 28-09-2006 10:06 (11%)

Audio Nerd

quote:
H_H schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:05:
[...]

Je afbeelding is de 1200. Je hebt toch de 800? En is die goed genoeg voor een grote woonkamer, denk je? Ik zit zelf te denken aan de 1000, maar die kost al 1390,-. Betaal jij gewoon de adviesprijs of heb je een leuke deal kunnen krijgen?

P.S. Dit is de 800. Uiterlijk vrijwel gelijk, maar 4" (10cm!) minder woofer. http://www.velodyne.com/v...-res_photos/SPL-R_sub.jpg

idd! de foto was van de 1200, maar het ging om het idee welke sub het was ;)

Ik vondt de 800 al duur genoeg! Voordat ik een eigen woonkamer heb, zal nog wel een aantal jaren duren, en dan zal er al wel weer een upgrade voor de deur staan te bonken! ;)

Voorlopig komt hij in een kamer van 20 a 24m2. Dus daarvoor is hij ruim voldoende!!! Zelfs voor een woonkamer voldoet hij prima!

de SPl-1000 zal wat harder en dieper kunnen door zijn grotere woofer. Ook heeft hij iets meer kastinhoud, dus kan hij meer druk genereren. Ik zat bij de 800 al ruim over mijn budget heen, aangezien ik eerst voor de CHT-8r kwam! Dus dit is al een grote stap voorwaards :)

Had je niet net een of andere JBL sub verkocht, omdat je toch terug ging naar stereo?

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

Audio Nerd

quote:
sphere schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:51:
Had je niet net een of andere JBL sub verkocht, omdat je toch terug ging naar stereo?
Dat klopt! de JBL subwoofer was totaal niet te integreren met mijn set! hij was totaal niet subtiel met het weergeven van de bass. Een prima sub voor een home theater, maar niet voor stereo.

Dit is geen 'Wat moet ik kopen?' topic. Staat ook duidelijk in de topicwaarschuwing ;)

Abbadon wijzigde dit bericht 30-09-2006 11:09 (115%)
Reden: Wat moet ik kopen?-vraag

minder gelul en MEER plaatjes :)

Afgelopen maandag bij de Mediamarkt toch maar een nieuwe tv gekocht nadat mijn oude tv telkens uitviel (werd wel tijd voor een nieuwe ook, 55cm 4:3 paste echt niet meer bij de rest ;))

Na lang rondkijken maar een Samsung LE32T51B 32" LCD gehaald nadat ik bij een vriend de opvolger had gezien. Alles aangesloten nu en moet zeggen dat het beeld vooral via VGA op mijn pc prima is.
Zal binnenkort even nieuwe foto's posten, heb ook mijn sub even in een hoek weggewerkt, stond eerst voor mijn tv-kast :P

edit: nieuwe pic
http://pic2.picturetrail.com/VOL1012/4016448/8339391/191920507.jpg

Specs:
AVR: Denon AVR-1905
DVD: Pioneer DV-360 (moet nog een Denon worden, waarschijnlijk DVD-1920/1930)
CD: Marantz CD5400
TV: Samsung LE32T51B
Front: Dali Blue 3003
Center: Dali Concept Center
Surround: Dali Blue 2002
Sub: Mordaunt-Short MS909W

Mac1987343 wijzigde dit bericht 01-10-2006 13:44 (9%)

Denon AVR1905, Marantz CD5400, Dali Blue 3003, 2002, Concept Center, MS 909W en Samsung LE32T51B

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
Koeitje schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:15:
[...]

Mja, maar die kost te veel :D. Ben maar studentje. Denk dat de goedkoopste velodyne wel leuk is (pianolak <3). Misschien een MJ Accoustics anders.
Wat kosten die Quad en Velodyne dan? En MJ Acoustics heeft net de Pro 50 Mk2 uitgebracht, maar dat zal je al wel weten denk ik.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Mooh?

quote:
zimbab schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:39:
[...]

Wat kosten die Quad en Velodyne dan? En MJ Acoustics heeft net de Pro 50 Mk2 uitgebracht, maar dat zal je al wel weten denk ik.
Allebei zo'n 1200 euro geloof ik.
quote:
Koeitje schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:48:
[...]

Allebei zo'n 1200 euro geloof ik.
Ik heb voor de Quad L-Sub hier in de VS vorig jaar $1800 betaald, waar nog eens 10% korting af ging. Moet nu wel goedkoper te krijgen zijn, ook in NL.

Mooi zitten? Barcelona chair!

The One And Only

* meendering is vanavond een beetje aan het knutselen geweest. :z

Heb mn MS906i gevult met 5KG volgelzand.
Viel achteraf reuze mee, 2 zakken vogelszand gekocht bij de dierenzaak.
Deze leeg gegoten in een trechter. :+

Heb 2 betontegels (30 x 30 x 4) gekocht, hier staan ze nu op. Lekker stevig.
De speakers wegen nu 17KG per stuk. :o

Heb gelijk de aansluitingen achter de speaker aangepast.
Heb de 'blikken' clips vervangen door een speakerdraad van 6cm. Dit zal wel wat verschil maken.

Heb vanavond even geluisterd...
En moet zeggen dat muziek nu veel 'voller' klinkt, het middengebied is er op voorut gegaan. :)

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II

Beginnend HiFi-freak
Reg. datum: 06 oktober 2005

quote:
Xplosive schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:47:Ook vraag ik me af of het nut heeft twee frontspeakers te kopen met een center. Of kan ik wachten met de center en dan meteen surrounds erbij kopen.
Ik zou eerst surrounds kopen. de center is wel leuk, maar voegt minder toe, omdat het nog steeds alleen gaat om front geluid. Surrounds geven rear geluid, en dan kun je het center signaal door de fronts laten gaan ;)

Marantz SR4300 | KiSS DP500 | Wharfedale Valdus 400 (x2)

Of niet; dat is de vraag

Vanmiddag mag ik (hopelijk) mijn Dali Concept 2's ophalen en daar moeten natuurlijk ook kabels bij. Ik heb een Creative X-Fi (deze heeft vergelulde aansluitingen) dus ik dacht; ik koop er een kabel bij met vergulde aansluitingen, maar de verkoper zei dat het niet nodig was. Een andere winkel beweerde juist dat het wel hielp, wat klopt er ?

Opel Vectra V6 CDX

quote:
meendering schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:11:
* meendering is vanavond een beetje aan het knutselen geweest. :z

Heb mn MS906i gevult met 5KG volgelzand.
Viel achteraf reuze mee, 2 zakken vogelszand gekocht bij de dierenzaak.
Deze leeg gegoten in een trechter. :+

Heb 2 betontegels (30 x 30 x 4) gekocht, hier staan ze nu op. Lekker stevig.
De speakers wegen nu 17KG per stuk. :o

Heb gelijk de aansluitingen achter de speaker aangepast.
Heb de 'blikken' clips vervangen door een speakerdraad van 6cm. Dit zal wel wat verschil maken.

En moet zeggen dat muziek nu veel 'voller' klinkt, het middengebied is er op voorut gegaan. :)
Lol, met vogelzand nog wel :P Ik dacht dat er altijd 1 of ander speciaal soort zand is moest om er iets aan te hebben maar blijkbaar voldoet vogelzand ook :+

quote:
KuL schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:09:
[...]

Ik zou eerst surrounds kopen. de center is wel leuk, maar voegt minder toe, omdat het nog steeds alleen gaat om front geluid. Surrounds geven rear geluid, en dan kun je het center signaal door de fronts laten gaan ;)

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. De Center is érg belangrijk in een surround set-up. Het meeste geluid uit films (en via de TV als je DTS Neo:6 gebruikt) gaat toch echt via de center. Natuurlijk, de fronts kunnen dit ook benaderen, maar het zal nooit zo direct zijn als bij een losse center.
Uit de rears komt meestal maar een klein beetje geluid wat je voor een goede ervaring van de film oko nog wel zou kunnen missen (eigen ervaring)

NAD C325BEE, NAD 512 , NAD 412, E-MU 0202 USB, 2x Mission M33i, Sennheiser HD-201

quote:
IceFreak schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 08:04:
Vanmiddag mag ik (hopelijk) mijn Dali Concept 2's ophalen en daar moeten natuurlijk ook kabels bij. Ik heb een Creative X-Fi (deze heeft vergelulde aansluitingen) dus ik dacht; ik koop er een kabel bij met vergulde aansluitingen, maar de verkoper zei dat het niet nodig was. Een andere winkel beweerde juist dat het wel hielp, wat klopt er ?
Wat je doet is kijken naar je portemonnaie, zelf nadenken wat je denkt dat goed is, en dan een beslissing nemen. Vanuit mijn logica: neem gewoon 2.5mm^2 kabel van de Karwei (Elro meuk), ga luisteren of je het zo goed vindt, en zo niet dan zeg je tegen je dealer dat je kabel wil testen.

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

Mensen, mensen. Wacht nog héél even met dit topic vullen.
Vanmiddag tegen 'n uur of 5 verwacht ik m'n set mee naar huis te zijn aan het sleuren, en ik heb ooit geroepen dat ik het nog in dit topic wil posten :P

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Mooh?

quote:
Neoflip schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:25:
[...]

Lol, met vogelzand nog wel :P Ik dacht dat er altijd 1 of ander speciaal soort zand is moest om er iets aan te hebben maar blijkbaar voldoet vogelzand ook :+
Maak niet uit wat voor zand er in gaat, als het maar echt droog is.Mag jij raden welk zand echt droog is :+
Gadgetfetisjist

quote:
meendering schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:11:
Dat strookt niet echt met wat je gedaan hebt. Eigenlijk zou je 1 speaker in de oude staat moeten laten en dan in stereo luisteren met de speaker die je wel aangepast hebt. Benieuwd of je dan nogsteeds het idee hebt dat het anders klinkt dan met beide speakers aangepast of met beide speakers onaangepast.

Reg. datum: 16 februari 2002

quote:
Fatalfelix schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:03:
-knip-
Ben nu druk bezig met het sparen voor andere speakers en een klein buizenampje. Kwa speakers zit ik te denken aan de Elac FS 208.2 of een second life actieve Beolab 8000 met ICE power versterking. Als er iemand ervaring heeft met 1 van deze 2 speakers zou ik graag willen vragen wat je ervan vind.
-knip-
De elac fs 208.2 bevallen me zelf erg goed. Ik heb ze toendertijd vergeleken met de prijsgelijke series van oa audiophysic, dali, jbl, b&w en nog enkele merken, enkel een bepaalde dali ikon kwam in de buurt maar kwa hoog detaillering won de elac het duidelijk. Het laag was anders als ik verwacht had maar heel erg strak wat ik toch erg aangenaam vind.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws